אירועי דיומא – 08.10.24 – כדורסל

אירועי דיומא – 08.10.24 – כדורסל

03:00 משחק 5 בחצי גמר ה-WNBA מינסוטה לינק – קונטיקט סאן / מיכל קארו

21:00 בשיקטאש – הפועל תל אביב / הגולש אהוד לובצקי

אהוד לובצקי הוא חייל לקראת שחרור. בן 21 ואוהד הפועל מאז שהוא זוכר את עצמו.

ביום שלישי הפועל תל אביב "תתארח" בבלגרד למשחק חוץ לא פשוט בכלל נגד בשיקטאש.
המפגש האחרון בין הקבוצות נצרב בזיכרון ואפילו צילק לא מעט אוהדים: הפועל הובילה לאורך כל המחצית הראשונה ונראה היה שהיא משייטת לחצי גמר המפעל, אך קריסה מוחלטת במחצית השנייה וקאמבק מופרע לחלוטין בהובלת דריק נידהאם וג׳ונה מת׳יוז קבע את תוצאת המשחק 89:94 לטורקי, ולמעשה גדע את כל העונה האירופית של הפועל במשחק אחד (או יותר נכון מחצית אחת).
המפתחות לניצחון, השחקנים המשמעותיים, והמאץ׳-אפים המעניינים:
דריק נידהאם – שנה שנייה שלו בבשיקטאש, המנהיג של הקבוצה, רכז, יכול לייצר מהכדרור לעצמו ולשחקנים סביבו, לא מרבה להיכנס לצבע – בעיקר בגלל שהוא אנדר-סייז (1.80), קלעי מצוין עם מעל 40% מחוץ לקשת לאורך הקריירה שלו. אסור לתת לו להגיע למצבי קליעה בכל דרך: חילופים בחסימות, לא להביא ממנו עזרה ולהפעיל עליו לחץ כל עוד הוא מוביל את ההתקפה. לשמור על נידהאם זאת לא משימה של שחקן אחד וכאן יבוא לידי ביטוי העומק של הפועל בקו האחורי (נועם יעקב, זוכרים?), ביכולת להפעיל כל הזמן לחץ על הכדור – נחזור לזה אחר כך.
ג׳ונה מת'יוז – גם כן היה חלק משמעותי מהסגל של בשיקטאש אשתקד, סקורר עם יותר סייז (1.91), מסוגל להגיע עד לטבעת בחדירה, שחקן קלאץ', קליעה לא כל כך יציבה, נוטה לכפות את עצמו על המשחק. לטעמי, כשהפועל החתימה את איש ווינרייט היא החתימה אותו בדיוק בשביל לעצור גארדים שיש להם יותר סייז כמו מת׳יוז. כמו שנאמר, לשמור על הגארדים של בשיקטאש יצריך מהפועל למנוע מהם לקבל מבטים טובים בהתקפה. הפועל יצטרכו לקבל משחק הגנה טוב (מאוד) של הגארדים שלהם.
קונור מורגן – סטרץ׳ 4, חכם, לא כופה את עצמו על המשחק, קלעי טוב מאוד לעמדה שלו, לא שחקן "פלאשי" במיוחד אבל יעיל. ידרוש מהגבוהים של הפועל לצאת אליו גבוה.
עמנואל טרי – אתלט, גבוה, לא מייצר לעצמו, ניזון בעיקר מאלי-הופים. שחקן שהוא ברומטר: כשהוא טוב – הקבוצה טובה.


המפתחות לניצחון:
לפטם את הגבוהים של הפועל – להפועל יש את הקו הקדמי הטוב במפעל. נקודה. פסיק. סימן קריאה. במשחק האחרון מול וולבס ראינו יותר תרגילים להכניס כדורים לג׳ונתן מוטלי שיעבוד בצבע. נקווה לראות מזה יותר במשחק מול בשיקטאש.
לרוץ – הסגל הרחב של הפועל מאפשר לה תמיד להישאר עם רגליים טריות על הפרקט – וכפועל יוצא להפעיל לחץ גבוה על הגארדים של בשיקטאש ולרוץ בהתקפה. טענה בולטת (ומוצדקת) על ניהול המשחק של דדאס הייתה שהוא לא משתף מספיק את נועם יעקב. נכון, כדורסל משחקים "רק" 40 דקות וקשה להרוויח דקות כשהקו הקדמי כל כך עמוס בכישרון, ולכן, הדרך לשלב את נועם יעקב ברוטציה ולקבל תפוקה טובה יותר מהקו האחורי היא לחץ גבוה על הגארדים ולהגדיל את כמות הפוזשנים שיש להפועל – כלומר, לרוץ.
בברלי – אי אפשר לדבר על הפועל בלי להזכיר אותו לפחות פעם אחת. לפני שהוא היה "המשתכר הבכיר בהפועל", "ההוא שלא ישן באותו מלון עם הקבוצה" או "השחקן שעישן נרגילה עם המאמן", פטריק בברלי היה סטופר הגנתי, "באד מאדר-פאקר" שמציק לכוכב של הקבוצה היריבה. הגיע הזמן שהפועל תראה מפטריק בברלי משחק טוב מאוד ובעיקר הגנתית, לא בינוני או "טוב, אבל…" אלא משחק טוב מאוד.

לסיכום, אני עוד מצולק מהמפגש האחרון בין שתי הקבוצות.
בשיקטאש קבוצה מאומנת מאוד, ומכשול שהפועל צריכה לעבור אם היא רוצה לעמוד במטרות שהציבה לעצמה בתחילת העונה.
יכול להיות שהפועל עוד לא מחוברת ומאומנת מספיק כדי לצלוח את המכשול הזה,
נחכה ונראה הערב.

קרדיט: Eurocup

21:30 הפועל חולון – נאנטר / אילן אגינסקי

חולון שהפסידה בשבוע שעבר 85:76 לוירצבורג הגרמנית אחרי קאמבק רציני של הסגולים ברבע השלישי שלא הספיק לה, תנסה לנצח את נאנטר הצרפתית במשחק הבית הראשון של העונה באירופה. נאנטר הפסידה בשבוע שעבר 86:80 לאיגוקאה הבוסנית ושתי הקבוצות יקוו לניצחון ראשון במפעל ושימור הסיכוי לעלות לשלב הבא.

חולון תארח את המשחקים בסומבטהיי בהונגריה שם אירחו חלק מהקבוצות הישראליות אשתקד.

השחקנים הבולטים אצל הצרפתים:

ה-ס.פורוורד האמריקאי דסי רודריגס שהיה לרגע בארץ במדי הפועל תל אביב בשנת 2019 וכבר כמה שנים מסתובב בליגה הגרמנית והצרפתית.

הגארד האמריקאי פרנק ג'קסון ששיחק אשתקד כמה משחקים בוילרבאן ביורוליג ובעברו מספר עונות ב-NBA.

הסנטר האמריקאי ג'סטין טילמן ששיחק בארץ בגליל עליון, הפועל תל אביב והפועל חיפה.

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Alex Rabino
08/10/2024 13:48:22

חולון בבעיה כי היא מגיעה למשחק רק עם 9 שחקנים כשירים.

מנחם לס
08/10/2024 15:35:15

תודה לאילן, למיכל, ולאהוד

asaf
08/10/2024 19:43:02

יופי של דיומא. בתור אוהד הפועל הם חייבים לשחק על הגבוהים שלהם הרבה יותר וחייבות להתקבל 2 החלטות כבר עכשיו בעיניי:
1. מי מוביל בוורלי או רגלנד
2. מה הרוטציה של הקבוצה הזו
לא רואה את דדאס מתמודד עם זה ואהיה מופתע מאוד אם הוא יהיה פה עוד בדצמבר.
בשיקטאש בהחלט שרטה אותנו עונה שעברה, למעשה זה די הפסד שגמר את העונה ולא רק ביורוקאפ, הביא להדחה מהגביע אחר כך וגם לפיטורים של פרנקו.
אגב אנסה להתפנות לזה ואולי לכתוב כאן אבל הקבוצה בשדרה הניהולית וביחסים שבין עופר ינאי לעמותה וחבריה עוברת טלטלה אמיתית.

אשך טמיר המקורי
08/10/2024 19:52:06

ממליץ על צפייה במינסוטה minx

ירון, החלום
ירון, החלום
10/10/2024 15:06:41

בס"ד
תודה