היום שאחרי מיאמי/ אלעד רבין

ניקס
הנצחון המשכנע על מיאמי הפתיע אותי מאד, התצוגות הנרפות בקדם עונה יחד עם סגל גריאטרי לא הבטיחו רבות אבל הניקס רכבו על גלי האנרגיה ועל גלי נהר האדסון ובמשחק מצוין הראו למיאמי מאיפה משתין ההוריקן.
אני שונא שאחרים מנסים לקפוץ למסקנות לאחר משחק אחד רשמי, אבל מכיוון שאין יותר כיף מכך אז בואו נתחיל :

1 ‫-‬ לפעמים הדרך שבן אדם מחזיק מיקרופון אומרת עליו הרבה, ומי ששמע את ה"נאום" של כרמלו בתחילת המשחק שמע נאום של אדם שאפשר להגיד עליו הכל , אבל זכר אלפא הוא לא. בנאום קצר ובלתי סוחף הוא הצליח להנמיך עוד יותר את רמת הציפיות שהיו לפני המשחק והם לא היו גבוהות מלכתחילה. ואני אומר את זה דווקא במשחק שבו הוא קלע 30 נקודות (אבל באחוזים זוועתיים). אין ספק שהחסרון של אמארה רק מוסיף לבטחונו, ואת הכישורים ההתקפיים שיש לו אי אפשר לקחת ממנו, אבל די היה לשמוע קצת מהטראש טוק הנהדר בינו לבין וויד (באמצעות המקרופון הנפלא שמצמידים לשחקנים) כשזה האחרון מעודד אותו לנסות ללכת עליו פנימה , כדי להבין מי בנוי לסחוף קבוצה ומי לא. נכון , היו רגעים שכל כדור שהוא זרק צלל פנימה והחיוך האנתוני לא ירד מהפרצוף שלו, אבל היו רגעים ארוכים שהיה נראה שגם עם מנחם יחליף אותו הוא יצליח לקלוע יותר.

2 ‫-‬גייסון קיד, כרמלו אנתוני, סטיב נובאק, גי אר סמית, ריימונד פלטון, רוני בראוור וראשיד וואלאס , הניקס מסתמנת כאחת מקבוצות השלוש הטובות ביותר בליגה. והם עשו את זה על אחת מקבוצות ההגנה האתלטיות בליגה אם לא האתלטית ביותר. למעשה היו רגעים שחוץ מצאנדלר היו לניקס ארבעה קלעים מצוינים לשלוש בו זמנית. ואם הנעת הכדור המצוינת סביב הקשת וכשמשחק אצלך סטיב אוטומט נובאק אתה יכול לגמור משחקים רק דרך השלוש.

3 ‫-‬ מה שהכי הדהים אותי אתמול היה משחק המסירות של הניקס. אני מתחיל לחשוב שהשחרור של לין לא יהיה כזה גרוע לניקס, וההבאה של פלטון קיד ופריג'יוני יוצרת קו אחורי חכם וסבלני, ובעיקר מפרגן. 27 – 18 יתרון באסיסטים על מיאמי הוא לא דבר של מה בכך. הכי מכולם הרשימו אותי דווקא פרגיוני וקיד, היו שלבים שממש נראה סדר בגארדן, דבר שכבר שנים לא היה שם.ולמרות הדקות המעטות יחסית שהם שיחקו, קשה היה שלא להתרשם שהניקס השנה יגיעו לאן ששני השחקנים האלו יקחו אותם ולא דווקא לאן שכרמלו וסטאט.

4 ‫-‬ חבורת הוותיקים שהובאה גררה הרבה ביקורת והרבה בדיחות מסתובבות סביב המאדיסון סקואר גארדן על חשבונם, אבל לי יותר מכל הזכיר המודל הזה את פאנאתיניקוס בשנים הגדולות שלהם , כשהמסה שלהם מתחת לסל אפשרה להם לשלוח גדודים של פאואר וסנטרים אחד אחרי השני ולהוריד מהעומס. קורט תומאס, ראשיד וואלאס ומרקוס קאמבי (שלא שיחק) יתנו את הגוף הגדול שלהם במשך העונה ויביאו את טייסון צאנדלר ואמארה המועד לפציעות ,רעננים ובריאים יותר לסיומה, ואין דבר שאתה רוצה יותר במשחק פלייאוף מאוסף הוותיקים הללו.

5 ‫-‬ ולבסוף הגענו לשאלת השאלות, מה יהיה כשסטאט יחזור? האם כרמלו ילמד לשחק איתו, האם יעשו טרייד על אחד מהם, או האם הניקס ירדו ביגון שאולה למרות סגל חכם מבטיח ומנוסה. הפותר נכונה יזכה בחולצה (של ראשיד) ובכובע (צמר)

6 ‫-‬ ודבר אחרון באמת, אין עסקה טובה יותר בעיר מלקנות חולצת דריי פיט של מרתון ניו יורק 2012 , זה מאד מאד זול.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. בורי הפתעת המשחק היה פריג'יוני. לא האמנתי שרכז אירופאי יכול להסתדר ב-NBA ((ויסלח לי רוביו). הוא ממש התעלל במריו צ'אלמרס. ודבר נוסף – פלטון יהיה טוב יותר לניקס מאשר פלטון. נא לא לשכוח שמשך 37 שנה היא הקבוצה היחידה שלי, אז אני שמח עבור הניקס, אבל תומאס וקמבי? גיב מי א ברייק! הסנטר הלבן שמפלורידה טוב בהרבה ממה שנשאר מהם. נובאק קלע לא יאומן. כמו ריי אלן במיטבו, אבל הוא לא יודע להשתחרר לזריקה טוב כמו אלן.

    בכל מקרה, סיכום מעולה!

    1. ככה זה פרג'יוני, שחקן חכם מאד שלמרות שיש לו אחוזי קריירה של כמעט %50 מהשלוש כמעט ולא זורק.
      הוא מסוג השחקנים שגורמים משחקים עם 0 נקודות 4 אסיסטים ו2 ריבואנדים ולך תסביר לכל מי שלא ראה את זה שהוא היה מהטובים על המגרש.
      הוא מנהל עבודה אמיתי ורכז במובן הקלאסי של המילה.
      ועדיין שיבואו מולו רכזים שאשכרה מרכזים את המשחק של הקבוצה השניה ולא רק זורקים שלשות (אהמ אהמ צ'אלמרס) אז אני לא בטוח בכלל שיש לו רגליים לשמור עליהם

  2. 1.דבר ראשון מנחם, נובאק דווקא למד השנה לעשות הטעיה והקפצה כדי להשתחרר לזריקה פנויה!
    2. תסביר לי בבקשה מה היה חסר בנאום של אנטוני? הוא דיבר לעניין ובהתחשבות בנפגעים
    3.אני במקום הניקס עושה טרייד על סטודמאייר

    1. אהלן,
      מה שהיה חסר בנאום שלו זה כריזמה, רק בנאום הוא יכל לפתוח פער של עשר נקודות ובמקום זה מלמל כמה מילות תודה לקהל.
      בשידור הם אמרו שהוא אחד היחידים שמחשיב את עצמו ברמה של לברון ווייד אבל זה לא זה, לא יעזור בית דין

  3. כתבה מעניינת.
    כשמשחקים כזאת הגנה וזוכים בכל כדור טועה מנצחים באחוז גבוה מאוד גם אם כרמלו וסמית יורדים מהפסים.

    מעניין אותי לשמוע דעות על וודסון. האם הוא מאמן ראוי לקונטנדרית או שיגיע לאן שהכוכבים שלו יקחו אותו?

  4. אחלא סיכום,
    כיף שהתחילה העונה וכל הפסד של הלייקרס זה יותר כיף.
    תמשיך כך ואני עוד אמצא את עצמי מבקר את האתר הזה מיוזמתי…

  5. ועוד דבר:
    קורט תומאס, ראשיד וואלאס ומרקוס קאמבי ???
    אפילו כדי להיות פרשנים הם זקנים מדי
    למשחק אחד פה ושם זה טוב, לאורך זמן אין על מי לבנות
    נו יורק עפה בסיבוב ראשון

  6. היום אני רואה את הפועל מול נתניה באצטדיון החדש בנתניה
    אם הדבר הזה יקרוס סטייל אסון ורסאי תחשוב עלי…

  7. אם זה הי לברון היו אומרים שהוא נתן נאום קצר, והעדיף לדבר על המגרש…
    אף אחד לא בא לגארדן כדי לשמוע נאומים של אנטוני. הם באו לראות משחק כדורסל, וקיבלו תמורה מעולה. הניקס ניצחו את מיאמי ואנטוני היה טוב יותר מלברון

    1. דבר ראשון להגיד שכרמלו היה יותר טוב מלברון זה הזוי,לקלוע 30 בשלושים אחוז גם אני יכול.
      דבר שני , הם באים למשחק בשביל האוכל, המסך , הריקודים והמשחק ובסדר הזה.

  8. בקשר לסטודמאייר: איתו הניקס יוכלו לעשות רוטציה מקיפה של שחקני הפנים, שתעניק להם שליטה חזקה בריבאונד ויותר ניצחונות. פוסט מצויין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט