מעורב הופס ליום ששי: כיצד 3 דולארים – סיפרו אותם! – הפכו את טאונס לשחקן הניקס (סיפור של רועי ויינברג) / מנחם לס

מעורב הופס ליום ששי: כיצד 3 דולארים – סיפרו אותם! – הפכו את טאונס לשחקן הניקס (סיפור של רועי ויינברג) / מנחם לס

1.הקרב בין לברון וברוני

מעורב הופס ליום ששי: כיצד 3 דולארים – סיפרו אותם! – הפכו את טאונס לשחקן הניקס (סיפור של רועי ויינברג) / מנחם לס

קרדיט PINEREST

אחרי יום אימונים בלייקרס, לברון אמר שאין לו כל דבר חדש להשיג אחרי ארבע טבעות, ארבעה MVP, ומוביל הנקודות בהסטוריה של ה-NBA.

ובכן, מסתבר שישנו לו עוד הישג להשיג: להגן נגד בנו. לפי AD, ברוני בן ה-19 תפס יד חמה ביום השני של מחנה האימונים, קבר שלשה מול היד המגינה של האבא בן ה-39 לברון, ואז עם הכדור הבא היטעה את האב וניכנס ללייאפ קליל. ברוני אמר אחר כך: "כשקלעתי את השלשה וגם כשעברתי אותו ללייאפ שכחתי מי הוא. לא אבא ולא סבא. סתם מגן שעלי לקלוע נגדו".

אבל מוקדם מד י להסיק שהבן טוב מהאבא: יומיים לפני במשחק PICK-UP לברון עבר את בנו וקלע לייאפ. ברוני אמר שהסל צריך היה להיפסל כי…"He spun baseline and went up and under, I jumped on the strong side backboard," Bronny told ESPN. "But the refs that were reffing that game [missed it when] his foot stepped on the line a little bit. I got that [defensive] stop. I believe I got that stop. But it is what it is. He's in year whatever he is — he's going to get that call."

"לברון תמיד יקבל את ה-CALL לטובתו", טוען הבן.

2. הטוב והרע מיום המדיה

לברון נגד ברוני, או…ברוני נגד לברון

בכריס פול וגרג פופוביץ' לא אוהבים אחד את השני

כריס פאול וגרג פופוביץ' לא אוהבים אחד את השנינ

*********

Pacers’ Bennedict Mathurin bakes a mean banana bread

קוואי לינרד הוא עדיין רובוט

ג'יאניס עדיין חוגג את יום נשואיו!

הבולס כבר נראים עצובים

דריימונד גרין לא אהב את השאלה

ריד שפרד, שיהיה רוקי העונה, גידל שפם לתפארת

הניקס מחייכים…

קליי תומפסון נראה כה משונה ומוזר במדי הדאלאס מבריקס

קליי תומפסון נראה כה מוזר ומשונה במדי הדאלאס מבריקס

3. כך 3 דולרים הפכו את קארל אנתוני-טאונס לשחקן הניקס

הטרייד של קארל אנתוני-טאונס לניו יורק הפך לרשמי, לא מעט בזכות פרצה שהניקס מצאו בחוקי תקרת השכר החדשים בניסיון להחתים את הסנטר של מינסוטה.

תחת חוקי השכר החדשים, קבוצות שנמצאות מעל האפרון הראשון לא יכולות להשתמש בחוזי מינימום כדי להעביר שחקנים בטרייד. לכן הניקס החתימו שלושה שחקנים על חוזים של דולר אחד מעל המינימום, מה שהפך את המהלך לחוקי. לפי האתלטיק יש ביקורת ב-NBA עצמה על המהלך, אבל בסוף בכל חוק יש פרצה.

שניים משלושת השחקנים שהועברו, דוויין וושינגטו וצ'ארלי בראון ג'וניור, חתמו על חוזה לשלוש שנים כשהשנתיים האחרונות לא מובטחות, כך שלא מדובר בחוזה לשנה אחת. שניהם ודקוואן ג'פריז הועברו לשרלוט יחד עם שלוש בחירות סיבוב שני ו-7.2 מיליון דולר.

4. כתבי הכדורסל של YARDBARKER בחרו 5 שחקנים שיעשו BREAKJOUT העונה

Five NBA players on the verge of breakout seasons

Shaedon Sharpe | Portland Trail Blazers( 1

שיידון שארפ קלע בחצי העונה השני 6 נק' יותר מאשר בעונת הרוקי שלו (15.9 מ-9.9). הוא עשה זאת רק ב-32 משחקים בגין ניתוח קיבה שביטל לו את שאר העונה. הוא פותח את עונת 2024-25 בריא ושלם. אולי הבלייזרס הם לא רלבנטים העונה אבל שימו לב לשיידון. הוא מגיע להפציץ.

Brandon Miller | Charlotte Hornet (2

ברנדון מילר נתן לנו את אחת מעונות הרוקי'ס הטובות שראינו. בעונה שעברה הוא קלע 17.3 כולל 37% דיוק מהעומק – מהטריי – ב-6.7 נסיונות למשחק. הוא שחקן הפינה ששרלוט חיפשה הרבה זמן, ועם למלו בול בריא, אין שאלה שהוא ישפר את המספרים העונה.

Bilal Coulibaly | Washington Wizards( 3

קוליבלי לא היה הרוקי הצרפתי הטוב של העונה שעברה – האלו ויקטור ומבניאמה! – אבל באולימפיאדה ה-2.03 מ' הזה עם מוטות זרועות עד השמיים הוכיח שהוא שייך, ושהוא יכול להיות מגן קרן מצויין; ועם קליעת שלוש משופרת, צומח בוושינגטון כוכב של ממש.

Keegan Murray | Sacramento Kings( 4

הוא קלע בעונה שעברה 15.2 נק' ביעילות נמוכה. הוא לא צריך לשפר ד בר מלבד את יעילות קליעתו ואז יש לסקרמנטו שחקן שנשמע עליו הרבה

Peyton Watson | Denver Nuggets( 5

ווטסון עשה קפיצה גדולה מעונת הרוקי שלו לעונה השנייה, והציפייה בדנבר היא שבעונה השלישית הוא יעשה קפיצה גדולה יותר קדימה. הוא יהיה המנוע של החמישייה השנייעה שראסל ווסטברוק יוביל. כולם דיברו על חוסר העומק של דנבר. ובכן, פייטון ווטסון עומד להוביל את החמישייה השנייה ולבטל את המשפט 'לדנבר אין עומק'

5. פינת הטבע: העכבר המצוי

עכבר מצוי (או עכבר הבית) – Mus musculus – הוא החיה הנפוצה ביותר בעולם (זה לקוח מויקידידיה באנגלית ובעברית; מה? הוא יותר נפוץ מג'וק? היה טוב לו הגדירו 'חיה'). הוא 'מכרסם'. מוצאו מהודו אך במהלך ה-8,000 שנים האחרונות הוא התפשט בשאר העולם בגלל בני האדם.

אורכו של העכבר עם זנבו בין 8 ל-11 סנטימטר. העכבר בעל עיניים שחורות, אוזניים עגולות, אף מחודד, ושפם זיפני ארוך. משקלו בערך 30-35 גרם. צבע הפרווה הוא בדרך כלל חום/שחרחר. צבע הזנב בהיר יותר.

אורך הזנב כאורך גופו וראשו יחדיו – 65–105  מ"מ. העכבר הוא בעל עיניים שחורות, אוזניים עגולות, אף מחודד ושפם זיפני ארוך. משקלו: 12–30 גרם. צבע הפרווה בדרך כלל חום בהיר עד שחור, בעל כרס פרוותית לבנה או אפורה, צבע הזנב בהיר יותר בחלק תחתון מאשר עליון.

עכבר הבית נפוץ כמעט בכל  אזור מחיה בו יש אנשים לרבות אזורים חקלאיים, ביערות טבעיים וגם ביערות שנשתלו על ידי בני אדם. באדמת מרעה ובאזורי חוף, באזורים בעלי שיחים נמוכים ואזורים עירוניים.

בשעות היום העכבריםחבויים במחילות ובסדקי סלעים ופעילים בשעות הדמדומים והלילה. הם מיטיבים לרוץ ולטפס. עכבר הבית מרבה לשכון גם בסביבת האדם: בבתי מגורים, מחסנים, ומבנים אחרים. בתנאי סביבה מתאימים יימצא בשדות ולאורך נחלים, במקומות בהם צמחייה צפופה המאפשרת לו להסתתר בה. עכבר הבית ניזון בעיקר מחומר צמחי, אבל הוא אוכל הכל, גם את הצואה של עצמו הוא אוכל. בכך הוא ניזון מחומרי מזון הנוצרים במעיו באמצעות חיידקים.

מספר שעות השינה ביממה של עכבר הבית בשבי הוא בממוצע 12.5.

העכבר הוא טריטוריאלי. ובדרך כלל זכר דומיננטי אחד חי יחד עם מספר נקבות וגורים. זכרים דומיננטיים מכבדים את הטריטוריה של פרטים אחרים, ובדרך כלל אינם נכנסים אליה אלא אם היא פנויה.

אויביו של העכבר הם חתולים, נחשים, ועופות דורסים, אולם במאתיים השנים האחרונות האוייב מספר אחת הוא האדם: עקב הרתיעה מעכברים נוצרה תעשייה שמגלגלת מיליארדים רבים בכל מיני דרכים ללכידת והרעלת עכברים.

תקופת ההריון של העכבר נמשכת 19–21 יום, שבסופה ממליטה הנקבה 3–14 גורים (בממוצע שישה עד שמונה). נקבה אחת יכולה להמליט 5 עד 10 פעמים בשנה, כך שאוכלוסיית העכברים יכולה לגדול מהר מאוד. הרבייה מתרחשת לאורך כל השנה. (בכל אופן, בעלי חיים בטבע אינם מתרבים בחודשים הקרים).

הגורים נולדים עיוורים, חירשים וחסרי פרווה. השמיעה מגיעה לכדי התפתחות מושלמת ביום הרביעי ללידה, הפרווה תתחיל להופיע בערך לאחר שישה ימים, והעיניים נפתחות בערך לאחר 13 יום מהלידה. הנקבות מגיעות לכדי בגרות מינית בערך בגיל שישה שבועות, והזכרים בערך בגיל שמונה שבועות. אבל הם יכולים להזדווג גם בגיל חמישה שבועות. כאמור, בדרך כלל עכברי הבית פוליגמיים.

תוחלת חיים של העכבר הביתי היא בערך שנה. בטבע תוחלת החיים היא עד 3 שנים.

העכבר הוא "WILD ANIMAL", שהפך ל-DOMESTICATED ('ביתי') – כמו PET שמגדלים בבית – בגלל חשיבותו למדע. העכבר הוא אחד המודלים האורגניים הטובים ביותר לניסויים ביולוגיים ורפואיים. הרבה תרופות, זריקות, ואמצעים רפואיים אחרים נוצרו מניסויים על עכברים, יותר מאשר על כל חיה אחרת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
birdman
birdman
04/10/2024 2:39:29

איך אני שמח שהלברונים האלה לא בקבוצה שאני אוהד…