מעורב הופס ליום ששי: מכירת הסלטיקס / האם הכושי עשה את שלו, ועתה הכושי יכול ללכת? / מנחם לס

מעורב הופס ליום ששי: מכירת הסלטיקס / האם הכושי עשה את שלו, ועתה הכושי יכול ללכת? / מנחם לס

מעורב הופס ליום ששי: מכירת הסלטיקס / האם הכושי עשה את שלו, ועתה הכושי יכול ללכת? / מנחם לס

1. הסלטיקס נמכרה בשיא 6.1 מיליארד לביל צ'ישולם וקבוצת קונים תחתיו.
Tim Bontemps מבוסס על פוסט של טים בונטמפס מ-ESPN

סטיב פליוקה על מכירת הסלטיקס:

2. פט ריילי – האם הכושי עשה את שלו ועתה הזמן ללכת ולתת לצעיר יותר, ועקשן פחות, לנהל את מיאמי?

מעורב הופס ליום ששי: מכירת הסלטיקס / האם הכושי עשה את שלו, ועתה הכושי יכול ללכת? / מנחם לס

Eastern Conference

לא תמצאו את מיאמי אלא אם תלכו למספר 10, ואם היא תרד ל-11 היא אפילו לא תהיה בפלייאין
1y —Cleveland Cavaliers
2x —Boston Celtics
3New York Knicks
4Indiana Pacers
5Milwaukee Bucks
6Detroit Pistons
7Atlanta Hawks
8Orlando Magic
9Chicago Bulls
10Miami Heat
Toronto Raptors
Brooklyn Nets
Philadelphia 76ers
Charlotte Hornets
Washington Wizards

המורה שלנו קווינט בכיתה ג' לימד אותנו פעם מה זה "לא לעולם חוסן". מיד הרמתי את ידי ואמרתי בקול רם, "מלבד מכבי חיפה".

כרגיל, הוא קרא לי לשולחנו להכות את כף ידי עם סרגל. אבל אחרי שהוא קרא לי לפחות 100 פעמים לשולחן, וסילקתי את ידי 100 פעמים כשהוא מכה בשולחן במקום בכף ידי, הוא החליט על שיטה חדשה, ובמקום לחבוט בי הוא החליט להערים עלי ולדפוק אותי ע"י שיעשה כאילו הוא מכה, ואז כשאחזיר את היד לשולחן הוא יפגע בי. אבל אני התכוננתי לזה כבר מכיתה ב', והצלחתי לסלק את היד פעם שנייה כשהוא מכה בשולחן.

נחזור לפט ריילי. האפיזודה האחרונה שלו הייתה עם ג'ימי באטלר. שני עקשנים נפגשים ראש בראש. פט ריילי חייב היה להיכנע לדרישות באטלר (שלא היו כספיות!) אבל ריילי, BEING REILLY – לא ויתר ומאז מיאמי הפסידה 7 רצופים בשעה שהווריורס ניצחה 6 רצופים (לפני ההפסד האחרון), ומיאמי בקושי מחזיקה במקום עשירי במזרח עם רקורד של 40-29. פט ריילי הוא בן 80. הוא עשה את שלו. הוא צריך ללכת ולפנות את מקומו לצעיר ממנו, מוכשר, שיביא אנרגיה חדשה לקבוצה העייפה הזאת. אני הייתי מביא גם מאמן חדש, אבל זו סוגייה שונה שנדבר עליה פעם אחרת.

(אגב, "לא לעולם חוסן" מכוון גם אלי כמנהל האתר ואחד הכתבים הראשיים בו. האמינו לי שאני עושה SELF CHECKING כל הזמן לוודא שאני עדיין רלוונטי. זוהי בעייה שקיימת אצלי כבר זמן רב. אני בינתיים מרגיש עדיין בסדר, אבל אני נמצא כאן עם זקנים שפתאום, 'בום', הם מאבדים את זה. אני מאמין שכשזה יקרה לי אהיה הראשון להודות בכך, אבל רק למקרה שלא, אני בטוח שהרבה מביניכם יודו לי על שנים של כתיבה, ויגידו שהגיע גם זמנו של מל ללכת).

האם הגיע הזמן להחליף את פט ריילי כנשיא מיאמי היט?

3. תוצאות הסקר האחרון בקשר לצבר הגדול ביותר בכדורסל הישראלי

מי הוא לדעתך גדול שחקני הכדורסל מכל הצברים בישראל?

דני אבדיה

54.86% (175 votes)

מיקי ברקוביץ'

33.23% (106 votes)

אחר

8.78% (28 votes)

תנחום כהן מינץ

1.57% (5 votes)

עומרי כספי

1.57% (5 votes)

עד עתה ב-7 בערב השתתפו 327 גולשים בסקר. אני מאמין שאם במקום "אחר" הייתי מכניס שמות כעודד קטש, דורון ג'מצ'י, דורון שפר, טל בורשטיין, נדב הנפלד, או אפילו בועז ינאי, היו הרבה יותר בוחרים בהם מאשר ב-"אחר", אבל אין שאלה שדני אבדיה הוא מס' 1 בעיני גולשי האתר.

4. ג'יימס וורת'י הראשון שמשווה את לוקה דונצ'יק למג'יק ג'ונסון (את ההשוואה של אוסטין ריבס לפיט מרביץ' אני פחות מקבל)

ללייקרס היה נצחון מרשים על הנאגטס 108-120, וכפי שאתם יודעים הנאגטס היו ללא ניקולה ג'וקיץ' וג'מאל מארי.

אחרי המשחק ג'יימס וורת'י אמר על לוקה: "I haven't seen anybody like this kid since Magic Johnson

ועל אוסטין ריבס הוא אמר:  "I'm telling you people. Google Pistol Pete. That's him

אלה אחלה מחמאות בהתחשב באנשים שהוא משווה אותם אליהם, ומי האדם שמחמיא ללוקה ולאוסטין.

5. ריצ'רד ג'פרסון, פעם שחקן NBA והיום ב-ESPN עולה על שאקיל או'ניל מ-TNT שכינה את מאמן דטרויט 'צ'ונסי ביליאפס'

אילו הייתה זו הפעם הראשונה, ניחא, כצו שאומרים החברים שלי מתל מונד. אבל שאקיל טועה וטועה. הוא פשוט לא יודע, ומתבלבל.

6. כולם אומרים אותו דבר: אם הסלטיקס שווה 6 מיליארד, ג'יני באס יושבת על 10 מיליארד!

7. השופט סקוט פוסטר נקע את רגלו ונאלץ לפרוש מהרבע הרביעי. הודעת ה-NBA הייתה שהוא ייעדר זמן בלתי מוגבל. תגובת שאקיל?


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
21/03/2025 0:13:53

פט ריילי, כמו פופוביץ', הרוויח את הזכות לפרוש מתי שהוא רואה לנכון.

מיאמי חסרה את הכוכב שימשוך את העגלה ולדעתי ריילי מחכה לשוק השחקנים החופשיים (דונציץ בהנחה שלא חותם על הארכה ויאניס).

Don
Don
21/03/2025 6:33:03
Reply to  Smiley

דונציץ? במיאמי?
הוא לא מתאים ולא יבחרו בסופגנייה הזו. הם מתאמנים מאד קשה ומאד שומרים ומשגיחים על כושר גופני. לוקה יפצע באימון הראשון. יאניס לעומת זאת, זה רעיון מעניין. מאמין יחפשו מישהו שמתאים לשיטה שלהם, שילמד את השיטה, שיתאמן ויתאמן ויתאמן עד שיצליח. לא פשוט למצוא סופר סטאר שיעמוד בזה.

A Ljos: Resurrection
21/03/2025 12:55:57
Reply to  Don

עוד לא עמד במבחן, אבל בגלל זה אני מאמין שההבדל בין התרבות של מיאמי לניקו האריסון הוא שהראשונמם מבינים שזו דרך חביבה לחבר בין השחקנים וליצור משהו שיווקי, אבל לא משהו שצריך לעבור למחוזות הרעיל ולמנוע אקטיבית מהקבוצה להשתפר.

Don
Don
21/03/2025 6:36:19
Reply to  Smiley

ואגב,
השחקן שהכי מתאים למיאמי, לריילי ולספו זה……….
דני אבדיה
זה בדיוק מה שהם צריכים
הוא היה מעלה אותם גבוה והיה מאד מצליח שם, ובנוסף מקבל את ספו וריילי
זה יכול היה להיות מושלם ממש
לדעתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

חחח לוקה סגור בטראקרס אל תדאג

Don
Don
21/03/2025 7:23:28

בדיוק. הוא מתאים לליצנים האלה כמו כפפה.

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 7:46:20
Reply to  Don

לא מתייחס אליהם כליצנים אבל כן הקציצה מתאים להיות לייקרסי.

שי אבן צור
21/03/2025 8:05:26
Reply to  Smiley

לוקה מייסד את השושלת החדשה של הלייקרס ברגעים אלה ממש
הוא לא הולך לשומקום

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שום שושלת לא תהיה ימסה לקנות אליפויות כמו השקץ עם כוכבים שיביאו לו וניחוש שלי לא יגיע גם ל3 טבעות.
יסדרו לו איזה אליפות אחת עם הפרשים וזה מתישהו.
מאחל להם להיות כמו שארלוט

שי אבן צור
21/03/2025 15:33:27

מה גורם לך לחשוב שהוא רודף טבעות מהסוג של דוראנט?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא כזה לגמרי לבד הוא לא יביא אליפות זה יקרה שינחיתו לו לידו עוד כוכבים כמו השקץ. אני מקווה שלא ינחיתו אף אחד והוא יכשל. הכדורסל שלו זה בידורסל ובלתי ניתן לצפייה

שי אבן צור
22/03/2025 8:10:04

בקיצור, אין לך תשובה ואתה סתם מחרטט חחח

אוהד ס"א
21/03/2025 9:37:04
Reply to  Smiley

אין ויכוח שהוא הרוויח את הזכות. אבל ההסטוריה (כולל האישית שלי) מלמדת שיש נקודה שבה מנהיג או מנהל שנשאר יותר מדי זמן בצפקיד גורם לנזק
בכדורסל, בוא נסתכל על פופ,דון נלסון ואפילו על פיל ג'קסון. בשלב מסויים הם מפסיקים להיות רלוונטים וגורמים נזק לארגון שלהם.
בהסטוריה, אפשר לראות את זה כל הזמן: מגנרל פטן, צ'רצ'יל, ביידן ואפילו פה בארץ: בן גוריון, בגין וכן, גם..אתם יודעים מי.
הכוח משחית, מעטים המנהיגים. שלא הופכים למקובעים, לא רלוונטים עם השנים
זה תמיד נכון. זה נכון גם לריילי

אוהד ס"א
22/03/2025 10:10:34
Reply to  מנחם לס

מנחם, אני לא חושב שזה רלוונטי אליך.
כי אתה בראש ובראשונה אומן. לא עיתונאי ואפילו לא סופר, אלא מכשף של מילים
אתה גם איש נדיר שידעת להעביר בצורה נפלאה את חובות הניהול לצעירים
עד 120 כ20.

ירון, החלום
ירון, החלום
26/03/2025 9:11:28
Reply to  אוהד ס"א

בס"ד
אמן ואמן

MBK
MBK
21/03/2025 1:18:25

תודה מנחם
מעורב משובח ומוקדם
יכול להיות שמוטב שריילי יפרוש, זה יהיה הוגן אם ספולסטרה יחליף אותו
לוקה מיוחד גם מג׳יק אבל מג׳יק יש רק אחד
להשוות את ריבס לפיט מרביץ זה כמו להשוות שווארמה מצויינת למנת גורמה במסעדת מישלן
קצת לגבי הקניה של בוסטון
הבעלים הנוכחי קנה את הקבוצה ב 360 מיליון ומכר ב 6.1 מילארד
לא רע בכלל תשואה של 1700 אחוז ב 23 שנה
( ה SP 500 והנאסד״ק עלו ב 1100 אחוז לצורך השוואה)
ההכנסה של הקבוצה עומדת על 457 מיליון (בשנת 2024) והרווח התפעולי על 121 מיליון דולר
בקצב הרווח הנוכחי …. יקח 50 שנה להחזיר את ההשקעה
אבל כנראה שתהיה עליית ערך לאורך השנים

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 5:20:24
Reply to  MBK

אני בכלל לא בטוח לגבי המשפט האחרון שלך.
השאלה היא בכמה יעלה שווי הנכס? מתי נגיע לאיזה פלאטו במחירי הקבוצות?
יש איזה גבול לדעתי. גם מחוזי הטלויזיה לא תמיד יגדלו לדעתי.

MBK
MBK
21/03/2025 10:53:39

זה עלול לקרות
זה כמו שבן אדם קונה דירה להשקעה בתל אביב
התשואה היא כ2 אחוז
בונים על עליית ערך של הנכס
מחירי הכרטיסים בארה״ב מושפעים מאוד מהיכולת של הקבוצה
גם ההכנסות זה לא משהו מובטח
אני לא אתפלא אם בעקבות האליפות הנתונים של 2025 יהיו טובים יותר ואז גם הנכס עולה
האם בעוד 22 שנה הקבוצה תהיה שווה 100 מילארד?
אני בטוח שלא

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
21/03/2025 11:55:39
Reply to  MBK

זה לא שהערך עולה סתם מעצמו. ההכנסות יעלו (אפילו סתם בגלל אינפלציה) ואיתן גם שווי הנכס. אם הם היו חושבים שזה קצב הרווחים שיהיה ב-50 שנה הבאות הם בחיים לא היו קונים במחיר הזה.

NBA בדם
21/03/2025 1:48:36

תודה מנחם.
מהנהלת הליגה נמסר שיתנו לסקוט פוסטר להחלים במלואו על מנת שיהיה כשיר לפלייאוף של הלייקרס.

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 5:21:31
Reply to  NBA בדם

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מי ישים לו חומר משלשל בקפה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

בדיוק

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
.
אם אני מבין נכון, הרוכשים, או לפחות הצ'ישהולם הזה, הם אנשי השקעות, ולא סתם מיליארדרים חובבי ספורט. ככל שזה אכן כך, יש סיכוי שלא יחרבו את הצד המקצועי של הקבוצה, אבל ימים יגידו.
.
לא חושב שריילי הוא הבעיה של מיאמי, פשוט נגמר להם הדלק וצריכים להתחיל מחדש. אם יש לו כח לזה, אין סיבה שלא ישאר עוד סיבוב. אם אין לו כח, זו אכן הזדמנות טובה לסיים. אם יסיים, מעניין אם ספו יחליף אותו או ישאר על הקווים.
.
אם שאקיל קובע שצ'ונסי מאמן את דטרויט, על המציאות להתאים את עצמה לקביעתו או להתפטר. ככה זה עובד.

אשך טמיר המקורי
21/03/2025 3:59:48

תודה רבה דוק
לצדד בבאטלר על ריילי?! אנשים השתגעו
ההיט בסלאמפ, יעלו מחדש. האירגון חזק ומסודר בזכות ריילי.

דני לא יכול להיות מעל מיקי, עוד לא קרע זוג נעליים.
גולשי הופס שבויים ברגע.

אתה הזקן הכי צעיר שראיתי. תופעת טבע. הרבה יותר צעיר ממני, שאני בערך חצי מגילך.

golan
golan
21/03/2025 4:12:20

תודה על עוד אחלה מעורב.
המחירים האלה לא נורמליים ובסוף האוהדים משלמים מחיר מופקע.
פאט ריילי אמור לבנות את הקבוצה, לא לנהל ולא לאמן, אז אני לא מבין למה הוא צריך לפרוש. יש לו הרבה ניסיון, הוא מכיר הרבה אנשים, כשהוא מדבר עם מישהו,סביר להניח שהוא יקשיב לו יותר מאשר לרוב האנשים.
הוא גם זכה לכבוד ששמור לבודדים לקבוע מתי לפרוש,

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 5:16:21

תודה פרופסור לס
כמה מילים על הטרייד שהביא את החתול שמיל לניו יורק על דה וינצנזו וראנדל.
אמרתי כבר בהתחלה ואני חוזר על זה עכשיו, זו היתה טעות חמורה. שני שחקנים ששחו בתכנית המשחק של טיבסי מוחלפים מקלע מצויין אבל רך מידיי. אין שם ברונסון והכל מתמוטט.
אני בספק אם השנה הם עוברים שלב ראשון בפליי-עוף, וכן אני מודע לעובדה שהם כרגע במקום השלישי.
זהו!

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 5:39:50

איזה BOOM על הבוקר עם המכירה הזו של הסלטיקס שמדברים מעליה כבר שנה.
בזוס רצה לשלם 4? אז ההתעקשות של גרוסבאק שהסלטיקס שווים יותר השתלמה לו ובזוס יצטרך לשים הרבה בשביל לקנות את הניקס או קבוצה אחרת.
אגב, אני לא מאמין שהניקס שווים יותר מהסלטיקס, גם אם תביאו לי דעה של אנאליסטים פיננסיים, למי שירד לסוף דעתי… אני כן מאמין שהסטייקים שווים בערך 7 או 8.
מנחם אתה הרי מתבשם כל פעם שאתה רומז על פרישה בעתיד הקרוב ואחרי זה שומע מחמאות מאיתנו כמה שאתה עדיין הכי טוב והכי רלוונטי, אז אבונה (אבינו בערבית) אתה עדיין הכי רלוונטי וגם אם תצליח רק לגמגם פה באתר, ניתן לך את הכבוד המגיע לך.

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 17:04:31
Reply to  מנחם לס

אין סיכוי
מקבל אותך גם מגמגם וגם צולע!

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 5:51:39

לגבי הבחירה בדני
הרוב קובע, כי זו דמוקרטיה, זו השיטה וזהו!
מאמין שלפחות 50% מגולשי הופס באתר (מוזמנים לתקן אותי) הם בני 35 ומטה ולא ממש הכירו את מם יוד קוף יוד ברקוביץ בזמן אמת וגם מסררטונים קצת קשה להבין מי הוא היה בשביל אוהדי מכבי ונבחרת ישראל.

רן הנרגן
21/03/2025 7:14:15

בדיוק. כמו שמיקל גורדן הוא הגדול מכולם עבור כל מי שלא חיי בתקופה שביל ראסל זכה ב 11 אליפויות נבא. כמו להשוות תפוחים לצנוניות

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 7:51:16

מייק טען שראסל הוא העז.
אני מקבל את דעת הרוב נקודה אבל קצת קשה לי להשוות שחקן שרק השנה נתן פריצה לעומת שחקן שכל הקריירה שלו מדברת בעד עצמה. חושב שמבחינתי הייתי מחכה עוד כמה שנים לפני שהייתי אומר שבשבילי עבדייה גדול מברקוביץ וזה לפני שנכניס למשוואה תארים והישגים עם נבחרת ישראל. לדני יש קריירה שלמה לשנות את דעתי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בבברונננייייייייייי קיבל סוף סוף דקות של שחקן כדורסל מר נקודה לדקה והגיב עם שיא קריירה.
29נק 17 נק 5 אס בייבי!! זה 27 נק יחד מתפתח פה כוכב יש לילד רעב סנס אוף ארגנסי ויכולת רק שנתיים להתפתח ומאמן נורמלי שיתן לו את המושכות והוא ישלוט בליגה
הטראקרס הפסידו את כל המשחקים היחידים שהיו קשים לוקה שוב מתחיל בלואדים. מחכים לאיזה שארלוט לסטט.
תיבס יקבל את הטיקט עם באד עם סיום העונה נראה שהשחקנים עושים לו סבוטאז

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סיפורי האדרה עצמית מוכרים

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 12:05:29

אני דווקא מאמין לו ואם יש לך איזה מידע, תעביר לי במייל. היית כבר בקשר אתי בעבר, עוד מימי דה באזר לדעתי. תשלח או שאתה סתם זורק אבן. אחרי שהבנתי מי זה שי ניצן, מי שיוצא נגד מה שעשה פה במדינה, בעיני צדיק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שלחתי לך במייל.

Last edited 5 months ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 13:31:52

קיבלתי
וגם מבין אותך, יש לי משהו דומה.

Berch
21/03/2025 7:17:42

אחלה מעורב מנחם
לדעתי צריך להחליף את ריילי אבל מצד שני הוא הרוויח את הכבוד לפרוש מתי שירצה

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
21/03/2025 7:33:41

מנחם אני סבור שגם אתה הרווחת את הזכות לפרוש מתי שרק אתה רואה לנכון 😆

עכשיו תואיל להסביר לי את הקטע עם קווינט – הדיל ביניכם הוא שיש לו הזדמנות אחת לנסות להכות בך עם הסרגל, ואם אתה מצליח לחמוק בזמן אתה מקבל חנינה?

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

קצת נתונים מפורבס בהמשך ל MBK שציין למעשה שהתשואה של המשקיעים החדשים בסלטיקס היא 2% לשנה,של יוסטון עפ הרווח נטו הגבוה ביותר 160 מיליון התשואה 3%.התשואות ממש לא משהו, אבל יש טור נוסף של עליית ערך שם יש נתונים פנומנליים להרבה קבוצות עליית ערך של יותר מ 20% לשנה.בקושי אתה מוצא קבוצות שערכן עלה בפחות מ 10% ,דאלאס קנייה די טריה תשואה 3.3% +עליית ערך של 4%.
הראיתי את הנתונים לנזימה העירקית העצבנית,תגיד יא חמאר איבן חמאר מה חשבת שיש להם מיליארדים כי הם מטומטמים.הייתי עונה לך לפני שהיית בודק באתרים המטומטמים שלך.
מיאמי ארגון מעולה עם ניהול מעולה,הביטו כמה נון דראפט עלו לגדולה במיאמי, מה הם עשו עם שחקנים שנבחרו בעשיריה השנה,אדביו, הירו,קלאל ור כולם נבחרו בעשיריה השניה.הקבוצה תגמור ככה,ככה את העונה,הם רק מרחק של עיסקה של כוכב להשיג בקיץ.הרבה שחקנים רוצים להגיע למיאמי,ריילי וספוס הם הסיבות העיקריות.מה ריילי אמור לעשות? לעבור קורס קונדיטוריה ולאפות עוגות? לייצר מרזולן דה לה ריילי?

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 8:32:53

תשואות וצהלולים אבל מרזולן זה פאסה.
את המיליארדים קיבלת מקטאר, אז לא לקטר בבקשה, ורונן בר עם הוכחות חד משמעיות לאשמתך.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
21/03/2025 9:07:21

תודה רבה מנחם

דה שוט
21/03/2025 9:35:53

תודה מנחם.
מצטרף לאחרים כאן – אתה צעיר ברוח ובנפש זה מדהים. תכתוב עד שתאבד את זה – ואז תמשיך חחחחח

לגבי המכירה של הסלטיקס – עייפתי מלדבר על השיטה האמריקאית (זה לא קפיטליזם, זה מעבר). סתם סתם, לא באמת עייפתי חחח, אבל לא נראה שיש לדבר הזה תקרה, לפחות לא אחת שנראית באופק. הם לא מתבססים על "חומר" (זהב לצורך העניין) אלא על "נפח" (של פעילות כלכלית).
ה"נפח" הזה, של פעילות כלכלית, מבוסס על תרבות. ילד – חלום – עולם מושגים – הגדרה עצמית – כח קנייה – אהבת האל הפוּריטנית – אינדיבידואליזם – המרדף אחר האושר – אימפיאליזם תרבותי – ומעל לכל: צרכנות אובססיבית.
לא זו בלבד שארה"ב שלישית(!) בגודל האוכלוסייה שלה בעולם, הרי שמאז מלה"ע ה-2 היא הבינה שאימפריאליזם תרבותי משמעו שוק פוטנציאלי אינסופי. אחרי וייטנאם זה קיבל דחיפה וב-1989 חותמת סופית (היידה גורבאצ'וב).
הסעודים והקטארים קונים עם נפט – מתי שהוא זה ייגמר.
האמריקאים משלמים במילים ובערכים – והמילה הכי חזקה שהם מוכרים לנו היא : עוד.

Guy d
Guy d
21/03/2025 10:35:26
Reply to  דה שוט

מסכים לגמרי, שכנעו אותנו שצמיחה זה טוב. למה זה טוב?

דה שוט
21/03/2025 11:38:15
Reply to  Guy d

צמיחה זה הרבה מעבר ל-טוב. בחרת במילה הנכונה – צמיחה זה ערך עליון. אם אתה לא צומח – אתה לא בסדר. ואז מתפלאים שקבוצת כדורסל עולה 6 מיליארד
🙂
(ד"א – זה ערך אמריקאי, לא אירופאי)

Last edited 5 months ago by דה שוט
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

יש מלא כסף שנכנס זה האוהדים רפי ההבנה שהולכים למשחקים שהשחקנים מריצים צחוקים עליהם

דה שוט
21/03/2025 15:02:50

אוהדים במשחקים זה הכסף הקטן. טלביזיה ומרצ'נדייז בארה"ב ובעולם זה הכסף הגדול.
ב-TD גארדן 19,000 מקומות. בקאמפ נואו 99,000

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

הטיוי משלם הרבה כי צופים בזה. קח לדוגמא אותנו סולדים מהבידורסל ועדיין צופים (פחות הרבה מהעבר אבל עדיין עוקבים)

A Ljos: Resurrection
21/03/2025 12:54:16

6.1 מיליארד דולר. קצת נתונים בנושא: אני קניתי אתמול טחינה במבצע בויקטורי של 2 ב-20.

שיהיה בהצלחה לסלטיקס עם הדיקטטור החדש. כנראה שעדיף על הסעודים ועל ג'ף "לקס לות'ר" בזוס, אבל רק כי אני לא יודע עליו כלום. נקווה שהוא יהיה שליט טוב לנתינים.

רן הנרגן
21/03/2025 13:09:07

כמו קבוצות נבא לא כלהטחינות אותו דבר.

A Ljos: Resurrection
21/03/2025 13:38:47

כל עוד הטחינה עושה את הקסם הזה כשמוסיפים לה מים ומערבבים, ואין בה אחוז גבוה מדי של בטון (לא אמרתי שלא יהיה. רק לא יותר מדי. לא צריך ציפיות גבוהות מדברים בסיסיים בימינו), הטחינה תהיה בסדר.

המשגיח
21/03/2025 13:15:08

תודה רבה דוק!
לא רואה את ג'ני מוכרת את הלייקרס. נראה לי שהיא מאד נהנית מזה.

ריילי? לא יודע. כל עוד יש לו כוח ורצון, שיישאר.

לגבי שאקיל – לא נראה לי שזה סוד שמומחה כדורסל הוא לא, בטח שלא פרשן טוב.
הוא בעיקר שם ענק ואיש בידור מצוין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  המשגיח

אין מצב שגני תמכור את הטראקרס. זה יעבור לילד שלה (יש לה בכלל?) אם אין לה יעבור בטח לשקץ שהיא תהיה בת 90

Guy d
Guy d
21/03/2025 13:56:45

אין לה

דוקטור רזי הופמן
21/03/2025 17:07:56
Reply to  מנחם לס

תודה מהלבלב

Florida man
21/03/2025 17:45:39

ריילי היחידי שיחליט מתי לפרוש. שכחנו שלפני שנתיים ספו לקח קבוצת נגרים ודחויי דראפט לגמר הNBA מול דנבר אחרי שחבטו בישבנן של בוסטון מילווקי וניו יורק.
מאמין שלאחר שמיאמי ייפטרו מחוזים שמנים (רובינסון, רוזייר וסלו מו)יוכלו להביא את יאניס, דוראנט או מישהו מבטיח לבנייה מחדש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Florida man

דוראנט זה לפינוי הריסות בגילו

אטאפומה
אטאפומה
22/03/2025 2:06:56

בענין רלבנטיות.
שחקנים מאמנים מנהלים טועים .
מי שלא עושה לא טועה.
צריך לתת להם ללמוד מהטעויות.
אחרת לא ישתפרו .
דני אבדיה דוגמא טובה , בעונות הראשונות
לא קיבל כדורים ומת מפחד בכל זריקה לסל אך המשיך וכעת הוא שחקן רלבנטי
עבר את התהליך הקשה שמקנה לו את מקומו בליגה .
יש לדני יכולות מסירה ניהול משחק הגנה
וחדירה לסל , מאד התקדם , יפה לראות
האם הוא הישראלי הטוב ביותר ,לדעתי לא .
מיקי קלע את סלי הניצחון על הבאזר
את התכונה הזו לאבדיה עדיין אין .
הוא שחקן אחר , בכדורסל השחקן הטוב ביותר הוא זה המנצח על הבאזר
עד שההגדרה תשתנה מיקי הוא הטוב ביותר .
או לחילופין אם דני יפתח את היכולת הזו
כעת יש אותה בפורטלנד לסימונס לא לאבדיה .
בענין רלבנטיות שלך מנחם , אף אחד באתר
חוץ ממני לא מעיז לבקר אותך ,כך שמן הסתם אתה יכול לסמוך על דעתי.
יש לך רמות משתנות בכתיבה לפעמים
מרוכז מאד ולפעמים מאד מפוזר .
אני לא רואה שינוי בעשר השנים האחרונות
כך שאני לא רןאה סיבה שתפרוש
אני בהחלט חושב שצריך לערוך כל מאמר ולקרוא אותו לפחות שלוש פעמים לפני פירסום , אך אם לפני עשר שנים לא עשית כן
הרי שעכשיו לא יקרה .
בגדול אתה תורם לאתר את הראיה מבפנים
לטוב ולרע , אתה מעביר לנו הרבה פעמים
את דעות הקונצנזוס שאני בדרך כלל חושב כי הן שגויות מוטות וכולי , גם לפני עשר שנים חשבת כך ,כך שאין כאן שום שינוי לא חושב שמישהו יכול לטעון שאתה לא רלבנטי .
אפשר לטעון כי בהרבה מקרים אתה מאריך
הרבה מעבר לנדרש ,ולא מגיע לנקודה
הקיצור היא אמנות הכתיבה וברוב המקרים
לא קורה אצלך .
אך אלו הן חילוקי דעות אישיים חשבתי כך
גם לפני עשר שנים ולא השתנה כלום .
חוזר לפט ריילי ,האיש התנהג זהה גם לפני
עשר שנים , צריך לזכור כי האיש ניהל
את הלייקרס בתקופה הכי גדולה , כך
שבאטלר יכל להרשות לעצמו לצמצם
אגו .
השאלה היחידה ברלבנטיות היא האם
ריילי היה מתנהג זהה לפני עשר ועשרים
שנה התשובה כן , כך שהוא היה ונשאר
רלבנטי .

thetroll
thetroll
22/03/2025 6:57:40

מנחם קראתי באיחור. אתה לא הולך לשום מקום אתה הכי רלוונטי שיש. בזכותך המקום הזה קיים. אף אחד עדין לא מתקרב לקרסוליים שלך מכל הכותבים פה.
הצבעתי בעד ריילי במיאמי.
יש לי לקוח בן 83 יותר חד מכל הצעירים שמסביבו.
גיל זה רק מספר. אתה ריילי והלקוח הזה מוכיחים את זה ברמה יומית.