פריוויו 2014/15-טורונטו ראפטורס/רועי ויינברג

היום אנחנו מתחילים עם סדרת הפריוויו לעונת 2014/15, כאשר כל יום (חוץ מערב יום הכיפורים ויום הכיפורים בעצמו), יעלה פריוויו על קבוצה שונה, באדיבות דובי עופר, רון טחן, דור בלוך, עומר מזיג, איל ספיר, מומי, ולאדי קוגן ואנוכי. נתחיל עם הבית האטלנטי, ואלופת הבית אשתקד-טורונטו ראפטורס.

*

טורונטו ראפטורס

מאזן בעונה האחרונה: 34-48, מקום שלישי במזרח, הדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף.

מאמן: דווין קייסי, עונה רביעית ברציפות במועדון. ב-5 שנים כמאמן ראשי (2 במינסוטה), ניצח 159 משחקים מ-352, 45.1% הצלחה. כעוזר מאמן, לקח אליפות ב-2011 עם דאלאס של ריק קרלייל.

אולם: אייר קנדה סנטר (לא ע"ש וינסנטי), 19,800 מקומות.

הגיעו: וויל צ'רי (הגיע מהדי ליג, פוינט גארד צעיר ששומר לא רע, אבל כנראה יבלה בליגת ההתפתחות חלק גדול מהעונה הקרובה), לו וויליאמס (הגיע מאטלנטה, שחקן שישי פנטסטי שיתן עומק בעמדות הגארד), ג'יימס ג'ונסון (הגיע מממפיס, פורוורד מחליף סולידי שנראה כאילו עומד לעשות קפיצת מדרגה בכל עונה, מה שלא קורה בסופו של דבר), ברונו קאבקולו (הבחירה ה-20 בדראפט האחרון, פוטנציאל מרשים שצפוי לשחק לא מעט בליגת ההתפתחות),לוקאס נוגירה (הזכויות עליו הגיעו בטרייד של וויליאמס מאטלנטה, סנטר שיעשה עונת רוקי חלשה בליגה).

עזבו: דוויט ביקס (פוינט גארד שלישי, היום בולנסיה), נאנדו דה קולו (המחליף של טרנס רוס אשתקד, היום בצסק"א מוסקבה), ג'ון סלמונס (לפרייארית שמוכנה לשלם לו, ניו אורלינס פליקינס) וסטיב נובאק (הועבר ליוטה תמורת דיאנטה גרט, שנחתך).

חמישייה: קייל לאורי, טרנס רוס, דמאר דה רוזן, אמיר ג'ונסון, ג'ונאס ואלניוצ'אס.

חמישייה שנייה: גריוויס ואסקז, לו וויליאמס, ג'יימס ג'ונסון, פטריק פטרסון, צ'אק הייז.

על הקבוצה, ב-200 מילים: הראפטורס היו מעולים בעונה שעברה, וניצלו את חולשת המזרח כדי לנצח 48 משחקים ולהגיע לפלייאוף מהמקום השלישי, כאשר לראשונה מאז 2007, עת כיכבו אצל הקנדים כריס בוש ואנטוני פארקר. בסיבוב הראשון הקבוצה פגשה את ברוקלין נטס הקשוחה, והכל הלך טוב מאוד, עד שהגיע הרגע הזה:

לאחר הבלוק הנ"ל, טורונטו הודחה בסיבוב הראשון, והשאירה את קייסי, יוג'רי (מנג'ר הקבוצה) ושות', לעשות חושבים. הצוות הבין שהחמישייה הראשונה משחקת טוב ביחד, וצריך לעשות כמה שיותר כדי להשאירה, מה שהוביל למהלך המרכזי של טורונטו בקיץ-החתמת קייל לאורי המוכשר על חוזה כבד של 48 מיליון דולר ב-4 שנים. הקבוצה חיזקה את הספסל בקיץ, והחתימה שחקנים כמו לו וויליאמס וג'יימס ג'ונסון, שחקנים 6 ו-7 לגיטימיים בכל קבוצה שהיא. יחד עם גריוויס ואסקז המשובח כפוינט גארד מחליף וטיילר הנסבורו, יחד עם פטריק פטרסון כמחליפי הגבוהים, הקבוצה במצב טוב מהבחינה הזאת.

אז מה מצפה לנו מהראפטורס של 2014/15? לא הרבה. שוב, קבוצה עם הגנה טובה (ספיגת 98 נק' למשחק ב-45% מהשדה-הנתונים ה-7 וה-10 הטובים בליגה אשתקד), והתקפה חלשה-101 נק', המקום ה-13 בליגה, ו-47.5% ל-2 (מקום 23), וקבוצה סימפטית ביותר. אלוף העולם דה רוזן יעשה קפיצת מדרגה למימדים של 25 נק' למשחק, ואלניוצ'אס יסגור את הצבע נאמנה, רוס ימשיך להתפתח ולאורי ינצח על כל המקהלה. עם הספסל החזק, הם מרחק פאוור פורוורד טוב מהפיכה למועמדת לטבעת.

תסריט אופטימי לעונה הקרובה: רוס עושה את קפיצת המדרגה שציפו ממנו, דה רוזן הופך לשחקן של 25-5-5 לערב, לאורי מצדיק כל סנט שמשלמים לו ו-ואלניוצ'אס זוכה בתואר השחקן המשתפר של העונה, עם 15 נק', 10 ריב' ו-3 גגות למשחק, כאשר הספסל החדש מתברר כמה שהם היו צריכים בשביל לקפוץ מדרגה. הקבוצה מנצחת 50 משחקים, ומודחת בסיבוב השני במזרח נגד הקאבלירס.

תסריט פסימי לעונה הקרובה: לאורי הופך לאוברפייד הגדול בליגה, ואלניוצ'אס מפספס חלקים גדולים מהעונה עקב פציעה וחוזר ממנה כצל חיוור של עצמו, רוס מדרדר ודה רוזן שובר שיאי אנוכיות. לו וויליאמס בעונה סבירה מסייע לראפטורס לסיים במקום התשיעי בסופו של דבר, מרחק משחק אחד מהניקס שנכנסת למקום השמיני.

תסריט ריאלי לעונה הקרובה: הראפטורס התקדמו משמעותית העונה, אבל לא כמו חברותיהן לקונפרנס. על הנייר, מיאמי, שרלוט והוויזארדס, המתחרות הבולטות על המקום השלישי, טובות בהרבה. הראפטורס ינצחו כמות דומה לעונה הקודמת-45 משחקים, אבל זה יספיק למקום השישי, ולהדחה ב-7 משחקים מול הוויזארדס בסיבוב הראשון.

שיר שמתאר את הקבוצה: ה"ראפר" דרייק בעלים חלקי של הקבוצה, אבל אין סיכוי שאני אשים שיר שלו בכתבה שלי. השיר שהכי מתאר את הראפטורס זה הלהיט של הסטונס, שמספר על זה שמיק ג'אגר, במקרה שלנו טורונטו, לא מצליחים להגיע לסיפוק (סיבוב שני במזרח ומעלה), אבל ממשיכים לנסות. זה, כנראה, יהיה הסיפור של הקנדים בשנים הקרובות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה על הפריוויו.
    כמו שציינת, טורונטו זכו מן ההפקר אשתקד כשניצלו את חולשת המזרח הפאתטי והגיעו עד למקום ה 3. עם זאת, מגיע להם על כך כל הקרדיט שבעולם, בטח לאור העובדה שעשו זאת לאחר הטרייד על רודי גיי, טרייד שעל הנייר נראה לא הכי טוב בזמנו.

    יש להם עכשיו חמישייה שנייה טובה למדי, ויהיה מעניין לראות האם טרנס רוס והסנטר הליטאי שהיה טוב בפלייאוף יבצעו את קפיצת המדרגה. במידה וכן, הם יכולים לסיים גם השנה בטופ 4 של המזרח.

  2. קבוצה מצויינת שתעשה בעיות לכל קבוצה בליגה.
    שיפרו משמעותית את הספסל עם הבאתם של ג'ונסון (שחקן הגנה מעולה ואחד הורסטליים בליגה) וויליאמס.
    מיאמי הם פלופ – טורונטו קבוצה הרבה יותר טובה ושלמה ממנה.
    להערכתי יתחרו על מקומות 3-4 יחד עם וושינגטון ושארלוט, מיאמי יסיימו במקום השישי במקרה הטוב

  3. מצד אחד, קבוצה שעשתה עונת שיא עם פרוספקטים צעירים שאמורים להשתפר בכל עונה שחולפת (בדגש על ולנצ׳יונאס שיש מצב גדול שייתן את עונת הקפיצה שלו. בעיניי, הוא הרבה יותר מועמד לפריצה מרוס).
    מצד שני, זה טורונטו – מועדון שאף פעם כמעט לא נתן 2 עונות טובות ברצף (היה מקרה אחד בודד בתחילת המאה).
    מה שאומר שהכל תלוי באנרגיות שהקבוצה הזו תבוא איתן או במילים אחרות בקייל לאורי שיהיה מעניין לראות את היכולת שלו אחרי שקיבל את החוזה החדש.

  4. רועי יהיה קשה להתעלות על הפריוויו הזה. מסכים עם הכל חוץ מהעניין עם מיאמי. טורונטו יותר טובים ממיאמי, ויסיימו מקום 5.

  5. פריוויו מצויין. הכל תלוי בדרוזן. זאת קבוצה סולידית עם שחקנים טובים בכל עמדה אבל בלי סופרסטאר כריזמטי שיקח את הקבוצה לשלב הבא. אם דרוזן יצליח להפוך לכזה אז זאת קבוצה שיכולה לעצור בגמר המזרח

  6. אחלה פריוויו
    המזל הגדול של טורונטו שהיא במזרח החלש
    בשליש העונה הקודמת לאחר שנראה שעונה בדרך לאשפה רודי גיי הועבר לסקרמנטו , זעקות הטנקינג הגיעו לשחקים ומאותה נקודת זמן טורונטו הייתה לקבוצה הטובה במזרח ( לא הפסיקה לנצח את נמושות הקונפרנס )
    בטורונטו יש תמהיל טוב הבעייה הגדולה שאין שם מסורת של הצלחות
    יקח מעט זמן אבל אם יגיעו לחצי גמר המזרח זו התחלה טובה , מתחת לזה והם יהיו אטלנטה הוקס 2

  7. טורונטו קבוצה על הכיפאק, אבל קייל לאורי הוא לא האיש לשים אצלו את המפתחות. בעיני העונה הזאת תלויה בעיקר בולנציונאס

  8. גיימס גונסון כבר שיחק בטורנטו והיה אהוב מאד על ידי האוהדים שמאד לא אהבו את הטרייד עליו עבור כלום לסקרמנטו.

    לו ויליאמס הוא תוספת רצינית

      1. לא, אתה טועה.

        הפרמט הספציפי של הפריוויו של רועי זהה לזה של וואלה, של שאר הכתבים הוא שונה.

        רועי הוא כותב מוכשר, לכן אני בטוח שהוא יכול לחשוב על משהו מקורי משלו.

        בכל מקרה, מצטער אם זה נשמע כביקורת הורסת.

        1. וואלה בוודאי שלא העתיקו מהופס, אבל אני לא חושב שאנחנו מעתיקים מהם. זה פשוט שבכל פריוויו יהיו כמה קטגוריות שיחזרו על עצמן:
          מאזן מהעונה שעברה, סיכום קטן לגביה, מי עזבו/הצטרפו , חמישייה + ספסל, מאמן ותחזית.

    1. הפורמט של וואלה ושל הופס ושל עוד הרבה אתרים זהה למוספי פתיחת העונה של שנות ה90׳ של העיתונים ידיעות, מעריב וכן הלאה ואני די בטוח שהם העתיקו את זה מחו״ל ככה שזה הסטנדרט וזה בסדר גמור

  9. שימו לב לברונו קאבקולו. הוא 9'6 עם מוטת ידיים פסיכית של 7'7 (!!!!). לא זכור לי מוטציה כזו, מגמד אפילו את דוראנט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט