אליפות העולם בכדורסל-פריוויו לבית ד'

סלובני, אנגולי, אוסטרלי, מקסיקני, קוריאני וליטאי עלו על מטוס לגראן קנריה. נשמע כמו התחלה של בדיחה, אבל מדובר בבית ד' של אליפות העולם בכדורסל, אחד החזקים ביותר באליפות.

*

ליטא-רביעית בעולם, שנייה באירופה

תהילת העבר: מקום שלישי באליפות העולם האחרונה, מדליית כסף באליפות אירופה האחרונה, מדליית זהב באליפות אירופה של 2003, 1935 ו-1939.

האיש על הקווים: יונאס קאזלוקאס, קנדצייה שנייה בנבחרת. אימן אותה מ-1997 עד 2001, ובעבר אימן גם את רוסיה וסין. זכה במדליית ארד אירופאית עם ליטא ויוון, מדליית כסף אירופאית עם ליטא ב-2013, וצמד מדליות זהב במשחקים האסייאתים עם סין. אחד המאמנים הטובים ביבשת.

חמישייה: שרונאס ואלניוקאס (פרוקום סופוט, פולין) מרכז, ומרטינס פוציוס בן ה-28 מגלאטאסאריי משחק בעמדת השוטינג גארד. דואנטאס מאטיג'ונס מהרוקטס וג'ונאס ואליונצ'אס מהראפטורס מאיישים קו קדמי חזק ביותר, והחמישייה מושלמת על ידי סימיאס יאסטיס (לוקמוטיב קובאן, בעבר מכבי ת"א).

ספסל: התאומים קסיסטוף ודריוס לברינוביץ', צמד ענקים בני 2.13 מ' עם יד נהדרת מחוץ לקשת, באליפות העולם האחרונה שלהם (בני 34), אדאס יאקביצ'וס (אין קשר משפחתי לשאראס) משחק כרכז מחליף, רינאלדס סיבוטיס מדרוספאקה הטורקית (יש קבוצה כזאת) וג'ונאס מצ'ואליוס מריאל מדריד משלימים חמישייה שנייה חזקה ביותר.

ניתוח מקצועי: הקבוצה סובלת מחולשה משמעותית בעמדת הרכז שהובילה אותה ביורובאסקט 2013, כאשר קלניטיס לא ישחק באליפות, בנוסף לשאראס שפרש. כמו כן, צלף השלשות לינאס קלייזה לא ישחק, מה שמשאיר הליטאים במצב בעייתי מבחינת הסגל, במיוחד לאור המצב החלש בעמדת הפוינט גאד שמורכבת מאדאס ו-ואלניוקאס הסבירים.

למרות זאת, הקו הקדמי של הליטאים מהווה נקודת החוזק שלהם, כאשר מאטיג'ונס ו-ואלניוצ'אס נתנו עונות אישיות מעולות, וצפויים רק להעלות רמתם באליפות העולם. האחים לברינוביץ' לא יוכלו לשחק 30 דקות בערב, אבל העלאת אחד מהם לצד ואלניוצ'אס/מאטיג'ונס תוכל לשנות משחקים משמעותית.

מבחינת הכנפיים, יאסטיס לא שחקן על, אבל היד שלו מחוץ לקשת תוכל להיות גורם משמעותי בלא מעט משחקים. אם יקלע 12 נק' עם 4 ריב' למשחק ב-35% מדאון-טאון, זה יספיק. זהות מחליף דומיננטי כמצ'ואליס, שיתפקד כשחקן שישי בעמדות השוטינג גארד והסמול פורוורד, תוכל לקדם משמעותית הנבחרת, בנוסף לפוצ'יוס המנוסה, שצפוי להמשיך להוביל את ליטא, ולקחת חלק דומיננטי יותר בניהול המשחק לאור החולשה בעמדת הרכז. יתכן כי נראה חמישייה עם פוצ'יוס, מצ'ואליס, יאסטיס, לברינוביץ' (קסיסטוף) ו-ואלניוצ'אס בחלקים גדולים מהטורניר.

חוץ מכדורסל יש להם: לא הרבה, כדורסל זה מחלה לאומית במדינה הנפלאה הזאת.

ומה פיני היה אומר? "איך יאסטיס הנחנח הזה פותח בחמישייה של סגנית אלופת אירופה?!?"

תחזית: למרות הרצון הטוב, ליטא ללא קליאנטיס לא שווה הרבה, ותעצר ברבע הגמר במקרה הטוב. מקומות 5-8.

*

סלובניה-13 בעולם, חמישית באירופה

תהילת העבר: שלושה השתתפויות רצופות באליפות העולם ו-11 באליפות אירופה. אין להם מדליות כלשהן, והישגי השיא הנם מקום רביעי באליפות אירופה של 2009 ורבע גמר באליפות העולם האחרונה.

האיש על הקווים: יורי זדובץ'. הוביל את ליטא להישג השיא שלה, מקום רביעי באליפות אירופה של 2009. לאחר מכן עזב הנבחרת, והצטרף שוב השנה. עבר בלובליאנה וספרטק פטסבורג בנוסף לכך, וזכייה בתואר מאמן השנה של היורוקאפ ב-2012. כשחקן לקח חלק ביוגוסלביה הגדולה של קוקוץ', פטרוביץ' ודיבאץ'.

חמישייה: השחקן המשתפר של האנ.בי.איי, גוראן דראגיץ' הגדול מפניקס מרכז. לצידו משחק אחיו בן ה-24, זוראן דראגיץ', כישרון גדול בפני עצמו שייתכן ויגיע לליגה ב-3 השנים הקרובות, ונכון לעכשיו נמצא במלאגה. האחים דומן (גזינטאפ, טורקיה) וארזם (ברצלונה) לורבק מאיישים את עמדות הסמול פורוורד והסנטר, ואורוס סלוקאר משלים את הליינ-אפ.

ספסל: יאקה בלאזיץ' הצעיר (קרוונה זוודה) ויאקה קבוקאר (קרקה, ליגה מקומית) משמשים הקו האחורי המחליף, אדו מוריץ', חברו לקבוצה של קבוקאר, משמש כסמול פורוורד רזרבי, יור בלאזיץ' בן ה-33 מתפקד כפאוור פורוורד, ואלן אומיץ' מאולימפיה ליובליאנה יתן דקות מנוחה ללורבק כסנטר המחליף.

ניתוח מקצועי: נבחרת חזקה ביותר, שמגיעה בהרכב כמעט מלא לטורניר (החסר הבולט הנו בוז'אן נאצ'באר, ועל זה נפרט מאוחר יותר), בהנהגת גוראן דראגיץ', שנתן יורובאסקט מעולה, נבחר לחמישיית הטורניר, ומשם השלים עונה אישית גדולה, עם 20.3 נק' ו-5.3 אס' למשחק ב-35 דקות לערב, נתונים מרשימים לכל הדעות. לצידו ישחק דראגיץ' השני, שישלים קו אחורי חזק.

ארזם לורבק בן ה-33 עדיין אחד מהסנטרים הטובים באירופה, סקורר בחסד עליון עם יד טובה משלוש (32.5% מהשדה בעונה האחרונה). לצד אורוס סלוקאר המוכשר, ולאור התיאום שיש ביניהם לאחר 8 שנות עבודה משותפת בפרונט-קורט הסלובני, יש לקבוצה קו קדמי מעניין מאוד, שלא נופל מהקווים הקדמיים האחרים בבית.

החולשה המרכזית נמצאת בעמדת הסמול פורוורד, לכאורה באנקר סלובני. במשך שנים בוז'אן נאצ'באר הותיק מילא את העמדה במיומנות, אך השחקן, לו 58 הופעות במדי הנבחרת, לא ישחק השנה. בהעדרו, דומן לורבק ישא בנטל, ויצטרך לתת דקות טובות כדי לאפשר לסלובניה לעבור את שלב הבתים השני.

חוץ מכדורסל יש להם: שם דומה לזה של סלובקיה

ומה פיני היה אומר? "ממתי לעזאזל יש כדורסל בסלובניה?"

תחזית: מקומות 9-12 במקרה הרע והסביר, אבל יש אפשרות למקומות 5-8.

*

מקסיקו-מקום 24 בעולם, ראשון באמריקה הלטינית

האמ.וי.פי של אליפות אמריקה האחרונה. גוסטבו איון.

תהילת העבר: אליפות עולם חמישית לנבחרת, שזכתה במדליית זהב באליפות אמריקה של 2013 (ממנה נעדרה נבחרת ארה"ב), ומדליית ארד באולימפיאדת 1936.

האיש על הקווים: סרג'יו ולאדומילוס, מאמן הנבחרת המקסיקנית מאז 2011, בעברו מאמן גראן קנריה וקבוצות רבות אחרות מהליגה הספרדית השנייה/הראשונה.

חמישייה: ג'ורג' גוטרייז מברוקלין הוא הפוינט גארד, אורלנדו גומז מהלקונס אקסלאפה המקומית מתפקד כקלע, חברו לקבוצה נואה אלונסו כסמול פורוורד, פרננדו בניטז מהלקונס רוג'וס משמש כפאוור פורוורד, וגוסטבו איון מההוקס כסנטר.

ספסל: פול סטול מטרנסבוזספור ומכבי חיפה בעבר ורומן מרטינז מסולס דה מקסיקלי הנם הבולטים שבמחליפים.

ניתוח מקצועי: המקסיקאים לקחו את האליפות האמריקאית בזכות הגנה טובה מאוד, שעצרה את היריבות על 74 נקודות למשחק. הקבוצה הונהגה באליפות על ידי גוסטבו איון המעולה, שקלע 17.5 נק' עם 9.2 ריב' ו-1.4 גגות למשחק. שחקן ההוקס (4.8 נק', 4.3 ריב' ב-16.5 דק') בעונה האחרונה מהווה הגו-טו-גאי של המקסיקנים, שיקומו ויפלו עליו.

השחקן השני הדומיננטי של מקסיקו הנו ג'ורג' גוטרייז, שישמש כרכז הפותח בהעדר ארל ווטסון. בנטס, גוטרייז קלע 4.1 נק' עם 1.5 ריב' ו-0.2 אס' בלבד ב-16.3 דקות. ב-15 משחקים, השחקן מסר שלושה אסיסטים בלבד, נתון מדאיג ביותר מבחינת פוינט גארד. קיים סיכוי שנראה את פול סטול, מומחה השלשות, כפוינט גארד, במשך חלקים גדולים מהאליפות, כאשר גוטרייז משמש כשוטינג גארד לידו.

החולשה המרכזית של הנבחרת נמצאת בעמדות הפורוורד. בעוד שיש שחקנים כג'וואן האריס (לא ההיא ממד מן) ואורלנדו מנדז שמעניקים עומק לגארדים, אין יותר מדי עומק בעמדות הפורוורד. הקטור הרננדז ונואה אלונסו שחקנים טובים, אבל לא מספיק בשביל למלא את הכנפיים כראוי. עם מתאזרח מהנבא, אפילו מישהו בסדר גודל של מייקל ביזלי, המצב של מקסיקו היה שונה לחלוטין.

חוץ מכדורסל יש להם: טקילה, ולא מעט סמים.

ומה פיני היה אומר? "יורם, אני עדיין לא סגור על זה. מקסיקנים זה שחורים מוקה, נכון?"

תחזית: מקומות 12-16.

*

אנגולה-מקום 15 בעולם, ראשון באפריקה

תהילת העבר: אליפות עולם רביעית ברציפות של הנבחרת, ושביעית בסך הכל. הקבוצה ידועה כראשונה ששיחקה מול הדרים טים באולימפיאדת 1992, זכו אחת-עשרה פעמים באליפות אפריקה, כולל כל האליפויות מ-1995 עד היום (מלבד 1997 ו-2011).

מאמן: פאולו מקאדו, מאמן הנבחרת מאז 2013, המאמן של פריימרו דה אגוסטו המקומית, שזכתה איתו באליפות ו-2 סגנויות ב-3 השנים בהן מאמנה.

חמישייה: החמישייה מתבססת רובה ככולה על הליגה האנגולית, וכוללת את הרכז ארמנדו קוסטה (פריימרו דה אגוסטו), הגארד קרלוס מורייס מפטרו אתלטיקו, האמ.וי.פי של אליפות אפריקה האחרונה, הסמול פורוורד קרלוס אלמיידה מפריימרו דה אגוסטו, הפאוור פורוורד אדוארדו מיינגס מאינטרקלאב, והסנטר ג'ואקים ואלדיסיקו, שמשחק במכללת הוואי.

ספסל: מילטון בארוס (אינטרקלאב), סנטוס הרמינגולו (פריימרו דה אגוסטו), אולימפיו קיפארינו (ריקרייאטיב די ליבולו), רג'י מור (פריימרו דה אגוסטו), לאונל פאולו (פטרו אתלטיקו), ג'ואקים גומז ופליזארדו אמברוסיו מפריימרו דה אגוסטו.

ניתוח מקצועי: נבחרת אנונימית לחובב הכדורסל הממוצע, ובצדק, אבל קבוצה שיכולה להפתיע לא מעט אנשים. ניצחה את אליפות אפריקה, בה השתתפו שחקני נבא כאל פארוק אמינו מדאלאס, בן אוזו (שחקן חופשי, עבר בראפטורס ובקאבס, כיום בדי-ליג), ושחקני עבר מהאנ.בי.איי כאייק דיוגו, שעבר בגולדן סטייט, אינדיאנה, סקרמנטו, פורטלנד, הקליפרס והספרס (ונבחר לפני אנדרו ביינום, דני גריינג'ר, דיוויד לי ואנדריי בלאטץ').

הנבחרת מונהגת על ידי קרלוס מויירס, שקלע 15.9 נק' באליפות אפריקה, ונבחר לשחקן המצטיין. הנבחרת התבססה על משחק הגנתי ביותר, וספגה 58 נקודות למשחק באליפות אפריקה האחרונה, כאשר בגמר היא סופגת 40 נקודות בלבד (השיא-36 נקודות ממאלי ברבע הגמר). קבוצה קשוחה, נטולת כוכבים, ונכון לעכשיו, הטובה ביותר מבין האפריקאיות.

חוץ מכדורסל יש להם: הרבה אוצרות טבע ומיסיונרים.

ומה פיני היה אומר? "תגידו, האבולה כבר הגיעה לאנגולה?"

תחזית: הדחה בשלב הבתים.

*

דרום קוריאה-31 בעולם, שלישית באסיה

תהילת העבר: 2 מדליות זהב באליפות אסיה, 3 במשחקים האסייאתים (כמו אולימפיאדה, אבל רק ליבשת אסיה). 6 השתתפויות באליפות העולם ובאולימפיאדות (כ"א).

האיש על הקווים: יו ג'י האק, מאמן הנבחרת מ-2013, מאמן את אולסאן מוביס פובוס מהליגה הקרואנית מאז 2004, 4 פעמים אלוף קוריאה.

חמישייה: מבוססת כולה על הליגה הקוריאנית, כמו שאר הסגל. יאנג דון-ג'ון מרכז (אולסאן מוביס פובוס), יאנג ג'י הונג מתפקד כשוטינג גארד (אייאנג קיי.ג'י.סי), מון ג'יי טאג מצ'אנגוון אל.ג'י סאקרס סמול פורוורד, אונג-סי קון (קוריאה ארמד פורס אתלטיק קורפס) פאוור פורוורד, וקים ג'ו סונג מוונג'ו דונגבו פורמי משלים את החמישייה.

ספסל: קים טאה-סול מג'ונג'ו אגיס משמש כשחקן השישי, וכרכז מחליף. פארק צ'ן הי מאייאנג קיי ג'י סי משמש כשוטינג גארד מחליף, הו איל-יאנג מגויאנג אוריונס, לי ג'ונג-היון מאוניברסיטת קוריאה וקים ג'ונג קיו מצ'אנגוון סאקרס (sackers) משלים את החמישייה השנייה.

ניתוח מקצועי: מדובר בקבוצה חזקה בשני צדדי המגרש, כאשר היא קולעת 78.1 נק' למשחק באליפות אסיה האחרונה (הנתון החמישי בטיבו), עם 20.7 אס', הנתון השני בטיבו. מנגד, יש לנבחרת הגנה חזקה, בדמות 5.9 חטיפות (הנתון השני בטיבו), ו-4.9 גגות לערב.

העדרו של הקלע הפותח של הנבחרת, קים מין גו, תפגע משמעותית בקוריאנים. מין גו היה השחקן היחיד מהנבחרת שנבחר לחמישיית אליפות אסיה, כאשר במשך כל משחקי הנוק אאוט הוא מוביל נבחרתו בנקודות, מלבד משחק אחד בו הוביל הנבחרת בריבאונדים ואסיסטים, אך לא סיים כקלע המוביל.

הליגה הקוריאנית נחשבת לחלשה, ואף קבוצה ממנה זכתה באחד מ-3 המקומות הראשונים באליפות אסיה למועדונים מאז 2003. עקב התבססות הסגל הקוריאני על הליגה, הקבוצה לא תגיע רחוק.

חוץ מכדורסל יש להם: ענקיות טכנולוגיה (סמסונג).

ומה פיני היה אומר? "חמישה חנונים עם כדור אף פעם לא הגיעו רחוק".

תחזית: הדחה בשלב הבתים.

*

אוסטרליה-תשיעית בעולם, ראשונה באוקאניה

הפרנצ'ייז פלייר האוסטרלי, דנטה אקסום

תהילת העבר: 18 מדליות באליפות אוקאניה מתוך 20 השתתפויות, ו-2 מדליות כסף. 13 הופעות במשחקים האולימפיים, 11 הופעות באליפות העולם. השיא-הגעה למקום החמישי ב-1982 ו-1994.

האיש על הקווים: אנדרז' למאניס. 3 פעמים אלוף אוסטרליה כמאמן, מאמן הנבחרת מאז 2013, זכה איתם באליפות אוקאניה. בצוות האימון-לוק לונגלי, השחקן האוסטרלי לשעבר (שחקן לשעבר, לא לשעבר אוסטרלי), שלקח 3 אליפויות כסנטר הפותח של מייקל ג'ורדן והבולס.

חמישייה: מת'יו דוולדובה (4.7 נק' למשחק במדי הקאבלירס), דנטה אקסום (בחירה חמישית בדראפט האחרון, שחקן של יוטה), ג'ו אינגלס (אלוף היורוליג הטרי ממכבי), קמרון באיירסואו (שיקגו בולס), ארון ביינס (אלוף אנ.בי.איי, שחקן הספרס).

ספסל: דיוויד אנדרסן בן ה-34 משטרסבורג ונייתן ג'וואי מרכיבים קו קדמי מחליף מצויין, אדם גיבסון, השחקן היחיד מהליגה האוסטרלית בסגל, מתפקד כרכז מחליף, בראד ניולי מקנריה וראיין ברקהוף מבשקטיאש משלימים חמישייה שנייה חזקה.

ניתוח מקצועי: הבומרז מרכיבים את אחת החמישיות היחידות שמכילות ארבעה שחקני אנ.בי.איי בעת ובעונה אחת, יחד עם האמריקאים, הספרדים והברזילאים.

למרות זאת, מדובר בחמישייה של 4 שחקנים משלימים-מת'יו דוולדובה מוכשר ביותר, אבל קלע פחות מ-5 נקודות למשחק בעונה האחרונה. אין צורך להכביר מילים על אינגלס שכולנו ראינו במדי מכבי השנה, באיירסואו, הבחירה ה-49 בדראפט 2014, צפוי להיות המחליף של טאג' גיבסון ופאו גאסול בשיקגו, וביינס קלע 3 נק' עם 2.7 ריב' ב-9.3 דקות למשחק במדי הספרס.

ההבטחה הגדולה, והאיש עליו הנבחרת תתבסס, הנו דנטה אקסום. הבחירה החמישית בדראפט האחרון עדיין לא דרך על פרקט אנ.בי.איי, אבל נחשב לשוטינג גארד מוכשר ביותר שכיכב באליפויות העולם לגילאים צעירים. אליפות אוקאניה לא מהווה מדד רציני לשום דבר-מדובר ב-2 משחקים בין אוסטרליה לניו זילנד, בשיטת בית-חוץ.

בעיה שתפגע בנבחרת הנה העדרו של פאטי מיליס, ששיחק פצוע במהלך גמר האנ.בי.איי האחרון, וינצל הקיץ כדי להשתקם. אם מיליס היה משחק באליפות, אז שיתוף הפעולה שלו עם אקסום היה יכול להפוך את אוסטרליה לסנסציה של הטורניר. הקבוצה תרשים ביותר, אבל לא תסיים גבוה יותר ממקום 12.

חוץ מכדורסל יש להם: קנגורואים, קריקט, כתבי ספורט מוכשרים (וד"ש לעידו מוריה).

ומה פיני היה אומר? "בניגוד ללאמניס אני לא אתן לאינגלס לפתוח בקבוצה שלי…סליחה, של גיא".

תחזית: מקומות 12-16.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רועי על הפריוויו!
    יש לציין כי ארזם לורבק נפצע השבוע וייעדר מהאליפות מה שעושה את הסלובנים הרבה יותר חלשים (ולראייה התבוסה לארה"ב השבוע),
    נתן ג'יוואי באוסטרליה זה חתיכת סיפור על שחקן שעושה קאמבק למרות שהיה גמור, יכול להיות יתרון משמעותי של הנבחרת האוסטרלית בגלל ממדיו הסופואיים.
    אולי הבית הכי פתוח באליפות כשליטא, סלובניה ומקסיקו יאבקו על המקום הראשון.

  2. בתור אחד שעבד עם מקסיקנים לא מוקו ולא שוקו הם נחשבים חומים פר אקסלנס
    סמסונג זה ענקית ? ואלק מומי עובד רק עם ios
    בליטא חוץ מכדורסל יש ליטאיות ואלו באלטיות לוקס

    כל הכבוד על פריוויו שמרגיש למומי כמו מטהר אוויר בריח לבנדר בשירותים ציבוריים
    יעני שיחקת אותה ובגדול

  3. פריוויו מצוין!
    אקסום טוען זאת בעצמו, וליגת הקיץ איששה את הטענות שלו, שהוא 1 לא 2.
    אפס תנועה ללא כדור, קליעה מוגבלת וחוסר יכולת לנצל את יתרון הגובה שלו, הן הסיבות לכך שהוא לא יעיל בעמדה מספר 2.

  4. אריק שיבק ,גיל ברק , שימי ריגר , עידו גור ואלי סהר בתוכנית בערוץ הספורט לפני אליפות העולם
    זה ממש מביך ובלתי נתפס . גיבוב של שטויות חוסר עניין וחוסר ידע
    מצפייה במסך בהשוואה לפוסטים באתר קשה להאמין מי החובבנים ומי לכאורה המקצוענים

    1. את גיל ברק צריך לשרוף, שימי מצחיק אבל איבד כל קשר לכדורסל, גור לא מסוגל לעבור שתי דקות בלי להתחבר לטוויטר, סהר מבין רק במכבי ואת שיבק עוד מוקדם לשפוט.
      אכן, הייתי מעדיך לראות פאנל של מומי, מידן, יאיר, אהרון ורועי.

  5. אם יש משהו שאפשר לשים לב באליפות הזאת זה הרמה הגבוהה של עמדות
    4-5.זאת נראת לי הסיבה היחידה שישראל(אם היתה משתתפת)הייתה מאוד מתקשה בטורניר.

  6. לאור זאת שמינית הגמר
    ארה"ב תטייל מול מקסיקו
    סלובניה תטייל מול פינלנד
    אוסטרליה תפתיע את אוקראינה
    וטורקיה תפתיע את ליטא.
    ברבע הגמר
    ארה"ב תקרע את טורקיה וסלובניה תנצח את אוסטרליה.
    ארה"ב תנצח את סלובניה בחצי הגמר בכדי להפסיד את הגמר לספרד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט