מעורב הופס ליום שני: קופר פלאג על ההפסד ליוסטון; האם שריקת פאול (שלא היה!) נגד פלאג עלתה לדוק במשחק? / פיל ג'קסון, מאמן שיקגו ולייקרס לשעבר, בוחר את ה-GOAT / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני: קופר פלאג על ההפסד ליוסטון; האם שריקת פאול (שלא היה!) נגד פלאג עלתה לדוק במשחק? / פיל ג'קסון, מאמן שיקגו ולייקרס לשעבר, בוחר את ה-GOAT / מנחם לס

1.פיל ג'קסון, שאימן את הגדולים ביותר, בוחר במייקל ג'ורדן כ'גדול השחקנים' אי פעם!

מעורב הופס ליום שני: קופר פלאג על ההפסד ליוסטון; האם שריקת פאול (שלא היה!) נגד פלאג עלתה לדוק במשחק? / פיל ג'קסון, מאמן שיקגו ולייקרס לשעבר, בוחר את ה-GOAT / מנחם לס

Phil Jackson is widely regarded as one of the greatest coaches in NBA history, thanks to his numerous titles with the Chicago Bulls and Los Angeles Lakers. He entered the debate about the greatest of all time for the fist time

"מייקל ג'ורדן הוא השחקן הגדול ביותר שאימנתי. הוא שחקן שהיה הקרוב ביותר לאופטימלי: גובהו (2.00 מ', מ.ל), חוזקו, מהירותו, הקואורדינציה שלו, ותאוות המשחק שלו – אין להם אח ורע. עם גופו השרירי הוא הצליח להיות שחקן ההתקפה הטוב מכולם, ושחקן ההגנה הטוב מכולם. אני מעז לומר שגדולתו will never be superseded – אף פעם לא תוחלף או תושווה:

Michael’s image as a player will always stand and his greatness will never be superseded.”

הוא אמר שוב, מה שאמר פעם כשמייקל ניבחר להיכל התהילה:

“I don’t think anybody will ever really touch what Michael has done for the game. They may be able to break a record he had or maybe win more championships… But Michael’s image as a player will always stand and his greatness will never be superseded.”

“He was perhaps the most recognizable athlete in the world for a decade,” he stated. “That he brought the game of basketball and the NBA to that level will never be eclipsed.”

2. פיל ג'קסון משווה בין קובי בריאנט ומייקל ג'ורדן

Jackson has the unique distinction of having coached two of the greatest players in NBA history, Michael Jordan and Kobe Bryant. With both, he won multiple NBA championships, giving him the perspective needed to compare their respective strengths.

"היתרון הברור ביותר של מייקל על קובי הייתה המנהיגות שלו. "לעתים מייקל יכול להיות קשה עם בני קבוצתו, אבל כולם ידעו תמיד שרק טובת הקבוצה לנגד עיניו, ואין לו רצון לפגוע באף אחד אישית:

Though at times he could be hard on his teammates, Michael was masterful at controlling the emotional climate of the team with the power of his presence. Kobe had a long way to go before he could make that claim. He talked a good game, but he’d yet to experience the cold truth of leadership in his bones, as Michael had in his bones. I know that Kobe has relied on his conversations with Michael over the years. Michael has been very helpful to him and I know Kobe has a great respect for Michael.”

3. היתרון של מייקל על לברון, לפי ג'קסון

 על לברון נגד מייקל פיל ג'קסון אמר:

“You know, it’s a funny thing, you can’t take anything away from either player. They’re absolutely terrific players,”.

"ההבדל הגדול הוא שמייקל הוא הווינר הגדול ביותר שהיה. הוא הגיע לגמר 6 פעמים וניצח 6 פעמים. הוא הווינר הגדול ביותר שהיה. זהו היתרון שלו על לברון".

4. מי הוא 'גדול השחקנים' שלך?

5. קופר פלאג, במשחק אישי נהדר, מפסיד את המשחק החשוב ביותר בחייו עד כה

כשהוא בקושי עוצר בדמעותיו, קופר פלאג הודה לכולם על "INCREDIBLE SEASON" בדוק. "פגשתי חברים שיהיו חברי עד סוף ימי חיי", הוא אמר, ונהניתי ללכת להרצאות של טובי הפרופסורים. הייתה עונה מצויינת ומיוחדת במינה שלא הסתיימה טוב כפי שרצינו", אמר הצעיר בן ה-18 הזה.

קופר הראה שוב את גדולתו, ואת מוכנותו ל-NBA כשקלע 27, קטף 7 ריבאונדים, מסר 4 אסיסטים, גנב 2, וחסם 3. בתנועתו, בשליטתו במצב, ובמשחק ההגנה שלו הוא הזכיר לי את דייב דבושר. אבל קופר פלאג יסיים גדול מדבושר. ה-2.06 מ' הזה כבר משחק כאול סטאר. הוא יעלה כיתה לכיתתו של לארי בירד. הוא יהיה שחקן NBA שיהיה תענוג לחזות בו.

יוסטון עשתה את הבלתי יאומן. ב-43 השניות האחרונות היא קלעה 7 נקודות ב-15 שניות, בדקה האחרונה יוסטון OUTSCORED DUKE 11-1 לנצחון 70-67. על זריקתו האחרונה לשוויון שהוא החמיץ הוא אמר, "זה כדורסל. תמיד תחטיא זריקה חשובה. אני אוכל לחיות עם ההחמצה הזאת".

וואללה. הוא מדבר כשחקן שנמצא בליגה 18 שנה, ולא כצעיר בן 18 שנים.

6. קופר פלאג יצטרך לחיות עם זריקת המידריינג' שהחטיא בסוף המשחק שהייתה נותנת לדוק יתרון 68-69

7. האם שריקת הפאול השגוייה נגד קופר פלאג בשניות האחרונות כשדוק מובילה 77-76, עלתה להם במשחק? רבים חושבים כך!

8. כל יום משאל על בחירת סוף עונה אחרת. היום: מי ייבחר ל'מגן העונה' של ה-NBA?

9. תוצאות המשאל האחרון

מה דעתך בקשר לדווייט האוארד ב'היכל התהילה'?

אני הייתי בוחר בו

52.53% (135 votes)

אני לא הייתי בוחר בו

33.46% (86 votes)

לי אין דיעה לכאן או לכאן

14.01% (36 votes)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
62 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
Eldad Ben-Moshe
07/04/2025 0:32:56

אני אוהד של הלייקרס מזה הרבה שנים. מגיק הוא השחקן האהוב עלי. קובי אגדה, בעיקר בהתחשב בכך שממי שמוזכרים בדיונים של GOAT הוא היחיד/מהנדירים שאין לו איזה יתרון פיזי משמעותי שתרם לדומיננטיות שלו (אגב, זה נכון גם לגבי לארי בירד שלא ברור לי למה הוא נעדר מהדיון על ה GOAT בדרך כלל).
ועדיין, מצחיק אותי שבכלל יש דיון בשאלה מי הגדול מכולם.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
07/04/2025 6:08:20
הגב ל  Eldad Ben-Moshe

לייקרס היום כיסו את הקבוצה הכי טובה ב-NBA עם ה-MVP הנכנס בשלשות, והשכיבו אותה לישון.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי מיכאל ירדן
הבן הממזר של דנילו גלינארי

ניגוב לפסח כמו שידידנו ציין

Eldad Ben-Moshe
07/04/2025 7:20:02

לשמחתי הרבה… וכדי להכפיל אותה הקינגס שנהיו עלובים ממש ניצחו את קליבלנד.
השאלה לגבי שתיהן (לייקרס וקינגס( היא מה נראה מהן בפלייאוף. על הקינגס אני לא בונה תקוות. הלייקרס יכולים ללכת לכל כיוון, לא מאוד יפתיע אם יקחו אליפות, ולא יפתיע אם לא יעברו סיבוב אם תהיה להם יריבה חזקה

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Eldad Ben-Moshe
NBA בדם
07/04/2025 2:30:16

תודה מנחם
הטיעון שמייקל הגואט כי הוא שחקן סופר מוכשר, דומיננטי וקילר, מלא באליפויות ומעוטר בmvp, הוא מצויין.
הטיעון של ה 6 מ 6, ושהוא בלתי מנוצח הוא ילדותי ושטחי. צריך מלא נסיבות כדי שייווצר מצב כזה.
אם פיפן והוראס גרנט/רודמן, היו נפצעים באחד הגמרים, המאזן לא היה מושלם. אם לא היו יריבות נחמדות כיוטה, פורטלנד וסיאטל אלא סופרטים (שהיה נוצר כדי לנצח אותו), של 2 משלושת השחקנים הטובים בעולם + 2 שחקני טופ 20 בליגה, גם מייקל הגדול היה מפסיד להם.
מייקל ובעיקר פיפן נכנסו לשיאם שהשושלות ששלטו בשנות ה80 ירדו בסוף העשור. דטרויט נגמרה, בירד שבק חיים ומג'יק שיחק בגמר ללא קארים ופרש ב91'.
מייקל ניצל עד תום את המצב, ולצידו סגל מעולה, שגם בלעדיו הגיע ל 55 ניצחונות ב94', ולחצי גמר מזרח שהוכרע רק בגיים 7.
יש סיבות טובות וראויות מאוד שבעיני רבים מייקל נחשב לגואט, אבל הטיעונים השיטחיים של ה 6 מ 6, ושהוא בלתי מנוצח ולא יכול להפסיד הם לא ענייניים.
במשחק קבוצתי שלא תלוי בשחקן בודד אלא בעוד גורמים רבים, ההסתכלות רק על מספר הטבעות כגורם הבלעדי היא לא נכונה בעליל, ומרדדת את השיח בעניין.
למייקל מגיע טיעונים טובים מאלו, ובהחלט יש לו טיעונים למכביר שישכנעו אנשים שהוא הגדול ביותר. זה לא מגיע לו, זה לא מגיע ליריבים שלו, וזה בעיקר יוצר תחושה שלא רוצים דיון אלא רוצים לקבע עובדה מוגמרת על אוטומט ללא כל מחשבה ושיח.

שדות פופ לנצח
07/04/2025 7:00:43
הגב ל  NBA בדם

מצחיק שאתה קורא לטיעונים בעד מייקל שטחיים וילדותיים…כשכל הטיעון שלך מבוסס על עולם מדומיין …גם אני רוצה להכנס לדיון על הgoat, אילו רק נולדתי 2.06 עם יכולות אתלטיות קליעה פנומנלית ידיים ורגליים זריזות בהגנה ווינריות מולדת גם אני הייתי שם…זה רק עניין של מזל ונסיבות שמנעו ממני להגשים את הפוטנציאל הגלום בי…לא פייר שאנשים שמזלם שפר עליהם מקבלים את כל הקרדיט ואילו אנחנו מקבלים התעלמות כזו גורפת..לא הוגן

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי שדות פופ לנצח
Yinon Yavor
07/04/2025 9:20:10

לא מצחיק ולא נעליים.
טיעון של 6 מ-6 הוא ילדותי לחלוטין. מה עם השנים בהם לא הגיע לגמר? בעצם, אם הוא היה "קצת" טוב יותר בגמר המזרח שהפסיד, אולי היה לו 6 מ-7 ??
אז מה עדיף?
הטיעון של פיל וגם של אחרים לגבי 6 מ-6 מעקר לחלוטין את הדיון. יש מספיק טיעונים ששמים את מייקל בראש, ולדעתי הוא באמת הכי טוב שהיה. חבל שגם הטענה הפשוטה הזו נשפטת לגופו של מגיב ולא באופן ענייני.

yaniv
07/04/2025 11:39:54
הגב ל  Yinon Yavor

הטיעון של 6/6 בכלל לא ילדותי.הוא מוכיח קודם כל שבמאני טיים איפה שזה באמת הכי קובע הוא העלה את הרמה שלו ולא היה מסוגל להפסיד(תחזור לאליפות האחרונה ולרצף המטורף שהוא עשה גם בהגנה וגם בהתקפה במשחק האחרון).מעבר לזה אתה מתעלם גם מהעובדה שזה לא רק 6/6 זה מהרגע שהוא העפיל בפעם הראשונה לפיינלס כל עונה(חוץ מעונת החזרה) הוא הגיע לגמר וגם לקח אותו.זה לא שהוא העפיל פעם אחת בגיל 24 ולקח ואז פעם נוספת בגיל 28 וכו אלא הכל היה בדומיננטיות מטורפת של שש עונות רצופות(כמעט) שהוא שיחק ועל זה מדברים כשאומרים 6/6

NBA בדם
07/04/2025 11:49:46
הגב ל  yaniv

יש נסיבות שגרמו לכך שהוא ישלוט בשנות ה90:
יריבות לא מספיק מאתגרות בלשון המעטה, כוכב משנה אדיר לצידו ושושלות שנפלו בסוף העשור הקודם.
מייקל ללא ספק היה מדהים וסופר דומיננטי עם מנטליות מנצחת אבל ה 6 מ 6 נוצר גם בגלל מרכיבים נוספים ולא רק בזכותו.
איך אתה מסביר שקארים בשיאו זכה רק באליפות אחת ואחרי שהגיע מג'יק זכה בעוד 4 טבעות בגיל מבוגר (ב88 כבר לא היה גורם משמעותי)? יש משתנים וסיטואציות ששמים אותך במצב אחר, ולא הכל נשפט על פי כן הביא טבעת או לא.

yaniv
07/04/2025 12:02:55
הגב ל  NBA בדם

יש מיליון משתנים ויש מילון אפשרויות.אני מסתכל שורה תחתונה ושורה תחתונה זה שלא נראה דומיננטיות כזאת בגמרים אף פעם.אתה אוהב לשחק בנדמה לי אז סבבה בוא ניקח את האליפות הכי מרשימה של לברון ואחת המרשימות בכלל של שחקן כדורסל. אז ככה אם בוגוט שהיה מרכיב סופר סופר חשוב בגולדן סטייט באותה עונה לא נפצע אז גולדן לוקחת בחמש, אם לברון במשחק מספר חמש נדמה לי לא עושה את הפרובקציה ומנסה להעיף את קרי ושזה לא הולך עושה את הפרובקציה על גרין שמצליחה ןאם הליגה לא הייתה רוצה להאריך את הסדרה ולהמשיך אותה ולא מרחקיה את גרין(בטח שאחרי מקרה יותר חמור בסיבוב הקודם לא הרחיקה אותו) אז ללברון אין את אחת האליפויות הכי מרשימות בהסטוריה.
הקיצר אין כאן נדמה לי כמו שאתה אוהב לעשות אלא יש כאן עובדות מייקל בשיא הדומיננטיות שלו לא נתן לאף אחד אחר לזכות באליפות מלבדו מבחינתך זה לא טיעון כי בעולם הנדמה לי היו לו יריבות קלות או כל סיפור שאתה רוצה לספר לעצמך אז לך על זה אבל מה לעשות יש עובדות והעובדות מספרות שמייקל מהרגע שהגיע לגמר במשך 6 עונות לקח אליפיות מבלי שאף אחד מצליח לנצח אותו(ושוב אני מוריד את עונת החזרה)

NBA בדם
07/04/2025 12:20:11
הגב ל  yaniv

זה הבעיה שאתה הולך רק לשורה התחתונה בלי לבדוק משתנים נוספים.
לשיטתך ראסל הטוב ביותר כי יש לו 11 טבעות ולא מעניין הסיפור כולו. מזה משנה שהיה מלבדו עוד 3 אוסלטארים בכל התקופה. זה סתם סיפור שאני מספר לעצמי.
וכן אם אתה רוצה להתעלם מהעובדה שהיריבות שהיו למייקל היו נחותות משמעותית משושלת גולדן/ספרס ואוקייסי שלברון התמודד מולם זו זכותך אבל זוהי התעלמות מוחלטת מהתמונה המלאה שמספרת הרבה יותר "מהשורה התחתונה" שאנשים מתמכרים אליה בקלות דעת.

yaniv
07/04/2025 13:16:59
הגב ל  NBA בדם

קודם כל המשתנים שאתה מדבר עליהם הם משתנים בראש שלך ולא דבר שאפשר למדוד.מי אמר שלברון התמודד מול קבוצות יותר טובות מסיאטל פיניקס(קבוצה מטורפת אפרופו) יוטה וכו.
דבר שני אני לא מתעלם מכלום ולא אמרתי שהטיעון של 6/6 זה הטיעון היחידי כל מה שאמרתי שזה בהחלט טיעון לגיטימי שמתווסף לשאר הטיעונים למה לברון אם כל הכבוד לא מייקל ובטח ובטח זה לא טיעון ילדותי.
וראסל מבחינתי לא הכי טוב בעולם בעיקר בגלל שזאת תקופה אחרת לגמרי,משחק אחר לגמרי וליגה אחרת לגמרי.
והכי קורע שלך מילא גולדן שושלת(בהחלט) ספרס שושלת בוודאי שלא בטח לא ב2014 ואוק שושלת.אחי תארגן לי גם קצת מהחומר הזה

NBA בדם
07/04/2025 13:36:47
הגב ל  yaniv

אתה באמת משווה בין יוטה פעמיים,סיאטל ופורטלנד לספרס, גולדן ואוקייסי? (לא ציינתי שהיא שושלת, פשוט היא יותר טובה מהקבוצות שמייקל פגש או לפחות מרובן). סטוקטון ב98 קלע 11 נקודות למשחק בפלייאוף והוא השחקן השני בטיבו אחרי מלון. הקבוצות הנ"ל כמה רמות מתחת לא משנה איך תסובב את זה.

yaniv
07/04/2025 14:21:28
הגב ל  NBA בדם

אז בוא נשווה את הקבוצות במזרח שלברון שיחק נגדם והקבוצות שמייקל שיחק נגדם במזרח .שוב אני לא מסובב כלום אתה החלטת שאלה קבוצות הרבה יותר טובות,חוץ מגולדן סטייט אף אחת מהם לא קבוצה יותר טובה מפיניקס של 93(תבקש מגיא שיסביר לך קצת איזה קבוצה הייתה פיניקס ב93 עם בארקלי במיטבו)או החלטת שאוק הרבה יותר טובים מסיאטל שהיו קבוצה מפחידה עם הכפפה ושון קמפ וכן גם יוטה הייתה קבוצה מצויינת,וסטוטקון למקרה ששכחת אף פעם לא היה סקורר מטורף אלא התמקד בהגנה מצויינת וכמובן אסיסיטים(אפרופו היה פודקאסט נדמה לי של מקסוול שבו הוא קילל את יוטה ובעיקר את הורנאסק וסטוטקון שלמרות המראה של הקאנטרי בוי שלהם היו שחקני הגנה מדהימים ובעיקר קרציות שלא ברא השטן)

NBA בדם
07/04/2025 14:42:41
הגב ל  yaniv

גם בשנים שהמזרח היה חלש (15-18), תמיד חיכתה ללברון גולדנית מפלצתית, אז לא היה לו סיכוי בשנים "שנהנה" מקונפרנס חלש. (בנוסף ב15 ו18 שיחק לבד בגמרים).
אמרתי שפיניקס 93 באמת הייתה טובה וראוייה.
סיאטל, פורטלנד ויוטה פעמיים לא ברמה של הספרס 07',14,13. (אציין שב07' הוביל נגרים וב14' וויד כבר היה מעבר לשיאו).
עם כל הכבוד לפייטון וקמפ הם לא ברמה של אוקייסי 12': קיידי (שחקן טופ 2 בליגה), ראס (אולסטאר וחמישייה שנייה), הארדן (שחקן שישי של העונה) ואיבקה (מקום שני בשחקן ההגנה של השנה).
נכון שסטוקטון היה מנהל משחק עילאי ושומר נהדר אבל 11 נקודות למשחק (ב98'), זה לא מספיק.

yaniv
07/04/2025 15:02:37
הגב ל  NBA בדם

שוב פעם אתה החלטת ומי שם אותך כמחליט הבלעדי שיודע איזה קבוצה טובה או לא טובה.זה בדיוק הנקודה שאני מנסה להסביר לך אתה לא מדבר עובדות אלא השערות.נתת את אוקלהומה סבבה רק שכחת לציין שהיא הייתה קבוצה מאוד מאוד צעירה וקיידי ממש לא היה באותה תקופה טופ2.עכשיו אתה חושב שכן -לגיטימי אני חושב שלא-גם לגיטימי ולכן בראייה שלך אלה קבוצות מאוד חלשות בראייה שלי הם ממש לא קבוצות חלשות וכל מה שאתה מנסה לשכנע זה שטויות כי לא תשכנע אותי שאוק של 2012 וספרס של 07 היו קבוצות מטורפות שהרבה יותר טובות מסיאטל או יוטה.ממש לא וגם שים לב איך אתה שוב מקטין את הקבוצות של לברון(נגרים וייד מעבר לשיא וכו) רק בשביל להראות איזה גדול לברון שלבד לבד התמודד מול קבוצות מהטובות בהסטוריה בניגוד למייקל שהתמודד מול קבוצות כמו שארלוט אז איך אפשר להשוות בכלל ולכן חוזר ואומר אתה אוהב לשחק בנדמה לי ולהביא טענות שאי אפשר להוכיח כעובדות גמורות שהם 100% נכונות וזה פשוט לא נכון.
האמת שהגדולה שלך שבכל דיון איתך מגיעים למקומות שבכלל לא חשבתי להגיע.מזכיר לך הדיון מבחינתי בכלל לא קשור ללברון או אפילו למייקל אלא לטיעון של 6/6 בגמרים שאתה בשיא הדומיננטיות שלך זה בהחלט פקטור שחייבים לקחת שמדברים על גדולה של שחקן וממש לא טיעון ילדותי או מפגר .

NBA בדם
07/04/2025 15:20:32
הגב ל  yaniv

אני מביא רק עובדות. קיידי סיים במירוץ לmvp באותה עונה במקום השני. (גם ב2010).
כנ"ל גבי ראס,הארדן ואיבקה. זה הכל עובדות. (מוזמן לבדוק).
היא הייתה אמנם צעירה אבל מספיק בוגרת כדי להדיח את הפיינליסטית שנה לאחר מכן והאלופה האדירה שנתיים לאחר מכן (ספרס).
ב07 לברון סחב קבוצה סופר חלשה. 2 השחקנים הכי טובים שלו שמה מלבדו היו איגלאוסקאס (12.6 נק'+ 9.7 ריב') ודרו גודן (11.4 נק', 8 ריב').
ב15 לאב וקיירי היו פצועים בגמר (קיירי אחרי נפצע לקראת סוף המשחק הראשון).
ב18 השחקנים השני ושלישי בקבוצה היו לאב הקונוס (14.9 נק', 10.2 ריב') וג'ורג' היל (9.2 נק', 2.2 אס').
בגמר 14' וויד היה חלש מאוד עם 15.2 נק' ב43% שדה.
הכל נתונים ועובדות שתמצא בכל מקום. שום דבר לא פרי דמיוני.

yaniv
07/04/2025 15:40:58
הגב ל  NBA בדם

לא יודע מה איתך אבל מבחינתי ניצחון של אוקלהומה היה האמאמא של ההפתעה וקיידי אולי סיים שני בMVP אבל לבטח לא היה השחקן השני הכי טוב בליגה.לברון קובי וייד נוביצקי פול היו הרבה יותר טובים ממנו בשלב ההוא
אתה צוחק עלי שאני מסתכל רק על עובדות ומה אתה עושה אם לא מסתמך אך ורק על עובדות למשל מביא לי נתונים סטטיסטים של שחקנים וטוען שהם היו חלשים מבלי להתחשב בשיטת הרסבוצה מבלי להתחשב איך כל הקבוצה שיחקה ואיזה שיטה היא שיחקה(להוציא את המקסימום מלברון ולמפות אותו בשחקנים שיעזרו לו למקסם את היכולות שלו) אני לרגע לא טוען שהם היו סופרסטארים אבל הם היו מספיק טובים להביא אותו לפיינלס ,מה עוד שהפכת את הספרס של 07 לקבוצה מטורפת,לא יודע בן כמה היית אבל לפחות לדעתי זאת הייתה הספרס הכי חלשים מכחל ה20 שנה שהם היו דומיננטים אז יש 2 צדדים למטבע.
ב15 מסכים שהשחקנים נפצעו אבל מה לעשות זה חלק מהמשחק(בלי פציעה של בוגוט אין ללברון אליפות עם הקאבס-לך תפריך טענה זאת בבקשה)
ב18 מבחינתך לאב הוא קונוס מבחינתי הוא עדיין היה מצויין מה שכן מסכים בהחלט שבזכות הקונםפרנס המאוד מאוד חלש הוא המליח להגיע לגמר למרות שהשחקנים שאיתו היו פחות בכושר.
אז שנוח לך אתה מסתמך אך וןרק על עבודות ולא שנוח לך אז אני מסתכל רק על עובדות מבלי להסתכל במכלול.
הקיצר רואים לך.צא מזה ומתי תבין שלהגדיל שחקן אחד לא חייב להקטין שחקנים אחרים.
לברון עשה הישגים מדהימים היה השחקן הטוב ביותר בליגה פלוס מינוס 2 עשורים אבל אתה לא צריך להאדיר אותו יותר ממה שהוא מאדיר את עצמו ולעשות את זה שלברון לבד לבד התמודד מול כל הליגה שהייתה הליגה המטורפת ביותר בכל עידן ולעולם לא היו קבוצות כאלה טובות שהתמודדו מולו והוא פאקינג לבדו מבלי אף אחד איתו הצליח כל פעם להגיע לגמר ואז למרות שלבדו הוא הצליח לנצח כל כך הרבה בסוף הוא נכנע לקבוצות היסטוריות שמדורגות הכי גבוה בכל סקר בקבוצות הגדולות ביותר הבסטוריה מאז ומעולם

NBA בדם
07/04/2025 15:53:54
הגב ל  yaniv

לסיים שני במירוץ לmvp אומר שהוא בלבל של הטובים ביותר. הוא עבר במקרה את נוביצקי בסוויפ ואת קובי בג'נטלמני באותה עונה. מראה משהו עליו ועל קבוצתו.
מה לאב ובוש שווים בלי לברון? שלא לדבר על איגלאוסקאס וגודן. הוא הביא אותם להישגיות ולא ההיפך.
ספרס 07' היו אפורים אבל מאוד יעילים עם טימי,מאנו ופארקר בשיאם.
אתה באמת משווה פציעה של בוגוט (אחלה סנטר), אבל ממש לא אחד הכוכבים של הקבוצה. נו באמת. זה לא רציני.

Yinon Yavor
07/04/2025 16:02:20
הגב ל  NBA בדם

אולי הסכמתי איתך לגבי הוולידיות של הטיעון של 6 מ-6, אבל אתה רחוק שמיים וארץ מהמציאות כאשר אתה מדבר על העשור של ה-90 – עשור עם הכי הרבה קונטנדריות (סובייקטיבי) והכי הרבה קבוצות שסיימו עם 60+ נצחונות בעונה (אובייקטיבי).
לראייה, הדראפטים של 84 ו-85 נחשבים לבין החזקים ביותר בהיסטוריה (גם 87 לא רע), ושיאי הקריירה של אותם אולסטארים היה בעשור של שנות ה-90. כלומר – מייקל התמודד עם היריבים החזקים ביותר האפשריים, לאורך זמן כמובן.
אז טול קורה מבין עיניך: כמו שאתה כותב לאחרים שאין צורך להנמיך שחקנים כדי להגביה כוכב כלשהו – הדבר נכון גם לגבי קבוצות יריבות

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Yinon Yavor
NBA בדם
07/04/2025 16:23:05
הגב ל  Yinon Yavor

מבחינת כוכבים אני מסכים איתך. שנות ה90 היו משופעות בכוכבים גדולים, אבל לא היה אוסף של כוכבים בשיאם שהתאגדו כדי לנצח את הבולס החזקים (יוסטון צירפה את בארקלי להאקים ולקלייד ששלושתם כבר היו מעבר לשיא).
מסכים שהיו לא מעט קבוצות טובות אבל הם לא ברמה של הגולדנים והספרסים של העולם. גם אוקייסי נוטפת הכישרון טובה מכל/רוב הקבוצות שמייקל פגש.

Yinon Yavor
07/04/2025 16:33:28
הגב ל  NBA בדם

טוב.
זכותך לדעתך (השגויה…)
😀

NBA בדם
07/04/2025 16:42:36
הגב ל  Yinon Yavor

😄👍

NBA בדם
07/04/2025 9:44:44

אתה עוד פעם מעוות. לא אמרתי שאין טיעונים טובים למייקל. הטיעון של המושלם וה 6 מ 6 הוא לא רציני.
כדורסל זה משחק קבוצתי. נסיבות של פציעות של חברי קבוצתך בגמר פחות תלויים בך. כנ"ל חוזק יריבות וסגל חלש שאתה מוביל.
אפילו בספורט יחידני יש נסיבות: פדרר זלל מאמצע שנות ה 2003 עד תחילת 2010 17 תארי גראנד סלאם . מאז רק 3 עד שפרש, וזה לא שהיה מבוגר. ב2010 היה בן 28 בלבד. פשוט מתחילת העשור הזה נולה הפך למפלצת ונדאל השתפר עוד בסלאמים אחרים מעבר לחימר. אם נדאל ונולה היו מתחילים לשחק 7 שנים מאוחר יותר, פדרר היה אוכל את כל הברדיך,מארי,דל פוטרו, צונגה של העולם וזולל עוד כמות נכבדת של תארים שאף אחד לא היה משיג אותו. אז כן יש גם נסיבות, גם אם אתה בוחר להתעלם מהם בכח ובמודע.

עמיחי קטן
07/04/2025 10:14:55
הגב ל  NBA בדם

דווקא אצל פדרר אתה הופך את הסדר. כל היואיט, רודיק וסאפין של העולם היו רמה ויותר מעל היריבים של דג'וקוביץ' עד שעלה אלקרז (זברב, ציציפאס, מדבדב וכו')

NBA בדם
07/04/2025 10:24:03

אני לא חושב, אבל נלך איתך.
לנולה היה את נדאל, פדרר, מארי וואוורינקה.
פדרר שיחק עם החבר'ה האלה עד שהגיעו שני הטיטנים וזה עולם אחר.
זה כמו ששיקגו הייתה בשיאה בשנות ה80, אז היה פחות עוגה לכולם. שיקגו כמו פדרר נולדה בזמן נוח יותר. שיקגו נולדה קצת אחרי המבול ופדרר נולד קצת לפני המבול.
הם לא אשמים אבל צריך לציין את זה כגורם משפיע שעוזר בזלילת תארים.

עמיחי קטן
07/04/2025 13:33:12
הגב ל  NBA בדם

לא התכוונתי להיכנס לדיון בטופ, אלא לציין את יואיט, רודיק וסאפין שלא מוערכים מספיק לדעתי

NBA בדם
07/04/2025 13:38:20

👍

Smiley
07/04/2025 7:47:49
הגב ל  NBA בדם

פוסט עם נוסחה/אלגוריתם שיעיף את לברון לראש הדירוג בעוד 3… 2… 1…

NBA בדם
07/04/2025 9:52:31
הגב ל  Smiley

הטיעון של "תראו הוא עשה 6 מ 6, הוא בלתי מנוצח, אף אחד לא יגיע אליו לעולם", יותר שטחי מכל נוסחה שאני אחשוב עליה. לפחות אני משקיע בה מחשבה. איזה עומק יש בלהטיח את הסיסמה הזאת על מנת לעקר את הדיון.

סר צ'אק
סר צ'אק
07/04/2025 15:52:29
הגב ל  NBA בדם

שאלה: אתה טוען שטיעונים של אחרים הם שיטחיים רק כי לא מזן קראו לטיעונים שלך גרועים?

כי מה זה טיעון שטוח אם לא להתלונן על טיעון איש קש?

NBA בדם
07/04/2025 15:57:34
הגב ל  סר צ'אק

אני טוען כך כי הם שטחיים כי הם נגמרים במשפט שטחי: "6 מ6 או השחקן הבלתי מנוצח",
אני מביא נתונים ומספרים ואנשים לא מעוניינים בדרך הארוכה אלא במשפטי מחץ, שזה דבר שטחי.
אדם שרוצה להביא טיעון שיגבה בעובדות ונתונים, לא בקביעות נחרצות.

סר צ'אק
סר צ'אק
07/04/2025 16:05:53
הגב ל  NBA בדם

כן

איש קש מצידך

NBA בדם
07/04/2025 16:27:01
הגב ל  סר צ'אק

אפשר להביא טיעוני נגד רציניים במקום להסכים בציניות. אנשים כמוך אוהבים את הדרך הקלה.

סר צ'אק
סר צ'אק
07/04/2025 22:36:09
הגב ל  NBA בדם

טיעון רציני: אתה לוקח טיעון חלקי ועושה ממנו טיעון איש קש ולא מדבר על טיעון אמיתי.
זה לא ציניות רק בגלל שאתה לא מבין מה אומרים לך

NBA בדם
07/04/2025 22:41:56
הגב ל  סר צ'אק

טיעון ה 6 מ 6 הוא לא רציני ברגע שהופכים אותו לטיעון הבלעדי שמוכיח הכל.

סר צ'אק
סר צ'אק
07/04/2025 22:49:29
הגב ל  NBA בדם

תצביע על מי שעשה את זה
מזכיר: גם היניב הזה שמדבר איתך פה לא טען בצורה שבה אתה טוען שאנשים טוענים

NBA בדם
07/04/2025 22:58:27
הגב ל  סר צ'אק

יניב: "הטיעון של 6/6 בכלל לא ילדותי.הוא מוכיח קודם כל שבמאני טיים איפה שזה באמת הכי קובע הוא העלה את הרמה שלו ולא היה מסוגל להפסיד".
שדות פופ: "מצחיק שאתה קורא לטיעונים בעד מייקל שטחיים וילדותיים". התכוון לטיעוני ה 6 מ 6 שאמרתי שהם לא ענייניים ושטחיים.

סר צ'אק
סר צ'אק
07/04/2025 23:36:54
הגב ל  NBA בדם

זה חלקי מטיעון שלם וכולל פרשנות שלך ולכן לא רציני
אבל גם ככה: אתה רואה את ההבדל בין מה שציטטת למה שטענת שהם אומרים?

NBA בדם
07/04/2025 23:47:48
הגב ל  סר צ'אק

אין הבדל. הם מייתרים את הנסיבות המשתנות ומקדשים את העובדה שהוא במאזן מושלם בגמרים. גם ברגע שירדתי לרזולוציות של הסיבות המשתנות והבאתי נתונים ועובדות, יניב מתכחש אליהם בתוקף.

מסע92 בין כוכבים
מסע92 בין כוכבים
07/04/2025 2:52:51

פיל ג'קסון הוא ה-בנאדם לשפוט בסוגיה הזו. ואם הוא אומר מייקל, אז יאללה אפשר להתקדם.
השנקל שלי הוא הדמות התחרותית הבלתי מתפשרת של מייקל היא, בנוסף לכל ההישגים, היא מה שנותנת לו את הטייטל. הרוסטרים שהוא היה חלק מהם היו בלתי מנוצחים – וחבריו לקבוצות מעידים שזה לא היה רק בגלל יכולת אישית שלו. אלא המחויבות לניצחון שנדפה ממנו והדביקה אחרים.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
07/04/2025 6:05:51

איך בדיוק הוא ״ה״ בן אדם? כי הוא אימן רק את מייקל? אולי טיירון לו הוא ה״ה״ בן אדם?

אור
אור
07/04/2025 3:20:37

תודה מנחם. הגואט הוא כמובן.. דובי גל

אשך טמיר המקורי
07/04/2025 5:48:46

תודה רבה דוק.
אין ספק בכלל שהשריקה על פלאג הייתה ביזיונית ובהחלט מכריעה.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

פורטלנד מונעים מדני לתת סטט והמציאו לו פציעה אני בהלם שרופאים כי רופאים אף פעם לא משקרים בליגה, זה ממש אסור יש אפילו פרוטוקול
איי איי איי בדיוק בכתיבת השורות נפצעתי גם באצבע

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי הבן הממזר של דנילו גלינארי
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעורב מצוין מנחם תודה רבה. באסה בשביל פלאג, גם לדעתי לא היה פאול.

גיא רוזן
07/04/2025 8:19:11

האמת?
עייפתי מדיוני עיזים.
אני בכלל מעדיף שיפודי כבש…

שאלת שחקן ההגנה של העונה,
ובכן זו שאלה ממש מעניינת.
מצד אחד הת'אנדר. יש להם את ההגנה מס' 1 ללא תחרות.
מצד שני,
קשה לבחור שם שחקן אחד בודד ולתת לו את כל הקרדיט.
17.1 האיבודים שהת'אנדר גורמים ליריבות,
זה מאמץ קבוצתי מרשים שמאפשר ללחוץ על נתיבי מסירה תוך הפחתת הסיכון לנקודות קלות בעקבות אובר פליי למינימום.

צריך לתת קרדיט לדריימונד גרין המושמץ.
הוא נותן עונה נהדרת כאשר הוא (שוב) העוגן של הגנת גולדן (הממש ממש מפתיעה)

צל"ש הולך לזובאץ' שמציג השנה כדורסל "old school" עם שליטה מרשימה בריבאונד ההגנה והמון אנרגיות בניסיון למנוע סלים בצבע.
יש לו מניות רבות בעובדה שהקליפרס חזק בתמונת הפלייאוף במערב הפרוע.

יש הרבה מועמדים מצויינים מבין הקבוצות שנתנו הגנות חזקות או ממש מפתיעות (קליפרס, גולדן),
אבל הבחירה שלי הוא אמן ת'ומפסון.
בכל פעם שראיתי אותו העונה משחק, הוא אמלל את המסכן שזכה לפגוש אותו כיעד לחיסול.
החלק המדהים בכדורסל שלו שהוא רק בעונתו ה-2 בליגה.
מדהים.

asaf
07/04/2025 8:35:23
הגב ל  גיא רוזן

מסכים מאוד גיא עם מה שכתבת על דיוני העזים.. וגם מה שכתבת על שחקן ההגנה , אני מתלבט בין תומפסון לדורט שקצת מאחוריהם אצלי דריימונד, זובאץ' (עונה מעולה בכל המובנים עוברת לכולם מתחת לראדר) וטריפל J.

Smiley
07/04/2025 12:36:13
הגב ל  גיא רוזן

היורש של איגואדלה

אור
אור
07/04/2025 13:34:29
הגב ל  גיא רוזן

מעייף לאללה (דיוני העזים)

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי אור
The Ljos of the Rings
07/04/2025 17:00:06
הגב ל  גיא רוזן

אני חושב שאוקלהומה דווקא מראה בדיוק את הבעיה בבחירה בפרסים אישיים כאלו.
אם אני צריך לבחור שחקן באוקלהומה שההגנה שלו מעל האחרים, מישהו שמוביל ומנהיג את ההגנה, נותן תמיד את הפוש ועוזר לאוקלהומה לנצח בעזרת ההגנה את כל הקבוצות בליגה – זה לו פריקין דורט.
אבל אז מסתכלים על הנתונים, וההגנה של אוקלהומה כל כך חזקה, כל כך קשה לפיצוח, שאם תוריד את המוביל ההגנתי מההרכב – ההגנה איכשהו לכאורה משתפרת.
בנתונים של פלוס/מינוס הגנתי למאה התקפות, לו דורט איכשהו מוריד את ההגנה של אוקלהומה ב-3.5 נקודות.
הבעיה הכי גדולה – זה נכון לכל שחקן בקבוצה. כל שחקן שלא תוציא מההרכב ותבדוק אותו לבד – הוא איכשהו פוגע ביכולת ההגנתית של הקבוצה.
זה כמובן בלתי אפשרי.
אבל זה חושף את הבעיה ונכון לכל אחד מהפרסים האישיים לטעמי. אולי פעם שחקנים שיחקו הרבה יותר סוליסטי. אבל היום הכל חייב להיות הרבה יותר קבוצתי. ההשפעה של שחקן אחד יכולה להיות גדולה, אבל היא חייבת לבוא בתיאום עם כל כך הרבה חלקים נעים שכבר ממש לא פשוט להוציא אחד מהם מהמשוואה ולהצביע עליו.

גיא רוזן
07/04/2025 19:51:14

ההגנה מאז ומעולם היה החלק במשחק שהכי קשה (או לצורך העניין – בלתי אפשרי) לכמת.
אז נכון,
אי אפשר לנתק אינדיבידואל מהקבוצה.
בטוח כאשר מדובר בהגנה.

ועדיין,
אני שמח שיש את הפרס,
ושעדיין יש לו יוקרה מסויימת.

עצם העובדה שאנחנו (וכל עיתונות הספורט בארה"ב) מנהלים דיון על דורט,
זה לתת לשחקן שעובד כל הקריירה קשה מאוד בצד האפור של המשחק קצת מאור הזרקורים אותו הרוויח ביושר.
יש בודדים כאלו שהצליחו להתבלט דרך עבודה קשה,
לדוגמה טוני אלן,
שללא חמישיית ההגנה לא היה מקבל את הקרדיט אותו הרוויח ביושר.

אז זוהי שעתם של הדורטים לזרוח,
את המקום שלו בחמישיית ההגנה הוא כבר סגר
(שנה שעברה סיים מקום 11 בבחירה לחמישיית ההגנה. אאוץ')
אולי גם יהיה שחקן ההגנה של העונה.

Berch
07/04/2025 8:21:15

תודה על המעורב
לא ריאתי את בארקלי ברשימת הגואוטים אז בחרתי בג'ורדן
🤣
וחשוב לציין שקופר פלאג בא אפילו עם שם מגניב, למרות שהיה מתאים יותר לדטרויט.
בכל מקרה, במשחק הראשון שלו בדטרויט כותרות העיתונים יזעקו
Pistons VS Plug
עם ציור של מנוע….

NBA בדם
07/04/2025 9:54:21
הגב ל  Berch

המשפט הראשון גאוני בתור אוהד מושבע😄

הבן הממזר של דנילו גלינארי

שחקן ההגנה שלי זה לו דורט.

לגבי תומפסון ראיתי מעט יוסטון וכל פעם שראיתי הוא היה טוב כמו שגיא אמר

עמנואל אוחנה הלקין

תודה רבה מנחם.

האתלטיות וההגנה של פלאג במשחק האחרון הזכירו לי קצת את קווין גארנט, ובהחלט נראה שהוא נבחר לגדולות.

בחירת שחקן ההגנה של העונה לאחר הפציעה של וומבי היא מהמעניינות בשנים האחרונות. לדעתי, באמת יש איזה תשעה שחקנים עם קייס לגיטימי לתואר, אני חושב שקצת קשה להצביע לדניאלס בגלל המצב של ההוקס. כנראה שלמובלי, דריימונד ודורט יש את הקייס הכי טוב, אבל באמת כמעט בלתי אפשרי להחליט.

Zvika Bar-Lev
07/04/2025 9:05:46

אם כבר מדברים על הגנה, ראיתם איך אמש יוסטון אמללו את סטף קרי וככה ניצחו את גולדן בבית? זאת הייתה הצגת הגנה מדהימה!

23goat
23goat
07/04/2025 9:09:18

אחד אלוהינו.
יש אחד יחיד ומיוחד, אל שהתחפש לאדם,
התקפה, הגנה, שירה בתנועה,
שהתפתח משחקן מטביען בלתי ניתן לעצירה באחד על אחד, למפלצת אליפויות קבוצתית בלתי ניתנת לעצירה.
מג'יק ולארי לא עשו תריפית? אז הוא יעשה. פעמיים.
יש הרבה ריספקט ליתר בני האנוש שידעו להחזיק כדור הכי טוב אי פעם,
אבל אלוהינו. אחד אלוהינו

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

קצת על הפיינל פור בפרט שהליגה בגרבג טיים.אם קופר יגיע לקבוצת זבל ,יקח לו זמן להשיג אליפות,הישג אחד כבר לו יהיה לו אליפות מכללות וחבל,אני מחבב את הבחור בתנאי שלא יגיע ללייקרס בשום שלב.
וקצת על המשחקים מי שניצח זה קלייטון וקרייר שניהם סניורים,ושניהם לא גבוהים מספיק,שניהם סחורה לא מספיק טובה ללוטרי.מלוק שנחשב לכן סחורה טובה 2.18 עם אפס קרשים,יוסטון 42 קרשים דיוק 31 פער של 11 קרשים זה יותר מידי ובלתי אפשרי לנצח כך (אלא אם כן אתה דופק אחוז פסיכי מהשלוש).נקודה נוספת זה הספסל 4 שחקנים מהספסל של דיוק לא תרמו ולו נקודה אחת בודדת,דיוק הגיעה סחוטה לדקות האחרונות בלי ריבאונד בלי ספסל בלי נסיון כאשר 3 מתוך 5 הם פרשמנים.כמעט בלתי אפשרי לפרשמנים לקחת טורניר נגד סניורים.בכל תחום בחיים הנסיון מאוד קובע.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
07/04/2025 9:37:18

תודה רבה מנחם

ירון, החלום
ירון, החלום
16/04/2025 14:22:58

בס"ד
תודה