מעורב הופס ליום שלישי: ג'יילן ויליאמס השכיח הלילה את שג"א בנצחון (כמעט) מכריע על אינדיאנה / מנחם לס

מעורב הופס ליום שלישי: ג'יילן ויליאמס השכיח הלילה את שג"א בנצחון (כמעט) מכריע על אינדיאנה / מנחם לס

1.ויליאמס עם 40 נק' הזכיר לי הלילה את קובי בריאנט

מעורב הופס ליום שלישי: ג'יילן ויליאמס השכיח הלילה את שג"א בנצחון (כמעט) מכריע על אינדיאנה / מנחם לס

ג'יילן ויליאמס קבר 40. לכן לומר שללא שג"א התאנדר היא כמו הקליפרס זה כמו לומר שללא כריסטמס הנוצרים היו יהודים. ג'יילן בן ה-23 נתן היום הצגה שאני לא בטוח אם קובי בגיל 23 נתן משחק כזה. שניהם 1.96 מ'. לשניהם אותו מבנה גוף. לשניהם תנועות דומות.

כשהוא חגג נגד הגנות הפייסרס וקלע 14 מ-25, 3 מ-5 מהטריי, ו-9 מ-12 מהקו – והיה השחקן היחיד שממש קרע את הגנת הפייסרס – שאלתי את עצמי מדוע ריק קרלייל לא מצווה על דאבל-טים עליו כשבחמישייה רק הוא ושג"א קולעים ברצינות (שג "א 31) – צ'ט הולמגרן קלע 14, הרטנשטיין 4 ולוגוונץ דורט 9, וגם מהספסל רק ארון ויגנס קולע 14. זה הזכיר לי פתאום את שייקספיר ב'נשות וינדזור העליזות' כשהוא אומר, "ההגיון…ההגיון, רבותי, נבצר ממני…". אני לא כותב זאת כדי שתבינו שיש לי בחיים יותר מביומכניקה והופס – אני כותב זאת כשאני לא מבין את ההגיון של המאמנים האלה. ג'יילן ויליאמס הורג אותך, ואתה לא משנה את ההגנה עליו. הליברטון – אכזבת המשחק הגדולה כשהוא קולע 4 נקודות בארבעה פאולים, ו-0 מ-7 מהפארקט – לא מסוגל לעצור את ג'יילן. אח"כ מהספסל את מי שקרלייל לא שם על ויליאמס – ניכשל.

אתם יודעים מה ניצח את המשחק? 7 איבודי כדור של הפייסרס נגד איבוד כדור אחד – כמו 1 – של התאנדר ברבע הראשון. זה מיד פתח הפרש של 17-29, ואח"כ 22-32, והפייסרס לחמו בכל מה שהיה להם, ולא הצליחו לשנות את התוצאה לטובתם. הם היו קרובים פעם אחת כשהיו קרובים עד שתי נקודות מהת'אנדר – 93-95, אבל אז ג'יילן ויליאמס בשלשה, ושגיאה קריטית של אנדרו נמבארד, עשו 91-100, ועד סוף המשחק שנגמר 109-120.

ה-22 איבודי כדור של הפייסרס נגד ה-11 של הת'אנדר היו אחת הסיבות העיקריות להפסד.

סיבה שנייה – עיקרית – היה משחק איום, ממש איום של טייריס הליברטון. שוב: הליברטון קלע 4 כדורים בארבע קליעות פאול מהקו. כשניסה לקלוע הוא היה 0 מ-6, ואז הפסיק אפילו לנסות. מה ריק קרלייל נתן לו לשחק 36 דקות כשיש לו את טיג'יי מקונל שקלע ב-22 דקות 18 נקודות ב-8 מ-14, ו-NET חיובי של +4. הלילה טייריס הליברטון הצדיק את בחירתו לשחקן האוברייטד ביותר ב-NBA. אילו נתתי ציונים לשחקנים הוא היה מקבל ממני "2". בכלל, אולי ריק קרלייל חייב לתת יותר דקות לחמישייה השנייה שלו – אוקיי, לספסל – שקלע 43 נקודות!

שג"א קלע הערב 31 נק' – 14 מהן מהקו – עם 10 אסיסטים, שזה CRUISE CONTROL עבורו. הוא היה 9 מ-21, ו-0 מ-3 מהטריי, ואילולא ידעתי מי הוא, הייתי בקושי שם אליו לב.

אלכס קרוסו שפעם חיבבתי, שוב עיצבן אותי עם הבכיות שלו. כמה עיצבן? כמו גיר חורק על לוח בכיתה. הוא לוחם כחייה והכל, אבל הבכיות שלו לשופטים מתחילות לעלות לי על העצבים.

המשחק הששי מחרתיים באינדיאנה יהיה מלחמת עולם. שתי הקבוצות משחקות משחק פיזי ביותר והשופטים נותנים להם, כפי שצריך להיות בגמר הפלייאוף. אני מקווה שאינדיאנה תנצח, כי אז נזכה לעוד משחק שביעי. מזמן, כבר מזמן לא ראינו פיזיקליות כזאת במשחקים. אם זה היה תלוי בי זה לא היה נגמר לעולם, אבל לצערי זה ייגמר עוד משחק אחד, ואני מקווה – שניים.

2. גמר ה-NBA: שג"א והבריאה מחדש של זריקת המיד-ריטינג'

עם 2:23 דק' לסיום הבמשחק הרביעי ואינדיאנה מובילה בנקודה, והמשחק 'IS HANGING IN THE BALANCE, ש"גא מכדרר שמאלה של ה- Gainbridge Fieldhouse floor ואיש הפינה של הפייסרס ארון נסמית שומר עליו.

עכשיו ה-MVP זז שמאלה, מכדרר פעמיים. היחיד ששומר עליו ונע עמו זה נסמית'. זה המצ'אפ ששג"א חיפש: אחד-על-אחד נגד שומרו. עתה הוא שולח את זרועו נגד חזהו של נסמית', דחיפה חזקה מספיק להשכיב את נסמית' – כולו 1.95 מ', ו-98 ק"ג שלו על אחוריו

18,500 צופים באולם – מינוס איזה 400 א והדי הפייסרס, כעולל אני שלא איכפת לי מי ינצח – בטוחים שזה אופנסיב פאול שלא נשרק. עכשיו באה הזריקה שהפכה ל-NON GRATA (שאינה 'אסירת תודה') של שאר שחקני הנבא, המיד ריינג' שוט ששג"א החזיר חזרה ל-NBA, ולא סתם "החזיר אותה" אלא 'החזיר אותה עד לזכייה ב-MVP'. 'החזיר אותה' עד שהפכה לנשק מספר אחד של הקלעי מס' 1 ב-NBA. "קלעי מספר אחד של הנבא" מבלי להדגיש מרחק.

פעם, ב-1961-2, ווילט צ'מברליין היה הקלעי מס' 1 של הנבא עם ממוצע של 50.6 נק' ממוצע ואיש לא הצביע על העובדה ש -90% מזריקותיו באו ממרחקים של 50 ס"מ עד שלושה מטרים מהטבעת!

טים מקמן מ-ESPN כותב על שי גילגואוס-אלכסנדר שהפך לקלעי מספר אחד של ה-נבא כש-90% מזריקותיו באות ממיד-ריינג'!

"הוא בדיוק מה שאני הייתי" אומר סם קסל. "מלבד העובדה שהוא גבוה יותר, חזק יותר, ומדוייק יותר!"

גילגואוס-אלכסנדר בילה רק עונה אחת תחת כנפין של סם קסל כעוזר המאמן בקליפרס שם בילה שג"א את שנת הרוקי שלו, מתאמן תחת כנפיו של קאסל לקבור את הכדור ממרחקי 2 עד 5 מטרים – זריקות מיד-ריינג' – בשעה שכמעט כל שחקני הנבא האחרים מתאמנים בעיקר מאחורי הקשת. "זה היה אז", אומר היום שג"א, "שפיתחתי את הזריקה ממיד-ריינג', שהיום היא נראית למוזרה משהו לשאר שחקני הליגה".

סם קסל אמר ל-ESPN:

"I know that's the shot that in today's game that they're giving up. They're giving you the 15-foot pull-up shot," Cassell told ESPN. "So I just told him from day one, if this is the shot they're giving, let's be exceptional at this shot. Let's be the only player in the league that can be exceptional at this shot since they're giving it to you.

וסם קאסל מסכם:

"The analytic guys say it's a bad shot, but it ain't a bad shot for him. We worked on the same stuff for days. If anything go wrong, this is your bread and butter."

טים מקמון כותב שההגנות נתנו לו בתחילה לקלוע מיד-ריינג'ים כרצונו. זאת נחשבת לזריקה הפחות טובה לפי כל האנליטיקס של ה-NBA. אולי היא 'גרועה' עבור כולם, אבל לא עבורו. עבור שג"א המיד ריינג' היא ה-BREAD AND BUTTER שלו. עכשיו כולם יודעים זאת, והוא נשמר חזק מאד נגד המיד -ריינג'ים שלו, אבל עכשיו הוא למד כיצד לזרוק אותה נגד השמירות הטובות והנועזות ביותר, וההוכחה היא מקום ראשון בין כל קלעי הנבא עם 32.7 נק' ממוצע לעונת 2024-25.

3. קריסטפאס פרוז'ינגיס לפיניקס סאנס?

הבוסטון סלטיקס חייבת להקטין את סך המשכורות או שהיא מועמדת לשלם LUXURY TAX ברמות. היום הופיעו ידיעות כאילו פרוז'ינגיס יהיה השחקן שהסלטיקס יוותרו עליו, ופיניקס סאנס נראית כקבוצה ששם הוא ישחק בעונה הבאה!

4. הקבוצה שדוראנט רוצה יותר מכולן – הניו יורק ניקס – לא מעוניינת בו

בתחילה הופיעו ידיעות לפיהן דוראנט היה מעוניין רק בשלוש קבוצות: מיאמי, סאן אנטוניו, ויוסטון.

אמש מפרסם מרק ספירס מ-ESPN שקווין דוראנט היה מעוניין בניקס יותר מכל קבוצה אחרת. אבל…הקבוצה בה הוא ישחק בעונה הבאה תהיה חייבת לשלם לו את שנתו האחרונה בחוזהו בסך 54.7 מיליון:

During a Monday appearance on ESPN’s “NBA Today,” Marc Spears said the team Durant most wants to play for is not interested in the 36-year-old. That team is the New York Knicks.

אבל…הניקס לא מעוניינת בו:

5. הקבוצה ש הניקס רוצה – מאד רוצה – הוא ג'רן ג'קסון מממפיס גריזליס

A 25-year-old ex-lottery pick, Jackson is about to enter the final season of his contract with the Grizzlies at $23.4 million. Memphis also just traded away Desmond Bane to an Eastern Conference contender over the weekend, potentially signaling the beginning of a rebuild

הופיעו ידיעות לפיהן ממפיס רוצה להתחיל הכל מחדש ואחרי הטרייד של ביין, הבא בתור הוא ג'קסון עם המשכורת שלו של 23.6 מיליון לשנתו האחרונה בממפיס. כמעט בטוח שבממפיס הוא לא יישאר והניקס מנסה לשכנע את ממפיס להטרידו עכשיו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
69 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
17/06/2025 7:21:34

מעולה מנחם. אהבתי מאוד את החלק על המיד ריינג'

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מלך המידריינג נותן לכל האנליסטים בראש, כמו מייק וקובי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיי וויל היה גדול היום. גי וויל טוב בשאר המשחק ולא מתפקד במאני טיים, הלי לא מתפקד בשאר המשחק וטוב רק במאני טיים. אולי יחברו ביניהם?

עידו גילרי
17/06/2025 11:11:16

ג'יי וייל לא שיחק היום (גם גיי וויל…)

Last edited 22 days ago by עידו גילרי
רן הנרגן
17/06/2025 8:03:02

בשנה הראשונה של שגא הוא שיחק עם כריס פול שהרבה לקלוע מהמיד ריינג

gogo
gogo
17/06/2025 8:14:39

תודה על המעורב
לאינדיאנה יש 9 נשמות. מקונל וסיאקם החזירו אותה למשחק אבל כמה גניבות יכולות להיות בסדרה אחת ? נמבהארד, שעשה אחלה פליאוף ובעיקר במאני טיים, קילקל עם כמה טעויות קריטיות.
בתקווה ל 7 משחקים

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/06/2025 9:23:27

תודה רבה מנחם ויום שקט לכולם בארץ

Alex Rabino
17/06/2025 9:30:51

תמיד חשתי שהקליעה ל 3 היא קיצור דרך אותו מחפש כמעט כל שחקן NBA כדי להגיע לניצחון. לגבי קליעת המיד רנג' תמיד הייתה הלחם והחמאה של משחק הכדורסל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

זה לא קיצור דרך זה האנליטיקס חייבו את השחקנים לזרוק 3 במקום 2

עידו גילרי
17/06/2025 11:12:43

לא חייבו אף אחד לזרוק משלוש. מי שיודע לקלוע טוב מיד ריינג' תמיד קיבל אור ירוק לכך.הבעיה שיש מעט מאד שיכולים ותמיד היו מעט. בכלל הגלוריפקציה הזו של המידריינג' קצת מצחיקה – בסך הכל שלשה קצרה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בטח שחייבו וגם לימדו רק לזרוק שלשות ולא ללמוד לזרוק מידריינג. הליגה בעקבות העדר.

עידו גילרי
17/06/2025 12:45:23

זה ששחקנים למדו לזרוק לשלוש כדי להישאר על הפרקט זה כורח המציאות. תראה לי שחקן אחד בהיסטוריה שלמד לזרוק מידריינג' בליגה.
מה שקרה הוא שמי שזרק מיד ריינג' בלי יכולת פשוט איבד את חשיבותו (שלום לך ווסטברוק).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה כמו הביצה והתרנגולת. מניח שצוותי האימון עובדים עם רוקי מתחיל יותר על 3 מאשר מידריינג בהתאם לסכימה הקבוצתית. אני לא אומר שזה דווקא רע, אלא שרק הגזימו עם זה בצורה קיצונית. בסוף מידריינג יותר קל מה3. מניח שזה קשור לריווח כי יותר פנויים ל-3 לבד מאשר למידריינג. ולא כולם סטף.

עידו גילרי
17/06/2025 14:39:01

בכמה הוא יותר קל? כמו שאמרתי תראה לי שחקן אחד שלמד לזרוק משם כשהגיע לליגה. ואני לא מדבר רק בעידן השלוש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שגא לא מספיק טוב?

מה עם ברונסון? דה רוזן? מקונל?

Last edited 22 days ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
עידו גילרי
17/06/2025 15:57:03

הגיעו עם זה לליגה

עידו גילרי
17/06/2025 16:50:40

אז אמרת…
שום דבר לא השתנה.

Berch
17/06/2025 9:49:18

תודה על המעורב
שרגא המיד ריינג'ר הרציני הראשון מאז דאנקן
🤓

MBK
MBK
17/06/2025 10:06:39
Reply to  Berch

דאנקן היה בנק-שוט
אני חושב שמייקל, קובי ו KD היו עם מיד ריינג׳ קטלני יותר משל טימי
חבל ששחקן כמו טייטום לא פיתח יכולת כזאת, יש לו את כל הכלים להיות מיד ריינג׳ר אגדי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MBK

נכון

עידו גילרי
17/06/2025 11:14:28
Reply to  MBK

הבעיה של קובי שהוא היה כל כך בטוח במידריינג' שלו שהוא לקח יותר מדי זריקות כאלה ברמת קושי גבוהה. האמת שגם לשיי יש את הנטייה הזו.

MBK
MBK
17/06/2025 11:45:05

את קובי לא עניינה הסטטיסטיקה
אני את חושב שהוא לקח זריקה נוחה בכל הקריירה
בגלל זה כשזה היה נכנס זה נראה מרהיב
בום על 2 שני שומרים, פייד אווי בנפילה
הוא היה עצום אבל לא מאוד יעיל

etayef
etayef
17/06/2025 13:35:12

כשיש לך בקו קדמי את שאק, ואחר כך את ביינום, גאסול ואודום ביחד, אתה יכול להעיף לכיוון הסל, ויהיה בסדר.

עידו גילרי
17/06/2025 11:13:30
Reply to  Berch

חחח, המיד של דאנקן הרבה פחות טוב ממה שהיית רוצה לחשוב. יש הרבה הרבה אחרים לפני דאנקן רובם עדיין משחקים בליגה.

NBA בדם
17/06/2025 11:15:22

ברוך שובך🙂

עידו גילרי
17/06/2025 11:40:51
Reply to  NBA בדם

ברוך רובין…
תודה

gogo
gogo
17/06/2025 11:53:15
Reply to  Berch

עדיין יש כמה מיד ריינג"רים טובים כמו קוואי ודרוזן

עידו גילרי
17/06/2025 11:55:31
Reply to  gogo

דורנט, בוקר, כריס פול, וגם אחד סטף קרי…

MBK
MBK
17/06/2025 10:21:39

תודה מנחם על מעורב מעולה
40 נקודות במשחק גמר זה לא עניין של מה בכך
השיא של קובי בריאנט זצ״ל למשחק גמר עומד על 40 נקודות מ 2004 (היה בן 26, סדרה שבה הלייקרס הפסידו מול דטרויט)
אני מעריך ש OKC יסגרו את הסיפור בגיים 6.
מגיע כל הכבוד לפרסטי שבנה והרים קבוצה מאשפתות. במקום להביא כוכב בקיץ ולפגוע במרקם הקבוצתי הביא את קארוסו ואת הרנשטיין.

etayef
etayef
17/06/2025 10:58:21
Reply to  MBK

קלע 40 בגמר בפעם הראשונה ב 2009 כשהוא בן 31, ב 47% מהשדה שזה טוב ממוצע הפלייאוף שלו שעומד על 44.8%.

MBK
MBK
17/06/2025 11:46:43
Reply to  etayef

צודק
בכל אופן זה שיא הקריירה שלו למשחק גמר

נועמיקו
נועמיקו
17/06/2025 10:41:24

הבנייה מחדש של ממפיס נראית רק לי מוזרה? זו קבוצה עם בסיס חזק ביותר ועדיין צעיר. נכוו, זו קבוצה שהלכה אחורה בשנתיים האחרונות וצריכה בהחלט לבחון את דרכה מחדש, אבל לוותר על כזה גרעין צעיר ונדיר באיכותו?
גם מייקל וסקוטי לא זכו באליפויות בשנים הראשונות שלהם. עפו מהרבה פלייאופים עד שהגיעו לאליפות הראשונה ב-91'. מייקל לדעתי היה בן 28 באליפות הראשונה.
גם לברון הפסיד בהרבה גמרים עד שזכה באליפות ראשונה בגיל 27 או 28 בשנתו ה-10 בליגה.
אני לא אומר שג'ה הוא מייקל או לברון, אבל יחד עם ג'ג'ג' וביין הייתה להם שלישייה שהגיעה לה לדעתי כוד סבלנות ועוד ניסיונות

A Ljos: Resurrection
17/06/2025 11:09:24
Reply to  נועמיקו

לא חושב שזו בנייה מחדש.
זה ה-CBA החדש. לקבוצות כאלו אין ברירה אלא לפגוע בעצמן, לפרק חוזים, ולשמור על גמישות כדי להמשיך להישאר תחרותיים.

עידו גילרי
17/06/2025 11:17:23

אנשים יצרו מין מפלצת – הcba החדש, אבל הוא מאפשר כמעט כל מה שהקודם אפשר והבעיה האמיתית היא שהייתה אסקלציה די חדה של החוזים שמשלמים לשחקנים. אז אם זה המצב תשלמו מס.

A Ljos: Resurrection
17/06/2025 11:25:27

לשלם לשחקנים זו בעיה?
אבל הבעלים לא רוצים לשלם מס.

עידו גילרי
17/06/2025 11:30:11

שבתרגום ישיר – הם לא רוצים לשלם לחברים שלהם

A Ljos: Resurrection
17/06/2025 12:05:36

ולפי המגמה כרגע אולי גם לשלם פחות לשחקנים. קבוצות כבר לא יתנו חוזים גדולים לשחקנים מחוץ לשניים הטובים בכל קבוצה.

עידו גילרי
17/06/2025 12:07:31

לא רואה איך זו המגמה, בדיוק להיפך.

A Ljos: Resurrection
17/06/2025 12:48:25

הסבר פרט ונמק

עידו גילרי
17/06/2025 12:59:46

בהרבה קבוצות יש שלושה ואפילו ארבעה על חוזים גדולים. אוקלהומה סיטי יתנו עכשיו חוזים גדולים גם לוויליאמס וגם להולמגרן. בקיצור לא רואה סיבה שתהיה מגמה הפוכה.

A Ljos: Resurrection
17/06/2025 15:05:40

החוזים האלו הם מהתקופה שלפני. חלק מהקבוצות האלו עכשיו די תקועות בלי יכולת לתמרן יותר מדי (היי, דנבר).
הולמגרן יקבל, אבל נראה לי שג'יילן יהפוך לדילמה הארדנית קשה.
בוא נגיד שבסך הכל השחקנים יקבלו אותו דבר. אבל אתה מסכים שיש סיכוי גדול מאוד שנראה יותר השטחה של הכסף עבור כישרון? מעין "אוי, המחסום השני, אני לא יכול לשלם לסתם שחקן מעולה או לשחקן שעושה מה שצריך כדי לנצח כמה שמגיע לו, צריך לשמור לכוכבים המכוכבים ולאלה שמוכרים חולצות ומביאים סלים".

עידו גילרי
17/06/2025 15:27:52

לא.
אף בעלים כמעט לא מוכן להיכנס לאזורים האלה משיקולי מס בעיקר. זה נותן לו עוד פחות אינסנטיב. מה שצריך לקרות וכנראה יקרה עם הזמן זה יותר דירוג של החוזים (קצת כמו שהיה לפני 15 שנה).

רן הנרגן
17/06/2025 14:24:40

לא נכון

רן הנרגן
17/06/2025 14:24:23

זה לא נכון. לחלק בעלים לא אכפת לשלם מס. ה CBA החדש יצר תיקרה קשיחה בדמות הסינר השני. העונשים הקשים שלו אינם כסיים אלא הגבלות קשות על בנית סגל.

עידו גילרי
17/06/2025 14:36:53

אפשר לחזור על זה מלא פעמים זה לא יהפוך את זה לנכון. בפועל רוב הקבוצות לא נכנסות לאיזור הזה גם ככה משיקולי מס. זה מונע בעיקר מקבוצות מדושנות מלמשוך שחקנים בשלהי קריירה או כאלה שהתקרה התייבשה עליהם.

Last edited 22 days ago by עידו גילרי
רן הנרגן
17/06/2025 14:23:02

דל"פ. האשם אינו ב CBA פר סה אלא בקומבינציה עם העובדה שכל זב חותם יכול לקבל MAX. לטעמי MAX ברמה של 30-35 אחוזים צריך להיות נחלה של מתי מעט. כאלו שסחבו קבוצה לאליפות על הגב. אחד לקבוצה. לברון, קרי, יאניס, יוקיץ. לא אמביד , לא כריס פול, לא טאונס לא הארדן לא ווסטברוק ואפילו לא קלי. בטח ובטח לא זבי החותם שעדין לא קרעו זוג נעלים. דוראנט הוא מקרה מיוחד אז אולי נוסיף כלל על מספר מינימאלי של ALL-NBA

עידו גילרי
17/06/2025 14:35:17

זו בדיוק המגמה הבעיתית – נטייה לשלם חוזים גבוהים מדי כדי לא לאבד שחקן.

עמיחי קטן
17/06/2025 14:31:53

אם כבר ה-CBA, שהוא הדבר הכי גרוע שקרה בליגה בשנים האחרונות לדעתי – אני הייתי מציע שכל חוזה מקסימום ייספר רק כ-25% מהתקרה, גם אם זה חוזה של 30% או סופרמקס של 35% – ככה אפשר לתגמל את מי שראוי לזה בלי שזה יפגע ביכולת של קבוצה לשמור על השחקנים המובילים שלה ולעשות שינויים

עידו גילרי
17/06/2025 11:15:51
Reply to  נועמיקו

מסכים. עבדתם קשה להגיע הנה אז לאן עכשיו? אבל צריך לחכות אולי כבר יש להם מישהו בתוכניות. יהיו הרבה טריידים הקיץ.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  נועמיקו

ממפיס גמורה הולכת לקבר אין מה להשוות קונוס הגנתי וחסר קליעה כמו גה למייקל וכו.
ממפיס עושים בחכמה שמפרקים כי הקבוצה שהייתה להם רק תלך עוד ועוד לאחור.
פיפן יתן את מה שגה נתן בזול יותר ובפחות פוזה ועם הגנה.
גה מתאים לווש יכול שם לתת מספרים היסטורים.

י פ
י פ
17/06/2025 11:09:38

הייתי משלם לדוראנט 1 מליון דולר לעונה בשרלוט
מי שישלם יותר יתאכזב כי הוא SOFT

ירון, החלום
ירון, החלום
17/06/2025 11:26:55

בס"ד
תודה רבה

עמיחי קטן
17/06/2025 11:59:21

תודה מנחם. לתחושתי אינדיאנה דווקא הלכו יותר מדי על שמירות כפולות והימרו יותר מדי על שלשות של אלה שיכולים לקלוע באוקלהומה – וויגינס, וואלאס ודורט נהנו מאוד מהמבטים הנוחים שהם קיבלו

הסופר י. פרזי
הסופר י. פרזי
17/06/2025 13:21:57

כל האנליטיקס בנוי על דאטה של עונה רגיל. בעונה רגילה שומרים בחצי כח ויותר קל להכנס לצבע
בפליאוף כל כניסה זה מלחמה וכל שלשה נזרקת עם יד על הפרצוף אז יותר קשה לקלוע. לכן המיד ריינג' הוא קלף מנצח בפליאוף

עידו גילרי
17/06/2025 14:45:15

איך בדיוק? אז גם כל מיד ריינג' יגיע עם יד כל הפרצוף ויהיה קשה יותר.

אור
אור
17/06/2025 13:38:33

אם זה מעניין מישהו, הבולס ובילי דונובן עובדים על הארכת חוזה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

חסרי בינה שם, חבל חשקתי בתפקיד. אני מגיע ברבע מחיר יגיע לפחות לאותם תוצאות כמו בילי

אור
אור
17/06/2025 16:21:58

סילי בילי..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

יס סיר שכחתי מהכינוי הזה הוא מעולה.

רן הנרגן
17/06/2025 14:27:13

לגבי ממפיס יש נקודה שלא נותנים עליה את הדעת. ממפיס בוחרת נהדר שחקנים בדרפט או בעסקאות אחרי הדראפט (ביין למשל) ואפילו בהחתמות ל 2-WAY . הם מרגישים שיש להם יכולת לבנות מהר סגל חדש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לגבי הגאמפ שוט, זה הזריקה הכי קשה בכדורסל, הוא דורש רגליים חזקות וניתור עם קורדינציה באוויר.
שחקנים בדור האחרון זנחו את זה ועברו לסטפבק שהחליף את הגאמפ שוט. הארדן הוא האבא המייסד של המעבר מגאמפשוט לסטפבק. זה ליותר עצלנים וקל יותר ויוצר מרווח בזריקה מאשר באוויר כמו הגאמפשוט לכן רוב הליגה היום וגם הנוער הם סטפבקיסטים וסיידסטפבקיסטים ולא גאמפשוטורים.
היום בליגה כמעט אף שחקן לא זורק גאמפ שוט אלא סטפבק/סיידסטפ

עידו גילרי
17/06/2025 15:56:23

הסטפבק הרבה יותר קשה והקרדיט להארדן בהחלט מוצדק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הגאמפשוט הרבה יותר קשה. סטפבק כל אחד יכול לעשות זה מקל על שחקנים שלא צריכים לקפוץ

NBA בדם
17/06/2025 15:58:30

אמת.
הסטבקים הם לרוב לשלוש. הגאמפרים הם בדר"כ חצי מרחק.
מי שממומחה באמת בחצי מרחק יכול לשלוט בליגה. מומחי סטבקים והשלכות לשלוש מאוד סטריקיים. (חוץ מסטף). שחקנים כיום כמו מיטשל וטייטום לא תמיד יציבים כי זה הזריקה שהם הכי אוהבים.
דוראנט שבשיאו תפר ג'אמפרים מהשלוש, בחר אותן בקפידה והלחם והחמאה שלו תמיד היה המידריינג'.

מעוז
מעוז
17/06/2025 16:10:24

סטפבק יותר קל? אולי יותר קל לייצר אבל לכוון קשה בהרבה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מעוז

סטפבק הרבה יותר קל מאשר גאמפ הרבה יותר