מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1. מה הטוב והרע בטרייד של טאונס לניקס

מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

עונת 2024-25 עומדת להיפתח, אבל לא לפני שטרייד מטרף חושים לאוהדי הניקס (וכמובן אוהדי מינסוטה, אבל כאוהד ניקס אני מדבר על הצד שלהם בדיל הזה) קרה ממש בדקה ה-89: הניקס נראית כפותרת את בעיית הסנטר שלה כשקיבלה את כוכב מינסוטה קרל-אנטוני טאונס, כשעבורו היא מעבירה למינסוטה את הפורוורד ג'וליוס רנדל ואת שחקן ה-'וילנובה-ניקס' שלה – דונטה דיבינזנזו.

הטרייד הזה ממלא את חסרונו של אייזיה הרטנסטיין שעבר לאוקלהומה סיטי ת'אנדר כפרי אייג'נט, וחסרונו של מיצ'ל רובינסון הפצוע. כאשר מיצ'ל יחזור? לניקס תהיינה אפשרויות רבות, אחת מהן היא לשחק עם רובינסון בסנטר וטאונס בפאור-פורוורד. זה שיפור גדול מאשר לשחק ב-4 ו-5 עם פרשס אצ'יוואה או ג'ריקו סימס. עם ג'יילן ברונסון מאחור, ומייקאל ברידג'ס, וג'אש הארט, האפשרויות בניקס הן רבות. צרות של עשירים, כמו שראומרים החברים שלי מערד.

השאלה העיקרית שמיד קופצת לראש היא כיצד טאונס ישמש כ-RIM PROTECTOR – 'שומר טבעת' – בסכימה של המאמן ת'יבודו. במינסוטה היה את רודי גובר לשמש כמגן מטבעת ראשי. נגד טאונס יריביו קלעו ב-67% באזור הצבע. רק לשם השוואה, נגד מיצ'ל רובינסון קחעו 62% ונגד הרטנסטיין – אחד ממגיני הטבעת הטובים בליגה – רק 57%.

בניו יורק פוסט כבר חולמים על פיק-אנד-רול של ברונסון-טאונס, וריר של סיפוק ושמחה יוצא מאותיות של העתון.

החסרון? הניקס כבר נמצאת ב'אפרון השני' עם סך משכורות של 194 מיליון:

קבוצה נכנסת ל-"SECOND APRON" כשסך המשכורות שלה הוא 182 מיליון. הימצאה באפרון השני מאיית את החסרונות הבאים:

  • Teams cannot use a trade exception generated by aggregating the salaries of multiple players
  • Teams cannot include cash in a trade
  • Teams cannot use a trade exception generated in a prior year
  • First-round picks seven years out are frozen (unable to be traded)
  • A team's first-round pick is moved to the end of the first round if they remain in the second apron for three out of five seasons

הניקס תעבור את האפרון השני עם תוספת המשכורת של טאונס, ובהיות הניקס שלוש שנים באפרון השני, בחירת הדראפט העתידית הראשונה של הניקס – לא משנה באיזה מקום היא בסיבוב הראשון – עוברת למקום האחרון בדראפט. זהו עונש רציני ורוב הקבוצות נמנעות מלהגיע לשלוש שנים באפרון השני למנוע אותו. הניקס תהיה עם טאונס שלוש שנים באפרון השני כבר בעונה הבאה (גם הבוסטון סלטיקס תסבול אותו עונש).

2. למה ג'יילן בראון מכנה את מאמנו ג'ו מזורלה "THE BELOVED PSYCHO" – 'הפסיכי האהוב'!

ג'יילן בראון מגלה דברים על מאמן הסלטיקס שלא ידענו. הוא אומר ששני הימים הראשונים במחנה האימונים היו 'רצח'. הם זכו בטבעת ה-18 בהסטוריה של הג'ייסון טאטוםסלטיקס? עליהם לחג וג ולקחת דברים בקלות?

"לא בספר של ג'ו מזורלה", אומר ג'יילן בראון. "מחנה האימונים הוא מחנה ייסורים. כושר גופני…DEFENSIVE STUFF. עלינו לדחוף את עצמנו יותר מאי-פעם בעבר. רק הגענו למחנה והוא מד'בר על 'בכק-טו-בק'. "אבל אני לא מתלונן. אני אוהב את זה. ג'ו הוא INTENSE. למעשה הוא PSYCHO", אומר בראון עם חיוך, והוא ממשיך:

ג'ייסון טאטום ממשיך: "ג'ו כבר מכתיב לנו SHIT לעונה הבאה. אני אומר לג'ו, 'הירגע. זה עתה זכינו באליפות'. אז ג'ו מגיב: 'אנחנו לא מתאמנים לאליפות. אנחנו מתאמנים ל-בק-טו-בק', שזה הרבה יותר קשה. לכן מחנה האימון יהיה הרבה יותר קשה. 'אנחנו לא מתאמנים לאליפות', אומר לנו מזורלה שוב ושוב. 'אנחנו מתאמנים לבק-טו-בק'!

Cooper Flagg. 3 – מוכן להגדיר מחדש את המושג "סופר-סטאר"

הקטע הזדה מבוסס על מאמרו של Ricky O'Donnell ב-ESPN: כיצד קופר פלאג מתבגר להיות מוביל הדור הבא של הסופרסטארים ב-NBA

קופר פלאג הגיע לאימון נגד נבחרת ארה"ב בהכנתה לךאולימפיאדת פאריד עם כלום להפסיד והכל להרוויח. הוא היה הצעיר בחבורה שהתאספה כקבוצה לשחק נגד נבחרת ארה"ב ששחקניה מבוגרים עם PEDEGREE – מערכת יוחסין שפלאג רק חולם עתה להגיע לרמתה.

האם הוא כבר הגיע? זוהי שאלה מגרה שתוך שנה-שנתיים נדע את התשובה לה.

הוא נכנס לעולם כדורסל בו הכל היה שונה: המהירות, האגרסיביות, הכוח. ורמת שחקנים שהוא ראה רק בטלוויזיה. הוא מיד קלט שהוא לא יקבל את הכדור כפי שהוא רגיל מביתו במיין. כל השחקנים שהיו איתו הגיעו לשלושת ימי אימון בהם יצטרכו להוכיח שהם-הם שיכולים לתת משחק הכנה טוב לקבוצה הטובה ביותר בעולם. הוא הבין כמעט מיד שאם הוא רוצה את הכדור עליו להשיג אותו בעצמו.

הוא היה פיקח מספיק להבין שעתה כל פוזשיון זו הזדמנות לחיים, ושעליו להשאיר מאומה על הפארקט. וזה בדיוק מה שהוא עשה במשחקים נגד נבחרת ארה"ב:

There was Flagg crashing the glass and finishing putbacks over elite big men. There he was rotating for weak side blocks, and forcing steals at the defensive end. There he was giving second and third efforts on almost every possession.

מי שחזה במשחקים (מעט אנשים כי משחקי המבחן היו סגורים לצופים מהחוץ) לא האמינו כיצד צעיר בן 17 משחק ללא מורא ופחד נגד כוכבי TEAM USA. יכול לחשוב שהוא-הוא המבוגר לפי השלווה, הבגרות, וה-POISE במשחקו. הוא הפך לצעיר בן ה-17 המדובר ביותר בעולם הכדורסל. הוא ביסס את עצמו כשחקן שמאמן לא ירצה להוריד ממהפארקט. בנבחרת U17, בגמר נגד ספרד, הוא סיים עם 10 נקודות, 17 ריבאונדים, 8 גניבות, ו-6 חסימות. הוא הוכיח את עצמו כשחקן שיכול לשלוט במשחק בלימ שהוא דורש את הכדור כל הזמן: he introduced himself to the broader basketball public for the first time as the player who could dominate without demanding touches while vacillating through a variety of less heralded roles.

אחד בדורו: הוא 2.06 מ' שיכול לשחק כל תפקיד מרכז ועד סנטר . כל מה שהוא עושה זה להיות ריבאונדר, חוסם, וסותם את אזור הצבע כשהוא משחק '4' או '5', ולהיות קלעי מרחוק עם חדירה מצויינת וראיית משחק שכבר הגדירו כ-'עליונה', ומוסר מצויין כשהוא משחק 1, 2, או 3.

. After watching him score against Jrue Holiday, rip threes over Anthony Davis, and finish layups through Bam Adebayo on the Olympic Select Team, it doesn’t feel like a stretch to say Flagg could very well be a generation-defining talent.

4. האם דונטה דיבינזנזו קיבל את הטרייד החדש למינסוטה בשמחה?

לפי  a report from SNY’s Ian Begley, לדונטה דיבינזנזו נאמר שעם התוספת של מיקאל ברידג'ס, הוא יעלה מהספסל. אחרי העונה המצויינת שהייתה לו, הוא היה תחת הדיעה שהוא תפס מקום קבוע בחמישייה. זה מה שהוא עשה בעונה האחרונה:

Last season, his first with the Knicks, DiVincenzo played in 81 games and started 63 of them. He averaged 15.5 points on 44.3 percent shooting, and he made an average of 3.5 three-pointers per game. It was a true breakout season for the 27-year-old guard. It’s understandable why DiVincenzo might not have wanted to have his growth stunted after such a great season.

Pelicans extend Jose Alvarado on 2-year, $9M deal. 5

Alvarado, 26, had one year and $1.9 million left on his deal and now will be signed with the Pelicans through the 2025-26 season with a player option for 2026-27.

6. קטע מההסטוריה:

"I can stand there and outshoot him all day long" – Dale Ellis on who would win a 3-point contest between him and Stephen Curry

stephen-curry© Provided by BasketballNetwork.net קרדיט:

לפני שסטפן קרי חולל מהפכה בזריקת ה-3, צלפי שלשות היו 'FAR AND FEW BETWEEN, יעני מעטים מאד. אחד הגדולים שבהם היה דייל אליס כשבתקופה מסויימת בש נות ה-90 נחשב לצלף השלשות מספר 1 ב-NBA.

ההשוואות לסטפן קרי הן כמובן נושא מרתק להשוואה. הוא נשאל ע"י ספורטס אילוסטרייטד כיצד הוא היה עומד בתחרות שלשות נגד סטפן. הוא הגיב:

"I can't get up and down the court like Stephen Curry, but I can stand there and outshoot him all day long," the 3-point legend told Sports Illustrated.

Dale's praise for Curry

הוא טוען שהוא היה שם כסף בתחרות שלשות נגד סטפן כשהוא – דייל – היה בטופ הכושר שלו, אבל באותו זמן הוא מודה שסטפן קרי הוא קלעי השלשות הגדול ביותר שראה העולם.

אליס זכה לכינוי 'THE SILENT ASSASSIN. עונתו הטובה ביותר הייתה 1988-89 בא קלע בממוצע 27.5 נק' למשחק וזכה להיות אול סטאר, ובקבוצה השלישית של ALL NBA. הוא היה גם הראשון לקבור יותר מ-1000 שלשות.

השליטה שלו מה-3 לא ארכה זמן רב כי אז הגיע צעיר ל-NBA בשם רג'י מילר, ומיד אחריו ריי אלן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
29/09/2024 2:34:56

תודה מנחם
הניקס סגרו את פינת הסנטר הבעייתית. ההגעה של מיקאל הפכה את ההחלטה להיפרד מדיווינצ'נזו לסבירה, ומרנדל הם רצו להיפטר, כך שהם עשו מהלך נבון.
מיני קיבלה קלעי יוצא מן הכלל, אבל גם שחקן שפישל עד כה בפלייאוף ולא מרווח מספיק את המגרש בניגוד לקאט. הימור מעניין, בעל פוטנציאל גדול אבל מאוד טריקי. די בקלות ניתן לחשוב על אי התאמה בין רנדל לגובר שיזרקו בלטות בצוותא. במקרה כזה הניקס היא המנצחת בטרייד בפער, אבל עוד חזון למועד.