פאשלות דראפט מהגיהנום (34) – לרו מרטין/ מנחם לס

לרו מרטין, לויולה. בחירת דראפט ראשונה 1972 ע"י בלייזרס 

ניבחר לפני…ג'וליוס (ד"ר ג'יי) אירוינג, בוב מקדו, פול ווסטפול

שיחק 4 שנים בליגה וסיים עם 5.3 נק', 4.6 ריב'.

ישנן פאשלות בבחירות הדראפט, ואז יש את לרו מרטין. למה הבלייזרס בחרו בו? כי במשחק אחד בין לויולה יוניברסיטי משיקגו לבין UCLA הוא החזיק את ביל וולטון מ-UCLA על 16 נק', יום הקליעה הגרוע ביותר משך כל העונה.

כמו סם בואי וגרג אודן שהבלייזרס בחרה שנים אח"כ, גם לרו מרטין היה סנטר, ושנתיים אחרי שלא עשה מאומה, הבלייזרס בחרו ב…ביל וולטון, בחירת הסנטר הטהורה היחידה שעשתה הקבוצה המסכנה הזאת.

בגלל ביל וולטון – הסנטר שלרו מרטין ניטרל במשחק אחד ובגלל סיבה אחרת שהיא 'לרו מרטין היה נגר' – הבלייזרס שיחררה אותו ב-1976, ואז לא היתה אירופה. בכדורסל כמובן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ותמיד מפתיע (או שכבר לא) לראות שפורטלנד באופן עקבי בוחרים סנטרים במקום הראשון… ותמיד נופלים (חוץ מוולטון… שגם היה עוף מוזר וגם הרגליים שלו לא החזיקו יותר מדי)

    אני ממש אוהב את הטור הזה באופן מוזר….

  2. המנג'ר של פורטלנד שבחר בו היה הארי גליקמן, אותו אחד שבחר את ג'יוף פטרי לפני קלווין מרפי ונייט ארצב'ילד, בסידני ויקס לפני ספנסר היוויוד וארטיס גילמור, בבארי פרקיל-שלא שיחק משחק נבא בחייו-לפני ג'ורג' מקגיניס. ב-1974 הוא השיג מומחה בחירות דראפט או משהו, והתחיל לבחור בחוכמה-וולטון, הולינס (אול-סטאר), אבל ב-1976 חזר לפשל עם וואלי ווקר לפני אדריאן דנטלי ורוברט פאריש, ריק לורל לפני נורם ניקסון.

    והפשלה הגדולה מכולן-בחירה ראשונה בדראפט 1978, פרוספקטים מבטיחים כרג'י ת'יאוס, מייק מיצ'ל ומו צ'יקס פנויים, ומעל כולם לארי בירד. פורטלנד, עם 2 בחירות לוטרי, מוותרת על שניהם ובוחרת את מייקל ת'ומפסון בבחירה הראשונה ורון ברואר בשביעית.

    1. הארי גליקמן היה אחד מהבעלים והמנכ"ל, אבל המנהל המקצועי היה סטו אינמן והמאמן היה ג'ק מקלוסקי.
      השינוי החל ב 1974 כאשר אותו צוות עם המאמן לני ווילקינס גייסו את ביל וולטון, אבל ב 1976 הגיע המאמן האגדי ג'ק רמזי, ויחד איתו הקבוצה זכתה באליפות ב 1977.

      מה שמעניין הוא שגם ווילקינס וגם רמזי נמצאים ברשימת עשרת המאמנים הטובים ביותר בהיסטוריה של הנבא משנת 1996 כשאיתם יחד גם רד אברבוך, צ'אק דיילי, ביל פיץ', רד הולצמן, פיל ג'קסון, ג'ון קונדלה, דון נלסון ופאט ריילי.

  3. מייקל ת'ומפסון אם אני זוכר נכון לא היה כזה זוועה. פאשלת דראפט אבל לא מהגיהנום.
    עבור סנטר בבחירה ראשונה לפורטלנד הוא אפילו יכול להחשב כאחת הבחירות המוצלחות….

    1. 13.7 נק', 7.1 ריב' למשחק, ריפיט בתור סנטר מחליף בלייקרס. סביר, אבל שבירד, ת'יאוס, פורד, ריי ריצ'דרסון זמינים, הוא בחירה חלשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט