מיאמי צריכה להמשיך הלאה / רועי ויינברג

מיאמי צריכה להמשיך הלאה / רועי ויינברג

מיאמי צריכה להמשיך הלאה / רועי ויינברג

ג'ימי באטלר הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות מיאמי היט. יש מי שידרגו אותו רק מתחת לדווין וויד ולברון ג'יימס. השחקן שהגיע בשפל תדמיתי הצליח להצעיד את ההיט לשני גמרים ב-2020 ו-2023, אחת משתי הקבוצות היחידות שעשו את זה בעשור הצעיר שלנו יחד עם בוסטון, ופעם נוספת כנראה היה מרחק שלשת התאבדות מגמר ב-2022. לפעמים הוא הפסיד משחקים, לפעמים הוא היה מעצבן, אבל הוא היה הפרנצ'ייז פלייר של קבוצה שייצגה יותר מכל את אותו Heat Culture, ארכיטיפ של מה שמיאמי ניסתה להיות. קבוצת הגנה מעצבנת וחכמה שיודעת לנצח קבוצות טובות ממנה בפלייאוף.

עדיין לא ברור האם הוא באמת רוצה לעבור, לאחר שסוכנו טען כי שאמס צ'רנייה משקר (ובעלי ההיט, מיקי אריסון, שיתף את אותה הודעה). מה שכן ברור זה שהוא בן 35, עם אופציית שחקן של 52.4 מיליון דולר, ובעונה אולי החלשה ביותר שלו במיאמי מאז שהגיע. הוא קולע את כמות הנקודות הנמוכה ביותר, מוסר הכי מעט אסיסטים, משחק הכי מעט דקות וחצה פעמיים את רף שלושים הנקודות. מה שברור זה שהוא כבר הספיק להחמיץ חמישה משחקים, אחרי שפט ריילי אמר ש"אני רוצה שחקנים שיהיו זמינים כל הזמן". כל זה מגיע אחרי שהוא שיחק ב-60 משחקים בשנה שעברה ונפצע בפלייאוף.

כאוהד מיאמי, זה מבאס. זה לא שובר לב ברמה בה היינו אחרי שלברון ג'יימס עזב. כשלברון עזב את מיאמי ב-2014 זה כאב. גם כי הוא עזב קבוצה שהייתה בשיאה, גם כי הוא היה השחקן הטוב בעולם וגם כי ידעת שמה שהיה לא יחזור. ביומן ההיט הראשון אחרי העזיבה שלו, שעלה לפני עשור באתר אותו אתם קוראים כעת, השתמשתי בשורה המפורסמת של ניל יאנג שטוענת ש-It's better to burn out than fade away. לברון נשרף במיאמי וחזר הביתה, באטלר דעך החוצה. זה מרגיש שלם יותר, גם אם פחות כואב, ואולי היה צריך לקרות מוקדם יותר. מיאמי היט, מודל 2024/25, היא קבוצת כדורסל בינונית. היא קבוצת כדורסל בינונית שיכולה לסיים בשישייה הראשונה במזרח, כי הקונפרנס מזעזע, אבל היא קבוצה בינונית.

זה מגיע גם מבאטלר. אנחנו נתגעגע אליו, ותמיד ישארו הזכרונות שלו דוחף את הקבוצה קדימה, סוחט זיליארד זריקות עונשין ומצליח לנצח מפלצות כמו יאניס אנטטוקומפו. אף אחד לא העריך את באטלר כמונו. לא הייתה אותה התאמה של קבוצה ושחקן, שזה אולי סוד ההצלחה הבאמת מדהימה של מיאמי בעידן באטלר, אחרי שש שנים של דשדוש-פוסט-לברון, להוציא עונה אחת שהסתיימה ב-11:30 ושתי עונות שנהרסו בגלל קרישי הדם של כריס בוש, וגם הן לא היו שוות יותר מדי. אני לא מאמין בטורי נוסטלגיה, וגם הטור הזה לא הולך להיות כזה עד עכשיו. אם באטלר היה קורא אותו, כנראה, הוא היה אומר לנו להמשיך הלאה.

טרייד הוא הדבר הנכון לכל המעורבים, ואני חושב שהדיווח של שאמס צ'רנייה אמין חרף ההצהרות (שמן הסתם מנסות להסתיר את הפגיעה בערך הטרייד של באטלר). בגיל 35 מגיע לו סיכוי טוב לאליפות, והוא לא יקבל את זה במיאמי. מיאמי מצד שני לא קבוצה שיכולה או אמורה ללכת לטנקינג. טיילר הירו בעונה הטובה בקריירה שמתקרבת לרמת האולסטאר. באם אדביו אמנם הפסיק לקלוע ליי-אפים אבל לא שכח איך לשחק כדורסל, ושניהם בני 27 ו-25. יחד עם הסגל הקיים זה אמור להספיק לפלייאוף במזרח, ולוותר עליהם בשביל ילדים בכיתה ח' מנוגד לרוח המועדון והפוטנציאל שיש כרגע. מעבר לזה, ברגע שבאטלר יעבור זה ישחרר את הכדור לחיימה חקז וניקולה יוביץ' שבעונה מאכזבת. הראשון לקח צעד גדול אחורה אחרי עונת רוקי מעודדת, אך קלע 19 נקודות עם 10 ריבאונדים במשחק היחיד בו פתח (ובו ההיט הושפלה מול בוסטון טובה בהרבה). יכול להיות שהוא יוקפץ לחמישייה אם באטלר יעזוב, והוא ההימור הטוב ביותר כרגע במקום לנסות לפרק את כל החבילה.

מעבר לזה, באטלר עצמו לא שווה יותר מדי. הוא שחקן שמחמיץ יותר מדי משחקים והרבה אחרי השיא שמגיע בשכירות לעונה אחת. אני לא בטוח שמיאמי תקבל עליו יותר מבחירת סיבוב ראשון, וההיט יכולים לקבל דווקא דברים אחרים שיתרמו יותר, כשהוא חוזה גדול ונגמר ויכול לעבור תמורת התחייבויות אחרות של קבוצות שישמחו להמשיך הלאה. מיאמי לא מניעה את הכדור מספיק טוב מצד אחד ולא מספיק טובה בהגנה מהצד השני כדי לחפות על זה.

כאן חוזרת שוב שאלת הערך של באטלר. האם גולדן סטייט תהיה מוכנה לוותר על אנדרו וויגינס (17.2 נקודות ב-42.7% מהשלוש העונה) וג'ונתן קומינגה? האם קבוצות אחרות, כמו מינסוטה, יכולות בכלל לצרף את באטלר בהתחשב בחוקי האפרון המטופשים ובהתחשב בזה שהוא מרוויח 48 מיליון דולר?

ממפיס, למשל, תצטרך לוותר על מרקוס סמארט, ברנדון קלארק ולוק קנארד בשביל באטלר. זאת לא חבילה מספיק טובה, והיא שלושה שחקני רוטציה בריאים על אחד פציע. הימור על פול ג'ורג' למשל, בהתחשב בנפילה ביכולת ובזה שהוא יהיה בן 35 בפלייאוף, מדאיג וטיפוסי למועדון שידוע בעיקר בזה שהוא מביא שחקנים חמש או שש שנים אחרי השיא. גם האופציה להביא את דיאנג'לו ראסל מהלייקרס, ולייצר קו אחורי מכוער לצפייה איתו ועם הירו, ואותו עקרון תקף בקשר לטרייד אפשרי של בראדלי ביל מפיניקס.

אז מה מיאמי כן יכולה לקבל? אני אישית מקווה שאלו יהיו וויגינס וקומינגה, בהתחשב בגיל של סטף, בלחץ של הווריירס ובזה שבאטלר חוזה נגמר ולברון מסיים חוזה מהצד השני. בכל מקרה, יכול להיות שזה יעשה טוב יותר למעורבים, בטח לחיימה חקז, ובעיקר יוציא את מיאמי מתקופה ארוכה של דשדוש, למרות הגמר שהושג מהמקום השמיני ובחסות הפציעה ההיא של יאניס. העתיד של מיאמי מרגיש מעט אפור כמו מזג האוויר באמצע חודש דצמבר בדרום תל אביב, אבל זה הפתרון הטוב לכל המעורבים. האלטרנטיבה היא עונה של 43 ניצחונות ובאטלר עוזב בחינם בקיץ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
31 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
Florida man
12/12/2024 15:45:20

בתור אוהד מיאמי אני מסכים והטור שלך מאוד מדוייק. לטובת שני הצדדים – פרידה היא הדבר הטוב ביותר ומיאמי לא תגיע העונה לשום מקום כי ג'ימי צריך להצטרף לסגל אחר כדי לדגדג אליפות. טרייד עם ווריורס מתאים אבל אסור לקבל שחקנים בינוניים אלא לנסות לקבל נכסים שינחיתו את יאניס למשל.
אישית באם מאכזב אותי יותר כי ציפיתי שיתפתח לסנטר שקולע יותר טוב מהלבנים שהוא משליך באופן קבוע.

Berch
12/12/2024 16:38:18

צודק לגמרי
אבל
ההווה של מיאמי אפור יותר מהמדים של הספרס, העתיד לוט בערפל.
זה דומה אבל לא אותו דבר
🤓

ד"ר פופרס
12/12/2024 16:48:21

אני מאמין שהדיווח ב100% נכון.
הסוכן הגיב למדווח ברמה אישית מלאת כעס.
מי שתיקח את באטלר תצטער על זה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
12/12/2024 17:01:27

לא מבין גדול בטריידים ובכלל, אבל וויגינס וקומינגה נשמע לי כמו מחיר מופרז לשחקן מבוגר, פציע, ועוד כזה שעלול לפגוע במרקם של הקבוצה. אבל, כאמור, מה אני מבין?
תודה רבה רועי

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי האווי לאסוף
אשך טמיר המקורי
12/12/2024 17:17:10

הרבה יותר מג'יאמים ברחבי הליגה.
כמו כל אוהד כדורסל ממוצע

NBA בדם
12/12/2024 17:22:30

תודה רבה. אחלה של טור.
ג'ימי הוא לא pg או דרוזן. הוא מנהיג באופיו ואדם קשה לעיכול הן לצוות האימון והן לשחקנים.
בגיל 35 שהוא מעבר לשיא, פציע ורוצה חוזה חדש, לא יודע איזה קבוצה מתאימה לו בשילוב כל המרכיבים הללו.
גם אם קבוצה תרצה לקחת אותו היא לא תיתן עליו תמורה שתעניק להיט עתיד מזהיר.
בלעדיו ההיט קבוצה די חלשה, איתו היא קבוצה בינונית פלוס, אבל לפחות יש לה תקווה וחלום שאיתו תוכל לשחזר את הריצות פלייאוף הקסומות שהיו להם בשנים האחרונות.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי NBA בדם
trusttheprocess
trusttheprocess
12/12/2024 17:54:11

לפני העונה באטלר רצה הארכת חוזה, פאט ריילי אמר לו go kick rocks
שום דבר לא השתנה , וזה לא משנה אם זה יקרה בטרייה באמצע השנה או פרי אייג'נסי בסוף העונה.
ג'ימי לא יהיה שם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  trusttheprocess

אמת ובצדק. לתת לו חוזה מקס זה טיפשות לשמה ויש מלא כאלה בליגה חח

The Ljos of the Rings
12/12/2024 19:03:45

תודה, רועי. כתבת יפה.
חייב להודות שאני קצת אוהב את האירוניה בזה שהקריירה של באטלר חוטפת מכה כי סו קולד עיתונאי שהוא רודף אמבולנסים מפיץ מידע שלא בטוח נכון לגביו ולגבי יושרו.
הבעיה שבגלל התגובות לשחקנים שבחרו איפה לשחק הליגה אזקה כל כך חזק את הידיים של הג'נרל מנג'רים, שגם ככה עבדו מאוד קשה ולא הוערכו מספיק על ידי אנשים שבוחרים לא להבין, ואין לי מושג איך באטלר בכלל יכול לעבור.
אתם תלויים ברצון של ביל לעבור אל הגימיק השיווקי שהוא ההיט קולצ'ר (הוא רצה לעבור בעבר, אבל לצד באטלר), ברצון של דאלאס להחזיק שלושה חוזי מקסימום מגבילים תחת CBA מגביל נורא, וברצון של גולדן סטייט לוותר על לפחות שני שחקנים חשובים יותר לדעתי ממה שבאטלר הנוכחי יכול לתת להם.
מיאמי תמיד תזכור טובה לבאטלר. השחקן שהגיע אחרי הכישלון המוחלט עם ווייטסייד ועזר להרים את הקבוצה וליצור לה זהות שאינה הקבוצה שבמקרה כמה שחקנים טובים בחרו לשחק בה. אז אולי כדאי לתת עוד ניסיון. אולי אפילו לתת לו לפרוש בקבוצה ולהכין את הקרקע להמשך, האסלם סטייל.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

כל מילה. תודה גדולה רועי.
.
לא חושב שיקבלו עליו יותר מדי, אם בכלל, אבל מה שיקבלו יהיה יותר טוב מכלום.
.
בלי קשר, אם יש לו שכל, ואני לא בטוח בזה, הוא יוותר על האופציה שלו בשנה הבאה, ויחתום על איזה מיד לבל בקונטנדרית, כדי לזכות בטבעת שבהחלט מגיעה לו. קליפרס? לייקרס? גולדן סטייט? דנבר? פיניקס? הכל יהיה אפשרי.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לדעתי יגיע לגולדן בטרייד דד ליין.

birdman
birdman
12/12/2024 20:05:43

בוסטון נותנת את בחירת הדראפט הקרוב שלה + כמה גופות שאינן ברוטציה אם צריך משהו בשביל איזון כספי.

bobby
12/12/2024 21:26:08
הגב ל  birdman

״אם צריך״. צריך. פתח טרייד מאשין של espn ותנסה לרקוח משהו. קשה לי להאמין שתצליח להציע טרייד שלא כולל שחקנים משמעותיים כגון הולידיי או ווייט. השאלה אם זה מחיר שבוסטון מוכנים לשלם?
אולי כן. הרבה חשבו בזמן אמת שיוסטון לא היו צריכים לשלוח את אוטיס תורפ בתמורה לקלייד, שבסוף נתן תרומה חשובה בריצת האליפות השנייה שלהם.
אולי אם בוסטון יוותרו על חלק חשוב בפאזל שלהם עבור וטרן רעב לתואר כמו באטלר זה מה שיכול להבטיח להם את הריפיט.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי bobby
birdman
birdman
12/12/2024 21:49:57
הגב ל  bobby

לא מבין בזה, לא מתעמק בזה. בזמנו בוסטון שלחו את המורמני הגמור הזה (ברח לי השם שלו) תמורת cash considerations אולי זה אפשרי כאן?

birdman
birdman
12/12/2024 21:50:31
הגב ל  birdman

*לשארלוט

עמיחי קטן
12/12/2024 23:41:50
הגב ל  birdman

כדי להשיג את באטלר, בוסטון תצטרך לוותר על בראון/הולידיי/פורזינגיס, ולמזלם אי אפשר להעביר את טייטום העונה

birdman
birdman
13/12/2024 0:52:13

תודה לעמיחי ובובי על התגובות, מקווה שטרייד כזה לא יקרה.

bobby
13/12/2024 7:24:53
הגב ל  birdman

כמוני כמוך, ומרבית אוהדי קבוצות שונות עם ליבה צעירה מבטיחה שרוצים להמשיך להתפתח בסבבה ולא לזרוק את כל העתיד בשביל ג׳ימי המזדקן והפציע 🤷🏻‍♂️

ירון, החלום
ירון, החלום
12/12/2024 20:40:54

בס"ד
תודה רבה

מנחם לס
13/12/2024 2:20:03

אני מקווה לראות אותם 'חי' בעוד שבועיים בשבת כאן באטלנטה, ואוכל לדווח לך מה ראיתי. תודה רועי

דן רוזנבלום
14/12/2024 4:08:55
הגב ל  מנחם לס

מה, תלך לאולם לסקר משחק?! 🤠🫡
וואי זה יכול להיות מגנייייייייייב!! ✌🏽💪🏼🙌🏻

מנחם לס
13/12/2024 2:25:04

הזכרתי במעורב את הטרייד של באטלר

אבי טרכטמן
13/12/2024 3:23:54

בתחילת השנה, כשחשבתי שאין סיכוי שהווריורס יגיעו למשהו (אני עדיין חושב ככה), וחשבתי על מי אני רוצה באמת שייקח אליפות, ויש לה סיכוי ריאלי – חשבתי על מיאמי. אני אוהב מאד את באטלר, הירו ואדביו, אז למה לא.
אבל צריך לומר על באטלר – האפסייד שלו ענק, בשיאו הוא שחקן אדיר, ויש מצב שיש לו עוד פלייאוף אחד לפנתיאון, אבל הממוצע שלו די נמוך. יותר נמוך למשל מזה של וויגינס (לא מספרית, אבל אם לוקחים את העובדה שהוא גם משחק הרבה פחות משחקים, והסטטיסטיקות שלהם די דומות בסך הכל כרגע), אז להוסיף לזה גם את קומינגה זה קרייזי.
מה כן? אני לא אוהב את קומינגה בכלל, אז הוא פלוס שטויות תמורת באטלר, נשמע לי כמו משהו שיכול לעבוד.
אבל הכי טוב זה אם באמת באטלר יגיע לאיזה קונטנדרית שצריכה שחקן כמוהו. אולי באמת מתחת לת׳יבודו שוב. אני גם לא אתפלא אם הוא הגרוש החסר ללירה של מילווקי כשהוא מוסיף לה קשיחות פלייאוף שפשוט חסרה לה בשנים האחרונות . אני גם יכול לראות אותו מוביל את הילדים של יוסטון למקומות יפים מאד

אשך טמיר המקורי
13/12/2024 5:02:16

צריך להיות מפגר אמיתי כדי לקחת את הגופה הגמורה של השיקוץ הפלופר שכבר פרש ועבר לשואו ביז במקס.
למזלם של ההיט, יש לא מעט כאלה בליגה.

אשך טמיר המקורי
13/12/2024 6:15:21

באטלר הוא רמאי של המשחק שחי על העונשין ופלופים כהנשמה מלאכותית לקריירה שלו.
בנוסף, הוא בטלן גדול שלא קיים בעונה הרגילה ומטריח עצמו, לפעמים, למשחקי הפלייאוף.
חי על המאמץ של חברי קבוצתו ומשמש כטפיל בחוזה מקס.
ריילי הוא הרבה דברים אבל אידיוט, פראייר או חלש הוא לא.
הוא לא מסכים יותר ל-BS הזה.
החיים הטובים של באטלר בפנסיה במיאמי הסתיימו.

Zvika Bar-Lev
13/12/2024 7:13:32

הוא שחקן טוב, אבל הוא כבר משנה שעברה לא שווה מקס. מיאמי יכולה להציע לו חוזה אחר, לא מקס. מקס לדעתי הוא לא יקבל בשום מקום.

Lior
13/12/2024 7:52:40

נראה לי שטרייד בתמורה לקוואי ועוד חצי כישרון שבאמת משחק מהקליפרס, למשל הפורטר התורן או טרנס מאן, יכול להתאים לשני הצדדים.
אני פשוט לא רואה קבוצה שתשלם ערך אמיתי בתמורה לבאטלר – גם הוויתור על שחקנים וגם לקחץ סיכון חברתי ממשי.

דוקטור רזי הופמן
13/12/2024 9:53:39

לג'ימי דיי נגמר הסוס ולא מאמין שבגילו יתנו לו חוזה מקס חדש אבל יש לו חוזה ענק לשנה הבאה!
אי לכך אני משער שאם מיאמי לא ימצאו קבוצה שתהייה מוכנה לשלם לו את ה 52.4 שמגיעים לו ולתת לו חוזה גדול של בערך 40 מליון לעונה הוא ישאר במיאמי.
אז תרשמו שזה הניחוש שלי, גימי ישחק גם בשנה הבאה במיאמי.

bobby
13/12/2024 19:41:01

אני חושב שהסיכוי היחידי שהוא יעבור בטרייד יהיה במידה ובאטלר והקבוצה השנייה יעשו הסכם ״מתחת לשולחן״ שבאטלר מוותר על האופציית שחקן, בתמורה לחוזה זול יותר אך ארוך יותר, נניח 25-30 לעונה ל-3 עונות. אף קבוצה לא תסכים להמר על לספוג מעל 50 מיליון לעונה עבור באטלר מבוגר בעוד שנה.

נערך לאחרונה 1 שנה לפני על ידי bobby
דן רוזנבלום
14/12/2024 4:19:01

תודה רועי!
חושב שאתה מעט משוחד עם אהבתך להיט.
טרייד עבור וויגינס וכו' לא עומד על הפרק.
הוא פשוט לא שווה את זה. לא מבחינת כדורסל ולבטח לא כספית.

טרייד של סמארט, קנארד וקלארק זו גם גניבה מטורפת של ההיט!

אם באטלר יעבור בטרייד זה יהא Underwhelming בסטנדרטים שלך…

אני סבור שהוא יסיים את חוזהוא בהיט ואז יהיה זול בהרבה, עבור כל מעריצה…לשנים האחרונות שלו בליגה…