יומן אליפות מכבי חיפה (5) – סיכום מחזור 2/מתן גילור

ליגת העל, מחזור 2: בית“ר ירושלים - מכבי חיפה

  1. נתחיל דווקא מהסוף – ההפסד לא עצבן אותי יותר מדי. גם הרמה הדי חלשה של מכבי. מה שכן עצבן אותי היא העבירה בתוספת הזמן של מוהמדו אידריסו. זה בכלל לא משנה אם היתה או היתה לא הצגה של שחקן בית"ר ירושלים לעניין עוצמת העבירה. עבירה כזו מעצבת לא רק כי זו חוסר ספורטיביות וכאסח שלא קשרו למשחק, היא מעצבנת בעיקר כי זו עבירה של תבוסתנות. נכון, הסיכוי להשוות לא היה גבוה, אבל שחקני ירושלים נפלו מהרגליים ובדקות האחרונות מכבי היתה יותר מסוכנת מאשר במהלך מרבית שלבי המשחק. ווינר זה לאו דווקא מי שיודע להשוות בכזה מצב, אלא מי שמנסה עד השניה האחרונה. לוזר זה אחד שמרים ידיים מראש. העבירה של אידריסו היא הרמת ידיים. זו לא הדרך והנשמה של מכבי חיפה. בנוסף, מדובר על חוסר אחריות משווע. גם אם שמים בצד את המשחק הנוכחי, מדובר על היעדרות מעוד משחק אחד לפחות ואולי גם ממשחק החוץ נגד מכבי ת"א. בנאדם, אתה כבר בן 34, אל תעשה כאלה שטויות. ואם כבר עשית את השטות, אז אל תמחא כפיים לשופט ותחמיר את המצב.
  2. ואם כבר באידריסו עסקינן, אז השימוש בו, לדעתי, היה מעט שגוי. אני מבין לחלוטין את ההיגיון שעומד מאחורי המהלך שחלוץ המטרה פותח לצדדים ומפנה שטחים לחלוץ שמצטרף מהקו השני. ברם, במקום לקבל את אידריסו ברחבה ואת תורג'מן באגפים, נוצר מצב הפוך בו לא מקבלים תוצרת מאף אחד מהם. צריך לשקול להחליף במיקום שלהם, אלא אם משחקים על כדורים ארוכים ואז כמובן שאידריסו חייב להיות הקדמי מביניהם.
  3. הציוות של אדין צוצאליץ' ודקל קינן, כצמד בלמים, במשחקים מסוג זה, בהם היריבה מחזיקה הרבה בכדור, וניתן לשחק הגנה די נמוכה, עובד לא רע בכלל. בסגנון משחק כזה, האטיות שלהם פחות באה לידי ביטוי, למרות 2 טעויות, הם היו סה"כ בסדר. השאלה היא איך יתפקדו מול קבוצות מסתגרות שמתבססות על מתפרצות. נחכה ונראה…
  4. חן עזרא מתסכל את מיצ'ל ומוציא את העוקץ מהמשחק שלו. מיצ'ל מבסס את המעבר מהגנה להתקפה במינימום נגיעות בכדור, בעוד שחן עזרא עושה זאת באמצעות משחק ריצה. כמובן שהדרך של מיצ'ל היא העדיפה. עזרא צריך להתחיל את הדריבל הרבה יותר קרוב לשער. מעבר לזה שהוא יהיה יותר אפקטיבי, הוא פחות יפגע בתועלת שמיצ'ל מייצר במרכז.
  5. התחלה לא רעה בכלל לחרם. במקום כמות מוערכת מראש (לפי פרסומים) של 6,000 אוהדי מכבי , הגיעו לטדי כ-2,000 אוהדים. החרם ייבחן בשבועות הבאים, כשהמבחנים העיקריים יהיו המשחקים של מכבי ת"א ומכבי חיפה בוסרמיל, אם הפועל ב"ש תגבה מחיר של 80-90 ש"ח לכרטיס, לפני עמלות.
  6. מגיעה מילה טובה לבית"ר ירושלים. קורצקי העמיד קבוצה מאומנת, שבעזרתו של הקהל נראתה נחושה מאד. הניצחון הגיע להם. נקודת התורפה היא הכושר הגופני. בדקה ה-65 נגמר לשחקניה האוויר ואז מכבי חיפה התחילה להיות יותר מסוכנת. אם לא ישתפרו בפרמטר זה, הם ישלמו ביוקר בהמשך הליגה.
  7. פרופורציות – לא לקחנו אליפות במחזור הקודם ולא ירדנו ליגה בנוכחי. הדבר הכי גרוע בהפסד הזה, הרבה יותר מאבדן 3 נקודות במחזור השני, הוא עצירה של המומנטום החיובי שהקבוצה היתה שרויה בו. לפחות במחזור הבא קיבלנו בהזמנה את הקבוצה בכושר הכי חלש בליגה. נכון, במקום 25,000 אוהדים יהיו משהו כמו 20,000, אבל זה גם בסדר. קבוצה נמדדת בדיוק במצבים האלה. מנהיגות נמדדת בדיוק במצבים האלה. ניצחון במחזור הבא יכניס את מכבי ת"א לקצת לחץ לקראת המשחק הקשה שלהם בב"ש. אבדן נקודות שלהם שם + ניצחון שלנו והלחץ בבלומפילד יהיה עליהם.

שנה טובה וחתימה טובה.

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עומר
עומר
23 בספטמבר 2014 16:03

היי מתן, יופי של סיכום.

עומר
עומר
23 בספטמבר 2014 16:04
Reply to  עומר

רציתי לשאול- מה קרה לפורמט "הטוב הרע והמכוער"?

מתן גילור
23 בספטמבר 2014 16:21

אחרי שנתיים, החלטתי לגוון. דווקא על הסיכום הנוכחי זה יכל להתלבש מצוין. אהבת את הפורמט הקודם? האם לדתך כדאי לחזור אליו?

עומר
עומר
23 בספטמבר 2014 16:30

אני אישית אהבתי אותו. לדעתי פורמט של סיכום "חופשי" של כמה פסקאות ואז הטוב הרע והמכוער (כמו שהיה בעצם, לא?) ייחודי ונחמד מאוד. וגם באמת התאים מאוד למשחק הנוכחי.

etayle
etayle
23 בספטמבר 2014 16:46

חיפה לא מתאימה לשחק עם שני חלוצים. אמרתי ואומר שוב.
מה גם שההתקפה מאוד איטית וסטטית. מקווה שעוד כמה מחזורים הצאום יעלה ואיתו הרמה.

מתן גילור
23 בספטמבר 2014 16:51
Reply to  etayle

זה גם מה שאני חושב. בניון במקום תורג'מן ומויאל במקום עטא.
אולי לשקול את אוחיון או חבשי במקום אחד הבלמים.

יאיר
יאיר
23 בספטמבר 2014 17:47

אם הציפיה היא שיוסי בניון יהיה זה שיציל את מכבי חיפה כשישוב, אז נראה לי שחיפה במצב קשה מאוד.
מקווה שלמכבי חיפה יש פתרונות אחרים, כי אין לי כוח לעוד אליפות של מכבי.

מתן גילור
23 בספטמבר 2014 18:14
Reply to  יאיר

מי שחושב שבניון יציל את הקבוצה נאיבי מאד. אבל הוא בהחלט מאפשר לשנות את המערך ויותר מזה יש לו השפעה מנטלית ומנהיגות ברגעים הקשים.

etayle
etayle
23 בספטמבר 2014 20:35
Reply to  יאיר

לא קשור.
קבוצה שמשחקת עם גורילה ועוד חלוץ צד( נו באמת זה לא אגוארו). צריכה לרווח תמשחק. עזרא תמיד עומד בקו ואז גם חוסם לטוואטחה או שהוא נכנס לאמצע הפקוק. מה עוד שראיס אותו סגנון( קצת יותר טוב ) ומשומר לא משהו בכלל. בניון ישים את עזרא בימין( שמה ילך לקו = הגבהות לגורילה) ובניון יביא את הפס הנוסף והתחכום.
לדעתי זה יותר טוב ממה שעכשיו הולך…

אהרון שדה
אהרון שדה
23 בספטמבר 2014 21:59

מתן יופי של סיכום הערותיי על הערותייך
1. מסכים לחלוטין בעניין ארדיסו …בעניין ההפסד אם הייתי אוהד חיפה הייתי מצטער היות והפתיחה של העונה משמעותית מאד.

2.הקמורני עושה רושם של שחקן נפלא …אך אין ספק שזה מגיע ע"ח תורג'מן ומבחן ההשתלבות שלהם הוא משמעותי מאד להצלחת חיפה העונה.
בעיני תורג'מן עם המהירות והחדות שלו חייב להיות בהרכב ולכן אם ההשתלבות תהיה טובה זו תהיה בשורה משמעותית מאד לחיפה.

3. ההגנה של חיפה כמו הסגל כולו מרשימה בעיקר באפשרויות הרבות שעומדות בפני המאמן
כל מאמן בליגה היה רוצה הרכב שני שמורכב מלויטה (אדרי)
גבאי ,שיימן ,דגני ,אוחיון ,בוקולי ,ורד ,אבוקרט ,כלבאית ,אבוחצירה ועמשה (או אם תרצו בניון …שכנראה ידחוק מישהו אחר לספסל).
כאן המקום לציין שהשוער הסרבי עשה עליי רושם יוצא מן הכלל.

6. בית"ר אכן הפתיעה אותי ….באמת שהמבחן הוא עכו בחוץ בשבוע הבא דווקא בגלל שזה משחק חוץ מול קבוצה חלשה יחסית .
בית"ר בנויה על התלהבות והמבחנים שלה העונה יהיו
א. במשחקים הפחות אטרקטיבים במיוחד בחוץ.
ב. בשעת משבר מכיוון שאין לה יותר מדי ניסיון בטח לא עם שחקנים שעברו את הלחץ של המועדון התובעני הזה …למעשה למעט קריאף דסה וחדד אין כמדומני שחקן מעבר לשני עונות מלאות במועדון.

7. בגדול אני מסכים בעניין הפרופורציות ….אולם בשנים האחרונות פתיחות העונה די הכריעו ולכן על חיפה להתייצב בכדי לא למצוא עצמה בפיגור משמעותי מדי אחרי מכבי ת"א.
אני מאמין (ומקווה) שחיפה תיקח את האליפות כי ביחס לקבוצות הצמרת היא האהובה עליי (לא התנגד לב"ש אך איני מאמין ובטח לא בית"ר …למעשה כנראה שזו או חיפה או ת"א הצהובה ואני עם הירוקים).