-'בקייז' של אוהיו סטייט הם 6 במכללות בפרה-סיסון (היום 1 עד 10)/ מנחם לס

הטרוף הגדול בספורט מתחיל ביום ששי

ביום ששי הקרוב הטרוף מתחיל: הופס מכללות. טרוף שאין כמוהו בכל עולם הספורט, ושיסתיים בטרוף הגדול ביותר – מרץ' מדנס. בינתיים ישנה התלהבות שלא היתה כבר שנים על גבי שנים בשדות התירס של אינדיאנה. HOOSIER BASKETBALL הוא שוב הדבאר המדובר ביותר. בובי נייט ואייזיה תומאס…כולם נזכרים בימי הזוהר. הגיע הזמן שמדינת הכדורסל המטורפת הזאת – אוקיי, תיכוניים, אבל גם מכללות – תנגן שוב את הניגון הגדול. היום אסכם 1 עד 5. באותה משבצת אמשיך כל יום עד שנסיים עם ה-20 הראשונות במכללות.

 

 

1. אינדיאנה

אינדיאנה יוניברסיטי חוזרת עם כל החמישייה שהיתה לה בעונה שעברה. קודי זלר נחשב כבר עכשיו לטוב יותר מאחיו טיילר, המככב בקאבס. כמו אחיו, הוא סנטר עם נשמה וגוף של פאור-פורוורד. לצידו ישחק כריסטיאן ווטפורד, 2.04 מ' שהוא שחקן INSIDE-OUTSIDE (בעונה שעברה 12.6 חיצים ו-5.9 קרשים), ומאחור אחד מהצלפים הטובים במכללות, ג'ורדן הולס (49.6% מה-3!), ומכונת האנרגיה השנייה, הגארד ויקטור אולדיפו. מוריס קריק יכול לשחק כל תפקיד – 1,2,3 באותה יעילות. עומק? יש עומק כמו במרכז האוקיאנוס ההודי: שלךושה פרשמנים מהטופ 100 ביבשת ישנים היוןם במגורים של האוניברסיטה: הפוינט גארד יוגי פראל, הסמול פורוורד ג'רמי הולוול, והפאור פורוורד האנר מסקרה-פריאה – כולם בני אינדיאנה. החולשה היחידה: אינדיאנה הירשתה ליריבות 77 נקודות ממוצע ב-9 ההפסדים. אלה הרבה מדי נקודות, ועל ההוזיירס להקטין את המספר, או שהם לא יצליחו לחתוך את החרדל.

*************************

2. לואיוויל

ריק פיטינו בונה את העונה על שני סוסי מרוץ: גורגוי דיאנג, הסנטר הענק (2.10 מ', 125 ק"ג), ופייטון סיבה, הפוינט-גארד/גארד שלא אתפלא אם יזכה ב-MVP של המכללות העונה. מה שמראה את העומק בקבוצה היא העןבדה שהקלעי מס' 1 בקבוצה, הג'וניור סמול גארד ראס סמית', לא עולה בחמישייה בפרה-סיסון, וויין בלקשיר וצ'יין בנהאן עלו במקומו, צ'יין יותר תחת הסל ווויין בפרימטר. החולשה הגדולה ביותר של לואיוויל בעונה שעברה היו איבודי כדור (14.1 למשחק), שפיטינו חייב להקטין בחצי. לוק הנקוק יהיה החמישי בחמישייה הפותחת. אבל המפתח הוא סיבה, הגארד המגן הטוב במכללות, ולדעתי הגארד מס' 1, התקפה והגנה ביחד.

******************************

3. קנטקי

רק קנטקי יכולה לאבד 6 שחקנים ל-NBA ובסתיו הבא להיות שוב בין חמש הגדולות במכללות. עכשיו שג'ון קליפרי הוריד מעצמו את הקוף של "לא יכול לנצח את ה-BIG ONE", הוא יכול להתארכז בבניית הקבוצה החדשה. הוא הצליח להביא את השחקן מס' 1 בתיכונים, ה-10'6 נרלנס נואל, ומספר 5 בתיכונים, ה-=7'6 סמול פורוורד אלכס פוית'רס. האחרים בחמישייה החדשה יהיו הגארד ארצ'י גודווין (15 בתיכונים לפי ESPN) – כולם ייבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט. איתם יעלו בחמישייה הפורוורד הייל ווילצ'יר (בעונה שעברה 17.2 נק' , שהיה יכול אילו רצה להיות השחקן ה-7 ב-NBA מקנטקי), וריאן האראו, הגארד שעבר מצפון קרולינה סטייט. כמו שהיה בעונה שעברה, כל אוהדי קנטקי חוששים מהדקות של הקבוצה על הספסל. אין מה לדאוג כשיש חמישייה כזאת. גם בעונה שעברה הספסל שיחק רק 20.1% מזמן המשחק, אבל יש להם יהלום על הספסל כ-'שחקן ששי', ג'ו לונרדי, השארפ-שוטר הלבן.

***************************

4. קנזס

ביל סלף אמר לפני חודש שהוא אף פעם לא היה כל כך עצבני כמו העונה של קנזס., כי הוא "מרגיש שחתכו לו את שתי הזרועות ללא ת'ומאס רובינסון וטיישון טיילור, המשחקים בקינגס ובנטס במקום עם הג'ייהאוקס. אבל המאמן הזה תמיד בוכה, ותמיד מביא פרשמנים חדשים להמשיך את הסרט הנע של הג'ייהאוקס. הפעם רובינסון וטיילור יוחלפו ע"י וועדה: הפאור פורוורד, הפרשמן פרי אליס (מס' 30 בתיכונים), והסופומור פוינט גארד נאדיר ת'ארפה. מי שחוזר לו הוא הסופומור הלבן הענק שכה אהבתי באליפות המכללות, ה-2.14 מ' ג'ף ווייטי – ההמשך 'הלבן' לשרשרת הסנטרים של קנזס שמשך שנים מילאו (וממלאים) את ה-NBA, וכן טראוויס רלפורד ואילג'ה ג'ונסון, שני הגארדים המצויינים.

*****************************

5. מישיגן

הכוכב של מישיגן הוא הסופומור טריי בורק – הגארד שהובילם בעונה שעברה עם 14.8 נק' ו-4.6 אס' ב-36 דקות משחק, אבל החליט לוותר על הדראפט ולחכות עוד שנה. למישיגן היתה שנת דראפט מצויינת כשהם דגו שלושה מ-100 הראשונים של ESPN בתיכונים, הסמול פורוורד גלן רובינסון, הפאור פורוורד מיץ' מגריידי, והסמול פורוורד ניק סטאוסקאס. אבל התקווה האמיתית היא טים הרדאוויי ג'וניור, בנו של כוכב-העל, קלע שלשות נפלא, שדבמשחקי ההפסד של מישיגן פישל עם 15.7% מה-3, בעוד שבמשחקי הנצחון הוא היה 46%.

***********************************

6. אוהיו סטייט

למלא את נעליו של ג'רד סולינג'ר לא יהיה מחליף, אז תשכחו מזה ועברו הלאה. הג'וניור פוינט גארד אהרון קראפט והג'וניור סמול פורוורד דשון ת'ומאס הם הסכוי היחיד שיש לבקייז להגיע שוב לפיינל פור. דראפט הוא הגנה מס' אחת מאז עלי בבה (4.7 למשחק; אנשים פוחדים לכדרר כשהוא בסביבה) בעוד שדשון (2.00 מ') סיים את העונה עם רייטינג מזהיר של 122.1. אבל לגנוב זה לא מספיק לפוינט גארד; הוא חייב להתחיל לחדור ולקלוע ולהשתמש במהירותו. דשון ת'ומאס יכול לשפר את הגנתו. אוהיו סטייט היא אחת הקבוצות הפיזיות החזקות במכללות, ועליה לנצל עובדה זאת במשחק פיזי, ולעזאזל היופי. שהצופים יילכו לבלט אם הם רוצים יופי.

*****************************

7. צפון קרולינה סטייט

אחרי שלושה עשורים של זכרונות ואבל על ג'ים וולוונו, סטייט מוכנה להשמיע קול ב-'דרך הטבק'. מרק גוטפריד (היהודי) שינה את עורה של הקבוצה מאחת המנסה למצוא מקום במרכז ה-ACC לקבוצה בסוויט 16. הם כמעט עשו את ה-ELITE EIGHT (אם אתם זוכרים את ההפסד המר לקנזס, סגנית האלופה, 57-60), ו ארבע מהחמישייה חוזרים לשחק. יצטרף אליהם השחקן בטופ 20 של התיכונים – השוטינג גארד רודני פורביס – והקלעים המובילים מהעונה שעברה סי ג'יי לסלי ולורנזו בראון, השוטינג גארד, ממשיכים להתבגר. זוהי הפעם הראשונה אי פעם שאני שם את ה-'וולפק' לפני צפון קרולינה ודוק, בפרה-סיסון.

*****************************

8. דיוק

כשדיוק הפסידה בעונה שעברה את המשחק הראשון בטורניר ה-NCAA, הרבה הרימו אצבע מאשימה לעבר הגארד אוסטין ריברס שלבדו לקח 23% מכל הזריקות של דיוק, כשהרייטינג ההתקפי שלו (104.5) הוא הנמוך בין כל שחקני החמישייה. כדי שדבר כזה לא יקרה שוב, המאמנן מייק ששבסקי אמר לשחקניו כבר באימון הראשון שאין אף כוכב בקבוצה, ושהעונה הכדור יתחלק בין כולם. ז" א הסניור סת' קרי, ריאן קלי, ומייסון פלמלי, כשהכוכב החדש, שחקן התיכונים מס' 9 של USA TODAY רשיד סוליימון יושב ומקשיב בשקט. דיוק רוצה העונה לחזור למה שעשה אותה גדולה: משחק קבוצתי חכם.

****************************

UCLA 9.

העונה הראשונה של UCLAבאולם הפאולי החדש תרכב על כתפי שני פרשמנים, ה-6'6 שבז מוחמד – השחקן ה-2 במכללות – וה-9'6 קייל אנדרסון (חמישי בתיכונים לפי אי אס פי אן). אליהם יצטרף הטרנספר מצפון קרולינה הפוינט גארד לארי דרו. הבעייה היא הסנטר ג'שועה סמית' שבעונה שעברה התחיל טוב והיה בירידה מתמדת ככל שהעונה נמשכה. אז מאד יכול להיות שהכל יהיה בידיים של התאומים דייויד וטראביס וויר שהיו מלכי הסלים של יו סי אל איי בעונה שעברה. הסיבה היחידה שלא שמתי אותם גבוה יותר היא שגם שבז מוחמד וגם קייל אנדרסון עדיין לא ELIGIBLE לשחק בגלל ציונים בתיכון, ואם לא יצליחו לאשר אותם איכשהו, UCLA בצרה צרורה.

*****************************

10. סירקיוז

בעונה שעברה סירקיוז הובילה את כל המכללות ביעילות הגנה עם ה-2-3 זון שלהם שנתן להם 93.8% יעילות מתוך 100%. אבל הקבוצה איבדה את דיון ווייטרס ווס ג'ונסון ל-NBA, ושניהם היו הלב והנשמה של ההגנה (פלוס הסנטר בבוסטון סלטיקס). העונה הסופומורים מייקל קרטר-וויליאמס עם הסניור ברנדון טריצ'ה ינסו למלא את מקומם. כולם רואים את קרטר-ויליאמס ככוכב העל הבא של סירקיוז שיהיה לדעתי בחירת לוטרי. דחואן קולמן וראקים כריסטמס הם שני השומרים על הסל, ובהתקפה נגד ה-2-3 חובה לנסות להוציאם לפרימטר.

Tomorrow – 11-15

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מאמר מעולה, בקשר לאינדיאנה-77 נקודות ספיגה ב-40 דקות, למכללות זה נתון טוב. השיא של קנטקי אשתקד היה מדהים, ועוד יותר מדהים שגם השנה, אחרי ש-6 השחקנים הטובים ביותר שלהם נטשו אותם, הם ברמה גבוהה.

  2. מה עם השני אחים שהגיעו מהתיכונים והתלבטו בין שני קבוצות? ונראה לי שהם בחרו לבסוף בקנטקי, אין שום איזכור עליהם. בזמנו הם עשו הרבה רעש עם תוכנית טלוויזיה – שאתה סיקרת בצורה נפלאה

  3. לדעתי שבאז מוחמד יכול להיות סטאר גדול באנ.בי.איי, וכל הכבוד לו שהוא לא משלם לאיזה חנון כדי שיעשה את העבודה שלו (כמו דריק רוז), אלא מנסה להתחזק בתחום בעצמו

  4. מנחם תודה רבה באמת שבעברית כמעט ולא מדברים על המכללות מאז ימי שפר העליזים,רק דבר אחד לא היה לי הכי ברור,השחקן הטוב ביותר כיום במכללות ה וא נרלנס נואל?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט