מעורב הופס ליום ראשון: הניקס הפסידה לקבוצה טובה ממנה / מנחם לס

מעורב הופס ליום ראשון: הניקס הפסידה לקבוצה טובה ממנה / מנחם לס

1. אינדיאנה ניצחה כי היא היתה טובה יותר, גבוהה יותר, עמוקה יותר, וקברה 51.5% מהטריי

מעורב הופס ליום ראשון: הניקס הפסידה לקבוצה טובה ממנה / מנחם לס

פסקל סיאקם, ה-MVP של גמר המזרח עם 31 נק' ב-10 מ-18 ו-3 מ-5 מהטריי, ו-25 פלוס בNET. בסקר 87% מכם העדפתם את ג'יאניס. אני כלל לא בטוח

(סליחה על שגיאות ההקלדה. כבר מאוחר ואני לא במיטבי הגופני)

הערב אני יותר עצבני מקרפיון בערב ראש השנה. לא יודע למה. אולי כי לא להאמין בעליונות הפייסרס זה כמו לא להאמין בכוח משיכת האדמה. ההרגשה שלי, והאמונה האמיתית שלי הן שהפייסרס עליונים על הניקס כמעט בכל אספקט של המשחק, ורק משחק עליון כשהם מעל ומעבר יכול להביא נצחון. השאלה שלי הייתה אם לניקס נשארה בגופם מספיק מלחמה לגבור על קבוצה טובה ממנה בגאטס של ניו יורק, באומץ של שחקניהם, וג'יילן ברונסון שיקלע 40 נקודות.

משך חצי משחק הניקס עשו מעל ומעבר, ושמרו על כמעט שוויון כשהחצי נגמר 54-58 לאינדיאנה. אבל הרגשתי משך כל החצי כיצד הניקס לוחמת בכל מה שיש לה ונאבקת על כל סל, בשעה שאינדיאנה עושה הכל באלגנטיות וקלות, וכן, פאסט ברייק אחרי כל פאסט ברייק.

הייתה לכך סיבה: מהשנייה הראשונה הפייסרס לחצה את הניקס על כל המגרש. היו פעמים שהניקס התקשו להוציא כדור אחרי סל של אינדיאנה בגלל השמירה המצויינת של כולם, ובמיוחד אנדרו נימבארד שהיה נפלא ממש בשמירה מעולה ביותר על ברונסון.

לכן אני לא מבין את תיבודו: כשאתה רואה את המהירות של הפייסרס, החלפת השחקנים שלה כבסרט נע, והשמירה הלוחצת על כל המגרש ממש על הניקס, חובה הייתה עליו לצוות על משחק איטי (כשאין פאסט ברייק). הניקס היו חייבים להאיט את המשחק, ולא עשו זאת. משך חצי אחד הם עוד הצליחו לרוץ עם אינדיאנה, אבל אז נגמר להם הכל – כולל ברונסון – והם הפסידו לקבוצה טובה מהם.

ברבע השלישי ניכנס תומאס בריאנט, שחקן אוניברסיטת אינדיאנה שכמעט לא שומש עד עתה, ולפני שאמרת "מי זה" הוא קובר שלוש שלשות בשלוש זריקות, כשהניקס עומדים המומים כמו ילדים שפתאום רואים את מיקי מאוס משתין ברחוב. הוא עשה 63-78.

חשבתי שהכל סגור ופתאום הניקס פורצת ומקטינה ל-70-78. רגע, האם הולך לקרות כאן עוד פלא?

לא. שתי גניבות כדור, חסימה, ושני איבודי כדור ברבע השלישי מסיימים אותו 77-92.

הרבע הרביעי שייך לטייריס הליברטון ואובי טופין. אובי טופין פורץ עם דאנקים מהממים. הוא רוצה להראות לניקס איזו שגיאה עשו כשויתרו עליו ועשו עליו טרייד. הוא בדיוק השחקן שהניקס צריכים ואין להם: פאואר פורוורד אתלטי המסוגל לנתר לשמיים ולנחות עם דאנקים מהממים, לקבור שלשות, ולקטוף ריבאונדים (הוא קלע 7 מ-11 כולל 2 מ-4 מהטריי ל-18 נקודות ו-6 ריבאונדים, והכל ב-25 דקות בלבד). טייריס הליברטון היה 2 מ-5 מהטריי, וברבע הרביעי הוא החליט שהוא עושה הכל במיד-ריינג'ים. הוא נכנס שוב ושוב אל תוך הקשת ומ-2-3 מטרים קבר אותן שוב ושוב.

הניקס עשתה הכל אבל לא יכולה הייתה. ב-99-118 ו-2:58 תיבודו מוציא את החמישייה ומכניס חמישייה שנייה. אינדיאנה – אני שונא אותם מכמה סיבות – משאירה את החמישייה שלה, ורק עם איזה 40 שניות מואילה בכבודה להוציא אותה. החמישייה של הניקס קוברת כמה שלשות ומקטינה לתוצאה הסופית 108-125.

הלילה כולם היו נגד הניקס, כולל סטן ואן-גנדי, האנטיפת השמן, שמהלל ללא סוף את אינדיאנה ומקטין ככל שהוא יכול את הניקס. ומה נותנים לרג'י מילר להיות האנליסט השני? שומעים אותו מתלהב מכל סל של אינדיאנה, ומקטין את הווליום בסלים של הניקס. אידיוטיות של TNT וה-NBA.

היי, אינדיאנה ניצחה כי היא קבוצה טובה יותר, וכבר אמרתי זאת כמה פעמים – גבוהה יותר, מהירה יותר, אתלטית יותר, ועמוקה הרבה יותר. הערב היא קרעה את הניקס בשלשות – 17 שלשות מ-33 ל-51.5% נגד ה-9 מ-32 שלשות של הניקס. הבדל ה-8 שלשות עשה את ההפרש, ויותר. לזה התווספו 17 איבודי כדור נגד 12 של אינדיאנה.

לניקס 4 מהחמישייה קלעו בדאבל פיגר (15, 22, 24 ו-19 – ברידג'ס, אנוניבי, טאונס, וברונסון). לאינדיאנה כל החמישייה בדאבל פיגר בהובלת סיאקם עם 31 בערב נפלא של 10 מ-18, כולל 3 מ-5 מהטריי, ו-5 קרשים.

מה יהיה נגד הת'אנדר? אני בדיעה שהסידרה תלך ל-7 משחקים, ואילו הייתי שם כסף, הייתי שם אותו על אינדיאנה.

2. זהות מדהימה בין הדיינסטי האחרון ב-NBA- הווריורס – ואוקלהומה סיטי ת'אנדר

מבוסס על פוסט של זאק קראם מ-ESPN (https://www.espn.com/nba/story/_/id/45376992/the-startling-similarities-oklahoma-city-thunder-share-nba-last-dynasty)

אוקלהומה סיטי דוהרת. היא עדיין לא אלופת ה-NBA אבל היא דוהרת לכיוון. האליפות האחרונה שלהם הייתה ב-1978-9, אבל היא ניצחה העונה כמעט 70 משחקים, וישנם בה כבר כל כך הרבה סימני זהות עם הדיינסטי של גולדן סטייט שחובה להזכירם. היא זכתה העונה ב-68 משחקים בהפרשים של דאבל דיג'יט, והיא ניצחה את אליפות המערב בחמישה משחקים.

ההשוואה כאן היא לא "הת'אנדר נגד הדיינסטי של הווריורס" אלא הת'אנדר של 2024-5 לעומת הווריורס של 2014-15, עונתם הטובה ביותר, והעונה שהם ניצחו את האליפות ועונה שהחלה 5 עונות רצופות של אליפות או גמר NBA.

ישנן כל כך הרבה דוגמאות לשוויון בין שתי הקבוצות שזה ממש – EERIE – מוזר; אפילו מסתורי. תנו מבט:

Statistic2014-15 Warriors2024-25 Thunder
Record67-1568-14
Point Differential+10.1+12.9
Offensive Rank2nd3rd
Defensive Rank1st1st
Playoff Record16-512-4

דבר נוסף: שתיהן היו הצעירות ביותר בשנתן: הגיל הממוצע של הווריורס היה הצעיר ביותר בליגה – 26.4. הת'אנדר אף היא הצעירה ביותר בליגה, ואפילו צעירה יותר מהווריורס של אז – 24.7!

עכשיו הבה ונדבר על מובילי הנקודות של השתיים: שניהם בני 26 (סטפן קרי ושג"א). לסטף קרי היה TRUE SHOOTING של 63.8%. של שג"א? 63.7%…

סטפן קרי היה MVP. שג"א הוא MVP העונה.

ה- SIDEKICKS – 'בני הזוג' – אף הם דומים: קליי תומפסון היה בן 24. ג'יילן ויליאמס הוא בן 23. שניהם עשו את ה-ALL NBA שלהם באותה שנת ההשוואה שלנו, ושניהם עשו את הקבוצה השלישית של 'ALL NBA' ב-2014-5 וב-2024-5.

מרכז ההגנה של הווריורס היה ה-TWEENER מהמיד-ווסט (מערב תיכון) דריימונד גרין שהיה בן 24 ועשה את ה-ALL DEFENSIVE TEAM – קבוצה שלישית, וצ'ט הולמברג הוא ה-UNICORN בן ה-22 מהמיד-ווסט שלא עשה את ה-DEFENSIVE TEAM רק בגלל שהיה INELIGIBLE (אני לא יודע בדיוק למה).

ישנן עוד השוואות רבות דומות שהן פחות חשובות. למעוניינים – היכנסו לכתבה.

3. גייל ואני וארבעת ילדנו בדייטונה ביץ', פלורידה, לפני 15 שנים. עוד חודש וחצי נצטלם שוב כי סיגל מגיעה מישראל עם כל המשפחה, ונראה את ההבדל:

מימין: אפרת שהייתה בת 40, קני (בנה של גייל) שהיה בן 50, גייל שהייתה בת 74, ג'סי (בנה של גייל) שהיה בן 53, סיגל שהייתה בת 43, ואני שהייתי בן 72. בעוד חודש וחצי ניפגש כולנו שוב ונצטלם באותו סדר. נראה כיצד הזדקנו!

4. קווין גארנט מזהיר את הסלטיקס: "רק לא פרוז'ינגיס"

הוא אמר בפודקאסט שלו

You gotta bring Porzingis back, man,” Garnett said on his “Ticket & The Truth” podcast. “Porzingis makes it all unguardable. When Porzingis is (in there) and everybody’s healthy – he wasn’t healthy at all at the end. He couldn’t even get a prognosis on what was going on.”

5. כמה כסף מבקשת חברתו לשעבר של זאיון ויליאמסון במשפט הפיצויים שלה? נסו "בין 18 ל-50 מיליון"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
70 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
gogo
gogo
01/06/2025 7:05:54

תודה על המעורב
מסכים איתך דוק. כל הזמן מזכירים את ההתקפה של אינדיאנה אבל ההגנה שלה הייתה יוצאת מהכלל. נמבהארד איש המשחק עם יופי של הגנה על ברונסון ואחרים.
חג שבועות שמח

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
01/06/2025 7:06:36

עם כל הכבוד לניו יורק, אוקייסי נגד אינדיאנה זה הגמר שרוב אוהדי הכדורסל רוצים לראות. יהיה מעניין!

אשך טמיר המקורי
01/06/2025 7:10:45

"כשהניקס עומדים המומים כמו ילדים שפתאום רואים את מיקי מאוס משתין ברחוב"
👏 😂 🤣

Dor
Dor
01/06/2025 12:29:06

יותר עצבני מקרפיון בערב ראש השנה 🤣

אשך טמיר המקורי
01/06/2025 12:33:57
הגב ל  Dor

🤣

עגל
01/06/2025 15:17:43
הגב ל  Dor

זה גם מה שאני אהבתי

מסע92 בין כוכבים
מסע92 בין כוכבים
01/06/2025 7:15:14

תודה מנחם, מעורב משובח. מאוד התחברתי לאמונה הבלתי הגיונית שהניקס יקחו את זה כנגד הסיכויים. אבל היי יש לנו גמר והוא יהיה תענוג!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
01/06/2025 7:42:07

שתי קבוצות ראויות עלו לגמר, מה לנו כי נלין?
תודה רבה מנחם

פה איתמר
פה איתמר
01/06/2025 7:47:45

הניקס הפסידו את סדרת גמר המזרח בשני המשחקים הראשונים.
היה להם פלייאוף מעולה בו כולם היו בריאים.
סוף סוף העיפו את בוסטון והדרך היתה פנויה עד לסדרת גמר הליגה.

שי אבן צור
01/06/2025 11:42:20
הגב ל  פה איתמר

מסתבר שלא כזאת פנויה, אינדי היתה שם

שר להטפשה סביבתית

כשהסדרות היו במצב של 2-0 לאוק ואינדי היה ברור לי שזה הגמר ההסתברות שזה יקרה הייתה סביב 0.8 היום זה מאה אחוז.רק דבר אחד חבל דוק מאוד רצה בנצחון של הניקס וזה לא צלח.
לא ברור לי אבל זה קורה כל משחק ברונסון זורק בדיוק 18 סלי שדה משחק אחרי משחק.
האם אוק דומה ללוחמי 2015.לטעמי לא. סטף ושיי הם שחקנים שונים.אוק משחקת עם שני גבוהים,עד כמה שזכור לי זה לא היה המצב בווריורס.גם לא נראה לי שאוק לפני שושלת,הקבוצה של היום יש לה חלון זמן נדיר לאליפות אחת.היא תצטרך חיזוק רציני כדי להגיע לעוד אליפויות.
אבל רגע רגע מה עם אינדי ? היא לא הולכת למלצר את הסדרה.יש לה קייס רציני להיות אלופה,אבל הבה נתאזר בסבלנות.

Zivo
01/06/2025 7:50:23

אחלה מעורב. שאפו לניקס על הדרמה והדרך. הסדרות מול דטרויט בוסטון היו הרואיות וגם מול אינדיאנה סה"כ נתנו פייט. חסר להם עומק בסגל ומאמן שיודע לחשוב עמוק אבל ההנהלה החדשה עשתה עבודה מצוינת יחסית ל 30 השנה האחרונות. שאפו לאנדיאנה וקרלייל. מוכיח שמאמן טוב באמת משפיע מאד. האליברטון הפך בפלייאוף הזה לסופרסטאר. כנראה היה צריך שיזלזלו בו באיזה סקר דבילי והשתמש בזה כדלק למוטיבציה, ג'ורדן סטייל. הוא רכז מאד מיוחד ומגלה קילר אינסטינקט שקשה קצת לעכל לאור זה שנראה בחור טוב אבל זה בוודאות שם.
באינדיאנה וב okc מראים שהיום בליגה הכי חשוב לבנות נכון. קבוצתיות, חכמת משחק וגם איזושהי צניעות מול הסקונד אפרון והכלכלה שמכתיבה אילוצים. תמהיל נכון של שחקנים והמפתח להכל, מילה שכבר חשבתי שנעלמה ואיזה כיף שחזרה בענק. ה ג נ ה.

המשגיח
01/06/2025 7:54:30

תודה רבה דוק. סיום מאכזב ולא מותח לסדרה מבחינתי, אבל את זה נניח בצד.
כל הכבוד לאינדי – אובר אצ'יברית שיודעת לנצל עד תום את חולשת היריבות.

אין לי שמץ של מושג מה יקרה בגמר. זה יכול להיות 0-4 לאוק', זה יכול להיות גם 3-4. הכל פתוח.

Eldad Ben-Moshe
01/06/2025 8:08:09

תודה דוק
קיוויתי לראות ממשחק 7 כי הסדרה הייתה כ"כ טובה
אבל אינדי יותר טובים כמו שכתבת ועלו בצדק
נקוה שסדרת הגמר תהיה מדהימ

The Pro
The Pro
01/06/2025 8:33:46

הניקס מיצו את עצמם כבר אחרי הניצחון הצמוד על דטרויט,
אין להם מה לחפש מול אוקלהמה.
ברונסון הוא חור בהגנה ברמה של סטפן קורי וזה שילוב עם קלוריות נמוכות שלא מצטיין בתחום.)

הליברטון הולך להתגעגע לטיילת בצבע של ניו יורק,
המאצ'אפ הקובע בסידרה הבאה הוא כמה סיאקה יכול להתעלות מול השמירה שלו.
וזה הולך לקבוע בין להפסיד בסוויפ או להפסיד בכבוד ב-6 משחקים.

asaf
01/06/2025 8:41:32
הגב ל  The Pro

תודה מנחם על המעורב. לחובבי הכדורסל בעיניי זה גמר נפלא. לאדם סילבר ולליגה זה סיוט מבחינת הרייטינג.

SLORC
01/06/2025 8:48:48

הדרבי של פול ג'ורג' בגמר! שתי הקבוצות שנבנו באמצעות להיפטר מפול ג'ורג' נפגשות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  SLORC

🤣🤣

TRIP
TRIP
01/06/2025 10:13:56

האימפקט הכי קרוב שלו לפלייאוף

Jonathan
01/06/2025 8:49:07

אחלה מעורב.
הייתי מהמר על גמר של 4-0 לאוקלהמה אבל לדעתי אינדיאנה תצליח לשחק את המשחק המהיר שלה בלפחות משחק בית אחד אז אני הולך עם 4-1.
אין לי העדפה מיוחדת לאף אחת מהקבוצות אבל יהיה נחמד אם פלייאוף מטורלל יסתיים דווקא בנצחון של האנדרדוג אז אני עם אינדיאנה, ככה בקטנה.

עמיחי קטן
01/06/2025 8:58:24

תודה מנחם.
היו לפלייאוף הזה הרבה רגעים יפים, אבל הסדרה הזאת התחילה נהדר והסתיימה בקול ענות חלושה כשכל משחק היה פחות צמוד מהקודם, ואני רוצה להאמין באינדיאנה אבל מתקשה לראות את זה ליותר ממשחק אחד כרגע

הייט אשברי
01/06/2025 9:06:09

תודה מנחם . הרבה בריאות לך ולכל המשפחה.
אינדי טובה מהניקס ולכן היא בגמר.
לדעתי לא יהיה גמר שקול. ל- OKC השחקן הטוב בסדרה ובכלל, חמישיה טובה יותר וספסל עמוק יותר, וגם הביתיות לצידה. אבל נראה.
גמר מעניין בין פנים חדשות משני הקונפרנסים. רק שמבחינת רייטינג לא בטוח שסילבר יהיה מרוצה. וגם לנו, בארץ הקודש , השעות ממשיכות להיות לא נוחות לצפייה.
ההשוואה בין OKC לדאבס של 2014/5 מעניינת. יש דברים דומים , בעיקר בסטטיסטיקות, אבל גם הרבה שונים. ועם כל הכבוד, לשג"א ול-OKC יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להפוך לשושלת . בהשוואה האישית שג"א לא סטף ולדעתי גם לא יהיה. הזמן יגיד.

asaf
01/06/2025 20:13:07

שרגא לא יהיה סטף כי הם שחקנים שונים בתכלית. שרגא צריך את הכדור אצלו הרבה יותר מסטף, לסטף יש תנועה וקליעה שהמשחק לא הכיר עד אליו, שרגא שחקן הגנה הרבה יותר טוב. לשרגא יש עוד דרך עד שיהיה אפשר להשוות בינם. אבל בואו נראה עוד 4-5 שנים קדימה איפנ יהיה השיח הזה. כיום זה לא רלוונטי עוד.

Shenanigans
01/06/2025 9:23:08

תודה מנחם. אינדי קבוצה נהדרת אבל יצטרכו לשחק על סף השלמות כדי לנצח את okc. ובנוסף הרבה תלוי בסיאקם וביכולת שלו ליצור לעצמו ולקלוע באחוזים גבוהים. מקווה מאוד שתהיה לכל הפחות סדרה צמודה.
הניקס צריכים אימון יותר חדשני, פחות מקובע. ההרחבה של הרוטציה שהתחילה רק בסדרה הזאת מרגישה כאילו טיבס מכה על חטא ופתאום מבין את הטעויות בקבעונות שלו. יכול להיות שאם מראש היו משתפים במהלך העונה והפלייאוף יותר שחקנים התוצאה הייתה אחרת. ובכל זאת, קשה מאוד לשחק כשבהגנה יש 2 חורים בדמות ברונסון וטאונס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעורב גדוש להתפקע, תודה גדולה מנחם.
.
הניקס עשו את המקסימום, ובחצי הראשון זה גם עבד – ניטרלו את האליברטון, המשחק של אינדי לא זרם, ורק ההירו-בול ההכרחי של סיאקאם הציל את הצהובים. בחצי השני המגמה השתנתה, לא לגמרי ברור לי למה, ופתאום המשחק הצהוב זרם, הניקס נראו עייפים, והתוצאה בהתאם.
.
בסופו של דבר עונה טובה מאד לניקס, אני חושב שהם התפתחו כקבוצה, בעיקר ביכולת ללכת לעומק הרוסטר כשצריך. נכון לעכשיו, לטעמי, התקרה שלהם מוגבלת על ידי קא"ט. לא יודע אם יש בחוץ מישהו שאפשר להטריד אותו עבור קאט ולקבל יותר (אני הייתי מטריד אותו עבור אנטוני דייויס, מרפד את דייויס בספוג במשך כל העונה הסדירה, ומתפלל שדייויס לא יפצע בפלייאוף, אבל זה רק אני). יכול להיות שם קיץ מעניין.
.
עונה מצוינת לאינדי, גם אחרי כל ההנחות (קליבלנד פצועה, בוסטון פצועה, וכו'), וזה מאד משמח שהמועדון הזה הצליח סוף סוף לחזור לפיינלז. מה שכן – לדעתי, בפועל, העונה שלהם הסתיימה. אינדי "נתקעה" לפרקי זמן ארוכים במהלך המשחקים השונים בסדרה, בגלל הגנה טובה של הניקס, אבל זה לא יעבוד, להערכתי, מול אוקלהומה ששומרת טוב מהניקס, בוודאי על גארדים, ולא מתעייפת כי היא עמוקה כל כך. לדעתי האליברטון לא ידע להתמודד עם הרעמים, ההירו-בול של סיאקאם לא יספיק, וזה יגמר בסוויפ או לכל היותר בג'נטלמני.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בוסטון לא הייתה פצועה קיבלה בראש בהרכב מלא

דוקטור רזי הופמן
01/06/2025 12:57:49

לגמרי צודק!
הסלטיקס היו בהרכב מלא.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

בתחילת הסדרה קיבלה בראש בהרכב מלא. בהמשך הסדרה הפסידה כשהייתה פצועה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שום קשר לפציעה היו בפיגור גם לפני

וניל טרופי
וניל טרופי
01/06/2025 18:43:42

שטויות, באו לניו יורק למשחק 6 כשהכוכב שלהם פצוע. אל תטעה, ראית מה קורה במצב 2-3 כשאתה בא במומנטום אחרי נצחון ורתה קבוצה יותר טובה. הפציעה של טייטום סגרה את הסדרה ובעצם גם הכתירה את האלופה כי אם יש קבוצה שאוקיסי חששה ממנה זו בוסטון.

thetroll
thetroll
01/06/2025 17:49:29

ההתקפה הנתקעת של אינדי זה המפתח לסדרה. ההתקפה של אינדי נתקעת כשהיא מובילה בהפרש משמעותי. הם מתחילים לשחק על השעון וזה הדבר הכי גרוע שהםמיכולים לעשות כי ההצקפה שלהם לא יודעת לתפקד במשחק איטי.

NFS
NFS
01/06/2025 9:43:30

מעולה מנחם!
הפצצת על ההתחלה עם תיאור של הניקס ההמומים כאילו ראו את מיקי מאוס משתין ברחוב 😹😹

גיא רוזן
01/06/2025 10:06:53

השורה הראשונה היא גם השורה התחתונה –
הפייסרס קבוצה טובה יותר.
אין בכך להוריד במשהו מהניקס שעשו אחלה פלייאוף,
וצריך לזכור –
לכל צורך ועניין זו קבוצה חדשה.
שנה הבאה יהיה מקום להמשיך להשתפר, ולתת לכימיה בין השחקנים לעשות את שלה.

הפייסרס –
מול כל קבוצה אחרת מהמערב הייתי נותן להם fighting chance
אבל מול הת'אנדר,
ווישפול ת'ינקינג גדול ככל שיהיה,
אני פשוט לא מצליח להבין איך.
הת'אנדר בנויים כך שיש להם פתרון מול כל יתרון יחסי של הפייסרס.

(עומק, התקפה קבוצתית אדירה מול הגנה קבוצתית מושלמת)

שביב האופטימיות שיש לי,
והוא הרבה יותר ווישפול מכל דבר אחר –
היכולת של הת'אנדר לנהל משחק מסביב להאליברטון.

תודה, מנחם.
חג שמח.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

אין לאינדי שום יתרון על התאנדר בשום עמדה ובכלום למעשה והשחקן הכי טוב בעולם הולך לחגוג מול אינדי חבלז (מקווה שקרלייל ילמד משהו מדנבר בשביל שקצת יהיה צמוד).
אני צופה הרבה בלואאוטס לתאנדר בסידרה וגג 2משחקים צמודים. כמובן בהנחה שהם נשארים בריאים.

NBA בדם
01/06/2025 12:10:04

היתרון הברור היחידי שלה יהיה בעמדת המאמן אבל כנראה שזה לא יספיק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  NBA בדם

אני חושב,שיתרון בעמדת המאמן הוא אצל אוק

עגל
01/06/2025 15:22:53

יש לאינדי יתרון אחד וזאת התקפה זורמת שלא תלויה באיש אחד.
באוקלהומה לא מתפקדים טוב כששרגא בחוץ.

Don
Don
01/06/2025 15:31:38

קשה לי לצפות מה יהיה.
שתי הקבוצות מאד טובות ומאומנות.
לא מאמין שיהיה BLOW OUT.
מה שכן, אינדי חייבים לקחת אחד מהשניים הראשונים כדי שתהיה סדרה.
אני חולק על כולכם והערכה שלי שOKC מאד יתקשו מול אינדיאנה.
מאד.

thetroll
thetroll
01/06/2025 17:55:15
הגב ל  גיא רוזן

לא מסכים עם הכל אבל תאורטית יש משהו במה שאתה כותב.
מעשית? אני עם אינדי. אני חושב שאם הם ישחקו ברמה הרגילה שלהם את המשחק הרגיל שלהם והכי חשוב השיפוט יהיה נכון (בכונה לא כתבתי הוגן – אני לא חושב שמישהו מטה משחקים בכונה בליגה) אין לאוק סיכוי מול אינדי. אינדי תנצח. זה יהיה קרב חפירות לא איזה סוויפ.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי thetroll
עמיחי קטן
01/06/2025 10:12:54

לגבי הניקס – עשו עונה טובה ויש להם צמד כוכבים מעולה וצוות מסייע מעניין. קצת יותר כימיה ביחד, קצת יותר עומק ואולי גם מאמן אחר יכולים להיות ההבדל

דה שוט
01/06/2025 11:28:05

תודה מנחם תענוג לקרוא כמו תמיד.
לכל חוששי הרייטינגס למיניהם – הסיבוב הראשון בפלייאוף השנה זכה למקום שני ב-25 השנים האחרונות. הפלייאוף כולו עד כה מקום שני בעשור האחרון ואם מחשבים את הסטרימינג למיניהם (יש כבר מקומות שבודקים את זה) אז הפלייאוף השנה ממוקם מאוד מאוד גבוה מבחינת רייטינג.
בקיצור אדם סילבר נותן בראש. כבר שנים. אפס איבודים.

gogo
gogo
01/06/2025 13:10:54
הגב ל  דה שוט

אי שמח לשמוע
פליאוף מרתק

thetroll
thetroll
01/06/2025 12:15:27

מנחם יופי.
אני נהנה לראות פה את התחזיות שחוזות מפלה לאינדי בגמר. זו אכן תחזית הגיונית אוק פייבוריטים ברורים. אני לא חושב ככה אם יש קבוצה בליגה שמסוגלת לרסק את ההגנה של אוק זו אינדי. קשה לתת תחזית בלי לראות אף משחק בינהן אבל לדעתי יש פה מצ'אפ אמיתי. המשחק יוכרע לפי השריקןת של השופטים . אם השופטים ישפטו על פי החוק ולא עם ניהול פנקסי חשבונות (מה שקרה יותר מידי בפליאוף הזה – יותר מידי משחקים הוכרעו מפסיקות לא טובות של השופטים) אינדי תנצח. יש לה אחלה כלים לחסל את אוק.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי thetroll
Dor
Dor
01/06/2025 12:33:41
הגב ל  thetroll

באמת מפתה להגיד אוק׳ בסוויפ אבל לא חשבתי שיעברו את הקאבס והניקס (וקצת גם את יאניס ושות׳) אז ניתן להם קרדיט

thetroll
thetroll
01/06/2025 17:33:30
הגב ל  Dor

דור נשבע לך בכל היקר לי שרציתי לשים בברקט אינדי אלופה. לפחות השתעשתי עם הרעיון. בסוף הלכתי על משהו שמרני – בוסטון. אבל הרחתי את זה. אני חושב שזה אובייס להגיד שאינדי הולכת לחטוף פה אבל כשאני חושב על המצ אפ… ההתקפה של אוק לא תיפקדה טוב לאורך הפליאוף הם די הסתמכונעל ההגנה . אינדי יכול לטרלל אותם מכל הכיוונים אני מריח הפתעה.

דוקטור רזי הופמן
01/06/2025 12:59:16
הגב ל  thetroll

אמן

תומר
01/06/2025 15:35:25
הגב ל  thetroll

זה לא רק פה, קראתי באיזה שהוא מקום שאם אינדיאנה לוקחת, זו תהיה האלופה עם יחסי ההימורים הנמוכים ביותר לטובתה אי פעם
כן, יותר מדאלאס ב 2011

thetroll
thetroll
01/06/2025 17:26:51
הגב ל  תומר

אני יודע והאמת שבה לי להמר על אינדי אולי אני אעשה את זה ההתקפה שלהם יכולה לשגע את אוק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  תומר

זה נכון זו תהחה האליפות המפתיעה בהיסטוריה תהיה כמובן אם ינצחו אוק בריאה

Berch
01/06/2025 12:20:22

תודה על המעורב ושאפו גדול לאינדיאנה
🙏

דוקטור רזי הופמן
01/06/2025 12:50:18

מנחם
אתה התופין, הרבה יותר מהטופין של אובי.
אז מה? לחיות 5 שנים עם ציון, האיש והפיצה, שווה הרבה כסף?
שחקני האין BA צריכים להשתלם כל קיץ בקורסים איך לנהל את כספם ואיך לבחור את בנות הזוג…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הם לא בוחרים בנות זוג, הן באות אליהם לחדרי המלון הם מזיינים והולכים. אם הזיון טוב זה נהיה יחסים מתמשכים. אחרי כמה שנים מתגרשים.
הם צעירים מיליונרים אין להם מה להתחתן בגיל כזה, אי אפשר לעמוד בפני הפיתויים שעומדים בפניהם.
צריכים להתקין מצלמות כמו ניימאר וככה הם יהיו סגורים על תלונות שווא.

explayer
explayer
01/06/2025 13:05:55

תודה מנחם, המון בריאות וחג שמח !
לאוק יש 2 יתרונות מובהקים על אינדי.
1. השיטה בהגנה היא להרביץ, להכות, ולחבק, כך שהיריב יוצא מהכלים, כי השופטים לא שורקים.
לאינדי הגנה מצוינת אך לא אלימה, אז לאוק יש יתרון של 3 אנשים יותר על המגרש.
2. שני הגבוהים של אוק הם קו הגנה שני לחודרים, שמגיעים עם עצמות שבורות לצבע, ולוקחים הרבה ריבאונד התקפה.
3. שריקות אויר ששגא מקבל באופן קבוע, ומקשות מאד על ההגנה.

לא עוזב את העיר
לא עוזב את העיר
01/06/2025 13:37:48
הגב ל  explayer

לך תדע
אולי בגמר השופטים לא יהיו עם אוקלהומה כמו שהיו בסדרה מול מינסוטה..
גם אם הם יהיו עם אוקלהומה, לפחות שיסתירו את זה 🙏🙏🙏

עגל
01/06/2025 15:25:01
הגב ל  explayer

+1
אבל לאינדי יש יתרון שההתקפה לא ריכוזית ולא תלויה בשחקן אחד.
אוק׳ תלויה מדי בשרגא ומתפקדת רע כשהוא בחוץ.

תומר
01/06/2025 15:32:01
הגב ל  explayer

כתבת שלאוק יש 2 יתרונות אבל ציינת שלושה…

ניו יורק מרביצים לא פחות מאוקלהומה ובנוגע לשריקות אוויר, שיי יכול ללכת לקבל שיעורים אצל ברנסון
היתרון המשמעותי ביותר של אוקלהומה יהיה הטווין טאוארס וכמובן שגם זה ששיי טוב מברונסון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  explayer

הליברטון קיבל יותר שריקות אוויר כולל שריקות מפתח משגא.
ההגנה שלהם לא אלימה אלא הגנת כדורסל בניגוד לבידורסל.

דה שוט
01/06/2025 19:53:25

יפ
אנשים לא מבינים כמה שגא טוב. יש לו מספרים שהיו רק למייקל. הוא לא תלוי בשופטים יש לו את כל הכלים ובלי שריקות אוויר הוא יסתדר מצוין. יעשה התאמות. נותנים לו אז הוא לוקח. כל הכוכבים קיבלו ומקבלים שריקות אוויר.
ונכון – אוק לא אלימים. הם שומרים חזק בדיוק כמו שקבוצה שרוצה אליפות צריכה לעשות. היתרון הגדול שלהם – לדעתי – שהם יותר חכמים מאינדיאנה שמשחקת יפה וחכם אבל בנויה על הרבה התלהבות ומהירות. ולאוק סיטי יש גם את זה.
בקיצור – אני צופה סוויפ. כנראה ג׳נטלמני.

ברוך רובין
01/06/2025 21:48:45
הגב ל  דה שוט

אתה צוחק כן ? יוקיץ לברון, קרי, יאניס… כל אלו נתנו מספרים טובים מSGA .

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי ברוך רובין
Don
Don
02/06/2025 8:59:02
הגב ל  דה שוט

סוויפ?
מול אינדיאנה? סוויפ?
רק זה חסר לנו בליגה.

Drexler
Drexler
01/06/2025 15:50:29

ברכות לאינדיאנה ולאוהדים שלה,
לכל מי שזילזל בהם שנה שעברה וחשב שהיה להם מזל להגיע לגמר מזרח. הם צברו ניסיון והשנה נראים עוד יותר טוב.
כמות הבכי בתקשורת לגבי הניקס והטענות לתיבס לא במקום, הם עשו התקדמות וצברו ניסיון . גם שנה הבאה לבטח ידברו חזק בפלייאוף , גם בוסטון לא תהיה כדי להפריע.
כבוד לריק קרלייל , האיש התחיל את הקריירת אימון שלו בפיסטונס עם הכדורסל הכבד והאיטי של התקופה ההיא והיום מאמן את הקבוצה הכי מהירה ומלהיבה ב nba , שאפו על ההתפתחות האישית כמאמן. מעט מאוד משתכללים עם השנים.
אני מאמין שאקולהומה תיקח אבל מקווה שאינדיאנה תצליח לאתגר אותם. קשה מאוד לנצח את okc בצבע או מחדירות , לדעתי הדרך לנצח אותם היא רק דרך קליעה באחוזים טובים מהשלוש.
שנה שעברה דאלאס גברה על okc בזכות יכולת הקליעה משלוש , אינדיאנה חזקה בתחום הזה ואני מקווה שתהיה סדרה מעניינת .

Shahar Sharon
01/06/2025 16:21:04

ההשוואה לגולדן סטייט מתבקשת וישנם כמה הבדלים עיקריים.

1. לאוקלהומה יש גם מלא נכסים ובחירות עתידיות שיוכלו לעזור טריידים בשביל להמשיך את הדיינסטי
2. שגא בניגוד לסוף יקבל ישר את המקס, סטף קיבל חוזה פציעות שעזר להביא את דוראנט
3. שגא לא סטף, והוא תלוי הרבה יותר בשופטים שילמדו מהעונה הזו וישרקו לו כנראה פחות עבירות מה שיהפוך אותו להרבה פחות יעיל
4. שגא לא ישנה את המשחק כמו שסטף עשה בשביל שהוא יתאים עבורו

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Shahar Sharon
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Shahar Sharon

שגא הולך לשלוט בליגה כדאי שתתרגלו לזה.

וניל טרופי
וניל טרופי
01/06/2025 18:54:17

כמה פנינים, צחקתי מאוד. אוקיסי קבוצה יותר שלמה אבל דנבר הראתה שאפשר להלחיץ אותה. פציעה של הולמגרן והסדרה פתוחה. גי דאב יכול לחזור למימדים האמיתיים שלו השופטים יכולים להיות יותר מאוזנים כי אנחנו בגמר ומאת'ורין הראה במשחקים האחרונים שאפשר לעבוד פה על משהו. אינדיאנה חייבת לעבוד על ריבאונדים שמשחררים להתקפות מעבר מהירות, לתת לשגא לנצח אותך אבל לא לתת אף ריבאונד מיותר. מקונל נגד קארוסו? סיאקם נגד צאט, טרנר נגד הרטנשטיין, האלי נגד שגא נייסמית נגד דורט, מאתורין נגד גיי דאב ונמבהרד נגד כל השאר… הכל אפשרי בפליאוף הזה. השאלה האמיתית היא למנגרים של הליגה שנתנו כל כך הרבה בחירות לפרסטי, מה הם חושבים עכשיו על זה שהקבוצה האלופה היא גם בעלת כמות הבחירות הגבוהה ביותר בליגה לעשור הקרוב? לא היה דבר כזה לדעתי.

דה שוט
01/06/2025 19:56:26

שמעון אור וברוך – אתמול צפיתי בגמר בפאב ספורט בנתניה. היה מפוצץ. חצי היו אוהדי פסז׳ – וחצי מהם היו עם חולצות של… ניימאר.
הם יודעים מי העז
🙂🙂🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

ניימאר זה העז של המסיבות

אור
אור
01/06/2025 22:36:04
הגב ל  דה שוט

🙂

ולתגובתך מעלה, גם אני נהנה מהפלייאוף הזה יותר מבעבר

onetwo3
onetwo3
01/06/2025 20:30:55

זיכרו איפה קראתם זאת לראשונה:
אם יש GM חכם בליגה הזאת הוא לוקח את בן שרף כאחת מ3 הבחירות הראשונות.
הבחור הזה הוא אולסטאר עתידי no doubt אם יישאר כשיר.
לעגו לי כשכתבתי את זה על אבדיה לפני כ3 שנים.