הסרב של הסרבי (2) – פסימיות זהירה / איל ספיר

לאחר ניצחון קליל בסיבוב השלישי; 3:6, 2:6, 2:6 על המדורג 57 בעולם סם קווארי, הגיע נולה לפגוש מתמודד "חזק"; המדורג 22 פיליפ קולשרייבר .

בעקבות ניצחון קליל במערכה הראשונה – 6:1 שהיה 6:0 לולא ביזבז הג'וקר בשלומאליות שתי נקודות שבירה שהיו נותנות לו את המערכה, אמרתי לעצמי שבתום המערכה השנייה אעבור לראות קצת מונדובאסקט.

ובכן, מסתבר שקולשרייבר הבין את שהיה אמור לדעת מראש – אתה לא מנצח את ג'וקוביץ' עם מכות חסרות השראה מהקו האחורי. הוא החליט לתת את המושכות לשחקן היחיד שמסוגל לנצח את הג'וקר – הג'וקר עצמו. הגרמני הביא את נולה עד הבאר פעם אחר פעם, אך נולה סרב לשתות ממנה. כשהגרמני חבט חבטה לא מסוכנת לכיוונו של ג'וקוביץ' ומיד רץ לרשת, תוך כדי השארתו של צד ימין פתוח, נולה חבט מיד לצד ימין. ליציע הימני. כשהגיע כדור שטוח למגרש של הסרבי, הוא הצליח לחבוט בו. על הדרך חבט ברצפה, אבל הצליח לחבוט בו. כל אחד הצליח לשמור על ההגשה שלו במשך 9 המשחקונים הראשונים. הפרצוף של ג'וקוביץ' הזכיר לי את הפרצוף של המפריען הכיתתי בשיעור לפניו הוא הודיע: "בעוד שבוע יש מבחן, אז היום אתרכז בשיעור בלי לדבר".

בפיגור 5:4, ג'וקוביץ' הגיש בשביל לשמור על המערכה. הוא היה מפסיד אותה לולא ההתרגשות של הגרמני גרמה לו להחטיא שתי נקודות מערכה. לאחר שסגר את הפער בחבטת אורך מרשימה למדי, הרים את ידיו לאוויר והטה אוזן לקהל. אגלה לכם סוד: לדעתי הוא עשה את זה מתחושת שיחרור אמיתית, רצון להראות ליריב את עליונותו, ולא במטרה להצחיק כמו בדרך כלל.

אח"כ נובאק שבר, סוף-סוף, ובמשחקון המכריע הצליח לרוץ לרשת, ובמקום להניח את המחבט ולתת לכדור שעף אליו ב-6 קמ"ש לפגוע בו, בחר לקפוץ כמו טירון ולחבוט ברשת. ברשת עצמה. הוא הצליח לצאת מהבור שחפר לעצמו וסיים את המערכה המזוויעה הזו. 8 טעויות בלתי מחויבות (המון!) ו-7:5 קשה ומדאיג.

בתום הניצחון בסיבוב הראשון הראשון אמר נולה לקהל הניו יורקי שלאחרונה לא היו מרוכז מספיק במשחק עצמו, אבל עכשיו הוא כולו שלהם. סורי ג'וקה, לא מאמין לך.

את המערכה הבאה התחיל בשבירה ואז משחקון הגשה שניצח על האפס. המערכה הקודמת נשכחה כלא הייתה. האמנם? במשחקון הבא שוב איבד נקודת שבירה. אח"כ וויתר על מכה שטוחה פשוטה בשביל מכה קשתית שגם אם הייתה נכנסת הייתה מכניסה אותו לצרות והפסיד את המשחקון.

במשחקון ההגשה המשיך עם השטויות. מי שמע על וולי מטר מאחורי קו הבסיס? הכדור עשה טובה כשהגיע לרשת. ראו, הייתי אומר שניצח את המשחק כי יש לו מזל. זה לא נכון. הוא ניצח את המשחק כי הוא הרבה, הרבה יותר טוב מקולשרייבר. אבל למעשה, יש לו מזל שהוא כל כך טוב, כי אחרת היה נבעט מהטורניר בארבע מערכות במשחק כזה גרוע.

אתם יכולים לנחש לבדכם מה קרה בהמשך המערכה. נולה שיחק טניס גאוני לפרקים, ושוטט לו בחוסר עניין כשהוא חוטף אייס אחר אייס בפעמים אחרות. בסופו של יום הוא שמר על ההגשה, וזה הספיק לו בשביל 6:4.

אני יוצא מהמשחק עם פסימיות זהירה.

למה פסימיות? כי הראש של נולה לא היה באצטדיון ארתור אהש במשחק הערב; כי נולה מרשה לעצמו לזלזל ביריב שרחוק רק 21 מקומות ממנו; כי גו'קוביץ' עשה טעויות שהיו מביישות את הראל לוי.

למה זהירה? כי קולשרייבר הוא לא שחקן גדול, אבל ההתאמות שלו היו באמת נהדרות, ואם היה ישראלי כנראה הייתי מספר עליו לנכד חובב הטניס שלי ביום מן הימים; כי ג'וקוביץ' ניצח את ארבעת משחקיו הראשונים מבלי להפסיד מערכה; כי אי אפשר להסיק מסקנות ממשחק אחד, אולי חטף שפעת? אולי היה שיכור מחגיגות הניצחון של נבחרתו הלאומית נגד איראן? אולי רצה לשחק בנו כמו הביטלס עם השיר "Glad onion"?

נכון לרגע זה, הייתי שם כסף על זכייה של ג'וקוביץ'. זה עלול להשתנות בכל רגע.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. פוסט שלא היה מבייש את עידו מוריה ( כתב הטניס הטוב בארץ באוסטרליה ובשפה העיברית )
    דיוקביץ נוטה לאפס אנד דאונס ולפרקים הוא מציג טניס גאוני לצד טעויות לא הגיוניות בעליל

    דיוקביץ יגברו על מארי ברבע הגמר למרות שאני מעדיף שטסונגה ינצח ( כרגע בפיגור 0-2 )

  2. פוסט טניס משובח!
    ג'קוביץ' נראה לי לפחות, כמשחק את הטניס הטוב בחייו. אני לא רואה אף אחד שיכול לנצח אותו.

  3. פוסט מצויין, מזכיר למה המשחק הזה הוא הספורט היחידני הטוב ביותר (עם כל הכבוד לאגרוף).

    רק הערה קטנה –
    זה glass onion, לא glad.

    תודה רבה על תיאור נפלא!

  4. אייל זה קלאסי נולה על קרוז קונטרול. כל מה שהוא צריך זה רק לנצח את היריב לא יותר מזה. את קולשרייבר הוא מנצח גם על 41 מעלות חום.

    משחק הבא אנדי מאריי תראה את נולה המפחיד מההיי לייטס.

    1. בכושר הנוכחי של מארי, אני לא חושב שנולה יתאמץ גם כאן. הוא שומר את עצמו להתפוצץ שוב על פדרר ש.ל.י.ט.א

  5. מישהו על ההבדל התהומי בין גברים לנשים?
    סרינה היא היחידה עם דירוג חד ספרתי ברבע הגמר, ובגברים יש עדיין סיכוי ש-7 משמונת המדורגים ראשונים יופיעו בשמיניית רבע הגמר (כרגע 3 מ-3).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט