מעורב הופס ליום חמישי: די לשטות הזאת של 'המערב חזק מהמזרח' / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: די לשטות הזאת של 'המערב חזק מהמזרח' / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: די לשטות הזאת של 'המערב חזק מהמזרח' / מנחם לס

1.לנצחונה המוחץ של מילווקי באקס על OKC ת'נדר באולם נייטרלי היו השלכות ברורות

כשהמשחק נגמר ג'יאניס אמר:

"Oh man, what a feeling," he said. "What a great feeling. I'll see you guys again, I promise.".

כשהוא צעד לחדר ההלבשה של קבוצתו הוא המשיך למלמל באנגלית,

"WHAT A FEELING!, WHAT A FEELING!

הוא מרגיש שסוף סוף הוא ודמיאן לילארד התחברו. איי ג'יי גרין, הבלונדיני הצעיר, הוא היום – רישמו זאת! – קלעי השלשות מס' 1 בליגה, ומילווקי באקס שוב נראית כקבוצה לנצח במאבק לאליפות אחרי שעשתה זאת ב-2021. לג'יאניס ישנם כבר כמה תארים: Finals MVP, two-time league MVP and NBA champion. בעונה שעברה מילווקי נראתה כקבוצה שניגמר לה. העונה היא נראית כקבוצה שרק מתחילה, עם תואר אישי של MVP שעתה נראה לי שהוא שלו, ולא של ניקולה ג'וקיץ' או שג"א (שהיה די חלש אמש עם 8 מ-24 ל-33% מהפארקט).

וכל מה שהיא עשתה אמש ל-OKC גאוות המערב הוא

Milwaukee's defense produced team season bests in points allowed (81), field goal percentage (33.7%) and 3-point percentage (15.6%)

2. הגיע הזמן להפסיק עם השטות הזאת של 'המערב חזק יותר מהמזרח'

אמש מילווקי באקס שחטה ממש את OKC ת'אנדר 81-97. הפרש גדול מאד למשחק גמר, אם תשאלו אותי. ג'יאניס קלע 'רק' 26, אבל הוסיף 16 קרשים ועשרה בונבונים לטריפל דאבל קליל. הוא עשה הכל בצורה די קלילה עבורו. דמיאן לילארד הוסיף 23 ב-5 מ-10 מהטריי, וכוכב השלשות החדש של הבאקס, איי ג'יי גרין קלע 9 ב-3 מ-5 מהטריי.

אבל המספר החשוב ביותר ממשחק הגמר הזה היו 81 הנקודות של הת'אנדר. 81 נקודות בעולם החדש של ה-NBA כש-81 נקודות יכולות בקלות להיות המספר של קבוצה בחצי משחק.

הגיע הזמן להפסיק לקשקש שהמערב חזק יותר מהמזרח. ראיתם אמש מה אחת משלוש הקבוצות החזקות ביותר במזרח (השתיים שלפני מילווקי הן בוסטון סלטיקס וקליבלנד קאבס) עשתה לקבוצה הנחשבת היום לחזקה ביותר במערב. 16 הפרש פור גאד סייק. למזרח יש גם את קליבלנד עם רקורד של 5-20 והבוסטון סלטיקס עם רקורד של 5-21. התאנדר היא 5-20 בעיקר בגלל שהיא מנצחת די בקלות את יריבותיה החזקות ביותר במערב – ממפיס עם 9-18, יוסטון עם 9-17, ודאלאס עם 9-17.

אם תחליט על אליפות המזרח נגד אליפות המערב, ותשים את OKC נגד מילווקי, יוסטון נגד קליבלנד, ודאלאס נגד בוסטון סלטיקס, קבוצות המזרח תנצחנה 0-3.

אני אפילו לא אטרידכם, ולא אבזבז את זמנכם בלחיצה על "מזרח" בסקר של 'מי חזק יותר, המזרח או המערב'. אני מעריך שהתוצאות תהיינה 294 'מזרח', ו-121 'מערב', או משהו כזה כשלוחצי המערב הם אבי, אורן, ראובן , ואלדד, והשפוטים שלהם (עצוב שפעם היו לנו 3 כתבי מזרח והיום רק אחד – רועי שושן)

3. ישנה עוד דיעה שמסתובבת בין כתבי-NBA: "טריי יאנג לא כוכב כזה גדול; תסתכלו על אחוזי הקליעה שלו"

על טעם וריח אין להתווכח. אז ככה: פעם לא סבלתי את העכברוש הזה. היום אני אוהב אותו ואת כל מה שהוא תורם לקבוצה. היום התפרסם מאמר ראשי בעתון המקומי שלנו AJC: "YOUNG'S SHOTS NOT FALLING – BUT THAT'S FINE. על זה בדיוק רציתי לכתוב: הבנאדם מוביל את הליגה באסיסטים (עם 12.2 למשחק), אבל חלה ירידה בקליעותיו, בעיקר מה-3 – 31.5%.

בסדר. אני יודע זאת. אבל אחת הסיבות היא שהוא היחיד שמנסה שלשה ממרחק אסור וממצב בלתי אפשרי. השלשות הרגילות שלו נכנסות באחוז המסתובב סביב ה-40%, אפילו שרובן הן ממרחק של לפחות מטר מחוץ לקשת. אבל כשהוא נתקע עם הכדור שחבריו מוסרים לו בשניות האחרונות מחוסר ברירה, הוא לא מהסס ומנסה אפילו קליעות ללא תפילה בשנייה ה-23.

טריי יאנג הוא אחד המסיימים הטובים ב-NBA. הוא לא סטפן קרי, אבל אין הרבה אחרים הטובים ממנו 'בכדור האחרון'.

4. ג'ייסון מקנטייר טוען ש-"INSIDE THE NBA פגע בדמות של הליגה יותר מכל דבר אחר"

INSIDE THE NBA. תכנית הטיווי שמשך זמן רב מאד נחשבה ל'סטנדרד הזהב' בתכניות הספורט האמריקאיות. המנחה הוא ארני ג'ונסון הוותיק, יותר ישר מסרגל ובעל חוש ההומור של עפרון. מימינו שקיל או'ניל – שלי יש רושם שהוא לא עוקב בזהירות מיוחדת אחרי מה שקורה ב-NBA (הוא עסוק מדי בפרסומות!), ומשמאלו קני סמית' – הפוינט גארד שכל תכנית רץ למסך להסביר דברים שהוא בעצמו לא מבין, אבל זה לא מונע ממנו מלקשקש, ואחרון הוא צ'ארלס 'הר גבוה של פיצה' בארקלי שכמעט תמיד מסיים את ה-DISCUSSION במין דברי חכמה מהתחת.

התכנית שהחלה ב-1989, תאמינו או לא, כאנליזה פשוטה בסופי משחקים, הפכה ל-JUGGERNAUT – מפלצת דורסנית של בידור – שאותי לא מבדר במיוחד, אבל הוא גם לא גורם לי סבל – בהשתתפות הארבעה.

משפט המחץ?

Inside The NBA has long been considered the gold standard of sports studio shows, lauded for its unmatched chemistry, humor, and candid commentary. But not everyone is a fan of the show's unique style.

לאחרונה יצאו אפילו כמה ביקורות שהתכנית Damaging the league

בין כל ההומור של הארבעה – שהוא, כפי שאמרתי, כבר לא מצחיק אותי – הם מבקרים בעלי הבנה 'ישנה' של הכדורסל. השלושה מדברים במושגי כדורסל שלהם, שהם OLD FASHION. הם מבקרים MODERN PLAY STYLE כי הם לא שיחקו אותו ואין להם הבנה מיוחדת במה שקורה היום. ואז הבדיחות שלהם על זריקות מעשרה מטרים מצחיקות כמו קוביות קרח על הראש. אני במיוחד לא אוהב את הביקורות שלהם על כמה משחקני ה-NBA שהם היום אלה שמחזיקים את הליגה. הבדיחות שלהם על הכדורסל שהם רואים מעצבנות אותי. אם לא נעים להם – שיפסיקו לראות ולשדר.

ג'ייסון מקנטייר מ-FOX SPORT קלע בול כשכתב היום

Good-natured ribbing evolved into a sharper edge, which some argue has crossed the line. Fox Sports analyst Jason McIntyre believes the program's tone and persistent critiques have created a negative ripple effect across the NBA.

הוא מוסיף:

"I would argue that Inside The NBA, the show that everybody loves, has done more damage to the NBA in the last decade than anything," McIntyre said"Forget about this woke stuff and the left and right; Inside The NBA just goes on every week and just trashes players, trashes the style of play… they just hammer the players. You are damaging your product on a nightly basis, hammering it."

Related video: Steve Kerr goes off on refereeing after NBA Cup elimination (AS The NBA is often a target of critique, particularly in an era where player empowerment and skill-focused offenses have reshaped the game. TNT's analysts have been vocal critics of trends like the three-point-heavy offenses, often lamenting the shift aUSA)

5. מה דעתך על INSIDE THE NBA עם בארקלי, שקיל, קני סמית' וה-HOST ארני ג'ונסון?

6. שבוע גדול לדמיאן לילארד: גם אלוף NBA CUP, וגם חתם 'חוזה לחיים' עם אדידאס

7. מסתבר שדוריס בורק הפסידה בוכתא של כסף בהימורים בווגאס, ולא הופיעה כאנליסטית של משחק הגמר בין הבאקס לת'אנדר

מה זה שמחתי כשדוריס בורק לא הופיעה להיות האנליסטית של משחק הגמר. כל אנשי הכדורסל שהיו בלאס ווגאס שמעו שהיא הפסידה בוכתא שלמה של דולארים. ההודעה הרשמית הייתה שהיא 'לא מרגישה טוב'. שיהיה. (גם אני הפסדתי פעם בלאס ווגאס כמה $$$$ ולא הרגשתי טוב).

8. לדוק ריברס ישנן אמונות תפלות (או טפלות?) רבות. אחת מהן היא שניתן לשתות שמפניה רק פעם אחת בעונה. לכן ארגז השמפניות נשאר כפי שהגיע. השחקנים הסכימו לחכות עד השמפנייה לאליפות!

9. קווין דוראנט מביע דעתו על הפורמט החדש של האול סטאר במילה אחת:

!TERRIBLE

(הפורמט הוא 4 קבוצות, 3 קבוצות של 8 שחקנים שייבחרו, וקבוצה רביעית מהצעירים, וישחקו 'גביע' – המפסיד יוצא – עד 40 נקודות. משהו כזה שעדיין לא התעמקתי בו, מחוסר עניין כמובן)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
47 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
NBA בדם
19/12/2024 3:14:37

תודה רבה
זה שהקודקודים במזרח חזקים לא אומר שיש שוויון בין האיזורים. המרחץ דמים שיש בכניסה לפלייאוף המערב לא דומים בכלל לבטן הרכה של המזרח. מילווקי שאתה מהלל אותה ובצדק הראשונה שתעיד על כך.
אני נוטה להסכים עם דוק ריברס, צריך לשמור את השמפניה למועד חגיגי יותר – שהוא בזמן הפיטורים שלו, ואז יהיה סיכוי ממשי לאליפות עם מאמן אחר.

Smiley
19/12/2024 4:30:08

הטופ של המזרח והמערב די שווים, אבל לבסס תיאוריה שלמה על משחק אחד זה לא רציני.

הבאקס לדעתי, ולמרות ריברס, יחזרו לטופ 4 של המזרח לקראת הפלייאוף (בטח כאשר המגיק וההיט פצועות).
יאניס אחד שמשחק בפול גז מספיק.

גם אחרי שישנו את האול-סטאר לדעתי עוד 40 פעם זה ימשיך להיות קרקס כי לשחקנים כבר לא אכפת (הפרס הכספי זה בערך מה שהם מוציאים במסיבה באיזה סופ"ש עם החברים)
השחקנים רק רוצים לנוח ולא להיפצע.

הפתרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו, ואני לא ממש רואה את זה באופק, שיגיע עוד כוכב על וותיק עם יצר תחרותיות סטייל קובי ויגרום לכולם לשחק ברצינות.
אולי משחק על הביתיות בסדרת גמר כמו הבייסבול (למרות שזה פוגע בתחרויות של העונה הסדירה)

Smiley
19/12/2024 4:50:47
הגב ל  מנחם לס

אתה שוב לוקח נקודתי ולא סך כל המפגשים מזרח מול מערב עד כה
בוסטון וקליבלנד עם המאזן הטוב בליגה, זה עדיין לא אומר שבמזרח טוב מהמערב

https://www.basketball-reference.com/friv/east_vs_west.html

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי Smiley
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2024 12:46:55
הגב ל  מנחם לס

בוסטון והקבאס הן שתי קבוצות במזרח מתוך 15.
אך בהשוואה בין כל קבוצות המזרח לעומת כל קבוצות המערב, המערב חזק בהרבה.

Zvika Bar-Lev
19/12/2024 4:36:05

איזה בכיין האידיוט הזה שמבקר את אינסייד NBA. התכנית סבבה לגמרי, מלאה אהבה אמיתי למשחק וקלילות. הוא מדבר פשוט מקנאה. לא מבין למה בכלל הביקורת שלו דיברה אליך מנחם.
לגבי מזרח, אני חושב שהדברים מתחילים להתבהר. כרגע 6 הראשונות במזרח, לא פחות חזקות מ6 הראשונות המערב. כנראה שבמקומות 6 עד 10 יש יתרון למערב, אבל באמת בטופ 6 המצב נראה טוב

עמיחי קטן
19/12/2024 6:04:09

תודה מנחם. אני מעריך בזהירות שאם תעשה סקר בין המזרח למערב, המערב ינצח בפער משמעותי, בין היתר מכיוון שאפשר לומר די בביטחון שמקום 12 במערב יותר טובה ממקום 8-9 במזרח

דוקטור רזי הופמן
19/12/2024 6:40:10

תודה יה מנחם
אני דווקא מאד מחבב את הרביעייה העליזה ומשטטה (מלשון משתטה וחחחחח הכנסתי שני ט במודע). לא צריך לקחת אותם ברצינות כי הם לא לוקחים את עצמם ברצינות. שאק תמיד היה הדיזל…
לגבי העכברוש, רואים שחל שיפור אצלו השנה וזה בזכות מאמן מצוין שיש לו.
דוריס? בועכככככככככככככככככככככככככססססס
ליילארד, מגיע לו קצת נחת אחרי כל כך הרבה שנים באין BA. כשנגיע לפליאוף הוא יעשה מה שתמיד עשה וזה לא יספיק למילווקי אלא אם הסלטיקס/ניקס/קבס יהיו פצועים.
מזרח? מזפח? מערב? שמערב? מה זה חשוב?

sroni741
sroni741
19/12/2024 6:46:22

אי אפשר להסתמך על הטורניר הזה כל כך, הקבוצה הכי חזקה בליגה אפילו לא עלתה לווגאס. בגלל שמדובר בפורמט שהוא הכלאה של שיטת ליגה עם גביע של מספר מצומצם של משחקים יש קבוצות שהשיטה הזו תפורה עליהן ויש כאלה שלא. זה לא אומר שמילווקי לא קבוצה חזקה מאוד (בייחוד אם יש משחקים בהם השיפוט מאפשר מצד אחד ליאניס לדרוס ומצד שני ללילארד לקבל שריקות על אוויר), היא בהחלט קבוצה חזקה שיכולה להגיע לגמר המזרח בוודאי.

אבל הגביע הזה הוא טריקי גם בגלל המועד בו הוא נערך – ברבע הראשון של העונה. בשנה שעברה לייקרס נראו שם נהדר וכולנו זוכרים איך היא סיימה את העונה. ואפילו הבאקס שנצחו הייתה בלי מידלטון כך שקשה לדעת עדיין כיצד הם יראו בתקופת הפלייאוף, כך גם אוקלהומה בלי הולמגרן. אולי ברעמים יבינו אחרי המשחק הזה שחסרים לקבוצה מרכיבים שייקחו אותה עד הסוף בעיקר מבחינת ההתקפה, יש לה אפשרויות להתחזק ויהיה מעניין לראות אם הם יעשו מהלך. אגב נקודה קריטית במשחק הייתה ברבע השלישי בהתקפת החמש נק'. ממשחק צמוד יחסית, במקום להיות עם כדור ואולי פאול לטובתם אחרי המאבק על הכדור עם יאניס, דורט מקבל טכנית ואז שתי נק' מהקו ולאחר מכן שלשה משחק של 6 הפרש הופך לדו ספרתי עם עצבים רבים ורדיפה קבועה. עם 15 % משלוש זה כמעט בלתי אפשרי לנצח משחק כיום. כרגע מבחינתי לפחות דאלאס קבוצה שבפלייאוף עדיין פייבוריטית מולם.

דוקטור רזי הופמן
19/12/2024 6:53:39
הגב ל  sroni741

צודק ובכל זאת לא בגלל זה מילווקי לקחו!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  sroni741

אמת

דוקטור רזי הופמן
19/12/2024 6:51:01

גם ריאל מדריד לקחו גביע אמש
וקרלו אנצ'לוטי הוא עדיין המאמן הטוב בהיסטוריה של הכדורגל EVER
איזו קריירה יש לאיש הזה שיודע כדורגל יותר טוב מכולם!
https://www.youtube.com/watch?v=l6tQOXeYHhs

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי דוקטור רזי הופמן
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דה גואט. אולי כדאי להביא אותו לאמן את פילי?

שדות פופ לנצח
19/12/2024 7:00:16

מנחם כותבים "אמונות טפלות" טפל זה ההפך מעיקר , "תפלות" משמען חסרות טעם ורייח כמו במשפט – "חידודי הלשון של ד"ר רזי בתגובות בהופס סובלים מתפלות קיצונית"

אור
אור
19/12/2024 8:05:41

ההורנטס כאלה מסכנים, נתנו בכאילו לילד PS5 במהלך המשחק ואז לקחו את זה ממנו מחוץ לעין המצלמה

https://www.si.com/nba/hornets-sorry-after-giving-child-ps5-taking-it-away-off-camera-baffling-skit

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

אחרי זה נתנו לו כדי שהpr לא יצא רע.
לא הבנתי למה מישהו בא למשחק של שארלוט מראש וואלה אם היו משחקים ליד הבית שלי לא בטוח שהייתי מגיע בחינם גם

אור
אור
19/12/2024 16:37:01

לראות את האתלטים הטובים בעולם

Berch
19/12/2024 8:12:38

אחלה מעורב
דוק ריברס עושה דוק ריברס… למה לשמוח אם אפשר להישאר במתח עוד כמה חודשים…..
ובקזר לאינסייד, היא באמת תכנית חמודה ומשעשעשת אבל כשאתה מסתלבט על משהו ללא הפסקה זה נדבק וקשה לשנות את זה. אז אני מבין את המבקרים.
😁

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעורב קורע מצחוק, תודה רבה מנחם, ה"חוש הומור של עפרון" גמר אותי.

ירון, החלום
ירון, החלום
19/12/2024 9:09:50

בס"ד
תודה מנחם.
מעורב משובח

ירון, החלום
ירון, החלום
19/12/2024 9:15:02

בס"ד
תודה רבה מנחם.

captain beefheart
captain beefheart
19/12/2024 9:19:22

בקיצור סטטיסטיקה זה אמונה טפלה.
המספרים המצטברים בשני הטורים – מזרח ומערב – שמראים אחד שחור אחד לבן, באופן כמעט כפול מ"מובהק", כל זה שטויות ואחיזת עיניים?

eliko3rd
eliko3rd
19/12/2024 10:15:30

תודה על המעורב!

לגבי Inside the NBA, רואה מידי פעם ב-YOUTUBE. התוכנית קלילה (כנראה שהתפתחה לכיוון הזה כאשר במקור הייתה יותר רצינית) ועם הקלילות, מגיעה אולי, גם פחות מקצועיות בהבנה של המשחק בשנים האחרונות.
שאקיל היום הרבה יותר נעים. אני לא אהבתי את ההתקפות האישיות מול ג'אוויל מגי בזמנו. ממש מגוכח ולא מקצועי בכלל. לי נותן תחושה שאין גורם אחראי בשידור (לאו דווקא הצוות לצידו).
אני גם לא אוהב שהם מעלים לשידור את דריימונד גרין. שחקן ערס ומלוכלך. עצם זה שהוא עולה לשידור וכביכול מדבר בצורה מלומדת, גורם לו להיראות לגיטימי למרות שהוא עם אישיות צואתית לעיתים קרובות.
גם דריימונד התחיל לרדת על רודי גובר בשידור. במקרה אחד לפחות ראיתי ששאקיל והשאר ענו לו שהוא סתם מקשקש.
לדעתי מקרים/אירועים כאלה בהחלט גורמים לתוכנית להרוס יותר מאשר להוסיף ל-NBA.

זה יהיה להיט אם מילווקי יגיעו לגמר אבל קשה לי לראות את זה קורה. לי נראה שהם פשוט לא מאומנים מספיק כדי להיות יחידה אחת יעילה שמתעלה על חסרונותיה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
19/12/2024 11:00:36

כולם יכולים להרוס דבר טוב, אבל זו לא חוכמה. רק בnba יכולים לקחת משהו שלא עובד, כמו האולסטאר, ולהפוך אותו לגרוע אף יותר.
תודה רבה מנחם

Yinon Yavor
19/12/2024 11:26:41

זה מאוד תלוי איך אתה מגדיר "חוזק" של איזור.
ברור שמבחינת עומק המערב עדיף, אבל המדד שלי לחוזק זה כמות הקונטנדריות, ושם – לדעתי המזרח חזק יותר. יש שם אחת מובהקת (בוסטון) ועוד שתיים שהן חצי כוח (מילווקי וקליבלנד), בעוד שבמערב אני לא רואה קבוצה ברמת קונטנדרית, כשרק OKC (ואולי דאלאס, בקושי) נכנסות למשבצת של סמי קונטנדרים, כמו השתיים מהמזרח.

שי אבן צור
19/12/2024 11:38:21

בחרתי את האפשרות "לדעתי התכנית אינסייד דה נבא פוגעת בתדמית הליגה" לא בגלל שאני חושב שהיא פוגעת בתדמית הליגה אלא בגלל שלא היתה בחירה מדויקת יותר

מבחינתי, מדובר בחבורה של מדושני עונג שמאוהבים בעצמם עד מוות וחושבים שהם הכי מצחיקים וחכמים. זאת בעיקר תכנית מביכה

John
19/12/2024 12:05:31

תודה מנחם. אפשר לסובב את זה להרבה כיוונים. זה קצת כמו כלכלה. אם העשירים נשארים למעלה ואין ממש מעמד ביניים, אז אולי בטוטאל הכלכלה חזקה, אבל התושבים עניים. כשצמרת המערב משחקת נונ-סטופ מול קבוצות טובות כשאולי רק פורטלנד וניו אורלינס הן קבוצות "רעות", זה קצת מפזר את המאזנים. כקונפרנץ מול קונפרנץ המזרח מפסיד בגדול. אבל צמרת מול צמרת, יש לך קייס

שמעתי המון ניתוחים על המשחק של הבאקס. אבל בסוף, זה לא ש-OKC נותרה עם זריקות רעות ולא הצליחה לפגוע. היא פספסה המון זריקות נוחות. OKC למעט שיי, לא מגיעים בכלל לקו. מהצד השני השופטים די "מאמינים" להגנה הלוחצת של הת'נדר ומאפשרים להם להרביץ די חופשי, לכווץ את הצבע ולצאת למתפרצות מאיבודי כדור. המאסיביות של הבאקס, הקצב בו הם שיחקו והבליעה של המשרוקית יצרו משחק עם יתרון לבאקס. לא יודע אם אפשר להעתיק את הסיטואציה למשחק אחר או לסדרה של הטוב מ-7.

טריי יאנג מקבל טיפול אישי לוחץ והפחד ממנו התקפית פותח הרבה לאחרים. אני יודע שזו תאוריה מיושנת מתקופת קובי ואייברסון, אך עצם האיום יותר משמעותי מאחוז הפגיעה מבחוץ. זה דומה לדיון עם סטף. ברגע שההגנה עולה גבוה, גם אם היעילות לא משהו, זה פותח את כל השאר. הבעיה עם טריי היא קודם כל הגנתית.

לגבי אינסייד NBA, זה מזכיר לי טענות על התקשורת שמעיזה לדווח כאילו היא אשמה במצב המדווח. כאילו אם אנליסטים ילקקו לשחקני הווה ולא יפסיקו לשבח את המשחקים זה "יעלה את המורל". אינסייד לוקה בהמון קשקשת וחוסר הבנה של כדורסל, אבל כשהיא עובדת זה מרגיש טבעי כמו חבורה מצחיקה שיושבת בסלון. בנוסף, הטענה קצת מגזימה. לא מעט מהסגמנטים של אינסייד הם דווקא מאוד חיוביים כלפי שחקנים. גם בהיילייטס, לרוב הם מפרגנים למובים יפים.

אבל זה מעלה עניין אחר. העלייה של האנליסטים מחד ומה"הוט-טייקס" מצד שני. הראשונים הם סאקרים של סטטיסטיקה מתקדמת וטייקים היפסטרים שרק הם רואים, השניים מכורים לדרמה אישית של שחקנים-מאמנים. שתי הקבוצות מתעלמות מאחד החלקים החשובים בספורט: האסטטיקה. להתעלם מהאסטטיקה של המשחק לטובת גישה אנליסטית של "כך זה יותר יעיל" כבר יצא לי מכול החורים כאוהד. וזה לאו דווקא קשור לגיל שלי. הכדורגל הכי יפה שראיתי בחיי היה בין שנת 2000 ל-2010. כבר לא הייתי נער הייתי בשנות ה-20-30 של חיי. הייתי בוגר. אך התקופה של רונלדו הברזילאי, זידאן, רונלדיניו, זלאטן, הנרי,מסי ורונלדו הצעירים, טוטי, קאקא, נדבד, שבצ'נקו, ראול, דרוגבה ואני בטוח שוכח עוד מלא, היה פשוט מדהים. באמת שיכולתי להינות מכול כך הרבה סגנונות משחק. כי היה איזון בין אתלטיות, שאו לקהל וייחודיות. אך זה לא ששיחקו כדורגל לא טקטי לצד המובס המרתקים.

ה-NBA בעיני לא מאוזנת כרגע. אני לא יכול להתרגש ממסירות הוקי על קשת השלוש ועוד-ועוד זריקות. הכניסות לסל דומות, המובים שנוספו, הם בעיקר התרופפות של שיפוט. השנה זה המכה של הקפאת הצעד בלייאפ. לא יורו-סטפ או האטה, אלא ממש צעד עם עצירה על רגל אחת לפני הצעד השני. הקלעים שפעם היו חייבים לסדר את הרגלים לפני התפיסה של הכדור, בלי בושה מסדרים את הרגליים לאחר התפיסה. אם הם מפילים מסירה גם אם היא מצויינת, הם תופסים אותה וממשיכים לכדרר (על בסיס אי שליטה על הכדור שזה בולשיט ענק), ועוד ועוד. אני זוכר בכייה על החסימות הנעות של ג"ס. זה כמעט קומי לעומת התזוזה של החסימות של שחקנים היום. הם מסדרים את החסימה ממש תוך כדי המעבר של התוקף ורק אם המגן חכם לזרוק את עצמו כאילו החסימה חיסלה אותו שורקים. הכי עצוב זה שחקנים כמו ג'ה ואדוורדס שפשוט באופן מופגן לא מטביעים בגלל הפחד מלהיפצע ולאבד הכנסה ארוכת טווח. אז זה לא רק דור. יש לא מעט משחקים שאני מגיע אליהם במטרה להינות וממש משתעמם.

השיפוט של החצי השני של שנה שעברה מגיע רק כשבא לשופטים. אתה אף פעם מראש לא יודע איזה סוג שיפוט תקבל. אם השינוי של החצי השני של שנה שעברה היה רק עונש של סילבר על הנפילה במשחק האול סטאר, זה חמור מאוד. בקיצור, הרייטינג הנמוך לאו דווקא קשור לדברים שדיברתי עליהם. אבל אני כבר לא יכול לחגוג מאזן טוב וסטטיסטיקה מתקדמת לקבוצות שפשוט לא כיף לי לצפות בהם. אז אני בוחר בפינצטה קבוצות מגוונות ויחודיות כמו הרוקטס הגריזליס המג'יק או הנאגטס לצד קבוצות כמו הווריורס שגם כאשר הן מפסידות הן מעניינות בדרך שבו הן ניגשות למשחק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  John

אמת כל מילה.
דריי עושה מלא סקרינים נעים ולא שורקים לו.מצד שני הרבה סקרינים שהסקרינר לא זז בכלל סתם נתקעים בו ונופלים בפלופ הוא מקבל שריקה והכל מטר מהשופט שלידם, בלי תירוצי לא ראה זווית קשה וזה פשוט בדיחה!!
הדבר הכי מעצבן זה עצירה אחרי צעד וחצי חחח כי בצעד וחצי המגן קופץ גבוה וחזק כי יודע שאין עוד מוב ואז עוצרים ועושים אפר אנדר עם 2 רגליים שזזות מתנגשים בו ביצירת מגע ויש אנד וואן ואחכ צועקים לו באוזן אנד וואן.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2024 12:43:33

מאזני הקבוצות מראים שהמערב חזק בהרבה מהמזרח ורק בצמרת הגבוהה יש יתרון למזרח ושתי הקבוצות הטובות ביותר עד כה הן מזרחיות, האלופה והקאבס.

bobby
19/12/2024 13:06:23

תודה על המעורב מנחם.
אני מסכים שברמת קבוצות הtop-tier, המזרח לא פראייר. בוסטון האלופים המכהנים ממשיכים להראות מעולה, קליבלנד עשו קפיצת מדרגה ענקית, ומילווקע אכן מתאוששים יפה מפתיחה צולעת. שווה לציין גם את אורלנדו, שלולא הפציעות של באנקרו ו-ואגנר, היו גם כן עם מאזן נהדר עכשיו.
הבעיה במזרח היא שקצת חסר איזון בין אותן קבוצות מעולות לבין הקבוצות החלשות שם. כלומר אין הרבה קבוצות ״ביניים״ במזרח. אבל יש לא מעט קבוצות חלשות – וושינגטון, טורונטו, שארלוט ולאור הפציעות גם פילי. במקביל יש גם את שיקגו שמדשדשים, ברורלין שהפתיעו אבל כעת נפטרו משרודר והם בדרך לטנק על מלא ודטרויט שעשו קפיצת מדרגה מ״מאוד חלשים״ ל״סבירים מינוס״.
במערב לעומת זאת, פרט ליוטה ופורטלנד, אין עוד קבוצה חלשה מובהקת. טוב בעצם יש את הפליקנס, שבדומה לפילי לאור פציעות גם הם בתחתית.
מנגד יש במערב הרבה קבוצות ביניים שיילחמו לא לצאת מקום 11. זה בעצם הפער – במזרח יהיו קבוצות פליי-אין שלא שוות כלום, בעוד במערב הקבוצות שיוותרו מחוץ לפליי-אין במקומות 11-12 הן קבוצות שבמזרח בכיף היו מגיעות למיקום 7/8, וזה מבאס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2024 13:16:34

לגבי מערב ומזרח, בהשוואה בין כל קבוצות המזרח לעומת כל קבוצות המערב, המערב חזק בהרבה.
במזרח 7 קבוצות במאזן חיובי כשבלי פציעות היו 8 עם פילי, כשבמערב 10 קבוצות כאלו ו-11 במאזן לא שלילי.
לקבוצה במקום ה-12 במערב מאזן טוב יותר מאשר לקבוצה במקום השמיני במזרח (אמנם ללא פציעות זה היה מקום 9 כי פילי הייתה מדורגת גבוה).
המאזן של השביעית במזרח (שמינית ללא פציעות בפילי) היה מספיק למקום 11 במערב.
המאזן של הקבוצות במקום 9-8 במזרח (10-9 ללא פציעות בפילי) היה מספיק למקומות 14-13 במערב.

כל זה מראה היטב שהמערב חזק משמעותית מהמזרח.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי הציפור הנדירה
אור
אור
19/12/2024 13:45:18

" אני הפסדתי פעם בלאס ווגאס כמה $$$$ ולא הרגשתי טוב"

חחח הרגת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  אור

😅😅😅

John
19/12/2024 15:09:07
הגב ל  אור

דוריס ברק דוהרת על הכביש המהיר עם הפרארי ואחריה דולקים גנגסטרים כמו ג'ו פשי מהסרט קאזינו.

The Wareen to the G
The Wareen to the G
19/12/2024 14:29:18

אהלן חבר'ה שאלה קטנה. הם ברוק לופס מהבאקס יכול להכנס ל-TOP 20 סנטרים של כל הזמנים?

הנה רשימת תארים:

NBA בדם
19/12/2024 15:49:59

לא, אפילו לא קרוב. הוא בחיים לא התקרב לשחקן שני בקבוצה אלופה.
למעט אליפות אחת כשחקן משמעותי אין פה נתון דבר רלוונטי כדי להיות טופ 20. (וגם היא לא מדד לכלום).

Florida man
19/12/2024 19:30:58

אין מי שישמור בOKC על יאניס אז ברור שהוא יחגוג עליהם. המזרח חלש מאוד והחל מהטופ4 זה מתחיל להיראות די רע לעומת המערב.
התוכנית של TNT מעולה ועדיפה עשרות מונים על הקשקשת והבלבולי שכל האחרות כולל סטיבן A סמית, הטיפשים לידו במיוחד קנדריק פרקינס וכו שאתה מקבלבל צילצולים באוזן אם אתה מקשיב להם יותר משתי דקות.

NBA בדם
19/12/2024 19:46:19
הגב ל  Florida man

אמת

Eldad Ben-Moshe
20/12/2024 0:06:35

אחלה מעורב מנחם, תודה!
כבר כתבו הרבה לפני, אז אר אציין שבגדול אני מסכים עם מיש אומר שתלוי איך כל אחד בוחר להגדיר מה זה קונפרנס חזק.
במזרח קבוצות הטופ חזקות לא פחות, ובמקרה של בוסטון הרבה יותר, מהטופ של המערב. אבך אם מסתכלים על כל הקבוצות בכל קונפרנס, אז כנראה שהמערב חזק יותר.
אם הייתי צריך להמר היום על אלופה, ביא באה מהמזרח ומתחילה ב-ב. וזה כמובן לא הימור מפתיע. בקיצור, זה מאוד תלוי איך מגדירים מה זה קונפרנס חזק.
אני לא חושב שמשחק אחד (גמר הגביע) מוכיח משהו בדיון הזה.

לגבי התוכנית, אני נהנה מהפן הבידורי שבה עד גבול מסויים. גם גבול איכותי (אני חושב שהביקורת על איך שהם מטנםים לפעמים על שחקנים מוצדקת, לפחות חלקית) וגם גבול כמותי (אני בסהכ צופה בתוכנית כמה פעמים בשנה). אני לא חושב שהחוזקה שלה, או שהכוונה האמיתית שלה, היא בניתוח מקצועי איכותי. זה יותר entertainment.

Eldad Ben-Moshe
20/12/2024 0:07:40
הגב ל  Eldad Ben-Moshe

נב הייתי שמח לראות דיון על הםורמט החדש של האולסטאר. אולי במעורב נפרד או פוסט ייעודי זה יקרה כי המעטרב הנוכחי היה עמוס בכל טוב וזה קצת נבלע בו

S&M
S&M
22/12/2024 20:01:10

תוכנית אינסייד היא בדיחה תפלה. לא מעניינת ואף פעם לא הבנתי את ההתלהבות ממנה. הצחיק אותי הדרמה הגדולה שהייתה בסוף העונה – אוי אוי אוי מה יהיה שהם איבדו את הזכויות. הדבר היחיד שמצחיק שם זה הירידות של שאקיל על בארקלי ולהפך. זהו. שום דבר חוץ מזה. בארקלי טיפש שלא מבין כלום. טוב, אני מגזים, הוא מבין יותר ממני. אבל הוא לא מבין בכדורסל של היום. שאקיל בכלל לא בכיוון של כדורסל, ונמצא שם רק בשביל ההצחקות וזה שהוא נופל מדי פעם. עם קני סמית אין לי בעיה. הוא היחיד שהיה שחקן מצוין, היה פוינט גארד, ולכן יותר מתחבר למשחק של היום. הוא היחיד שמדבר שם מקצועית. המנחה בסדר, משעמם אבל סביר. סתם תוכנית. אני אף פעם לא משאיר את הטלוויזיה דולקת עליהם. לא מעניינים.