סרינה מגיעה ל-USA OPEN (הניפתח ממש עתה) בטרוף / מנחם לס

 

הטוסיק ששווה 20 גראנד סלאמים!

סרינה ויליאמס מגיעה ל-USA OPEN אחרי עונת 2014 מזוויעה. הדבר היחידי שימנע את עונת 2014 מלהיות הדיזסטר הגדול מאז הפכה אלופה הוא נצחון חד וחלק ביו.אס.אופן, ואם תעשה זאת היא תהיה האלופה פעם שלישית ברציפות, דבר שלא נעשה מאז אמצע שנות ה-70'.

"אפילו אם היא תנצח את ה-US OPEN עונת 2014 תהיה רעה עבורה" – אמר מאמנה הצרפתי (שאולי הוא גם ה-LOVER שלה) פטריק מורטוגלו. "אבל אם היא תפסיד, זאת תהיה העונה הגרועה ביותר שהיתה לה מאז החלה להיות אלופה. זה יהיה DISASTER בקנה מידה קולוסאלי. היא  ח-י-י-ב-ת  לנצח. אין כל שאלה בנידון!".

אבל "עונה רעה" עבורה היא הרבה יותר טובה מ-"העונה הגרועה ביותר", ולמזלה מתחיל להיראות כאילו היא מצאה את עכצמה וחוזרת להיות סרינה 'הרעה' על משטח הטניס. היא עשתה חימום עם שני נצחונות החודש בסטנפורד וסינסינטי, ולפני 8 ימים היא שיחקה את הסט וחצי הטוב השנה נגד אנה איבנוביץק' בווסטרן אופן לפני 8 ימים. היא נראתה שוב כסרינה הבלתי ניתנת לפיצוח. היא שיחקה את הטניס הטוב ביותר שלה כל השנה, ואולי אפילו בשנתיים-שלוש האחרונות. "אםן אוכל לשחק באותה רמה", היא אמרה, "זה צריך להספיק לנצח את האופן".

נצחון באופן ייתן לה גם את הדרוג מס' 1 בסוף השנה, דרוג אותו היא מחזיקה כבר 79 שבועות רצופים (השיא הוא 80 של מרטינה הינגיס) למרות שכל העונה היא לא ניצחה אף מייג'ור. היא 3-0 באוסטרליה, צרפת, ווימבלדון, והיא תקועה ב-17 נצחונות גראנד סלאמס מבלי יכולת לנצח מס' 18, שיא השייך למרטינה נברטילובה וכריס אוורט.

בשנת 2013 היא חרשה אתץ הטור עם 78 נצחונות ו-11 תוארים, כולל מס' 16 ו-17באליפות צרפת ויו אס אופן. אז מה קרה פתאום העונה?

"I STARTED THE SEASON TOTALLY EXHAUSTED", היא אומרת, ורק בין וימבלדון ועתה הצלחתי ממש לנוח ואני מאמינה לחזור לעצמי". היא מגלה דבר נוסף: "בסוף 2013 הרגשתי שאני יותר מדי מלאה מטניס. התחלתי לא ליהנות מהמשחק, וכשאני לא נהנית, אינני מסוגלת לשחק במיטבי".

כמובן שהאהבה שלה לניו יורק היא גורם נוסף להתלהבותה החדשה. "אין מקום בעולם בו אני מרגישה 'טניס' כמו ב-US OPEN. אני לא יודעת בדיוק למה, אבל זוהי עובדה. הקהל, הרעש, הסקייליין של העיר, הכל תורם לי להרגיש 'טניס' נטו. כאן אני במיטבי".

מה שעוד קרה הוא שיריבותיה גילו שיש סדקים במשחקה. לפני שנתיים-שלוש אף אישה בעולם לא הרגישה שיש לה סכוי נגדה. היום זה השתנה. "אנחנו מרגישות מעט VULNERABILITY אצלה", אמרה האוסטרלית סמנטה סטוסור (שגברה על ויליאמס בגמר כאן ב-2011). אנחנו עדיין יודעות שהיא הטובה ביותר, אבל אנחנו גם יודעות שהיא לא הטובה ביותר כל הזמן, וניתן לנצחה ביום נתון". כפי שעשתה אחותה וונוס לראשונה זה 5 שנים בחצי גמר מונטריאול.

"כששחקנית מהעשר ראשונות משחקת את הטניס הטוב ביותר שלה, וסרינה לא משחקת את הטוב ביותר שלה, היא היום ניתנת לפיצוח", אומרת כריס אוורט. "בעבר היא היתה מנצחת אפילו בימים בהם לא היתה במיטבה. זה יותר לא קורה!".

נראה שהיא חזרה למיטבה בזמן הנכון. היא מסוגלת לשנות עונה בינונית לעונה טובה. "אני מלאת בטחון" היא אמרה אמש במסיבת העתונאים האחרונה לפני האופן. "אני גם מלאת בטחון, גם נינוחה, וגם בא לי לשחק".

כששלושת הדברים האלה מחוברים אצלה, קשה מאד לגבור עליה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. איזה חמוקיים ינעל דין העולם
    עם כזה טוסיק שהיא עומדת במפליי הניאגרה היא חייבת דרקון
    חצי ישבן בצד האמריקאי חצי בצד הקנדי

  2. לו רק הייתי כדור טניס , בכמה ליטופים וחבטות של גן עדן הייתי זוכה.
    האישה הזו פצצת מרגמה.היא מרסקת לאנשים את המח.

  3. איזה ישבן אינעל העולםםםםם!!!
    איך משיגים אותה לפי שעון מערב או מזרח?
    עוזי נדלק פה התחלתי להזיע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט