מעורב הופס ליום חמישי: סקר 'מגיני העונה' / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: סקר 'מגיני העונה' / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: סקר 'מגיני העונה' / מנחם לס

1. זהו. זה רשמי. שקד יעקובי הוא נכד שלי!

חבל שגייל ואני לא היינו מסוגלים להגיע לחתונה של נכדתנו דריה , ועתה נכדנו שקד בתל מונד. לפחות ראינו הכל בזום. כמובן שאני מאחל לזוג החדש רק טוב, ואני מקווה שהיום המיוחד הזה בו הוכרזה גם הפסקת האש, יוכיח את עצמו כיום גדול, למרות שאני רואה את הטלוויזיה הישראלית וקורא את עתוני ישראל (כולל 'הארץ') ויודע שלא כולם מרוצים מהפסקת האש. כל מה שיש לי לומר הוא שאני מקווה – כמו שאני מקווה לחיים פוריים ומאושרים לזוג החדש – שגם הפסקת האש תביא אותנו קרובים יותר סוף-סוף לשלום!

2. הליגה החטיפה לאטלנטה הואקס 100K על הושבת טריי יאנג

אטלנטה האוקס הושיבה את טריי יאנג כבר לפני שבועיים, ב-12 לנובמבר נגד בוסטון סלטיקס. הסיבה? ACHILLES TENDENITIS – דלקת גיד האכילס. טריי שיחק עבור ההאוקס עד היום בו הוא נאלץ לשבת באזרחי ב-11 משחקים, 36.6 דקות ממוצע לכל משחק. אם אני ההאוקס, אני מביא הצהרת רופא אורטופד שהוא אכן סובל מדלקת בגיד האכילס ותובע את השמוק הזה אדם סילבר וה-NBA (אם כבר לא ישדרו עלי סרטון מהלל כפי שעשו לפני שנה…) על 100 מיליון דולארים בגין הכפשת טריי יאנג ש"כאילו שיקר" ואותו דבר הקבוצה כולה.

רגע. למה לא להטיל על הבאקס קנס של $250,000 על שיאניס לא שיחק אמש נגד מיאמי? (דמיאן לילארד קבר אותם עם 37 חיצים גם ללא יאניס!). ומה עם קאם תומאס מהנטס? אולי הוא לא פצוע והקבוצה רוצה סתם שינוח שבועיים? יאללה. הכניסו לנטס $200,000.

אדם סילבר לא רוצה להבין או לשמוע שבעיית הפציעות של הליגה היא יותר מ-2 משחקים לשבוע למשחקי חוץ, ומקסימום 5 משחקי בית לשבועיים. הליגה ארוכה מדי. יותר מדי משחקים משעממים. כל 'משחקי הגביע' ושאר פלברות של סילבר לא יעזרו.

הפתרון היחיד הוא צמצום משחקי הליגה. רק כך תמנענה הפציעות. תראו, אולי לרוקי המשחק 15-18 דקות למשחק, כל 82 המשחקים כולל הטיסות ושינה במלונות, הם לא בעייה. אבל לשחקנים כמו לברון, פול ג'ורג', קוואי לנרד, ועוד רבים, 82 משחקים כולל טיסות של עד 3,000 מיילים הם יותר מדי. נקודה.

(מנחם, הליגה לעולם לא תצמצם את מספר המשחקים כי הם מביאים כסף. נקודה)

3. קווין דוראנט, דווין בוקר, ובראדלי ביל קלעו כל אחד לפחות 23 נק', קרעו ללייקרס את הצורה 100-127

כשלפני שלושה ימים העליתי את התמונה הזאת ככותרת לסקר "שלישיות הזהב", עשיתי זאת גם כמין הלצה על שלישיית זהב שפעם הייתה גדולה.

אז GUESS WHAT? שלישיית הזהב של פיניקס סיימה במקום חמישי מכובד בסקר עם 79 בחירות מ-187 הבוחרים (בוסטון עם טאטום, בראון, ווייט, הייתה ראשונה עם 158 בחירות; OKC עם שג"א, ג'ילן ויליאמס, וצ'ט הולמגרן הייתה שנייה עם 137 בחירות. דנבר (ג'וקיץ', מוריי, גורדון) הייתה שלישית עם 103. קליבלנד רביעית עם 97 (מיצ'ל, גרלנד, אבן מובלי), ו חמישית פיניקס עם 79 (הניקס עם ברונסון, טאונס, ואנוניבי הגיעה ששית עם 73 בחירות).

פיניקס חגגה את חזרת השלושה בנצחון גדול על הלייקרס. דווין בוקר קלע 26, ודוראנט/ביל 23 כ"א. דוראנט חזר אחרי 7 החמצות משחקים וביל 5.

ביל קבר 10 מ-15, כולל 3 מ-6 מהטריי. AD קבר 24 עם 15 קרשים. לבר ון כמעט סיים עם טריפל-דאבל כשקלע 18 עם 10 חלוקות ו-8 הורדות.

4. היזהרו! הבאקס חוזרת לעצמה (ועם כמה שחקנים שלי, לפחות, הם חדשים, מלבד אנדרה ג'קסון מיוקון)

מילווקי באקס, ללא יאניס ומידלטון, הגיעה למיאמי וחזרה עם נצחון. כמובן שדמיאן לילארד עשה את רוב הנזק (בעיקר במחצית הראשונה) כשסיים ערב של 37 חיצים. תוצאה של 10 מ-17 (8 מ-13 מהטריי; 9 מ-9 מהקו, ועוד חילק 13 מתנות), אבל ראיתי לראשונה שלושה שחקנים בחמישייה (מלבד לילארד ולופז) שנהניתי לראותם. את אנדרה ג'קסון מיוקון אני זוכר ומכיר טוב מיוקון מהפיינל פור והאליפות. הוא קטף 9 ריבאונדים וקבר 3 מ-4 לשש נקודות אבל הגן נהדר על כל שחקן קרן של מיאמי, וברגעים רבים (כשדמיאן לילארד לא היה השומר) שמר מצויין על ג'ימי באטלר.

אייג'יי גרין מזכיר לי את הקלעים הלבנים המצויינים האחרים מה-3 גם במראה וגם בסגנון הזריקה.. הוא הגיע מאוניברסיטה החבוייה אי שם בקאונטי של איובה – 'נורת'רן איובה'. נבחר בסיבוב השני של הדראפט של השנה שעברה. הוא קבר 3 מ-9 מהטריי ב-28 דקות משחק מצויינות. השלישי הוא הוותיק טאורן פרינץ מביילור שסיים עם ה-"+" הגבוה ביותר – 13. הוא קבר 2 מ-4 מהטריי. נהניתי מהפנים החדשות של הבאקס בחמישייה.

5. מי יהיו 'שחקני ההגנה' של הליגה העונה: קהילת הופס נגד מומחי ESPN (אנא, בחרו את ה-5 שהם יהיו לדעתכם ברשימת המגינים של העונה בלי לנסות למצוא את המאמר ב-ESPN. אני מנסה למצוא את הקורלציה שבין הבחירות שלנו ושלהם!)

'מומחי' ה-NBA ש ל ESPN נבאו מוקדם מאד את זוכי הפרסים של העונה. אכניס מדי פעם בחירה 'שלהם' ואשווה אותה נגד 'שלנו. אז יאללה:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
97 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
28/11/2024 1:08:10

אחלה מעורבב
עד שהבאקס יצאה מהקבר מנחם הולך לגמור אותם סופית 😄

דוקטור רזי הופמן
28/11/2024 4:54:59
Reply to  NBA בדם

🙂
נקברו בעודם בחיים.
הקברן תרה יאנג.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/11/2024 6:16:50

חיסול ממוקד ומקצועי

דוקטור רזי הופמן
28/11/2024 4:57:16
Reply to  מנחם לס

לא רואה טמבלוויזיה כ 20 שנה. פשוט זרקתי למחזור.
בכל מקרה, טוב שמול תעמולה של 11, 12 ו 13 יש ערוץ קונטרה. קצת פלורליזם לא הזיק לאף אחד!

Berch
28/11/2024 8:06:04

גם אני בלי טמבלוויזיה הרבה שנים. לפעמים צופה אצל חברים, למטרות מחקר.
ערוץ 14 זה פראוודה בעברית.
ועם 24 אין לי בעיה רק מזכיר שקונטרה גוררת רה-קונטרה
😁

Kidd
Kidd
28/11/2024 10:45:45
Reply to  Berch

פראוודה, לא פראוודה – ברגע שיש לזה ביקוש, זה ערוץ לגיטימי

אשך טמיר המקורי
28/11/2024 10:56:50
Reply to  Kidd

אם יש ביקוש לפורנוגרפיית ילדים זה גם לגיטימי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הארץ זה כזה אז גם אם יש ביקוש יש לסגור אותו 😁

Guy d
Guy d
28/11/2024 10:46:50

הממשלה כרגע מנסה לסגור את התאגיד. וגם לפגוע בהארץ.
פלורליזם בתחת שלי, רוצים להשתלת על הנרטיב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

הארץ צריך להיסגר ממזמן זה אל אחבאר בעברית. יכולים לעבור לקטאר ולכתוב משם.

Avri
Avri
28/11/2024 12:35:01

עיתון הארץ זה גוף התקשורת הכי חשוב במדינת ישראל. בלי גופי תקשורת כמו הארץ ישראל תהפוך להונגריה פסע מרוסיה. ממש לא מפתיע שביביסטים קוראים לסגור אותם. הרי להיות הונגריה או רוסיה זו התכנית

NBA בדם
28/11/2024 12:44:38
Reply to  Avri

מרוב שהוא חשוב הוא האדם שעומד בראשה קורא למחבלי חמאס לוחמי חופש. אולי חשוב לפלסטינים.

yaniv
yaniv
28/11/2024 12:48:23
Reply to  NBA בדם

ולמה אתה מתעלם מזה שקודם כל הוא התנצל,דבר שני שהוא קיבל גינוי מקיר לקיר כולל עיתונאים שעובדים אצלו בעיתון ודבר שלישי שהוא הכי מצחיק אתם זועקים תמיד על חופש הביטוי ועל פלורליזם,אז כן יש עיתון שמאתגר את התפיסות של לא מעט ישראלים אז זה מאפשר להטיל עליו סנקציות, מעבר להכל אתה בכלל יודע למה משרדי הממשלה מפרסמים בעיתונים?

NBA בדם
28/11/2024 12:55:29
Reply to  yaniv

מו"ל עיתון הארץ פרסם הודעה בעקבות הסערה • "הייתי צריך לומר: לוחמי חופש, שנוקטים גם שיטות של טרור וצריך להיאבק בו. שימוש בטרור אינו לגיטימי" • רבע התנצלות וגם היא בעקבות אינטרס שהמדינה לא תפעיל סנקציות כנגד העיתון. לא קונה את זה.

פלורליזם יכול להתקיים עד פגיעה במדינה, וקריאה לסנקציות כנגד כנגדה וכנגד נבחרי הציבור זה קו אדום.
לגבי הפרסום לא כל כך מתמצא מה הסיבות שמפרסמים.

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:01:41
Reply to  NBA בדם

אני לא מכיר את ההתנצלות הזאת ,אני מכיר שהוא אמר שהוא טעה ולא היה צריך להכליל את המחבלים מהחמאס.
הסיבות שמםרסמין זה בעיקר לתת מידע שנחוץ לציבור לגבי פעולות ממשלתיות מסויימות.אז לשיטתך אדם בן 80 שקורא רק את עיתון הארץ לא זכאי לדעת מה ההטבות או מה השניויים שמגיעים לו רק כי הוא קורא את עיתון הארץ.
ודבר נוסף אני באמת מתפעם ההקריאות שלך של פגיעה במדינה אבל מצד שני הכל סבבה ולגיטימי שהיועצים הכי קרובים והכי משפיעים שיש לראש הממשלה יעשו קמפיין הלבנה לאלגזיריה(שרק מזכיר סגרו את התחנה שלהם בארץ)אה שכחתי כי זה ביבי אז לו וליועצים שלו מותר הכל זה תקף רק לצד השני

NBA בדם
28/11/2024 13:12:54
Reply to  yaniv

הפרסום אמור גם להכניס כסף לעיתון? אולי זה כוונת הממשלה ולא להסתיר מידע על פועלה.
לגבי אלג'זירה זה חרפה שסגרו אותם רק עכשיו. מסכים לגמרי.
האם יש עוד פלטפורמות שבהן ניתן לראות אותם כיום בישראל והאם יש לממשלה דרכים לטפל בזה?

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:18:46
Reply to  NBA בדם

ברור שזה מכניס כסף בעתיון אבל כל הפואנטה זה שהפרסום יגיע לכל האזרחים ולא משנה איזה עיתון הם קוראים.עצם העובדה שהם לא מפרסמים אומר שהם פוגעים בזכויות של אזרחים.המטרה שלהם היא פשוטה
אם אתה גוף תקשורת שתומך בממשלה אז תהנה מפרסום תהנה מתקציבים(ראה ערוץ 14) תהנה מהקלות וכו,אם אתה נגד הממשלה צפה לפגיעה קשה עד שהם יצליחו לסגור אותו לגמרי .
במדיה מתוקנת יש מקום לכל אמצעי תקשרות גם אם הדיעות שלהם לא נוחות ואפילו מאוד מאוד מרגיזות

NBA בדם
28/11/2024 13:20:44
Reply to  yaniv

קריאה לסנקציות כנגד המדינה ונבחרי הציבור שלה זה קצת יותר ממרגיז

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:31:04
Reply to  NBA בדם

ממש לא.אתה יכול לאהוב את זה אתה יכול לחשוב שזה שטויות במיץ עגבניות אבל ציבור גדול פה בארץ בהחלט חושב ויודע שנבחרי הציבור שלנו פועלים נגד המדינה ובהחלט יש מקום לדיעות שלהם.לדוגמא פרשת פדלשטיין.אתה אני מניח חושב שזה כמובן שטויות ורודפים אותו רק כי זה ביבי וכולם עושים את זה מצד שני יש לא מעט(כולל השופט אלרון שהוא יקיר הביביסטים) טען שיש כאן פגיעה חמורה בביטחון המדינה,אז מה שינית משהו מהדיעה שלך לגבי ביבי והצוות שלו?
אני מניח שזה לא הפריע לך אז מצד אחד אתה מזדעק על שהם קוראים לסנקציות נגד המדינה ומצד שני לא מפריע לך מה לשכת ראש הממשלה עושה בזמן מלחמה.

NBA בדם
28/11/2024 13:36:00
Reply to  yaniv

נישאר חלוקים לגבי העיתון.
לגבי פלדשטיין מתנהלת חקירה ואי אפשר לחרוץ את הדין. אסור להיות נחרצים לכאן או לכאן.
אבל מעניין שעל הדלפת חקירת החיילים בשדה תימן שהציגו אותם כאנסים לא חוקרים מי הדליף.

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:54:47
Reply to  NBA בדם

רק ההבדל הקטן שכל הפרשה הזאת לא מדברת בכלל על הדלפה אלא על פגיעה בביחטון המדינה ואת זה חוקרים.ודרך אגב מי שיזם ודרש את החקירה היו ראשי הצבא

NBA בדם
28/11/2024 14:01:30
Reply to  yaniv

אם יש פגיעה בביטחון המדינה מדוע זה הגיע לפרסום בערוץ 12? זה החרפה והפגיעה בביטחון המדינה שמציג את צה"ל כאנסים הרבה לפני שהחקירה הסתיימה.

yaniv
yaniv
28/11/2024 14:10:52
Reply to  NBA בדם

לא הבנתי מה הגיע לפרסום בערוץ 12?
אני יעשה לך סדר בפרשה לפחות במה שפורסם.
המסמך הודלף על ידי נגד לפדלשטיין,פדלשטיין ניסה להעביר את זה לעיתונאי פה בארץ,הצנזורה פסלה את הידיעה.פדלשטיין לקח את הידיעה וכדי לעקוף את הצנזורה מסר אותו לבילד שפירסם את המסמך.
אילו העובדות שגם העורך דין של פדלשטיין הסכים איתם.
החקירה נפתחה בעקבות תלנוה של ראשי הצבא שטענו שפרסום המסמך תוך כדי עקיפת הצנזורה פגעה פגיעה ממשית בביטחון המדינה.

NBA בדם
28/11/2024 14:19:23
Reply to  yaniv

נחכה לתום החקירה. חוץ מזה פרטי המסמך לא מהווים איום, אלא הצהרה שראשי חמאס מעוניינים בהפגנות ובריבים הפנימיים שלנו.
לחדשות 12 הגיע פרסום על חיילינו שמציגים אותם כביכול כאנסים. עצם האפשרות לפרסום מחייבת חקירה.

yaniv
yaniv
28/11/2024 14:25:31
Reply to  NBA בדם

שוב יש מצב שהצדק איתך אבל זה 2 מקרים שונים לחלוטין. חוזר ואומר לא חוקרים את ההדלפה אלא חוקרים את הפגיעה בביטחון המדינה,במקרה של החיילים לא הייתה שום פגיעה בביטחון המדינה.

NBA בדם
28/11/2024 14:32:15
Reply to  yaniv

לגבי פלדשטיין נחכה ונראה. אני סקפטי שיש משהו גדול, אבל לא נחרוץ את הדין.
להציג את חיילינו כאנסים ולהוציא וידאו לכאורה שמציג אותם ככאלה בהחלט יכול לפגוע במדינה.

yaniv
yaniv
28/11/2024 14:48:37
Reply to  NBA בדם

טוב אני מרגיש אתה בכוח מנסה לא להבין. הפרשה של פדלשטיין מהווה חשד חמור ביותר של פגיעה במקורות ,פגיעה בנהלי עבודה של הצבא בעזה ועוד.
מה שהיה עם החיילים לא מתקרב לדבר הזה בכלל.ואיזה פגיעה במדינה יש לך? אולי בתדמית המדינה ואיך יראו אותנו בעולם אבל אין פה פגיעה בביטחון המדינה.
אתה באמת לא מבין את ההבדל
ועוד דבר שלא ישתמע שהחלטתי שפדלשטיין אשם,אני אומר לך רק מה החשדות נגדו ועל מה הוא מאושם ואת ההבדל בין להדליף מסמך לבין החשדות שנגדו.

NBA בדם
28/11/2024 14:53:10
Reply to  yaniv

פגיעה בתדמית שמציגה את חיילי צה"ל כאנסים זה לא פגיעה במדינה? במיוחד שיש לנו חטופים בעזה.
ישראל תמיד מנסה "לשחק נקי" ולהציג את צה"ל בצבא מוסרי (על מנת לקבל יותר לגיטימציה בעולם במלחמתנו הצודקת), הסרטון שהודלף יכול להשתמע לכאורה בדיוק ההיפך.

Last edited 6 days ago by NBA בדם
yaniv
yaniv
28/11/2024 15:13:11
Reply to  NBA בדם

מצטער אבל זה לא פגיעה בביטחון המדינה אלא פגיעה בתדמית.

NBA בדם
28/11/2024 15:15:11
Reply to  yaniv

האם ארצות הברית או כל מדינה מתוקנת תרצה לתמוך בנו שמכניסים לה לראש שחיילנו מתנהגים כאחרון העבריינים? לא נראה לי

עגל
28/11/2024 15:34:38
Reply to  yaniv

יניב באמת כל הכבוד לך שאתה מנסה להסביר לביביסטים בצורה מאוזנת.
אכן רוה"מ הפעיל מערך ריגול פנימי כדי להוציא באופן לא חוקי (בניגוד לדעת הצנזורה) ידיעות שמטרתן לפגוע במשפחות החטופים.
שכחת רק לומר שהסיבה לפסילה על ידי הצנזורה היא שעצם הפירסום שהמסמך בידיה של ישראל חושף את המקור/הדרך בה הושג המסמך. זאת הפגיעה החמורה בבטחון המדינה.

The Oak
The Oak
28/11/2024 23:29:45
Reply to  עגל

מה פתאום מערך ריגול. הוא חשוף להכוך בכל מקרה. בדבר השני שכתבת אתה צודק

Avri
Avri
28/11/2024 15:07:13
Reply to  NBA בדם

אני רואה שיניב כבר דייק אותך על השטויות שאתה אומר פה. אני גם שם מאייה שאין לך מנוי להארץ ושלא קראת הארץ בשנה האחרונה. 

NBA בדם
28/11/2024 15:08:03
Reply to  Avri

לא קורא עיתונים

The Oak
The Oak
28/11/2024 23:30:05
Reply to  Avri

קראתי לצערי פעמיים בחודש האחרון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

ממש לא הארץ זה בשבילי זה כמו אל גאזירה אל אחבר, הארץ חותר תחת מדינת ישראל ומוציא דיבה לעולם במסווה של תחקירים, דמוקרטיה ושאר חרטוטים.
לזה ולמדינת ישראל או לפלורליזם אין קשר. צריך לסגור אותו ולשלוח לשדר/לכתוב מקטאר.
יכולים להתאכסן גם אצל לוחמי החופש מעזה.
המצב בהונגריה מצויין. הלוואי פה ככה.
בשביל ערוצים נגד ביבי יש לך את כל השאר הכל טוב יש מספיק מהם.
יש גם מספיק בעדו.
אז מי שאוהב סנאף יכול לצפות בכל אלו.

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:19:27

אתה יכול לפרט קצת על המצב המצויין בהונגריה ולמה אתה שואף להיות כמותם?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

תטיילצשם ותבין לבד נראה לי

yaniv
yaniv
28/11/2024 13:53:15

עזוב לטייל,אתה להזכירך לא תייר פה בארץ.
אני באמת אשמח לשמוע מה התהליכים ובכל מה שעובר על הונגריה גורם לך לרצות להיות כמוהם?והאם בתור תייר אתה יודע מה המצב הכלכלי שם? מה מצב האזרחים שם? מה מצב התקשורת? מה מצב הדמוקרטיה? וכו?
או שבגלל שטיילת והכל נראה לך מדהים אז יאללה בואו נהיה כמוהם?
רק מזכיר שגם תאילנד מדהימה אז בואו נהיה תאילנס?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

מצב הדמוקרטיה שם והאזרחים כמו בכל מדינה אחרת כמוה
"דמוקרטיה" זה מושג רחב
בהרבה מקומות דמוקרטים אין דמוקרטיה כלל באמת.
סיסמה גדולה מידי.
תקשורת זה משהו של בעלי ממון להשפיע על אנשים, אני אישית לא צריך שיגידו לי מה לחשוב ואיך לחשוב לכן תקשורת מהסוג הזה מיותרת, לא למכור לי סיפורים שהם דואגים לאזרח….
בכל אופן אני מעדיף להיות פרקטי ולהתעסק במה שקרוב אליי ולא על מה שאין לי שליטה ושום השפעה
משחקי שחיתות ופוליטיקה והשחלת האזרח היו משחר האנושות וימשיכו להיות הרבה אחרי שלא נהיה פה
אין מה להתעסק בזה יותר מידי הגנבים ימשיכו לגנוב האזרחים ינבחו וזה ימשך
אתה חושב שבארהב גונבים פחות מרוסיה כל מקורבי הצלחת? חחח
דמוקרטיה, דיקטטוריה, מלוכה וכו הכל אותו חרא המנהיגים גונבים בכולם חלק במוצהר חלק בהיחבא.
אתה חושב שבתי המשפט וכל אלה דואגים לאזרח? חחחחחח הם דואגים למאפיה שלהם כמו שביבי דואג למאפיה שלו.
זה כמו קוזה נוסטרה נגד קאמורה
מה לנו ולזה אין לך שום השפעה אתה מעניין אותם בדיוק כמו שהמאפיה מתעניינת באזרח

Last edited 6 days ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
yaniv
yaniv
28/11/2024 14:30:44

נתת פה וואחד מניפסט אבל עדיין לא ענית לי על השאלה מה כל כך טוב בהונגריה ומה גורם לך לשאוף להיות כמותם?
ולגבי המניפסט האם לדעתך החיים של אזרחי צפון קוראיה או איראן או אפילו רוסיה הם אותם חיים כמו של אזרחים בארה"ב בגרמניה
אם לדעתך מבחינה כלכלית אותם אזרחים במקומות שציינתי שווים כלכלית לאזרחים בארהב בגרמניה וכו?
היית רוצה לחיות נגיד במדינה שמישהו עכשיו יראה את מה שאתה כותב יחליט שוואלה הדברים שלך פוגעים במדינה ואתה פועל נגד המדינה ופשוט יבואו ייקחו אותך מהבית ויכניסו אותך לכלא,בלי משפט בלי הוכחות בלי כלום על סמך מה שכתבת באינטרנט?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

אני לא שואף להיות כמותם פשוט עדיף האנשים ששם מאשר שפה, אין להם הרבה מבני ישמאל זה כבר אוטומטית מעלה את רמת החיים אצלם.

בהונגריה אף אחד לא אתה כותב יחליט שוואלה הדברים שלך פוגעים במדינה ואתה פועל נגד המדינה ופשוט יבואו ייקחו אותך מהבית ויכניסו אותך לכלא,בלי משפט בלי הוכחות בלי כלום על סמך מה שכתבת באינטרנט?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

לא הבנת למה אני חותר. לא טענתי שאין הבדל בין מדינות, תמיד יש מקומות גרועים יותר.
טענתי שהמושג דמוקרטיה הוא קצת מחורטט, כי נגיד נותנים לך זכות בחירה במדינה וואלה איזה כיף אבל אתה מחוייב לבחור בין גנב א לגנב ב, אז זה מראית עין, הרי הממשלות במדינות לא באמת מייצגות את העם והבוחרים אלא את עצמם להתברג לתפקיד ואז לשקר על העם.
אז נכון בארהב יש לך חופש לקלל את טראמפ אבל טראמפ ומאסק עושים בפועל מה שרוצים כמו שפוטין ואיזה אוליגרך עושים ברוסיה.
לאזרח הרגיל הן בארהב והן ברוסיה יש 0 השפעה על זה.
האזרח לא מעניין אף ממשל באף מדינה.

Guy d
Guy d
28/11/2024 18:54:04

עכשיו, בממלכה המאוחדת הממשלה מתמקדת בדרכים ליעול מערכת הבריאות הלאומית החינמית. נשמע לי שזה לטובת לטובת האזרח (גם למי שיש לו ויזה)

Guy d
Guy d
28/11/2024 15:07:22

זה ממש ממש לא היה ככה משחר האנושות. אלפי שנים בני האדם חיו חיים קומונליים.
ממש עד המאה השש עשרה. היו מועצות משותפות לקבלת החלטות, בתי משפט קומונליים, אדמות שעובדו בשיתוף ומעט מאד מלחמות.
כאשר החלה המהפכה התעשייתית האדמות הפכו בעלות ערך רב, אז השתלתו הלורדים הפאודלים בכוח הזרוע על האדמות ונישלו את הקומונות מכל סמכות שהייתה להם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

בני האדם נשחטו, מעמדם היה אפסי מול בני האצולה, המנהיגים יכלו לאנוס מי שבא להם, איזה החלטות משותפות חחחח הכל נסגר בין הברונים, כלוטם לא השתנה.

Guy d
Guy d
28/11/2024 18:41:37

אתה די סתם מחרטט מידע שהוא לא נכון. אני לא יודע איפה שמעת או ראית את מה שאתה מצהיר פה בביטחון.
הצעד הראשון ללמידה זה להודות שאתה לא יודע. זה לא שאין לך את היכולת ללמוד את זה, פשוט אף פעם לא עינין אותך להתעמק או שתמיד הנחת שאתה יודע.
אני גם לא ידעתי כלום על זה, (מה שחשבתי שידעתי על זה התבסס בעיקר על סרטים הוליוודים ושיעורי תנ"ך) עד שלא קראתי על זה בספר, ועדיין יש לי עוד הרבה מה ללמוד בנושא.

חשוב לי להדגיש, אני לא חושב שאני ידען גדול ממך, אני גם לא מחשיב ידענות כמעלה.
פשוט לא חושב שלהתגאות בבורות משרת אותך ואת מי שקורא את התגובות שלך.

Last edited 5 days ago by Guy d
ברוך רובין
ברוך רובין
28/11/2024 19:43:52
Reply to  Guy d

מצטער גיא זה פשוט לא נכון. אני מדבר על הטענה שעד המאה ה-16 בני האדם חיו חיים קומונליים, נטולי מלחמות .

חברות ציידים-לקטים ואפילו קהילות חקלאיות מוקדמות אכן התנהלו בשיתוף משאבים והחלטות קהילתיות, אך עדויות ארכיאולוגיות (קרב גאבל סלה לדוגמה) מצביעות על קיומם של עימותים אלימים גם בתקופות אלו, בעיקר סביב מאבק על משאבים.

המהפכה התעשייתית והפיאודליזם תרמו באופן משמעותי להתפרקות של מבנים קומונליים, כשהקרקעות הפכו לנכסים פרטיים ונישול הקומונות הפך נפוץ (למשל, תהליך ה-Enclosure באנגליה). עם זאת, מלחמות ועימותים היו קיימים הרבה לפני כן

Guy d
Guy d
28/11/2024 22:03:13

נכון, עימותים היו קיימים. אמרתי שהיו מעט מאד מלחמות, כלומר היו.
אלו היו היוצא מן הכלל ובעיקר בעיתות מצוקה (משברים אקלימיים).
כאשר הכלל היה חיים קומונליים בהם בני האדם נשענו על עזרה הדדית.
יפה ציינת את תהליך ה enclosure בממלכה הבריטית, שהיה כנראה הכי פחות אלים אבל הכי יסודי בסיפוח הקרקעות ונישול הקומונות מסמכותם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

אני יודע יותר ממה שאתה חושב להגיד,שפעם העולם היה בטוח ובני אצולה לא גנבו וזה זה מצחיק, זה הבורות.
חיו בקומונה גם היום אתה חי בקומונה בשכונה שלך…

Guy d
Guy d
29/11/2024 7:05:07

אני בטוח שיש לך ידע רב בהרבה נושאים שלי אין מושג בהם.
איפה כתבתי שהעולם היה בטוח? מה שכתבתי זה שהיו מעט מאד מלחמות.
היום אנחנו חיים את ההיפך מהחיים הקומונליים.
אולי עדיף להשתמש במונח חיים שיתופיים, כאלו שבהם אין בעלות על האדמות. כולם עיבדו ביחד את האדמה והתחלקו בתוצרת לפי צורך, בנו יחד את הבתים, היו ערבים זה לזה תחת חוקי הטריבונלים הקומונליים. אדם שראה שני חברי קומונה רבים ומתקוטטים היה חייב לעצור את המריבה ככל יכולתו, אחרת היה נחשב כאילו הוא בעצמו יזם את המריבה. חברי הקומונה היו מחוייבים לסעוד חברי קומונה אחרים בשעת חוליים. לדוגמא.
היום, אנחנו נדרשים רק לשלם את המס למדינה. ואנחנו אסורים מלהתערב במריבה או קטטה שפורצת מולנו, עלינו להזמין את המשטרה שתבוא או שלא תבוא, זה העסק שלה.
אם נראה אדם שנפצע או חלה במקסימום ניתן את הכתובת לבית החולים הקרוב.
אנשים יכולים לרעוב בסמוך לאנשים אחרים הסועדים במסעדת יוקרה.
אנשים ישנים ברחוב בקור חשופים לתנאי מזג האויר בסמוך לבתי המלון המפוארים ביותר.
אפס ערבות הדדית.
אני יכול להפנות אותך לסימוכין אם תרצה להתעמק ולקרוא על הנושא (זה מאד מעניין אותי אולי גם אתה תהנה).

Last edited 5 days ago by Guy d
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

אתה עדיין לא יורד לסוף דעתי אני לא אומר שמה שאתה אומר אינו נכון. גם היום יש מעט מלחמות לעומת פעם
מסכים איתך לגבי ההבדל לפני ואחרי השתלטות הקרקעות אבל הטענה שלי היא שבני האדם לא זקוקים למנהיג כלשהו
בדכ אנשים בלי בינה צריכים להיות מובלים עי מנהיג עליון או משהו כזה
מנהיגים בדכ דואגים לעצמם וכלל לא מעניין אותם השאר.
היום הרבה מדינות בעולם במצב שאנשים יכולים להחליט עפי רוב לגבי הכל כמעט, לכולם יש פלאפונים, לא צריך מנהיג שיבחר בשבילי
למשל משאל עם על ההסכם עם לבנון, למה ביבי מחליט למה שהעם לא יחליט?
הרי ביבי למשל לא מייצג את האינטרסים של איש בעם אלא של מקורביו וסידור גובים תמורת כסא.
העולם היום במצב שלא צריך את השלטון של פעם

Guy d
Guy d
29/11/2024 9:03:20

אני מסכים שאנשים לא זקוקים למנהיג שיוביל אותם, אנשים יודעים מה הם רוצים, חיים פשוטים, שלווים יחד עם האנשים היקרים להם וסביבתם.
מה שאנשים צריכים זה עזרה בדרך להגיע לשם, בשלב הזה נכנסים אנשים בעלי תובנות לגבי הדרך ואנשי מקצוע שירתמו את הידע האנושי המצתבר ואת הידע שלהם כדי לצעוד בדרך המיטיבה.

לפני לא כל כך הרבה זמן היו מנהיגים כאלה במדינת ישראל, בארה"ב ובמקומות אחרים גם כן.

כיום נבחרי הציבור מתמחים בעיקר באיך להיבחר, לקושש לייקים, לייצר נרטיבים. לא מציגים דרך, אפילו לא מדברים על טובת התושבים. מציגים ומייצגים רק את עצמם.

אנחנו האשמים, כי אנחנו נופלים לתוך הנרטיבים ושמים את עצמנו בצד זה או אחר של מחנות פיקטיביים שחילקו אותנו אליהם.
מצביעים למועמד זה או אחר שמייצג את המחנה הריק מתוכן.

Avri
Avri
28/11/2024 15:11:50

יניב, אני מצדיע לך אל הנסיונות להכנס לויכוחים כאלו עם שמעון. שמעון בחור זהב, אני באמת ובתמים מחבב אותו. אבל להתווכח איתו על נושאים כאלו זה כמו להאבק בבוץ עם חזיר. שניכם גומרים מלאים בבוץ אבל החזיר נהנה מזה. 

The Oak
The Oak
28/11/2024 23:27:49
Reply to  Avri

אולי הכי חשוב בפלסטין – רגע בעצם אין דבר כזה פלסטין. אז הוא לא חשוב

The Oak
The Oak
28/11/2024 23:27:03

צודק מאה אחוז. הייתי הולך אפילו צעד קדימה ואומר אל מייאדין.

NBA בדם
28/11/2024 11:37:05
Reply to  Guy d

התאגיד הוא גוף ציבורי שממומן ע"י המדינה וככזה הוא צריך לייצג את כלל הציבור. לא לשים את איילה חסון ו100 שמאלנים לידה. הוא מחוייב לגיוון. אם לא שינקטו נגדו צעדים.
הארץ קרא לסנקציות על המדינה. ההחלטה מגיעה בעקבות דבריו האחרונים של מו"ל העיתון עמוס שוקן בוועידת העיתון בלונדון, שקרא להטיל סנקציות נגד בכירי הממשלה והביע תמיכה בפעילות פלסטינית שהוגדרה כטרור.
חוץ מזה ששוקן קורא ללוחמי חמאס לוחמי חופש. ניתן לשער מה הוא חושב על החיילים שלנו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

אין שום בעיה עם התאגיד (של ערוץ 11 כן לא של השקץ) הוא יותר נורמלי מכל ערוצי התועבה 12 13 14.
לא בקיא שם בפוליטיקות הפנימיות שזה קשור בטח לכל הדברים.
קשר בין הציבור האמיתי לזה לא קיים.

NBA בדם
28/11/2024 12:06:45

התאגיד מחוייב לאיזון מכיוון שהוא גוף ציבורי, ואיזון ןאין שם.

Guy d
Guy d
28/11/2024 11:57:06
Reply to  NBA בדם

נו, זה בדיוק מה שאמרתי. מנסים לסגור את התאגיד ולפגוע בהארץ.
פלורליזם זה לא.

NBA בדם
28/11/2024 12:06:07
Reply to  Guy d

אמרתי כבר.
יש חוקים. התאגיד כגוף ציבורי מחוייב לגיוון דיעות. 90% משם זה שמאל. זה לא רשות, זו חובתה לייצר איזון. ברגע שלא ישנו זאת יצטרכו לעשות משהו בנידון.
עיתון הארץ קורא לסנקציות כנגד המדינה ונבחרי הציבור שלה, הגיוני ביותר שהמדינה תפעל כנגד הארץ ותבצע סנקציות כנגדה.
אתה לא יכול ללכלך ולפגוע במדינה בחוץ לארץ ואז לבכות שהמדינה מטילה עליך סנקציות כתוצאה מזה. זה כל כך צבוע.

Shenanigans
Shenanigans
28/11/2024 16:42:57
Reply to  NBA בדם

הוא לא שמאל. אתה פשוט לא יודע מה שמאל

NBA בדם
28/11/2024 16:44:06
Reply to  Shenanigans

מי ימין שם?

Guy d
Guy d
28/11/2024 19:05:47
Reply to  NBA בדם

איך יודעים אם התאגיד מייצג או לא מייצג את המדינה?
שיוויון בין ימניים לשמאלנים? מי מגדיר מי שמאל ומי ימין? מה המשמעות של שמאל וימין?
מה עם חרדים? בדואים? קיבוצניקים? מושבניקים? כהניסטים? אתאיסטים? נוצרים? צ'רקסים?
איך נבטיח שהם מייוצגים בתאגיד?
ואם באורח פלא יבואו ויגידו ש"הנה הקמנו ועדה שבחרה אנשים שמייצגים את כל הפלגים"
מה אתה חושב שיקרה לאיכות העיתונות ברגע שאלו הקריטריונים לבחירת עיתונאים?

yaniv
yaniv
28/11/2024 12:05:23

סחתיין שאתה לא רואה טלוויזיה אבל יודע בדיוק מה קורה בכל הערוצים שאתה לא רואה…
איפה שאתה כן צורך את המידע שלך שאני מניח לאור התגובות שלך אילו ערוצים שמאוד מזוהים עם צד אחד ועם מנהיג אחד אז כן שם קוראים לערוצים האלה תבהלה ואל גיזיררה(אפרופו אל גיזריה מה דעתך על היועצים הבכירים והצמודים ביותר למנהיג שעשו קמפיין להלבין את קטאר ואל גזייריה)
סתם לסבר את האוזן תראה מי הפרשן המוביל של 12,תראה כמה זמן מסך הוא מקבל לעומת כל השאר ואז תגיד לי כמה צריך ל"אזן".על כל דקה שגיא פלג או אמנון אברמובץ מקבלים עמית סגל מקבל איזה 10 דקות
אבל עזוב עובדות זה לחלשים ולפרייארים עדיף תמיד תמיד את המציאות החלופית שהיא הרבה יותר כיפית ונוחה לשמוע

yaniv
yaniv
28/11/2024 12:01:17
Reply to  מנחם לס

ערוץ 24 הוקם במטרה אחת בלבד לתת קונטרה לאולפן שישי בישיש בערב.כל הניסיון שלהם לשחק אתוה "אוביקטיבים" או לפחות לא כמו ערוץ 14 זה לעבוד על הציבור בעיינים.הוא לא ימני ולא נעליים הוא ערוץ ביביסטי רק יותר מתון מ14.מוזמן לחפש את התחקיר המטורף שלהם על הפריצה לקריה וחיילים מילומניקים שהוזעקו להגן על הקריה בשביל להבין את רמת האמינות של האתר הזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

מי אובייקטיבי חחח כל אחד מדבר מפוזיציה של בעל הממון, אובייקטיבי חחחח
תכף תגיד שהם גם דואגים לאזרח😅😅😅
תראו ספורט סדרות סרטים עזבו את החרטא הזה גם ככה אין לנו שום השפעה על הדברים האלה זה מעלינו, הכל חרטוטים.

yaniv
yaniv
28/11/2024 12:52:46

אף אחד לא אוביקטיבי מסכים איתך,פשוט עניתי למנחם שטען שזה ערוץ אוביקטיבי

golan
golan
28/11/2024 1:18:02

יופי של מעורב.
הבאקס מתאוששים
הלייקרס קורסים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא יהיה שום קורלציה בין מי שרואה משחקים לבין כתבי איאספיאן שהולכים לבוקססקור לסטט מתקדם ועל בסיס בחירות קודמות ובחירות חברים עושים קומבייה ובוחרים.

גארדים: סאגס, דורט קל ביותר מגינים נהדרים שלוחצים כל הזמן
סנטר: דיוויס קל הגנה של איש אחד בטראקרס

פורוורדים: פה קצת יותר קשה, מודה שכמעט לא ראיתי ספרס אז לא מכניס את וומבי למרות שיש לו סטט. מי שראה יחליט אם מגיע לו. ערוצי התאגיד יכניסו אותו בודאות כי יש לו בלוקים חחח

מובלי בפנים, נהדר בקאבס השנה.

פה הבחירה הקשה באמת בין מקדניאלדס לדניאלס המק זה כאילו הגדלה של המנה.
בגלל שבהוקס אף אחד לא שומר ובמיני כן אני מכניס את דניאלס הקטן.

סאגס
דורט
דניאלס
מובלי
דיוויס

בespn אני מהמר יתנו לגובר, ויקטור ודיוויס להיות בפנים.
יצטרפו אליהם גיילן בראון והולידיי

Avri
Avri
28/11/2024 12:37:53

די מסכים איתך. הייתי שם את צ'ט במקום מובלי אבל גם מובלי זה סבבה לגמרי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

צט פצוע להרבה זמן קשה להאמין שהוא יכלל

Avri
Avri
28/11/2024 15:15:35

הוא פצוע שבועיים וכנראה יחזור בסוף ינואר, זו לא פציעה גומרת עונה. 

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

סוף ינואר זה חצי עונה מי יתן לו אחרי זה את הפרס?
לא שאני בקיא אבל לא צריך מינימום 65 משחקים להיכנס לחמישיות עונה, תארים וזה? או שזה רק בMVP?

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

באקס מתאוששת וזה טוב,פניקס עם השלישיה הגדולה נותנת תקוות.שני מגיבים רציניים ביותר באתר הם אוהדי הקבוצה.מגיע להם קצת נחת .
אבל מה עם פילי? עשו כל כך הרבה רעש בקיץ,משלמים הר של כסף לגורג,בחרו רוקי מצויין את מקיין,יש להם את מקסי.מה כל הרעש כדי להגיע ללוטרי?
מי נהנה מהקנסות ? מי מקבל את תלוש השכר שלו דרך הקנסות? יש פה קרן שאוספת כבר לא מעט כסף,מבוססת על תרומות לא רצוניות,על שוד בגין עבירות שוליות של שחקנים ומאמנים.יש פה אינטרס ברור למלא את הקופה בכל מחיר.
מזל טוב לזוג , והרבה נחת לסבא .

Berch
28/11/2024 8:03:18

אחלה מעורב על הבוקר
דוראנט ובייל חוזרים בדיוק כשאטלנטה חוטפים קנס.
קואינסידנס? איי דונט ט'ינק סו…..
🤣

אור
אור
28/11/2024 8:08:55

תודה מנחם

על הברך של אמביד

https://youtu.be/PZaPdsxd_iQ

Dor
Dor
28/11/2024 12:44:20
Reply to  אור

מעניין

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

יפה. נראה בעייתי זמן לטרייד

האווי לאסוף
האווי לאסוף
28/11/2024 9:07:58

תודה רבה מנחם

bobby
bobby
28/11/2024 10:08:00

תודה על המעורב מנחם!
שים לב שחסרים לך כמה שחקנים של יוסטון באפשרויות לחמישיית ההגנה. לפחות איסון ותומפסון צריכים להיות שם, כשגם ברוקס וסמית׳ מהווים חלק לא פחות חשוב בהגנה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  bobby

לא ראיתי את יוסטון חוץ מ2 משחקים ולכן לא יודע מי יותר טוב ממי בתוך הקבוצה בהגנה 😁

bobby
bobby
28/11/2024 11:14:18

צודק שכבר במערך הקבוצתי ההגנה שלהם מעולה, ופה באמת מגיע קרדיט בראש ובראשונה ליודוקה.
אבל ברמה האישית, תומפסון ואיסון אלה שני שומרים ברמה עילית. בוא נגיד ככה – איסון פספס את רוב העונה שעברה, ואמן שהיה רוקי נכנס לעניינים רק בחצי השני של העונה. עכשיו הם שניהם בעניינים בכל 20 המשחקים של יוסטון עד כה, והדירוג ההגנתי של הקבוצה קפץ מבערך 10 בעונה קודמת ל-2 עד כה. אז אין ספק שהנוכחות המלאה של שניהם היא גורם חשוב בשיפור ההגנה, שממילא הייתה לא רעה עונה קודמת, אבל כעת היא מצויינת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  bobby

את שחקן ההגנה ביוסטון אתה צריך לחלק כי אתה רואה הרבה משחקים שלהם.
שווה לשמוע ממך למי היית נותן

bobby
bobby
28/11/2024 12:15:11

אם אני מוכרח לבחור – אז אמן.

Avri
Avri
28/11/2024 12:38:50
Reply to  bobby

איך אמרו חכמים, יש איזה 30 שחקנים שהם טופ 5 הגנה בליגה

bobby
bobby
28/11/2024 18:06:20
Reply to  מנחם לס

הבנתי את זה מהמעורב השני שהעלית עכשיו. גם כן מומחיםח
😅

אוהד ס"א
28/11/2024 10:11:22

המון מזל טוב ותודה על המעורב
לגבי טרה יאנג, כמה יעלה להוקס להושיב אותו לתמיד. הוא יקר מדי לטרייד מוצלח והתרומה שלו לקבוצה לא שווה את המחיר. פעם חשבתי שהוא מושלם לספרס שזקוקה ל- PG. היום אני בונה על קאסל שצריך להיות ברשימה עם וומבי. אף אחד לא נכנס לאיזור 51

Kidd
Kidd
28/11/2024 10:47:20

חתונה משמחת, בעזרת השם שתגיעו בקיץ לביקור
רק בריאות ושמחות!

מומי החציל
28/11/2024 11:21:11

מזל טוב יא מנחם
איזה שמחה גדולה
נפל לך חתן אחלה גבר לא כמו החתן של מומי יוגב שטיינברג, זה חתן שיצא לתרבות רעה, לא מהמר, לא שותה, לא אוהב חשפניות
הוא חזק בטבעונות, מכין סטייקים מטופו וסלט של קינואה עם עדשים.
למומי יש חבר כורדי עם כבוד, עבודי עבודי
הבן שלו ניסן התחתן
עבודי שם לו אקדח ביד
אמר לו – ניסן עיוני, אם הבחורה בתולה אתה דופק כדור מהמרפסת באוויר, אם לא בתולה אתה יורה בה.
הייתה חתונה שגעון
ניסן בלילה הראשון ירה באוויר
בלילה השני ירה בכלה

Avri
Avri
28/11/2024 15:18:03

אגב, כנראה שלהתעלם מהסלטיקס זה במודה. בשם הולידי את ווייט אני שולח העלבות

Amitlahev
28/11/2024 21:55:34

מזל טוב ענק לזוג הצעיר ולסבא האגדי!

ירון, החלום
ירון, החלום
01/12/2024 12:06:34

בס"ד
תודה מנחם.. מעורב משובח