אליפות העולם בכדורסל-פריוויו לבית ב'

סדרת הפריוויוז לאליפות העולם בכדורסל ממשיכה, והיום בית ב', שכולל את ארגנטינה (ללא דלפינו וג'ינובלי), יוון (ללא דיאמנטידיס), קרואטיה, פורטו ריקו, הפיליפינים וסנגל.

*

ארגנטינה (שלישית בדירוג פיב"א, ראשונה בדרום אמריקה)

לואיס סקולה
האם יחגוג עוד פעם? סקולה

תהילת העבר: אלופי עולם ב-1950, סגני אלופי העולם בשנת 2000. לקחו מדליית זהב אולימפית ב-2004, טורניר גדול של ג'ינובלי. לאחרונה לקחו מדליית זהב במשחקים הדרום אמריקאיים, וארד בכלל-אמריקאיים.

האיש על הקווים: חוליו למאס. אימן את הנבחרת ב-1998, שימש כעוזר מאמן באולימפיאדת 2008 (מדליית כסף לארגנטינה), מאמן ראשי מאז 2010. מאמן את אובראס סנטריאס מהליגה הארגנטינאית, בה זכה ב-3 אליפויות עם 3 קבוצות שונות (בוקה ג'וניורס, בן חור וליברטד סאנצ'אלס).

חמישייה: פאבלו פריג'יוני (3.8 נק', 3.5 אס' ו-2 ריב' בעונה האחרונה בניקס) מרכז, מרקוס מאטה מפרנסה, בראזיל שוטינג גארד, אנדרס ניוצ'וני (לשעבר בפילדלפיה, כיום בריאל מדריד) סמול פורוורד, לואיס סקולה הותיק פאוור פורוורד, ואת החמישייה משלים מרקוס דליה מאובראס.

ספסל: המחליפים הבולטים הנם פאונדו קמפאזו (ריאל מדריד), סלם שפר (בוקה ג'וניורס), וולטר הרמן (פלאמנגו)

במשפט אחד: זקנים שיודעים לעשות את העבודה, ללא מי שהפך אותם לנבחרת על. בערך כמו ההופעות של קווין בלי פרדי מרקורי.

ניתוח מקצועי: נבחרת דומה מאוד לזאת שהתייצבה במשחקים הפאן אמריקאיים של 2013, בהם סיימה במקום השלישי אחרי מקסיקו ופורטו ריקו (האמריקאיים לא השתתפו, משום שעלו לאליפות 2014 כאלופה האולימפית), קבוצה חזקה ביותר בהנהגת פאונדו קמפאזו, שצפוי לשחק כשחקן שישי באליפות, ולואיס סקולה המשובח. באותה אליפות הנבחרת שיחקה כדורסל הגנתי ביותר, כאשר קלעה 83 נקודות למשחק וספגה 78 נקודות בלבד, סכום נמוך ב-40 דקות. מכאן ניתן לראות כי נקודת החוזק של הנבחרת הנה הגנה, דבר המחפה על חוסר הכישרון הבולט בכנפיים, שנובע מהעדרם של ג'ינובלי ודלפינו.

בכל הפסדי הנבחרת במהלך האליפות ארגנטינה קלעה מתחת ל-80 נקודות, דבר המרמז כי ניתן לעצור אותה בהפניית נשקה, ההגנה הלוחצת, נגדה. הארגנטינאים יצטרכו לא מעט כישרון כדי לעבור מכשול זה. החולשה הזאת תוכל להפתר על ידי ניצול הספסל, בעיקר בזכות קמפאזו הרב-גוני, מי שיכול להתפתח לנשק הסודי של הכחולים-לבנים, וקיים סיכוי סביר שיסיים הטורניר עם חוזה באחת הקבוצות יורוליג החזקות.

חוץ מכדורסל יש להם: בשר ממש, ממש טוב. אסאדו.

ופיני גרשון היה אומר: ת'אמת נבחרת בסדר, מחפשים עוזר מאמן?

תחזית: הדחה מכובדת ברבע הגמר.

*

יוון-חמישית בעולם, מקום 11 באליפות אירופה האחרונה

תהילת העבר: מדליית כסף באליפות העולם של 2006, אליפות אירופה ב-2005 ו-1987.

האיש על הקווים: פוציוס קציקאריס, לאחרונה אימן בבילבאו וברוסיה, קמפיין ראשון עם היוונים.

חמישייה: ניק קלאת'ס מהגריזליס מרכז, ניקוס זיזיס הותיק שוטינג גארד, הגריק פריק-ג'יאניס אנדקוטמפו משחק כסמול פורוורד, גורגיוס פרינציז מאולימפיאקוס ואיוואניס בורוסיס מריאל מדריד/הקבוצה שתסכים לשלם לו משלימים את החמישייה.

ספסל: ארבעת הקוסטאסים-סלוקאס (אולימפאיקוס), ואלאסידיס (מלאגה), פאפאניקולו (יוסטון החל מהעונה הבאה) וקמינגולו (קאזאן).

ניתוח מקצועי: אחרי הפארסה באליפות אירופה הקודמת (מקום 11), היוונים החליטו לבנות הנבחרת מחדש. ספאנוליס בחוץ, גם פפרגולו ודיאמנטידיס, כאשר חלק מהבסיס שהוביל הנבחרת בהצלחה במשך שנים נשאר (זיזיס, סקורר יעיל ואינטליגנטי ובורוסיס הריבאונדר המחונן), יחד עם שמות צעירים יותר כמו הגריק פריק ופאפאניגולו. הנבחרת מבוססת על אולימפיאקוס וקאזאן, ששלחו 3 נציגים כ"א לנבחרת. ליריבה העירונית של אולימפיאקוס, פאנתיינקוס, אין נציג אחד.

האליפות הזאת היא בסימן חילופי משמרות לנבחרת. יש להם קו אחורי מוכשר ביותר-קלאת'ס, זיזיס וג'יאניס יכולים לשחק ב-2 עמדות כ"א, ויחד עם פאפאניקולו יש לנבחרת אפשרות לשחק עם רביעייה מוכשרת מאוד בו זמנית, כאשר אנדקוטומפו משמש כסטרץ' 4. הבעיה היוונית נמצאת בקו הקדמי המזדקן (הגיל הממוצע של כל הנבחרת-27. של הקו הקדמי-30.2), דבר היקשה מאוד עליהם בשלבים המתקדמים של הטורניר. בעתיד זה צפוי להשתנות, למרות היות הפרוספקט המבטיח ביותר שלא משחק בנבחרת שוטינג גארד (ת'יאניס אנדקטומפו). זה יספיק להוביל אותם עד גבול מסויים עכשיו, אבל אל תתפלאו אם הם יקחו את המונדובאסקט של 2019.

פיני גרשון היה אומר: "לא סובל אותם אחרי התקופה שלי באולימפיאקוס, נבחרת אוברייטד"

חוץ מכדורסל יש להם: משבר כלכלי כבד

תחזית: הדחה בשלב הבתים השני, מקום 9-12.

*

קרואטיה (שישית בעולם, רביעית באירופה)

תהילת העבר: עד 1992 לא התחרתה (יוגוסלביה), אבל לקחה מדליית ארד ב-1992 עם פטרוביץ' ז"ל, ומדליית ארד באליפות העולם של 1994.

האיש על הקווים: זוכרים את ההוא שחטף 44 הפרש בגמר פיינל פור 2004, יסמין רפשה? הוא. אימן את הנבחרת מ-2005 עד 2009, וזכה באליפות המדינה 5 פעמים כמאמן. נחשב כחלק מהאליטה האירופאית בתחום.

חמישייה: רוקו אוקיץ' המוכשר מצדוויטה זאגרב מרכז, בוז'אן בוגדנוביץ' מפנרחבצ'ה (עונה הבאה בברוקלין) שוטינג גארד, דמיאן רודז' מאינדיאנה סמול פוורורד, דאמיר מרקוטה ואנטה טומיץ' מביליבאו וברצלונה משלימים חמישייה חזקה ביותר.

ספסל: אוליבר לפאייט המבריק מאולימפיאקוס, מריו הונצ'זה המבטיח מברצלונה, דריו סאריץ' ולוקה זוריץ' מאיסטנבול ופנרבחצ'ה בהתאמה.

ניתוח מקצועי: נבחרת חזקה ביותר, שתפתיע לא מעט אנשים. בוז'אן בוגדנוביץ' בן ה-25 הנו סקורר יעיל עם אופי בעייתי, דבר הוביל להרחקתו מהנבחרת ב-2012. השחקן הוביל את קרואטיה למקום הרביעי ביורו האחרון, ובנחר לחמישיית הטורניר באותה שנה. השחקן אמור לשחק בברוקלין בעונה הבאה, והולך לפעור לא מעט פיות בליגה, אם ליונל הולינס ישלבו נכון. מלבדו, דמיאן רודז' בן ה-28 ישלים בוגדנוביץ' בצורה מעולה, כפי שעשה באליפויות אירופה של 2011 ו-2013. נקודת החולשה של הנבחרת נמצאת בעמדת הרכז, שם פותח רוקו אוקיץ' החלש (4 נק' ו-2.4 אס' ב-22.4 דקות למשחק בפאנתיינקוס, שקול ל-5.3 נק' ו-3.2 אס' בחצי שעה).

היתרון המרכזי של הנבחרת נמצא בקו הקדמי, בו יש לה עומק מרשים-אנט טומיץ', חבר חמישיית היורוליג בשנתיים האחרונות, דאמיר מרקוטה, גרסה אירופאית של ולדימיר רדמנוביץ' (שיחק בסופרסוניקס ובלייקרס) עם יד חזקה מהשלוש, דריו סאריץ', הריבאונדר היעיל מאיסטנבול ולוקה זוריץ' בן ה-29 מאיישים פרונט-קורט חזק במיוחד. יתרה מזאת, על הנייר הם עדיפים על כל קו קדמי בטורניר, מלבד האמריקאי, הספרדי, והברזילאי. יחד עם החוזק בכנפיים וטורניר סביר (6 נק' ו-4 אס' למשחק יספיקו) של אוקיץ', קיים סיכוי גבוה שישחזרו הישג חצי הגמר מאליפות אירופה האחרונה.

תחזית: במקרה הרע, מקומות 5-8. לאור חולשת כל האירופאיות (חוץ מספרד) והדרום אמריקאיות (מלבד ברזיל), יש להם סיכויי טוב מאוד לסיים במקום הרביעי. בסה"כ, מקומות 4-8.

חוץ מכדורסל יש להם: סכסוכים פעם בכמה שנים עם שכנותיהם, ואת ניקולה וויצ'יץ'.

ומה פיני היה אומר? "איך נותנים לרפשה האפס לאמן נבחרת ולי לסדר קונוסים לבן אלטיט?"

*

פורטו ריקו-17 בעולם, שנייה באמריקה

תהילת העבר: מקום רביעי באליפות של 1990, שלושה אליפויות אמריקה, מקום שישי באולימפיאדת 2004.

האיש על הקווים: פאקו אולאמוס, מאמן הנבחרת מאז 2013, מאמן ב-17 השנה האחרונות במדינה, אימן הנבחרת מתחת לגיל 20 של ספרד ב-2005.

חמישייה: קרלוס ארויו (היום גלאטאסאריי, בעבר מכבי) וג'יי ג'יי בריאה (היום במינסוטה טימברוולבס, שחקן חשוב באליפות של דאלאס ב-2011) בקו האחורי, רונלדו בלקמן (היום בקפטינס דה ארביקו המקומית, בעבר דנבר וניו יורק), ריקי סאנצ'ז (קוראנוס דה סנדרוז' המקומית, הפורטו ריקני הראשון ששיחק בנבא), וחבר קבוצתו דניאל סנאטינגו בקו הקדמי.

ספסל: ג'ון הולנד (בי.סי.אם גרוולינס, צרפת), ריצ'ארד צ'אני (אובוורט גאנרס, אוסטריה).

ניתוח מקצועי: נבחרת אנדרייטד. עשתה לא מעט צרות לאמריקאים במשחק ההכנה שלהם נגדם, וזכתה במקום השני באליפות אמריקה האחרונה. ארויו ובריאה מרכיבים קו אחורי זריז וחכם, שיעשה לא מעט צרות לאירופאים הגמלונים. החולשה המרכזית של הנבחרת נמצאת בעמדת הסנטר, מה שהוביל להפסדיה נגד מקסיקו (גוסטבו איון) והרפובליקה הדומניקנית (ג'ייק מייקל מרטינז), היחידים באליפות.

מלבד זאת מדובר בנבחרת התקפית ביותר, שכיף לראות. הפורטו ריקנים קלעו 84 נקודות למשחק באליפות אמריקה האחרונה, ויחד עם המשחק המהיר שמתחילים בריאה וארויו, יש להם יתרון על המשחק האירופאי המסודר. את הפאסט-ברייקס של בריאה את ארויו משלים רונלדו בלקמן, פורוורד מוכשר שקלע 18.7 נק' באליפות האחרונה.

החולשה המרכזית של פורטו ריקו הנה חוסר עומק. מתוך ה-84 נק' של הקבוצה באליפות האחרונה, בריאה, ארויו ובלקמן קלעו 50.1 (כמעט 60%). מלבד שלושתם מדובר בנבחרת חלשה ביותר, ללא כל נשקים בשני צדדי המגרש. שלושתם יצטרכו להתעלות כל ערב כדי לאפשר לנבחרתם סיכוי לעבור שלב הבתים השני, ואפילו אם יעשו כך, סיכוי נבחרתם קטן.

חוץ מכדורסל יש להם: את הסלסה (מוזיקה)

ומה פיני היה אומר? "עשיתי בשכל שרציתי להעיף את ארויו ממכבי אחרי 7 דקות".

תחזית: מקומות 12-16.

*

הפיליפינים-מקום 34 בעולם, שלישית באסיה

תהילת העבר: מקום שני באליפות העולם של 1954, חמש אליפויות אסיה.

מאמן: צ'וט רייס, מאמן הנבחרת מאז 2005, שמונה פעמים אלוף המדינה.

חמישייה: ג'ים אלאפאג (טוק נ' טקסט טרופונג, ליגה מקומית), ג'ף צ'אן (ריין אור שיין אלסטו פאיינטרס, ליגה מקומית), גייב נורווד (ריין אור שיין אלסטו פאיינטרס, ליגה מקומית), ג'אפאת אגוואר (ג'ינברה קינגס, ליגה מקומית), אנדריי בלאטץ' (ברוקלין נטס).

ספסל: מארק פינגיריס (סאן מיג קפה, ליגה מקומית), לואיס טנוריו (ג'ינברה קינגס), רנדיאל דה אוקמפו (טוק נ' טקסט טרופונג, ליגה מקומית)

ניתוח מקצועי: הקבוצה שלקחה את מדליית הארד באליפות אסיה האחרונה הייתה שונה בתכלית מזאת שתשחק באליפות העולם-פול לי, מרקוס דוהויט וגארי דיוויד, שהובילו הנבחרת, לא ישתתפו באליפות העולם. זה מקטין, בצורה מסויימת, את כמות העייפות שתהיה בנבחרת-גביע אסיה בכדורסל התקיים שבע שבועות בלבד לפני האליפות.

לנבחרת עצמה יש קו קדמי חזק, בהנהגת דה אוקמפו, שקלע 26.8 נק' עם 8.9 ריב' למשחק בעונה האחרונה בליגה המקומית, ואנדריי בלאטץ' מהנטס, שקלע 11.2 נק' עם 5.3 ריב' למשחק. בלאטץ' מהווה נקודת האור היחידה בנבחרת, שמתבססת על הליגה הפיליפינית החלשה, דבר הפוגע בה בצורה אנושה.

מלבד זאת, הקו האחורי של הנבחרת, עליו התבססה באליפות אסיה, נעלם לחלוטין. פול לי וגארי דיוויד לא ישחקו באליפות, ותהיה לכך השפעה קריטית על הפיליפינים. בנוסף לעייפות של חלק מהסגל לאחר האליפות, הדבר יחזיר את הפיליפינים הביתה לאחר שלב הבתים, דבר התואם ציפיות הנבחרת, שלא עלתה לאליפות העולם בכדורסל מאז 1978.

ומה פיני היה אומר? "אני מכיר את הנבחרת מקרוב אחרי התקופה שלי במכבי דרום תל אביב".

חוץ מכדורסל יש להם: נופים מדהימים שמשמשים לצילומי סרטי פנטזיה

תחזית: הדחה בשלב הבתים

*

סנגל-מקום 37 בעולם, שלישי באפריקה

תהילת העבר: 7 זכיות באליפויות אפריקה.

האיש על הקווים: צ'יקה סאר, חוקר פסיכולוגית ספורט, מאמן הנבחרת מאז 2012.

חמישייה: לואיס אדאמס (סאות' קרוליינה סטייט) ופאקו דיאו (לי יוניברסיטי) מרכיבים קו אחורי מרשים, מלאיי נודייה מפריס באסקט משחק כסמול פורוורד, ואת הקו הקדמי מאיישים חמאדי נאדייה מסקרמנטו ופייפ סאו (מאנאמה, קאטאר)

ספסל: מוחמד סנה (פונרבחלאדה), מוחמד פיי (פלאניניוקיאוס).

ניתוח מקצועי: לנבחרת הסנגלית יש צמד סנטרים הגנתיים חזק מאוד, דבר שיקשה על הקבוצות האחרות, עקב החולשה של רובן מתחת לסל. נאדייה, בימים מהשורה שחקן אנ.בי.איי סביר מינוס, צריך להתעלות בטורניר הקרוב כדי שיהיה סיכוי כלשהו לסנגלים להפתיע.

הנבחרת הזאת נראית כקבוצה בבנייה, שצפויה להבשיל בעוד כמה שנים. גיורגי דיאנג, הסנטר של הוולבס, לא ישחק בטורניר, דבר היפגע משמעותית באריות. נאדייה בן ה-26 ימלא חלק אינטרגלי בנבחרת הסנגלית המתפתחת, ויחד עם אדאמס בן ה-23 ודיאנג בן ה-24, הנבחרת הזאת יכולה להפוך לאחת הטובות בכדורסל האפריקאי, לצד קמרון המבטיחה (ג'ואל אמביד, לוק ריצ'ארד מבאה א מוטה).

חוץ מכדורסל יש להם: נבחרת כדורגל חזקה מאוד.

ומה פיני היה אומר? "אני לא מאמין שחבורת שחקני מוקה הצליחה להגיע לאליפות העולם בכדורסל".

תחזית: הדחה בשלב הבתים

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ראיתי את פורטו ריקו. היה טובים מאד מחצית ראשונה נגד האמריקאים. הם פשוט יודעים יותר טוב מהאירופאים כיצד לשחק נגד ארה"ב. זה לא אומר שהם טובים כמו הספרדים או האיטלקים ואפילו הו=יוונים. אבל נגד ארה"ב הם תמיד טובים!

  2. מעולה רועי,
    לא מבין את היוונים שמשאירים את ספאנוליס בחוץ, איתו הם יכולים להיות שווים גמר, לא שקלאת'יס רע אבל ספאנוליס זה ליגה אחרת.
    ארגנטינה אחרי השיא, קרואטיה תמיד לפניו, יוון היא נבחרת עם הרבה פוטנציאל שלדעתי תיקח את הבית הזה וגם פורטו ריקו יכולה להיות סוס שחור.

  3. הפריוויום שלכם גורמים לי להזיל ריר על המונדובאסקט. השאלה״מה פיני היה אומר?״ זה רעיון גדול! תודה רבה על הכנה מעולה לטורניר.

  4. תודה רועי – מחכים ביותר.
    הרשה לי לחלוק על הקביעה שארגנטינה הגנתית על סמך סקור ממוצע של 78:83. לחטוף 78 ב-40 דקות זה בוודאי לא הגנתי – זה מאוד התקפי בכדורסל הבינלאומי. הגנתי זה 70 ומטה.
    אני גם לא צופה להם גדולות ונצורות – לדעתי יוון וקרואטיה יסיימו לפניהם.

  5. אחלה טור רועי.

    ועכשיו את האמת, כמה הסתבכת עם השמות של הקבוצות מהליגה הפיליפינית?
    "ריין אור שיין אלסטו פאיינטרס"

  6. הפעם הפיליפינים עלו ביושר,
    אבל אם יש מדינה בעולם שמגיע לה כרטיס חופשי, זאת הפיליפינים.
    כדורסל הוא הענף מספר אחת שם, וזאת מדינה של מעל מאה מיליון איש…
    עם כל הכבוד לליטא או קרואטיה- מבחינת כמות אוהדים הם שני כפרים פיליפינים בקושי.

    כבוד.

  7. אדיר! ממש דייקת עם הציטוט של פיני על הפיליפינים.

    הרסתם לי עם הפריווים שלכם. כבר תכננתי להזדהות עם כוכבי ה NBA ולהתעלם מהטורניר, עכשיו עשיתם לי חשק לצפות בו.

  8. רועי תודה רבה.
    מדהים שזיסיס במזדקן הוא עדיין תקוון יוון כאשר ספינוליס כבר בחוץ.
    בכלל יוון סובלת מפרישות של כוכביה ספינוליס ,סופו וייתכן שגם דאמינטינדיס.

    בכ אופן מדובר בבית חלש בהרבה מהבית המקביל שסוקר אתמול.
    פרוטו ריקו נראית לי מרשימה יחסית.
    התחזית שלי
    1. קרואטיה
    2. פרוטו ריקו
    3. יוון
    4. ארגנטינה
    5. סנגל
    6. פיליפנים.
    בכל זאת לא נראה לי שיש נבחרת מהבית הזה שתסיים ב 4 הראשונות אולי אולי קרואטיה תעפיל לרבע הגמר.
    ע"פ תחזית הבית הקודם ניתן כבר להעריך את החלק הזה
    שמינית גמר ספרד רומסת את ארגנטינה
    צרפת עוברת את יוון
    סרביה מנצחת את פרוטו ריקו
    וקרואטיה הולכת עד הסוף עם ברזיל…נלך על קרואטיה.
    רבע גמר החלק הזה
    ספרד עוברת את צרפת
    סרביה גוברת על קרואטיה במלחמת עולם שלישית.
    חצי גמר ספרד מסיימת את חלומות סרביה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט