דיון הופס (8) על הקבוצה שהשלם קטן בהרבה מסך חלקיה/הגולש יונתן שגב

דיון הופס (8) על הקבוצה שהשלם קטן בהרבה מסך חלקיה/הגולש יונתן שגב

 

1)     האם אוקלהומה סיטי יחזרו עם טבעת השנה?

לדעתי לווסטברוק, איבקה, ודוראנט לא תהיינה טבעות בסוף השנה, למרות שהקבוצה איכותית וללא ספק סגל השחקנים שלה נמצא בטופ 3 של הליגה. אז מה הבעיה ב"עיר האנשים האדומים" ('אוקלה' – אנשים, ו'הומה' – אדום באינדיאנית. אני תלמיד תיכון ולמדנו זאת בשעור על 'אזרחות אמריקאית')?

רובינו מאשימים את סקוטי ברוקס- רכז עבר בליגה, שהתמנה למאמן הקבוצה. נראה שמי שאשם בזה שדוראנט עומד לברוח לוושינגטון הוא אכן ברוקס. הבעיה שלו, לדעתי, היא שאין לו ערך מוסף- הוא מאמן מאוד ממוצע. לפופ יש את שיטת ה"Don’t take good shoots take great shots", לספולסטרה יש את הסמול בול הקטלני. אפילו לתיאבדו ולווגל יש את ההגנות המיוחדות שלהם. לברוקס אין את היכולת הזו. הוא נותן את הכדור לסופרסטארים שלו ואלוהים גדול. אפילו בהגנה היכולת שלו לאלתר ללא איבקה הייתה מזעזעת בשנה שעברה.

אשם נוסף שעולה בקשר לכישלון הוא ראסל ווסטברוק, למרות שקריאות אלה הולכות ופוחתות. לדעתי האישית ווסטברוק ימצה את הפוטנציאל שלו רק אם ישחק בעמדה שתיים. הוא מאוד פראי לפעמים ( כמעט נמאס לי לסקול את ברוקס, אבל גם זו אשמתו) ובגלל זה הוא מאבד ומחטיא בצרורות. מהצד השני כשהוא ביום טוב אז אוקלהומה כמעט בלתי ניתנת לעצירה.דבר אחד שווסטברוק תמיד מיישם הוא הקלישאה הידועה :"אין יום רע בהגנה".

אשם פוטנציאלי נוסף הוא K.D. אני מוכרח לומר שהוא נכנס למועדון לא מחמיא במיוחד של שחקנים, שנתנו עונה רגילה גדולה והתרסקו ישר אחר כך בפלייאוף. נכון, הוא לא התרסק באופן מוחלט, אך חווה ירידה קשה בפלייאוף. חולשה שהתגלתה היא שקשה לדוראנט לעשות פוסט אפ על שחקנים שנמוכים ממנו, כמו טוני אלן. החולשה הכי גדולה של דוראנט בפלייאוף הייתה שהוא היה יותר מדי "המשרת" ופחות מדי "מלאך המוות הרזה" (וואו, זה נשמע נורא בעברית). הוא לא הסכים לקחת על עצמו את המשחק והיה הרבה פעמים מאוד פאסיבי. אין מה להגיד, דוראנט היה פשוט נחמד מדי לדעתי.

 

2)מה היה קורה אילו ווסטברוק היה עובר בטרייד בעבור סנטר מאסיבי במקום הארדן?

זו שאלה שעולה כמעט כל פעם שמדברים על הכישלון של OKC. נראה שחלק מהטעות היא לא רק מי עבר, אלא התמורה המזערית (קווין מרטין ג'רמי לאמב ושתי בחירות בסיבוב הראשון ואחת נוספת בשני) שהת'אנדר קיבלו עבורו. נראה היה שללא טרייד לאוקלהומה לא היה מספיק מקום תחת תיקרת האגו בשנים הבאות, אבל האם הארדן היה זה שצריך לעבור? לדעתי כן.

לדעתי, ללא האופציה השנייה לעבור בטרייד- ראסל ווסטברוק – אוקלהומה הייתה נכשלת כישלון אפילו מר יותר. לי אישית אין ספק מי יותר מוכשר וזה הוא, האיש והזקן כמובן. אבל מבחינת השקעה בהגנה, Work ethic, Being tough זה ראסל ואין ספק בכך.

 כל מאמן טוב היה בוחר את ווסטברוק בלי למצמץ לשנייה ולבורקס יש מזל שהוא לא זה שהחליט. השאלה אם הטרייד היה נכון? הייתי אומר שלמרות שהיה צריך לנסות להשיג תמורה גדולה יותר הטרייד על הארדן היה מתבקש.

3)     האם יש ל- OKC  צוות מסייע מספיק טוב?

 הדבר הראשון שקופץ לראש כשמסתכלים על צוות השחקנים המסייע של אוקלהומה הוא פוטנציאל (ופרקינס…). עם ג'רמי לאמב, רג'י ג'קסון, סטיבן אדאמס ואולי מיץ' מגאריי בשנים הבאות אוקלהומה מסודרת. האם לשנה הזאת הוא מספיק טוב? לדעתי לא ממש. לרוב לקבוצות שמתחרות על אליפות יש כמה מבנים של הירארכיה: סופרסטאר מטורף עם צוות מסייע עמוק וספסל עמוק (שיקאגו של 2011), שלישיית כוכבים  ללא צוות מסייע (מיאמי של העבר או קליבלנד של ההווה) וזוג כוכבים עם צוות מסייע טוב (קליפרס). הבעיה של אוקלהומה היא שהיא תקועה איפה שהוא באמצע; מחד גיסא אין לה שלושה סופרטאריםאמיתיים ומאידך גיסא אין לה צוות מסייע  מספיק לקונדנטורית. כנראה שעוד זעזוע כמו הטרייד של הארדן לא יבוא (טרייד על איבקה ועוד איזה כמה צעירים תמורת כוכב ברמה גבוהה יותר) ולכן האופציה היא חיזוק הצוות המסייע. מכיוון שלקבוצה אין עוד הרבה שנים קדימה ועליהם ללכת על כאן ועכשיו הייתי מנסה לעשות טריידים על צוות מסייע מוכח בתמורה לחלק מהצעירים שלהם.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אנטוני מורו, שעבר בטרייד בניו אורלינס, אמור להוסיף התקפה במקום ההגנה של ספלושה בצוות המסייע.

  2. וואו אני כל כך לא מסכים עם הניתוח הזה… בוא נתחיל מהסוף

    לOKC יש שיטה- היא אומרת שיש את ראס ו KD לא צריך יותר. עוד שוטר זוטר והגנה על הטבעת של קנדיס ואיבקה וזאת הנוסחה שלהם. וזה עובד מעולה עד עכשיו:

    OKC בשנת 2012 הגיע לגמר אבל היתה לא מבושלת והאמת שהארדן דיי הרס להם עם האגואיסטיות שלו.
    2013 ראס נפצע
    2014 איבקה פצוע ועפו מול קבוצה היסטורית רק בגמר מערב

    לדעתי הם היו יכולים להיות אלופים שנה שעברה רק שהספארס היתה פשוט מעולה. השנה הספארס קצת מזדקנים ו 10% פחות ביכולת שלהם ואוקלוהומה עוברים אותם ומנצחים את הנמושה מהמזרח.

    הניתוח גם לא מתייחס לקבוצות האחרות. שלוש השנים האחרונות היו את הספארס בפורמה מעולה.. את מיאמי עם הטריו והמשחק המהיר. מתייחסים לראס כרכז (PG) והוא לא כזה הוא הרבה יותר קומבי גארד והמהומה שהוא עושה מאפשרת ל KD לקחת זריקות באחוזים גבוהים.

    1. קודם כל אני שמח שאתה לא מסכים כי אם כולנו היינו מסכימים היה משעמם.
      גם בקאט סל מלמדים ששיטה הרבה יותר טובה מבידוד. עדיף ליצור להם מצבים לקליעות קלות מאשר לתת להם להתפרע (במיוחד ראס) ותמיד אבל תמיד יותר קל שכל החמישייה מתנועעת ומנסה ביחד להשיג לאחד השחקנים מצב.
      שנית נניח אקח רק את הגמר ב- 2012. היה (לכם?) כל כך הרבה כישרון שם.אולי היא הייתה לא מבושלת, אבל היה לי מספיק כישרון לפצות על כך. בכל קבוצה יש מלא אגו וגם בשלישיית הכוכבים של מיאמי כמובן.
      עם הפסקה הרביעית שלך אני יותר מסכים אבל לדעתי מי שכן יהוו איום הם הקליפרס.
      יכול להיות שבאמת הייתי צריך להיתייחס אליהן ועדיין אני חושב שלאוקלהומה היה יותר כשרון מהן.
      אי אפשר לתת לראסל לעבור את החצי לבד. אני נשבע לך שראיתי כמה פעמים שזה שהוציא את החוץ לא הגיע והוא כבר לקח חצי מרחק עם יד בפנים.

      1. יונתן – אתה סוטה מהדיון. אני טוען ש OKC שווה בדיוק את סך חלקיה שזה מקום ראשון שני במערב (למעשה בליגה), איתרע מזלם ובתקופה הזאת יש את הספארס שהם קבוצה היסטורית ולא ניתן לנצח אותם בכלים של כשרון אישי.

        אתה טוען שבעזרת אלכימייה הם שווים יותר, אז אתה פורץ את גבולות הדיון כי אתה משנה את מצב נצבירה שלהם בעזרת טריידים ושינויי הנהלה.
        ומלבד זה היפוטתי כי תוצאות ניסוי זה קיימים רק בראש שלך. אני חושב שתוציא את הכדור מהיד של ראס פתאום ההגנה תהיה מוכנה לKD וראס יחזור למימדים של 25% מהשלוש. הוא חייב להיות 1.

        בנוגע לקליפרס… לך תחפש את ה -6 קות האחרונות של משחק 5 ותגיד לי אם קבוצה של CP3 יכולה להגיע למשהו וזה בעידן של LBJ, KD והספארס. הייתי מודאג יותר מג"ס שעשו שינוי רציני העוני ויכולים להתחבר גבוהה מהקליפרס.

  3. מסכים עם הכותב לגבי הכול, ברוקס לא מאמן ואין שיטה, ברוקס מסתמך נטו על הכשרון של דוראנט ווסטברוק ואין לו שום ערך מוסף בתור מאמן .
    דוראנט נעלם הפליאוף ווסטברוק מתפרע ואת זה אפשר לחלק 50 50 בין דוראנט לברוקס.
    צוות מסייע אמיתי לא קיים , מה שיש זה פוטנציאל וזה לא מספיק ופה נכנס האשם הכי גדול זה שמקבל את ההחלטות פרסטי שלא עושה שום מהלך מנצח , כולם רואים שאין סנטר איכותי שיעשה נקודות בצבע במקום זה שמו מקרר אמנה שמקבל 9 מיליון דולר בשביל להיות מחובר לחשמל, פרסטי צריך לפעול עכשיו לפני שיהיה מאוחר ודוראנט יעזוב, החלטה ראשונה והחשובה מכול להחליף מאמן.. לארי בראון גורג קרל. … לא משנה מי באמת צריך מישהו מוכח שיש לו שיטה, לבעיית ווסטברוק צריך רכז אמיתי שיעשה סדר טרייד עם בוסטון ולהביא את רונדו, עוד טרייד להביא סנטר אמיתי ולוותר על פוטנציאל אדמס לאמב גקסון לא משנה , ברוק לופס פאקוביץ …
    אם פרסטי יתחיל לפעול ויעשה את כול הדברים רק אז אוק תממש פוטנציאל ותזכה באליפות… כרגע היא הולכת להזכר כאחת הקבוצות הכשרוניות ביותר לא זכו בכלום

    1. מסכים עם הכל חוץ מזה שצריך רכז ליד ווסטברוק. לא הייתי עושה טרייד על ווסטברוק תמורת אף רכז בליגה חוץ מכריס פול. הייתי מנסה להביא מישהו בסגנון מארשל.

  4. רק קבוצה אחת בליגה יכולה למנוע מהת'אנדר אליפות וזוהי הקליפרס וגם להפך אין שום קבוצה שתמנע מהקליפרס אליפות חוץ מהת'אנדר.
    ווסטברוק הוא מין קומבו גארד שהפוטנציאל שלו עדיין לא התממש עד הסוף. הוא בהחלט צריך לעבור לשוטינג גארד.

    1. טור מעניין.
      ראשית, אני מאוד שמח שווסטברוק נח כמו שצריך הקיץ בעודו כשיר.
      זה לא נראה שהפציעות שעבר השפיעו עליו פיזית יותר מדי, מלבד העובדה שהוא מוכן להחסיר משחקים פה ושם (עד הפציעה לאחר התאקל של פטריק בברלי הוא לא החמיץ משחק כמה שנים).

      שנית, השנה החוזה האיום של פרקינס העוד יותר איום מסתיים. זה הזמן של OKC לעשות טרייד על החוזה הנגמר והאטרקטיבי שלו. לצערם לפילדלפיה כבר אין שום נכסים לטרייד (לא יעבירו את MCW או נואל), אבל יהיה שווה להם לחכות קצת ולהשיג שחקן שיכול לתרום מיידית במקומו, אפילו אם הוא שחקן חוץ.

      שלישית – כמו שבבלי ציין למעלה, אנטוני מורו חתם השנה בקבוצה. זה שחקן שאני מחזיק ממנו כבר שנים כצלף על שפשוט לא מצא את עצמו בליגה. זוהי ההזדמנות הגדולה ביותר שלו בקריירה לפרוץ. הוא כבר לא ילד (29) ומספיק זמן בליגה כדי להתאים את עצמו לקבוצה.
      אם הוא יצליח לתרום בסביבות ה 12 נק' למשחק בקצת יותר מ 40% ל 3, הת'אנדר יהיו במצב מעולה.

  5. באוקלהומה מסדרים את העניינים לפי החברויות של דוראנט- פרקינס שם כי הוא חבר של דוראנט ברוקס מאמן כי הוא חבר של דוראנט וווסטברוק שם כי נוח לדוראנט לשחק עם מישהו שמושך את הביקורת.
    דוראנט הוא כמו וונגר: מפחד להתחרות- מעדיף להעביר קריירה בסבבה. בגלל זה הוא התלהב כמו ילד בן 5 מה mvp.

  6. שכחתם את האשם העיקרי והוא פרסטי וחוסר יכולתו להעיף את ברוקס להעיף את פרקינס ולשים. צוות מסייע נורמלי ליד ווסט ודוראנט

      1. אצל פרסטי זה נראה מקרה קלאסי של השתן עלה לראש, כולם שיבחו והיללו אותו עד שהוא האמין שכל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב והוא לא מוכן לקבל את המציאות ולעשות את השינויים הנדרשים

        1. מקרה קלאסי של GM שהיסטרי מהרעיון לאבד את הסופרסטאר שלו. מוכן להחזיק מאמן חלב אחד אחוז וסנטר קריקטורה רק כדי שלדוראנט יהיה נעים בגב.

          1. כן אבל הבעיה היא בדוראנט שלא רוצה שהמאמן הכי טוב יאמן אותו ולא רוצה את הסנטר הכי טוב שאפשר למצוא. נוח לו להיות עם שחקנים ומאמן שכשהקבוצה זה כי הם לא מספיק טובים. מהניאום mvp שלו אני הבנתי שהוא מעדיף לשחק עם חברים ולא בקבוצה מנצחת ושהוא מסתפק בתואר אמ. וי .פי

  7. לגבי ה טרייד של הארדן … אז חשבתי שמה שנכון זה לשלוח את ווסטברוק תמורת רונדו ולהשאיר את הארדן, ווסטברוק פשוט לא מתאים ליד דוראנט הם דורכים אחד לשני על הרגלים ולא ממשים את הפוטנציאל של כל אחד מהם , ביחד הם לא יזכו בחיים באליפות

    1. כמעט אין תחליף לאנרגיות המחשמלות של ווסטברוק. גם למוסר העבודה שלו, ההגנה הרצחנית שלו והאתלטיות שלו אני לא מצליח למצוא תחליף.

  8. לא מדברים על זה כמעט כי הם טופ 5 בליגה בתחום כבר שנתיים, אבל איפה שהקבוצה יכולה לעשות קפיצה אמיתית זה בהגנה. יכול להיות שבהתקפה הדבר הנכון לעשות זה לתת את הכדור לדוראנט או לווסטברוק ולזוז מהדרך, אבל לקבוצה הזאת יש פוטנציאל הגנתי הרבה יותר גבוה ממה שהם מראים עד עכשיו – יש להם מגני טופ 3 ב3 עמדות על המגרש, ומשלימים להם את החמישייה ספאלושה ופרקינס ששניהם שחקני הגנה מצוינים. הם היו צריכים להיות ההגנה הכי טובה בליגה עם השחקנים האלה נקודה. במקום זה הם משחקים הגנה פשטנית בלי סטים מתוחכמים כמו של מיאמי וסאן אנטוניו ולא כופים מספיק איבודים וזריקות רעות. זה הדבר שהכי מאכזב אותי בקבוצה הזאת

    1. אני כבר מסכים מאוד! קבוצה אתלטית, פיזית, עם שומרים אישיים נהדרים. היחיד שלא באמת מגן טופ שלוש הוא דוראנט לדעתי. זה לא שהוא לא שומר, אבל הוא מגן ממוצע. זה שאין להם הגנה מתוחכמת מספיק זה עוד משהו שאפשר לתלות בעדו את ברוקס בכיכר העיר.

  9. קודם כל אחלה טור, גם אם אני לא מסכים עם הכל.
    ראשית, ברוקס אכן מאמן גרוע למדי. לא יצירתי, לא יוזם, ועדיין סומך על פרקינס יותר מדי.
    לגבי הארדן, מסכים לחלוטין שהוא היה צריך לעבור ולא ראס. אגו מניאק שלא שומר וגם כנראה לא ממש שם על החברים לקבוצה.
    לגבי הצוות המסייע, אכן המצב לא מזהיר אבל גם לא נורא כמו שאתהה מתאר. מורו, אדאמס, מגרי ולאמב הם כולם שחקנים צעירים שיהיו נחושים להוכיח שמקומם בליגה. ולא הזכרת את רגי גקסון שנמצא בשנת חוזה ולכן הוא יתפוצץ השנה.
    לגבי האליפות, ברור שאנחנו הולכים עד הסוף.

  10. הבעיה שברוקס עדיין מאמן ושהשנה שוב הם יעופו בפליאוף ויבינו שברוקס הבעיה זה יהיה מאוחר מדי..
    פרסטי אולי הסקאוט הטוב בליגה אבל בתור ג"מ הוא גרוע , כל כך הרבה כשרונות תחבר אותם ותביא עוד שחקן מוכח, בתכלס אף שחקן בליגה כנראה לא רואה באוק כמועמדת, למה פרסטי לא מצליח לשים תיד על הכוכבים ותיקים אף אחד לא מוכן להגיע, למה לא מביאים שחקנים כמו פירס אלן מילר באטייה. .. לקליבלנד לוושינגטון סאן אנטוניו מוכנים להגיע ואף לוותר על כסף ולאוקלהומה אף אחד לא מוכן לבוא.. הטוב ביותר שפרסטי השיג קארון באטלר ופישר
    בתכלס אף מסקנה לא נלמדה באוקלהומה ב 3 השנים האחרונות מה שאומר שגם השנה לא יהיה שם אליפות

  11. אותי מעניין לדעת מתי תקשורת הנבא ואוהדי הליגה בעולם יתחילו להאשים את דוראנט בכשלונות של OKC? נכון שיש עוד סיבות לכשלונות הללו, חלקם מפורטים בפוסט, חלקם התווספו בתגובות ואני בטוח שיש עוד סיבות (אני לא רואה עצמי כ"מבין" מספיק בשביל למנות אותם, סורי), אבל עד מתי סופרסטאר ברמה של דוראנט, שנמצא במעמד הזה כבר 4 שנים (לפחות), וחולק עם לברון את תואר השחקן הטוב בעולם, או שהוא רק שני ללברון, ימשיך להתחמק מביקורת וספיגת האשמה בכשלונות הרצופים של קבוצתו בפוסט סיזן? לדעתי, כמו ש"רוצחים" את לברון אחרי שהוא לא לוקח אליפות, לדוראנט צריך להיות גורל זהה.. האם זה בגלל ההבדל הענקי באופיים של שני השחקנים? אני מבין כמובן שללברון יותר מגיעות ההאשמות הללו לאחר המעבר למיאמי, אבל אף אחד לא חס עליו עוד בקדנציה הראשונה בקליבלנד, וזה עם סגל הרבה, הרבה (הרבה!) פחות טוב מזה של דוראנט.. בקיצור, השאלה שלי, למי שיש לו דיעה בנושא, היא עד מתי דוראנט ימשיך להיות הבייבי של התקשורת?

    1. זה יעשה לו רק טוב.
      אחרי שעיתוני אוקלהומה עקצו אותו כשנראה היה שממפיס מעיפה אותם הוא עלה בטירוף ויחד עם ראסל ניצח סדרה קשה, כנ״ל מול הקליפרס (לאחר שצחקו עליו שהוא לא עמד במתח ולא יכל לראות אם ווסטברןק קולע מהעונשין)

      מול ס״א כולם קיבלו את ההפסד בהבנה, כולל דוראנט. הוא צריך להגיע למצב חשיבה בה שום הפסד לא מתקבל על הדעת. רק ככה הוא ייקח טבעת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט