מעורב הופס של משחק 6, ליום המשחק ה-6 / מנחם לס

מעורב הופס של משחק 6, ליום המשחק ה-6 / מנחם לס

1.מה הם הדברים החשובים לדיסקוס, וראייה, במשחק ה-6

מעורב הופס של משחק 6, ליום המשחק ה-6 / מנחם לס

במשחק החמישי, כפי שכל אחד מכם יודע, ג'יילן ויליאמס קלע 40 נקודות (שג"א קלע 31). הוא קלע זאת ב-35 דקות משחק, מהר יותר ב-4 דקות מקובי בפלייאוף של 2008-9, וב-6 דקות מג'יאניס ב-2020-21. הוא גם צעיר יותר היום מאשר קובי היה ב-2008-9 וג'יאניס ב-2020-21.

הווה אומר? הווה אומר שנראה ממנו עוד דברים גדולים ונישגבים.

האם שג"א וג'יילן ויליארמס ייכנסו לרשימת הזוגות הטובים מכולם?

שג"א וג'יילן ויליאמס הם גארד ופורוורד. כשאנחנו מדברים על ה'זוגות' הטובים ביותר חשוב לציין את תפקידם במשחק כי להשוות את הסנטר קרים עבדול ג'אבר והגארד מג'יק ג'ונסון למייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן כשמייקל גארד ופיפין פורוורד זה כמו להשוות תפוחים לצנוניות.

אז היכן עומד הזוג שג"א-ג'יילן ויליאמס לעומת כמה זוגות שבחרתי: לברון ודוויין ווייד…דריק נוביצקי וסטיב נאש…צ'ארלס בארקלי וקווין ג'ונסון…לברון ו-AD…קווין דוראנט וראסל ווסטברוק…קליי תומפסון וסטפן קרי…לברון וקיירי ארוינג…שון קמפ וגארי פייטון…קווין דוראנט וסטפן קרי…טרי פורטר וקלייד פורטר…דייב דהבושר וקלייד פרייזר…קרל מלון וג'ון סטוקטון…לארי בירד ודניס ג'ונסון…ג'יאניס ודמיאן לילארד… ישנם עוד זוגות רבים של פורוורד-גארד.

היכן לעומתם עומד הזוג שג"א-ג'יילן ויליאמס? שווה סקר, אבל אני מתכנן סקר אחר למעורב הזה. הייתי אומר בערך באמצע, אבל לך תדע מה יהיה עוד 5-6 שנים ו-2-3 אליפויות.

3. כמה קטעים קצרים אבל חשובים, עם נטייה לדבר לטובת הפייסרס!

א) כמובן שאם הת'אנדר מנצחים הלילה הסיפור גמור. אם הפייסרס מנצחים המשחק השביעי הוא ביום ראשון ה-22, ב-8:30 שעון ניו יורק.

ב) השאלה החשובה ביותר הכיא אם טייריס הליברטון ישחק. כולם מנסים להסביר את הפציעה שלו העקב כגורם העיקרי למשחקו החלש. זה עדיין לא מסביר את נסיונותיו המעטים לקליעה מרחוק כי השלשה שלו נזרקת כשהוא במצב עמידה ממש. כולם מסבירים את משחקו החלש בגין 'פציעתו'. לא אני. הוא היה פשוט גרוע. הוא כן רץ והוא כן ניתר. היה לו פשוט יום גרוע. משחק הפלייאוף הגרוע ביותר שלו בקריירה. כשהוא קולע לפחות 20, הפייסרס הם 3-12 במשחקי פלייאוף, וכשהוא קולע פחות מ-20 הפייסרס הם 9-6.

ג) אני מאמין שללא הליברטון אין לפייסרס סיכויים הלילה. איתו? הת'אנדר עדיפים על הפייסרס ב-4 נקודות, לא יותר.

ד) ללא הליברטון הפייסרס כנראה יעלו עם טיג'יי מקונל הנמוך (1.85 מ'). הוא נמוך המתפוצץ ויכול לקלוע מהצד החלש של המגן – דבר שהוא עושה באומנות ממש אבל כמעט הכל באחד-על-אחד. ללא הליברטון ועם מקונל, הוא יהיה חייב לקלוע לפחות 25 כדי שאינדיאנה תנצח.

אבל אם אני מאמן הפייסרס, אני מעלה את אובי טופין במקום הליברטון. הליברטון הוא 1.95. מקונל 1.85. טופין 2.06 מ'. מי ירכז? עוד מעט תראו שאני ממליץ לפייסרס לשחק משחק מהיר ביותר, ובמשחק מהיר ביותר לא משנה מי הפוינט גארד; כל שחקן חייב להיות שותף במשחק המהיר ביותר בו אין מצב שפוינט גכארד יושב על הנכדור ומחליט החלטות.

ה) הבעייה עם מקונל במקום מהליברטון היא שהליברטון במיטבו הוא מנוע שמפעיל את כל הקבוצה. מקונל חושב יותר על קליעה שלו עצמו.

ו) אני רוצה רק להזכיר לכולם שביום נפלא של ג'יילן ויליאמס – מי יודע מתי יחזור יום כזה; בוודאי לא הערב – – ועם הליברטון ונמבארד שהיו ביום גרוע מאד, הפייסרס הקטינו את ההפרש עד 92-94, עם סכוי סולידי לנצח את החמישי ולשחק הלילה על האליפות בבית!

ז) כדי שהפייסרס ינצחו הם צריכים – חייבים – לשחק אפילו יותר מהר מאשר שיחקו עד עתה. רק 'טמפו' של 100 קמ"ש ייתן להם סיכוי לנצח כי גם ג'יילן ויליאמס וגם שג"א הם מצויינים אבל רק אם המשחק יותר איטי ורגוע. כדי לנתרל אותם – לפחות במקצת – הפייסרס חייבים לשחק אפילו יותר מהר מאשר הם שיחקו עד עתה.

ח) משחק מהיר ביותר ייתן לפייסרס סיכוי להגיע ל-110 נקודות, מספר שנתן להם 0-14. כשהם פחות מ-110, הם הפסידו 7-0

ט) אני מאמין שאם פסקל סיאקם קולע לפחות 30 נקודות – עדיף 35 – הפייסרס מנצחת. זה 'אם' גדול מאד.

י) הפייסרס חייבים לעשות שינוי ממשחק 5. הש ינוי שאני הייתי עושה כמאמן הוא להעלות את אובי טופין בחמישייה במקום אנדרו נמבארד. טופין גבוה ממנו ב-5 אינטשים – 12.5 ס"מ, והוא אתלט נעלה על נמבארד. אני מאמין שהוא יהיה גם מסוגל לשמור על שג"א טוב יותר מנמבארד. זה יעזור מאד גם כשהת'אנדר מעלים את אייזיה הרטנשטיין עם צ'ט הולמגרן י-ח-ד בחמישייה

י"א) זה הרבה יותר קל לכתוב מאשר לעשות: עם כל הכבוד לשג"א וג'יילן ויליאמס, הפייסרס הפסידו בגלל 22 איבודי כדור. משחק מהיר ביותר גורם לאיבודי כדור. TOO BAD: הפייסרס חייבים לשחק בפול-ספיד ולהימנע ככל האפשר מאיבודי כדור.

י"ב) הפייסרס הפסידו גם בגלל שהירשו לאלכס קרוסו לקלוע 10, ולוולאס וארון וויגינס לקלוע יחד 25. הפייסרס חייבת לשמור עליהם כאילו הם שג"א ווויליאמס. הם לעולם לא ינצחו אן יתנו לקרוסו-וולאס-ווויגינס לקלוע 45 נקודות.

צ'ט הולגרן (2.16 מ' או ויקטור וימבניאמה (2.24 מ')???

ויקטור ומבניאמה קולע 24.3 וקוטף11.1 ריב' למשחק. צ'ט הולמגרן קולע 15.9 נק' וקוטף 8.2 ריב' למשחק.

אבל…צ'ט משחק עם אייזיה הרטנשטיין כשני מגדלים בחלקי משחק רבים, ובנוסף הוא משחק עם שג"א וג'יילן ויליאמס. ומבניאמה הוא הנמבר וואן בקבוצתו ומשחק בעיקר עם צעירים פחות טובים מצעירי הת'אנדר. אני רק מבקש להתחשב בעובדות האלה כשאתם מחליטים את מי אתם מעדיפים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Glal
Glal
19/06/2025 0:34:38

מנחם תודה על המעורב, בוא אני אגיד לך את הסיבה לנצחון הת'אנדר – הם קלעו יותר. כל מה שהפייסרס צריכים לעשות זה לעצור את הת'אנדרז ולרוץ מהר ולקלוע יותר. קל.

Motti Aroesti
Motti Aroesti
19/06/2025 0:47:57

The Lakers are getting a new owner

The Buss family is entering an agreement to sell its majority stake for approximately $10 billion in the historic franchise to Mark Walter, a businessman who is also the primary owner of the Dodgers,

ESPN’s Shams Charania reported Wednesday.

אור
אור
19/06/2025 1:49:26
Reply to  Motti Aroesti

עד כדי כך נמאס לג'יני מלברון?

עגל
19/06/2025 15:00:02
Reply to  אור

הפוך גוטה – היא כל כך כרוכה אחריו ומאוהבת בו שהייתה מוכנה לפרידה רק תמורת סכום שערורייתי כזה.

פוטנציאל חצי ממומש
פוטנציאל חצי ממומש
19/06/2025 1:05:04

תודה מנחם!
.
לגבי השאלה ויקטור או צ'ט – יש הבדל גדול בין להיות מספר 1 ללהיות מספר 2.
לכאורה גם השחקן השני או השלישי בחשיבותו בקבוצה הוא שחקן כדורסל מצוין, אבל זה לא אותו דבר בכלל:
כשאתה מספר 1 אתה המוביל, הלחץ עליך, הציפיות ממך עצומות, וכאשר אתה מבצע זה קצת מובן מאליו – ולכן רק בודדים יכולים להיות כאלה לאורך זמן.
לדוגמה, יכול לקרות מצב שבו יוקיץ' נותן משחק של 30-12-8 אבל כולם ידברו על התרומה המשמעותית של גורדון/מארי/פורטר – כי המספר 1 תמיד שם, נותן עבודה.
מהצד השני – האליברטון, שנתן כמה משחקים מצוינים בפלייאוף הזה, לא מראה שהוא יכול להיות מספר 1 על אמת, ולסחוב את הקבוצה ערב אחרי ערב, ביציבות ובהתמדה, כמעט בלי פקשושים.
.
עם כל הכבוד לצ'ט, ויש הרבה, אין מה להשוות אותו לויקטור – צ'ט נע בין השחקן השני לרביעי בחשיבותו בקבוצה, הוא בתפקיד משלים, הוא יכול לתת משחקים של 11-6 והקבוצה עדיין תנצח בפער – הוא לא מספר 1 והציפיות בהתאם.
לעומתו ויקטור מתפקד בתור המספר 1 של הקבוצה, ויש סיכוי יותר מסביר שבהינתן בריאות הוא גם יוכל להיות מהבודדים בליגה שהם מס' 1 אמיתי. וזה עולם אחר לגמרי.
לשם ההמחשה, אם תחליף בין ויקטור לצ'ט – צ'ט לא מגיע לסטט של וומבי, ו-וומבי מגיע די בקלות לסטט של צ'ט ואף יותר.
וגם בניטרול ההקשר והסיטואציה – ויקטור מוכשר ברמה היסטורית וגבוה בצורה לא הוגנת כמעט. גם אם המשחק שלו רחוק מלהיות מושלם, יש לו לא מעט דברים שלצ'ט אין וכנראה גם לא יהיו.
יאללה תנו לנו משחק 7

עגל
19/06/2025 15:02:57

הצד השני של זה הוא המספרים הגבוהים של ויקטור, שעושה מה שבא לא במגרש ולא נותן חשבון על כלום.
צ׳ט, לעומת זאת, הוא חלק חשוב ממכונה משומנת. כל טעות שלו עלולה לעלות באליפות היסטורית שנמצאת במרחק נגיעה. הוא לא יכול להראות את כל מגוון התנועות שלו ולעשות מה שהוא רוצה, הוא חייב לתפקד בהרמוניה הקבוצתית במקום בו הוא הכי יכול לתרום.
להגיד שהוא יותר מוכשר מויקטור אני לא אגיד, אבל האם ויקטור היה מועיל יותר ממנו לאוק׳? כנראה שלא. ניחוש שלי, אם ויקטור היה משחק עם אוק׳ הוא היה נותן תרומה מאוד דומה, אולי אפילו פחות מועיל להם.

NBA בדם
19/06/2025 2:32:14

מעורב נהדר
מי שבוחר בצ'ט על וומבי הולך אוטומטית על "מבחן הטבעת/הישגיות", ומתעלם מהתמונה המלאה וחוטא לאמת.
זה דומה לאלו שחושבים שקליי גבוה היסטורית מהארדן כי יש לו 4 טבעות ולהארדן אין.
גם בשנים בלי קיידי, קליי תמיד היה כוכב שני לסטף וההיררכיה ביניהם הייתה ברורה. לא ניתן לשים שחקן ששימש ככוכב משנה על אותה סקאלה של כוכב ראשי עליון שהקבוצה תלוייה בו באופן אבסולוטי.
וומבי עם כל זה שהוא עוד לא מלוטש הוא שחקן בקליבר אחר מצ'ט, כזה שמשנה משחקים דרך ההגנה ובהתקפה שחקן מוכשר משמעותית מצ'ט.
שימו אותו באוקייסי והם בולעים את אינדי בסוויפ.
וומבי הוא שחקן עם פוטנציאל להיות mvp.
צ'ט הוא שחקן עם פוטנציאל להיות אולסטאר וזה מה שצריך להכריע מי עדיף.

Don
Don
19/06/2025 5:46:21

תודה מנחם.
המספרים מראים שלא רק האליברטון לא פגע בכלל 0 מ6, אלא שגם מאתורין עם 2 מ11 תרם להפסד, אעפ שמדד הפלוס/מינוס שלו הוא +6, הרבה יותר טוב משאר חברי הקבוצה (לא ברור לי כמה אפשר להסתכל על המדד הזה כי לפעמים זה מטעה). סיאקם אמנם קלע 28 אבל איבד 6 כדורים, שאם נתרגם לנקודות אז 28-12 כביכול לסיאקם. אני דוקא חושב שנמבהארד שחקן קילר והייתי רוצה ממנו להיות פי אלף יותר אגרסיבי ולזרוק לסל. יש לו יכולות.

Don
Don
19/06/2025 5:48:47

לנצח את OKC שג'יי דאב ביכולת כזו, ביחד עם שגא, זו כבר משימה על גבול הבילתי אפשרית. וכן, ביכולת כזו הצמד הזה לא נופל ממיקל וסקוטי.

Don
Don
19/06/2025 5:55:36

ויקטור או הולמגרן? שניהם מציינים, אבל לטעמי גבוהים כאלה צריכים להתחזק ולעבוד על משחק הפוסט שלהם כי שם יש להם יתרון גובה. הולמגרן למשל הוא לא מס 3. אין מס 3 בokc. יש 1 שגא, 2 גיי דאב, ו3 כל מי שפנוי לזריקה מה3. הולמגרן משחק כרול פלייר רגיל.

אשך טמיר המקורי
19/06/2025 6:23:11

תודה מנחם.
לא ראינו את וומבי זמן רב, אז לא הוגן לעשות את ההשוואה כרגע.
צ'ט מצידו הרשים מאוד בפלייאוף ויש כמה נצחונות קריטיים שרשומים על שמו.
לוומבי יש בקושי כמה נצחונות של שמו בעונה הרגילה.
אני הלכתי על צ'ט, כמו שחשבתי במהלך העונה כששניהם שיחקו –
עם איך שוומבי שיחק, אם אתה מחליף ביניהם וומבי לא רואה מגרש כי דייגנולט לא היה מוכן לקבל לשנייה את סגנון המשחק המופקר והלא יעיל שלו.
מנגד צ'ט בהחלט היה משפר את הספרס.
ברור שלוומבי סט יכולות גדול יותר, ותקרה הרבה יותר גבוהה.
אבל מה הוא עושה בפועל? עומד על הקשת ומשליך שלשות, רובן בלי קשר למשחק. אין לו משחק פוסט.
הוא מפלצת בחסימות אבל כרגע הוא שחקן של היילייטס ומעט מאוד תכלס שמביא נצחונות.
נראה שזה מה שמעניין אותו.
אצל צ'ט זה בדיוק הפוך.
100% מאמץ ומחויבות לעשות את הכל למען ה-W .
אם רוצים סטט' – וומבי
אם רוצים אליפות – צ'ט
מה עדיףל לקבוצה עם שאיפות – קרוסו או מארבורי?

שי אבן צור
19/06/2025 7:46:30

מסכים
לא הגיוני ששלשה היא האופציה הראשונה של תורן בגובה 2.25. זה צריך להיות הבונוס ולא הלחם והחמאה של שחקן בגובה כזה

סטארברי
סטארברי
19/06/2025 7:51:22

מסכים עם הכל חוץ מהסוף. בוא נראה את קארוסו בסין

אשך טמיר המקורי
19/06/2025 11:49:13
Reply to  סטארברי

אנחנו מדברים על הנבא. ליתר דיוק קונטנדרית בנבא.

Berch
19/06/2025 7:42:50

תודה על המעורב
בחרתי בוויקטור, כי הוא יותר חמוד
😍

מעוז
מעוז
19/06/2025 8:54:11

המבחן של וומבי יתחיל שנה הבאה, אם הוא מסוגל להיות שחקן מוביל, יש סביבו סגל נחמד מאוד וכוכב משנה שיכול להיות גם כוכב מוביל( לא לאליפות אבל לפחות לפלייאוף). זה הזמן לתרגם לנצחונות חובת ההוכחה עליו, עד אז … אני לוקח את צ'ט

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ויקטור מתאמן לעונה הבאה על הצ'י

https://www.instagram.com/p/DLAQpU4AWBB/

Alex Rabino
19/06/2025 12:57:17

אם במהירות עסקינן, OKC היא הקבוצה הכי מהירה ב NBA. לכן במשחק מהיר אין לאינדיאנה סיכוי נגדם. מלבד זאת, טענתי לכל אורך העונה שהליברטון הוא אחד השחקנים הכי אוברריטד ב NBA. לא משנה אם הוא לא ישחק הערב. OKC ינצחו ויהיו האלופים הראויים.

שדות פופ לנצח
19/06/2025 15:53:19
Reply to  Alex Rabino

איזה מזל יש לנו האנשים הפשוטים שלא שופטים אותנו כמו שאנחנו שופטים את שחקני הנבא…לטעון שהאליברטון הוא עדיין אובר רייטד אחרי כל מה שהוא נתן בפלייאוף הזה …וואו בן אדם, מזל שאתה לא הבוס שלי …כנראה שום דבר לא מספיק טוב עבורך

מעוז
מעוז
19/06/2025 16:50:58

להיות אוברייטד לא קשור בעובדה אם אתה טוב או לא, זה קשור לפער בין הציפיות או המחשבות עליך לתוצאות בשטח, טייריס אוברייטד כי הוא לא באמת סופרסטאר כמו שמנסים להציג אותו, לדעתי הוא אפילו לא השחקן הכי טוב בקבוצה שלו. נכון בקלאץ הוא מדהים, אבל לא רק זה אומר להיות סופרסטאר, הוא לא יציב והוא לא סוחב את הקבוצה על עצמו, תוציא אותו אינדי קבוצה מצויינת, הוא בורג חשוב מאוד אבל לא מעבר. תסתכל על שיי, זה סופרסטאר עושה סל כשצריך, יציב, טיריס לעומתו יכול להיעלם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מעוז

אמת. הליגה מנסה כבר 3 שנים למתג אותו חזק כי באמת יש לו חיוך יפה שמזכיר את מגיק והוא ילד טוב

NBA בדם
19/06/2025 17:33:57

במקום למתג אותו ככוכב גדול שיעשה פרסומת לקולגייט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

חחח נכון מתאים לו

עגל
19/06/2025 18:36:27
Reply to  מעוז

זאת לא הנקודה, אף אחד לא משווה אותו לשיי. אם הוא היה מושווה לשיי הוא היה הופך לאוברייטד. האלי הוא לא סופרסטאר ברמה הזאת ואכן הוא לא לוקח לבד את הקבוצה על הגב. אבל הוא כן כוכב ושחקן מצוין עם לב גדול.
בסדרה הנוכחית ובכלל בפלייאוף הזה אני חושב שסיאקם יותר טוב; מהבחינה שאם הוא לא ישחק זאת בעיה גדולה יותר מאשר אם האלי לא ישחק, כי אין לו תחליף.

לסיכום: האליברטון לא אוברייטד, הוא שחקן מצוין ומוערך.
וכבר נכתב במקורות:
״כי האליברטון האינדיאני משנה למלך קרלייל וגדול לחבריו ורצוי לרב אוהדיו״

מעוז
מעוז
19/06/2025 18:51:46
Reply to  עגל

אתה מעריך אותו כמו שצריך אבל לפני מה שאני שומע. מחשיבים אותו כסופרסטאר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אמת זה אני מסכים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא לגמרי אוברייטד. מה הכוונה? איש לא אמר שהוא לא שחקן טוב, הוא שחקן מעולה אבל הוא רחוק מלהיות כוכב גדול, הוא לא יודע ליצור לעצמו ברמה גבוהה.
גם רוברט הורי דפק קלאץ זה לא אומר שהוא היה סטאר.
הלי עם כל הכבוד לקלאץ שלו הוא שחקן1 מתוך 5 באינדי ולא איזה כוכב שמוביל קבוצה.
הוא כרגע אפילו לא ברמה של כריס פול. בזה הכוונה שהוא אוברייטד.
אף אחד לא אמר שהוא נגר או משהו זה לא ברמה של גובר או בן סימונס כזה

עגל
19/06/2025 15:06:54

תודה מנחם.
אין השוואה בכלל בין צ׳ט לויקטור. וומבי כישרון היסטורי שמשחק בליגה ב׳ ועושה מה שבא לו בעוד שצ׳ט כישרון ענק שמשחק בליגת האלופות, היכן שכל דקה נמדדת ומנותחת.

10 מיליארד דולר מצליחים להפריד בין ג׳יני באס ללברון. היא לא הסתפקה בפחות 🙂

Pitzo
Pitzo
19/06/2025 18:51:20

השוואה לא הוגנת כלפי צאט.
צאט שחקן מיוחד מחויב לקבוצה. מגוון, משחק יעיל, נכס לכל קבוצה.
וומבי כשרון של פעם בדור או אף פעם.
כרגע משתעשע בשלשות כי מטנקקים.
אם לא ייפצע יהיה אמ וי פי תוך מעט שנים.
אם היה משחק באוקלהומה היו יותר מפחידים.