
אופניים / דוד "פאקו" סעדה
מירוץ פאריס-רובה
באותה העת שאנו חוגגים את חג חירותנו (ומכאן נשלח חג שמח לכולם, ושכולם יחזרו אלינו במהרה), עונת הקלאסיקות מגיעה לנקודת רתיחה עם המונומנט השלישי של העונה – מירוץ פאריס-רובה. המירוץ כשמו יתחיל בפרברי פאריס, ויסתיים בעיירה הצפונית רובה לאחר 259 ק"מ של רכיבה. אלא שבדרך לשם הרוכבים ייאלצו לעבור שלושים מקטעים של פאבה, אותן דרכים של אבנים מרוצפות, מה שמצדיק את הכינוי שניתן למונומנט הזה – הגהינום של הצפון. בסיום הדרך הרוכבים יגיעו לשני סיבובים בוולודרום של רובה. אם לא די בכך, תחזית מזג האוויר מרמזת על סיכויים לגשם בחלקים שונים של המסלול, מה שעשוי להפוך אותו לחגיגת בוץ כפי שראינו ב-2021 בזכייה של סוני קולברלי. בכל הקשור למשתתפי המירוץ, הרי שכאן השאלה המסקרנת ביותר תגיע מכיוונו של טאדיי פוגא'צאר: פוג החליט להסתער השנה על הקלאסיקות, וכבר סימן וי על הטור של פלאנדריה לפני שבוע. אלא שבניגוד למקבילה הבלגית, כאן מדובר במירוץ שהרבה פחות תפור למידותיו של אלוף העולם, היות והוא לא כולל טיפוסים הצפויים לתת לו יתרון כלשהו. אחד שהמירוץ בהחלט תפור למידותיו הוא זוכה הפעמיים הקודמות, מתיו ואן דר פול, שבהחלט יכול להיחשב למועמד הראשי לזכייה כאן, כשחברו וסגנו במירוץ הקודם, יאספר פיליפסן, אמור להוות כאב ראש נוסף ליריבים של קבוצת אלפסין. יריבו של ואן דר פול משכבר הימים, וואוט ואן ארט, הראה כושר מעודד במירוץ בבלגיה, ובהחלט יכול להיחשב לאחד המועמדים הראשיים לזכייה. עוד מועמד חזק לזכייה הוא מאדס פדרסן: הדני מצוי בכושר אדיר שאולי יביא אותו סוף סוף לשתות מבאר המונומנטים. גאנה, קונג, גירמאי, סטויבן, קריסטוף, מילאן ופיתי הם מקצת מהשמות הנוספים שנראה כאן. קבוצת IPT תגיע לכאן עם החברים הוגו הופשטטר וריילי שיהאן, כשגם אלוף ישראל, עודד קוגוט, יחגוג את החג על המסלול. שידור ישיר ביורוספורט ובלינק הזה החל מ-11:30.

היה לי ויכוח בצייצת האם הפייבוריט היום הוא פוג או מוד"פ, כשאני חושב שהשני.
בעיניי ברור שמתיו
לא יקצרו את המסלול בשל הגשם ?
לא נראה לי
כל הטוב הזה אחרי מהדורה נשית נהדרת אתמול.
פאולין-פראן-פרבו PFP, רוכבת השטח מספר 1, עברה לקריירת כביש (בשורות ויסמה) ופרעה שטרות
מספר אחת בהיסטוריה
תודה פאקו וחג שמח לכולם. בתקווה שהחטופים ישובו במהרה. ולעניינו – ברינג איט און כמו שאומרים!! מרתק לראות מה פוג יעשה כדי לנסות להימנע מספרינט נגד ואן דר פול ופדרסן.
יהיה חייב לנסות בריחה ארוכה, אבל שוב – בניגוד לבלגיה אין לו כל כך איפה לעשות את זה.
הרוחות בהמשך מגיעות עד לכ-25 קמ"ש. זה יכול להיות משמעותי כשמדובר על קבוצות קטנות. כנראה עובד לטובת הרוכבים החזקים פיזית.
עובד גם נגד בורחים, למרות שבמירוץ הזה אין באמת פלוטון.
היום בערב שעון ישראל יעלה רורי מקלרוי לדשא באוגוסטה לנסות לזכות בז'קט הירוק בפעם הראשונה, ולהשלים את הגרנד סלאם של המייג'ורס בגולף, 11 שנים אחרי שזכה במייג'ור האחרון שלו.
יש לו יתרון של 2 חבטות על מקום שני.
קל זה לא יהיה. בהצלחה
מהבור הזה יהיה קשה לוו"א לחזור.
אכן
ייאמר לזכותו שהוא לא מוותר.
מצחיק הסלו מו של פוג שמסתכל אחורה ועושה פרצוף, כאילו מבין מי נמצא איתו כרגע.
פדרסן חוטף פנצ'ר בזמן הכי גרוע שפוג תוקף.
כן, המירוץ של פדרסן התפנצ'ר.
ועכשיו זה פוג נגד מתיו. הדבר האחרון שהוא רוצה זה שיאספר יצליח לגשר אליהם.
השאלה הקריטית, האם פיליפסן מצליח לגשר.
אני מנחש שכן, כי פוג לא יכול עכשיו למשוך את מודפ באף 70 ק"מ.
ובכל מקרה אין למתיו שום סיבה לעבוד עכשיו.
ועכשיו שפיליפסן מגשר, לפוג אין ממש סיבה לעבוד (אבל הוא יעשה זאת בכל זאת).
והוא אכן גישר. השאלה מתי יתחילו להתקיף אותו בגלים. מניח שלא בקרוב. ירצו לוודא שיש פער מספיק גדול מקבוצת הרדיפה.
מתיו לוחץ על הגז וזה גומר את פיליפסן. עכשיו פוג מנצל את זה.
השאלה האם זה לא אותו סיפור. פוג לא יוביל עכשיו 45 ק"מ ומודפ לא יעבוד עד שפיליפסן יחזור.
פוג שען טוב יותר מפיליפסן. יהיה לפיליפסן יותר קשה לחזור עכשיו.
פוג יעדיף לעבוד ולהגיע שני מאשר לא לעבוד ולהגיע שלישי (ואולי המזל ייתן לו פאנצ'ר למתיו).
מהלך קצת זדוני שאולי יבטיח למתיו את הזכייה, כי עכשיו פוג ימשוך כל הדרך כשפיליפסן לא יצליח להגיע אליהם.
נראה שמודפ מוותר על פיליפסן. נשארנו עם שני הטיטאנים ראש בראש.
זאת לא הייתה החלטה שלו בכל מקרה.
זאת כן החלטה שלו להתחלק בהובלה ולא רק לשבת על הגלגל.
הפער מפיליפסן גדל בשניה כל שתי שניות. הוא כבר בחצי הדרך בין המובילים לרודפים.
פוג בתעלה
נגמר המירוץ.
עכשיו רק תקלה טכנית יכולה לקחת את זה למודפ.
אולי הגזמתי. פוג יכול לסגור 20 שניות. יש עוד דרך ארוכה.
עושה את זה בציפורניים, אבל מה יישאר מהאנרגיות שלו.
בינתיים לא מצליח לסגור.
למה הם כועסים על מוד"פ? מה הוא תלש שם?
אתה מתכוון לאוהדים? לא ברור אבל זה היה גועל נפש.
השדרים כעסו על משהו. לא בדיוק שמעתי על מה.
הם כעסו בצדק על אוהד שזרק בקבוק על מתיו.
אהה, הבקבוק הצהוב היה של אוהד? ישר לקלבוש. זה ממש מסוכן. כל מגע קטן יכול לרסק אותו על האבנים.
https://x.com/prestejeUAE/status/1911422891284955203
איכס
פוג כבר צמצם ל-13 ועכשיו גדל חזרה ל-18. יהיה קשוח בקילומטרים הקרובים.
הבעיה שלו זה שיש כמה סקטורים ארוכים בדרך, וזה עוד לפני שמדברים על הוולודרום.
נכון, בכל סקטור מודפ מרביץ ושם אי אפשר לצמצם עליו ואפילו קשה להשאיר את הפער.
רואים שמודפ מבין את השטח הרבה יותר טוב. הוא יודע מתי לרכוב באמצע ומתי על העפר בצד. פוג פחות שוחה בחומר.
זה כבר חצי דקה. בכל ק"מ מתקרבים להולנד תרתי משמע.
תגדיל תגדיל, פנצ'ר לפוג.
פוג מפונצ'ר. זה כבר 40 שניות. נגמר הסיפור.
דקה+
ועכשיו מכנית למתיו, לא אמור לשנות.
מודפ מתפנצר
פוג נראה לי די גמור
ציפיתי שהמכנית של מודפ תצמצם יותר מ-7-8 שניות, והשלישיה מאחוריו מצמצמת כל הזמן
הם לא יסגרו עליו 50 שניות. קל וחמר כשהם כבר במלחמות ביניהם על הפודיום.
הוא רוכב טמפו כדי לשמור על המקום השני.
בעיניי המקום השני של פוג היום מרשים יותר מהרבה מההישגים האחרים שלו
מאד מרשים .
ואומר שמתיו יאלץ להתאמן חזק לפעם הבאה .
פוגאצר מתחזק ומתיו מתבגר .
מודפ כבר חוגג.
טריפיט. קלאסיקן עצום.
פדרסן בעוד פודיום ועוד תקווה נכזבת לזכייה במונומנט.
אגב, בידיעת WTF מלפני יומיים דווח שחברת קואנטום פאסיפיק של עידן עופר רכשה 43% מחברת אבארקה ספורט העומדת מאחורי קבוצת מוביסטאר.
מהפייסבוק של IPT
טבילת הבכורה של קוגוט בפריז רובה: סיוט ותענוג
אלוף ישראל עודד קוגוט עבר אתמול יומן ארועים מסוייט בפריז רובה הראשון שלו שכלל התרסקויות, פנצ׳רים, גלגל שבור ועוד שפע של רגעים בלתי נשכחים וסיום שכולו סיפוק ורצון עז לשוב.
לא שהספרינטר של ״ישראל פרמייר טק״ היה מופתע במיוחד מקבלת הפנים הקשה. עוד לפני המרוץ הוא התנבא שזה הולך להיות ״היום המטורף ביותר בקריירה״ אבל אפילו התחזית הפרועה הזו לא ממש הכינה אותו למה שהתחולל.
קוגוט: ״ היה המון סטרס כבר בהתחלת המרוץ בעיקר בגלל הרוח והדיווחים שמקטעי האבנים חלקלקים מבוץ. מתוך כל הכאוס, התקשיתי מאוד לעזור לחברים שלי עם המיקום לקראת הסקטור הראשון – כפי שתיכננו. לאמר את האמת: בקושי הצלחתי לעזור לעצמי ונכנסתי אל המקטע הראשון במיקום גרוע.
משם ועד הארנברג המפורסם ניהלתי מלחמה שלמה רק כדי להשאר עם הפלוטון כאשר שורה של התרסקויות על ימין ועל שמאל מתרחשות ממש לפני – ואני מוצא את עצמי חומק מהן בעור שיני ומצליח להשאר קדימה.
אלא שבארנברג חטפתי פנצ׳ר שעלה לי במחיר כבד: רכב הקבוצה התקשה להגיע אלי , ולקח המון זמן עד שלבסוף קיבלתי גלגל חלופי מהאופנוע של ״שימנו״.
לקח לי קצת זמן אבל נקלעתי לקבוצת רוכבים חזקה והרגשתי מצויין עד ששוב חטפתי תקר, הפעם בגלגל הקדמי. ידעתי שבסיום הסקטור ממתין לי גלגל חלופי – וכך רכבתי את כולו עם תקר בגלגל, משימה לא פשוטה בכלל. זה נגמר בגלגל שבור ובהתרסקות, אבל למזלי קיבלתי גלגל הצלה מקבוצת ״קוויקסטפ״ והצלחתי לשרוד עד ש… חטפתי תקר שלישי. הפעם קיבלתי גלגל חלופי במהירות והצלחתי לדהור עד הסיום״.
את הגמול על כל העינוי המתמשך הזה קיבלתי כשהגענו לוולודרום ברובה. זו הרגשה מטורפת להיכנס לסיבוב האחרון , מלוכלך מבוץ ומדם – ואני בטוח שאחזור לפה יום אחד, רוכב טוב ומנוסה הרבה יותר, ובתקווה עם קצת יותר מזל.
השבוע שאלו אותי מה המירוץ האהוב עליי ולא ידעתי מה לענות… ועכשיו כשאני אחרי היום הזה, עם כמה שהגוף כואב וכמה שהיה קשה אני מתחיל להרגיש שהתאהבתי״.
בס"ד
תודה