קופר פלאג – הכצעקתה? / הגולש שלמה מ.

קופר פלאג – הכצעקתה? / הגולש שלמה מ.

מסיכומי הדראפט ביוטיוב, לפחות אלה שעברתי עליהם, בינתיים יש פחות או יותר שלושה אנשים שמטילים ספק כזה או אחר בקופר פלאג. בומאני ג'ונס שואל שאלות, אולדן פוליניס שואל שאלות, וקלווין וושינגטון גם ברשימה. חוץ מזה, כלום. כל השאר מהללים ומשבחים, ומעולם לא ראו שחקן כל כך שלם שפשוט יודע לעשות הכל על המגרש.

כל העניין סביב פלאג התחיל לפני שנה במשחקי ההכנה של נבחרת ארצות הברית לאולימפיאדה. הנבחרת שיחקה מול נבחרת רנדומלית של שחקני מכללות, תיכונים ושחקני נ.ב.א זוטרים. פלאג קלע כמה סלים, ולמען האמת גם החטיא כמה סלים. זה צולם, הועלה לרשתות, ומשם קופר פלאג הפך להיות התקווה הלבנה הבאה. מאותו רגע, במשך כל השנה עד הדראפט, נראה היה שברור לכולם שפלאג יבחר ראשון, ויותר מזה – יהפוך לאחד הגדולים בכל הזמנים.

אישית, יש לי תחושה לא טובה שמישהו מאחורי הקלעים מפמפם את העניין, ובעצם מוודא שיהיה ברור לכולם שפלאג הוא מספר אחד במכללות וכמובן בדראפט. אני מתרשם שבשידורים, בכל מהלך שפלאג עושה, השדרים קופצים לשמיים. ממש בכל מהלך. בעוד שאם פלאג מפשל, השדרים מתייחסים בסלחנות או לא אומרים דבר.

בוא נסתכל מה קרה בשתי הדקות לסיום, בחצי הגמר מול יוסטון – המהלך שהתחיל את הקריסה של דיוק. עמנואל שארפ מיוסטון מקבל את פלאג אחרי חילוף בפיק אנד רול. שארפ פורץ לעבר הסל ועובר את פלאג בקלות יתרה. פלאג מנסה לשמור על שארפ, עם הידיים. פלאג בקושי מזיז את הרגליים. או שהוא לא מתאמץ או שהוא פשוט לא יודע לשמור. יבואו ויגידו הוא חשוב לדיוק בהתקפה אז הוא נשמר מעבירות, הבעיה ששתי דקות לסיום הייתה לו עבירה אחת. יגידו אולי זה גארד מול גבוה, בעניין הזה ישר יקפוץ צ'ט הולמגרן עם ההגנה האגדית שעשה על האליברטון בדקות הסיום של משחק ארבע. ואם כבר הולמגרן, למה עליו לא היה כזה הייפ? הוא גם עשה דברים מרשימים בתיכון, 2.15 שמכדרר כמו גארד זה לא מספיק? הולמגרן זה נדב הנפלד שהרכיבו עליו קליעה משלוש ואמצעי לראיית לילה.

ועוד דבר על שתי הדקות האחרונות מחצי הגמר – חוץ מבהתקפה האחרונה, כשהוא החטיא, פלאג לא נגע בכדור. אז אני שואל – אם זה שחקן שאמור להיות הגדול בהיסטוריה, הוא לא אמור להיות עם הכדור כמעט כל התקפה בדקות הסיום? אצל בירד, ומג'יק, ובוודאי אצל ג'ורדן, במאני טיים, כמעט כל כדור היה עובר דרכם. אצל פלאג, שום דבר. נעלם.

ועוד שאלה, על המנטליות של פלאג. בחדשות הספורט, בשעות שלפני הדראפט, יש קטע שבו דני וולף יושב בשולחן ועונה לעיתונאים, ואז פתאום קופר פלאג בעצמו שואל את וולף מה דעתו על קופר פלאג. זאת נראית לי התנהלות של שחצן שלא מודע לחסרונותיו וחושב שהוא אלוהים. אם אכן כך, אז עם אופי כזה, איך בדיוק פלאג יתמודד עם הלחץ באן בי איי? אצל לברון השנה הראשונה בליגה הייתה שנה מהגיהנום – השחקנים הוותיקים לא אוהבים שבא מישהו מהתיכון ומוכתר כאחד הגדולים עוד לפני שהוא קרע זוג נעליים.

אישית, אני רואה קטעים של פלאג מהעונה האחרונה ואני לא מצליח להבין על מה ההתלהבות – הוא מטביע מדי פעם, לא הטבעות יותר מדי מרשימות, הוא קולע משלוש, יש לו זריקה לא רעה מחצי מרחק, הוא אתלטי, הכל טוב, אבל אין שם שום דבר שלא נראה לפני כן, ובאיי.קיו כדורסל אין, לדעתי, שם שום דבר יוצא דופן. 

שאלה מעניינת מה היה עושה דני איינג' נטול האלוהים עם הבחירה הראשונה, אם היתה לו. הימור, איינג' עדיין היה הולך על ביילי, ואם לא ביילי אז ויג'יי אדג'קום, שהתגובה שלו בראיון אחרי הבחירה, הראתה על צניעות, נראה לי שיש לו מנטליות טובה לליגה.

אם בחירה שלוש הייתה מעולה, בחירה ארבע מעלה שאלות לא טובות על אחורי הקלעים של הדראפט. קון קנופל קולע טוב מהשלוש, אבל הוא לא אתלטי במיוחד, ומעבר לשלשות אין לו יותר מדי, אז לבחור שחקן כזה לפני אייס ביילי, מה לעזאזל קורה פה? איך בדיוק יכול צוות המאמנים האישיים של שארלוט לשפר את קנופל? 

וזה מוביל לעוד שאלה מעניינת, מה בדיוק העניין של הקבוצות בשחקני שנה אחת בקולג'? למה זה הפך להיות סטנדרט שבלוטרי נבחרים שחקני שנה אחת, מקסימום שנתיים, לא יותר, שלוש שנים ובוודאי ארבע שנים, והשחקן יודע שלא יבחר בלוטרי.

בעצם הגישה הפכה להיות שהשחקן יגיע לליגה צעיר וצוותי האימון יעצבו אותו בצורה אופטימלית לנ.ב.א, אז למה שיבזבז שלוש שנים בקולג' סתם? שאת כל ההכשרה הוא יעשה ישר בליגה. נראה שזה מה שקורה בפועל. מכיוון שהעניין פה הוא לא רק כדורסל אלא גם התפתחות מנטלית, נראה לי שלא מעט שחקני לוטרי מתנהלים בשנים הראשונות שלהם בליגה כמו שהיו מתנהלים בקולג'. הם כאילו עושים שלוש שנים קולג', רק שהם עושים את זה בנ.ב.א. לדעתי זה מתכון לאסון. נראה לי שיותר מדי בחירות לוטרי נכשלות בליגה בשנים האחרונות, ושני המקרים הכי בולטים – ג'ה מוראנט וזאיון ויליאמסון – פשוט קרסו מנטלית, ולי נראה שהם בשנים האחרונות שלהם בליגה, רגע לפני שיפרשו אחרי עוד קריסה, ואז דראפט 2019 יהפוך רשמית לטרגדיה כמו דראפט 1986.

ובכלל, מה בדיוק אפשר להוסיף לשחקן בגיל 19-20? האם יש אפשרות לשנות משהו אצל כדורסלן בן 19? אולי אין אפשרות לשנות את הזריקה, למשל, כמו שניסו לעשות אצל מרקל פולץ, ואולי הרסו לו את הקריירה?

לסיכום, ההימור שלי על פלאג? הוא הולך להיות באסט בין דורי. יכול להיות שהוא יעשה כמה מהלכים טובים מדי פעם, אבל שחקן שישנה את ההיסטוריה? להערכתי, ממש לא.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
20 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
imholzot
imholzot
29/06/2025 20:06:33

תודה על המאמר.
כל נקודה שהעלת שווה דיונים ארוכים ומאמרים נפרדים.
ניתוח מעניין על הדקות האחרונות של גמר המכללות, באמת פלאג סהכ נראה כאילו הוא טוב בהרבה מאוד דברים וזה יכול ללכת לפה או לפה, אני חושב שההתמודדות שלו מול שחקני נבחרת ארהב הוכיחה שהוא כן ברמה. הוא צעיר מאוד (שני הכי צעיר אחרי לברון) ויש לו המון לאן להשתפר.

מעבר לכך הדיון על בחירה בשחקנים אחרי שנה אחת – נאמר בעבר בעניין של פציעות, שחקנים היום מתאמנים ועוברים הרבה יותר משחקים ואימונים עד שמגיעים לרמה הזו כך שזה מתאזן מבחינת גיל. נכון שאין מה להשוות מבחינת רמה לשחק בקולג' לתיכון או אימונים אבל סביב שחקנים עם פוטנציאל יש מעטפות מאמנים וכסף שלא היה פעם.

מנחם לס
30/06/2025 0:54:40

היכן שמעת שקופר פלאג שאל את וולף על קופר פלאג?
קופר פלאג יהיה אחד השחקנים הלבנים הטובים ביותר בעמדתו.

yaniv
30/06/2025 8:13:18
הגב ל  מנחם לס

הראו את זה בערוץ הספורט,דווקא קטע חביב מאוד

LiorD
30/06/2025 11:08:10
הגב ל  מנחם לס

כן, רק שלא רק תחת הקטגוריה "לבנים"..
אף אחד לא מבזבז בחירה ראשונה בדראפט רק על איזה מקדם הגנה של דר פישר הפרוספקט צריך.

thetroll
thetroll
30/06/2025 1:10:44

לסיכום, ההימור שלי על פלאג? הוא הולך להיות באסט בין דורי.

צריך אומץ להגיד משפט כזה. העלת נקודות מאןד מעניינות.
אבל האמת שהעולם הזה הפך להיות מאוד מסובך להבנה כי כמות הפייק והקמפיינים השקרים וכ' שרצה ברשת היא אדירה. כבר אי אפשר לדעת מה אמת מה שקר וכמות הטירלול שמסתובבת בעולם הפכה להיות מטורפת. הבעיה שאנשים קונים את השקרים האלה מאמינים בהם באמת ובתמים וזה הופך את העולם על פיו. ועכשיו עם ה AI אם זה לא ממש מוגזם אין שום אפשרות לבן אדם רגיל לדעת עם הוידאו שלפניו הוא פייק או אמיתי.

כל זה מביא למסקנה שיש מצב שאתה צודק וקופר הוא בסהכ תוצאה של עוד קמפיין שיווקי שקרי ונבזי שמישהו הריץ בכשרון רב ברשת.
מעניין. נחיה ונראה.
לי עצמי אין דעה עליו. אני מודה שנסחפתי עם הזרם ולא בדקתי לעומק לכן הטענה שלך מעניינת.
נראה.

נערך לאחרונה 9 חודשים לפני על ידי thetroll
Don
Don
30/06/2025 5:15:03

כרגיל – הכל ספקולציות.
אין לנו ברירה אלא להתעזר בסבלנות וימים יגידו.

שי אבן צור
30/06/2025 6:36:14

צפיתי בשתי הדקות האחרונות של המשחק מול יוסטון – פלאג באמת לא היה פקטור בזמן הכ"כ קריטי במשחק
מאמין שהזמן יוכיח שצדקת

yaniv
30/06/2025 8:12:56

שחטת אותו עוד לפני שזרק זריקה אחת.לדעתי באסט בין דורי כמו שכתבת אין סיכוי שיהיה,יכול להיות שלא יממש את הציפיות אבל ברצפה שלו הוא יהיה רול פלייר מועלה שעושה הכל והתקרה שלו להיות אחד השחקנים הטובים בליגה.
לגבי הקטע עם וולף אני ראיתי את זה דווקא כדבר חמוד,כמי שמודע לכל המצב והלחץ וצוחק על זה,גם התגובה שלו לבחירה של החבר של קון הייתה אוטנטית ויפה..

הבן הממזר של דנילו גלינארי

קופר עובר ניימולוגיה קל. אחד המפתחות זה שמות חנונים כמו לארי ארווין וכו…
קופר זה שם חנוני קלאסי. יצליח גם יצליח.
להסיק משהו מהמכללות גם לא קשור בכלל לליגה. יפתחו אותו מאד בליגה עם כלי נשק אחרים.
לבחור יש מוסר עבודה.
הוא ממש לא יהיה באסט.

נערך לאחרונה 9 חודשים לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
אור
אור
30/06/2025 13:02:32

לא יודע מה הוא יהיה אבל שתי דקות אחרונות במשחק אחד בקולג' לא מעידים על כלום

נערך לאחרונה 9 חודשים לפני על ידי אור
עמנואל אוחנה הלקין
הגב ל  אור

מסכים לחלוטין. אנשים באתר מתייחסים לשתי הדקות האלו כקריירה שלמה, כאילו שלחשקנים כמו לברון, מג'יק וכו' לא היו תצוגות מזעזעות במשחקים הכי גדולים.

ירון, החלום
ירון, החלום
30/06/2025 12:09:04

בס"ד
תודה.
אהבתי אתתהאומץ לכתוב משהו הפוך לזרם.
לא צפיתי בפלאג, ככה שאין לי מושג

yairhamami
yairhamami
30/06/2025 16:27:40

חושב שקופר פלאג זה גורדון הווארד עם הגנה וקנאפל זה הווארד בלי האטלתיות. לפחות זו ההרגשה

The Ljos of the Rings
30/06/2025 17:02:04

אבא שלי פעם קלע חמישה סלים רצופים על מוטי ארואסטי בשכונה.
אף פעם לא יצא ממנו כלום, הארואסטי הזה.

דונובן מיטשל, ווסטברוק וקארל-אנתוני טאונס באו לליגה על תקן סטופרים הגנתיים. תראה אותם עכשיו.
תן לשחקנים רגע להגיע בכלל לאימונים של הקבוצות לפני שפוסקים באופן מוחלט מה הם יהיו לנצח. בטח בפן המנטלי לפי שתי דקות נטולות הקשר.

The Ljos of the Rings
30/06/2025 17:20:46

אותו דבר האמת לגבי החגיגות שהיו לגבי אייס ביילי ואסנגה. ביילי ככל הנראה קיבל עצה לא טובה מסוכן שאולי רצה לעשות שם לעצמו. אסנגה בחר לעשות מהלך של פעם בחיים לטובת הקריירה שלו באישור ובעידוד הקבוצה שלו. לאף אחד מהם המקרה הספציפי הזה לא אמור להוריד שום דבר לבדו.

golan
golan
01/07/2025 1:24:34

אתה הולך להיות עם השחקן שבחרת כמעט כל יום בשנה הקרובה.
לא רצוי שיהיה בן אדם ? יותר מדי בלאגן, סוכנים רעים, וקבלת עצות גרועות מעידות על אופי בעייתי (ג'ה למשל..)
אחד שלא מוכן להיבחר על ידי קבוצה כי הוא חושב שהוא יותר מדי טוב עבורם, אתה מאמין שיש לו מה שצריך להוביל קבוצה לאליפות ? או שהוא צריך קבוצה יותר טובה, כי מסביבו לא תצמח אלופה …

The Ljos of the Rings
01/07/2025 13:51:56
הגב ל  golan

לא כל מי שקיבל עצה מסוכן גרוע או עשה החלטה אחת לא נכונה הוא אדם גרוע הפעם עם הקובץ. תלוי מה יהיה בעתיד. והם עדיין בשלב שאפשר להשפיע על כמעט הכל.

Berch
30/06/2025 20:05:58

לא יודע מה יהיה אתו אבל משהו מסריח בההתלהבות ממנו.
ככה מרגיש לי.
נראה מה יהיה, תודה על טור שונה מהזרם
🙏

אלדד
אלדד
01/07/2025 13:38:33

מעניין, לא מסכים עם המסקנה.

  1. למיטב זכרוני דובר עליו כבר לפני המשחק מול הנבחרת. בכל זאת ברור שיש פה קמפיין מאחוריו.
  2. ראיתי קטעים שלו פה ושם. בהחלט יש משהו מיוחד. זה לא שהוא וירטואוז בתחום מסוים אבל בגיל הזה שחקן שיודע לעשות כל כך הרבה דברים בקלילות כזאת זה מרשים, ההצלחה בכמה פוזשנים מול שחקנים בוגרים של הנבחרת היא טסט חשוב בהקשר הזה (POC). אז יש פה שיווק, אבל נראה שה-"מוצר" אכן ברמה.
  3. מבחינת אופי הוא נראה קשוח. מוסר עבודה? לא יודע אבל אם הוא הגיע לרמה כזו של ורסטיליות כנראה שיש לו. ההערה לוולף – לא ראיתי אבל נשמע דחקה הגיונית בהתחשב בבאז הבלתי נגמר סביבו.
  4. הסקת מסקנות מכמה פוזשנים בגמר המכללות זה מרחיק לכת. הרבה שחקנים גם עייפים בדקות אחרונות ודברים כאלה קורים גם לכוכבי NBA ותיקים, וגם בקלאצ'.
  5. "באסט בין דורי"? לא נראה לי סביר. "שחקן שישנה את ההסטוריה" – לא חושב שאלה הציפיות ואם כן, אז כן יש פה הגזמה. הציפיות הן במקרה הטוב כוכב טופ 5 בליגה לעשור הקרוב, במקרה הפחות טוב – עוד שחקן חמישיה בקבוצת פלייאוף.
karnaval
karnaval
02/07/2025 2:56:08

כמה מסקנות הסקת על סמך 2 דקות?
זה מטורף
ראית את הגמר של לברון מול דאלאס? איך הוא ברח מהכדור?
לפי הלוגיקה שלך, לא היה ספק באותה תקופה שלברון יסיים את הקריירה עם 0 אליפויות עגול ומהדהד
קצת צניעות
נכון שבליגה יש אנשים שלא מבינים דבר וחצי דבר בכדורסל
ועדיין
משלמים מאות אלפי דולרים סה"כ לאנשי מקצוע השונים סביב הדראפט
ואתה קבעת משניה וחצי של ראיון שאדקום הוא צנוע והולך להצליח
איך זה רציני?

כל מה שכתבת יכול לקרות אבל הביסוס שלך הוא לא מקצועי
המון השערות על סמך שום דבר