על ספורט והוריקן / אלעד רבין, כתב הופס בניו יורק

מרתון ניו יורק
ארבע נקודות על סאנדי
1 ‫-‬ ההחלטה לא לקיים את המשחק בין הניקס לנטס.
כשבלומברג, ראש העיר המצויין של ניו יורק שם על כף המאזניים מצד אחד את הרצון לחזור לשגרה , אפילו למראית עין , ולקיים כל ארוע ספורט כמתוכנן , ומצד שני את העובדה שמשחק הפתיחה הרשמי באולם החדש של הנטס בברוקלין זה ארוע ארוע (מחירי כרטיסים האמירו לאזור ה250 דולר ליציעים הזולים, למרות היריבה) , הוא הבין ובצדק שהעובדה שהמשחק החגיגי שישודר מחף אל חוף ישוחק מול אולם חצי ריק במקרה הטוב, מצדיקה את דחיית המשחק. כל הדיבורים על כך שנכון היה לדחות את המשחק בגלל שמאות אלפים עדיין נאבקים בקור בחשמל ובמים שלא מגיעים אליהם הם נכונים, אבל לא זה היה השיקול.
2 ‫-‬ ההחלטה לקיים את משחק הבית הראשון של הניקס נגד מיאמי כמתוכנן.
איך יתכן ישאל האוהד הממוצע, שרק יום אחד לפני כן החליט ראש העיר לבטל משחק בברוקלין, והוא אפילו לא שקל (לפחות תקשורתית) לבטל את המשחק הראשון במדיסון סקואר גארדן? התשובה כאמור די פשוטה. האולם היום בניו יורק יהיה מלא עד אפס מקום, ולכן אין מניעה לקיים את המשחק. העובדה שהשכונות מסביב לאולם עדיין בחשכה היא כואבת, אבל החזרה לשגרה ממוקמת גבוה יותר בסדר העדיפויות של ראש העיר.
3 ‫-‬ ההחלטה לקיים את מרתון ניו יורק.
אם שתי ההחלטות הקודמות עוד ראויות ואפשר להבינן, את ההחלטה הזו כבר קשה להבין. נכון, אם הכל חוזר לשגרה, אז גם המרתון, אבל צריך להבין שגם בשנים רגילות, המרתון שעובר דרך חמשת הבורווס של ניו יורק משתק את העיר ליום שלם. הלוגיסטיקה סביב המרתון היא משהו שקשה להסביר אותו למישהו שרגיל שבשביל מרתון סוגרים קטע קצר מהטיילת לארבע שעות. פה ההכנות מתחילות כחודש לפני, והעצים שנפלו לאורך המסלול ובעיקר בקילומטרים האחרונים שלו בסנטראל פארק, והיו עשרות עצים כאלו, הוסיפו שעות של עבודה לוועדה המארגנת שגם כך "נפל" עליה איזה הוריקן כמה ימים לפני.
בניגוד לשני משחקי הכדורסל האחרים שהם נקודתיים,והבעיה האמיתית היא להגיע אליהם , אבל אין בעיה מהותית באזור בו הם מתקיימים, המרתון הוא ארוע המתפזר כאמור על כל שכונות העיר ועובר בחלקים שהחיים שם פחות חזרו למסלולם. העובדה הזאת הביאה את הביקורת החריפה ביותר על ראש העיר ובצדק.
אבל צריך גם לזכור שבניגוד לשני משחקי הכדורסל, שרוב מוחלט של הצופים שיצפו בהם וששילמו כרטיסים, הם מקומיים, הרי המרתון שבשנה ממוצעת רצים בו כחמישים אלף איש שרובם המוחלט אינו דווקא מניו יורק, וכל רץ שכזה גורר איתו פמלייה שבאה לעודד אותו, דבר שמכניס לעיר מאות מיליוני דולרים בכל שנה הוא בעייתי הרבה יותר לביטול ולו מהסיבה שרוב מוחלט של המשתתפים בו קנה כבר כרטיס טיסה והזמין מלון , ואף אחד לא יחזיר לו את הכסף על אלו במידה ויבטלו את המרתון.
גם מזג האוויר הקר שבדרך ממעיט את מספר סופי השבוע שאליהם ניתן כביכול להזיז אותו , ואני בטוח שגם השיקול הזה נלקח בחשבון.
4 ‫-‬ ולמרות הכל
ולמרות הכל ואולי גם בזכות ההחלטות הללו של בלומברג, החיים חייבים להמשך. המסעדות והחנויות מרח 38 ומעלה נפתחו, הרכבת התחתית חזרה לפעול במתכונת מצומצמת, לתושבים יש נושא לשיחה לשלוש שנים הבאות, כי הרי יותר מכל הם אוהבים לקשקש על מזג האויר, ולי רק נותר לתהות כמה זמן היה לוקח בישראל לחזור למסלול אחרי הוריקן שכזה שפוגע בתל אביב ….שלא נדע.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. אחלה מאמר אלעד, ברוכים הבאים לצוות.

    ניו יורק במצב יותר טוב מאתמול, והמשחק חיוני לקיום (רק קבוצה אחת סבלה ישירות מההוריקן, וגם לנטס עדיף שהבכורה בברקליס סנטר לא תזכר כ"משחק ההוריקן".

    ההחלטה על קיום מרתון ניו יורק מיותרת. לדעתי היו צריכים לדחות אותו השנה.

    1. רונן דורפן!

      זה מה שכתבת כתגובה באתר שלי (אני רוצה שכולם יקראו ויידעו איזה לוזר אתה):

      לס,
      לאסוף את השאריות של כתבי דבזר זה קצת מזכיר את מה שהלייקרס עשו השנה
      מה זה אומר על האתר שלך?"

      אתה תדאג לאתר שלך ואני אדאג לאתר שלי. תתבייש לך לכנות את אלךעד רבין ויואב דובינסקי "שאריות". זה רק מראה לי שאתה מתחיל לרעוד מפחד מתחרות, בעוד שאני כלל לא מתחרה באתר הפלצני-פילוסופי שלך!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט