מעורב הופס ליום רביעי: תיבודו מפוטר. אליפות ת'אנדר-פייסרס טובה לכדורסל אבל רעה – מאד! – ל-NBA / מנחם לס

מעורב הופס ליום רביעי: תיבודו מפוטר. אליפות ת'אנדר-פייסרס טובה לכדורסל אבל רעה – מאד! – ל-NBA / מנחם לס

1. פיטוריו של טום ת'יבודו היוו שוק טוטאלי, אם כי מאחורי הקלעים דיברו על שגיאותיו הרבות בפלייאוף (ולא רק!)

מעורב הופס ליום רביעי: תיבודו מפוטר. אליפות ת'אנדר-פייסרס טובה לכדורסל אבל רעה – מאד! – ל-NBA / מנחם לס

ביציעים מדברים על הטוב והרע בטום ת'יבודו כבר מההפסדים הביתיים הראשונים לפייסרס, ועדיין פיטוריו 3 ימים אחרי ההפסד הרביעי לפייסרס הגיע כשוק אמיתי.

נשיא הקבוצה ליאון רוז אמר בהודעה הרשמית שהפיטורין היו "Best for our organization moving forward", אבל לא הלך רחוק יותר להסביר למה הצעד היה הדבר הטוב שהיה צריך לקרות לקבוצה.

ההודעה הרשמית אומרת בלי לומר שניו יורק מחכה לאליפות זה 52 שנה, ושוב אין אליפות. הנה, תחליטו אתם (אבל להזכירכם שוב שהוא הביא אותם העונה לגמר המזרח, דבר שלא קרה כבר 25 שנה!):

Our organization is singularly focused on winning a championship for our fans,” Rose said in a statement. “This pursuit led us to the difficult decision to move in another direction. We can’t thank Tom enough for pouring his heart and soul into each and every day of being the New York Knicks head coach.”

באותיות חומות התודה הרשמית על 'הלב והנשמה' שהשקיע ת'יבודו בניקס. את זה יודעים כולם. תיבודו היה מאמן שהקבוצה הייתה חייו, לא פחות ולא יותר. אבל בזמנו, ובטוח בהמלצתו, אובי טופין – שקרע לניקס את הצורה בפלייאוף האחרון – הועבר ב-2023 לאינדיאנה כי הניקס סירבה להאריך לו את החוזה. צעד כזה לא היה נעשה בלי האישור, ואולי אפילו עם ההמלצה – של ת'יבודו.

ואולי גרוע מזה היה הטרייד ששלח את ג'וליוס רנדל, דונטה דיבינזנצו, וקייטה בייטס-דיופ למינסוטה עבור טאונס. אני כבר הבעתי את דעתי שטאונס הוא סנטר ירוד לרנדל כי טאונס מבלה את רוב זמנו בקשת השלוש בעוד שרנדל הוא הרבה יותר סנטר קלאסי. גם שליחת דיבינזנצו למינסוטה ושבירת "רביעיית וילנובה" – ג'יילן ברונסון, ג'אש הארט, מיקאל ברידג'ס, ודיבינזנצו – היה פשע לדעתי. (אגב, אם מדברים על מאמן לניקס, מה בקשר לג'יי רייט, מאמן וילנובה לשעבר – שהיה לפני כן מאמן הופסטרה יוניברסיטי בלונג איילנד – שיחזור לאמן את 'ילדיו'? הוא צעיר מספיק – בן 63 – לחזור לאמן!!!)

מבחינה כספית, אין מה לדאוג לתיבודו: הניקס עדיין חייבים לו 20 מיליון, בנוסף ל-40 מיליון שכבר עשה בניקס!

עם תיבודו בן ה-67, הניקס השתפרו כל עונה. למרות הביקורת עליו שהוא שוחק את שחקני החמישייה עם יותר מדי דקות, דווקא בפלייאוף האחרון הוא החל לשתף 4 שחקני ספסל בצורה רצינית. תחת תיבודו – עם תרומה משלו או לא אני לא בטוח; הייתי אומר שברונסון הוא ברונסון ועושה מה שנראה לו הטוב ביותר לקבוצה – ברונסון זכה בתואר CLUTCH PLAYER OF THE YEAR, וחמישייה שנייה של ה-NBA.

הניקס ניצחו 51 משחקים בעונה האחרונה, הרקורד הטוב ביותר שלהם בתריסר השנים האחרונות.

אם הניקס שוכרים את ג'יי רייט, ומצליחים להביא סנטר קלאסי תחת הסל, ופאואר-פורוורד גבוה, אתלטי, החודר לסל (בדיוק מה שאובי טופין עשה להם!), אני מאמין שהניקס תהיה טובה כמו הטובות ביותר בליגה, עם סיכוי לאליפות.

2. אליפות ה-NBA בין הת'אנדר והפייסרס היא רעה ל-NBA, אבל טובה למשחק הכדורסל!

דאונטאון אוקלהומה סיטי. התמונה מראה כמה מגדלים כמו תל אביב. אבל כשאתה עוזב את הדאונטאון הכאילו מרהיב הזה, כל מה שיש לך זה בתים כמו בבת-שלמה. פרות כמו בקיבוץ גבת אבל פי אלף. פעם היו כאן בוני וקלייד, וג'ון וויין (ואחריו קלינט איסטווד), והיום האדם המפורסם ביותר שם זה איזה שהוא קנדי בשם שג"א שידידתו (אולי כבר אשתו?) ואם לתינוקו היא צ'רמיין, שכמעט אף אחד לא יודע עליה.

הליגה בעצבים שלא נדע. אדם סילבר יודע (כי בוודאי אמרו לו) שמבחינת כדורסל לא יכולות להיות שתי קבוצות ראויות מהת'אנדר והפייסרס, אפילו שלראשונה ישנו מאמן שאף אחד לא מסוגל לבטא את שמו MARK DAIGNEAULT, ולשנייה יש את שלושת היורמ'ים מארץ היורמים- המאמן ריק קרלייל ושני הפוינט גארדים שאחד בחמישייה (הליברטון) והשני ראש הרוטציה טיג'יי מקונל. מקונל כל כך מהיר שהוא משחק כל בוקר טניס עם עצמו (אבל בלי כדור). והבדיחה מספר אחת של הליברטון – באנגלית – היא " איך יודעים שדוד המלך שיחק כדורגל בתפקיד שוער בקבוצה של ביתר ירושלים?" כי כתוב "ויעמוד דוד בשערי ירושלים", וכל שחקני הפייסרס מתגלגלים מצחוק

זוהי בערך התחושה של החלונות הגבוהים ב-NBA לגבי הצ'מפיונשיפ הזה שיציג רייטינג שעבורם יתקבל כשלילי. הם יודעים שמצד אחד ישנה קבוצה ששחקנה הטוב ביותר הוא שחקן ש-90% מאוהדי ה-NBA (כולל 82% מגולשי הופס) לא מסוגלים לאיית את שמו המלא (אני מוכן לשים כסף ששימון יודע שג"א אבל אין לו מושג על מה ולמה ה-'ש', למה ה-'ג', ומה מייצג ה-'א'), ומצד שני השחקן טייריס הליברטון ששחקני ה-NBA – שלוש מאות ושמונים מהם בחרו – כ-"OVERRATED ביותר בליגה".

ואולי ה-PUNCH LINE מספר אחד הוא ששתי הקבוצות ניבנו ע"י דראפט וטריידים נכונים, ואף אחת מהשתיים לא תשלם LUXURY TAX לכיסה של ה-NBA עבור כספים שהן מוציאות על שחקניהם כאילו הדולארים היו חומוס. אדם סילבר עוד יצמיח שערות על ראשו הקרח מרוב עצבים: רק תארו לכם שהשמועה שניתן להגיע לאליפות ה-NBA ללא LUXURY TAX תגיע לאוזני 28 הקבוצות האחרות! (שגם תגלינה ששתיהן – גם אוקלהומה סיטי וגם הפייסרס – היו מתחת ל-500. רק לפני שנתיים!)

אלה הן החדשות הגרועות כל כך לליגה ולשמה של ה-NBA.

החדשות הטובות הן שאני לא יכול לחשוב על שתי קבוצות אחרות בליגה שהיו מסוגלות להציג בפנינו את הכדורסל הנעלה שנראה בלילה של יום חמישי, והכל ללא LUXURY TAX!

3. הESPN בחר את 8 השחקנים המצטיינים ביותר בפלייאוף עד הלום, כמו שאומרים החברים שלי מתל השומר

1. Shai Gilgeous-AlexanderThunder


2. Tyrese HaliburtonPacers

2025 playoff stats (16 games): 18.8 PTS | 9.8 AST | 5.7 REB | 1.4 STL


3. Jalen BrunsonKnicks

2025 playoff stats (18 games): 29.4 PTS | 7.0 AST | 3.4 REB


4. Pascal Siakam, Pacers

2025 playoff stats (16 games): 21.1 PTS | 5.8 REB | 3.3 AST | 46.3 3P%


5. Nikola JokicNuggets

2025 playoff stats (14 games): 26.2 PTS | 12.7 REB | 8.0 AST | 2.0 STL


6. Jalen Williams, Thunder

2025 playoff stats (16 games): 20.4 PTS | 5.8 REB | 5.3 AST | 1.6 STL


7. Anthony EdwardsTimberwolves

2025 playoff stats (15 games): 25.3 PTS | 7.8 REB | 5.5 AST


8. Karl-Anthony Towns, Knicks

2025 playoff stats (18 games): 21.4 PTS | 11.6 REB | 1.3 AST

5. אם להאמין לצ'רניה, הסאנס תיבחר אחד משני עוזרי המאמנים של קני אטקינסון בקליבלנד

Phoenix Suns owner Mat Ishbia watches a game against the New Orleans Pelicans in the second quarter at Footprint Center.

בתמונה ג'והני בריאנט, אחד משני המועמדים האחרונים לאמן את הסאנס. השני הוא ג'ורדן אור. שניהם היו עוזריו של קני אטקינסון בקליבלנד.

הם השניים שנותרו משאר המועמדים ושניהם עומדים להיפגש עם בעל הסאנס מאט אישביה וה-GM בריאן גרגורי השבוע, להחלטה סופית.

המועמדים האחרים היו כריס קווין (עוזר במיאמי), שון סוויני (עוזר בדאלאס), דייב בליס ודייב פיזדייל – שניהם עוזרים בסאנס.

6. לפי קלאצ'פוינט הסאנס עומדת להציע לדאלאס את דווין בוקר עבור קופר פלאג

בהנחה שדאלאס תיבחר בקופר פלאג בבחירתה הראשונה בדראפט, לפי אתר CLUTCHPOINTS הסאנס תציע לה מיד טרייד של דווין בוקר עבורו. המחשבה היא כזאת: הסאנס עומדת בפני בנייה מחדש. ההנחה היא שקווין דוראנט עוזב הקיץ. מצד שני ה-GM ניקו הריסון מדאלאס רוצה אליפות כבר עכשיו. לדעתו קופר פלאג יהיה שחקן לאליפות תוך 3-4 שנים, אבל אחרי הטרייד המופרך שלו כשהוא INITIATED את הטרייד של לוקה דונצ'יק באנטוני דייויס וכל הבלגן שנוצר בגין הטרייד המוזר של לוקה, הוא רוצה סופר כוכב כבר עתה, הווה אומר בעונה הבאה, והוא מאמין שדווין בוקר הוא הקלעי והכוכב שעם אנטוני דייויס, קליי תומפסון, דרק לייבלי, דנטה אוקסום (שחזר בריא מאירופה), וקיירי אירוינג (כשיחזור לשחק) יוביל את המבריקס לאליפות.

7. אם אתה ה-GM של דאלאס במקום ניקו הריסון, אתה עושה טרייד של קופר פלאג עבור דווין בוקר?

8. סטפן קרי ירכוש קבוצה כשיפרוש מכדורסל, "ובינתיים הרעיון להיות אנליסט טיווי גם מעניין"

.

סטפן קרי התראיין ע"י הופס-הייפ. הוא אמר לראשונה אי-פעם שברצונו להיות בעל קבוצה, או ראש קבוצת משקיעים. הוא אמר:

" Curry said. "The idea of being a part of an ownership group and the right opportunity that allows me to have an impact on how a franchise should be operated — how you're going after true winning, like we've done here with the Warriors — that's something I'm excited about pursuing. It's interesting. Obviously, as an active player, you can't participate in that level until you're done. So you'll see me in the seat somewhere down the road."

עד אז הוא "ישמח לנסות דרכו כאנליסט כדורסל בטיווי"

9. התאומים אוסר ואמן תומפסון ישחקו עבור ג'מאייקה באליפות העולם ובאולימפיאדה

Houston Rockets forward Amen Thompson (1) and Detroit Pistons forward Ausar Thompson (9) on the court during the game at Toyota Center.

אביהם הוא מג'מאיקה והשניים כבר הגישו בקשות לאזרחות ג'מאייקנית. עם נורמן פאול יש להם כבר שלישייה רצינית.

נחכה ונראה.

Amen and Ausar Thompson say that they are legitimately considering playing for Jamaica in future FIBA competitions and the Olympics 👀

The Thompson twins could join Clippers guard Norman Powell on Jamaica’s national team 🇯🇲

(via @DannyBeegie)pic.twitter.com/b4KzCSytss

— ClutchPoints (@ClutchPoints) May 25, 2025

10. מייק מילר על כיצד הוא נתן לג'וקיץ' את השם ג'וקר

"במשחקים כשהייתי פנוי לכדור וקראתי לו למסור לי" אומר מילר בראיון ל-BR, "לא יצא לי מהפה 'ג'וקיץ", אז נזרק לי מהפה מבלי לחשוב ג'וקר, וככה זה ניתפס".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
60 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
NBA בדם
04/06/2025 2:59:08

תודה מנחם
תיבודו היה צריך להיות מפוטר שנה שעברה אחרי ששחק את שחקניו כל העונה שלבסוף נפלו מהרגליים בסיבוב השני. דווקא השנה הקייס לפיטורין היה נמוך יותר לאור ההצלחה בפלייאוף אבל כנראה שהפרידה הייתה בלתי נמנעת. עדיין מרגיש קצת חמוץ שפיטרו אותו עכשיו ולא לפני שנה שהיה יותר קונצנזוס.

בוקר זה לא שחקן שיוביל אותך להישגיות. רך מנטלית ופיזית (נשאר ציפלון שמתבסס על מכניקת זריקה יפה לעין).
קופר יהלום שלא נותנים אותו בשביל שחקן שלא מתקרב לליגה של הגדולים.

מיכאל ירדן
04/06/2025 4:48:15

לפי הסקר כרגע כ-33% היו מסכימים לקחת את בוקר. זה יותר מפתיע מהפיטורים של תיבודו..

gogo
gogo
04/06/2025 4:59:16

תודה על המעורב
אם הריסון יעשה טרייד על פלאג אוהדי דאלאס יתלו אותו.
לא מאמין שהניקס עם רנדל ודיוינצנזו היתה מנצחת את אינדיאנה.
קאט לפעמים קלאמזי ולא נעים לצפיה, ולא חכם בהגנה ועדיין מעדיף אותו על רנדל.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תיבודו – החלטה לא מובנת מאליה, הרבה תלוי במי יבוא במקומו ומה יהיו התוצאות, ובכל מקרה נדרשים שינויים בסגל – ואת קאט (חתול בשק) יש להטריד.
.
הקטעים על אינדיאנה קורעים מנחם, פשוט התגלגלתי.
.
ג'מייקה תהפוך לקבוצה האתלטית ביותר בעולם, בחיי, לא הייתי רוצה לשחק נגדם.
.
אישביה הוא כסיל גמור. אישביה צריך להטריד את עצמו מפיניקס.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 6:42:03

תודה רבה מנחם
חחחחח בוקר, הייתי יורק לסאנס בפרצוף על ההצעה המעליבה הזאת.
סקורר חד גוני בירידה על שחקן 2-WAY שיהיה העתיד שלי לעשור הקרוב? no way
אפשר להגריל שחקנים כמו בוקר במשקל בליגה הזאת.
כמו פלאג? אין להשיג.
אמרתי כבר בעבר, אתה נותן ללאנדרי שאמט רישיון לזרוק מה שבא לו כמו בוקר והוא מביא אותן תוצאות.
ובעשירית המחיר.

הגמר אדיר לאוהדי הכדורסל – הכי טוב שאפשר היה לדמיין – ורע רק ל-WWE

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא לאנדרי שמאט אבל הרבה אחרים כן.
אמת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם הרגת אחלה מעורבב.
שגא זה ראשי תיבות של שימון גם אמר.
הגמר יהיה מעולה
לא נותן פלאג על בוקר מה המאבס יעשו עם בוקר

שי אבן צור
04/06/2025 7:38:18

"הבדיחה מספר אחת של הליברטון – באנגלית – היא " איך יודעים שדוד המלך שיחק כדורגל בתפקיד שוער בקבוצה של ביתר ירושלים?" כי כתוב "ויעמוד דוד בשערי ירושלים", וכל שחקני הפייסרס מתגלגלים מצחוק"

יש דברים שרק מנחם מסוגל לכתוב🤣🤣🤣🤣

טרייד של בוקר עבור פלאג לא פחות מצחיק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה גם לhof

עגל
04/06/2025 12:41:52

בהחלט שתי בדיחות ברמה גבוהה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/06/2025 7:46:28

לא נותן את קופר כל כך מהר, כרגע הוא פוטנציאל עצום ליוניקורן, חבל לבזבז צ'אנס.
תודה רבה מנחם

yonis
yonis
04/06/2025 7:51:45

תודה מנחם על עוד מעורב נפלא.

אני חושב שתיבודו היה צריך להיות מפוטר עוד שנה שעברה, הפיטורים שלו עכשיו קרו כנראה אחרי שהם סיכמו כבר עם מישהו וגם כי הם הבינו שאיתו אין להם לאן להתקדם עוד,
מאמן טוב שלא יכול להוציא יותר מהקבוצה שלו ולא משתף את כל הסגל.

יש הרבה דיבורים על קאט ארי הפלייאוף הזה, לא יודע אם הוא הבעיה הכי גדולה בקבוצה הזאת
אבל מה שאני רוצה לשים עליו דגש הוא איך הופכים את השחקנים לשק תפוחי אדמה, אחרי פלייאוף/עונה לא טובה ישר אנחנו האוהדים רוצים לשלוח אותם בטרייד וזה בסדר,
אבל אם שחקן למשל ברונסון ידרוש שיטרידו אותו, רוב האנשים פה ייתלו אותו על זה מבלי להבין שהכל פה זה ביזנס, כמו שלקבוצה יש זכות להטריד אותך לשחקנים יש את הזכות לבקש טרייד.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 8:03:48
הגב ל  yonis

לא נכון. השחקנים מקבלים את החוזה מובטח בתמורה לזה שהם נכסים שאפשר להעביר בטרייד.
הם לא יכולים גם לקבל את החוזה המובטח וגם לבחור איפה ישחקו.

yonis
yonis
04/06/2025 8:09:37

נכון חלקית, אם ברונסון קיבל חוזה ל5 שנים בניקס, הוא מצפה לשחק כל התקופה בניקס,
אם הניקס מחליטים להטריד אותו כמובן שהוא יקבל את כל הסכום של החוזה אבל לא בקבוצה שהוא חתם בה.

פעם השחקנים לא היו דורשים טריידים והכוח היה אצל הבעלים, היום השחקנים גם הבינו שיש להם כוח.

מה ההבדל בין שחקן מקבל את החוזה המובטח לבין בעלים שמקבל כסף/בחירות/שחקנים על שחקן שדורש טרייד?
(כמובן חוץ ממהפסד של הבעלים)

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 8:22:37
הגב ל  yonis

ממש לא, ברונסון קיבל חוזה מובטח בסכום אסטרונומי ל-5 שנים, ובתמורה ניתן להעביר אותו עם החוזה שלו.

זה הדיל בליגה הזאת, והשחקנים רוצים גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה.
אף אחד מהם לא היה מוותר על החוזים המובטחים בתמורה למעבר חופשי.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 8:48:21

רק שתחשוב על כמה זה מופרך – בעבודה שלך אתה יכול להתפטר ולעבור למקום אחר? בהחלט.
אבל אתה לא יכול לעבור למקום אחר ולדרוש שישלם את החוזה שחתם המעסיק הקודם שלך…
והמעסיק יכול לפטר אותך בהתאם.
תחשוב על מצב שלא משנה איך תעבוד, תזרוק זין, לא תשקיע, תיפצע ותשב שנה בבית – המעסיק עדיין יחויב לשלם לך את מלא החוזה, שנה אחר שנה, כמו שעון.

ולא מדברים פה על כמה אלפי שקלים בחודש… מדובר על פאקינג עשרות מיליונים בשנה!

yonis
yonis
04/06/2025 8:55:33

כשברונסון חתם על חוזה ל-5 שנים לא צוין בחוזה שהם יכולים להטריד אותו, אבל הוא יודע שזה יכול לקרות כי ככה עובד העסק, אני לא מצליח להבין מה ההבדל בין טרייד מצב הבעלים לטרייד מצד השחקנים.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 9:44:46
הגב ל  yonis

שהבעלים משלם את הכסף והשחקן מקבל את הכסף.
ובגלל שיש בנבא מצב מיוחד במינו, שבו השחקן יקבל את הכסף לא משנה מה, הבעלים יכול להגיד "בסדר, אתה תקבל את הכסף, אבל במקום אחר."
ואילו השחקן לא יכול להגיד גם "תן לי את כל הכסף!" וגם "אבל במקום אחר, שאני אבחר."
זה פלוס ומינוס לשני הצדדים, כשהפלוס עבור השחקנים נעלה בהרבה מהמינוס.
אבל עכשיו הם רוצים פלוס ופלוס, ופלוס.

yonis
yonis
04/06/2025 10:08:04

המצב הזה לא ייחודי רק לנבא, הוא ככה בכל ענפי הספורט.
כמו שהבעלים יכול לומר לשחקן  "בסדר, אתה תקבל את הכסף, אבל במקום אחר.",
השחקן יכול לדרוש מהבעלים טרייד, מה הבעלים יעשה עם הבקשה זו כבר החלטה שלו, צריך להבין שלבעלים אין שליטה על הכל כמו פעם, כמו ששחקן עובר בטרייד מבלי שהוא מודע מסקרמנטו למיניוסטה וצריך להעביר איתו את כל המשפחה וכל זה מבלי שיש לו בכלל אפשרות להגיד משהו, זכותו של כל שחקן לבחור לבקש טרייד, אם הוא יוטרד זה כבר משהו אחר.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 12:20:48
הגב ל  yonis

לא חושב שבענפי ספורט אחרים (כולל בארה"ב) יש חוזים מובטחים לכל עונות החוזה.
די בטוח שאפשר לחתוך שחקנים.
אני הרבה זמן לא מתעניין בענפים אחרים אז צריך פה תגובה של מבינים בתחום.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 12:36:43

מבדיקה בגוגל בבייסבול מובטח כמו בנבא, בפוטבול בערך 50% מהחוזה מובטח.
כדורסל וכדורגל באירופה? צריך לבדוק

yonis
yonis
04/06/2025 13:25:17

כנראה שלא נסכים על זה, בכל אופן תמיד צריך לזכור שזה ביזנס.

The Oak
The Oak
04/06/2025 14:48:55
הגב ל  yonis

שימו לב שלקראת סוף החוזה יש לשחקן יותר משקל בהחלטה כי הקבוצה שהוא עובר אליה רוצה לדעת שהוא יחתום איתם על חוזה המשך.
ברונסון חתם על החוזה הכי נמוך בנ.ב.א. ביחס לאיכות השחקן. במיוחד כשמדובר על טופ 50

שי אבן צור
04/06/2025 17:48:06

אשך צודק מיליון אחוז!
גם מקבלים מיליונים על עשרות מיליונים וגם רוצים להחליט איפה זה יקרה אחרי שקיבלו את החוזה

bandito
bandito
04/06/2025 8:02:24

מאוד נהניתי לקרוא את המעורב שלך מנחם.
כמו תמיד תענוג לשמוע את זוויתך ומחשבותיך
הערה אחת- טייריס הליבירטון נבחר לשחקן ה. Overrated בסקר שכלל באזור ה108 שחקנים והוא נבחר ע"י באזור ה14% אם אני זוכר נכון.
כלומר באזור ה15 שחקנים שיכלו לבחור בו מכל סיבה שהיא
עוד הוכחה לזה שבמדיה הנוכחית תמיד מנסים ליצור נרטיב שלילי ולהכתיב תוויות לשחקן ברגע שהוא צובר תאוצה.
לוקה לפני שנה שנתיים היה אחד השחקנים המלהיבים והטובים ביותר בליגה, עכשיו כולם מנסים להראות אותו רק בתדמית שלילית ותוקפים אותו מכל הכיוונים. אותו דבר לשגא וכנראה מה שיקרה לאנט וקרה לאמביד יכניס גוקר ועוד.
הליגה/המדיה אוהבת ל"להרים ולבנות" כוכב בעליה ואז כמו נשרים לתקוף כדי ליצור סיפורים וקהל.
מקווה שישימו אנשים שבאמת אוהבים ומכירים את המשחק ולא מפגרים שלא יודעים מה הם אומרים/מנסים ליצור צפיות. מאוד הורס לדעתי את הספורט ברמה מסוימת.

שדות פופ לנצח
04/06/2025 8:08:24

להאשים את המאמן בטריידים "גרועים" ? חשבתי שזה התפקיד של הgm לקבוע את הסגל….לא ראיתי שמישהו כועס על ג'ייסון קיד בעקבות הטרייד על לוקה ….איך רפי השכל מהespn מיקמו את קא"ט 7 בפלייאוף אם הוא כל כך גרוע? אפשר למצוא כמה וכמה סיבות להחלפת טיבודו למרות הצלחתו היחסית בשנה הזאת, יש קבלני שלד ויש קבלני גימור כשבונים בניין לא את הכל עושה אותו הקבלן לפעמים…לדעתי הוא לא הלך כי הוא נכשל אלא כי הגיעו למסקנה שצריך לשנות את הרוטציה לרחבה יותר שזה כנראה מה שכל הליגה תעשה בחיקוי לשתי העולות לגמר שמתוות את הדרך …במקום ביג3 טימס ידברו על 8 בעקבות אחד רוסטרס ( כוכב אחד עם 8 ירחים שונים ברמתם (ובשכר נמוך יחסית) כצוות מסייע….האנליטיקס הגיע לבניית הסגל …עדיף 3 שחקנים של 15 מיליון לעונה משלימים בתכונות זה את זה על פני כוכב אחד של 45 מליון לעונה שיכול להפצע ולהחריב את הכל

Berch
04/06/2025 8:26:56

מעורב משובח ועשיר
נדמה לי דאתמול קראתי הצהרות שטיבודו נשאר בניקס ואין סיכוי שמפטרים אותו.
טוב, זה ניו יורק
הוא לא הראשון ולא האחרון
🤣

עמיחי קטן
04/06/2025 8:27:06

תודה מנחם.
בגדול, ת'יבודו עשה עבודה טובה כמאמן והניקס הצליחו בשנים האחרונות, אבל סגנון המשחק שהוא בנה פגע בהם בפלייאוף, ואני חושב שהניקס לקחו החלטה נכונה, מה שכמובן תלוי בשאלה מי יהיה המחליף ומה הוא יצליח לעשות.
לגבי טאונס – טרייד טוב של הניקס, שהוכיח את עצמו היטב בפלייאוף. בסדרה נגד אינדיאנה טאונס אפילו היה מניה בטוחה יותר בהתקפה מברונסון, וכל הביקורת ההגנתית עליו מבוססת על כך שהוא ביצע את ההנחיות של המאמן (כלומר, טיפול הגנתי שלא כולל חילוף אוטומטי).
כלומר, טאונס עצמו היה יכול להסתדר טוב יותר אם הוא היה נדרש להחליף באופן אוטומטי ולעבור לשמור על מוביל הכדור, אבל זה היה משאיר את הניקס עם חור בצבע, ולכן הם לא עשו את זה והעדיפו שטאונס יעבור מתחת לחסימה, במיוחד כשמדובר היה בזריקות מחצי מרחק, אותן הניקס אפשרו לפייסרס בכוונה.
לגבי הגמר – אין לליגה שום סיבה לדאוג. הפלייאוף הנוכחי הוא אחד הנצפים ביותר לאחרונה, והמצב בסדר מהבחינה הזאת גם אם הגמר יהיה קצת פחות, ולהם זה כבר לא מאוד משנה אחרי שחוזה הטלוויזיה הבא כבר נחתם.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי עמיחי קטן
wadi
04/06/2025 8:53:47

+32

John
04/06/2025 8:29:49

טיבדו פוטר מכיוון שבמשך 2 פלייאופים רצוף הוא נוצח ברמת האימון, האדפטציות וכד'. אין בושה להפסיד בסיבוב השני או בגמר. אבל בפועל היה פסע מלהפסיד לפיסטונס בסיבוב הראשון, ואז מול הפייסרס לא הגיב מספיק מהר לשינויים טקטיים. מבחינת סגל הם לא אמורים ליפול לאינדיאנה. אם מתבססים על כישרון אישי.

מבחינת דאלאס ובוקר לא הבנתי איך זה עובד מבחינת שכר? קיירי לא ישחק יותר מדי שנה הבאה ולא ברור איך יחזור, ימיו הטובים של קליי מאחוריו ודיוויס תמיד נחיתה מלסיים את העונה. את מי פיניקס יצטרכו לקחת חזרה בשכר כדי לזכות בקופר? מה המשמעות לעומק הנהדר שיש למאבס עכשיו? פיניקס לא מהססים ברור…אבל המאבס לא Win now שנה הבאה בלי קיירי בכושר הרגיל ובוקר קליי ו AD זה לא בדיוק פליימייקינג משובח. אם זה עבור שנת 2026 שיהיה להם בהצלחה.

אשך טמיר המקורי
04/06/2025 9:02:50
הגב ל  John

תיבס נוצח ברמת האימון בכל פלייאוף שהשתתף בו. הוא יודע לעשות דבר אחד – להפוך קבוצות גרועות לבינוניות בעזרת רעל ומאמץ.
יש לזה שם – שייע פיינגנבוים.

The Oak
The Oak
04/06/2025 14:49:56

הניקס לא היו בינוניים הם היו טובים. אפשר להתווכח אם היו טובים מאוד

Yinon Yavor
04/06/2025 22:16:00
הגב ל  John

לדעתי קיירי יחזור בדיוק בזמן לפלייאוף בלי להיות שחוק מעונה סדירה ארוכה ומייגעת

Yosi Berkeley
04/06/2025 8:41:02

תודה מנחם!
הפיטורים לא היו שוק טוטאלי, והיו באוויר כבר במהלך הסדרה מול אינדיאנה. הניקס הלכו אול אין השנה והגיוני שרוז והבעלים ירצו למקסם את הסגל. בתכלס הייתה להם הסדרה מול בוסטון (עם פורזי נפקד/נוכח, ועוד שלל תירוצים) וחוץ ממנה לא הרשימו מול דטרוייט ואינדיאנה.

עמיחי קטן
04/06/2025 8:47:04

בעניין בוקר – אני בתור פיניקס לא עושה את זה אם אני לא מקבל עוד בחירות. גם לא על דוראנט אם הוא לא דורש דווקא טרייד לדאלאס. פלאג יהיה בוקר בתרחיש אופטימי, והוא אולי יכול להיות גם יותר, אבל גם יכול להתברר כהרבה פחות

yonis
yonis
04/06/2025 8:59:20

מסכים איתך עמיחי, אני הצבעתי שאני בעד הטרייד, דאלאס בטיימליין של כאן ועכשיו עם הסגל המבוגר שיש לה והיא לא יכולה לחכות להתפתחות של פלאג וכל זה מבלי התקרה הלא גבוהה שאני חושב שיש לפלאג, יגיע בערך לרמה של בוקר.

thetroll
thetroll
04/06/2025 12:30:08
הגב ל  yonis

ממש לא מסכים. דאלאס גמורה וחייבת בניה מחדש. תזכור שקיירי לא חוזר השנה ולחזור מכזה ניתוח לגארד כמוהו הוא יכול לאבד משמעותית מהיכולת . כך שרלוונטי רק העונה שאחרי. AD בנתיים יתבגר בעוד שנה יפצע עוד קצת. דאלאס פשוט גמורה היא חייבת לשחרר את כל הנכסים שלה ולצאת לרי בילד. אין לה ברירה.

yonis
yonis
04/06/2025 13:27:04
הגב ל  thetroll

זה כבר סיפור אחר, אם דאלאס חושבת שלקבוצה המבוגרת שלה אין סיכוי לכלום(שזה המצב בלי קיירי בריא) אז היא צריכה לשחרר את כולם ולאסוף בחירות על מנת לבנות סביב פלאג.
אני עדיין חושב שהוא לא יהיה שחקן מוביל בליגה כמו שמצפים ממנו.

thetroll
thetroll
04/06/2025 15:02:03
הגב ל  yonis

אבל זה המצב… כלומר זאת דאלאס היום שני שחקנים מובילים אחד כבר לא צעיר ועם פציעה באכילס אחרי שכבר נפצע בכל מקום בגוף ומושבץ השנה. ו AD שאין מה לצפות ממנו לבריאות הוא שחקן של 50 משחקים לעונה כל יתר הזמן פצוע. בעייני ניקו ניצל בנס ממש אחרי השגיאה הקטסטרופלית עם לוקה. הוא הלך אול אין עם זוג ביד נשארו מלא אנשים על השולחן והוא בכל זאת לקח את היד הזאת. נס.
לגבי פלאג מעניין למה חושב ככה ? הוא עושה רושם יוצא מן הכלל בנתיים. אם יכול לפרט זה יהיה נחמד.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי thetroll
k_700 the original
k_700 the original
04/06/2025 22:06:25

חחחחח אם אתה דאלאס אתה לא עושה את זה.
חחחחחחח למה מי זה בוקר? שחקן בירידה, כולה סקורר.
יש כמוהו עשרות.

טרייד זוועה לדאלאס.
אני אומנם מאמין שיהיה קשה מאוד לשלב את איידי ופלאג כרגע ואם בוחרים ללכת עם איידי אז הגיוני לחפש לו טרייד על גארד, אבל בוקר? פחחח.

אם כבר במקומם מנסה ללכת ההצעה השנייה עם מיטשל.

Niro
04/06/2025 11:11:04

תיבודו מיצה את עצמו בניקס, החלטה טובה לפטר אותו.
עכשיו להביא את מייק מלון או טיירון לו.
והכי חשוב לא לעשות טרייד בומבסטי מפגר כמו שהניקס אוהבים לעשות,
להשאיר את מה שיש ולהביא 2-3 שחקני ספסל שאפשר לסמוך עליהם בפליאוף.
יש הרבה שחקנים חופשיים טובים.

Drexler
Drexler
04/06/2025 12:08:53

כשאתה מגיע לגמר מזרח מול קבוצה שאתה מרגיש שיש לך סגל יותר איכותי ממנה ועדיין היא נראית טוב ממך וגם מנצחת אותך (שנה שנייה ברציפות) ,אתה תבוא בטענות למאמן.
בליגה הזו לקונטנדרית יש חלון הזדמנויות קצר עד שתבוא קבוצה אחרת לטרוף את הקלפים. לכן הניקס עשו נכון ,שנה הבאה הם צריכים לרוץ לגמר ותיבודו הוא לא האיש להביא אותם לשם. השאלה אם יביאו מאמן מנוסה או ינסו איזה מאמן צעיר ו"מבריק" כמו שאוהבים בליגה.
עוד שאלה זה אם הסגל שלהם מספיק טוב ולדעתי ללא בוסטון בריאה שנה הבאה וללא התחזקות משמעותית של קבוצה אחרת במזרח , התשובה היא כן.
עכשיו הניקס נמצאת בטריטוריה זרה , יש להם ציפיות אמיתיות לאליפות, נראה אם יקבלו החלטות טובות .

נועמיקו
נועמיקו
04/06/2025 12:13:10

לת'יבודו מגיע כבוד גדול, אף אחד לא נתן לו סיכוי להעיף את בוסטון והוא עשה את זה בענק.
כנראה שהם חושבים שזו התקרה שלו, ומקווים שמאמן חדש ויצירתי יותר יוביל אותם לרמה הבאה ולאליפות, כמו שסטיב קר החליף את מארק ג'קסון שבנה את היסודות של גולדן סטייט.
חוץ מזה הפיטורים נועדו כנראה גם לשדר מסר שלא מסתפקים בגמר המזרח.
מעניין את מי יביאו. יודוקה היה יכול אולי להתאים

עגל
04/06/2025 12:51:14

תודה מנחם. מעורבב משובח כרגיל. רק תמשיך.
את פלאג לא הייתי שולח תמורת בוקר. הוא נראה לי כשחקן מסוג אחר לגמרי, חבילה יותר שלמה. הייתי ממתין איתו ומקווה שהוא יהפוך להיות נוביצקי 2.0.
תיבודו עשה עבודה טובה מאוד בניקס. גם קאט היה מצוין. ראנדל לא היה יכול לשחק דקה אחת עם רובינסון, אבל קאט הצליח.
מסכים עם אלה שאומרים שלתיבסי יש תקרה נמוכה והניקס רצו לעשות שינוי. לפעמים מאמן חדש פתאום פורץ את התקרה הישנה. ימים יגידו.

נ.ב. אוק' נראית לי אחלה עיר – דאונטאון קטן ומסביבו הרבה שטחים כפריים. לא צריך יותר מזה (ישראל נראית כמו דאונטאון אחד גדול והמצב רק מחמיר).
זכור המשפט האלמותי מהסרט קצין וג'נטלמן שאומר הסרג'נט
Only two things come outta Oklahoma, steers and queers. Which one are you, boy? I don't see no horns

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי עגל
LiorD
04/06/2025 14:42:48

לגבי להביא לניקס "סנטר קלאסי תחת הסל, ופאואר-פורוורד גבוה, אתלטי, החודר לסל", נו.. תפילות זה תמיד דבר טוב, אך לא בהכרח אפקטיבי. ואני מדבר מנסיון כי מיטל מהפקולטה מעולם לא הסכימה לצאת איתי ובטח שלעשות חלק מהדברים שהתפללתי שתעשה עבורי, לא משנה בכמה כוונה התפללתי.
מצד שני, זו רק שאלה של זמן שמישהי תשלם מיליארד דולר על הרוסטר + קנסות, אז למה שהניקס לא תהיה הראשונה.

ואגב משכורות, זה שאוקלוהומה לא משלמת קנסות השנה זה טוב ויפה, אבל בהתחשב בכך שעוד שנה הם יאלצו לתת מקס גם לג'יי דאב וגם לצ'ט, לא בטוח שזה יחזיק מעמד. חבר לזה את הדרישה של שג"א לסופר מקס בעוד שנתיים – כשיהיה בשיא הקריירה, ויש לך מתכון לקנסות וחריגות בשפע..

yaniv
04/06/2025 14:46:57
הגב ל  LiorD

לא בהכרח,]פרסטי אסף מיליון בחירות וברגע ששחקנים ירצו חוזים גבוהים יותר תמיד אפשר לוותר עליהם ולהביא תחליפים זולים מהדראפט.בייחוד שהוא יודע לבחור מעולה

LiorD
04/06/2025 14:51:18
הגב ל  yaniv

פראפראזה על מה שאתה אומר זה "תהיה קבוצה אחרת".
אולי תהיה טובה יותר, אולי פחות (מלוותר על הארדן, לא יצא להם הרבה מדי).
אם האיסטרטגיה היא נוותר על ג" דאב וצ'ט ונביא בזול מחליפים יותר טובים אז.. נו, זה שוב תפילות.
אבל אני לא פוסל כלום.
ברמה העובדתית, בהתייחסות ישירה לדברי מנחם, הקבוצה הפציפית הזו, הולכת לעלות הרבה יותר כסף תוך שנה, והמון יותר כסף תוך שנתיים.
אם תפורק אז בכיף, שיהיה להם בהצלחה רבה.

yaniv
04/06/2025 15:06:53
הגב ל  LiorD

התכוונתי על כל שאר הסגל לא על גי דאג וצט.הוא יבנה קבוצה על שלושת הכוכבים האלה וכל השאר יתחלפו שהעיקר יגיעו מהדראפט.להזכיר לך הויתור עלהארדן היה כי הוא נתן שלושה חוזים גדולים כבר לראסל דוראנט ואיבקה.
כבר היום תיקח למשל את דורט אחלה שחקן שבטח ירצה יותר כסף וכבר עכשיו במקומו אתה יכול לשדים את וואלס שנראה לא פחות טוב ויושב על חוזה רוקי.או הרשטיין שמקבל לא מעט כסף(כי פשוט היה להם לתת)אתה יכול להביא שחקן אחר מהדראפט בהרבה פחות כסף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  LiorD

אם יהיה השנה אליפות גיי וויל יקבל את המקס. צט לא יקבל מקס

LiorD
04/06/2025 17:04:32
  1. מי קבע שצ'ט יילך על פילנטרופיה? ..
  2. יודע מה? אני זורם איתך, אהל מה שצ'ט לא יקבל זה יהיה ה-ר-ב-ה יותר מה 13 מליון שהוא מקבל היום (בוא, זה פחות מאבדיה).
  3. הוא זכאי ל עד 270 ל 5 שנים לפי החוק הנוכחי (חוק דריק רוז). אם הוא עוזב לקבוצה אחרת אז האקסטנשן זה רק ל 4 שנים*, עם עליה שנתית קטנה יותר. אז בוא נאמר שעדיף לו כלכלית להישאר, והוא יהיה מוכן לקחת מאוקלוהומה מה שקבוצה אחרת יכולה להציע לו +-. זה עדיין כמעט 40 לשנה. על כמה כסף הוא יהיה מוכן לוותר בדיוק?
  4. וויליאמס כיום מקבל 7.. אם יקבל מקס זה שם אותו באיזור ה 250 – 290. ואני לא אומר שלא מגיע לו, להיפך, הוא נשיקת המוות לכל קאמבק של היריבות בפלייאוף.
  5. לסיכום צ'ט יקבל לפחות פי 3.5 (גם אם לא מקס) כלומר 40. ג'יי וויליאמס יקבל לפחות פי 6-7 לאיזור ה 45, ואני לא יודע כמה יקבל שג"א אבל לפי החוקים כרגע זה 380, קרי 73 לעונה.
  6. כל הפואנטה שלי היא שאיך שלא הופכים את זה, הרוסטר של אולוהומה כרגע מצוי בארביטראג' קיצוני ביחס לשוויו על הפרקט, ובקרוב זה ישתנה כך שמה שמנחם הסביר זו מצב רגעי ולא היפוך מגמה בליגה.
  7. * ישנה תמיד אפשרות שיחתימו את צ'ט בסיין אנד טרייד וככה הוא יכול תיאורתית לקבל אקסטנשן בתנאים משופרים, אבל אני לא מבין מה אוקלוהומה מרוויחה מזה.. ובוודאי שגם זה שובר את התיזה שאפשר להחזיק רוסטר כזה בעלות צנועה שכזו.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  LiorD

צט לא ישאר בעלות צנועה בסוף עם 3 חוזי מקס בעייתי להחזיק קבוצה דורטים לא יבואו גם ב4 מיליון.
מאמין שצט בר ויתור אם זה יגיע למצבים כאלה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  LiorD

שגא בקיץ הזה נועל 380 מיליון ל5 שנים

The Oak
The Oak
04/06/2025 14:45:30

נשמח לקבל את תיבודו בסיקסרס. הוא ילמד את אמביד לעבוד קשה, אם זה עדיין אפשרי.
כל עוד חוזי הטלוויזיה רק עןלים ועולים
ושווי הקבוצות עולה
לא נראה שינויים משמעותיים בנבא

LiorD
04/06/2025 14:53:07
הגב ל  The Oak

אמביד? אם ת'יבודו יגיע יחד עם זוג ברכיים ספייר אז אולי אמביד יצליח להשלים 50 משחקים לפני הפלייאוף.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  The Oak

אמביד הולל הביתה יחד עם גורג ורק אז מחתימים את תיבסי

The Pro
The Pro
04/06/2025 16:51:51

לא רואה שום סיבה להעיף את טיבודו.
ביחס לתוצאות כמאמן הוא הראשון בליגה שצריך לקבל הארכת חוזה.

אם הבאת אותו אז ידעת כבר לפני 20 שנה שמדובר במאמן ששוחק את החמישיה הראשונה.
הטרייד על קלוריות נמוכות לא באמת חיזק את הסגל ואפשר להגיד שהחליש אותו
ביחס ליכולת של רנדל השנה והחיסרון של וינצ'נזו שהיה מצויין בניקס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2025 17:19:28

אין את הנתונים של שג"א

Dor
Dor
05/06/2025 9:25:15

תיבודו הפתיע לטובה בפלייאוף. מנהל משחק דגול הוא כבר לא יהיה אבל יצא קצת מהשבלונה בגמר עם רובינסון במקום הארט לחמישיה, עשה שימוש בפיין שאמט ואוצ'יווה (קצת) ולפחות ניסה להתמודד טקטית. לא נכון להגיד שהסגל של הניקס טוב יותר משל אינדי אלא בערך אותו דבר ומבחינת העומק אין מה להשוות. שנה שעברה הניקס עפו בסיבוב השני והשנה בגמר, הייתי נותן עוד שנה לתיבס אולי יצליח לטפס עוד שלב.

ירון, החלום
ירון, החלום
08/06/2025 0:33:34

בס"ד
תודה הרב מנחם.
מעורב משובח.
את פלאס לא הייתי מטריד בשביל בוקר.
גם לא מתאים מבחינת השכר, לא אפשרי