החבר'ה בכתבה הבאה שחקנים לא רעים. אפילו טובים מאוד, כאלה שהיו חלק אינטרגלי מעלית הליגה במשך שנים. כולם פרשו בשנים האחרונות, או שיפרשו בקרובות (כנראה מלבד האחרון, שמתעקש להמשיך לשחק), ולא נכנסו להיכל התהילה של הכדורסל ע"ש ג'יימס נייסמית'. האם מגיע להם? נראה בהמשך.
*
מאנו ג'ינובלי. מצד אחד, שחקן אינטליגנט ביותר, אחד שזכה ב-4 טבעות אליפות, ואחד היחידים בהיסטוריה (יחד עם טוני קוקוץ'-אם יש עוד, תוסיפו בתגובות), שזכה גם ביורוליג, גם באולימפיאדה וגם באליפות האנ.בי.איי, ועוד ב-4 שנים. גניבת הדראפט הגדולה של כל הזמנים-מקום 57 בדראפט-ומומחה הגנה והתקפה. מצד שני, לא זכה בשום תואר אישי בליגה מלבד השחקן השישי של 2008, לא משהו שמספיק כדי להכנס להיכל. ב-795 משחקי ליגה, קלע 14.7 נק' עם 3.8 ריב' ו-4 אס' למשחק, לא מספיק כדי להכנס לאחד המקומות הקדושים ביותר של עולם הכדורסל.
הוא יכול להכנס, הרבה בזכות ההצלחה המסחררת שלו בכדורסל האירופאי. הסיכוי לכך לא גדול, אבל קיים. משהו בסדר הגודל של 25-30%.
*
רוברט הורי. האיש ששמו מופיע לצד ההגדרה "ווינר" במילון. 7 אליפויות, הכי הרבה בהיסטוריה ללא משחק בבוסטון, שיא כמות השלשות בסדרות גמר-53, רשם משחק של 7 שלשות ללא החטאה בגמר המערב של 1997, והשחקן הראשון שהגיע ל-100 חטיפות, 100 חסימות ומאה שלשות בעונה. הסיפורים עליו רבים מספור-המשחק של ה-20 ריבאונדים ב-2002, עניין שלא בא בקלות שאתה חולק את הצבע עם שאקיל אוניל, ואין ספור שלשות קלאץ', שקצרה היריעה מכדי לדבר עליהם, אבל בדיוק בשביל זה יש את הסרטון הבא:
מצד שני, ביג שוט רוב מחזיק בממוצעי קריירה של 7 נקודות ו-4.8 ריב' ב-25 דקות למשחק, לא משהו שאפשר ללכת איתו לבנק. אפשר להגיד שהוא היה הסטרץ' פור הראשון-2.08 מ' שתפר שלשות לצד חאכים אולג'ואן, שאקיל אוניל וטים דאנקן, אבל התארים האישיים שלו (בחירה לחמישיית הרוקיז השנייה ב-1993, לצד כשרונות על כוולט וויליאמס וקלרנס וויתרספון) קטנים מאוד.
למרות הווינריות העצומה, חברי ההיכל השמרנים כנראה לא יכניסו שחקן כמוהו, שהתעלה לרמות של היכל התהילה במשחקים ספורים בלבד, ל-hall of fame.
*
צ'אנסי בילאפס. פרש רק לאחרונה, הווה אומר שיהיה מועמד להכנס להיכל ב-2021. סטופר אגדי, שוטר בחסד (מהאלה שתופרים כדורים מ-10 מטר, לא הכחולים), ושחקן שהוביל קבוצה לאליפות, וזכה ב-MVP Finals של 2004. מלבד סדריק מקסוול וג'ו ג'ו וויט, שחקנים שעשו יותר מבילאפס בקריירותיהם, לא היה עדיין MVP גמר שלא נכנס להיכל, נתון שמחזק מועמדותו של צ'אנסי.
מצד שני, השחקן לא רשם מספרים עילאיים בכל עונה-בשיאו, קלע 18.5 נק' למשחק עם 8.6 אס' לערב, ומעולם לא עבר את 20 הנקודות, 9 האסיסטים או 2 החטיפות למשחק. עד שהגיע לדטרויט ולאחר שנפצע במדי הקליפרס-8 עונות מתוך ה-17 ששיחק בליגה, הוא נתן ממוצעים של רכז פותח סולידי.
האם יכנס? כן. מתוך דטרויט הגדולה של אמצע העשור (אליפות וגמר), לא היה אף סטאר מלבדו (ריפ המילטון, טיישון פרינס, ראשיד ובן וואלאס). אף אחד מהם לא נכנס להיכל, ואין מצב שמקבוצה שהגיעה לאליפות וגמר בשנתיים רצופות לא יהיה איש בהיכל התהילה של הכדורסל. זה מגביר את סיכוייו של הפוינט גארד הגדול הזה.
*
ריי אלן. ג'יזוס שאטלוורת' השיג לא מעט בקריירה שלו. 2 אליפויות, באחת היה אחד משלושת השחקנים הבולטים, עשר פעמים אול-סטאר, והפך לאחד מקלעי השלשות והעונשין הטובים בהיסטוריה. צלף אגדי, שמחזיק ב-2,793 שלשות ב-40% מהטווח, 24 שיאים שונים, בעונה הסדירה, הפלייאוף, האול-סטאר, ושיאי מועדון במילווקי, בוסטון וסיאטל. בנוסף מחזיק בממוצעי קריירה נאים של 19 נק' ב-45% מהשדה, 40% מהשלוש ו-89.4% מהעונשין, יחד עם 4 ריב', 3 אס', ובחירות לחמישיית הליגה השנייה והשלישית.
מאידך גיסא, ריי ריי לא הוביל קבוצה לאליפות לבדו, או לקח תואר MVP של גמר כלשהו. הוא היה אחד מעשרת השחקנים הטובים בליגה בנקודה מסויימת, אבל אף פעם לא אחד מהחמישה הגדולים ביותר באותה תקופה. האם זה יספיק כדי להכנס להיכל? אני חושב שלא.
*
דריק רוז. עצוב, עצוב מאוד לראות את השם שלו ליד חבר'ה כאלה, שחקנים שפרשו, או יפרשו, בחמשת השנים הקרובות, כאשר רוז רק בן 25. הפציעות רודפות את השחקן, שמ-2011/12 עד היום, שיחק 49 משחקי עונה סדירה מתוך 230 אפשריים, ומפציעת הברכיים הראשונה, שיחק רק 10 משחקים מתוך 164-פחות מ-6.1%.
רוז מחזיק בממוצעי קריירה של 21 נק', 7 אס' ו-4 ריב' למשחק, ויחסית ל-5 עונות, כאשר באחת שיחק 10 משחקים, מחזיק ברשימת תארים מפוארת: חמישיית הליגה הראשונה, 3 פעמים אול-סטאר, רוקי העונה, בחירה ראשונה בדראפט, ומעל הכל תואר האמ.וי.פי בעונת 2010/11, בה קלע 25 נק' עם 4.1 ריב' ו-7.7 אסיסטים למשחק.
עד היום, לא היה MVP שלא נכנס להיכל התהילה של הכדורסל, מלבד אלו שפרשו לפני פחות מ-7 שנים או משחקים כיום, וכמעט בודאות יכנסו (שאקיל, אייברסון, קובי, דאנקן, גארנט, נאש, נוביצקי, לברון, דוראנט). האם רוז יהיה הראשון? האפשרות קיימת. רוז הוא אחד מ-2 האמ.וי.פים היחידים שלא הגיעו לעולם לגמר, יחד עם סטיב נאש. בנוסף לכך, הייתה לו קריירת מכללות מרשימה, בדמות בחירה לחמישיית הפיינל פור של ה-NCAA, זכייה בתואר "פרשמן השנה" בליגת המכללות בעונה היחידה בה שיחק שם, ואול אמריקאן.
האם כל זה יספיק לו כדי להכנס להיכל? אני חושב שכן. דעתכם?
D-Rose
25 ספט 2014 02:29:52אני מאמין שבילאפס ג׳ינובילי ורוז ייכנסו אבל הייתי מכניס גם את הורי ואולי אלן.
דדי
25 ספט 2014 02:38:56ריי אלן וג'ינובילי שניהם 1000% בפנים.
אין פה בכלל ויכוח.
מאמין שגם רוז ובילאפס, אבל לגביהם יש ספק, ואולי יקח להם יותר שנים.
יניב
25 ספט 2014 08:29:13מסכים שלגבי רוז הכל תלוי איך הוא יחזור אם הוא יחזור להנהיג את הבולס אז הוא בפנים אם הוא יחזור וישחק כמו שהוא שיחק באולימפיאדה אז הוא לא יכנס
דדי
25 ספט 2014 02:39:55מקווה שגם הורי יכנס, אבל עד עכשיו שחקנים מסוגו לא נבחרו.
מנחם לס
25 ספט 2014 03:25:25מלבד הורי כולם בפנים ב-100%!
הורי – 0%
גיא
25 ספט 2014 08:01:50תיקון לגבי קוקוץ שגם לו מגיע להיכנס להיכל התהילה – לא זכה באולימפידה (הפסיד בגמר עם יוגוסלביה לברה״מ של סבוניס ומרצלוניס). ג׳ינולבילי זכה ביורוליג בעונת הפיצול. לכולם מגיע להיכנס פרט להורי ורוז ( כרגע, כל עוד שפצוע).
עדיין פה
25 ספט 2014 20:11:53אגב, קוקוץ זכה באליפות העולם ב-1990 (עם יוגוסלביה. ארה"ב עם שחקני קולג') וגם נבחר לMVP. מאנו לא זכה מעולם באליפות העולם (לא שזה משנה הרבה)
המשגיח
25 ספט 2014 08:30:10מסכים עם דדי. את ריי אלן ומאנו כבר שאלו את מי הם רוצים להזמין לטקס.
הורי? לא נראה לי.
צ'ונסי? אם למיץ ריצ'מונד יש מקום, בטח שלבילאפס יש.
שעייה
25 ספט 2014 08:55:12הייתי מכניס את כולם חוץ מרוז.
מאנו, הורי ובילאפס יכולים להיכנס גם להיכל האשכים של הליגה. גברים אחד אחד.
אשך טמיר המקורי
25 ספט 2014 09:02:341+ בתור חבר בוועדה הבוחרת
אשך טמיר המקורי
25 ספט 2014 09:01:50מאנו, צ'ונסי וריי צריכים להיות ויהיו בפנים.
הורי צריך להיות בפנים רק בגלל השפעתו על המשחק, אבל אין סיכוי שיהיה בגלל שמרנות ונתונים סטטיסטיים לא מספקים.
רוז כרגע ברור שלא צריך להיות ולדעתי גם לא הולך לשום מקום בקריירה שלו בהמשך.
אבל סיכוי מצוין שיכניסו אותו רק בגלל השם, הסטטיסטיקה ואבק הכוכבים.
וגם סוג של פיצוי על ההחמצה.
יאיר
25 ספט 2014 09:36:02ברור שאלן ייכנס. גרועים ממנו עשו את זה והוא מלך השלשות בכל הזמנים. וגם ווינר ענק.
ג׳ינובלי – אני באמת מתקשה להבין איך ניתן לפקפק בגדולתו. בכלל, וזה מצטרף לפוסט של מנחם משני פוסטים ימינה, אני מתקשה להבין איך ההישגים המדהימים של הספרס נעלמים מהעיניים של אנשים פה. ומאנו הוא אחד המנועים של ההישגים האלה.
הורי? – אולי בעולם מושלם. בילאפס? אני נוטה ללא. התחיל רע, המשיך מדהים, סיים רע. לא מספיק בעיניי.
דרק רוז? כשייבנו את היכל הנפילה – הוא יהיה הראשון להיכנס בשעריו.
איתי
25 ספט 2014 11:00:13לטעמי מנו וריי אלן בפנים בטוח כל השאר בספק
Mbk
25 ספט 2014 11:36:10לגבי ריי אלן אין ויכוח בכלל
מאנו יהיה בפנים
בילאפס יהיה חבר בהיכל
דרק רוז אמנם נבחר ל mvp אבל הקריירה שלו קצרה מאוד , מצד שני גםרלף סמפסון נבחר ( אולי בעיקר בגלל קריירת קולג' )
בכושר הנוכחי שלו ולאור 3 העונות האחרונות יש לרוז מקום בהול אוף שיים
רוברט הורי לא יכול להיות חבר בהיכל למרות שהוא שחקן של מאני טיים
דקסטר
25 ספט 2014 12:37:19ריי אלן וג׳ינובלי.
על סמך מה להכניס את רוז להיכל התהילה?
דדי
25 ספט 2014 18:17:27איזה mvp של הליגה לא נכנס להיכל התהילה ?
Yamani1000
25 ספט 2014 12:58:07ג'ינובילי יכנס. זה ה HOF של הכדורסל, ולא של ה NBA.
הורי מבחינתי מתאים להיכל התהילה של העצלנים. שחקן אנדר-אצ'יבר, גם אם ווינר גדול, מה שזה לא אומר…
וזה מאוהד לייקרס שחייב לו את אחת הצעקות הגדולות שיצאו לי מהגרון, בסדרה האלמותית נגד הקווינס.
דובי
25 ספט 2014 13:03:23אם נאש ייכנס גם רוז ייכנס.
Emil
25 ספט 2014 13:30:19ברור שאלן יכנס וגינובלי גם , בילאפס 70% אחוז הורי ורוז לא אלא אם כן רוז חחזור לעצמו
נתן
25 ספט 2014 15:27:38מאנו, וריי אלן צריכים להיכנס, בילאפס גבולי, והשאר לא צריכים. ג'ינובילי עשה קריירה ששווה היכל תהילה בנבא.
מוח אפרוח
25 ספט 2014 15:52:27כל עוד סידני מונקרייף לא בהיכל צריך לסגור את המקום הזה לאלתר.
Yavor
25 ספט 2014 19:35:40מסכים עם הרוב. אלן וג'ינו זה נו בריינר. על השאר הייתי מוותר (בכפוף להמשך הקריירה של רוז)
מוזס מאלון
25 ספט 2014 19:37:31חוץ מרוז את כולם, רוז עוד צריך לקרוע זוג נעליים. לגביי ג׳ינובילי זאת שאלה רטורית
גיא
25 ספט 2014 19:51:02ואם את קוקוץ צריך להשמיט מהזוכים בטריפל אולימפיאדה, אליפות אירופה לקבוצות ואליפות האן.בי.איי, מי שזכה בו הוא הסנטור ביל בראדלי.
שי אבן-צור
25 ספט 2014 20:41:30אם מאנו לא נכנס, צריך לשרוף את ההיכל!
עומר מזיג
26 ספט 2014 00:07:26מאנו יכנס בגלל פריצת הדרך כאירופאי בNBA ובגלל הנבחרת ובגלל הטבעות, למרות שלא בטוח בכלל שמגיע לו (אני חושב שלא).
אלן יכנס א' כי הוא מוביל את ההיסטוריה של הליגה בקטגוריה אולי הכי חשובה בעידן המודרני של המשחק ב' כי הוא קלע את אחת הזריקות הגדולות בהיסטוריה, ודווקא בגלגול השני שלו כשחקן משלים וג' בגלל שיש לו טבעת שהוא חלק מרכזי ממנה.
רוז יהיה הMVP הראשון שלא נכנס כי גם לפני כל הפציעות הוא היה MVP מאוד שנוי במחלוקת ואפשר למצוא הרבה אנשים (ואני ביניהם) שיגידו שסתם לא רצו לתת ללברון עוד MVP. הוא צריך שושלת עם הבולס/עוד עונת MVP לרזומה כדי שיתחילו לשקול אותו בכלל.
הורי לא יכנס בגלל הסטטיסטיקות וחבל כי צריך גם שחקנים כמוהו בהיכל.
צ'ונסי היה גדול בקבוצה שהגיעה 6 שנים ברציפות לגמר מזרח (נוטים לא להזכיר אותם מספיק, אבל הקבוצה הזאת היא אחת מ3 השושלות של העידן המודרני ליד הלייקרס של קובי ושאק וסאן אנטוניו של דאנקן). הבעיה היא שיש נטייה להפחית מחשיבותם של שחקנים כאלה + הוא פרץ מאוחר והשיא שלו נמשך נטו רק 7 שנים. אני מקווה מאוד שיכניסו אותו כי מגיע לו, אבל כמו שאמרתי נוטים לזלזל בדטרויט הזאת בגלל שלא היה שם כוכב גדול, ולא יהיו מספיק אנשים שירגישו צורך "למלא את התקן" ולבחור אותו.
שעייה
26 ספט 2014 00:16:01תוסיף את אלן אייברסון כשחקן בסימן שאלה.
שחקן ענק. לא אשכח לו את הפלייאוף של 2001 (למרות שזה מראה שהמזרח היה פח כבר אז).
חבר של כבוד במועדון האשכים התמירים.
בנבא בטח מעדיפים לשכוח אותו. הם אוהבים את מסיבות העיתונאים המתחסדות במקום ה You are talking about practice
Emil
26 ספט 2014 01:54:22אלן אייברסון לא בסימן שאלה הוא יכנס בטוח ,אם כבר מקגריידי
צביקה
28 ספט 2014 00:14:47אם רוז יכנס, זה יהיה בגלל דברים שהוא עוד יעשה בעתיד. כרגע הוא בחוץ וזה ממש לא משנה שהוא עשה עונה אחת גדולה.
ואלן וג'ינובלי זה בכלל לא שאלה. וצ'ונסי בהחלט ראוי.
הורי, אם יכנס, זה בגלל 7 הטבעות. נתון מספיק חשוב. במיוחד שלמיטב ידיעתי לא הייתה טבעת שהוא לא נתן בה איזה משחק מכריע.