העפלה / דמוסטנס

העפלה

נבחרת ישראל הנוכחית היא מהמוכשרות ביותר אי פעם.

הנבחרת העפילה ליורובאסט כבר לאחר חמישה משחקים, כאשר המשחק מול בולגריה יערך לפרוטוקול בלבד. הקמפיין כלל ניצחון מאוד מרשים על נבחרת מונטנגרו החזקה בחוץ, ולקיחת מלוא הנקודות מול הנבחרות הקטנות (הולנד ובולגריה). זה היה ללא ספק הקמפיין הכי משכנע של הנבחרת בשנים האחרונות.

כמות הכשרון ההתקפי בנבחרת מפעים. הנבחרת קלעה 85 נקודות במשחק בקמפיין, נתון כמעט חסר תקדים. למרות מעמדם כשחקני נ.ב.א והיותם ללא ספק השחקנים הכי מוכשרים בנבחרת, הנבחרת ממש לא הסתמכה אך ורק על תרומתם של כספי ומקל. כספי, מקל, פישר, פניני, הלפרין, ואליהו כולם קלעו בממוצע קרוב לדאבל פיגרס. כן, לא פחות משישה שחקני נבחרת תרמו תפוקה עקבית ומשמעותית, וגם לימונד וכדיר ראויים לשבחים על חלקם (כדיר על כך שהציל את הנבחרת במונטנגרו).

העובדה שכל כך הרבה שחקנים תרמו התאפשרה בזכות השיטה של אדלשטיין, שהנהיג משחק סופר מהיר וקבוצתי. כמעט בכל משחק הנבחרת מסרה יותר מ 20 אסיסטים. הנעת הכדור מיד ליד (אף שלעיתים בנבחרת היה קיים מצב של עודף פרגון, מה שהוביל לאיבודים מיותרים) יחד עם כמות הכשרון ההתקפי האדיר ויכולת המסירה הנדירה  שיש לחבורה הזאת, הפכה את משחקי הנבחרת לשואו טיים אחד גדול. מזמן לא נהנתי כל כך מקבוצת כדורסל, בטח מאחת שלובשת כחול לבן.

מה שעוד יותר מעניין הוא, שלמכבי תל אביב כמעט ואין יד בהצלחת הנבחרת. למעשה, רק שחקן אחד בסגל הנבחרת שייך למכבי תל אביב. אז כן, מקל וכספי מחוץ להשג יד, אבל לא תשכנעו אותי שלשחקנים כמו הלפרין, אליהו (שהוסט לספסל על ידי אדלשטיין, וביצע את עבודותו ללא תלונות או פוזה), ולימונד אין מקום בתל אביב, לפחות כמחליפים.

כל הכבוד לארז אדלשטיין, שבנה נבחרת לתפארת. וההרגשה הייתה שהשלם באמת גדול על סכום חלקיו. וצריך רק לראות את הדרך בה השחקנים מתבטאים ומפרגנים אחד לשני בראיונות אחרי משחקים כדי להבין שסוף סוף התחברה לנו קבוצה.

אז כן, העפלה ליורובאסקט היא בגדר מובן מאליו, ואני ממש לא הראשון להפריז ביכולתיה של הנבחרת אחרי עוד קמפיין מוקדמות. הרי כולם יודעים שאת הכסף נוכל לספור רק בקיץ הבא. אבל אני עדיין משוכנע שהנבחרת הזאת מפוצצת בכישרון, ועם מה שראינו בקמפיין הנוכחי, יש למה לצפות, ויש לנו שנה לחלום גבוה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אולי אין לי זכות לומר זאת כי לא ראיתי את הנבחרת באף משחק, אך לפי הפוסטים כאן והבלוגים החיים, לי יש רושם שזאת היתה הנבחרת הישראלית הטובה ביותר בכל הזמנים.

  2. דווקא מבחינת כישרון זו (כבר כמה שנים) נבחרת אפורה ביותר. כמה שחקנים כאן מובילים בקבוצותיהם? אולי לימונד וזהו. כמה מהם היית לוקח לקבוצת יורוליג? מקל, כספי, אולי פניני ופישר – לא משהו בהשוואה לאריות היבשת (עזבו אריות – נמרי היבשת). למי בנבחרת יש מעמד אירופאי אפילו באזור החיוג של מיקי, דורון, קטש ושפר? זו נבחרת אפורה שמשחקת לפי מידותיה, ומשחקת נהדר. הלוואי ותצליח ותביא לנו כבוד.

  3. הנבחרת שיחקה נהדר ואדלשטיין עושה עבודה מעולה וכספי מראה למה הוא שחקן NBA לגיטימי, וזה כיף לנו לראות, אבל לא מעבר לזה. היו לנו נבחרות הרבה יותר טובות.

  4. הולנד בולגריה וגם מונטנגרו בהרכבה הנוכחי הם לא מדד.
    פישר עדיף על טיוס בצד ההגנתי ובעיקר בגובה.
    שלוש משאלות מהג'יני (לפי סדר הסיכוי שיקרו) כדי שיהיה סיכוי באליפות
    1) זלמנסון יהפוך לשחקן
    2) אימביד יקבל ברכה מהרבי יבריא ויתגייר
    3)ליאור אליהו יהיה אגרסיבי

  5. הכל טוב ויפה אבל תרשו לי לצנן את ההתלהבות זה היה הקמפיין הראשון בעקבות כך שהעלו את הנבחרות ל24 וכתוצאה מכך קיבלנו בית מאוד קל ומונטנגרו ללא הכוכבים שלה נבחרת בינונית מינוס( הפסידו להולנד וניצחו רק בהארכה את בולגריה) עם כבר קמפיין המוקדמות הקודם ( אני לא זוכר נגד מי התמודדנו) אבל עלינו ישירות עוד לפני שהעלו ל24 נבחרות

    1. האליפות שבה הרחיבו את המשתתפות אחרי המוקדמות היתה זו של 2011. כך שגם הקמפיין הקודם היה לאליפות של 24 קבוצות והוא היה מאוד לא יציב (הפסד בבית לאסטוניה של כריסטיאן קאנגור אל מול ניצחון ענק על סרביה). ישראל ידעה קמפיינים שאמורים היו להיות קלים והפכו להיות סיוט מתמשך עם הפסדים לאימפריות מפורטוגל, בריטניה ועוד. ישראל עשתה בקמפיין הזה בדיוק מה שצריך לעשות במוקדמות וזה מאוד לא פשוט. אמנם מונטגרו בהרכבה הנוכחי היא נבחרת בינונית כך גם הולנד ובולגריה, אך קשה מאוד להעפיל בצורה כל-כך חלקה (תראה את רוסיה שהפסידה לשוויץ וגרמניה שהסתבכה מול אוסטריה ופולין). הנבחרת גם שיחקה כדורסל נעים לעין, מלא בתנועה, בפרגון ובאמון בין שחקנים. בקיצור, אחלה קמפיין, גם אם לא נגד היריבות החזקות ביותר…

    1. לא אישי אחי, זה טעות שאני רואה הרבה בזמן האחרון.
      אני בטוח שאתה יודע מה ההבדל, ואישית רוב הזמן אני חושב שזה טעות של האייפון, אבל יש הרבה חברה בחוץ שאשכרה לא יודאים לעיית. אז בשבילם כתבתי את התגובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט