טאונס בניקס – ניתוח הטרייד / עמיחי קטן

טאונס בניקס – ניתוח הטרייד / עמיחי קטן

טאונס בניקס – ניתוח הטרייד / עמיחי קטן

על פי הדיווחים, קארל אנתוני טאונס צפוי לעבור לניקס בטרייד בו מינסוטה תקבל את ג'וליוס רנדל, דונטה דיווינצ'נזו ובחירת סיבוב ראשון (של דטרויט עם הגנות די משמעותיות). כרגע הפרטים עוד לא סגורים, כנראה שזה גם כולל צורך במעורבות של קבוצה שלישית לצורכי השלמת משכורות, ובכל זאת אנסה לנתח את הטרייד מנקודת המבט של כל אחת מהקבוצות ושל קארל אנתוני טאונס, השחקן המרכזי שעובר בטרייד הזה.

1. הניקס.

הקבוצה של תום ת'יבודו איבדה את אייזאה הרטנשטיין שחתם באוקלהומה כשחקן חופשי ותחסר את מיטשל רובינסון למשהו כמו חצי עונה, אז הצורך בסנטר היה מהותי. בנוסף לכך, ההתאמה של ג'וליוס רנדל לקבוצה קצת הוטלה בספק לאור ההצלחה היחסית בלעדיו בעונה שעברה, והחוזה הנגמר שלו היה עשוי להקשות על הניקס להתחזק בעתיד. המחשבה הראשונה שלי על הטרייד היה ששתי הקבוצות היו צריכות להעדיף את רודי גובר בטרייד ולא טאונס, בניקס משיקולי הגנה על הצבע ומינסוטה משיקולי התקפה, אבל ההיגיון של הניקס כאן ברור, כשהם הולכים על אחד מהגבוהים הטובים ביותר בליגה ומשדרגים עוד יותר את הריווח ואת משחק ההתקפה שלהם. ההתאמה של טאונס לת'יבודו ולהגנה אולי קצת מוטלת בסימן שאלה, אבל המעבר מתפקיד הכוכב השני ליד אדוארדס לתפקיד הכוכב השני ליד ברונסון לא אמור להקשות עליו, ובניקס הוא צפוי לקבל יותר ריווח, כשהחמישייה של ברונסון, הארט, ברידג'ס, אנונובי וטאונס היא יריבה ראויה לחמישייה הפותחת של בוסטון או של כל קבוצה אחרת בליגה.

הניקס כן נאלצים לוותר על דונטה דיווינצ'נזו ומאבדים עוד קצת עומק בקבוצה שנפלה מהרגליים בפלייאוף שעבר, אבל גם רנדל לא פתח את הפלייאוף שעבר ולא היה במיטבו בשני הפלייאופים שלו עם הניקס, וגם אם יש סטיגמה דומה על טאונס, הרי שהיכולת שלו בכמה צמתיים מרכזיות בפלייאוף שעבר, ובראשן ההגנה הנהדרת על יוקיץ', מראות שבסיטואציה הנכונה הוא כן הצליח להיות נכס משמעותי בפלייאוף. הניקס לקחו כאן הימור, ולא בטוח שההימור הזה יעבוד בסופו של דבר, אבל שיפרו את העמדה החלשה שלהם, ויתרו על שחקן שלא ברור איך הוא משתלב בקבוצה אחרי השינויים האחרונים והגדילו את הסיכוי שלהם ללכת עד הסוף, או לפחות להעפיל לגמר מזרח ראשון במאה ה-21.

2. מינסוטה.

הטימברוולבס מגיעים אחרי העונה המוצלחת ביותר בתולדות המועדון, ומוותרים על השחקן השני בטיבו בקבוצה, כשלפחות מבחינת ההשוואה הישירה בין רנדל לטאונס אין סיבה להניח שמינסוטה מרוויחים מהעסקה הזאת. יש לטרייד הזה צד כלכלי, וייתכן שהוא אפילו המרכזי של הטרייד, אבל גם מבחינה מקצועית הם מרוויחים את דיווינצ'נזו שישדרג מאוד את הקו האחורי ואת הקליעה מחוץ לקשת, כמו גם את רנדל שיכול להיות מגוון יותר בהגנה וכשחקן יוצר, כשהמחסור בשחקן יוצר בלט לפרקים נגד דנבר ודאלאס. המהלך הזה חשוב מבחינת הגמישות הכלכלית של הטימברוולבס והיכולת שלהם להתחזק בעתיד, אבל אני לא מהסס לומר שלדעתי זו טעות לוותר על טאונס, במיוחד כשזה מגיע דווקא אחרי עונה שבה נראה היה שמינסוטה הצליחו להוציא ממנו דברים טובים חדשים כאופציה שנייה ליד אדוארדס.

במבט רחב יותר, נדמה שההחלטה של מינסוטה לוותר על טאונס היא הבעת ספק ביכולת של מינסוטה ללכת עד הסוף בסגל הנוכחי, דווקא אחרי שהמהלכים בשנים האחרונות סוף סוף נשאו פירות והטימברוולבס העפילו לגמר מערב שני בתולדותיהם. מבין השחקנים שהם לא אנתוני אדוארדס, טאונס הוא הטוב ביותר וזה שמניב את הערך הגבוה ביותר בטרייד, אבל גם במקרה שלו הערך שהוא נתן במינסוטה גבוה יותר ממה שהם קיבלו בטרייד על הנייר. יותר מזה, למרות שרנדל הוא שחקן שהעמדה הטבעית שלו היא עמדה 4, בניגוד לטאונס, הרי שאת הריווח והקליעה שטאונס נתן רנדל לא יכול לספק, וזה בולט עוד יותר כשמדברים בהגנה על יוקיץ' בסדרת פלייאוף פוטנציאלית, ואני לא אופתע אם ההתקפה של מינסוטה תהיה השנה בתחתית הליגה אחרי שהייתה במקום טוב במרכז הטבלה בעונה שעברה.

3. טאונס.

רוקי העונה של 2016, האחרון שנבחר פה אחד עד וומבניאמה בעונה שעברה, חוזר לתפקיד הסנטר במשרה מלאה, דווקא אחרי שהתהליך שהביא אותו לעמדה 4 כמעט הושלם, כשבפלייאוף האחרון הוא זרק שיא קריירה של 5.2 שלשות למשחק, מקום 9 מבין כל השחקנים שהעפילו לגמר המזרח ומעלה, ומנגד הוא ירד ל-6.8 ריבאונדים בהגנה אחרי 9 לפחות בכל פלייאוף קודם וסיים עם 3 חסימות בלבד לאורך כל הפלייאוף בו הוא שיחק 16 משחקים. מבחינת הגבוה הדומיניקני, מדובר בהזדמנות לשחק כגבוה עם ריווח שלא היה לו באף שלב קודם בקריירה, אבל הוא גם יצטרך להראות שהוא יכול להסתדר בהגנה גם בלי החיפוי של רודי גובר, ואולי גם להיות זה שמייצר בעצמו את החיפוי בצבע.

עם זאת, סימן השאלה העיקרי הוא מה שנוגע למערכת היחסים בין טאונס ובין מאמנו החדש-ישן, תום ת'יבודו. מאמן הניקס היום אמנם הביא את מינסוטה לפלייאוף ראשון אחרי 13 שנות היעדרות, אך היה חלק משמעותי בהתפרקות של הקבוצה ההיא תוך חודשים מעטים, וההתפתחות של טאונס לא התקדמה כמצופה בקדנציה של ת'יבודו במינסוטה. מאז עבר טאונס כמה פציעות ות'יבודו עלול לשחוק אותו ולאבד אותו לקראת שלבי ההכרעה של העונה, כך שמדובר יהיה במבחן משמעותי עבור מאמן שהגיע לכמה הישגים נאים בשנים האחרונות עם הניקס, אך יהיה חייב להתנהל בצורה קצת שונה כדי לאפשר לניקס לעשות את קפיצת המדרגה הבאה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Florida man
Florida man
30/09/2024 16:18:31

מסכים עם המסקנות שלך. ניקס בהחלט יכולים להעמיד חמישיה ראויה אבל עדיין דלילים בצבע וטאונס הוא די רכיכה . מיני עשתה טרייד ממש גרוע אחרי ההתקדמות של שנה שעברה וייתכן שהסיבות הן לא מקצועיות פרופר (כסף, מיסים וכו)

Florida man
Florida man
30/09/2024 19:25:08

די דשנו בטרייד של גובר וגם לדעתי דשא לא יצמח בקבוצה שהוא הסנטר שלה. רנדל היה חושך בפלייאוף לפני 1.5 שנים מול מיאמי והטיח לבנים ללא הפסקה עד ההדחה הצפויה. מקווה בשביל מיני שנאז ריד יעשה את הקפיצה המיוחלת.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
30/09/2024 16:18:42

"הניקס כן נאלצים לוותר על דונטה דיווינצ'נזו ומאבדים עוד קצת עומק בקבוצה שנפלה מהרגליים בפלייאוף שעבר"
יופי של סיכום.
לגבי העומק של הניקס היה להם עומק ויש להם עומק.
הפיל שבחדר קוראים לו טיבס "השוחט".
כל עוד מישהוא לא מיישר אותו בנושא ניהול העומסים והרחבת הרוטציה,
טיבס הגורם #1 לתקרה הנמוכה.
הניקס בחיים לא יקחו אליפות,כל עוד השוחט שוחק

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

ניתוח מצויין.
לטעמי הניקס המרוויחה מהטרייד,על פי הכלל שהקבוצה שמקבלת את השחקן הטוב ביותר היא המרוויחה.טאונס הוא הכרח לניקס , אי אפשר לרוץ לאליפות ללא ביג מן טוב,לפתוח עונה ללא סנטר נורמלי בגלל פציעת רובינסון ,זה רע מאוד הפסדים בתחילת העונה יכולים להוביל למקום 5,6 בסוף העונה ואז לפגוש כבר בסיבוב הראשון יריב מאוד חזק ללא יתרון ביתי.
מיני עוד קבוצה שניסתה שני סנטרים בחמישיה ופרקה את החבילה.עם רנדל צריך לחדש חוזה בשנה הבאה,ובהרבה כסף.אם רנדל יעזוב ,אז בסיכומו של דבר הם מקבלים מעט מאוד עבור טאונס.בכללי מיני נחלשה בעקבות הטרייד ,אבל יש לה יותר גמישות לעתיד בזכות בחירת דראפט שיקבלו בעיסקה.

NBA בדם
30/09/2024 16:41:18

תודה על הניתוח
הניקס קיבלו את השחקן הכי טוב והכי חשוב מוצר מוגמר. הם בעיקר יודעים בדיוק מה הוא יתן להם (גבוה סופר מרווח, סקורר משני והכי חשוב – סתימת החור בעמדת הסנטר הבעייתית).
מיני קיבלו 2 סימני שאלה. רנדל איכזב עד כה בפלייאוף ודיוונצ'נזו ואדוארדס יצטרכו להוכיח שהם יכולים לשחק יחדיו באפקטיביות.
עדיף ציפור (או חתול) אחד ביד משתיים על העץ, לכן הניקס המנצחים של הטרייד.

NBA בדם
30/09/2024 18:18:39

אני לא מפקפק ביכולת של דיווי, הוא קלעי נהדר ושחקן מוכשר.
כוונתי היא שאם אדוארדס ודיווי ישחקו בעמדות 1-2, מישהו מהם יצטרך להוכיח (בעיקר הנמלה), שהוא יכול לנהל משחק בצורה טובה ולקבל מספיק החלטות נכונות. (דבר שפחות הראה עד כה כמנהל משחק).
במידה וישחקו בעמדות 2-3 לצד קונלי, יכול להיווצר מצב של חוסר גובה ומסה בעמדות הגארד והסמול פורוורד.

dekel
dekel
30/09/2024 16:55:27

תודה מצוין.לא זוכר עוד מקרה של מספר 2 שכמעט מביא את הקבוצה לגמר ומועזב ולא אופתע עם מיני יעופו סיבוב ראשון . ניו יורק נהיים מאד מאד מעניינים

רן הנרגן
רן הנרגן
30/09/2024 17:34:04
Reply to  dekel

המהלך של מינסוטה הוא תקציבי נטו

רן הנרגן
רן הנרגן
30/09/2024 17:26:42

יופי של ניתוח עמיחי.
.
לטאונס אין אופי לשרוד בניו יורק. 3 משחקים מגומגמים והקהל שוחט אותו. הוא 4 ולא יספק לניקס את מה שהם צריכים יותר מכל, סנטר הגנתי. אבל הבעיה העיקרית של ניקס זה המאמן.

עידו גילרי
30/09/2024 17:29:30

טאונס סנטר

A Ljos: Resurrection
30/09/2024 17:27:30

ראוי לציין שהעסקה עדיין לא חתומה סופית. אבל אין מה לדאוג, ההנהלה של טימברוולבס ידועה כאחת שתמיד עומדת בעסקאות.

עידו גילרי
30/09/2024 17:29:55

זה דווקא בגלל שלניקס יש סידורים אחרונים כדי לבצע.

Last edited 7 days ago by עידו גילרי
רן הנרגן
רן הנרגן
30/09/2024 18:08:36

שתי הקבוצות רוצות ששרלוט תספוג חלק מהשכר. זה סימן לעסקעות הבאות. נעשה מאד מסובך לסדר את הסכומים בעסקאות בגלל ההגבלות של הסינר השני , סף המס וההכרח להיות עם מינימום 90% מתקרת השכר

רן הנרגן
רן הנרגן
30/09/2024 20:15:30

אני חושב שגם הקבוצות לא הבינו. דוגמא קטנה. סה"כ המשכורות של ג"ס נמוך בערך ב 1.5 מיליון מהסינר הראשון שאסור להם לחצות. בחוזה של לוני יש בונוס של 1 מיליון שמוגדר כלא סביר ןלכן לא נכלל בסיכום אבל כשמחשבים את המשכורות עבור עסקה הבונוס כן מוכלל. במה שאני מצאתי ב CBA כתוב שבונוס לא סביר יחשב בשנה הראשונה של החוזה. לא ראיתי התיחסות לשנים אחרות ולדעתי ג"ס חשבו כמוני ועכשו מנהלים מאסק שקט עם הליגה. זו גם הסיבה להתמכבשות עם ההחתמה של POST

A Ljos: Resurrection
30/09/2024 18:49:24

גם ל-A-Rod & Company town היו סידורים אחרונים, לא?
מאמין שזה יצא לפועל אבל. יש מספיק שארלוט בליגה לכולם. אחרת זה יהיה ממש מביך למינסוווטאים לפגוש את טאונס בחזרה באימונים שבוע הבא.

עידו גילרי
30/09/2024 19:23:08

שיעשה באטלר.
You can't win without me

עידו גילרי
30/09/2024 19:23:47

והסידורים של מינסוטה הם בעיקר הטריגר לעסקה לא אבן בדרך שלה.

עידו גילרי
30/09/2024 17:29:09

לאון רוז ממשיך לאסוף את הבחורים שלו (למרות שהוא גם נתן אחד ולמרות שמאמי לא בחבורה הזו).
שיוריד את העיניים מבוקר.

וניל טרופי
וניל טרופי
30/09/2024 18:31:17

אכנס פה לדעת מיעוט ברשותכם, קאט רך מדי בדיוק ההיפך מרנדל מבחינת קשיחות. רנדל גם זורק לשלוש וגם יודע להכנס לצבע ובעיקר להכניס טירוף בחבריו לקבוצה. אלמלא הפציעה שנה שעברה הניקס עוברת את אינדיאנה. מיני שוב עושה טרייד שמפתיע את כולנו ואם בפעם האחרונה הם הגיעו לגמר מערב השנה אחרי הטרייד והחלשות המערב אני רואה אותם בתור הקבוצה לנצח שם.
*בהנתן בריאות כמובן….

wadi
wadi
30/09/2024 18:38:01

תודה. קשה לדעת אם המהלך יצליח (מבחינת הניקס) בגלל הסיבות שציינת. לדעתי גם העובדה שהחמישיה השתנתה כמעט לחלוטין לעומת פתיחת העונה הקודמת תקשה על הקבוצה. מה שכן, נחמד לשם שינוי שאשכרה השקיעו מחשבה בבנייה, ואני מאמין שעובדים גם להביא סנטר הגנתי.

עידו גילרי
30/09/2024 18:39:21
Reply to  wadi

מה רובינסון אמור להיות בדיוק?

wadi
wadi
30/09/2024 18:47:48

שחקן טוב עם בעיית כשירות. הייתי מעדיף מישהו פחות מוכשר אבל יציב כמו תייס. בגדול גם סימס לדעתי ישתפר בסיטואציה החדשה עם כל האיכות מסביב, עדיין לא בונה עליו.

עידו גילרי
30/09/2024 19:21:40
Reply to  wadi

חחח, תייס רחוק מלהיות סמל ליציבות או כשרות.

wadi
wadi
30/09/2024 19:31:47

תייס כמשל.

עידו גילרי
30/09/2024 19:33:19
Reply to  wadi

בסדר. לא חושב שיש לכם כאופציה מהספסל משהו מוצלח יותר שמחכה לכם בחוץ.

Berch
30/09/2024 18:53:40

האמת לא באמת הבנתי את הטרייד.
כנראה עניין כלכלי אבל גם זה לא זורם כי מינסוטה סוף סוף בטופ עם שחקן צעיר שמתפתח.
והניקס יכלו להביא עוד מסה לצבע.
מוזר
אולי עוד כמה חודשים נגלה את הסיבה האמיתית למה החתול החליט לעזוב את מינסוטה ככה בהפתעה
🤣

עידו גילרי
30/09/2024 19:22:14
Reply to  Berch

אתה קצת מבלבל בין מי מחליט ומי מחליטים עבורו.

Stockton2Malone
30/09/2024 19:28:02

טקסט מצוין עמיחי.
קצר וקולע.
גם חשבתי לכתוב ניתוח טרייד, הקדמת אותי

אשך טמיר המקורי
30/09/2024 19:40:49

יש פה טעות אחת קשה, ההנחה שתיבס יכול להתנהל בצורה קצת שונה.

golan
golan
30/09/2024 21:29:48

ניתוח טוב.
הניתוח שלי : טרייד שתלוי בזה שתיבס ישתנה, קאט ישמור ויחפה בצבע כמו סנטר ורנדל יצליח במינסוטה, הוא טרייד רע. גם אם הם חוסכים כסף, זה עדיין הרבה פחות ממה שהם נתנו עבור גובר לפני שנתיים ולאור זה שקאט שחקן יותר טוב, נראה לי שיכלו לקבל עבורו יותר.

IDO
IDO
01/10/2024 7:28:07

לא מסכים.
מינסוטה הגיע לתקרה שלה שנה שעברה, והסיבה שהיא לא עלתה יותר גבוה זה בגלל הפאסיביות של טאונס. אין לו את זה.
קרמיט הוא אמויפי ואלוף עתידי, לשים לו בצוות את טאונס זה משקלות על הרגליים שלו.
בנוסף היתה חסרה קליעה במהירות. זה וויצנזו. רנדל יאלץ להתיישר למקומו עד ינואר אם לא יצליח יוחלף. יש את רודי גובר הסנטר אז ההימור הוא קטן יחסית.

ניו יורק הימרו פה על פוטנציאל של טאונס וכייצד הוא יתפקד תחת טיבס.
אם הוא החולייה שתגרום להם לנצח את בוסטון. אולי? אבל לפחות זה נותן להם סיכוי.

עידו גילרי
01/10/2024 7:57:46

זה שהם לא סגרו את העניינים עדיין נהיה גרוע כי היום מתחיל מחנה אימונים וטאונס לא יוכל להיות שם.

תומר
תומר
01/10/2024 11:13:16

לדעתי שתי הקבוצות הפסידו מהטרייד
טאונס לא שחקן גרוע אבל הוא פשוט לא מתאים לסגנון של הניקס. נראה לי שהיה להם עדיף לקבל את נאז ריד ולהשאיר אצלם את דיווינצ'נזו ואולי גם לקבל תוספת, בחירת דראפט או משהו

מינסוטה קיבלו את רנדל שאולי משדרג להם קצת את ההגנה אבל משנמך את ההתקפה
זה גם אומר שגובר (בן 32) יצטרך להיות יותר זמן על הפרקט מה 34 דקות שלו בעונה שעברה
אני מניח שנושא התשלומים היה משמעותי למינסוטה, נראה לי שהם מתכננים על עוד מהלכים, כי אחרת אני לא בטוח שאני מבין את השיקולים שלהם

Eldad Ben-Moshe
05/10/2024 6:00:01

תודה עמיחי
טאונס היה חלש מאוד בסדרה האחרונה של מינוטה בפלייאוף לטעמי, וסימני השאלה סביבו בפלייאוף מובנים לי
מה שאני חא רואה שמדברים עליו זה השאלה האם דיוינצנזו ישחזר את היכולת מהעטנה הקודמת. זה לא טריוויאלי שכן עוד לםני הטרייד ובטח שאחריו

ירון, החלום
ירון, החלום
06/10/2024 20:33:08

בס"ד
תודה רבה.. ניתוח מרתק.
2 שחקנים לא. ממש בריאים ולא יציבים.
בסוף יתגלה ש dv זה הגניבה