סרביה בגמר!/רועי ויינברג

חצי הגמר השני של אליפות העולם ישוחק כיום, כאשר צמד ההפתעות הגדול של הטורניר, צרפת וסרביה, יפגשו בחצי גמר, שלדעת הכל, כולל כותב שורות אלה, היה אמור להיות ספרד נגד ברזיל.

*

צרפת-סרביה

הרבע הראשון החל בשליטה סרבית, עם יתרון קל, שמהר מאוד צרפת הצליחה לטשטש, ולחזור להובלת 9-10. מנגד, סרביה רצה 11-0, כל הדרך ל-20-10, הודות לראדוליצה, ששיחק מחוץ לצבע בהתקפות הסרביות, מה שהוציא את רודי גובר וג'ופרי לוברן מהצבע באותו פרק זמן, מה שאפשר למילוש תאוסודיץ' המצויין לסייע לחבריו לרשום נקודות קלילות, ולהוסיף כמה משלו.

ברבע השני תאוסודיץ' המשיך לככב, ובנקודה מסוימת החזיק ב-13 נקודות, כאשר לכל הנבחרת הצרפתית היו 15! בהנהגתו, הסרבים ברחו ל-15-30, אבל צרפת לא ויתרה וחזרה ל-21-30, 7 נקודות בלבד. הסרבים המשיכו ללחוץ וחזרו ל-25-39, 14 נקודות, שוב בזכות תאוסודיץ' הבלתי נגמר. הקבוצה עלתה ליתרון שיא בן 18 נקודות, 25-43, לאחר שהשלימה ריצת 2-9. ג'קסון ובאטום קלעו 5 נקודות רצופות, ונראה כי צרפת יכולה לסיים את המחצית בהפרש חד ספרתי, אבל בוגדן בוגדנוביץ' (קורבן נוסף לשמות לא יצרתיים, כמו ריי רייס, דייב דיוויס מהקינקס ורובי רוברטסון מדה בנד) תפר שלשה גדולה שהשתיקה את הטריקולור, שהספיקו לקלוע פעמיים מהעונשין עם המחצית, שנגמרה ביתרון 32-46 לסרביה.

המחצית הייתה שייכת לתאוסודיץ', שקלע 18 נק' ב-7 מ-8 מהשדה עם 3 אסיסטים. ההגנה הסרבית עצרה את צרפת על 6 אסיסטים בלבד, 40% מהשדה ו-29% מהשלוש, כאשר במשך רוב המחצית הראשונה, הצרפתים נאלצים, בלית ברירה, לזרוק זריקות קשות מחוץ לקשת.

ברבע השלישי סרביה לא המשיכה לרוץ, והסתפקה בלעצור את הצרפתים, כאשר אף צד לא מצליח לקלוע יותר מהשני ב-6 וחצי הדקות הראשונות של הרבע. המגמה נמשכה בשאר הרבע השלישי, שנגמר בתוצאה 46-61, מה שהגדיל למעשה את היתרון הסרבי ל-15 נקודות.

את הרבע האחרון צרפת, ובעיקר באטום, החלו באקסטזה, כאשר 5 נקודות רצופות של הסטאר הצרפתי צמצמו את ההפרש ל-51-61, ונראה כאילו הכל נפתח מחדש. בדקות לאחר מכן הטריקולור טובים בהרבה, אבל לא מצליחים לייצר סל. סרביה קולעת, אבל דיאו, עם נקודות ראשונות במחצית השנייה, מוריד את ההפרש ל-54-63. באטום תופר עוד שלשה אדירה, 57-63, המשחק מתעורר לחיים! ראדוליצה בקושי הודף את הכדור, אבל מצליח להכניס, ומחזיר את סרביה לתמונה.

הצרפתים מצליחים לחטוף לאחר החטאה קבוצתית מהעונשין, פורנייה תופר שלשה גדולה מהחיים, וההפרש יורד ל-61-65, 05:16 דקות לסיום, שעד עכשיו, ברבע הזה, צרפת מובילה 15-4. בוגדנוביץ' קולע שלשה שנייה, חשובה מאין כמותה, וההפרש עולה ל-61-68 סרבי. פאול צרפתי מטופש, החמישי ברבע, מעלה את סרביה ל-63-70. מהצד השני, באטום האדיר תופר עוד שלשה, ומוריד את ההפרש ל-66-70. לסקורר יש 22 נקודות מ-66, שליש מהכמות של צרפת.

כל זיג נענה בזג, ו-3 דקות לסיום התוצאה היא 66-74, כאשר מרקוביץ' הסרבי מסיים את מכסת העבירות האישית והקבוצתית, עם 5 עבירות. צרפת חוזרת ל-68-74, ומאמצע שום מקום, תאוסודיץ' מראה סימני חיים עם שלשה שנייה בחצי. באטום דופק שלשה הירואית נוספת, ומחזיק ב-7 מ-10 לשלוש (30 נק'). משחק חייו של התותח הצרפתי. דיאו דופק שלשה משלו, ו-74-78. חל שיפור אדיר במשחק צרפת, שהפקידה את ניהול המשחק אצל הורטל, במקום דיאו, למרות העובדה ששניהם סיימו עם 5 אס' לפחות לכל אחד. בוגדנוביץ' עם 10 נקודות ברבע האחרון, מחזיק את סרביה על כתפיו. דקה עשרים לסיום, 76-82 סרביה.

שלשה של הורטל מורידה את ההפרש ל-79-82, דקה אחרונה לרבע הרביעי. צרפת מראה בפעם המי יודע כמה שיש לה לב ענק. תאוסודיץ' מחטיא, פיגור 3, כדור צרפתי. תאוסודיץ' עושה פאול על הורטל, שהולך פעמיים לקו. הגארד המחונן קולע את הראשון ומחטיא את השני, 82-84 סרביה. הצרפתים לא מצליחים לקחת ריבאונד התקפה, ופאול של פייטרוס שולח את קאליניק לעונשין. השוטינג גארד קולע את הראשונה והשנייה, ועולה ל-82-86, 16.7 שניות לסיום. צרפת לא מצליחה לעשות כלום, ו-7.3 טיקים לבאזר, הקהל הסרבי מתחיל לחגוג. באטום מעניק לצרפת שביב סיכוי לנצח, עם שלשה גדולה, 1.9 שניות לסיום, כאשר נכון לעכשיו, צרפת קלעה ברבע האחרון יותר מבכל החצי הקודם. עבירה על סימונוביץ' שולחת אותו לקו, והסנטר הסרבי, בדקותיו הראשונות על המגרש, קולע פעמיים. 85-90 סרביה, הסיפור גמור.

בסרביה, תאוסודיץ' הוביל את הבריחה הסרבית במחצית הראשונה עם 24 נק' ו-3 אס'. במחצית הראשונה-18 נק', 3 אס'. בוגדנוביץ' קלע 3 נקודות, 10 מתוך ה-39 הסרביות ברבע האחרון, קרטיץ', ראדוליצה ומרקוביץ' קלעו 10 כל אחד. הנבחרת קלעה ב-57% מהשדה.

בצרפת, באטום קלע 35 נקודות ב-65% מהשדה, ו-41% מהנקודות של נבחרתו. דיאו קלע 13 נק' עם 10 ריב' ו-5 אס', הורטל קלע 12 נק' עם 6 אס', ופורנייר הוסיף 10 נק'.

*

פריוויו: צרפת נגד סרביה

שידור: ספורט 5+לייב (קפיטליסטים)

2 הנבחרות אכזבו בגדול בשלב הבתים, וסיימו במקומות השלישי והרביעי בבית א'. המשחק ביניהן נגמר בניצחון צרפתי, על חודה של נקודה, מה שהעלה את צרפת מהמקום השלישי. באותו משחק, הצרפתים ניצחו בזכות 68.8% מהשדה, שחיפו על 16 איבודים. ג'ופרי לוברן כיכב עם 19 נקודות ו-6 ריב', א.דיוט קלע 15, ג'קסון 12 ובאטום 11. בסרביה, שנעצרה על 4 מ-18 מחרידים מחוץ לקשת, רדוז'ליקה קלע 21 נק' עם 7 ריב', בוגדנוביץ' 12 ובז'ליקה 11.

בשמינית הגמר צרפת הפתיעה רבים והדיחה את השנייה בבית ב', קרואטיה, בניצחון 69-64, הודות לרבע שלישי חלומי של 23-7. ברבע הגמר הצרפתים, בהנהגת דיאו, שמשתפר ממשחק למשחק, ואחת מ-2 תגליות הטורניר, רודי גוברט (2.16 מ' מהג'אז, שסיים את המשחק עם 13 ריב', 50% מהשדה ו-5 נק' בלבד, אבל EFF של 15), היממו את עולם הכדורסל והדיחו את הפייבוריטית לניצחון, ספרד, בתצוגת תכלית הגנתית-הנבחרת קלעה 52 נקודות בלבד, ועם קו קדמי שכולל את פאו גאסול, סרג' איבאקה ומארק גאסול, הפסידה 20-58 בריבאונד לנבחרת שגבוהיה הטובים ביותר, ג'ואקים נואה, קווין סרפיין ורוני טוריאף, לא משתתפים בטורניר.

בצד השני, סרביה רשמה סנסציה משלה שהדיחה את יוון, הבלתי מנוצחת עד אותו משחק. סוללת הפורוורדים הסרבית נתנה את שלה (בוגדנוביץ'-21 נקודות,קאליניק עם 12), ויחד עם משחק מצויין של תאוסודיץ' שניצל את חולשת עמדת הרכז היוונית-13 נק', 5 אס', הגיעה לרבע הגמר. ברבע הגמר ניצב מחסום שונה לחלוטין נגד סרביה-ברזיל, ו-3 שחקני האנ.בי.איי בקו הקדמי שלה. סרביה הצליחה לשנות צורה מהמשחק הקודם, ובהנהגת תאוסודיץ', שניצל את ההגנה החלשה של מרצ'ליניו הורטאס וקלע 23 חיצים, ויחד עם 31 ריבאונדי הגנה ו-5 חסימות, יותר מברזיל ששילבה נגרים כוז'אראו וננה בהרכב, זה הספיק.

הפעם, סרביה הולכת לפגוש יריבה מסוג שונה לחלוטין. צרפת משחקת משחק קבוצתי לחלוטין, ללא כוכב על כלשהו, והתקפית, מנצלת מצויין את היכולות של בוריס דיאו-בחלקים ארוכים מהמשחק של צרפת נגד ספרד, ראינו חמישייה עם 2 שוטינג גארדים, תומאס הורטאל ואוון פורנייר, כאשר שניהם יכולים לשמור פוינט גארדים ביכולת טובה, סמול פורוורד עם יכולת התקפית אדירה, ניקולס באטום, את רודי גוברט כמגן שמצטיין בשמירה על הפוסט, כמו צ'נדלר בארה"ב של 2010, ובחוד החנית, כפוינט גארד דה פקטו, בגובה 2.05 מ', מעמדת הפאוור פורוורד-בוריס דיאו. דיאו לא מחורר רשתות באליפות, עם 7.8 נק' למשחק, אבל לוקח 4.1 ריב', ו-3.9 אס', הנתון ה-14 בגובהו באליפות, לפני שחקנים כקיירי אירווינג, מרצ'ליניו הורטאס וריקי רוביו. יהיה מעניין לראות כיצד השיטה הזאת, עם 2 שוטינג גארדס זריזים, שיכולים לשמש כמובילי כדור בעת הצורך (להורטל 4.1 אס' למשחק), סווינגמן, סנטר הגנתי מצויין ופאוור פורוורד אינטליגנטי, תשתלב באנ.בי.איי.

כדי לנצח, סרביה תצטרך משחק מצויין של מילוש תאוסודיץ'. הרכז המצויין נחשב ללוזר, אחד שעושה במכנסיים במשחקים גדולים. הערב הוא יוכל לנפץ הסטיגמה, בנוסף לסטיגמה על איטיותו על המגרש, אם יצליח לנטרל את הורטאל ופורנייר. באליפות האחרונה הוא קולע 12.6 נק' עם 4.3 אס' ב-27 דקות לערב. מלבדו, הסרבים יצטרכו לנסות לשבור את הגנת הברזל הצרפתית, שסופגת 67 נקודות בלבד למשחק. סרביה קולעת 80 נק' למשחק בטורניר באחוזים גבוהים, מה שמבטיח מפגש של משחק הגנתי נגד משחק התקפי.

תחזית: צרפת טובה יותר, ולסרביה אין את הפתרונות לחמישייה הצרפתית. למרות זאת, המשחק יהיה קשה משחושבים. צרפת ב-5-10 נקודות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. בוגדאנוביץ', נמניה, תאודוסיץ' ורדוליקה נראים נפלא ובהחלט יכולים וצריכים לתת פייט רציני לצרפתים. הבעיה היא שאין להם ספספל אבל אני מהמר על הפתעה. סרביה בשלוש.

    1. אלמרייה קורדובה הסופר קלאסיקו של העולות לליגה הספרדית
      האופציה של צופי הספורט במדינה
      צפייה בלינקים חיים
      אבא עשיר , סבא עוד יותר עשיר

      אני זוכר כנער בשנות ה 90
      פורמולה 1, ליגה אנגלית ,איטלקית,ספרדית ,אן בי איי ,כדורסל וכדורגל ישראלי, ליגת אלופות ,מונדיאל
      הכל כלול הכל חינם

    2. עומר, אולי במשחק של צרפת סרביה יש השפעות על מי תגיע לגמר המונדיאל של הכדורסל, אלוף אנ.בי.איי וכדורסל איכותי, אבל באלמריה-קורדובה יש את תומר חמד. אני מת עליו, אבל היה צריך להיות משודר ב-5+ פלוס

  2. תיאודוסיץ' לא יכול לשמור על פורנייה. גם לא על הוורטאל. הרכב של שניהם יחורר את הקו האחורי שלהם. משחק טוב של מילוש סופר חשוב לסרבים.

    יהיה מעניין לראות את המצ' אפ באטום בוגדנוביץ' ודיאו בייליצה.
    אם אני מאמן סרביה, מתחיל עם אופן לבייליצה, שיוציא עברות או יגיע לטבעת, כי דיאו לא מסוגל לשמור עליו, הוא סופר מוכשר ועושה סל מכל מצב.

    רדוליצה זה יתרון על לוברן וגוברט. צריכים לחפש אותו טוב.

  3. הצרפתים חייבים לעבור לאזורית. גובר יוצא מהצבע הרבה והם חודרים בקלות לעשות נקודות קלות, ככה הייתה ריצת 0-11. ההגנה הסרבית מעולה, מנטרלים את דיאו וכופים זריקות קשות על הטריקולור.

  4. הצרפתים איחרו בלהעביר את באטום לשמור על תיאודוסיץ, ולא משחקים את פורנייה מספיק. איזה פער בין המשחק הזה לזה של לפני יומיים. דיאו צריך לקבל יותר פוסט אפים – נוטים לשכוח את זה בגלל ארסנל היכולות העצום שלו, אבל הוא שחקן פוסט אפ קטלני, ולסרביה אין מי שישמור עליו שם בניגוד לספרד.

  5. לא יודע מה יש לי עם הצרפתים שאני כל הזמן בעדם.
    הערב הם מסיימים את דרכם(מקום שלישי לא מעניין…)
    חבל

  6. גובר יוצא גבוה מאוד לדאבל טים על כל פיק אנד רול של סרביה. אם הם יתחילו לשים שחקן שלישי (עדיף לא זה של באטום) ליד כמו שסאן אנטוניו עושים, זה יהיה שווה להם הרבה נקודות קלות

  7. יש בן אדם בצוות של צרפת, שכל תפקידו במשחקים זה להחזיק קרח על הצוואר של באטום.
    זה כבר כמה משחקים ככה.

    1. סרבית.
      מנחם מאין השאלות הללו? יש אגדת מטיילים שלפיה 10% מהאמריקאים מחזיקים בפספורט וטיילו מחוץ לאמריקה. השאר? במקרה הטוב היו פעם אחת בחייהם בעיר גדולה (קליבלנד נחשבת) והיא לרוב לא ניו יורק.
      אתה בטוח מה10% והבורות שלך בנושא זה מפתיע.

      1. יוגוסלביה=סרביה,מונטנגרו,סלובניה,קרואטיה,מקדוניה,קוסובו ובוסניה.
        ןזהו לבינתיים עד שעוד איזה איזור בבלקן יזכר שהוא רוצה מדינה, הפוטנציאל הבא היא ויוודינה.

  8. וואו איזה משחק פספסתי. היה פאול בשנייה האחרונה?
    חבל דווקא סרביה היא הנבחרת היחידה שחשבתי שאיכשהו תוכל להקשות על האמריקאים.
    צרפת תקבל בין 20 ל-50 הפרש. תלוי במצב הרוח של הארדן

        1. לא דווקא לא ידעתי. הרגע חזרתי הביתה ו ראיתי באתר של פיבא 0.1 שניה לסיום צרפת ב1 הפרש.
          מה קרה פה? מישהו יכול לתת פליי ביי פליי של השניות האחרונות?

          1. Diaw.
            0:50 Nenad Krstic made Jumper. 84-79
            0:44 Foul on Milos Teodosic. 84-79
            0:44 84-80 Thomas Heurtel made Free Throw.
            0:44 84-81 Thomas Heurtel made Free Throw.
            0:25 Milos Teodosic missed Jumper. 84-81
            0:25 84-81 Boris Diaw Defensive Rebound.
            0:18 Foul on Milos Teodosic. 84-81
            0:18 84-82 Thomas Heurtel made Free Throw.
            0:18 84-82 Thomas Heurtel missed Free Throw.
            0:18 Nikola Kalinic Defensive Rebound. 84-82
            0:17 84-82 Foul on Florent Pietrus.
            0:17 Nikola Kalinic made Free Throw. 85-82
            0:17 Nikola Kalinic made Free Throw. 86-82
            0:12 86-82 Thomas Heurtel missed Jumper.
            0:12 Nemanja Bjelica Defensive Rebound. 86-82
            0:08 86-82 Foul on Joffrey Lauvergne.
            0:08 Nemanja Bjelica made Free Throw. 87-82
            0:08 Nemanja Bjelica made Free Throw. 88-82
            0:03 88-85 Nicolas Batum made Three Point Jumper.
            0:03 Serbia Timeout 88-85
            0:01 88-85 Foul on Boris Diaw.
            0:01 Marko Simonovic made Free Throw. 89-85
            0:01 Marko Simonovic made Free Throw. 90-85
            0:01 90-85 Nicolas Batum missed Three Point Jumper.
            0:01 90-85 France Deadball Team Rebound.

    1. מנחם אתה באמת רוצה לדעת? אם כן אני יכול לכתוב סקירה קצרה על התפרקות יוגוסלביה וההבדל בין העמים. רק בשביל הפרוטוקול- הסלובנים אשמים.

      1. הסרבים אשמים – הם החזיקו את כל המדינה ובכל שירות המדינה הייתה העדפה ברורה לסרבים. למעשה מבחינת כל השאר הם היו תחת כיבוש סרבי. כל עוד טיטו היה באיזור לא היה מה לעשות. אבל בשנות ה 90 סלובניה וקרואטיה רצו להתקדם לאירופה. סלובניה עשו זאת בסטייל. קרואטיה פחות. מי שהכי סבלו מהעניין היו הבוסנים.
        הסרבים, לאורך כל הדרך היו הרעים בסיפור (אם כי במדד היחס ליהודים הם היו הכי איתנו…).

        1. מי אשם בהתפרקות, לא מי האיש הרע. מי שהתחיל את הדומינו היו הסלובנים שהם לדעתי הראשונים בעולם המלחמות המודרני לנצל את המדיה התקשורתית לשינוי תפיסתי. ובאמת הם עשו את זה בסטייל. בדבר אחד מנחם צודק- אין שום הבדל ממשי בין הרפובליקות והאנשים עצמם, למרות איך שניסו לעשות את ההפרדה בתקשורת- קתולים מול פרוטסטנטים מול מוסלמים מול קומוניסטים וכו'

  9. תודה רועי על תיאור המשחק. כנראה שהפליי ביי פליי של פיבא לא כזה אמין כמו של espn.
    צריך לראות את השידור החוזר עכשיו להבין מה קרה פה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט