פותחים את אמריקה 6/7 – יום האב

כן הגיע היום שכלנו חיכינו לו. הילדים כבר עושים סודות במשך שבוע כי היום יום האב!

בניו יורק הזיזו את רוג'ר ממשחקי הלילה למשחקי היום שזה אומר שביערות ויקטוריה זה השעות הקטנות של הבוקר. בדיוק השעות שהילדים קמים בשביל להכין לי את שולחן יום האב.
בשעה חמש וחצי בבוקר אשתי הודפת מתקפה ראשונה של הילדים על חדר השינה שלנו. בשעה חמש שלושים ושתיים המתקפות מתחדשות. שש מאות מתקפות מאוחר יותר בשעה שש חמישים וחמש אשתי נשברת וקמה לעזור בהכנות ליום האב. דלתות נתרקות רהיטים מוזזיים נעליים נזרקות. הבוקר התחיל בבית מוריה.

הבעייה

בשעה שבע וחצי אני עירני לגמרי למרות לילה בפאב ואני קורא לאחד הילדים להביא את הטבלאט. אני לומד שנולה הצורר בא על שכרו. הטכנולוגיה היפנית שברה גם אותו. אבל על נישיקורי בהמשך.. . שולחן יום האב שלי כולל מה שכל אבא צריך: כדור בשביל לזרוק לילדים שמשעמם. מתקן לטיהור ריחות לאוטו שבני החכם הדביק לקרטון עם גומיות מקדימה כמו תחתוני צניעות והוא מטהר פלוצים לאבא (פטנט רשום, שלא תחשבו להעתיק), ופרחים טריים מהגינה על השולחן.

הפתרון

בניו יורק אבא אחר, קצת עייף מזוג כפול של תאומים ומשחק קצת יותר מידי ארוך לפני יומיים…. בפעם הקודם כתבתי על גועל מונפיש שהיה טוב מרוג'ר אבל הפסיד בגלל הרוח ובגלל שלא ידע לקחת את שקיבל. מרינקו ציליץ' (לא היה לנו כבר  מרינקו?) הוא יגוסלבי, אם יש משהו שלא עובד על יגוסלבים, ושאני אומר יגוסלבים גם קרואטים וגם סרבים נכללים זה שהם לא מבינים דקויות קטנות כמו לחץ פסיכולוגי, נקודת משחק, 2 נקודות שבירה, משחקון הגשה ראשון וכאלה… הם באים עליך בכל הכח. רוג'ר ניציח את צ'יליץ' פעם קודמת בשוברי שיוויון, במשחק הגשות סבלני. לא הפעם גועל מונפיש הוציא לרוג'ר את הכח , וגם יומיים אחרי לרוג'ר לא נשאר כח או חשק לטפס על עוד הר. בטח לו באמצע היום עם כל החום הזה…

ועכשיו לחדשות הטובות, אוהבי ספורט וחובבי טניס אתם בספורט הנכון כי התהליכים קורים ממש ממול עיננו !
פדרר ויואיט היו התרופה למכה בכל מה שקשור בהעלמת הסרב וולי היעיל אך משעממם מפורנו גרמני. פדרר השתלט למשך חמש שנים על הסבב שהוא עושה דבר אחד. משחק סופר אגרסיבי. אמנם לא טיפש כמו פול מתיו, כן בניית נקודות כן משחק הגנה, אבל, מעבר מהיר להתקפה בכל הזדמנות. אף אחד לא היה אפילו קרוב לנצח אותו… עד ש… ראפא נאדאל הביא את המשחק הסופר הגנתי שלו וב 2009-10 זה היה שליטה מוחלטת של ראפא בסבב. עד ש.. בא נולה ועשה הגנה עוד יותר טוב וגם עוד קצת התקפה.

עכשיו מגיעים הילדים שהיו בני 10-12 שרוג'ר הביא את הקסם שלו לסבב לפני 12 שנים. הם גדלו עליו הם רצו להיות כמוהו. הם חיקו את הצעדים הקטנים מאחורי הכדור ואת הזויות המדוייקות לקווים. הם גם ראו איך ראפא מצליח להגיע לכל כדור בקריאה נכונה של המגרש והנה יש לנו 2 מוטציות של ההתקפה של פדרר וההגנה של ראפא. סטן וואוורינקה עשה את ההטעמות הנכונות במשחק שלו והגיע ראשון לראש הפירמידה, אבל צ'יליץ' ונישיקורי עושים את זה טוב יותר… BETTERER !

מבין שניהם נישיקורי הוא החביב עליי. שהוא יצא לסבב הוא היה בן החסות של רוג'ר ופשוט חיקה אותו בכל האלמנטים ואז הוא שיפר את משחק ההגנה לרמה שגרמה לנולה לרצות לפרוש באמצע המשחק. הוא במאזן חיובי על נולה ומאזן שווה על רוג'ר הוא גם יודע לנצח את ראפא . ויש לו הרבה כלים לנצח.

צ'יליץ' הוא מפציץ סרב מהזן שיש בלי סוף בסבב, אבל הוא חזק מאד בראש, אין לו בריחות מוטיבציה ורגעים חלשים. אני חושש שמבחינת טניס הוא לא מספיק חזק בשביל לנצח את נישיקורי שהרס את מכונת הסרבים מקנדה לפני שבוע.

 

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רבין
רבין
9 years ago

נישיקורי יקח, וודאי!
לדעתי מה שקרה בטורניר הזה הוא שהדור הכי טוב בתולדות הטניס לא יחזור עוד להופעות של שלושה ממנו לפחות בחצי גמר ,והכל יהיה פתוח בהרבה מעכשיו.
ציליץ יגיח מידי פעם לשלבים האלו, אבל אין ספק שנישיקורי כאן כדי להשאר.
הדבר הכי משמעותי שעלול לקרוא הוא שמחירי הכרטיסים יחזרו להיות נורמליים.

עידו מוריה
9 years ago

כן יש עוד כמה שהם חצי צעד מגדולה… לגבי נישיקורי , יש לו בעייה עם הג'לובים של הסבב, הם העיפו אותו מהמגרש עם סרב ראשון ופור האנד עוצמתי , אבל, אחרי שאמרתי את זה הוא הוריד שלושה בריונים רצוף.

המשגיח
המשגיח
9 years ago

התבאסתי מאוד מההפסד של פדרר, אך צ'יליץ ניצח בצדק, ולדעתי הוא גם לוקח את הטורניר.

אלי לס
אלי לס
9 years ago

עידו, אתה כותב נפלא. כיף להתחיל את היום עם הטורים המשובחים שלך על טניס.
אתה נותן סיכוי לפדרר ל18 שלו או שזהו, פיניטו.?

ido moria
9 years ago
Reply to  אלי לס

סיכוי תמיד יש. אחרי הכל.. יום הגשות טוב מול מונפיש והיום ורוג'ר היה מנצח את הטורניר.

בקרוב יתחיל קריקט ODI, אז אני באמת יתחיל להתרגש…

ירון
ירון
9 years ago

חבל, יצא טור גס ובהמי לסיכום יום גדול.