המהמרים (סיפור שני) / מנחם לס

 

המהמר הראשון אתמול היה גרג מונרו. המהמר השני שבחרתי הוא אריק בלדסו מהפיניקס סאנס.

נכון לזמן כתיבת הפוסט הזה, השחקן החופשי המוגבל אריק בלדסאו מסרב להצעת הפיניקס סאנס של 48 מיליון ל-4 שנים. 

אם יחתום, הוא ישתכר כמו קייל לאורי מטורונטו רפטורס, וכמו גארדים פותחים רבים בליגה, וזאת למרות שבלדסאו עלה בחמישייה רק ב-78 משחקים בארבע שנותיו, והחמיץ חצי עונה בעונה האחרונה בגין פציעה.

בינתיים הוא לא חתם גם על QUALIFYING OFFER של 3.7 מיליון שאם יחתום עליו, יעשה ממנו UNRESTRICTED FREE AGENT בתום העונה הבאה.

עם 48 מיליון המחכים לו על השולחן, וכל מה שעליו לעשות זה לחתום, הוא לוקח לדעתי סיכון גדול כשהוא לא חותם  – סיכון שאני במקומו לא הייתי לוקח – שהוא סיכון גדול הרבה יותר משלוקח גרג מונרו.

גרג מונרו הוא שחקן גבוה טוב, 2.11 מ', ושחקנים גבוהים טובים קשה למצוא. גארדים בסדר גודל של בלדסאו ישנם. כפי שכתבו אתמול גולשים  רבים, הכסף הגדול יחכה לגרג מונרו בסיום העונה הבאה. נגד פציעה מסיימת קריירה ישנו ביטוח. אני לא בטוח שכסף ברמה כזאת יחכה לאריק בסיום העונה הבאה, אפילו אם תהיה לו עונת שוות-בחירה  ל'אול-סטאר.

מה שלבלסאו יש – שלמונרו אין – זה מאמן ששמו ג'ף הורנסאק שהכניס לסאנס את משחק ה-UP-TEMPO שהוא משחקו של בלדסאו.

בעונתו הראשונה כשחקן חמישייה (אל תשכחו שהוא היה מחליף של כריס פול בקליפרס!) בלדסאו קלע 17.7 נק' עם 5.5 אס' ו-4.7 ריב' ב-32.9 דקות משחק. דיוק קליעתו היה 47.7% עם 35.7% מאחורי הקשת.

כשהוא היה בריא, הוא וגורן דראג'יק היו צמד דינמו שהוביל את הסאנס לקראת הפלייאוף. פציעתו של בלדסאו צימצמה את הסאנס ל-48 נצחונות שלא הספיקו לפלייאוף.

האם חלוקת הבמה עם דראג'יק היא הבעייה המפריעה לבלדסאו לחתום? ובכן, הסכוי הוא כמעט וודאי שגורן ינצל את ה-OPT-OUT בחוזה המאפשר לו לצאת מחוזה ה-7.5 מיליון שיש לו לשנתיים. שנה אחת הוא חייב להישאר אבל לא את העונה הבאה אחריה. הוא ירצה הרבה, הרבה יותר כסף או שהוא ישחק עבור מישהו אחר. עכשיו עלינו לזכור שאייזיה תומאס חתם על 27 מיליון לארבע העונות הבאות.

אם בלדסאו לא חותם עתה על ה-4 שנים, אני מוכן לחתום כאן ועכשיו שפיניקס תשלם עוד עונה מה שגורן דראג'יק ירצה, ואז עם אייזיה תומאס, היא בשום פנים ואופן לא תציע שוב לבלדסאו מה שהיא מציעה לו עכשיו. בלדסאו יצטרך לקוות שקבוצה אחרת תציע לו יותר מ-48 מיל ל-4 שנים, ועם כל הפוינט גארדים והשוטינג גארדים הצעירים – זה לא יקרה.

בלדסאו לוקח הימור מסוכן מאד לדעתי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. גם לדעתי הימור מסוכן וטיפשי.
    הסכום שפניקס הציעו לו זה הגג שהוא שווה.
    אחרי שטיפס על עץ כזה גבוהה הוא בבעיה , כי לא הרבה קבוצות אם בכלל יציעו לו הצעה דומה.

  2. פה אני מסכים לחלוטין שזה הימור מסוכן.
    פיניקס שיחקו פה יפה עם 'שחקן חופשי מוגבל' ותיסכלו את בלדסו שמרגיש חוסר כבוד. אבל זה מה שהוא שווה במקרה הטוב ואין קבוצה שתיתן לו יותר מזה אחרת כבר היו מציעים לו הקיץ.

    1. בלדסו באמת מתוסכל כי הוא רוצה 80 מיליון לחמש שנים אבל סקר שנערך בין ה-GMים הראה שדעת הרוב היא שההצעה לבלדסו הוגנת והסאנס לא הורידו מערכו בהצעה שלהם.

  3. בניגוד למונרו שה12 שהוא דורש הם הגיוניים. לפי דעתי.
    בלדסו הוא חצוף…
    אני אוהב אותו כשחקן. אבל לדרוש 20 מיליון. לעונה?
    השחקן נתן עונה אחת עם מעל ל10 נק. וגם היא רק חצי עונה.
    20 מיליון זה סכום לשחקן טופ שלוש בליגה…

    בלדסו הוא הרכז השני בטיבו בקבוצה שלו!(ויש כאלה שיגידו שעכשיו עם איזאה הוא 3).

    בליגה הוא הרכז ה15-20…..

    אז נכון. הוא חזק. הוא מהיר. הוא צעיר…
    יש לו פוטנציאל…
    אבל 20 לא משלמים על פוטנציאל עתידי. משלמים על שחקן שמוכן כאן ועכשיו.

  4. הסאנס הציעו לו הצעה הוגנת לפי שווי השוק הנוכחי. בלדסו חושב שהוא שווה חוזה מקסימום ויצטרך להוכיח השנה. זה בהחלט הימור כי לסאנס יש קו אחורי טוב מאד. יכול להיות שהוא יצטרך לשחק בקבוצה אחרת לפני שהוא מקבל מה שהוא מבקש, עוד סיכון. בהתחשב בהיסטורית הפציעות וריבוי הגארדים בליגה זה סיכון גדול ואפילו הימור מצידו.

  5. מסכים.
    מה הוא חושב? שהעונה הבאה תהיה של 20 נקודות, 12 אסיסטים ו-5 חטיפות?
    פלוס זה שהוא לא ייפצע?
    אשרי המאמין

  6. בפועל, הדבר היחידי שעמד בין בלדסו לחוזה המקסימום שהוא קיווה לקבל אלו הפציעות, שהן רבות ומסובכות וכשאנחנו רואים את הירידה במשחק של דווין וייד היום אנחנו יודעים שהן גם פציעות שמקצרות קריירה גם של כוכבים גדולים יותר ומוכשרים יותר מבלדסו. אני חושב שיותר משיש כאן אגו של שחקן, יש כאן אגו של סוכן שנותן לו עצה רעה מאוד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט