דיון הופס (7)-האם לשחקנים הבאים מגיע מקום בהיכל התהילה?/רועי ויינברג

החבר'ה בכתבה הבאה שחקנים לא רעים. אפילו טובים מאוד, כאלה שהיו חלק אינטרגלי מעלית הליגה במשך שנים. כולם פרשו בשנים האחרונות, או שיפרשו בקרובות (כנראה מלבד האחרון, שמתעקש להמשיך לשחק), ולא נכנסו להיכל התהילה של הכדורסל ע"ש ג'יימס נייסמית'. האם מגיע להם? נראה בהמשך.

*

מגיע לו? מאנו

מאנו ג'ינובלי. מצד אחד, שחקן אינטליגנט ביותר, אחד שזכה ב-4 טבעות אליפות, ואחד היחידים בהיסטוריה (יחד עם טוני קוקוץ'-אם יש עוד, תוסיפו בתגובות), שזכה גם ביורוליג, גם באולימפיאדה וגם באליפות האנ.בי.איי, ועוד ב-4 שנים. גניבת הדראפט הגדולה של כל הזמנים-מקום 57 בדראפט-ומומחה הגנה והתקפה. מצד שני, לא זכה בשום תואר אישי בליגה מלבד השחקן השישי של 2008, לא משהו שמספיק כדי להכנס להיכל. ב-795 משחקי ליגה, קלע 14.7 נק' עם 3.8 ריב' ו-4 אס' למשחק, לא מספיק כדי להכנס לאחד המקומות הקדושים ביותר של עולם הכדורסל.

הוא יכול להכנס, הרבה בזכות ההצלחה המסחררת שלו בכדורסל האירופאי. הסיכוי לכך לא גדול, אבל קיים. משהו בסדר הגודל של 25-30%.

*

רוברט הורי. האיש ששמו מופיע לצד ההגדרה "ווינר" במילון. 7 אליפויות, הכי הרבה בהיסטוריה ללא משחק בבוסטון, שיא כמות השלשות בסדרות גמר-53, רשם משחק של 7 שלשות ללא החטאה בגמר המערב של 1997, והשחקן הראשון שהגיע ל-100 חטיפות, 100 חסימות ומאה שלשות בעונה. הסיפורים עליו רבים מספור-המשחק של ה-20 ריבאונדים ב-2002, עניין שלא בא בקלות שאתה חולק את הצבע עם שאקיל אוניל, ואין ספור שלשות קלאץ', שקצרה היריעה מכדי לדבר עליהם, אבל בדיוק בשביל זה יש את הסרטון הבא:

מצד שני, ביג שוט רוב מחזיק בממוצעי קריירה של 7 נקודות ו-4.8 ריב' ב-25 דקות למשחק, לא משהו שאפשר ללכת איתו לבנק. אפשר להגיד שהוא היה הסטרץ' פור הראשון-2.08 מ' שתפר שלשות לצד חאכים אולג'ואן, שאקיל אוניל וטים דאנקן, אבל התארים האישיים שלו (בחירה לחמישיית הרוקיז השנייה ב-1993, לצד כשרונות על כוולט וויליאמס וקלרנס וויתרספון) קטנים מאוד.

למרות הווינריות העצומה, חברי ההיכל השמרנים כנראה לא יכניסו שחקן כמוהו, שהתעלה לרמות של היכל התהילה במשחקים ספורים בלבד, ל-hall of fame.

*

צ'אנסי בילאפס. פרש רק לאחרונה, הווה אומר שיהיה מועמד להכנס להיכל ב-2021. סטופר אגדי, שוטר בחסד (מהאלה שתופרים כדורים מ-10 מטר, לא הכחולים), ושחקן שהוביל קבוצה לאליפות, וזכה ב-MVP Finals של 2004. מלבד סדריק מקסוול וג'ו ג'ו וויט, שחקנים שעשו יותר מבילאפס בקריירותיהם, לא היה עדיין MVP גמר שלא נכנס להיכל, נתון שמחזק מועמדותו של צ'אנסי.

האם יכנס? ביג שוט בילאפס

מצד שני, השחקן לא רשם מספרים עילאיים בכל עונה-בשיאו, קלע 18.5 נק' למשחק עם 8.6 אס' לערב, ומעולם לא עבר את 20 הנקודות, 9 האסיסטים או 2 החטיפות למשחק. עד שהגיע לדטרויט ולאחר שנפצע במדי הקליפרס-8 עונות מתוך ה-17 ששיחק בליגה, הוא נתן ממוצעים של רכז פותח סולידי.

האם יכנס? כן. מתוך דטרויט הגדולה של אמצע העשור (אליפות וגמר), לא היה אף סטאר מלבדו (ריפ המילטון, טיישון פרינס, ראשיד ובן וואלאס). אף אחד מהם לא נכנס להיכל, ואין מצב שמקבוצה שהגיעה לאליפות וגמר בשנתיים רצופות לא יהיה איש בהיכל התהילה של הכדורסל. זה מגביר את סיכוייו של הפוינט גארד הגדול הזה.

*

ריי אלן. ג'יזוס שאטלוורת' השיג לא מעט בקריירה שלו. 2 אליפויות, באחת היה אחד משלושת השחקנים הבולטים, עשר פעמים אול-סטאר, והפך לאחד מקלעי השלשות והעונשין הטובים בהיסטוריה. צלף אגדי, שמחזיק ב-2,793 שלשות ב-40% מהטווח, 24 שיאים שונים, בעונה הסדירה, הפלייאוף, האול-סטאר, ושיאי מועדון במילווקי, בוסטון וסיאטל. בנוסף מחזיק בממוצעי קריירה נאים של 19 נק' ב-45% מהשדה, 40% מהשלוש ו-89.4% מהעונשין, יחד עם 4 ריב', 3 אס', ובחירות לחמישיית הליגה השנייה והשלישית.

מאידך גיסא, ריי ריי לא הוביל קבוצה לאליפות לבדו, או לקח תואר MVP של גמר כלשהו. הוא היה אחד מעשרת השחקנים הטובים בליגה בנקודה מסויימת, אבל אף פעם לא אחד מהחמישה הגדולים ביותר באותה תקופה. האם זה יספיק כדי להכנס להיכל? אני חושב שלא.

*

דריק רוז
ייכנס להיכל? די-רוז.

דריק רוז. עצוב, עצוב מאוד לראות את השם שלו ליד חבר'ה כאלה, שחקנים שפרשו, או יפרשו, בחמשת השנים הקרובות, כאשר רוז רק בן 25. הפציעות רודפות את השחקן, שמ-2011/12 עד היום, שיחק 49 משחקי עונה סדירה מתוך 230 אפשריים, ומפציעת הברכיים הראשונה, שיחק רק 10 משחקים מתוך 164-פחות מ-6.1%.

רוז מחזיק בממוצעי קריירה של 21 נק', 7 אס' ו-4 ריב' למשחק, ויחסית ל-5 עונות, כאשר באחת שיחק 10 משחקים, מחזיק ברשימת תארים מפוארת: חמישיית הליגה הראשונה, 3 פעמים אול-סטאר, רוקי העונה, בחירה ראשונה בדראפט, ומעל הכל תואר האמ.וי.פי בעונת 2010/11, בה קלע 25 נק' עם 4.1 ריב' ו-7.7 אסיסטים למשחק.

עד היום, לא היה MVP שלא נכנס להיכל התהילה של הכדורסל, מלבד אלו שפרשו לפני פחות מ-7 שנים או משחקים כיום, וכמעט בודאות יכנסו (שאקיל, אייברסון, קובי, דאנקן, גארנט, נאש, נוביצקי, לברון, דוראנט). האם רוז יהיה הראשון? האפשרות קיימת. רוז הוא אחד מ-2 האמ.וי.פים היחידים שלא הגיעו לעולם לגמר, יחד עם סטיב נאש. בנוסף לכך, הייתה לו קריירת מכללות מרשימה, בדמות בחירה לחמישיית הפיינל פור של ה-NCAA, זכייה בתואר "פרשמן השנה" בליגת המכללות בעונה היחידה בה שיחק שם, ואול אמריקאן.

האם כל זה יספיק לו כדי להכנס להיכל? אני חושב שכן. דעתכם?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. ריי אלן וג'ינובילי שניהם 1000% בפנים.
    אין פה בכלל ויכוח.

    מאמין שגם רוז ובילאפס, אבל לגביהם יש ספק, ואולי יקח להם יותר שנים.

    1. מסכים שלגבי רוז הכל תלוי איך הוא יחזור אם הוא יחזור להנהיג את הבולס אז הוא בפנים אם הוא יחזור וישחק כמו שהוא שיחק באולימפיאדה אז הוא לא יכנס

  2. תיקון לגבי קוקוץ שגם לו מגיע להיכנס להיכל התהילה – לא זכה באולימפידה (הפסיד בגמר עם יוגוסלביה לברה״מ של סבוניס ומרצלוניס). ג׳ינולבילי זכה ביורוליג בעונת הפיצול. לכולם מגיע להיכנס פרט להורי ורוז ( כרגע, כל עוד שפצוע).

    1. אגב, קוקוץ זכה באליפות העולם ב-1990 (עם יוגוסלביה. ארה"ב עם שחקני קולג') וגם נבחר לMVP. מאנו לא זכה מעולם באליפות העולם (לא שזה משנה הרבה)

  3. מסכים עם דדי. את ריי אלן ומאנו כבר שאלו את מי הם רוצים להזמין לטקס.
    הורי? לא נראה לי.
    צ'ונסי? אם למיץ ריצ'מונד יש מקום, בטח שלבילאפס יש.

  4. הייתי מכניס את כולם חוץ מרוז.
    מאנו, הורי ובילאפס יכולים להיכנס גם להיכל האשכים של הליגה. גברים אחד אחד.

  5. מאנו, צ'ונסי וריי צריכים להיות ויהיו בפנים.

    הורי צריך להיות בפנים רק בגלל השפעתו על המשחק, אבל אין סיכוי שיהיה בגלל שמרנות ונתונים סטטיסטיים לא מספקים.

    רוז כרגע ברור שלא צריך להיות ולדעתי גם לא הולך לשום מקום בקריירה שלו בהמשך.
    אבל סיכוי מצוין שיכניסו אותו רק בגלל השם, הסטטיסטיקה ואבק הכוכבים.
    וגם סוג של פיצוי על ההחמצה.

  6. ברור שאלן ייכנס. גרועים ממנו עשו את זה והוא מלך השלשות בכל הזמנים. וגם ווינר ענק.
    ג׳ינובלי – אני באמת מתקשה להבין איך ניתן לפקפק בגדולתו. בכלל, וזה מצטרף לפוסט של מנחם משני פוסטים ימינה, אני מתקשה להבין איך ההישגים המדהימים של הספרס נעלמים מהעיניים של אנשים פה. ומאנו הוא אחד המנועים של ההישגים האלה.
    הורי? – אולי בעולם מושלם. בילאפס? אני נוטה ללא. התחיל רע, המשיך מדהים, סיים רע. לא מספיק בעיניי.
    דרק רוז? כשייבנו את היכל הנפילה – הוא יהיה הראשון להיכנס בשעריו.

  7. לגבי ריי אלן אין ויכוח בכלל
    מאנו יהיה בפנים
    בילאפס יהיה חבר בהיכל
    דרק רוז אמנם נבחר ל mvp אבל הקריירה שלו קצרה מאוד , מצד שני גםרלף סמפסון נבחר ( אולי בעיקר בגלל קריירת קולג' )
    בכושר הנוכחי שלו ולאור 3 העונות האחרונות יש לרוז מקום בהול אוף שיים

    רוברט הורי לא יכול להיות חבר בהיכל למרות שהוא שחקן של מאני טיים

  8. ג'ינובילי יכנס. זה ה HOF של הכדורסל, ולא של ה NBA.

    הורי מבחינתי מתאים להיכל התהילה של העצלנים. שחקן אנדר-אצ'יבר, גם אם ווינר גדול, מה שזה לא אומר…

    וזה מאוהד לייקרס שחייב לו את אחת הצעקות הגדולות שיצאו לי מהגרון, בסדרה האלמותית נגד הקווינס.

  9. מאנו, וריי אלן צריכים להיכנס, בילאפס גבולי, והשאר לא צריכים. ג'ינובילי עשה קריירה ששווה היכל תהילה בנבא.

  10. ואם את קוקוץ צריך להשמיט מהזוכים בטריפל אולימפיאדה, אליפות אירופה לקבוצות ואליפות האן.בי.איי, מי שזכה בו הוא הסנטור ביל בראדלי.

  11. מאנו יכנס בגלל פריצת הדרך כאירופאי בNBA ובגלל הנבחרת ובגלל הטבעות, למרות שלא בטוח בכלל שמגיע לו (אני חושב שלא).

    אלן יכנס א' כי הוא מוביל את ההיסטוריה של הליגה בקטגוריה אולי הכי חשובה בעידן המודרני של המשחק ב' כי הוא קלע את אחת הזריקות הגדולות בהיסטוריה, ודווקא בגלגול השני שלו כשחקן משלים וג' בגלל שיש לו טבעת שהוא חלק מרכזי ממנה.

    רוז יהיה הMVP הראשון שלא נכנס כי גם לפני כל הפציעות הוא היה MVP מאוד שנוי במחלוקת ואפשר למצוא הרבה אנשים (ואני ביניהם) שיגידו שסתם לא רצו לתת ללברון עוד MVP. הוא צריך שושלת עם הבולס/עוד עונת MVP לרזומה כדי שיתחילו לשקול אותו בכלל.

    הורי לא יכנס בגלל הסטטיסטיקות וחבל כי צריך גם שחקנים כמוהו בהיכל.

    צ'ונסי היה גדול בקבוצה שהגיעה 6 שנים ברציפות לגמר מזרח (נוטים לא להזכיר אותם מספיק, אבל הקבוצה הזאת היא אחת מ3 השושלות של העידן המודרני ליד הלייקרס של קובי ושאק וסאן אנטוניו של דאנקן). הבעיה היא שיש נטייה להפחית מחשיבותם של שחקנים כאלה + הוא פרץ מאוחר והשיא שלו נמשך נטו רק 7 שנים. אני מקווה מאוד שיכניסו אותו כי מגיע לו, אבל כמו שאמרתי נוטים לזלזל בדטרויט הזאת בגלל שלא היה שם כוכב גדול, ולא יהיו מספיק אנשים שירגישו צורך "למלא את התקן" ולבחור אותו.

  12. תוסיף את אלן אייברסון כשחקן בסימן שאלה.
    שחקן ענק. לא אשכח לו את הפלייאוף של 2001 (למרות שזה מראה שהמזרח היה פח כבר אז).
    חבר של כבוד במועדון האשכים התמירים.
    בנבא בטח מעדיפים לשכוח אותו. הם אוהבים את מסיבות העיתונאים המתחסדות במקום ה You are talking about practice

  13. אם רוז יכנס, זה יהיה בגלל דברים שהוא עוד יעשה בעתיד. כרגע הוא בחוץ וזה ממש לא משנה שהוא עשה עונה אחת גדולה.
    ואלן וג'ינובלי זה בכלל לא שאלה. וצ'ונסי בהחלט ראוי.
    הורי, אם יכנס, זה בגלל 7 הטבעות. נתון מספיק חשוב. במיוחד שלמיטב ידיעתי לא הייתה טבעת שהוא לא נתן בה איזה משחק מכריע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט