פריוויו 2014/15-בוסטון סלטיקס/איתי עזרא (כתב אורח)

הקדמת העורך: את הפריוויו האחרון של הבית האטלנטי נתתי לאיתי עזרא בן ה-11 לכסות. איתי הוא גולש מוכשר שכתב מספר מאמרים באתר ומגיב קבוע, וזוכה להזדמנות לנסות עצמו ככתב.

===============================

היום נפגוש את הקבוצה השנייה הכי מעוטרת בתולדות ה-NBA עם 17 אליפויות וארבעה סגנויות-בסך הכל 21 גמרים (כאשר הלייקרס זכו ב-16 אליפויות והודחו בגמר 15 פעמים-בסך הכל 31 גמרים.) אז ללא הקדמות מיותרות, בואו נתחיל.

*

בוסטון סלטיקס

מאזן בעונה האחרונה: 57-25, מקום שתים עשרה במזרח.

מאמן– בראד סטיבנס, מאמן אוניברסיטת באטלר לשעבר. סטיבנס הוביל את באטלר ל-30 ניצחונות ובכך הפך למאמן השלישי הצעיר ביותר שעושה זאת בתולדות ה-NCAA, ובעבר הגיע פעמיים לגמר המכללות, כאשר במכללתו משחק גורדון היווארד. סטיבנס הוא מאמן רגוע שדוגל באוריינטציה הגנתית, ומתחיל בשנה שנייה בעיר השעועית.

אולם– TD Garden או בעברית טי.די.גארדן שבו יש 18,624 מושבים, קרוי על שם חברת בת של בנק טורנטו דומניון, היורש של בוסטון גארדן המיתולוגי.

באו- הפאוור פורוורד דוויט פאול שבא בעסקת בוגאנס, ג'ון לוקאס השלישי, פוינט גארד שבא גם הוא בעסקת בוגאנס (דרך יוטה), הגבוה אריק מרפי שגם הוא הועבר תמורת בוגאנס, הסנטר המבטיח טיילר זלר שהגיע לבוסטון מקליבלנד בטרייד שכלל גם את ברוקלין, מרכוס ת'ורנטון, בא גם הוא בא בטרייד המשולש שכלל את ברקולין, בוסטון וקליבלנד, ג'יימס יאנג שנבחר בבחירה ה-17 על ידי בוסטון, הרכז השומר מרכוס סמארט שנבחר בבחירה ה-6 גם הוא על ידי בוסטון.

עזבו– הקלעי ג'ורדן קרופורד עזב בטרייד לגולדן סטייט באמצע העונה ולאחר מכן בקיץ חתם על חוזה לשנה אחת עם הצ'ינג'יאנג פליינג טייגרס מה-CBA (הליגה הסינית), קית' בוגאנס הסמול פורוורד שעבר בטרייד לקליבלנד תמורת דוויט פאול, ג'ון לוקאס השלישי, אריק מרפי ואקס מכבי מלקולם תומאס, הגארד ג'ראד ביילס חתם עם מילווקי, כריסטפר ג'ונסון חתם עם מילאנו, כריס האמפריז העובר לוושינגטון בסיין אנד טרייד תמורת בחירת סיבוב שני ב-2015, כריס באב נחתך.

הסגל:

Screenshot_35

חמישייה: מרקוס סמארט (רונדו פצוע), אייברי בראדלי, ג'ף גרין, ג'ראד סולינג'ר, קלי אונלינק.

ספסל: ראז'ון רונדו, מרקוס ת'ורנטון, אוון טרנר, ג'רלד וואלאס, טיילר זלר.

150 מילים על הקבוצה– יש לנו כאן קבוצת לוטרי שקולעת 96.2 נקודות פר משחק. כאשר בעונה שעברה בוסטון דישדשו בתחתית המזרח עם רקורד של 25-57, המאזן הרביעי הגרוע בטיבו בליגה. העונה בפתח והקבוצה מסתמכת על רכזה הפצוע ראז'ון רונדו (נפל במקלחת ושבר את ידו, יש שמועות שהפציעה בויימה).

ראז'ון רונדו
חלק גדול מהעתיד של בוסטון תלוי בהשארותו האפשרית. רונדו.

הקבוצה הולכת על בנייה מהדראפט, וכנראה גם הפעם הקבוצה תדדה במקומות הנמוכים בקונפרנס המזרחי החלש, כאשר הסלטיקס מקווים שרונדו, השריד האחרון מאליפות 2008, לא יעזוב בקיץ. ישנן שמועות שהג'נרל מנג'ר של הקבוצה, דני איינג', שוקל טרייד על רונדו בתקופת הטרייידים שמתקיימת במהלך העונה. טרייד זה ייתן לבוסטון תמורה עבור רונדו שעלול לעזוב בקיץ הבא. מהלך זה דומה לטרייד שנעשה בין מינסוטה לבין קליבלנד על קווין לאב.

מה שצפוי בעונה המתקרבת ובאה לא כל כך שונה מהשנה שעברה. הסלטיקס בסך הכל ממשיכים בתהליך הבניה האיטי שלהם ומבצעים טריידים והחתמות רבים, כגון עסקת בוגאנס והעברת כריס האמפריז תמורת בחירת סיבוב שני בדראפט 2015. המועדון מסתמך גם על הרוקי מרכוס סמארט, הבחירה השישית בדראפט האחרון. אם הם לא יחתימו את רונדו על חוזה שמן וארוך טווח, יהיה להם מספיק מקום תחת תקרת השכר כדי להביא שחקן טוב ואפילו כוכב לקבוצה.

תסריט אופטימי– רונדו נותן עונה מדהימה (23 נקודות למשחק, שמירה על ממוצע האסיסטים), "הצוות המסייע" גם עושה עבודה טובה, משחק קבוצתי, והקבוצה משתחלת למקום השמיני במזרח החלש.

תסריט פסימי– רונדו נפצע שוב ברצועת הברך ומחמיץ עונה שלמה. הקבוצה לא יכולה לתפקד בלעדיו, המשחק הקבוצתי שואף לאפס, והקבוצה במקומות האחרונים במזרח.

תסריט ריאלי– רונדו והצוות המסייע עושים עונות בינוניות, הקבוצה מסיימת באחד מחמשת המקומות האחרונים במזרח, הפוינט גארד עוזב ובקיץ מגיע כוכב חדש להמשיך את השושלת של ראסל, בירד ופירס.

\

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. אני לא מסכים עם המשפט הראשון שלך, עצם זה שיש להם אליפות אחת יותר מהלייקרס עושה אותם למעוטרים ביותר.. אף אחד לא זוכר תמפסידים..

  2. חלק חושבים כך וחלק חושבים כך לדעתי הגעה לעשרה גמרים זה הישג טוב לא פחות ואפילו יותר מאליפות אחת.

  3. מצוין איתי.
    שני דברים שהציקו לי:
    א. אם בוסטון לא עולה בחמישייה בגלל פציעה, הוא גם לא יעלה מהספסל, וכשיחזור הוא הנראה ייקח את המקום של סמארט.
    ב. רונדו לא יקלע 23 נקודות למשחק בשום סרט.

  4. איתי כתוב נהדר!
    הפציעה של רונדו תעשה טוב לשני הצדדים.
    גם בוסטון יחששו לתת לו את הכסף הגדול וגם רונדו יזכה לעזוב.
    מה שכן המנייה שלו בליגה היא לא מהגבוהות. אם בתחילת הקיץ או באפריל הם היו יכולים לקבל עליו חבילה מרשימה, היום הם יקבלו הצעות נמוכות בהרבה (נגיד בחירת דראפט סיבוב ראשון ו-2 סיבוב שני ואולי יקחו מהם את החוזה המעיק של וולאס).
    סאלינג'ר הולך לתת עונה גדולה שתשים אותו בפרונט וסמארט יהיה בסדר גמור. תהיה קבוצה הגנתית מרשימה עם התקפה זוועתית.
    יסיימו בלוטרי אבל עם כבוד ותקווה לעתיד

    1. אה והקטע על הסלטיקס כקבוצה השנייה הכי מעוטרת מיותר לחלוטין ולא נכון בעליל, עדיף שתוריד אותו. הקבוצה הכי מעוטרת. נקודה.

  5. טוב תירגעו,איתי בסהכ הקדים את המאוחר,הרי כל רפה הבנה באתר יודע שהלייקרס ייקחו אליפות לפני בוסטון ואז לא יהיה ספק לאף אחד,כמו כן אפשר לומר הקבוצה המעוטרת ביותר מאז שנות ה60.
    בוסטון שוב שורפת עונה,רונדו לא היה בתוכניות לעתיד בשום צורה,הם קיוו שהוא יציג יכולת טובה בכדי לקבל תמורה טובה עליו,לדעתי איינג' הוא אחד הGM הגרועים בליגה למרות השושלת הקודמת ובוסטון עוד הולכת לדשדש הרבה שנים.

  6. הקבוצה הכי מעוטרת זה לא עניין של דעה. וכל עוד יש ללייקרס פחות אליפויות, בוסטון היא הקבוצה המעוטרת ביותר, וגם 1000 גמרים לא יוכלו לשנות זאת.
    חוצמזה, אחלה פריוויו, נהניתי לקרוא.
    תסריט אופטימי אצל רונדו יתבטא בסעיף האסיסטים והחטיפות, לא בנקודות.

    1. הכי "מעוטרת" זה בוסטון כי זה מתייחס ישירות לתארים.

      אבל הכי מצליחה זה ללא תחרות הלייקרס והרבה מזה זו העובדה שהם שיחקו בכמעט חצי מסדרות הגמר של הליגה.

      האליפות הבודדת של בוסטון ב 28 השנה האחרונות אומרת הכל.

      1. מסכים.
        "מצליחה" ניתן לפרשנות, "מעוטרת" לא.

        לדוגמא, דרור קשטן הוא המאמן הישראלי הכי מעוטר, אך רבים יצביעו על אברם גרנט כמאמן הישראלי המצליח ביותר.

  7. יופי איתי! כל הכבוד לך על האומץ! וגם הכתיבה שלך טובה מאוד לגילך וראויה לבמת האתר.
    בעיניי בוסטון כבר צריכה להיכנס לשלב של אחרי רונדו. ממנו כבר לא יצא לה שום דבר.

  8. פריוויו נחמד איתי.

    מה שטוב בפציעה של רונדו הוא שעכשיו סמארט, בטוח יקבל הרבה דקות משחק, ובכך יימנע מלהפוך לשאבז מוחמד 2, כאשר פיל פרסי הסביר + שלא ציינת ימשיך לקבל דקות כרכז מחליף.

    אני חושב שהתסריט האופטימי לבוסטון הוא עונת רוקי טובה לסמארט והשתחלות למקום גבוה בלוטרי בדרך לבחירה בשחקן צעיר ומבטיח.

  9. אחלה פריוויו, אם לא היה כתוב לא הייתי מנחש שאתה ילד בן 11, כל הכבוד.

    אני מפחד שהמועדון המפואר הזה יהפוך לנמושה פילי-סטייל, אני בעד בנייה איטית ומחושבת, אבל רק אם מתקדמים איתה לאנשהו, וכרגע אני לא בטוח שזה מה שקורה.

  10. תודה רבה על אחלה פריוויו!
    נראה לי שהייתי מחליף בין התחזית הריאלית והפסימית… בדומה למה שנכתב בפריוויו על פילדלפיה.

  11. הפציעה של רונדו תעשה טוב בעיקר לי.

    כי אף אחד לא יקח אותו גבוה בדראפט של הפנטאזי(כרגיל), לקראת אמצע העונה אני אשיג אותו עבור שני פושטים כי אף אחד לא יעריך כמה נזק חיובי הוא יכול לעשות בקבוצת הלוטרי הזאת.

    והמרוויח הגדול מהעסק הוא שוב אני- שחקן של 40-41 נק' בפנטאזי שיגיע אליי בלי שאני אאלץ לבזבז בחירה עליו.

    הפציעה שלו באה לי בטיימינג בובה, אני והוא נרוויח מזה.

    חו. מזה אין מה לדבר על בוסטון, שום דבר מעניין לא קורה או יקרה שם בזמן הקרוב.
    אולי קלי אוליאניק שיתחיל לקלוע מיד אווי ג'אמפ שוטס שזה היה הנשק העיקרי שלו בגונזאגה אבל עד כה לא הראה את זה בסקיל שוט שלו במקצוענים.
    ואם זה הדבר הכי מעניין לדסקס עליו בהקשר של בוסטון בקיץ הזה- אז זה אומר דרשני.

  12. באמצע העונה שעברה איינג' הציע את רונדו ליוסטון תמורת פארסונס (והחוזה הנגמר שלו) ושתי בחירות סיבוב ראשון. יוסטון זרקו אותו מכל המדרגות.

    בעניין מקום תחת תקרת השכר להביא כוכב – איזה כוכב ירצה להגיע לקבוצת פח?

    1. כן מלא, למשל ג'ון לוקאס ה-3, פיל פרסי, ג'רארלד וואלאס(שאולי היה צריך לחפש הצדקה לקבוצה שהסכימה לספוג את החוזה שלו). מלא, מלא מחפשים לשחק בעיר האירית הזאת עם העבר המפואר.

  13. התענוג הגדול ביותר שלי באתר הוא לגלות ילדים מוכשרים ולתת להם במה (ולעבוד איתם) עד שהם הופכים לעמיר פלג, נדב יעקובי, או ערן סורוקה.

      1. אני לא מבין את האינטרס של רונדו לביים פציעה. הוא בשנת חוזה אחרי פציעה ממושכת. האינטרס שלו (אם הוא רוצה כסף) זה להראות שהוא חזר לכושר משחק ויכול להשאר על הפרקט

        1. לשחק פחות מגדיל את האפשרות שהוא יראה יותר, כמו בערך בעונה שעברה ששיחק בחצי השני של העונה ולקראת הסוף כבר התחיל לחזור למספרים הרגילים שלו.

  14. פריוויו מעולה, לא הייתה לי הרבה עבודת עריכה פה, זה פנטסטי. ובקשר לתוכן עצמו-רונדו לדעתי יעבור לקבוצה שרוצה עוד כוכב. מי זאת תהיה?

    יכול להיות שיוסטון (הארדן, הווארד), אבל אין להם הרבה מקום מתחת לגג השכר, ואין להם אף שחקן שהסלטס יכולים לרצות. אני חושב שדטרויט אופציה טובה מאוד, טרייד של מונרו על רונדו יצור חמישייה של רונדו-ג'ניגס-סינגלר (או כל ס"פ אחר)-סמית'-דרומונד בפיסטונס, וחמישייה סבירה של סמארט-בראדלי-גרין-סולינג'ר-מונרו בעיר השעועית.

  15. אולי אנחנו קצרי רואי, אבל אני מבואס לגמרי כי אני לא רואה לאן הקבוצה הזאת הולכת. לא מבין מה אינג' עושה ומה סטיבנס עושה. אין להם שום קלפים, ביד, ולא רואים לאן זה הולך. רק עם סמארט יתפתח למשהו מפלצתי, ויראו את זה מיד בשנה הראשונה, אז אפשר יהיה להגיד שיש שם כיוון למשהו. כי אחרת אין להם שום קלפים ביד. קבוצה בינונית, שהיום אפילו במזרח לא נראה שיכולה להגיע לפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט