אירועי דיומא – 08.09.2024 – כדורסל, אופניים וטניס

אירועי דיומא – 08.09.2024 – כדורסל, אופניים וטניס

אירועי דיומא – 08.09.2024 – כדורסל, אופניים וטניס

גביע ווינר / עמיחי קטן

הכדורסל המקומי חוזר עם טורניר ההכנה של גביע ווינר, והפעם בפורמט מעט יותר ארוך. שתי הקבוצות שהעפילו לגמר הליגה בעונה שעברה, מכבי והפועל תל-אביב, ממתינות בשלב רבע הגמר, ואילו יתר תריסר הקבוצות התחלקו ל-3 בתים, אשר בכל אחד מהם תשחקנה 4 קבוצות. בסיום שלב הבתים בן 3 המשחקים, תעפלנה שתי הקבוצות הראשונות מכל בית לשלב רבע הגמר, שם נמצאות כבר, כאמור, שתי הנציגות של תל-אביב.

בבית א' תשחקנה עירוני קריית אתא, הפועל חולון, הפועל עפולה והפועל באר-שבע/דימונה, בבית ב' תשחקנה מכבי עירוני רמת גן, הפועל חיפה, בני הרצליה ואליצור עירוני נתניה, העולה החדשה, ובבית ג' תשחקנה הפועל ירושלים, עירוני נס ציונה, הפועל גליל עליון והפועל גלבוע/גליל, העולה החדשה הנוספת.

18:30 הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה:

אלופת 2010, סגנית האלופה ב-2011 ו-2021 ואלופת הליגה הבלקנית ב-2012 ו-2013 חוזרת לליגה הבכירה לאחר היעדרות של עונה אחת. שרון אברהמי מגיע לאמן את הקבוצה אחרי קדנציה מוצלחת וארוכה ביותר בקריית אתא וליקט קבוצה צעירה ומסקרנת ויקווה לעשות איתה את מה שהוא עשה בקריות, כלומר עונה סולידית בלי סכנת ירידת ליגה לפני עונת פריצה לצמרת. נס ציונה מגיעה אחרי עונה בה היא השתחלה בקושי לרבע הגמר וחטפה שם תבוסות צורבות ממכבי ת"א, והפעם עם עמית שרף, שהגיע מחולון, על הקווים, ועם ראיין טורל שהתפרסם כשהוביל את ישיבה יוניברסיטי במכללות.

20:30 אליצור עירוני נתניה – בני הרצליה:

העולה החדשה השנייה נודעה בשנים האחרונות כמקפצה לבוגרים עבור שחקנים צעירים, ובין היתר עברו שם צעירים מוכשרים כבן שרף, איתי מושקוביץ', ורועי פריצקי שחזר כעת לקבוצה, ובעבר שיחק שם גם ג'סטין רובינסון, הבן של דיוויד רובינסון מהספרס. גם בליגה הבכירה נתניה שומרת על מעמדה כקבוצה נוחה לצעירים, והעונה ישחקו שם אילי דולינסקי, שחר דורון ומקסים פילוננקו, שלושה משחקני נבחרת העתודה בקיץ האחרון. הרצליה הביאו שחקן מרכזי אחר מהעתודה, וזהו אלון מיכאלי, אבל בסגל של יהוא אורלנד, קלעי השלשות המצטיין שמאמן לראשונה בליגה הבכירה, יש גם שחקנים ותיקים יותר, ובראשם פרדריק בורדיון שיפתח עונה שמינית בארץ ושנייה בהרצליה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 21 ואחרון

קטע 20 של אתמול היה מרובה אירועים כפי שהיה מרובה פסגות (שבע סך הכל). קבוצת הבריחה כללה כצפוי כמה מהרוכבים שהתמודדו על חולצת המטפסים כפאבלו קאסטריו, מארקו פריגו מ-IPT וגם שני החברים לקבוצת האמירויות, מארק סולר וג'יי ויין, שנאבקו ראש בראש על החולצה. הדבוקה הותירה לבורחים חבל קצר יחסית, כשדווקא החברים מקבוצת בורה של המוביל פרימוז' רוגליץ' החלו ליפול כמו זבובים (במה שנחשד בהמשך כהרעלת מזון), אם כי רוגליץ' נראה כתקנו. בחזרה לבריחה, ויין אסף את הנקודות בפסגות הראשונות על מנת לעלות להובלה בקטגוריה, אלא שבריחה קדימה של סולר לפני הפסגה החמישית העניקה לו את מירב הנקודות על הפסגה, והשוותה את מאזן הנקודות בין השניים, מה שהעניק באותו הרגע את החולצה לסולר עקב איכות הנקודות. בינתיים דבוקת הפייבוריטים הלכה והתקרבה מאחור, והיה ברור שתתפוס את הבורחים עוד לפני הפסגה הלפני אחרונה. עוד לפני שהדבוקה הדביקה את הבורחים כוחותיו של סולר תשו, בעוד שויין הצליח להישאר עם הדבוקה, מה שבהחלט סייע לו בהמשך. הקצב של הדבוקה הותיר מאחור את קרלוס רודריגז, מה שחיסל את חלומותיו לזכות בחולצה הלבנה. לאחר שהדבוקה אספה את הבורחים בדרך לפסגה זו קיבלנו עוד התקפה מחבר קבוצת האמירויות – פאבל סיבאקוב. הרוסי-צרפתי חצה ראשון את הפסגה, בעוד שחברו ויין חצה בהמשך את הפסגה רביעי על מנת להשיג את שתי הנקודות שהבטיחו לו את הזכייה בחולצת המטפסים (על מנת להצטרף לקיידן גרובס, שהבטיח מזמן את החולצה הירוקה). בטיפוס האחרון והקשוח לפיקון בלאנקו קיבלנו מתקפות כל בכל בהילוך איטי של החברים בדבוקת הפייבוריטים, שהאפקטיבית שבהם הייתה של אדי דנבאר, שהצליח להדביק את סיבאקוב, ובהמשך אף לעקוף אותו. האירי מקבוצת ג'ייקו אלולה הצליח לשרוד את כל נסיונות ההתקפה של החברים מאחוריו על מנת לחצות ראשון את הקו, בפעם השנייה במירוץ זה. מאחוריו היה זה לבסוף אנריק מאס שהצליח להגיע ראשון בין הפייבוריטים, תוך שהוא מקדים את רוגליץ' בשלוש שניות. המוביל עד לפני אתמול, בן אוקונור, רשם עוד הופעה הירואית, כשהצליח להגיע 14 שניות בלבד לאחר המנצח, מה שהותיר אותו גם בסיום קטע זה במקום השני. כך שבסיום הקטע עמוס האירועים, רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ לפני אוקונור (2:02+), מאס (2:11+), קאראפאז (3:00+), גודו (4:48+), סקלמוס (5:18+), ליפוויץ (6:26+), לאנדה (6:57+), סיבאקוב (8:50+) ורודריגז (10:31+).
קטע 21 של היום, שיסיים את המירוץ, ייערך כרגיל במדריד, אך שלא כרגיל יהיה במתכונת של קטע נג"ש. זהו קטע שטוח לחלוטין, באורך 25 ק"מ, שלא צפוי להיות טכני מדי. בכל הקשור ל-GC, הרי שפרימוז' רוגליץ' הוא השען הטוב מבין חברי ה-GC, ונצחונו במירוץ לא אמור להיות מוטל בספק (בתקווה שהרעלת המזון שפשטה במחנהו תמשיך לדלג עליו). את העניין המרכזי נקבל במאבק על הפודיום: השלישי אנריק מאס, המפגר בפער קטן מהשני בן אוקונור, נראה כשען מעט יותר טוב מהאוסטרלי, ואמור על הנייר לעקוף אותו בדירוג (על מנת להגיע בפעם הרביעית למקום השני בוואלטה). אשר למקום האחרון בפודיום, הרי שהרביעי ריצ'רד קאראפאז הוא בעיקר שען לא עקבי, ויידרש למאמץ ניכר על מנת לקזז את פער הדקה שיש לאוקונור עליו. במאבק על החולצה הלבנה צריך לקרות הרבה כדי שמתיאס סקלמוס, שהוא שען מצויין, יאבד את יתרון הדקה שיש לו על פלוריאן ליפוויץ (שען טוב גם הוא). בכל הקשור לניצחון בקטע, הרי שמלבד אלה שהוזכרו כאן כשענים טובים, נוכל למנות כאן חברים כברנדון מקנולטי (אם התאושש מאותה ההתרסקות), שטפן קונג, אדוארדו אפיני, מתיאס ואצ'ק, מאורו שמיד ונלסון אוליברה. שידור ביורוספורט או בלינק הזה מ-16:30.

הקלאסיקה של במר

הקלאסיקה של במר היא מירוץ חד יומי על אדמת גרמניה, המתחיל ומסתיים בעיר המבורג. התוואי של המירוץ שטוח כמעט לכל אורכו, מלבד מספר טיפוסונים בחלק המסיים שלו. מבחינת המשתתפים, מדובר בערך בדבר הכי קרוב שניתן למצוא הקרוב לאליפות העולם למאיצים. מצבת המתחרים כאן תכלול חברים כיאספר פיליפסן, יונתן מילאן, טים מרלייה, אולאב קואי, ארנו דה לי, ארנו דמאר, ביניאם גירמאי, פיל באוהאוס, בריאן קוקאר, מריין ואנדנברג, אלברטו דאינזה, פרננדו גביריה, אלכסנדר קריסטוף, יורדי מיוס, קיילב יואן ואליה ויויאני. את קבוצת IPT ייצג פסקל אקרמן, שיקבל בין השאר סיוע מאלוף ישראל, עודד קוגוט. שידור ביורוספורט או בלינק הזה מ-13:15.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב – גמר הגברים

ארינה סבאלנקה זכתה בלילה בתואר גרנד סלאם השלישי שלה והראשון בניו יורק, כשגברה 7-5 7-5 על ג'סיקה פגולה מארה"ב. הבלארוסית בת ה-26 שיחקה באופן התקפי למדי, מה שבהתבטא ב-40 הווינרים שאותם חבטה. הטניסאיות לא שמרו על חבטות ההגשה שלהן לאורך ההתמודדות ושברו זו את זו מספר פעמים, עד שסבאלנקה הכריע את שתי המערכות לטובתה.

21:00 (יורוספורט): יאניק סינר (איטליה) – טיילור פריץ (ארה"ב): בעוד שסינר כבר זכה העונה באליפות אוסטרליה ומגיע כבר מספר שנים לשלבים המתקדמים של טורנירי הגרנד סלאם, יריבו בן ה-26 פרץ משמעותית העונה, כשהעפיל לרבע הגמר באוסטרליה ובווימבלדון ולשמינית הגמר ברולאן גארוס. פריץ, שאמו הצטיינה אף היא בענף בסוף שנות ה-70, יופיע לראשונה בגמר גרנד סלאם וישתדל ליהנות מהתמיכה הגדולה של עשרות אלפי הצופים שיעודו אותו ברובם. המדורג 12 בעולם הספיק כבר לנצח בטורניר הנוכחי טניסאי מהעשירייה הראשונה (אלכסנדר זברב ברבע הגמר) וישאף לגבור הפעם על המדורג מספר אחת בעולם ולהפוך לאמריקאי הראשון שיזכה בטורניר מדרג זה, מאז אנדי רודיק ב-2003. לשם כך, פריץ יצטרך, בין היתר, להביא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר (כפי שעשה לאורך כל הטורניר) את מכות ההגשה החזקות שלו וחבטותיו העוצמתיות מכף היד מן הקו האחורי. כך או אחרת, ללא קשר לתוצאת הגמר, פריץ עשה חיל בטורניר, שהיה מוצלח מאוד לטניסאי ארצו. למרות כל הרשום לעיל, יאניק סינר מועמד לנצח. האיטלקי בן ה-23 הגיע לניו יורק בכושר מעולה, לאחר שזכה בטורניר המאסטרס בסינסינטי לפני מספר שבועות, ושיחק היטב לאורך השבועיים האחרונים בניו יורק.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
77 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידו גילרי
08/09/2024 7:25:55

עד שאני לא רואה את רוגליץ' חוצה את קו הסיום בשלום ובאדום אני לא ארגיש בטוח. הוא מסוגל למצוא לדרך לתפוס גם הרעלה באיחור.
בכל מקרה אם הוא יעמוד באתגר הזה כמו שאור ציין זה יהיה סוויפ של סלובניה לגרנד טורס השנה. במבט קצת יותר כללי. עד ל2019 – אפס פודיומים בגרנד טורס לסלובניה. מאז ב-18 מירוצים 9 ניצחונות ו-15 פעמים על הפודיום (פוג מעולם לא ירד מהפודיום בגרנד טור) והדוושה עוד נטויה.

Last edited 10 days ago by עידו גילרי
מתן גילור
מתן גילור
08/09/2024 7:38:22

תודה רבה.
כגביע הטוטו בכדורגל, הבתים לפי חלוקה גיאוגרפית, כדי לחסוך לקבוצות ולאוהדים קילומטרז' במפעל שלא מושך יותר מדי עניין. חבל שלא אימצו זאת בכדורסל.

עידו גילרי
08/09/2024 7:49:32
Reply to  פאקו

👏👏

עידו גילרי
08/09/2024 7:50:25
Reply to  פאקו

נציין גם שזה היה לא רק שברון לב אלא גם שברון שתי ידיים…

אהרון שדה
08/09/2024 8:19:00

תודה לכולם
על סיקור מרתק
אני אתמקד היום בטניס
בכמה הודעות
עוד טרם הגמר היום
אפשר לראות בטורניר ארה"ב סוג של סיום עידן שכן זהו הטורניר הראשון מזה 20 שנה שאף אחד מהשלושה לא הגיע לשלבים המאוחרים

הנה מה שקרה עד ארה"ב 2024

*גרנד סלאם אוסטרליה*

ב 02 פדרר עושה שמינית גמר
ב 04 פדרר עושה חצי גמר
מאז 02 זה 23 טורנירים לפחות 1 מהם היה בשמינית
מאז 04 זה 21 טורנירים לפחות 1 מהם היה בחצי
בתקופה זו
השלישייה זכתה ב 18 טורנירים משותפים ועוד 5 גמרים
כאשר בשנים 09 12 19 היה גמר בין השלישייה
השיא ב 2012.
אז נובאק מנצח את נאדל בגמר כאשר פדרר מפסיד בחצי
———————————————————
רולאן גרוס היא אליפות צרפת
משנת 05 ועד 23 כולל תמיד משך 19 שנה אחד מהשלישייה לפחות היה בגמר
השנה זה נשבר ועדיין דיוקוביץ השיג רבע גמר בפעם 20 ברצף לחבורה.
כאשר 7 פעמים היה גמר מהשלישייה
בשנים 07 08 11 12 19
צמד היה בגמר והשלישי הודח בחצי
בתקופה זו זכתה השלישייה
ב 18 תארים משותפים ועוד 8 גמרים
——————————————————
ווימבלדון
פדרר עשה רבע גמר כבר ב 01
אולם ב 02 לא
אבל החל משנת 03 ואילך למעט הטורניר שבוטל בגלל קורואנה ב 2020
משך 21 טורנירים ברצף נציג החבורה עושה במינימום פיינל פור
כאשר למעט חריג 2016 תמיד נציג אחד לפחות בגמר
כאשר ישנם 8 גמרים פנימיים
ב 07 ו 19 השלישיה עושה
2 בגמר ועוד מודח בחצי
בתקופה זו זכתה השלישיה
ב 17 טורנירים משותפים ועוד 10 גמרים
——————————————————–
ארה"ב
משנת 04 ועד השנה לא כולל קוראנה היו 19 טורנירים בהם היה לפחות נציג בודד בחצי
ומעלה
כאשר בשנים 01-03 פדרר עשה 3 פעמים ברצף שמינית גמר מה שהעמיד אותנו על 22
כולל 3 גמרים משותפים
כאשר ב 2010 ו 2011
היה גמר משותף ושלישי בחצי
בתקופה זו זכתה השלישייה
ב 13 תארים משותפים ועוד 9 גמרים
והשנה זה נגמר כאשר גיוקוביץ הנציג היחידי מהשלישיה הודח בסיבוב השלישי ….

asaf
08/09/2024 8:41:25

תודה פאקו. בביצת הכדורסל המקומית שווה לעקוב אחרי צעירי נתניה ובמיוחד דולינסקי ושחר דורון.

אהרון שדה
08/09/2024 10:31:54

כמה נתונים לקראת הגמר היום
יאניק סינר בן 23 מאיטליה המדורג 1 בעברו אלוף אוסטרליה (24) לראשונה בגמר בארה"ב
עם חצאי גמר בצרפת ווימבלדון.

יריבו טיילור פריץ המדורג 12 מארה"ב בגמר סלאם ראשון שלו ולמעשה זה היה נכון גם בחצי הגמר.
היה פעמיים ברבע גמר ווימבלדון 22 ו 24
וכן ברבע גמר אוסטרליה השנה.

הדרך לגמר
סינר 6 ניצחונות
סיבוב 1
מול מקנזי מקדולנד ארה"ב 6-2 2-6 1-6 2-6.
סיבוב שני
אלכס מיקלסן ארה"ב 4-6 0-6 2-6
סיבוב שלישי
כריסטופר אוקונל אוסטרליה 1-6 4-6 2-6
שמינית גמר
טומי פול ארה"ב (14) 6-7 (3) 6-7(5) 1-6
רבע גמר
דמיל מדבדב (5) רוסיה 2-6 6-1 1-6 4-6
חצי גמר
ג'ק דרייפר בריטניה (25) 5-7 6-7 (3) 2-6
———————————————————-
טיילור פריץ 6 ניצחונות
סיבוב ראשון
קמילו אוגו קרבלי מארגנטינה 5-7 1-6 2-6
סיבוב שני
מתאו ברטיני איטליה 3-6 6-7 (1) 1-6
סיבוב שלישי
פרנסיסקו קומסאנה ארגנטינה 3-6 4-6 2-6
שמינית גמר
קספר רוד נורווגיה (8) 6-3 4-6 3-6 2-6
רבע גמר
אלכסנדר זברב גרמניה (4)
6-7 (2) 6-3 4-6 6-7 (3)
חצי גמר
פרנסס טיאפו ארה"ב (20) 6-4 5-7 6-4 4-6 1-6
——————————————————————-
סיכום
סינר עבר 3 טניסאים מארה"ב וכן מאוסטרליה בריטניה ורוסיה
פריץ עבר 2 מארגנטינה וכן ארה"ב איטליה גרמניה ונורווגיה
סינר עבר את מדורגי 5 14 25
פריץ עבר את מדורגי 4 8 20

ניצחונות שניהם 6/6 כמובן
מערכות סינר 18/20 (90.00 %)
פריץ 18/22 (81.82 %)
משחקונים סינר 115/178 (64.61 %)
פריץ 127/213 (59.61)
סה"כ נקודות סינר 637/1113 (57.28 %)
פריץ 683/1236 (55.26 %)

ובשורה התחתונה
סינר עבר דרך יותר קלה ונוחה
פריץ עבר יריבים קצת יותר קשים
עדיין האיטלקי פייבוריט
אך האמריקאי הביתי ייתן פייט .

אהרון שדה
08/09/2024 10:52:21

נציין את השוברי שוויון
גם סינר וגם פריץ הגיעו ל 3 מערכות כאלו וניצחו את כולם
סינר פעמיים בשמינית ופעם בחצי (11-21 בנק)
פריץ בסיבוב שני ופעמיים ברבע (6-21)
בקיצור עוד פאן מעניין שיכול גם להיות מכריע

אהרון שדה
08/09/2024 10:44:24

אתמול נפטר גדעון הוד
שאני בחרתי אותו להיכל התהילה של אנשי המדיה במאמר שכתבתי בהופס 2020
אחד האהובים עליי
יהי זכרו ברוך

אלכס דוקורסקי
08/09/2024 12:06:00

נהניתי להקשיב לו ולמאיר אינשטיין ז"ל בשירים ושערים. יהי זכרו ברוך.

אהרון שדה
08/09/2024 10:49:13

בגמר הנשים ניצחה לפנות בוקר
ארינה סבלקנה המדורגת 2 מבלאורסיה את
ג'סיקה פגולה מארה"ב 5-7 5-7
וזכתה כאמור לראשונה בארה"ב
לאחר צמד זכיות באוסטרליה
7 ניצחונות 100 אחוז כמובן
14/15 מערכות 93.33
89/136 משחקונים 65.44
494/878 נק 56.26 אחוז

אהרון שדה
08/09/2024 11:48:33

במסגרת הסיקור האולימפי הגענו לשחייה
19 מדינות זכו להגיע לפודיום
13 זכו בזהב (ועוד אחת במסגרת מים פתוחים להם נתייחס בנפרד )

בראש טבלת המדליות
ארה"ב 8 זהב 13 כסף 7 ארד
אוסטרליה 7 זהב 8 כסף 3 ארד
צרפת 4 זהב 1 כסף ו 2 ארד
קנדה 3 זהב 2 כסף 3 ארד
סין 2 זהב 3 כסף 7 ארד
איטליה 2 זהב כסף וארד
הונגריה 2 זהב וכסף
שבדיה 2 זהב
בריטניה זהב ו 4 כסף
דרא"פ זהב וכסף
אירלנד זהב ו 2 ארד
גרמניה ורומניה זהב וארד

צרפת הצליחה בעיקר בזכות שחיין אחד וקנדה בזכות שחיינית אחת שהיו מלכי הבריכה אבל על כך בהמשך
ארה"ב למרות שסיימה ראשונה אכזבה מאד בוודאי בגברים שם זכתה במדליית זהב אישית בודדת ביום האחרון שזה שיא שלילי
יחד עם זאת העומק שם בלתי נתפס והם הגיעו לכל הגמרים בנשים
בכלל גם גברים ארה"ב ואוסטרליה היו מיוצגים ברוב המוחלט

הגיוון היבשתי היה גדול ולמעט 2 מקצועות הוא תמיד היה מגוון 400 מטר מעורב נשים
כל הפודיום מיבשת אמריקה זהב קנדה כסף וארד ארה"ב.

היוצאים מן הכלל
200 גב גברים פודיום אירופאי זהב הונגריה כסף יוו וארד שוויץ
(גם במים פתוחים הונגריה זהב וארד וכסף גרמניה)
השינויים מטוקיו
ירידות
ארה"ב
איבדה 3 זהב מ 11 ל 8 ועדיין נותרה בפסגה

ברטניה
ירדה מ 8 מדליות כולל 4 מזהב ל 4 מדליות וזהב בודד שהוריד אותה ממקום 3 ל 9

יפן
ירדה מ 2 זהב וכסף לכסף בודד וממקום 6 ל 14-15

רוסיה
השאירה את המדליות מטוקיו 2 זהב 2 כסף 1 ארד
אז דורגה 5 כאן לא השתתפה

העליות הבולטות

צרפת
בטוקיו מדליית ארד בודדת
כאן 4 זהב 1 כסף ו 2 ארד
ממקום 15-16 למקום 3 !

קנדה
בטוקיו זהב בודד ו 7 מדליות
כאן 4 זהב ו 8 סה"כ
והיא עולה ממקום 7 ל 4

אירלנד
ללא מדליות בטוקיו
כאן זהב ו 2 ארד ומקום 11

כיצד נסקר ?
נתחיל בנשים
תחילה ששת מקצועות החופשיים מ 50 ועד 1500

לאחר מכן
8 המקצועות האחרים
100 ו 200 גב חזה ופרפר ו 200 ו 400 מעורב

אח"כ נייחד את השליחות והשליחים והמעורבים

ואז נעבור לגברים
גם כאן תחילה מקצועות החופשיים
ואז היתר .

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
13/09/2024 8:46:07

התבלבלו בארה"ב בין אתלטיקה לשחייה. הם זכו באתלטיקה במדליות זהב וכללי בדומה למה שזכו שנים בשחייה ובשחייה זכו בזהב ובכללי בדומה למה שזכו שנים באתלטיקה.

Last edited 4 days ago by הציפור הנדירה
city_jogger
city_jogger
08/09/2024 11:53:03

תודה לכולם!
האמת שסיום השלב אתמול די אכזב אותי. היה כרגיל הרבה עניין לאורך כל השלב, אבל הקילומטר האחרון היה מבאס. ברכות לדנבאר שעשה מבחינתו גראנד טור לפנתיאון, אבל נשגב מבינתי איך כשכל השמות הגדולים של הג'י.סי נמצאים מאחריו 10 שניות קילומטר לסיום, אחרי שהוא כבר נמצא בבריחות הרבה מאוד זמן, בסוף יוצא שהוא הזוכה. חיכיתי בציפייה דרוכה שמישהו יעשה מהלך, בכל זאת שלב יוקרתי של טיפוסים מפרכים בגראנד טור, ואתם כבר רגע מהסוף, אבל למעט לאנדה (שכנראה הרגיש שאין לו מה להפסיד, שרף את עצמו מהר ונמוג לאחור) אף אחד לא הרים את הכפפה הזאת. בסדר, אז אף אחד לא הבטיח לכם שתצליחו לנצח ואולי גם תפסידו כמה שניות ליריבים הישירים שלכם בג'י.סי. אבל לפחות תנסו, רבאק! זה היה מסתכל וחסר פאנצ'יות כמו לאורך רוב המירוץ הזה, שזו הייתה נקודת התורפה שלו לדעתי. הגיעו לפה כמה רוכבי ג'י.סי רעבים עם הזדמנות פז ששלישיית הפודיום מהטור נעדרת ורוגליץ' עדיין כאוב מהנפילה שלו שם, והם שיחקו לרוב משחק נטול השראה ואומץ. ובקילומטר האחרון אתמול זה מאוד בלט (אגב גם רוגליץ' קצת אכזב אותי בהקשר הזה, אבל לזכותו ייאמר שכבר לקח כמה קטעים במירוץ ושהוא מוביל בו בבטחה, וגם שהוא חובב נפילות – אז אפשר להבין אותו).
בקשר לטניס – טיילור פריץ זה ממש סיפור מעניין. הוא כבר מסתובב לא מעט שנים בסבב, לא ווינר צעיר ומבטיח כמו אלקאראז וסינר בתחילת דרכם, ופתאום לאחרונה הוא הבשיל ומתעלה לגבהים חדשים. מעניין אם יצליח להתמיד בטופ גם אחרי ההישג הנוכחי. ואגב, לא זכור לי מתי היה בשנים האחרונות אמריקאי בטופ, בטח לא אחד שאין לו מוטות ידיים באורך הגלות ומסתמך בעיקר על הסרבים שלו בזמן שהטניס שלו לא משהו. זאת דלת פתוחה לרווחה להיכנס בה.

עידו גילרי
08/09/2024 11:59:09
Reply to  city_jogger

זה קורה הרבה בוואלטה שהוא בדרך כלל מירוץ מאד מתיש שמגיע על הגב של עונה מתישה ואז קטע מכריע שאמור להיות פיצוץ נשאר בלי זיקוקים כי כולם פשוט כבר גמורים.

מתן גילור
מתן גילור
08/09/2024 12:04:45
Reply to  city_jogger

מצד אחד, קצת מבאס. מצד שני, אינדיקציה לענף הרבה יותר נקי.

אלכס דוקורסקי
08/09/2024 12:09:31
Reply to  city_jogger

כולם מתקדמים בקצב שלהם. פריץ שיחק היטב לאורך כל השנה. בנוסף, יש לו כושר גופני מעולה ומסוגל לנצח במשחקים ארוכים. מעבר להגשות, הוא גם חובט מצוין מכף ידו.

אטאפומה
08/09/2024 14:06:31
Reply to  city_jogger

זו תקופת הדמדומים של הרכיבה הספרדית.
ועדיין אתמול נצצו שני יהלומים ספרדיים ועוד כמה :
פבלו קסטריו שעבד קשה כל הקטע מטרתו היתה חולצת ההרים.
רוגר אדריה שנקרא לדגל להחליף את אלכסנדר ולאסוב .
דני מרטינז שלשום חלה ואתמול פרש .
לרוגר יקח זמן להסתגל לרכיבה בדרג הראשון
כך שרוב האנשים לא שמים לב אליו מה גם
שמחזיקים אןתו קצר.
ג'יי ווין לאחר הפציעה שלא היה ברור אם יןכל ללכת אחריה לוקח את חולצת ההרים אי אפשר שלא להתפעל מההישג.
לגבי הסיום כתבתי בץחילת היום ומעריך שרוב האנשים לא קראו ,אנריק מאס הוא אנמי יכולותיו ברגליים לא בראש …
כדי לנצח צריך ראש לא גוף מברזל !
מצטט כאן מדליסט אולימפי שיודע על מה הוא מדבר !
האמירויות לא תמכו בייטס המוביל
רןכביהם סולר וויין הלכו על חולצת ההרים.
לייטס יש יכולת.להתפוצץ אך לא בלי תמיכת הקבוצה .
המטפסים של מוביסטאר לא היו בסביבה בכלל כנראה החלו את החופש מוקדם…
ובטוח שמאס לא יודע להכפיף אותם אליו .
הקבוצה היחידה שתפקדה במירוץ הזה
היא בורה תיפקדה נהדר והגיעה למצב
שבו פרימוז הפסיד רק 3 שניות בקטע שלאחר ההתפוצצות בקטע הקודם
ציפינו להפסד של לפחות חצי דקה פלוס.
פרימוז מנוסה ניהל נהדר את הקבוצה
הוא ממש כבר לא הנער שהתרסק במקפצת הסקי בפלניצה , מפני שהזדקר .
מי שמכיר את הענף הזה תעופה יודע
כי לעולם לא מותרים על בטיחות ולכן
לעולם לא קופצים מעלה אלא קדימה מהמקפצה .
הקפיצה ההיא היתה קפיצה פזיזה הימור לא שקול , מולי כתב משהו על זווית הטלת הכידון (אותה מכניקה בדיוק כמו קפיצה.)
והפטיש שהיא תמיד קטנה מ 45 מעלות.
בלי להיכנס למכניקה המסובכת רוגליץ הבין את הסיכון שלקח ,ידע כי אסור לו לקפוץ בזווית הזו .
בראיונות איתו חזר מידי פעם על הנקודה המרכזית ואמר אז הייתי צעיר מאד.
כלומר האמין שהוא בלתי מנוצח .
האמין ועיגל פינות,אך הטבע לא סולח .. גם לא לנער מוכשר ,
נפילה מ 20 מטר פלוס גם לשלג רך יכולה להיות מאד כואבת.
השנים עברו , רוגליץ הפך לרוכב מחושב .
את השפעתו ניתן לראות בוויסמה של היום אשר נראית כמו עדר ללא רועה לעומת השנה שעברה בה בניהולו נראתה אחרת .
ולעומתה בורה מנצלת עד תום את יכולות
רוכביה.
עדיין נשאר הקטע היום ,אך חייבים לומר
פרימוז הוא רוכב גראן טור אדיר רוכב עם
הראש.
יונאס ופוג חזקים ממנו אך עם יכולת התיכנון שלו יש לבורה סיכוי לא רע גם בטור .
לגבי סיום הקטע כפי שעידו כתב יפה.
אדריה וליבוביץ משכו את המובילים
בטיפוס בקצב כזה שלא השאיר לרוכבי
הדירוג אווויר להתקיף בסיום .
כך פרימוז תיכנן וכך בוצע .
במקרה והיו תוקפים היו שם שלושה רוכבי בורה כמות מספיקה לסגירת בריחות.
הקטע הזה למיטב זכרוני הסתיים במהירות ממוצעת של כמעט 38 קמש.
המספר נזה אומר הכל .

Last edited 9 days ago by אטאפומה
אלכס דוקורסקי
08/09/2024 12:56:42

פאקו, עמיחי ואהרון, תודה רבה.

אטאפומה
08/09/2024 14:32:21

חוב קטן מאתמול אתר הסקי לונדה :
סקי עפיפונים מאד נפוץ באתרי סקי באירופה
אופס לא אמרתי כלום .
נכון יותר לא שמעתם זאת ממני מפני …
שסקי עפיפונים ואתר סקי לא הולכים ביחד בשום אופן !
למה לא :
כי אתרי סקי לא מתכוננים ולא רוצים
כולשי עפיפונים תלויים על הכבלים של הרכבל…
כי באתרי סקי יש דרכים מסומנות בשיפןוע חריף ולא מישור כפי שגולשי העפיפון רוצים .
כי לאחר הסקי יש אחריות על המסלול והחוץ מסלול זכרו מקרה שומאכר :
האתר לא מעונין להיןת אחראי לטובת גולשי
עפיפון שבלאו הכי לא משלמים סקי פאס
אז איך מיישבים את הסתירה הזו ?
אופס לא אמרתי כלום …
ראו סירטון של קרלוס מלונדה
https://youtu.be/lan0zwhZxFM?si=2n4znFjfpTlEAdiu
.

אטאפומה
08/09/2024 15:07:31
Reply to  אטאפומה

אני מחכה לאיזה תגובה שתגיד מה פתאום שלג… מה פתאום חורף…
אנו מתכננים שם טיול אופני הרים בקיץ סוג של צימיצורי כזה….,ובכן לא חשבתי על כך אך הגעתם למקום הנכון :
יש שם הכל : ראפטינג קניונינג דרכי ברזל פיראטה ,טיפוסים ,כל מה שתירצו ונקרא נופש פעיל .
אבל… אם אני כבר כותב אז למה ללכת עד שם ?
בקטלוניה באזור סורט יש את הכל
אמנם יקר יותר אך ללא ספק תיהנו הרבה יןתר .
לא רוצים קטלוניה סבבה אז אראגון , אזור אאינסה , תמצאו גם שם הכל וכמעט טוב כמו קטלוניה ואותו נהר אפילו נהר הארה .
אז למה לכם לנסוע עד בורגוס ?
מה סתם לנסוע כדי להגיד שהייתם ?
עגל בסביבה ?

Last edited 9 days ago by אטאפומה
עידו גילרי
08/09/2024 16:39:54

דווקא אחרי שמאניה יוצא מהמשוואה עם פיצול בדבוקה ואחר כך התרסקות ורנון לא מצליח לנצל את ההזדמנות. ליד אאוט מעולה של סטיוארט אבל יציאה מוקדמת מדי משאירה את ורנון מאוכז שוב עם המקום הרביעי.
הוא יסתפק כנראה בחולצת הנקודות
סטיבי וויליאמס זוכה במירוץ אחרי שליטה מוחלטת של IPT במהלכו.

Last edited 9 days ago by עידו גילרי
aki
aki
08/09/2024 16:41:48

אררר בשלוש שניות

עידו גילרי
08/09/2024 16:42:45
Reply to  aki

אני בכושר ספרינט מעולה בימים האחרונים

aki
aki
08/09/2024 16:47:33

😂😂

aki
aki
08/09/2024 17:01:03

מה שאי אפשר להגיד על הספרינטרים של הקבוצה

עידו גילרי
08/09/2024 17:02:47
Reply to  aki

🙁

aki
aki
08/09/2024 16:39:57

איתן ורנון לא מצליח לנצל את העדרו של מנייה (שפרש בעקבות תאונה) ומסיים רביעי בשלב האחרון של הטור הבריטי. הוא יתנחם בחולצת המאיצים שזכה בה מן ההפקר, ובניצחון המרשים של סטיבי בטור עצמו.
אחד המירוצים המרשימים ביותר של הקבוצה, מול מתחרים לא רעים בכלל

עידו גילרי
08/09/2024 16:50:55

אולף קוי לוקח בקלות בהמבורג.

עידו גילרי
08/09/2024 17:05:58
Reply to  פאקו

לא. דילגתי לסיום אחרי שסטיבי ניצח.

עידו גילרי
08/09/2024 18:54:48
Reply to  פאקו

🙁 הוא לא היחיד היום.

11
11
08/09/2024 17:00:30

עוד גראנד טור מגיע לסיומו.
תודה רבה לפאקו על ההכנה היומית וכל המעורבים שמוסיפים עניין.
להרגשתי דווקא הגראנד טור ה3 בחשיבותו הכי מעניין השנה.
בלי הדומיננטיות של פוג, שסוגר עניין כבר בשבוע הראשון ואף אחד לא מאיים עליו.
(הג'ירו השנה היה ממש משעמם).
היינו בציפייה לראות מה עם רוגליץ והאם הוא יצליח לנצח שוב, באיזה כושר הוא אחרי כל הפציעות שסבל מהן השנה. מקווה שלא אעשה לו שחור מוקדם היום מידי ויסיים את היום בשלום.
חבל על הפציעה של ואן ארט שגם סובל מחוסר מזל העונה,הגיע לו לזכות בקטגוריות שהוא הוביל בהן עד לפני כמה ימים, אבל בענף צריך גם הרבה מזל.
בכל אופן, היה טור מרתק, נראה מי יהיו על הפודיום היום במקומות 2,3..
עד לעונה הבאה!

עידו גילרי
08/09/2024 17:05:18
Reply to  11

זה בדיוק מה שבן אוקונור אמר…:
https://www.youtube.com/watch?v=KzVn85ibEvs

אור
אור
08/09/2024 18:08:09

תודה אלכס פאקו ולמגיבים

aki
aki
08/09/2024 18:53:21

נדב מסיים באופן רשמי גראנד טור ראשון. נאחל לו שיסיים עוד הרבה ואם אפשר גם בהצטיינות

עידו גילרי
08/09/2024 19:00:11
Reply to  aki

לשנה הבאה בפריז הבנויה.

aki
aki
08/09/2024 19:05:23

מרקו עושה ספליט ראשון יותר טוב ממקנולטי! שמונה שניות מהמוביל

עידו גילרי
08/09/2024 19:06:45
Reply to  aki

כן מה נסגר…
גדל עוד רוכב GC?

עידו גילרי
08/09/2024 19:13:26
Reply to  aki

וזה נשאר ככה גם בשני.

Last edited 9 days ago by עידו גילרי
עידו גילרי
08/09/2024 19:19:56

נחלש קצת בסיום אבל עדיין יפה.

aki
aki
08/09/2024 19:20:49

יש עם מה לעבוד

city_jogger
city_jogger
08/09/2024 21:18:46
Reply to  aki

לא בשביל להוריד לו, אבל לא היה צריך להתעלות היום כדי לסיים לפני מקנולטי :/

עידו גילרי
08/09/2024 21:35:36
Reply to  city_jogger

בעיקר מקנולטי היה צריך לרדת – לרצפה…

עידו גילרי
08/09/2024 19:16:01
Reply to  פאקו

כצפוי.

עידו גילרי
08/09/2024 19:16:24
Reply to  פאקו

בגדול רק רוגליץ' אמור לתת לו תחרות אם ירצה.

עידו גילרי
08/09/2024 19:21:41

חסינק מסיים את הקריירה ובניגוד לריגו אורן הוא עושה זאת על אופניו.

קפיץ
08/09/2024 20:08:01

תנחומי למשפחת ואן ארט המורחבת. כל כך מבעס לראות פציעות שקורעות הופעות היסטוריות. ברכות לרוג (תישאר על האופניים עוד כמה קילומטרים וזה נגמר חביבי. בלי ניחוסים), תשואות ל IPT על עוד אחלה טור. אכן יש עם מה לעבוד

קפיץ
08/09/2024 20:09:38

ןשלום ותודה על כל הדגים גם לתומאס דה גנט

אטאפומה
08/09/2024 21:08:29
Reply to  פאקו

די צפוי במעמדים האלו.

עידו גילרי
08/09/2024 21:35:01
Reply to  אטאפומה

אמת

אטאפומה
08/09/2024 21:40:00

עכשיו אחרי שהוכיח יעבדו איתו .
יהיה רוכב להבנתי ברמה אחרת ובנגד שעון מאד יתקדם

aki
aki
08/09/2024 20:21:56
Reply to  פאקו

Remarkable

עידו גילרי
08/09/2024 20:32:11
Reply to  פאקו

עשה זמן פריגו..

קפיץ
08/09/2024 20:24:54

מאס יצטרך להתרגל לארד כנראה. אוקונור מבחינתי Redeemed himself בטור הזה. הוא אולי לא עילית, אבל מראשי הזאבים בטיר 2

קפיץ
08/09/2024 20:26:13

להיות שטפן קונג – ישב על הכיסא החם כל כך הרבה ונבעט ממנו כל כך הרבה. נתן אחלה אחלה נגשים פעם אחר פעם. גם לשטפן – REDEMPTION

Last edited 9 days ago by קפיץ
עידו גילרי
08/09/2024 20:32:42
Reply to  קפיץ

כן טוב לראות גם אותו מחייך בסיום.

city_jogger
city_jogger
08/09/2024 21:20:04
Reply to  קפיץ

חשבתי על זה גם. זה נכון גם לביסיגר. עד היום לא לגמרי ברור לי מה ההבדל ביניהם…

עידו גילרי
08/09/2024 21:37:37
Reply to  city_jogger

5 שנים…

city_jogger
city_jogger
08/09/2024 21:39:12

סיום של "feel good" למירוץ. היה מעניין, אבל כל הג'י.סי החשובים שמרו כל כיסאותיהם. והרגע שהכי אהבתי היום: ספ קוס (לא, ספ קושקוש!) מתנשק בפה עם הכלבה שלו מיד אחרי קו הסיום. אוווו!
אוקונור ממש הרשים אותי לאורך המירוץ וכמובן גם היום. גם בביצועים שלו על הכביש אבל גם בגישה שלו, כפי שהשתקפה בראיונות שנתן – חייכני ואופטימי אבל גם מעשי ועם רגליים על הקרקע. נהנה מהטוב שנפל בחלקו, מוכן להתאמץ כדי לשמר אותו אבל גם לא שוגה באשליות. אני קצת מכה על חטא ששפטתי אותו לחומרה ושראיתי אותו באור שלילי לפני (יותר לעולם לא אבסס את הרושם האישי שלי על רוכבים לפי סדרות דוקו-ראליטי מסחריות בנטפליקס!!! או לפחות אנסה). בכל מקרה, הוא שמר על החולצה האדומה הרבה יותר זמן ממה שציפו (ממה שפאקו ציפה למשל), לעולם לא נשבר גם בעליות הכי ברוטאליות, וכמובן הנג"ש של היום היה הדובדבן שעל קצפת הלחימה והמאמץ שלו. למעשה הוא היה רחוק התרסקות אחת של רוגליץ' מלהיות זוכה בגראנד טור!! יש רוכבים שבנו על זה קריירה.
בעניין אחר, מישהו ראה אולי מה עבר היום על מקנולטי, זוכה הנג"ש הקודם, שסיים כל כך נמוך? זה זכר להתרסקות ההיא מהבריחה או משהו אחר?
והפרחים כמובן לרוגלו'ש. מגיעה לו קצת נחת לפני שהעונה מסתיימת, אז נחמד שקיבל אותה בגראנד טור הכמו-ביתי שלו. נכון שהוא היה הפייבוריט המובהק לפני המירוץ, אבל היה ניכר שהוא לא בשיאו (הלוואי שזה רק הכאבים שאחרי הפציעה בטור ולא ענייני גיל וכאלה שאינם הפיכים), והיו כל כך הרבה דרמות לאורך הדרך שאין לי ספק שהניצחון הזה מתוק במיוחד. אין לי מושג אם מסתכלים היום על רוג כעל רוכב היסטורי (כמו שמסתכלים נגיד על פוג) אבל הוא לגמרי כזה, ושיא הזכיות בוואלטה נותן לכך תוקף רשמי.

Last edited 9 days ago by city_jogger
עידו גילרי
08/09/2024 21:53:10
Reply to  city_jogger

חחח, גם אני התלהבתי מספ…
לאוקונור מחכה עמדת השידור כשיפרוש (וסחטן על ההגדרה – מרחק התרסקות אחת של רוגליץ' מ…).
מקנולטי החליט שהדובדבן על הקצף זה התרסקות גם בנג"ש.
רוג ללא ספק הסטורי – פוג הוא פשוט חד פעמי ולא אנושי.

city_jogger
city_jogger
08/09/2024 22:15:25

אנגלוסקסי עם מבטא אוסטרלי זה בדיוק מה שחסר בצוות של יורוספורט!

אור
אור
09/09/2024 0:34:24

ברכות לרוגלה המלך

אלכס דוקורסקי
09/09/2024 0:45:23
Reply to  אור

גם לשכנו, שעסק אף הוא בספורט חורף בילדותו.

עידו גילרי
09/09/2024 6:48:49

מסתבר שגם רוגליץ' וליפוביץ' חטפו את הרעלת המזון שכל שאר חברי הקבוצה חטפו. לפחות בנג"ש זה רק גורם לך לסיים את המסלול מהר יותר…
העיקר שהכל נגמר בשלום. לא הייתי בנוי לעוד התרסקות מונומנטלית.

ירון, החלום
ירון, החלום
11/09/2024 4:26:03

בס"ד
תודה רבה