חם מהתנור 26/9/2014 – ג'יטר, אחד הגדולים מכולם, שיחק אמש את האחרון

דריק ג'יטר עשה זאת בחבטה האחרונה שלו (בצילום למעלה משמאל) ביאנקי סטדיום: ניצח את בולטימור 5-6 בערב שלא יישכח שנים רבות! (הניו יורק ג'איינטס מנצחים עכשיו את וושינגטון רדסקינס בפוטבול 31-14 -עדיין לא ניגמר – אבל כל עיני ניו יורק הן לעבר דריק ג'יטר, אחד מהספורטאים האמריקאים הגדולים בכל הזמנים!!!!!!!)

המשחק האחרון ביאנקי סטדיום של 'אל קפיטנו' דריק ג'יטר!

**********

דריק ג'יטר, השורט-סטופ של היאנקיס – הקבוצה היחידה בה שיחק – ואחד משחקני הבייסבול הגדולים ביותר לשחק את המשחק, שיחק הערב ביאנקי סטדיום את משחקו האחרון.

ואיזה משחק הוא נתן! חבטת דאבל בחבטה הראשונה, אח"כ RBI, ובסוף עוד חבטה (סיים 2 מ-4) בטופ אוף האינינג ה-9 שניצח ליאנקיס את המשחק, במשחקו האחרון כאן אחרי 20 שנה מפוארות.

לככב משך 20 שנה רצופות; לנצח וורלד סרריס'ים (אני חושב ש-5 אבל עלי לבדוק, אני כותב מזכרון); לחבוט 309. בעשרת אלפים פעם AT BAT (מהם חבט 3,461 ראנס, עם 200 הום-ראנס), ולחבוט דאבל, RBI ואז סינגל שמביא נצחון במשחק האחרון שכבר עונה שלמה מדברים עליו – ואתה בן 40 – רק כוכב גדול שבגדולים מסוגל לעשות זאת. להתגבר על המתח, העצבים, וההופלה העולמית (מיפאן בלבד הגיעו 58 אנשי מדיה לכסות את המאורע!) ולהיות  הכוכב הגדול של הערב הגדול שכל עולם הבייסבול חיכה לו.

אני עדיין רועד מהתרגשות.  יש משהו במשחק הבייסבול שאין באף משחק אחר, והערב היתה ההוכחה הטובה ביותר. לא סתם ניכתבו יותר ספרים, הוסרטו יותר סרטים, והוצגו יותר הצגות על בייסבול מאשר על כל ענפי הספורט גם יחד, ספורט קבוצתי או יחידני. אבל אני כבר מזמן התייאשתי מלהסביר זאת לכאלה שלא מבינים את המשחק ולא חיו אותו.

כדי לכתוב עליו אזדקק ל-50,000 מילה, וזה בלתי אפשרי. יש לי עליו כמה ספורים המחכים להיות מסופריפ ב-"ספורים מהתיבה", אז בינתיים נזכור את המשחק האחרון של אחד משחקני הבייסבול הגדולים בהסטוריה.

זה קרוב מדי כדי להבין את גדולתו וכיצד ההסטוריה תזכור אותו. בוודאי שני רק לבייב רות' כי 'הבייב' הוא מיתולוגיה, לא סיפור. ג'יטר ייזכר כיאנקי גדול לפחות כמו מיקי מנטל, ג'ו דמאג'יו, לו גריג, ויוגי ברה, ואולי גדול מכולם.

מחר – היום, יום ששי – אכתוב שיר הלל אמיתי על השחקן שמשך 8 שנים תמימות הערצתי ממש, וסטודנטים שלי עשו אינטרנשיפ בחדר הכושר בו התאמן, ומשרדי השיווק של היאנקי סטדיום בהם היה אורח קבוע, וכך יצא לי להכירו אישית, ולהעריכו כאחד הספורטאים הגדלים שפגשתי והכרתי משך כל ימי חיי, על רמה אחת ממש עם מייקל ג'ורדן ומוחמד עלי!

*******

לברון הודה בתכניתה של רחל ניקולס ב-CNN ש-"אם מיאמי היט היתה מנצחת אליפות שלישית כנראה שהייתי נישאר בקבוצה ולא עובר לקאבס". דוויין ווייד גילה שלברון אמר זאת בפרטיות לכריס בוש ולו, שאם הם לא מנצחים, 'אהיה חייב לחזור לקאבס'.

אגב, הסתכלו על פניו הרזות (הוא הוריד משקל 'רציני' הקיץ), השתלת השערות, וה"תסרוקת החדשה" של הקינג.

*******************

עוד DOMESTIC VIOLENCE (הכאת נשים), הפעם בבית שלנו, ב-NBA. ג'פרי טיילור, הפורוורד של שרלוט, נאסר ביום חמישי אחה"ב במלון 'מריוט' באיסט לנסינג, ביתה של מישיגן סטייט.

 

 

************

פול ג'ורג' הלך היום לראשונה אחרי הניתוח 20 צעדים ללא CRUTCHES (מקלות הליכה), צעד קריטי בדרך להחלמה מלאה.
Paul George Injury: Updates on Pacers Star's Recovery from Leg Surgery

 
פול סבל פיציעה קשה של שבירה מחלטת של עצמות הטיביה והפיבולה, עצמות הרגל התחתונה שהן דקות בהרבה מעצם הפימור – עצם הירך העליונה. בינתיים רק משקל גופו מורשה להיות ההתנגדות, אך כבר משבוע הבא הוא יתחיל להתאמן בהליכה עם משקולות.

 

*************

הקאבס עשו טרייד עם הסלטיקס על פיו הם קיבלו מהסלטיקס את הוותיק קית' בוגנס בן ה-24 עבור שלושת השחקנים ללא חוזה מובטח אריק מורפי, ג'ון לוקאס, ומלקולם ת'ומאס. אריק מורפי הוא שחקן טוב מאד שמייד יעזור לסלטיקס.

לקית' היתה עונה נפלאה אחת באוניברסיטת קנטקי (נדמה לי שנתו השנייה שם) כשקלע 17.7 נק' למשחק וניבחר לאול אמריקה. השוטינג גארד/סמול פורוורד הזה (1.96 מ') הוא JOURNEYMAN ששיחק ב-8 קבוצות וקלע בין 6-9 נק' למשחק ב-20-24 דקות משחק.

**********

שרלוט החתימה חוזה לא מובטח את הווטרן  ג'ייסון מקסיאל בן ה-31 (2.01 מ') ששיחק 7 שנים בדטרויט ובעונה האחרונה באורלנדו.

*********

הקאבס שיחררו את הגארד כריס קרופורד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אריק מרפי שחקן טוב מאוד?
    אני מסכים שהוא לא קיבל הזדמנות עד כה בשנה הראשונה בשיקגו שבחרה בו בבחירה השניה אחרי טוני סנל,
    אבל מפה ועד טוב מאוד המרחק כל כך גדול.
    הוא עבר בקריירה הקצרצרה שלו (עונת רוקי אחת) כבר פעמיים קבוצה בטרייד כחלק משלים של משכורות.
    זו הסטטיסטיקה שלו מהעונה האחרונה:
    0.3 נקודות, 0.3 ריב' 0.1 אס'.

    באליפות העולם לעומת זאת כששיחק במדי פינלנד הסטטיסטיקה היא:
    6.8 נק', 5.4 ריב' ו- 0.2 אס'.

    פינלנד כן?

  2. משחק אחרון ביאנקי סטאדיום כאילו פרק אחרון לספר של ג'טר
    חבל שהם פספסו את הפלייאוף השנה יכל להיות גדול
    ג'טר אכן זכה ב 5 אליפויות . הראשונה ב 96 לאחר 18 שנות בצורת של היאנקיס
    הספרה שלו , 2 שתופרש תשאיר את היאנקיס ללא ספרות חד ספרתיות.
    מר נובמבר ומר קלאץ תמיד ידע לתת את החבטה הנכונה , כמו אתמול בלילה

  3. מידן,
    התכוננתי הבוקר לכתוב עליו שיר הלל, אבל לפי מספר התגובות (אתה) החלטתי שחבל על הזמן. אתה ואני הרי יודעים מי הוא ואיזה שחקן הוא היה, וואין צורך לספר זאת שוב. הוא לא היה 'עליון' כמו מייקל, אבל ההתמדה שלו עושה ממנו 'עליון'.

  4. אין ביקוש , ויתרתי מאותה סיבה על פוסט סיכום עונה בבייסבול וסקירה לפני הפלייאוף
    בכל מקרה ג'טר היה גדול מהחיים . רק מרשימת הבחורות שיצא עימן אפשר לעשות ערב גאלה מפואר

    יחד עם פטיט , פוסדה ומריאנו ריברה הגדול היו חלק מקבוצת הספורט הטובה ביותר בעת המודרני

    לדעתי יכול היה לתת עוד 2 -3 עונות ואולי אף לגרד 4000 חבטות
    אפשר ללמוד המון מהיאנקים איך נפרדים כמו שצריך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט