מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.הפייסרס מדלגת מעל ניקס תשושה להגיע לגמר ה-NBA לראשונה ב-25 שנה

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

אינדיאנה פייסרס מגיעה לגמר ה-NBA לראשונה מזה 25 שנה. לניקס עברו בערך אותו מספר שנים להגיע לגמר. הפייסרס גברה כמובן על הניקס 2-4 כשניצחה במשחק האחרון 108-125 את הניקס שבמחצית השנייה נראתה תשושה, ובעיקר כוכבה מספר 1 ג'יילן ברונסון שהוחזק בצבת ממש ע"י Andrew Nembhard וסיים עם אחד הימים החלשים ביותר עבורו – 19 נק' ביום של 8 מ-18 ו-2 מ-7 מהטריי.

ללא ה-30-40 נקודות של ברונסון לניקס אין סיכוי לנצח קבוצה כאינדיאנה שהיא עולה על הניקס כמעט בהכל, ובעיקר בגובה שחקניה, האתלטיות שלהם, והעומק שלהם (הם השתמשו אמש ב-11 שחקנים בצורה מאד משמעותית).

הבעיות של הניקס מלבד חוסר גובה, ספסל, ואתלטיות? ראשית, חסר להם פאואר-פורוורד בגובה 2.06 מ' כזה, אתלטי, מהיר, וחודרני. אובי טופין עשה להם מה שחסר להם. עוד בעייה? הסנטר טאונס משחק רוב הזמן מאחורי הקשת, שם הוא מקבל כדורים ומנסה לחדור עד הסל. לפעמים זה עובד ולפעמים לא. אבל חוסר סנטר העומד תחת הסל, קוטף ריבאונדים, ומקשה על חודרי האוייב להגיע עד פי הסל, השאיר את סל הניקס די פתוח לאנשים כמו טייריס הליברטון, טופין, או טיג'יי מקונל להיכנס עד הסל, ולקלוע.

הסיבה הנוספת לנצחונה של אינדיאנה היה יתרונה הגדול ב-TRANSITION GAME:

הפייסרס OUTSCORED THE KNICKS בטרנזישיון ב-74 נקודות בכל הסידרה, כולל 31 נקודות במשחק אמש:

INDNY
Pts13864
FG pct73%42%
3-pt FG pct57%30%
Ast-TO41-812-12

והפייסרס עשו כל זאת ללא 'STAR POWER'. ישנם לה שחקנים מצויינים כפסקל סיאקם, טייריס הליברטון, או מיילס טרנר, אבל אין לה מה שאנחנו מחשיבים כ-'סופרסטארים'. היא עשתה – ועושה – את מה שהיא עושה עם חבורת שחקנים טובה מאד, אבל אין לה אפילו סופר-סטאר אחד מהסוג של שג"א, לברון, סטפן קרי, או ג'ייסון טאטום. היא עושה מה שהיא עושה עם כמה וכמה שחקני 8.5 ו-8, וזה עדיף לה בינתיים על קבוצה עם אחד או שני שחקני 9 או אפילו 9.5, אבל השאר הם שחקני 7.5 ו-7.

2. אני אחד היחידים המאמין שהפייסרס תיקח. הרוב מאמין שהת'אנדר היא OVERWHELMING FAVORITE

שג"א עם סם פרסטי, ה-GM של הת'אנדר

הת'אנדר תהיה אלופה בהפרש, אם תאמין ללאס ווגאס ולשאר האתרים המציעים שיטות התערבות שונות בסיכויים שונים. דבר אחד נשאר קבוע: הת'אנדר היא הפייבוריטית לנצח את אינדיאנה בהפרש גדול.

אני מאמין שגם גולשי האתר מאמינים ביתרון הגדול של הת'אנדר, והנה הסקר לבדוק את הלך הרוח, כמו שאומרים החברים שלי מרחוב הירקון, בקרב גולשי האתר:

מי תהיה אלופת ה-NBA ובאיזה הפרש משחקים?

The Thunder opened as -750 favorites over the Indiana Pacers in the Finals at ESPN BET. The Pacers opened as +525 underdogs on Saturday.

מה שיקרה הוא שבשני המשחקים הראשונים הת'אנדר ינצחו די בקלות. ככה זה תמיד: ישנם שחקנים מהסוג של שחקני הת'אנדר הצעירים שהם – כמו דיקטטורים – נראים מצויין עד עשר דקות מהסוף. "עשר הדקות מהסוף" יהיו ארבעת המשחקים ששחקני הפייסרס ינצחו אחרי שני ההפסדים הראשונים.

למה אני מאמין שהפייסרס ינצחו בסופו של דבר? כי כוכב הת'אנדר, שג"א, הוא אמנם כוכב אמיתי – הוא מלהטט מבלי להציג. הוא מתעתע מבלי לעצבן. הוא נותן שואו ללא ראוותנות. אבל

באותו זמן הוא שחקן סופרסטאר שאין בו שנאה, אין בו חוצפה, אין בו קנאה, ואין בו אגואיסטיות – כל התכונות שעשו ממייקל ג'ורדן מה שהוא היה, וכל התכונות שאתה זקוק להן בגמר ה-NBA. לכן בגמר הזה הפייסרס יצליחו לעצור אותו אחרי המשחק השני, כשילמדו את כל המיד-קורטים שלו.

המשחק הראשון שהת'אנדר פותחים כפייבוריטים ב-9 נקודות הוא ביום חמישי ב-8:30 בערב שעון ניו יורק. ביני לבין שימון שני הדברים המגוחכים ביותר הם אופרה וכדורסל בחודש יוני, אבל זה מה יש. אז נהיה שם דרך הטלוויזיה ונכסה מה שאנחנו רואים בצורה הטובה ביותר עם קושי אחד: אין בין שתי הקבוצות אף דבר רע שנוכל לעלות עליו. נקווה שיתפתח אחד.

נ.ב הפייסרס התחילה את העונה עם 1 ל-50 סיכוי לזכות בתואר. עד היום היו רק שתי קבוצות שהתחילו את העונה 1 ל-50, ואז ניצחו את אליפות ה-NBA: דטרויט של 2004, וטורונטו של 2019!

4.אני אוהב את תמונת הניקס הזאת, אבל חסר שם לפחות PF גבוה, מהיר, חודר, וקלעי שלשות אחד

5. במסיבת העתונאים אחרי המשחק ג'יילן ברונסון נשאל אם תום ת'יבודו הוא 'המאמן המתאים לאמן את הקבוצה'

ברונסון ענה בכעס: "אתה באמת מתכוון שאענה על השאלה הטפשית הזאת?". השאלה היא אם באמת זו הייתה שאלה כה 'טפשית'.

6. טייריס הליברטון היה בטוח שהוא ה-MVP של סידרת גמר המזרח, וכשארני ג'ונסון קרא ל-MVP לעשות צעד קדימה הליברטון נראה עושה צעד אן שניים לפני ששמו של פסקל סיאקם נקרא:

6. היום הופיעו באתרים רבים טענות לגבי ההגנה של טאונס מהניקס במשחק הפיינל האחרון

https://store.steampowered.com/app/1189350/Town_Defence

Karl-Anthony Towns' Defense Reportedly Caused Frustration for Knicks Players, Coaches

Minutes after NBA playoffs exit, report says Karl-Anthony Towns' defense frustrated Knicks teammates and coaches

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
54 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
IDO
IDO
02/06/2025 3:03:10

אני יודע שהם לא חלק מהסקר.
אבל אני עדיין בעד הניקס לאליפות. בעיקר בשביל שהדוק יהיה מבסוט. לאהוד אותם כל כך הרבה שנים , לראות אותם נמרחים בצואה בשביל שקבוצה סתמית לחלוטין תיקח אליפות. זה יהיה סיפור בלתי יאומן. (ואכן הוא יהיה סיפור בלתי יאומן). כל מה שצריך זה לפסול את אינדיאנה אוקלהומה על משהו טכני ולתת למיניסוטה והניקס להלחם על התואר.

thetroll
thetroll
02/06/2025 3:08:29
הגב ל  IDO

אין בעיה כמה דקות מטפל בזה.
תתעדכן איתי יותר מאוחר (אמנם זה נראה לי רק עניין פורמלי קצר ואני לא חושב שיהיו בעיות.. אבל כמו שאומרים… למען הסדר הטוב).
מטפל בזה בקיצור.

דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:29:07
הגב ל  thetroll

סבבה, רק תשנה את הניק שלך מ thetroll ל the god
🙂

thetroll
thetroll
02/06/2025 3:24:19

מנחם מעורב פנינים תודה רבה. אני ממש מסכים איתך שהיה הרבה יותר קל להמר על אינדי אם לא הייתי חושב שאוק תיקח את השניים הראשונים. אני בכל אופן שייך ל 40% שהצביעו לאינדי. ראיתי יותר מידי פעמים בפליאוף הזה את שגא לא מתפקד או את ההתקפה של אוק חורקת. הסתכלתי גם על כל מיני סטטיסטיקות המקום היחיד שיש פער עצום בין הקבוצות זה בהגנה ככלל. כל היתר זה לכאן או לכאן. אינדי קולעת יותר נקודות למשחק בפליאוף הזה ובאחוזים מהשדה (הכי גבוהים מכל הקבוצות) שמתקרבים ל 50% אוק 46. ל 3 אינדי קולעת מעל 40% בפליאוף הזה מקום ראשון אוק רק במקום ה 13 עם 33% די עלובים למען האמת. נכון שבסופו של דבר הנט רייטינג של אוק פשוט מוחץ את זה של אינדי 11 לעומת 4 בלבד בעיקר הודות לנט רייטינג ההגנתי אבל אני טוען שאני רוצה לראות את המשחקים יש לאינדי קייס בפליאוף הזה גם לפי המספרים

אשך טמיר המקורי
02/06/2025 6:10:21

תודה רבה
אני מודה שאין לי מושג לאיזה כיוון תלך סדרת הגמר

אשך טמיר המקורי
02/06/2025 6:13:26

בבראקט שלנו אין ולו אחד שנתן לאינדי.
במבט חטוף נראה שהרוב נתנו לת'אנדר (כולל אני)
https://nbabracketology.com/group/view/29570
היו דווקא לפחות שניים שנתנו לניקס

jefffoster10
02/06/2025 10:05:50

תסתכל בבראקט הווישפול שלי…הלכתי עם התסריט האופטימי מוגזם שלי מהפריוויו לעונה. המערב הלך לי קאפוט (הלייקרס והקליפרס הודחו בסיבוב הראשון), אבל תסתכל על המזרח

אשך טמיר המקורי
02/06/2025 10:54:29
הגב ל  jefffoster10

חמק ממני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  jefffoster10

לייקרס,וקליפרס? עברת לסיאנס במערב?

onetwo3
onetwo3
02/06/2025 6:29:09

תודה דוק, אוהב אותך!

ובעניין אחר:
זיכרו איפה קראתם זאת לראשונה:
אם יש GM חכם בליגה הזאת הוא לוקח את בן שרף כאחת מ3 הבחירות הראשונות.
הבחור הזה הוא אולסטאר עתידי no doubt אם יישאר כשיר.
לעגו לי כשכתבתי את זה על אבדיה לפני כ3 שנים.

שר להטפשה סביבתית
הגב ל  onetwo3

המנהל שיקח את שרף בבחירה 1-3 יפוטר תוך זמן קצר. אבדיה לא אול סטאר,כך שצריך לחכות קודם כל עם הנבואה הראשונה.

Guy d
Guy d
02/06/2025 8:20:25
הגב ל  onetwo3

למה לקחת אותו ב3 ראשונות כשאפשר לקחת אותו ב-20?

gogo
gogo
02/06/2025 8:35:09
הגב ל  onetwo3

תחזית מעניינת. אבדיה מבחינה פיזית התאים לנבא מלחתחילה. שרף לדעתי מוכשר אבל יתקשה פיזית ובעיקר עם המהירות של הגארדים. הלוואי שאני טועה

onetwo3
onetwo3
02/06/2025 16:32:30
הגב ל  gogo

אני מסתכל ובוחן את הגרף שלו לאורך זמן, כולל הבחירות הייחודיות, מבנה הגוף וכו'.

דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:34:53
הגב ל  onetwo3

נראה מה הוא שווה בסוף אוגוסט ביורובאסקט.

onetwo3
onetwo3
02/06/2025 16:33:07

שם זה קצת אחרת – יש קצת אגו, ניסיון וכל היתר – האמן לי דוק, הבחור יוצא דופן

סוסמעץ
02/06/2025 6:41:55

תודה רבה דוק
==
הצבעתי לת'אנדרס, מקווה שאינדי יקחו.
==
משחק ראשון יהיה שלהם, יגיעו חדים ונלהבים מול שבוע חלודה מהצד השני.

שר להטפשה סביבתית

לניקס מספר בעיות
סנטר לא הגנתי ,וסנטר די אנוכי. פתרון אין , כי אין בליגה שחקן פנוי ברמה לפחות מקבילה ,שיחליף את טאונס.אפשר למכור מבלי לקבל סנטר אחר בתמורה,ואת זה לא הייתי ממליץ.
בעיה שניה מנהל משחק.ברונסון מנהל משחק לעצמו זורק כמעט תמיד 18 זריקות במשחק לרוב נמוך מ 50% מהשדה. פעמיים 6-18 תעשו לבד את החישוב.
עמדות פורוורד לא מנוצלות מספיק התקפית,ברידגס יכול לקלוע הרבה יותר.אבל הכדור או אצל ברונסון או אצל טאונס.וכשהכדור אצלם זה נגמר בהמון כניסות קמיקזה לסל.
חסר להם משהו כמו סיאקם,אבל לו סיאקם היה בניקס היו מייבשים אותו.
מה כן אפשרי? להעביר את ברונסון בטרייד בתמורה למספר 4 הגנתי ,ולהחליף במספר 1 רכז מנהל משחק ,וקצת תגבורת לספסל. אפשר לעניין את יוסטון בטרייד כזה.
אם הניקס ינסו להביא שחקן בשוק חופשי,הם ינסו לתקן בגד קרוע בעוד טלאי.
הם כמו סברינה עם יותר מידי קצפת,אם אתה לא זורק חלק מהקצפת אתה בדרך להקיא את כל מה שאכלת.

גיא רוזן
02/06/2025 7:32:49

בלי להיכנס למהות התגובה
(גם לי מציק לעין עודף הריכוזיות. לדעתי למאמן יש השפעה מכרעת על הסגנון)
רק הערה קטנה –
ברונסון סקורר בחסד.
אין משמעות ל-"לרוב נמוך מ-50%"
האחוזים מהשדה של סטפן קרי נמוכים משל ברונסון (השנה, ובממוצע בקריירה).
האם זה אומר משהו?
ממש לו,
זה בגלל הטיית האחוזים מטווח השלוש.
מה שמשנה זה כמה נק' השחקן משיג בממוצע לניסיון קליעה (בגדול, אחוז אפקטיבי).
האחוז האפקטיבי של ברונסון הוא בדרך כלל מצוין,
כאשר רק פלייאוף השנה שעברה היה היוצא דופן.
(של קרי, דרך אגב, גבוה ברמה היסטורית)

שר להטפשה סביבתית
הגב ל  גיא רוזן

אתה מתמקד בתפוקה של שחקן אחד.מה עם השאר? למה ברידגס לא נותן מספרים של כוכב,נכון הוא בא מברוקלין,שם אגב הוא היה מצויין,מה עם אנונובי? מה עם החורים הגדולים שטאונס משאיר.
ההשוואה לקרי לא במקום,למעשה אי אפשר להשוות אף אחד לקרי.בכמה אחוזים עלתה רמת משחקו של באטלר ,או של גרין מעצם העובדה שהם משחקים לצד קרי.
ברונסון שיחק עם לוקה ולמד ממנו המון.הוא עושה מה שלוקה עושה ,אבל עם כמה אינצים פחות.שניהם לא ממש רכזים,אבל שחקנים טובים עם ערך שוק גבוה.
טרייד על ברונסון יביא החזר שמן כי הוא שחקן מעולה.אפשר בטרייד כזה לכסות הרבה חורים בהרכב של הניקס.הצגתי את יוסטון הם יכולים לתת חבילה מאוד טובה עבור ברונסון.זה יהיה צעד לא פופולרי ,אבל אם הניקס רוצים אליפות זו הדרך היחידה העומדת בפניהם.בהרכב הזה ושיטת המשחק הזו ,אתה יכול לסגור סיכויי אליפות אפס לעשור הקרוב.

גיא רוזן
02/06/2025 9:20:36

כאמור, התייחסתי אל ורק לסוגיית האחוזים.
ברונסון הוא סקורר יעיל מאוד.
54% במהלכי iso השנה בפלייאוף.

השאלה לגבי יכולת קבוצה להצליח עם ברונסון כוכב המוביל?
זו אכן שאלה טובה.
לטעמי יותר בגלל ההגנה שלו ופחות הסגנון.
הסגנון הוא לא מעט בגלל המאמן.

הדוגמה של קרי נועדה אך ורק בשביל להראות עד כמה בעייתי הוא נתון האחוזים מהשדה בליגה של שלשות.

דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:36:27

לא להקיא על סברינה!

דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:35:43
הגב ל  גיא רוזן

סקורר כן, פלופר עוד יותר כן.

גיא רוזן
02/06/2025 7:24:20

הלב רוצה פייסרס,
והראש?
ובכן, זה רק אנושי לחפש בכוח את הסיבות להצדיק את בחירת הלב.

אבל, אם מנסים לרגע לנטרל את נטיית הלב,
אז לצערי אני פשוט לא מצליח לראות איך הפייסרס מנצחים את הסדרה.
הם נתנו פלייאוף ענק,
התעלו על עונה סדירה שהתחילה בינונית, המשיכה אחרי האולסטאר להיות טובה מאוד וכאמור,
הפכה בפלייאוף למכונה.

ועדיין –
הת'אנדר קבוצה שלמה.
יש להם שילוב של התקפה המובלת על ידי סקורר ענק, ה-MVP הנכנס,
הגנה נטולת חולשות,
ועומק יוצא דופן.
הם צלחו את היריבה שהייתה הקבוצה היחידה שהציגה תמהיל שעל הנייר (והלכה למעשה) יקשה עליהם (הנאגטס, כמובן),
והם פירקו כל יריבה אחרת מהמערב.
יש להם מאזן בלתי נתפס של 29 – 1 מול הקונפרנס המזרחי!

כאשר לוקחים בחשבון שהשנה הת'אנדר הם הקבוצה ששומרת הכי טוב על הפרימטר (קולעים מולם את האחוז הנמוך ביותר מ-3),
והקבוצה עם סגנון ההגנה הכי לוחץ הנעת כדור (הקבוצה שגורמת להכיר הרבה איבודים) –
ובהתחשב שהפייסרס חיים על הנעת כדור ואין להם קלעי על משלוש –
קשה להגיע למסקנה אחרת מאשר ניצחון בסדרה לת'אנדר.

אבל הלב המשיך להציק –
"מה זה משנה אחוזי השלשות בעונה הרגילה. פלייאוף זו אופרה אחרת,
והפייסרס של הפלייאוף זה הבולרו של ראוול –
המלודיה המהפנט רק מעלה את הקצב מרגע לרגע.
או במילים פחות טרחניות –
הפייסרס מציגים הגנת פרימטר שלפרקים נראתה לא פחות מרשימה משל הת'אנדר,
וזה כאשר היריבות לא פחות קשות.
בצד ההתקפי –

ההתקפה של הפייסרס אדירה בפלייאוף. השלשות נכנסות באחוזים מטורפים,
הקצב רצחני,
חוליית הספסל היא אולי המשמעותית ביותר שראינו מזה תקופה,
חוליית ספסל הומוגנית שמאפשרת המון גמישות וחמצן להרכב הפותח.
הקבוצה האחרונה שאני זוכר עם חוליית ספסל מרשימה שכזו (שלא בנויה על שחקן חמישייה שפשוט פותח בדקות הראשונות על הספסל) –
גולדן 15' – 16' האדירה.

אז זה מחזיר אותי לשאלת המפתח –
האם יש לפייסרס סיכוי?
ובכן,
אני חושב שאת התשובה ראינו המשחק 3 בין מינסוטה לת'אנדר.
הפייסרס צריכים לקלוע את השלשות,
להימנע מלאפשר יתרון מכריע לת'אנדר בנקודות מאיבודי כדור,
ולא לוותר על להגיע לצבע.

קל לכתוב,
קשה לבצע.

לשמחת ג'ף פוסטר שלנו,
סיאקם בכושר משחק יוצא מן הכלל,
ואם יצליח לנצל את הפיזיות שלו אז אולי לצד אחוזי 3 מוצלחים שיכולים להגיע בזכות מנעד רחב של שחקנים שמסוגלים בכל יום נתון להתפוצץ,
הפייסרס ינצחו.
משחק.
הם צריכים 4 כאלו.

וזה מחזיר אותי לשורה התחתונה –
למרות הכל,
למרות הסימפטיה,
למרות רצון הלב להאמין שהפייסרס יכולים להיות האלופה המפתיע ביותר מאז שנות ה-70 –
אני לא מצליח להציג תחזית אופטימית יותר מ-
4 – 2 לת'אנדר אחרי שהפייסרס מצליחים להתעלות פעמיים (ראשונה באחד מ-2 משחקי הבית של הת'אנדר, ועוד אחד בבית שיאריך מעט את הסדרה).
שג"א טוב מדי.
ההגנה של הת'אנדר היא "על אמת".

תודה, מנחם.
בוקר טוב,
חג שמח.

jefffoster10
02/06/2025 10:15:10
הגב ל  גיא רוזן

מסכים עם מה שאמרת, הפייסרס חייבים לקלוע באחוזים גבוהים מכל הטווחים כי הת'אנדר לא יתנו כלום בקלות. אני באמת תוהה איך אפשר להוביל כדור מול ההגנה הלוחצת של דורט, וואלאס, וויליאמס, שג"א עצמו ויתר המפלצות האקטיביות שיש לת'אנדר. בהתקפה זה יהיה קשה מאוד.
ההגנה באופן ממש מפתיע לפייסרס דווקא פחות מדאיגה אותי, למרות שגם שם צפויות בעיות אבל אני חושב על פתרון – לתת ללו דורט טיפול "טוני אלן", לעזוב אותו לנפשו ולחיות עם השלשות שכן יצליח לקלוע, כשהאליברטון יגיע לעזור (בעיקר למי שישמור על שג"א). מה עושים כשוואלאס יעלה? מתפללים בעיקר.
אני חושב על הדברים האלה כבר שבוע ולא הצלחתי לפצח מה לעשות, נראה מה יכתבו בפריוויו לסדרה ואוסיף משלי.
תודה רבה
וחג שמח!

גיא רוזן
02/06/2025 12:02:00
הגב ל  jefffoster10

אני מרגיש שאת שלי עשיתי –
אנטי-ניחוסון מנומק היטב…

נקודה למחשבה:
חלק אחד במשחק של הפייסרס שיכול להיות פתרון חלקי למנעד היכולות ההגנתיות המרשים של הת'אנדר –
התקפת המעבר.
עד כמה שהת'אנדר מצטיינים בתחום,
הפייסרס טובים אפילו יותר –
יש להם 25.8 נק' בהתקפת מעבר למשחק פלייאוף (מקום ראשון, הת'אנדר עם 25.3 נק' במקום השני).
מרשימים יותר אלו האחוזים:
71.6% אפקטיבי, 10% יותר מהנתון של הת'אנדר.
אם יצליחו לצמצם את % איבודי הכדור בהתקפת המעבר,
אז זו נקודה שיכולה להיות מכריעה.

דרך אגב,
הפייסרס כבר פגשו 2 הגנות התקפת מעבר מובילות ביכולת לגרום לאיבודי כדור (ניקס וקאבס) והם צלחו את המכשול בשלום
(ברידג'ס ואנונובי לא נופלים בכלום מהפורוורדים של הת'אנדר בכל הנוגע להגנה נגד התקפת המעבר).

thetroll
thetroll
02/06/2025 20:42:40
הגב ל  גיא רוזן

גיא אני גם מחבב אותך וגם מקנא ביכולת התאורטית שלך לקחת שתי קבוצות לשים אותן בעייני רוחך ולהגיע למסקנות כל כך חותכות – זה די מדהים בעייני במיוחד שברוב הפעמים (למחוק אני מתקן: בחלק מן המקרים) כפי שאתה בעצמך יודע מתגלה בלשון עדינה שזה לא בהכרח קשור למציאות. זה לא נאמר כדי להיכנס לויכוח או מענייני אגו פשוט ככה זה גם אתה יודע את זה.
אני ממש לא מסוגל לדמיין משחק בין שתי הקבוצות האלה וחושב שהולך להיות פה מאבק שלאינדי יש סיכוי לא רע בכלל לנצח אותו כי לאינדי יש התקפה יותר טובה משמעותית מזו של אוק. אני חושב שיש סיכוי לא רע שההתקפה של אינדי תסחרר את.ההגנה של אוק. אני חושב שההתקפה של אינדי לא פחות טובה מההגנה של אוק.
אני אפילו חושב שאינדי קבוצה יותר טובה וכדי שהיא תיקח את הסדרה היא צריכה להתגבר רק על הביתיות של אוק (זה לא יהיה קל) והיא חייבת שהשופטים ישרקו את כל העבירות שהם רואים. שיהיה שיפוט נכון. אם שני התנאים האלה יתקיימו אינדי לוקחת כי היא קבוצה יותר טובה. דרך אגב לא בדקתי אבל אם תיקח את המאזן של אינדי מאז שהיא התחילה לנצח – אם אני זוכר זה היה משהו בסביבות האולסטאר עד עכשיו המאזן שלה לא פחות טוב (משמעותית) משל אוק באותה תקופה .

עומר
עומר
03/06/2025 1:31:53
הגב ל  גיא רוזן

תגובה נהדרת!!
אני מקווה מאוד שאתה טועה ותהיה סדרה מעניינת, אבל נוטה לחשוב שאתה צודק

מרגיש לי פשוט מץ אפ רע לאינדיאנה, לאוקייסי יש ספסל חזק, ועמוק שיכול גם לתת מנוחה טוב והם יודעים לרוץ טוב להגנה ובהגנה

תומר
02/06/2025 7:24:53

קשה להגיד על קבוצה עם שני סבן פוטרים ברוטציה (לפעמים גם באותה חמישיה) שהיא סובלת מנחיתות בגובה
בעובדה, הניקס לא הפסידו את הסדרה מתחת לסל אלא בהתקפות מעבר וקליעות לשלוש

Eldad Ben-Moshe
02/06/2025 8:21:59

תודה מנחם
לא רק שטייריס הולך כמה צעדים קדימה, לפני זה הוא גם מצביע על עצמו איזה פעמיים שלוש. מביך…
אני דווקא חושב שאם אינדי לוקחים את הסדרה זה עובר דרך לקחת משחק אחד מבין השניים הראשונים. אולי אפילו להמם את כולם עם נית6חון בשני הראשונים. אוקייסי עם הגנה ככ טובה ,ועם שיי, שיהיה קשה לחזור מ 2 -0 מולם ולנצח 4 מ 5 המשחקים שיישארו )הימרתי על אוקייסי ב 6 , אגב, למרות שתחושת בטן אומרת לי שדווקא זה לא יקרה)

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Eldad Ben-Moshe
האווי לאסוף
האווי לאסוף
02/06/2025 8:31:14

עושה רושם שכולם באזור ניו יורק מגובשים בדעתם להשליך את טאונס מתחת לגלגלי הרכבת. תמיד טוב להאשים את האחרון שהובא.
באופן אישי פחות איכפת לי אינדי או אוק', לשתיהן יש סיפור וריצה יפה בפלייאוף. רק שתהיה סדרת גמר מרתקת.
תודה רבה מנחם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אינדיאנה לואיזיאנה לוקה בלובליאנה okc אין 5.

דה שוט
02/06/2025 10:44:49

חחחחחחח בדיוק
כשהייתי צעיר ויפה נער פוסטר בגליל שחקנו בלובליאנה נתתי שם הצגה בלתי נשכחת עם המגבת על הספסל 😂😂😂😂
חמישיה של אמריקאים: בלאט, ליף, קנדי, מאלוביק (ז״ל) וקמפבל! רק מנחם יוכל לומר כאן שמות פרטיים. מאמן מולי קצורין.
זאת הייתה אחת הקבוצות הכי אינטליגנטיות ששחקה כאן.

jefffoster10
02/06/2025 10:50:35
הגב ל  דה שוט

דייויד, בראד, אנדרו, סטיב ו…אדריאן? האחרון ניחוש.

אשך טמיר המקורי
02/06/2025 10:56:15
הגב ל  jefffoster10

וויין?

דה שוט
02/06/2025 12:01:05
הגב ל  jefffoster10

נייס שוט פוסטר 80% אחוזים כאלה אתם לוקחים את הגמר 😃
הטמיר צודק! שחקת אותה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

🤣🤣🤣🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בשביל שלאינדי יהיה סיכוי קטנטן קרלייל צריך להעתיק הדבק את ההגנה של דנבר על שגא דאבל טימס וסגירת המיד ריינג בחומה ולקוות שהאחרים ינגרו כי אין שם שום מנהל משחק.
מהיכרותי עם קרלייל הוא לא מאמין בדאבל טימס ונותן לכוכבי היריבה לחגוג ושגא ב1 על 1 יגיע לספוטים בקלות והולך לתת סידרת מייקל מול דן מארלי. מידריינג אפטר מידריינג אול נייט לונג.
לגבי האליפות של טורנטו היא קרתה כי דוראנט וקליי לא היו, לא חכמה ולפני ניצחו את ברט בראון ובן סימונס. אם שגא וגי וויל יפצעו יש לאינדי סיכוי טוב 😁

Don
Don
02/06/2025 8:56:19

קשה לצפות מה יהיה בגמר.
אני מאד אוהב את אינדי.
מקווה שאינדי יקחו אחד מהשניים הראשונים. אם כן, אז יש סיכוי. להבדיל מהרוב פה, אני מאמין שokc מאד יתקשו מול אינדיאנה.

דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:21:59

חג שמח מנחם לס פרופס'ר ושאר מטורללי הופס…
כן, תום תיבודו, טיבס מאמן באמת מצוין. בזכותו הסלטיקס השיגו את התואר לפני האחרון.
הניקס בהגנה היו מצוינים גם בפליי עוף שנה שעברה וגם השנה. עם רנדל די וינצנזו ופרנקנשטיין בריאים אני חושב שהיו מנצחים את אינדי!
ריק קרלייל מאמן טוב מתיבס ולדעתי למד מצוין את שרגא. יבואו מוכנים אליו מהמשחק הראשון!
חייב מילה על אנטמן שאוהב לפזר כי אלוהים אמר לו ארבה זרעך. אולי הזרע שלו מטייל בכל מיני נשים, חלקן דול גולדיגריות (השגיעת כטיב במקור), אבל הוא הוכיח בפלייעוף הזה שהוא אינו מבושל בשביל שנשווה אותו לחיידק בין הציפורניים של מייק! אפילו השקץ לא בר השוואה למייק.
האלי-פסקוואל כמו טייטום-בראון בהתאמה.
קאט פוסיי-קאט.
מקדיש את הקטע הבא מאמצע שנות השישים לקאט למרות שלא מגיע לו.
https://www.youtube.com/watch?v=czg1ZoBRP6Q

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
02/06/2025 9:52:40

לא יודע אם יעלה דיומא היום כי אין עוףניים
בכל מקרה אנחנו ברולן גרוס.
היתה מחווה נפלאה של הטורניר לשור הספרדי נדל בנוכחות יריביו/חבריו נובאק פדרר ומארי, מי שלא ראה הפסיד.
נראה אם המאבק בין אלקרז נולה וסינר יעלה לגבהים.
היום שלושה משחקים מעניינים, סיבב רביעי, נובאק מול נריי ב 14:20, זברב מול גרייקספור ב 13:10 וסינר מול רובלוב בערב. מקווה שיהיה לינק

אלכס דוקורסקי
02/06/2025 15:49:16

אכן מחווה יפה מאוד לספורטאי יוצא דופן.

LiorD
02/06/2025 12:41:49

אז הטיעון המרכזי נגד שג"א זה שהוא לא ערס?.. לשם הגענו?..

Berch
02/06/2025 13:08:14

אחלה מעורב
אינדיאנה לגמרי מזכירים את דטרויט של 2004
אף אחד לא נתן להם סיכוי להגיע אפילו לגמר המזרח…. אני חושב שהם יכולים לעשות את זה.
הם יותר קשוחים מאוקלהומה….
😁

גיא רוזן
02/06/2025 13:34:02
הגב ל  Berch

דטרויט 2004 היו חסרי סיכוי רק בעיני מי שבזמן אמת נסחף אחרי השמות הגדולים במערב.
בזמן אמת,
הם היו הקבוצה החזקה בליגה אחרי האולסטאר.
הגנה פסיכית שגרמה לספרס להראות בינוניים.

הייט אשברי
02/06/2025 14:07:31
הגב ל  גיא רוזן

לא יודע אם הם היו חסרי סיכוי, עובדה שניצחו. אבל זה היה upset ענק. הלייקרס היו קבוצה דומיננטית מאוד בראשית שנות האלפיים. שיחקו בקבוצה קובי בראיינט , שאקיל, גארי פייטון , קרל מאלון , הוראס גרנט ודרק פישר ( אם כי מאלון ופייטון היו ותיקים אחרי השיא ) והיתה להם הביתיות . ובכל זאת היה סוויפ ג'נטלמני לפיסטונס, כשהניצחון היחיד של הלייקרס , במשחק 2 , הושג בהארכה.
פרט פיקנטי – ריק קרלייל פוטר שנתיים קודם לכן מאימון דטרויט. ובדרכה של דטרויט אז לגמר היא ניצחה את אינדי שאליה עבר קרלייל לאמן.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי הייט אשברי
גיא רוזן
02/06/2025 14:18:49

הלייקרס אכן היו פייבוריטים בעיני המדיה ולא מעט אוהדים.
אבל,
וזה אולי ההבדל הגדול בינם לבין הפייסרס –
הפיסטונס החזיקו יחד עם הספרס במאזן הטוב בליגה אחרי הטרייד על וואלאס,
והם הציגו כדורסל אדיר שכלל הגנה יוצאת דופן גם בקנה מידה של התקופה.

אז כן,
הלייקרס אכן יכולים לטעון שהם היו מרחק פציעה של מאלון מלזכות באליפות,
אבל הפיסטונס היו קבוצה שכל הסימנים הצביעו שהם קונטנדרית עוד לפני הפלייאוף.

ברמה מסויימת הפייסרס הנוכחית היא שילוב של פיסטונס 04' ברמת ההרכב נטול כוכבי העל ודאלאס 11' ברמת בהילוך הנוסף בהתקפה עת הגיע הפלייאוף.

הלוואי ויהיה להם סוף דומה לצמד האגדות הנ"ל…

MBK
MBK
02/06/2025 15:42:11

הוראס גראנט לא שיחק שניה אחת בפלייאוף של 2003-4
עיקר הבעיה של הלייקרס הייתה חברתית
סדקים עבים בין שאק לקובי
גארי פייטון ומאלון התייחסו לזה
בכל אופן זה היה כשלון אדיר של הלייקרס שגברה על מיניסוטה של גארנט, ספריוול וסאם קאסל בגמר המערב
הלייקרס היו פייבוריטים ברורים לפני הסדרה
אבל לא תפקדו בכלל בגמר
אליפות שהלייקרס הפסידו בצדק

roz
roz
02/06/2025 13:09:48

מעניין אם זה שהוא חשב שהוא הmvp ייפגע במרקם הקבוצתי..

MBK
MBK
02/06/2025 13:11:08

תודה רבה מנחם
OKC קבוצה איכותית יותר
היתרון המשמעותי של אינדיאנה הוא ריק קרלייל
מנוסה יותר וייתכן שהוא טוב יותר מדיינגולט
סיאקם וטרנר יכולים להוציא את הגבוהים של אוקלהומה מאיזון
האליבארטןן מתעלה בפלייאוף הזה
השלשות של אינדיאנה יכולות להיות מפתח שלהם להשאר בסדרה
יכול להיות שקארוסו ינסה לאמלל את האליברטון
תהיה סדרה מעניינת
מעניין אם דוראנט, ווסטבורק והארדן יברכו בבוא העת

Eli D
Eli D
02/06/2025 17:06:24

לדעתי גם הפייסרס יקחו 4-2 4-3

Yosi Berkeley
02/06/2025 20:07:31

תודה