דוראנט. לאן? / מנחם לס

היום הוא עוד יום מדיה, ואחד מהם יתקיים באוקלהומה סיטי. דוראנט הסכים להתראיין למפרע ביו.אס.איי.טודיי ואמר חד וחלק: "שלא יבזבזו מילים בשאלות על עתידי. אני לא מוכן לדבר על העתיד כי אני בעצמי לא יודע מה העתיד צופן עבורי!".

הוא ביקר עם מושלת אוקלהומה מארי פולין במוסד ילדים, רקד איתם, ניענע את ירכיו כרקדן מצרי עם רקדנית בטן עיראקית, דיבר על חשיבות אימון וכושר גופני, וכל הרע בג'אנק-פוד.

אח"כ הוא ניפגש עם סם אמיק בביתו בן ה-3 הקומות. בית בן 3 קומות אבל וילה נחמדה ליד דאונטאון, ולא איזו טירה או אחוזה ענקית, כיאה לדוראנט. הוא השחקן הפחות 'שואו-אוף מכולם כנראה. צנוע ועניו!

הוא דיבר על כמה הוא אוהב לרקוד עם ילדים, אבל כמובן שהוא יודע שהריקוד הגדול יגיע בקיץ 2016, היום בו הוא יהפוך לשחקן חופשי.

"אמשיך לרקוד עד אז, ואיש לא יידע את התשובה כי אני לא אחליט – או לא אגלה את החלטתי – עד בוא הזמן. בינתיים יש לי ג'וב לעשות כאן באוקלהומה סיטי", הוא אומר, והוא מתכוון לכל מילה שהוא אומר. הוא המשיך: "יש לי חבר אלכוהוליסט שהפסיק לשתות לפני 8 שנים. הוא לא החליט להפסיק לשתות לעולם. הוא רק החליט לא לשתות היום. ומחר הוא יחליט בבוקר לא לשתות מחר. אני אותו דבר: אני חי את היום ודואג ליום. העתיד? אפילו אני לא יודע מה צופן לי העתיד, וזאת האמת לאמיתה".

ישנם הטוענים שהוא יודע. שהוא רוצה לחזור לכור מחצבתו, וושינגטון די.סי בה גדל, ושם גרים חבריו הטובים ביותר עד עצם היום הזה. אבל אלה שטוענים שהם "יודעים", למעשה לא יודעים שום דבר. זה פשוט עניין של עתונאי אחד החושב ככה, ואז עתונאי שני חושב שזאת מחשבה הגיונית, ולפני שאתה יודע מה קרה כולם מדברים על כך.

"כל מה שאני יכול לעשות עתה הוא לומר מה אני מרגיש היום. אני נהנה כאן באוקלהומה סיטי. אני אוהב ונהנה לשחק כאן בת'אנדר עם חברי קבוצתי. אני אוהב את הדרך בה אנו הולכים ומתקדמים, וזה כל מה שיש לי פאקן להגיד בנושא, וזאת האמת כולה".

אמיק מציין שהצעיר המתקרב לגיל 26 הוא לא טלית שכולה תכלת. כשהוא מתעצבן הוא יודע לזרוק "FUCK" כמו הטובים שבהם. "ילד טוב ירושלים"? רק עד גבול מסויים. תעצבן אותו, והוא יכול לרדת לכל רמה מתבקשת, וזה אפילו לא דבר מעושה. דוראנט הוא לא ה-"GOODIE-GOODIE" שכולם חושבים שהוא. יש לו את הרגעים שלו ואת ההתעצבנויות שלו. הוא מודה שזה הכל עניין של התפתחות וגדילה. "אני הופך יותר ויותר להיות עצמי ולא להיות מה שאנשים מצפים שאהיה. I AM JUST TRYING TO BE MYSELF".

הוא ממשיך: "אני בן אנוש כמו כל אחד אחר עם ההתעצבנויות וה-PISSED-OFF שלי. בעבר חשבתי שמוטב שאכבוש את רגשותי ולא אוציאן החוצה. היום אני אומר 'פאק-אוף'. אני הוא אני. קח אותי או עזוב אותי. 'TAKE ME OR LEAVE ME'. כבר לא איכפת לי כפי שהיה איכפת לי בעבר מה אנשים חושבים, אומרים, או כותבים עלי!".

"כולם מסתכלים עלינו כאנשים מיוחדים. SUPERHEROES. אנחנו לא. אנחנו בשר ודם כמו כל אחד עם הרגעים שלנו. וכשאני אומר שאני לא יודע מה מחזיק העתיד, אני מתכוון לזה, ואגב, אפילו אם הייתי יודע לא הייתי מגלה, SO WHAT'S THE USE ('מה הקטע'?)!".

אם אני מנכ"ל הת'אנדר, אני נהנה ממה שיש לי עתה עם דוראנט. כשהוא אומר שהוא אוהב את העיר הוא מתכוון לזה, וכשהוא טוען שהוא אוהב לשחק בת'אנדר ואוהב את חברי קבוצתו – הוא מתכוון למה שהוא אומר. כנראה שדוראנט החדש באמת הוריד ממנו את מסיכת הילד-טוב-ירושלים (אוקיי, 'ילד-טוב-אוקלהומה-סיטי'), והוא לא יאמר יותר אף פעם מה שהוא חושב שאתה רוצה לשמוע, אלא יאמר לך ישר בפרצוף מה שהוא חושב.

FAIR? לדעתי זה יעזור גם למשחקו. במקום להיות השחקן הטוב שאוהב את כולם, לא יזיק לו מעט רוע ואגואיסטיות. אולי זה הדבר היחיד המפריד אותו מלברון. עם אגואיסטיות ונסטיות (מהמילה NASTY) קווין דוראנט יהיה שחקן יעיל יותר והרסני יותר.

כשהוא אמר בנאום (הנפלא!) שלו בעת קבלת ה-MVP ש-"אוקלהומה היא המקום המושלם עבורי" הוא התכוון לזה. אבל האם הוסיף "לעולם ועד"? לא. עכשיו, עתה, כעת חייה זה המקום בו הוא רוצה להיות. עם ראסל ווסטברוק וסרג'י איבקה יש לו גרעין נפלא ללכת רחוק, אבל אם העבר לימד אותו משהו, זה שאין דבר בטוח בספורט. היו שחקנים טובים כמוהו – או בסדר גודל שלו – כמו צ'ארלס בארקלי, פט יואינג, או קרל מלון וג'ון סטוקטון שמעולם לחא זכו באליפות, והוא יודע זאת.

"בטוח? אין שום דבר בטוח. אני יודע טוב מאד מה קרה לפול ג'ורג'. רגע אחד הוא בחמישייה של נבחרת ארה"ב, ורגע אח"כ הוא מחוסל לעונה שלמה. זה ספורט ואני מודע לביזנס בו אני נמנצא. אין כאן כל 'הבטחות'. כל מה שאתה יכול לעשות זה את הטוב ביותר שביכולתך, AND HOPE FOR THE BEST!"

הקהל של אוקלהומה יודע זאת. הוא לא מצפה מדוראנט לכל 'הבטחה'. כל מה שהקהל יודע זה שהילד קווין דוראנט התפתח להיות הגבר קווין דוראנט במגרש המשחקים שלהם, ושהוא אוהב – ממש וללא כל בילבולי ביצים – לשחק שם. זה ENOUGH לעכשיו. עוד שתי עונות זה עולם שלם ב-NBA והם יודעים שיש להם את השחקן הטוב ביותר בליגה, או השני בטיבו – תלוי את מי תשאל – וזה GOOD ENOUGH עבורם עתה.

"אני גר כאן כבר 7 שנים. התאהבתי במקום, בעיירות הקטנות, ובאנשים המיוחדים של אוקלהומה. כשאתה נמצא במקום אחד 7 שנים ואוהב להיות שם, זה לא שאתה בא בבוקר ודופק כרטיס עבודה. לא. אני מרגיש קשר נפשי עמוק למקום ולאנשים בו. זה הפך לבית, ולא סתם מקום עבודה. אם מישהו חושב שאני בא בבוקר, דופק כרטיס, ואומר לעצמי 'אני לא יכול לחכות ליולי, 2016, TO GET OUT OF HERE – הוא טועה לחלוטין. זוהי לא הרגשתי כלל וכלל. ההרגשה שלי היא 'אני לא יכול לחכות כבר לתחילת העונה'".

הדבר שמטריד אותי – את מנחם לס – אישית היא העובדה שהוא ומאמנו סקוט ברוקס הם חברים קרובים. אני לא בטוח מה ההשלכות של העובדה הזאת, אבל השאלה היא אם דוראנט וחבריו – טובים ככל שיהיו – מסוגלים לנצח את הכל עם מאמן כמוהו. אני לא טוען שלא, אני רק מעלה שאלה.

כל ארגון הת'אנדר – ובראשו המנכ"ל פרסטי – יודע טוב מאד שהשנתיים הבאות הן הקריטיות ביותר של המועדון. הקבוצה הפכה לראשונה קונטנדרית אמיתית ב-2010, והסיכוי גדול מאד שהחבילה תתפרק ב-2016. זה טבע החייה כאן. הת'אנדר ניצחו עם דוראנט 70.8% ממשחקיהם העונתיים, והפסידו פעם בגמר ופעמיים בגמר המערב.

לא תהיינה יותר מדי הזדמנויות אחרות. העתיד הוא העונה, ואם לא אז בעונה הבאה. קווין דוראנט הגיע ובנה קבוצה לתפארת לבנה על לבנה. הבית מושלם עכשיו. מושלם כפי שיהיה אי-פעם בעתיד הקרוב.

יש לו עוד שתי הזדמנויות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. אוקלהומה זה חור תחת שלא ברא השטן
    וואלק אין מה לעשות בעיר הזאת , רק מקדחות של נפט בכל פינה
    עדיף לשחק באליצור נתניה שם יש לפחות שיפודיות אקשן ירייות ותיירות צרפתיות שומרות מסורת שדופקות שיזוף טופ לס במרפסות שמש ברמת פולג
    מומי כמו הד"ר יודעים התשובה
    דוראנט יהיה בלייקרס ויחד עם קובי בעונת פרישה אחרונה בהחלט וקווין לאב שיחזור הבייתה יהיה בלייקרס שילוב KKK שיטפל בכל הליגה בסגנון גרינוויל . אם אני לפלופ אני מודיע על פרישה

    1. מומי רק שתדע שחצי ממלכות היופי האמריקאיות הן קאובויות עם מגפי עור וביקיני מ-'אוקלהומה היר איי קאם!'.

  2. דוראנט מבחינת האישיות נראה לי כמו אחד די רגוע עד שממש מעצבנים אותו ואז הוא פורק את כל הכעס שהיה לו. מבחינת כדורסל הוא חייב להיות יותר nasty ולהיות consistensy בנאסטיות שלו.

  3. עד שלא יבוא גבוה נורמלי לידו, והוא יהיה מספר אחת בקבוצה שישחק בה, לא יקח כלום. קבוצה עם ג'ון וול, בראדלי ביל, פול פירס כשחקן שישי, ננה, בלייר, גורטאט, מאמן של שחקנים כוויטמן והעיר שגדלת בה, שכל המשפחה שלך גרה שם (דוראנט איש שמעריך את הקטע הזה, גר עם אמא שלו כמה עונות), ואופציה חזקה לקחת אליפות כמספר אחד בלתי מעורער.

    1. אוקלהומה צריכה לעשות בסך הכל שני צעדים בשביל להשלים את החבילה ולהשאיר את דוראנט בעיר.
      1.להביא את ראז'ון רונדו מבוסטון בקיץ הקרוב , ולאחר צעד זה להציב את ווסטברוק כ-2.
      2.להביא בעוד עונה 2 את קווין אולי לעמדת המאמן הראשי במקום ברוקס . גם חבר טוב של דוראנט וגם מתגלה בתור מאמן לא רע בכלל.

  4. שחקן ענק אבל בנתיים דיי לוזר.. לא צריך לעשות לו הנחות כמו שלא עשו ללברון, מבחינתי עד שלא ייקח טבעת , הכל ייחשב ככשלון

  5. אף פעם לא תפסתי ממנו ילד טוב. נראה כמו טיפוס שקט אבל מעצבן לפעמים. מופע הדמעות שלו היה די מגוחך לדעתי.
    אני לא מפחד לטעון-אין סיכוי שסקוט ברוקס יגבר על פופוביץ או קרלייל או ריברס. הוא מאמן תחת. כל עוד הוא שם- אין אליפות.

          1. ווסטברוק עם ברגים מחוברים קצת יותר טוב הוא המושיע של אוקלהומה {כולם ראו מה קורה שלדוראנט אין את מס' 2 שלו} , ואם איבקה יפרוץ השנה ויהי כי טוב.

            נ.ב איל
            אני מצטער לגבי העיקוב לגבי הפרויקט המשותף שלנו , אני די עמוס החודש {כיתה יא' זו כיתה קשה…}.

  6. גם השנה לא היה להם שום משחק פנים. אם אדאמס לא יצליח להתחיל לתרום גם התקפית, אני עדיין רואה חולשה בהרכב שלהם. יש חלקים בכל הרכב שתעלה שפשוט לא מאיימים על הסל אף פעם. בצורה כזאת קשה לקחת אליפות כי קבוצה שמגיעה למעמד הזה יודעת לנצל כל נקודת תורפה, וזאת וואחאד נקודת תורפה.

  7. אוקלהומה ודוראנט ממש לא צריכים משחק פנים כדי לקחת אליפות.
    הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם שהשחקן מספר 4 בקבוצה מבחינת שכר לא יתרום שום דבר.

    ברגע שעניין פרקינס "יתוקן", אוקלהומה תוכל לקחת אליפות.
    וזה לא אומר להביא במקומו מישהו דווקא עם משחק פנים.
    זה פשוט אומר להביא במקומו מישהו עם משחק…

    הקונסטלציה הנוכחית היא בסך הכל לא רחוקה מטבעת אליפות – אבל לא עם מאמן כמו ברוקס.
    בשביל לקחת אליפות איתו כמאמן אוקלהומה לא יכולה להרשות לעצמה שום חולשות בסגל.

  8. אם לא יקח אליפות יהיה חבל לי עליו מאוד. אבל זה עלול לקרות כי הנבא זו ליגה אכזרית.
    שינוי בינוני בקבוצה כמו שאמרו מעלי ויש להם אליפות כי הם לא כל כך רחוקים.

    1. רונדו , מארק גאסול , למרקוס אולדריג' ודיאנדרה ג'ורדן חופשיים בעונה הבאה . וזה בלי להזכיר את ווסט את היברט.
      אם הם מביאים את רונדו וגבוה אחד מהרשימה והם מסודרים.
      {בקיץ 2015 מסתיים החוזה של פרקינס וכמה שחקנים אחרים}.
      בינתיים במהלך העונה הזאת היה אפשר לראות שווסטברוק ודוראנט מצויינים ביחד ויכולים לסחוב את הקבוצה גבוה.
      אם איבקה , ג'קסון , אדאמס ומקגרי יפרצו העונה גם יש לת'אנדר גם צוות מסייע לא רע.

  9. אני לא רואה סיכוי קלוש שישאר אם לא יקח אליפות באוקלהומה. התחנה הבאה היא וושינגטון או יוסטון. אני מהמר על יוסטון. אובייקטיבי לחלוטין.

    1. אתה רציני?
      למה לו? געגועים לזקן של הארדן?
      מה כבר יש ביוסטון חוץ משני כוכבים אינפנטיליים ועוד 20 חוזי מינימום?

      וושינגטון זאת הבחירה הקלה (מזרח) והנוחה (בית).
      בנוסף ננה יסיים חוזה גדול וזה יתן להם קצת ספייס פיננסי.
      אם לא OKC אני הייתי מהמר על וושינגטון.

      הלייקרס גם (לצערי) עלולים להיות אופציה, תלוי בהתנהלות שלהם בשנה הקרובה, אבל עדיין זה או OKC או וושינגטון.

      1. עזוב אותך שטויות, אם דוראנט לא יזכה באליפות בשנתיים הקרובות הוא יעשה הכל כדי ללכת לקבוצה שיכולה כאן ו עכשיו לקחת אליפות. אם ליוסטון עדיין יהיה את הבסיס הזה ויראו שמה שחסר להם זה את הגרוש ללירה, דוראנט בטח שירצה להגיע אליהם.
        חוץ מוושינגטון שיש פה ערך סנטימנטלי יחד עם קבוצה שתהיה מצויינת אין הרבה קבוצות שיוכלו להציע לדוראנט את הסטאר קוואליטי כמו יוסטון, מה גם שהארדן ודוראנט אחוקים ודוראנט שיחק בטקסס בקולג'.
        ללייקרס עוד שנתיים יהיה עתיד להציע, במקרה הטוב. זה לא יספיק בשביל להביא את דוראנט שירצה אליפות כאן לעכשיו.

        1. יוסטון לא במצב יותר טוב מOKC.
          אם כבר לעזוב, אז למה להגיע לקבוצה חלשה יותר?
          אלא אם מורי יחזור לעשות עוד כמה קסמים ויבנה שם משהו קצת יותר רציני, ואז כבר הכל פתוח.

          1. כי שלישייה של הארדן דוראנט והווארד זו קונטנדרית מיידית עם שחקנים בעמדות משלימות וקבוצה הרבה יותר שלמה מאוקלהומה.
            הסיבה שיוסטון לא קופצת לתת סכומים מוגזמים לשחקנים למשל כמו פרסונס או בלדסו זה להשאיר את הדלת פתוחה לדוראנט. אם הוא יבחר להיכנס בדלת זו כבר שאלה אחרת שתלויה גם באיך שיוסטון יראו (אם יודחו בשלבים מוקדמים בפלייאוף שנתיים ברציפות זה יוביל לפירוק החבילה) וגם באוקלהומה (אם יזכו באליפות סיכוי מצויין שישאר)

          2. אני חושב שהשלישיה הזאת היא שילוב נוראי של אגו, ומתכון מובטח לדריכה על האצבעות של האחר, אבל אולי אני טועה.

            סך הכל ב OKC המצב לא רע, מספיק שינוי משמעותי אחד במאמן/סנטר/רכז(רונדו שם יהיה חלום מבחינתי) כדי להחזיר אותם לגמר.

            אבל כמו שאמרת, זה תלוי בעיקר במה יקרה בשנתיים הקרובות.

  10. דוראנט יותר מדי נחמד וצריך לעשות סדר בקבוצה כי ברור לכולם כרגע אליפות לא תהיה שם.
    1.סקוטי ברוקס האשם העיקרי – אין קשר בינו לבין אימון, דוראנט היה צריך לדרוש את פיטוריו והחלפה שלטו המאמן עם שם, דוראנט נעול על זה שברוקס חבר שלו מה שעולה באבדן אליפויות.
    2.ווסטברוק -נכון מפוצץ כשרון וכנראה השחקן ה 4 בטיבו בליגה אבל ממש לא מתאים לשחק לצד דוראנט דורכים אחד לשני על הרגלים שניהם יוצאים מופסדים
    3.הסגל- יש בתכלס מחסור בגבוהה שיעשה נקודות בקלעי 3 אמיתי ובוטרנים אמתיים
    מסקנה אליפות לא תהיה שם
    נ.ב מה שקורה עם סקוטי ברוקס באוקלהומה קורה עם מונטי ויליאמס בניו אורלנס ודיווס משלם את המחיר שאין שום התקדמות בקבוצה

  11. דדי,מה שאתה אומר לא כ"כ רחוק ממה שאני אומר. כשיש לך מספרי אחד, 3 ו4 מהרמה הכי גבוה בליגה, ו-2 שנותן תוצרת, ויחסית שום דבר בעמדה 5, אז הבעיה היא התוצרת של עמדה 5. אכן נכון שהחוזה של פרקינס זה בעיה גדולה שמפריעה לתיקון החולשה הזאת. תגיד לי אתה – למה אי אפשר לשחרר אותו באמנסטי ולעשות השלמה לסגל כבר עכשיו? יש איזה מגבלה חוזית, חוקי הליגה, שמפריעה לעשות את זה?

  12. החולשה של ברוקס פחות משמעותית מהחור של עמדה חמש. כרגע גם נראה שאדאמס, חזק בהגנה, ולא פקטור בהתקפה. ביחד שניהם שיחקו 33 דקות, לקחו ביחד 9 ריבאונדים ו6.7 נקודות. אדאמס אולי עוד ישתפר, אבל אף פעם לא יהיה איום משמעותי על הסל. עמדה 5 לא פקטור בכלל בהתקפה של אוקלהומה וזה חולשה גדולה.

    1. ה "שיטה" של ברוקס זה ש KD וראס כבר ידאגו לנקודות. הוא צריך את קנדיס ו איבקה להגן על הטבעת . ולראייה השינוי שהם עשו השנה היתה לתת להם שוטינג גארד משופר יותר מספלושה האנמי.

      תרצה או לא זו שיטה שעובדת. אבל, בעולם שיש את ס"א ולברון ג'יימס צריך יותר.

  13. לא עשיתי מספיק מחקר על זה, אבל לדעתי אין אף קבוצה שאנחנו מחשיבים כמתחרה על התואר, שנמצאת במצב הזה בעמדה חמש.
    אפשר לדוגמא להשוות לכל שמונת הקבוצות של חצאי הגמר האיזוריים.

      1. לגבי מיאמי – בוש נחשב סנטר/PF, ואנדרסון הוא PF שמשחק כסנטר. בכל מקרה שניהם אופציה משמעותית בהתקפה. גם מיאמי הייתה הרבה יותר מסוכנת בפנים מאשר אוקלהומה.

  14. בעייה אחרת שיש לאוקלוהומה זה המתחרות שלה. היא חייה בדור שכולל את ס"א ולברון ג'יימס.

    מסכים עם דדי שאין להם שום מקום לטעויות ברמה הזאת. הם לא יכולים להרשות לעצמם מאמן שמחזיר אותם מפסק זמן ואין להם תרגיל התקפי, וסנטר שהוא לא אופצייה התקפית.

    השנה לדעתי ג"ס ודאלאס עשו התאמות בשביל להגיע לשלבים האחרונים בפליי אוף ואני לא כל כך בטוח שOKC תצליח לשמור על המעמד שלה.

  15. לאוק יש אחלה קבוצה. עם ווסטברוק ודוראנט בריאים הם צריכים לחכות עוד שנה-שנתיים עד שעידן הספרס ייגמר ואז תורם.
    את הספרס בעונה שעברה אף אחד לא היה מנצח.

    1. להגיד על אלופה שאף אחד לא היה מנצח אותה מכריח את מי שרוצה לסתור אותך לשחק באילו ובנדמה לי.
      זה אמנם אחד המשחקים החביבים עלינו כאן, אבל בינינו נודה שהוא חסר ערך.

      1. אין שום כשל לוגי במה ששעיה אמר. הם נצחו את כולם בדרך.

        תגיד לי על הקליפרס או יוסטון. אלו בדיוק הקורבנות של הבלייזרס ו OKC שאותם הספארס דרסו בדרך לאליפות.

        1. מי דיבר על כשל לוגי?
          זה שוב אותו סיפור של אןקלהומה, של אם ואילו וכמעט. ניצחו את כולם, לא לקחו אליפות. והם ממשיכים למכור לעצמם את החרטא הזאת שבעצם חסר להם גרוש ללירה.

    2. בכל מקרה, כמו שהוסכם כאן בעונה שעברה, ווסטברוק לא יכול להוביל קבוצה לאליפות. דוראנט הוא כ כ ה קרוב מלהוכיח שגם הוא לא.
      על ברוקס עדיף לא לדבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט