מכבי תל אביב מארחת את פרטיזן בבלגרד – פריוויו ובלוג חי / מתנאל אלאשבילי

מכבי תל אביב מארחת את פרטיזן בבלגרד – פריוויו ובלוג חי / מתנאל אלאשבילי

מכבי תל אביב נגד פרטיזן בלגרד, 21:05

לאחר ניצחון מרשים ביותר נגד אנאדולו אפס מכבי תל אביב רוצה לעבור את אחת המשוכות הקשות ביותר – שבוע כפול ביורוליג. המשחק הקרוב יהיה השלישי בחמישה ימים כשכבר בראשון הם חוזרים ארצה לארח את הפועל גלבוע/גליל. הלו"ז הצפוף תמיד הקשה על החבורה של קטש, רק שהפעם הם מקבלים שחקן טרי בכושר שיא – סייבן לי. במשחק הבכורה שלו ביורוליג קלע הקומבו גארד 23 נקודות באחוזים מרהיבים כשאת סל הבכורה שלו הוא משיג בדאנק פוסטר שייזכר לשנים. צריך לציין שלמרות היכולת המרהיבה שלו היו כמה נקודות שמכבי תהיה חייבת לשפר נגד פרטיזן.

ההגנה של הצהובים בצבע נראית רע מאוד כשסורקין במשחק חלש לא מצליח להתמודד עם פוארייה, לא לוקח כדור חוזר אחד ומאפשר לסנטר הצרפתי לקלוע 22 נקודות. הבעיה ההגנתית השנייה של מכבי הייתה על נוורה, כששמרו באופן נאיבי ונתנו לשחקן עם המון ביטחון לזרוק כשפחדו שיחדור לסל, הם לא יוכלו לאפשר גם לסטרלינג בראון וקארליק ג'ונס לעשות זאת. מי שהיה נהדר במכבי בנוסף ללי הוא ג'יילן הורד שקלע את סל הניצחון, ונראה שההסתגלות שלו ליורוליג מהירה וטובה לצהובים כשהוא יעיל בצבע מאוד והוא מבין את השיטה ההתקפית של קטש. כדי לנצח מכבי צריכה קודם כל שלי והורד ימשיכו ביכולת הטובה שלהם אבל בעיקר לתת יותר צ'אנסים לריברו וקאבה על חשבון סורקין כי גם לפרטיזן יש סנטרים יחסית פיזיים – ברנדון דיוויס וטאריק ג'ונס.

פרטיזן מצידה מגיעה מרוממת אחרי ניצחון בכורה ביורוליג בו הקליעה התחלקה באופן שווה והכדורסל שטף לראשונה העונה. השחקן המסוכן ביותר אצל הסרבים יהיה קארליק ג'ונס שעולה מהספסל ואחרי משחק פתיחה לא טוב נגד באסקוניה תפס קצב בהפסד נגד ריאל מדריד ובניצחון על באיירן מינכן. בהתחשב בעובדה שלמכבי אין רכז טוב מהספסל עם הפציעה של יוקובאייטיס, ג'ונס יוכל לפרוח מול חוסר ההגנה של מכבי. הוא מאוד מהיר, קולע מכל טווח, מוסר מצוין והוא גם חזק פיזית, אם מכבי לא תדע להתמודד איתו הוא יוכל לקלוע 20 נקודות בלי בעיה.

הפקטור המרכזי יהיה הריבאונד. מכבי צנחה בממוצעי ריבאונד ההתקפה מהעונה שעברה, אבל פרטיזן קבוצת ריבאונד לא טובה. אם הצהובים יצליחו לצאת דרך הריבאונדים בהגנה למתפרצות או לחילופין לקחת כדורים חוזרים בהתקפה עם הורד, ריברו, קאבה וסורקין, היא תוכל לייצר הפרש. היתרון של פרטיזן על מכבי הוא השלשות. בעוד מכבי די בנויה על השלשות של בלאט, רנדולף ולי לקבוצה של אובראדוביץ' יש יותר שחקנים שיוכלו לקלוע שלשות במידת הצורך. לכאן או לכאן מדובר במשחק בין שתי קבוצות שקולות, מה שיטה את כף המאזניים הוא בעיקר מי תצליח לשמור יותר טוב ולהשתלט על הריבאונדים.

אני חושב שהעייפות תשפיע על מכבי, המשחק יהיה צמוד ובסוף פרטיזן תנצח.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
17/10/2024 20:38:39

תודה מתנאל.
אני מאמין שדווקא מחוץ לקשת פרטיזן יחגגו יותר מאשר בצבע

עידו גילרי
17/10/2024 20:42:52

עכשיו אחרי שדוויין וושינגטון ופרטיזן סיימו את הסיבוב על הגב של הניקס, הוא ישחק הערב?
ולטובת הקורא(?) ד. שוט כדאי לקוות לבלואואוט כדי שתקבל הזדמנות לראות את הבן של האב א. שוט.

עמיחי קטן
17/10/2024 21:19:12

וושינגטון רשום בסגל של פרטיזן, לפחות באתר של היורוליג

עמיחי קטן
17/10/2024 22:35:30

אנחנו עדיין מחכים לפעם הראשונה שמכבי תסיים רבע שלישי ביתרון

birdman
birdman
17/10/2024 23:00:13

פרטיזן חבורה של פלופרים רמאים מטונפים. לא אתפלא אם זו שיטת משחק קבוצתית.

עמיחי קטן
17/10/2024 23:01:39
Reply to  birdman

זה מתחיל מהמאמן

עמיחי קטן
17/10/2024 23:02:20

במחצית הראשונה כמות זריקות העונשין שיקפה טוב את מה שהיה צריך להיות – 14- 2 למכבי. בחצי השני הטור הזה התאזן ללא הצדקה

עמיחי קטן
17/10/2024 23:08:29

לא הייתה שוב סיבה שיהיה למכבי סיכוי לנצח, והפעם זה באמת קרה במשחק שבו רנדולף היה טוב בחצי הראשון ונעלם בהמשך ודי זהו. גם לסגור שבוע כזה ב-1-1 זה בסדר גמור, ובהנחה הסבירה שגבריאל חוזר בשבוע הבא או בזה שאחריו וגם יוקובאיטיס חוזר בעוד שבועיים מכבי יהיו בסדר, למרות שלא יזיק עוד שחקן בעמדה 3