TOP 10 של הספורט ב טלויזיה

אמיגוס – לכבוד גמר הרוגבי ליג שיערך היום שלדעתי הוא הספורט הכי פחות מוערך בעולם החלטתי לחשוף את עשרת מקצועות הספורט הטלויזיונים הכי טובים.

לפני שאתחיל בספירה, אתמקד בכותרת דווקא. ספורט טלויזיוני בניגוד לספורט באולם הוא איך הספורט עובר במימד הטלוויזיה, רוצה לומר עזבו אותי מטקטיקה והבנת משחק אני רוצה דרמה וביצועים גבוהים! גיבורים וסיפור שקורא תוך כדאי המשחק וחשוב מאד שהטלויזיה תוכל להעביר את כל זה. חשוב גם שזה יהיה ספורט עולמי ולא תחרות זריקת גמדים באירלנד.

הנה כמה ענפים שלא נכנסו:
– כדורסל אוסטרלי: נפל על ביצועים נמוכים, לא מתחבר לשחקן שעולה ללי אפ ומחטיא ממטר. הוקי – אי אפשר להעביר בטלויזיה כי הכדור טס מהר מידי ואי אפשר לראות אותו. מרוצי מכוניות – אומנם תצלום מזוית הנהג זה משהו שאף פעם לא יהיה לי מספיק ממנו. מדובר בספורט טכני שצריך להבין ברמת שחיקת גלגלים ותצרוכת דלק… ראלי – אפילו תחרות אין.. פוקר – אין דרמה אנחנו כבר יודעים את הקלפים.. אז יאללה לדירוג

מקום 10 – כדורגל! אתם יכולים להבין מהשליטה שלי בעברית שנולדתי בישראל לספורט הלאומי אבל ככל שאני מתבגר אני מתנתק מהשטות הזאת יותר ויותר בגלל שיש לי אלטרנטיבות הרבה יותר טובות! נתחיל בזה שהמשחק פשוט איטי מידי, אין יותר מידי גולים וטקטיקה הגנתית מעקרת את הסיכוי למהפכים. על הצד הטוב הטלויזיה מעבירה את המגרש מצויין, יש המון גיבורים וסיפורים אישיים ואחת לכמה שמן אפשר ליפול על דרמה שלא מהעולם הזה. האחרונה שאני זוכר זה ליברפול נגד מילאן מלפני עשר שנים בערך…

מקום 9 – פוטבול אמריקאי – זה משחק שהטלויזיה מעבירה הרבה יותר טוב ממה שהוא באמת ויש לי החשד שהוא תוכנן יד ביד עם הטלויזיה, זויות של מתוך הקסדה וניתוח של ריצת הרנינג בקס היא פרייסלס. בפוטבול גם יש המון סיפורי סינדרלה וקומבקים שתמיד עוזרים לדרמה. על צד השלילה ההפסקות היזומות הורגות למתבונן מהצד כל שתף משחק, ולפעמים אני רואה משחקים מהחוף המערבי ובגלל הפרסומות אני שוכח בכלל מי משחק ולמה.

מקום 8 – גלישת גלים. מי שלא נכח בתחרות כזאת שיוריד את הראש לכאפה. זה הדבר האמיתי ! מדובר על פורמט גביע בו מתחרים אחד נגד אחד לעלות לשלב הבא התחרות. 2 המתחרים יוצאים לים ביחד מתמודדים על אותם גלים וצוות שופטים קובע מי יותר שווה.
הטלויזיה מעבירה את זה מעולה. הרבה יותר טוב מאשר לראות מהחוף בקטן. יש המון קודאק מומנט וואו פקטור, כוסיות בביקיני כמובון עוזרות לביצועים הגבוהים! על צד השלילה השופטים מדרגים את הניקוד בסוף הזמן אז בזמן אמיתי אין ממש הרגשה של קומבק והירגוש בניקוד הוא משהו כמו השעתיים האחרונות בארוויזיון.

מקום 7 – מרוצי סוסים: לתושבי ישראל שלא מבינים על מה אני מדבר התנצלות. ועכשיו שאמרתי את זה, מה יותר דרמתי מזה? נשים יפיפיות בשמלות פרחוניות מתראיינות ומציגות את הבחירה שלהן. הסוסים עוברים ומראים את שריריהם הענקיים. חברות ההימורים מציגות בתחתית המסך את סיכויי הזכייה. היושבים בסלון מדסקסים את המנצח. 24 סוסים נכנסים לכלובי ההזנקה. יש ירייה אמיתית מאקדח. הסוסים יוצאים. ההובלה מתחלפת כל 4 שניות. הסוס שלך עולה ממקום אחרון למקום שני. מגיעים לישורת האחרונה יש דבוקה של 6 סוסים אחד פורץ קדימה. פתאום מגיע מאחורה סוס אלמוני ושורף את הישורת האחרונה לנצחון בפוטו פיניש. ככה נראה מרוץ סוסים סטנדרטי. ארוע ספורט קצרצר שמשאיר את הצופה ללא נשימה. המרוץ האולטמטיבי.

מקום 6 – אתלטיקה קלה ריצות קצרות: כל מה שכתבתי על מרוצי סוסים רק שאתה גם מכיר את המשתתפים וההיסטוריה שלהם והבחירה במנצח באה מהלב ולא מהטבלה של ספורטבט דוט קום.
את הדרמה של שלוש השניות לפני ההזנקה אי אפשר לתאר: תהיה פסילה, איך תראה היציאה להזנקה הפיניש? על צד השלילה מדובר בספורט קצר מידי כי דרמה לא חסר בו.

מקום 5 – טניס : משחק הטניס הוא מסע על תוך הנפש והיכולת המנטלית. מצמצתה היריב עולה עליך, מצד שני גאוני הטניס יכולים להוציא ווינר או הצלה (תלוי מי הגיבור שלכם) מכל מצב. קומבקים ודרמה לא חסר: פדרר חוזר משתי מערכות פיגור מול גאעל מונפיש. פדרר מנצח 5 משחקונים רצוף ברביעית של ווימבלדון נולה מוצא את כוחות הנפש ומנצח חמישית. המערכה החמישית של ווימבלדון 2008 בין נאדאל לפדרר הוא רגע הספורט הטוב ביותר שראיתי.
על צד השלילה דווקא הטלויזיה לא מוסיפה למשחק כלום. הזוית הגבוה מאפשרת כיסוי מגרש טוב אבל אי אפשר להבין את המאמץ העצום שמושק בלהגיע לכדור אבוד או את מעט הזמן שמייצירם וינר תוך כדאי ריצה. אני כבר מחכה לזויות מגובה המותניים של השחקן.

מקום 4 – רוגבי ליג! עוד משחק שאלמוני לרובכם.. רוגבי ליג הוא משחק רוגבי של לשבור את החומה שתחזיקו חזק … יש 6 נסיונות בלבד להעביר מגרש שלם ולהגיע לאנד זון על מגרש של 90 מטר. המשחק הוא שוטף ללא עצירות, וטקטיקה לא חסר: משיכת החומה לצד אחד ומסירה לצד השני, חטיפה וריצה מהירה, בעיטה מעל קו ההגנה או פשוט כוח ועוצמה על אותו מגן מסכן. הטלויזיה נמצאת בד"כ מעל הכדור (כמו בכדורגל) ואפשר לשמוע את הטיקולים האלימים ואת הצעקות בין השחקנים, השחקנים עצמם משחקים ללא אמצעי הגנה ואפשר לראות את הפנים העייפות שלהם ואת הטוסיק שלהם מתי שמגן ההגנה נתלה להם על הכנסיים לטובת הצופות המשולהבות. אחת לכמה זמן יש טיקול יותר מידי אלים או מכות בין השחקנים קבוצה יכולה לחזור מפיגוד של 29 נקודות (כמו שהקאויבויס של טאונסוויל עשו לפני שבוע ) וסך הכל מדובר על שמונים דקות בהם אתה יושב על קצה הכורסא חוזה בשחקנים מתפרקים ריצות מטורפות קפיצות מדהימות והמון שחקנים קופצים אחד לתוך השני.

מקום 3 – קריקט 20/20: אני מצטער שאני מטריד אתכם עם ספורט עצום שאתם מפספסים אבל על תצאו פרייארים קריקט T20 הוא אחד הפורמטים המלהיבים ביותר של ספורט/דרמת טלויזיה.
יש 120 זריקות או 120 נסיונות חבטה לקבוצה, ששם המשחק הוא RUN RATE או הממוצע לחבטה. בגלל שזה כל מעט נסיונות כל חבטה חייבת להיות וינר.
את הזריקות בקריקט אפשר לראות בקלות כי הכדור קופץ ברצפה אבל את כיוון הספין על הכדור אי אפשר לדעת וככה גם מכה קלה יכולה להסתובב קצת ולפגוע בצד המחבט ולהוציא חבטה עקומה. קבוצת ההכנה חייבת לדעת לפרוש את מקבץ התופסים במקומות שהכדור יגיע לשם כי המגרש הוא ענק.
הטלויזיה יודעת לעמוד מאחורי החובט אז מקבלים את עוצמת הזריקות (150 קמ"ש) ולמרות שמדובר על ספורט חדש אחוז החדירה העולמית היא פנטסטית.
120 החבטות האחרונות הם על כל הקופה ומדי פעם אנחנו מקבלים רצפים של הום ראן או באנדריס לא הגיוניות או מצד שני תצוגות הגנה שלא מהעולם הזה. רוב המשחקים מגיעים ל -3 החבטות האחרונות במשחק או קוצר נשימה ודפיקות לב מואצות בבתי הצופים.

מקום 2 – NBA : הספורט נועד להיות בטלויזיה. מחיקות פערים של 15 נקודות הם דבר שכיח בליגה. גיבורים שתופשים יום משוגע ומנצחים לבד יש בלי סוף, היי לייטס של קפיצות משוגעות יש בכל משחק ודרמה עוצרת נשימה של הדקות האחרונות הם הלב הפועם של דרמת טלויזיה. משחק 5 בין הקליפרס ל OKC עדין משגע אותי חצי שנה אחרי, וגם קבוצה מדירוג נמוך יכולה כל יום להפתיע בעזרת יום משוגע או טקטיקה נכונה. ב NBA יש סקור גבוה וזויות צילום שעושות אותו ספורט הטלויזה המושלם. כוכבים צבעוניים וסכומי כסף דמיוניים אוזרים להייפ מסביב למשחק.  אצלי בכל קבוצה יש שחקן אחד לפחות שאני ממש מחכה לראות מה הוא יעשה אז לרגע לא משעמם לי. מפריע לי קצת הטיים אאוטס בדקה האחרונה אבל גם ככה המקום הראשון שייך לספורט אחר.

מקום ראשון – יגיע בעתיד.

מה הדירוג שלכם?

 

Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
05/10/2014 4:37:34

עידו, או שאתה מנסה להרגיז בכוונה, או שאין לך הרבה מושג בספורט. אחד מהשניים.

מנחם לס
05/10/2014 4:50:14
Reply to  מנחם לס

במקום "חוסר מושג" הייתי צריך לכתוב "או שהפכת מוזר כמו כל האוסטרלים"

ido moria
05/10/2014 6:56:09
Reply to  מנחם לס

אז אם דעתי לא כדעתך זה הופך אותי למוזר או אותך למוזר?
לא העלתי לדיון איזה ספורט אתה אוהב, רק איזה ספורט טלויזיוני יותר.

מנחם לס
05/10/2014 4:40:59

מבחינת WATCHABILITY ב-TV זה ככה:
1. פוטבול אמריקאי מקצועני
2. פוטבול מכללות.
3.כדורגל
4. בייסבול
5. NBA
6. כדורסל מכללות
7. טניס
8. גולף
9. התאבקות
10. א"ק

מנחם לס
05/10/2014 4:42:35

אבל הרייטינג של הגולף כאן הוא גבוה מאד

מנחם לס
05/10/2014 4:59:10

"הפוטבול האמריקאי תוכנן יד ביד עם הטלוויזיה…". נו, באמת.

מנחם לס
05/10/2014 5:04:30

מחר (היום) ישנם 14 משחקי פוטבול. כל 14 האיצטדיונים הם SOLD OUT ים ממוצע של 75,000 למשחק. מ-20 תכניות הטיווי המצופות ביותר בהסטוריה, אני בטוח שתריסר הם משחקי סופרבול (וזה כולל אולימפיאדות ופרסי אוסקאר)

מנחם לס
05/10/2014 5:18:41

המשחק עתה בין סן פרנציסקו וושינגטון נשיונלס הוא באינינג ה-17!!!!!!!!!!!

מנחם לס
05/10/2014 5:19:02

משחק הפלייאוף כמובן

אפלטון
אפלטון
05/10/2014 5:44:11

מסכים איתך שפוטבול אמריקאי בנוי בדיוק לפורמט טלוויזיוני, אחד מסוגי הספורט שלראות אותו במיוט גורע המון (בניגוד לכדורסל, כדורגל וטניס).
רוגבי מתחיל להיכנס לארץ לאט לאט ועם הנבחרת המצוינת שיש לנו בהחלט שווה צפייה, ממליץ לכולם להיכנס לספורט האדיר הזה.

גלישה דווקא בעייתי בטלוויזיה ולרוב עדיף לראות אותו בהיי-לייטס או לעשות בעצמך, אלא אם נפלת על יום טוב במיוחד. חווית הספורט אולי הכי מדהימה שלי היתה בסבב אליפות העולם בטברואה בפיג'י כשקלאוד ברייק ניפק גלים מושלמים, כמעט גדולים מדי של 6-7 מטר עם צינורות מושלמים ואנחנו היינו על היאכטה לתפוס את זה מקרוב ובדיוק מהצד ולראות מקרוב את העוצמה המטורפת שהגולשים האלה מתמודדים איתה. פשוט חוויה מטורפת. יותר מהסופרבול.

הייתי מוסיף את שידורי האמריקאז קאפ שזכו כבר פעמיים ברציפות באמי. הצליחו לקחת ספורט כמו שיט שהוא בערך הספורט הכי בלתי צפי ו לעשות ממנו אירוע מרתק. מי שעקב שנה שעברה ביחד איתנו באתר יבין למה הכוונה.

Ido moria
Ido moria
05/10/2014 8:04:31
Reply to  אפלטון

אני הולך לבל ביץ לתחרות זה מעולה. ואתה צודק בקשר להיי לייט. לא חשבתי על זה שכתבתי כי אני רואה את היה לייט וזה למעשה לא שידור חיי !

דובי
05/10/2014 5:57:30

לפני כמה שנים חזרתי עם זוגתי שתחיה מפראג באמצע הלילה. שדה תעופה צ'כי בלילה זה כמו כל שדה תעופה נידח בלילה, עם ספות ברזל מחורבנות ואנשים עייפים שמיצו את החופש ומתגעגעים למיטה ולתרנגולות בחצר.
ואז בטלוויזיה הייתה תחרות קליעה מהאולימפיאדה. אין דבר יותר משמים מזה. אבל תוך רגע הפכנו לאוהדים, שונאים, מבינים, מומחים ומעריצים של איזה נורבגי עם משקפיים. כולנו זה איזה עשרים אומללים במשרעת גילאים נרחבת.
כשאין ציפור שיר גם עורב הוא זמיר, אומר אבא שלי.
לפני שנתיים בקושי היה לי כוח לקום לראות את סדרת הגמר של הnba. זה בסוף השנה והמוח היה מנופח כבר מהמטופלים.
אבל כדורגל ישראלי זה כבר מוגזם. אומרים שהבנאדם כשהוא רעב אוכל הכל. לסיבולת שלי יש גבול.

רבין (8)
רבין (8)
05/10/2014 7:50:57

עדו אתה ילד, פוטבול זה הספורט מספר אחד לצפיה גם באצטדיון וגם בטלוויזיה.

Ido moria
Ido moria
05/10/2014 8:00:10

בין רוגבי לפוטבול אני לוקח רוגבי בלי לחשוב בכלל. משחק שוטף בלי פדים וקסדות, שמשולב עם משחק רגל. ברור לי שאמריקאים ייחשבו אחרת, אבל זה רק כי אתם לא יודעים אחרת…

Yavor
Yavor
05/10/2014 9:09:55

מרוצי א"ק חייבים להיות גבוה יותר, וקריקט זה משהו שצריך לשלם לי כדי שאראה. עוד לא נכנס מקום ראשון, אבל לדעתי בין הראשונים חייבת להיות השחייה האולימפית. זה ממש כמו הריצה, אבל יש לך יותר זמן להיות במתח, ויותר יכולת לזהות מגמות ושינויי הובלה צפויים.
הייתי מדרג את הכדורסל והפוטבול בצמרת, ביחד עם השחייה והריצה. קשה לי להחליט איך למקם את כל ה-4 האלו.

Mbk
Mbk
05/10/2014 12:19:19

עידו
יש כדורגל ויש כדורגל
באופן אישי אני חייב לציין שהליגה האנגלית וליגת האלופות הם מוצר טלוויזיוני משובח
האמריקאיים עושים זאת טוב מכולם בכל ענף שהוא מבאוליאנג , פוקר ודייג ועד כדורסל פוטבול ובייסבול
מנקודת מבטך האישית הפוסט נהדר
יש לי ביקורת אדירה על תרבות הספורט הטלוויזיוני כפי שהיא כיום , אני ממש נגד תרבות הפיי פר וויו אך זה נושא לדיון אחר

עגל
עגל
05/10/2014 12:20:58

כתבה מאוד מעניינת שמציגה כיוון חשיבה אחר. ללא ספק אתה רחוק מהביצה שלנו. תהנה !
לגבי נב"א זהו ספורט שכיף לראות גם מהשורות הראשונות (רק חבל שאף פעם לא יצא לי, מנחם אולי תזרוק איזה כרטיס לחברה ?), כי בכדורסל מרגישים את האתלטיות של השחקנים ורואים את כל הדברים הקטנים (משיכות ודחיפות), עייפות וכ"ו.

Ori88
Ori88
05/10/2014 13:01:47

לגבי טניס, זכיתי פעם לראות מספר דקות כאשר המצלמה מאחורי השחקן.
רק אז אתה מבין את המהירויות של הכדור ואת זמני התגובה הלא הגיוניים.
איך אפשר לענות למכת פתיחה של 230 קמ"ש, ועוד לענות מדויק !
אכן הצילום מלמעלה, על כל יתרונותיו, מחטיא מטרה זו.

תודה רבה על הפוסט.

מצפה לעדכונים ממך ומכל יתר המומחים לגבי סיום עונת הטניס, לקראת המאסטרס.

תומש
תומש
05/10/2014 15:06:54

מבחינתי nba זה אחד הדברים ששווה לקנות מסך בשבילם, אבל יש סוג של ספורט אקסטרים שראיתי לפני כמה שנים ומאז אני מחפש. שכחתי את השם. הוא מתרחש בתקרה של האולם (!) כשהמגרש הוא עשרות של כדורים גדולים שמשתלשלים מחבלים באורך של חמישה-שישה מטר. שני אנשים מנסים להפיל זה את זה אל הרשת למטה. הם משתמשים בחבלים כמו טרזנים. מתחמקים, רודפים, ואשכרה הולכים מכות בשחקים. יש חוקים נוקשים על איזה מכות מותר. זה לא ייאמן ואני לא מוצא את זה!

דדי
דדי
05/10/2014 15:35:17

סנוקר.

איגור
איגור
05/10/2014 17:22:23
Reply to  דדי

במיוחד אם אוסליבן משחק

מנחם לס
05/10/2014 16:11:12

אני ראיתי מספיק רוגבי באנגליה כדי להסיק באופן החלטי שהפוטבול הוא משחק הרבה יותר מרתק לחזייה. מלבד זאת, לאמריקאים מישנו יתרון שאולי הוא לא פיירי: בגלל שהם האומה מס' 1 בעולם, השפעתה גדולה משל כולם, וכל דבר 'אמריקאי' ניתפס בסופו של דבר (המברגר, ג'ינס, קרחת). ככה גם עם הספורט, והטלוויזיה.
אפילו כאן באתר נתבקשתי לכתוב יותר על פוטבול (דה-באזר נותננת 2-3 טורי פוטבול בשבוע). אף פעם אף אחד לא ביקש ממני לכתוב על רוגבי או קריקט.

תמיר
תמיר
05/10/2014 19:46:15
Reply to  מנחם לס

מנחם, בבקשה לא לדבר שטויות. יש המון דברים אמריקאיים שלא "נתפסו" ולא יתפסו בעולם גם עוד 100 שנה:
1) מכירת נשק אישית וחופשית ללא רישיון ללא כל דורש
2) היעדר ימי חופשה בתשלום, ימי מחלה בתשלום או חופשת לידה בתשלום למרבית העובדים במשק
3) מערכת החינוך הממלכתית האמריקאית – כל כך גרועה שלמעשה מנסים לעשות בכל העולם בדיוק את ההיפך ממה שעושים באמריקה מבחינת חינוך
4) השלכה לכלא של כמעט כל מי שעובר דרך מערכת המשפט – כל המדינות המפותחות מתרחקות מכליאה כמו מאש. רק אמריקה שמה בכלא אחוז פסיכי מהאוכלוסיה שלה.
5) העולם גם טרם אימץ את אחוז האנשים הסובלים מהשמנת יתר קשה, לחץ דם גבוה או סכרת באוכלוסיה. בזה אתם מקום ראשון ללא ספק!

בקיצור, תפסיק לדבר שטויות מנחם.

ido moria
06/10/2014 1:31:08
Reply to  תמיר

חייב להסכים פה.

הספורט הבריטי שולט בעולם. נכון שהאמריקאים עושים ככל יכולתם לא להשתתף בחגיגה הבריטית אבל כדורסל הוא הספורט היחידיד אם איזהשהוא ניחוח של חדירה עולמית.

מרבית אוכלוסיית כדוה"א משחקת רוגבי ולא פוטבול. וקריקט ולא כדור בסיס.

אגב מכירת נשק. לא מזמן ראיתי טבלה של הסיוע האמריקאי למדינות המזרח התיכון השונות… אם יש סיבה שהמלחמה לעולם לא תגמר זה כמות הנשק האמריקאי שיש לכל אחד מהצדדים.

דקסטר
דקסטר
05/10/2014 19:34:07

זה אחד הדירוגים ההזויים שיצא לי לראות..

גלישת גלים לפני כדורגל ופוטבול??

קריקט? טניס??

מה נסגר?!..

k_700
k_700
05/10/2014 19:59:59

מנחם המקום הראשון שלך זה ברידג' נכון??? זהו אלה סימני הזקנה האחרונים מל היקר.

הסטטיסטיקה מראה שמי שמתעניין בברידג' מסיים את חייו תוך 3-4 שנים.

שלא תגיד שלא התרעתי מנחם.

כדגכג
כדגכג
06/10/2014 0:07:17

1.מרץ' מדנס
2.NBA
3.יורוליג
3.צ'מפיונס ליג בדר"כ רבע גמר ומעלה
4.פריימיר ליג
5.ליבארטאדורס