אוי למנוצחים! / המהפנט

אוי למנוצחים! / המהפנט

30 קבוצות יוצאות למרתון, רק אחת מהן תסיים את המסלול ותוכתר בסוף העונה כאלופה. כל שאר 29 הקבוצות יסיימו בתבוסה ויוגדרו כמנוצחים

לא קל להיות מנוצח,לא קל להיות בצד המפסיד. לפני תחילת העונה אפילו לקבוצות החלשות ביותר יש ציפיות לנצח, להגיע לפלייאוף, חלק קטן מהן רואות רק באליפות הישג

המון מלים נשפכות על המנצחים, אבל מה עם המנוצחים?

אכתוב על הצד המנוצח, הצד הפחות פופולרי, מי מתעניין בילדה הכי מכוערת בכיתה? עד לא מזמן היה תואר מלכת היופי. לא שמעתי על תואר "מלכת העקומות"

מבין המפסידות בעונה החולפת אתמקד הפעם בלוס אנג'לס לייקרס

מדוע הלייקרס? מספר סיבות:

א. הלייקרס מעוטרת ב-17 טבעות אליפות, רק לסלטיקס מספר גבוה יותר, כך שהלייקרס לא מזוהה באופן טבעי עם הפסדים

ב. הפסד של הלייקרס משמח במיוחד – אותי, את ד"ר לס, ועוד מספר גדול של מגיבים באתר

ג. ללייקרס אוהדים רבים באתר הופס

כשמזכירים את המושג ניצחון, האסוציאציה המיידית היא האימפריה הרומית – הם הלכו מניצחון לניצחון , והשיגו ניצחון בכל מחיר, בכל מאמץ אפשרי. גם רומי הגדולה נחלה תבוסה, בשנת 390 לפני הספירה, אבל הם קמו מהתבוסה ולאט לאט חזרו לנצח, הם למדו את הלקח והפכו לאט לאט למעצמת על

2400 שנה חלפו מאז שהגאלים פלשו לרומי וכפו תנאי כניעה. תמונות הניצחון הנכונות היו של חללים, רעב, סבל, מוות, וריח של גופות. אף פוליטיקאי לא יציג תמונות כאלו,אחרת עוד אנשים ירצו להימנע ממלחמות, ואז על מה יתווכחו בני אדם? על מחיר הבנזין?

מה למדנו כאנושות מאז? ממש כלום, רק שכללנו את אמצעי ההרג – במקום למות מחרב, אפשר למות היום מכטב"ם. כל התקדמות במדע לוותה בהתקדמות מקבילה של אמצעי ההרג

במלחמה ההיא היה לרומאים מוצא, הם אמנם סבלו ממצור ורעב מאוד קשה, אך שילמו בהרים של זהב כדי לפדות את נפשם. לברנוס, המצביא הגאלי, היה הסכם עם הרומאים על כמות הזהב, אך הוא הפר את ההסכם, כשהניח את חרבו על המאזניים והכריז Vae victis – אבוי למנוצחים!

אוהד לייקרס. יוליוס קיסר

ונחזור ללייקרס…

זו קבוצה מיוחדת – או שאתה מעריץ גדול שלהם, או שאתה שונא אותם יותר ממה שאתה שונא מנה של רגל קרושה, או כוס סחלב רווי במלח במקום בפיסטוק

מה יש לנו נגד הלייקרס? רוזוולט כינה את צמרת הכלכלה של זמנו "הברונים השודדים", אחרים כינו את שיטת הכלכלה הזו ככלכלה חזירית.

כשאנו מבקרים כלוב של קופים, אנו זורקים להם בננות. מי אוכל אותן? הקוף הגדול הבריון. מה שהוא כבר לועס ויורק הוא משאיר לקטנים. אנו בתוך תוכנו רגישים לצדק, אנו מכירים את התנהלות העולם, אבל זה לא אומר שאנו אוהבים את הדרך בה העולם מתנהל!

כך עושה הלייקרס לאורך שנים. איך שהוא זה מצליח לה. להתפתח כקבוצה דרך תהליך ארוך של דראפט? הצחקתם אותם, את זה שיעשו קבוצות כמו סקרמנטו, שרלוט או ניו אורלינס. הלייקרס הולכים רק על הגדולים ביותר. הגדולים לא משחקים בלייקרס? הלייקרס ימצאו את הדרך להביא אותם לשם.

לפחות מ-1968 ועד היום הלייקרס משיגים את הטובים ביותר. את הטריידים אתאר בשיטת ה"נגזרות" המתמטית – "גוזרים" את החלק הלא חשוב. הלייקרס השיגו שחקנים בעזרת כסף, והרבה כסף. אין ספק שבכל התקופה הם גם פיתו שחקנים (טמפרינג) לעזוב את הקבוצה בה הם משחקים, וליצור מצב של טרייד כפוי. העקרון הוא שהלייקרס מקבלים יהלום, ומשלמים תמורתו באבני זכוכית. הלייקרס מחליפים חמור בסוס.

1968- הטרייד עם פילדלפיה על וילט צ'מברליין. תמורת מספר חמורים קיבלו הלייקרס את אחד מטובי השחקנים בכל הזמנים. העיסקה רופדה בשכר עתק לצ'מברליין, פי 2.5 ממה שקיבל ג'רי ווסט בזמנו… מאוחר יותר צ'מברליין יעזוב את הלייקרס בעד עוד יותר כסף…

1975 – שוב טרייד הזוי ,לו אלסינדור, הלוא הוא קארים עבדול ג'אבאר, עובר בטרייד ממילווקי. שוב עסקה של סוס תמורת חמור. העובדה שמאז אותה עיסקה הפכה מילווקי לקבוצה חלשה לשנים רבות כבר לא מעניינת אף אחד

1979 – טרייד עם ניו אורלינס, שאמנם קיבלו את גודריץ', שחקן לא רע בכלל, אבל רבותי הם ויתרו על בחירה ראשונה בדראפט – הם ויתרו על מג'יק ג'ונסון…איפה הפרופורציות? זו לא תהיה הפעם האחרונה שבה ניו אורלינס תהיה פרטנר רציני לסיפוק שאיפות האליפות של הלייקרס, שהרי מניו אורלינס הגיע גם אנטוני דיוויס.

1980 – טרייד שבא לידי מימוש רק ב-1982, כשקליבלנד רוכשת חמור ונותנת ללייקרס בחירת דראפט ראשונה שבה נבחר ג'יימס וורת'י. מאותה קליבלנד הגיע גם לברון ג'יימס.

1996- לאחר תקופה של יובש, הלייקרס סוף כל סוף תופסים פראיירית חדשה, והפעם הכוכבת היא שרלוט, שתמורת שחקן גמור כמו דיבאץ', שולחת ללייקרס את קובי בריאנט. לזכותה של הלייקרס יש לציין שקובי היה אז רק ילד, ונבחר רק במקום ה 13, כך שיש עוד 12 מנהלים טפשים שלא שמו יד על הנער, אבל מדובר בשחקן שציפו ממנו לגדולות עוד לפני שהגיע לליגה, זה לא שפתאום הוא הגיע מהחלל החיצון ונעשה לשחקן. ומה עם שרלוט? פלא שהקבוצה הזו לא מגיעה וגם לא תגיע לכלום…

כוכבים אוהבים את הלייקרס. ג'ק ניקולסון, עם חבר

עוד באותה שנה – 1996 – הלייקרס מחתימים את שאקיל אוניל, ושוב הכסף מדבר, כששאקיל קיבל סכומי עתק לעת ההיא. עוד בחירת דראפט ראשונה ++++ שמגיעה לקבוצה, והלייקרס בתמורה נותנים רק כסף! הפראיירית התורנית הפעם היא אורלנדו, וראו זה פלא – גם הווארד, היורש של שאקיל באורלנדו, ימצא את דרכו ללייקרס, באיזה מקום נבחר האוורד בדראפט? וואלה ניחשתם בול 1+++.

לא הספיק לכם? נמשיך…

ב-2008 יש פראיירית חדשה בשטח, ממפיס, שמקבלת ערימת זבל, (כולל גאסול הקטן שנבחר רק 47 בדראפט), ובתמורה נותנת את גאסול הגדול. עד היום יש הרבה פרשנים שלא מבינים את הטרייד הזה, ולא מעט תהו אם לא היה פה משהו מלוכלך בכל העסק הזה. אני כמובן לא מביע את דעתי לגבי הטרייד הזה ספציפית. אני רק מסתכל על הרשימה ומבין שזה צעד תמוה אחד מבין רבים. העובדה שאני לא סובל את הקבוצה, רק פוסלת אותי מלהסיק מסקנות, שנגועות מן הסתם מחוסר אובייקטיביות.

2019 – לברון ג'יימס, "האליל" של מגיבי הופס, מגיע ללייקס כשחקן חופשי. כבר משעמם לשמוע את זה אבל כן – עוד בחירה 1++++ מגיעה ללייקרס. כמה  מציאות כאלו מגיעות לקבוצה? איך, באורח נס, הן מגיעות דווקא ללייקרס? ממש לא מתחשק לי לספור, זה סתם גורם לי למצב רוח לא טוב.

כמובן שלברון לא מגיע לבד, שוב מתקיים משלוח של זבל ללקוח (שוב ניו אורלינס) בתמורה לאנטוני דיוויס. שוב טרייד כפוי – דיוויס רוצה לעזוב, יש ויכוחים, יש קצת פוזות, אבל המהלך מתבצע.

תמיד חובר לכוכבים נוספים. לברון

מה יעשו הלייקרס בעתיד? יילכו על אותה שיטה, כלשון הפתגם "אותה הגברת בשינוי אדרת". הלייקרס הם כמו נמר הרובץ לו ביער, מחכה בסבלנות עד שיעבור בסביבה אייל תמים כדי לטרוף אותו. הג'ונגל מלמד אותנו שתמיד מגיעה סחורה חדשה. שמעתם על נמר שידאג למזונו דרך פרוסס? הוא ימות הרבה לפני שהפרוסס יסתיים

יגיע ללייקרס? זלאטן

מילה טובה על הלייקרס, הם נתנו סדרה טובה מאוד ואמיצה נגד דנוור. התוצאה 4-1 מטעה לחלוטין, היה בקלות יכול להיות 2-2 אחרי ארבעה משחקים. כל המשחקים נגמרו בהפרש קטן, ולרוב הוכרעו בדקה האחרונה של כל מפגש. מאוד הערכתי את העובדה שלא הפסידו במשחק הראשון בכוונה תחילה. שיחקו כמו גברים אמיתיים ללא מורא, ללא השתפנות מול דנוור שעדיין הייתה האלופה.

Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אטאפומה
07/09/2024 12:36:10

תודה.רבה
כתבת יפה.
עכשיו לכאורה אין מה שיעצור את הלייקרס אחרי שהרוויחו מהדראפט את ברוני ג'ימס
שמן הסתם יקח אותם להרבה אליפויות….

Last edited 9 days ago by אטאפומה
דוקטור רזי הופמן
07/09/2024 21:24:43
Reply to  אטאפומה

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
יפה נתי, לא ידעתי שישך חוש הומור.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/09/2024 22:08:32

🙏🙏🙏 +1965

Mishka
Mishka
07/09/2024 12:56:12

תודה רבה!
נהניתי מאוד לקרוא 🙂
הזיה כל הסיפור הזה
רוב הקבוצות אפילו לא קיבלו נזיד עדשים בעד היהלומים שנתנו.
אין על הלייקרס אבל, אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם.
מה שכן, בעוד עם שאר הקבוצות אני נוקט בגישה שוות נפש ויכול תמיד להנות מקבוצות מנצחות שהם מציגים, עם הלייקרס אני לא מסוגל.
לא נהניתי מאף קבוצה שלהם, ותמיד תמיד הייתי נגדם.
מה שקרה מול סקרמנטו ב2004-5 לא יסלח לעולם.
מנעו מאתנו את האלופה הכי מדהימה בהסטוריה

Li Ming
Li Ming
07/09/2024 14:51:56
Reply to  Mishka

2001-2. השיפוט בסדרה ככלל ובמשחק השישי בפרט היה מזעזע.

קובי דופק מרפק לפרצוף של ביבי והשופטים שורקים לעבירה נגד ביבי

https://youtu.be/mbWgWZjo1nI?si=tU9wFVwodokgsrHX

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Li Ming

זה כמו המרפקים של לברון שמקבל אנד וואן 😅😅

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Mishka

סקרמנטו שיחקו באותה סידרה גם נגד שופטים.זה מזכיר את כבשת הרש מהתנ"ך .

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תראה דנבר לייקרס חח יותר גרוע מזה

PhillySpecial
07/09/2024 19:25:57

מהבועה… מסכים לחלוטין, כל משחק התחיל בנטרול יוקיץ' בעבירות ומשם נמשיך.
חייבים להבין שהלייקרס של לברון הם הילד המתקשה בכיתה שקורא לאט ולא יעבור בגרות – חייבים לעזור לו קצת

אור
אור
07/09/2024 21:50:48
Reply to  PhillySpecial

חייבים להבין שלחזור על אותו דבר שוב ושוב לא עושה את זה נכון. נהיית שמעון

yaniv
yaniv
07/09/2024 13:14:25

רק תיקון קטן לגבי 1996. נתחיל מזה דיווץ ממש אבל ממש לא היה שחקן גמור ב96 והוא היה נחשב כאחד השחקנים החשובים של הלייקרס ולראייה תחילת שנות ה2000 שהוא היה חלק חשוב ועיקרי מסקרמנטו הגדולה של אותה שנים. ודבר שני לקובי אתה מתעלם שהוא הצהיר שהוא לא ישחק בשום קבוצה אחרת למעט הלייקרס אז זה שקבוצות דילגו עליו לא נבע מטמטום או כל דבר אחר אלא מהסיכון שהוא לא יחתום אצלהם

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  yaniv

אם קובי היה בסכנת השהייה ממשחק לשנתיים שלוש.היה חותם בכל קבוצה. אחרת בשביל מה צריכים דראפט.אם שחקן יכול להחליט איפה הוא רוצה לשחק.
לא יכול להיות שילד בן 17 לוקח החלטה כזו ,בלי איזה טמפרינג ברקע.הוא בכלל בא מפילדלפיה ,כך שאי אפשר לטעון שרצה לשחק במדינה בה היה חי.

עידו גילרי
07/09/2024 15:27:15

מה בדיוק הטמפרינג? זכותו של סוכן להגיד מה שהוא רוצה זה אינטרס שלו (גם אבא של סטף עשה את זה ויש עוד מספיק דוגמאות) מי שהפסיד זה בעיקר הנטס שרצו בו. על השהייה אפשר היה לדבר רק במקרה והיו בוחרים בו והיה מסרב לשחק.

yaniv
yaniv
07/09/2024 16:21:11

אז למי אתה בטענות לא הבנתי? לקובי שהחליט לאיים ? למנהלים האחרים שלא אמרו לא מעניין אותנו מה הוא רוצה אנחנו בוחרים בו בחירות טופ 19 ובוא נראה אותו לא משחק אצלנו ? אז מי פה אשם לטענתך? הלייקרס האיומים והנוראים שכולם עוזרים להם? קובי שהחליט מה שהחליט ? הליגה שלא הענישה אותו ושוב נתנה ללייקרס מה שרצו? או למנהלים האחרים שפחדו לבחור שחקן שמראש אמר שלא ישחק אצלהם ?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

היה חותם כמו גדול

yaniv
yaniv
07/09/2024 19:30:51

סביר להניח שכן אבל למה להם לקחת את הסיכון על ילד 17 שמראש מודיע שהוא לא רוצה לשחק אצלך. ומזכיר לך זאת בחירה יחסית גבוהה.

Avri
Avri
07/09/2024 22:42:55

גם אני חושב שהיה חותם כמו גדול. אבל כל זה לא משנה, בזמן אמת קבוצות ראו ילד פישר שמציב תנאים ותפסו מרחק.

שי אבן צור
07/09/2024 13:55:29

נייס!
ועכשיו התחילו הדיבורים על לוקה…

Avri
Avri
07/09/2024 22:43:47

יש מצב שיש מבנה אישיות מסויים לכל אותם כוכבים שרצים אל הזוהר של הלייקרס.

Li Ming
Li Ming
07/09/2024 14:46:09

סברינה זה קינוח מזעזע.. פרט לכך נהניתי לקרוא

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Li Ming

לעיתים מאוד רחוקות אני אוכל סברינה,אני צריך חשק מיוחד לזה.
מה שכן השם מאוד מדליק.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

במקור כתבתי את המאמר זמן קצר אחרי שהלייקרס עפו בפלייאוף.
בצדק רב המאמר נדחה לזמן נוח יותר באותו זמן האתר היה רווי בכתבות טובות מאוד.
טוב שהוא מפורסם עכשיו ,שוב לפנינו 30 קבוצות שירוצו עם המון תקוות לשנה החדשה.
ל 29 מהם נשתמש בפתגם אוי למנוצחים!
וכמובן תודה על עריכה מאוד טובה ומסורה.

עידו גילרי
07/09/2024 15:24:55

לשנוא את הלייקרס זה אך טבעי. מה שכן לא הבנתי את האנלוגיה של הכותרת. הלייקרס הם המנוצחים כאן ולפי כל הטענות שלך הם לא משלמים את המחיר…

עידו גילרי
07/09/2024 15:29:18

ללייקרס היה הרבה מזל בתחילת שנות ה80 אפשר להאשים את אוסקר רוברטסון אם ממש רוצים כי מה שגרם לזה הוא הcba של פוסט התביעה של השחקנים נגד הליגה.

Last edited 9 days ago by עידו גילרי
yaniv
yaniv
07/09/2024 16:22:56

איך שכחת את הטרייד של כריס פול הליגה בכובעה כבעלים של הפליקנס החליטו שלא מתאים שיעבור ללייקרס ובסוף העבירו את פול לקבוצה אחרת בתנאים עוד פחות טובים ממה שהלייקרס הציעו ?
אה זה נגד הלייקרס אז לא מזכירים את זה. שששש לא היה ולא נברא

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  yaniv

הקבוצה האחרת היא הקליפרס,הם נתנו בחירת דראפט לא מוגבלת שהפכה לבחירה 1,שהפכה לאנטוני דיוויס לפליקנס.
ומי קיבל בהמשך הדרך את דיוויס, הלייקרס כמובן.

עידו גילרי
07/09/2024 19:14:48

כן בוא נמציא עוד כמה דברים…
בכל מקרה ההיסטוריה מראה שגם אם העסקה על פול הייתה מתממשת הלייקרס כבר היו בדרך למטה.

Last edited 9 days ago by עידו גילרי
מנחם לס
07/09/2024 16:53:53

כתוב מצויין…תמונות ואיורים נפלאים…רק דבר אחד: אני מת על רגל קרושה (של אמי ז"ל)!

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  מנחם לס

אם רגל קרושה זו מנה פופולרית,יש לזה סיבה טובה מאוד.
אני לצערי לא הצלחתי להתחבר למנה הזו.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  מנחם לס

האיורים לא שלי הם נוספו ע"י צוות הופס.הודיתי להם בתגובה נפרדת.הם באמת טובים

מנחם לס
07/09/2024 16:54:20

אנא המשך לכתוב לנו!

Yinon Yavor
07/09/2024 17:14:21

תודה.
גרמת לי לחשוב על רעיון לפוסט (שלא יהיה לי זמן לכתוב אז אני מזמין את מי שרוצה להרים את הכפפה ולפרסם):
מיהם זוכי ה mvp לאורך ההיסטוריה שעברו קבוצה, ולאיזו קבוצה עברו? מנחש שהלייקרס יככבו שם. כדאי לסייג ולהשמיט העברות של שחקנים בשלהי הקריירה שלהם (סטייל שאקיל בשנותיו האחרונות). אולי להכניס רף של 15 או 20 נקודות למשחק לפחות בעת המעבר.
היו סך הכל בערך 35 זוכי mvp, ולא כולם עברו קבוצה במהלך שנותיהם הפוריות (ראסל, בירד, מג'יק, דירק, קארי, קובי, האקים… בטח יש עוד) – לכן זו לא רשימה כזו ארוכה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Yinon Yavor

לא כל ההיסטוריה, ולא MVP, אבל בטבלה בלינק אפשר לראות סופרסטארים מ-20, בערך, השנים האחרונות, וניתן לראות שרובם עברו לשוק אטרקטיבי, וחלקם ללייקרס.
.
https://imgur.com/8UvcPPL

Stockton2Malone
07/09/2024 17:23:23

יש אי דיוקים בכתבה
דיבאץ' ממש לא היה שחקן גמור – היה חלק מאוד חשוב בקבוצה שכעבור 6 שנים (!) לייקרס היו צריכים עזרה של השופטים בשביל לנצח אותם.
שאק חתם כשחקן חופשי שבהחלט היה ראוי לחוזה שקיבל. אורלנדו היו מטומטמים שנתנו לו ללכת.
כנ"ל לברון ג'יימס, עזב כשחקן חופשי, אבל כאן היה כנראה רצון של שני הצדדים להיפרד.
אף אחד לא חשב אז, אבל ממפיס קיבלו שחקן העתיד האמיתי שלהם בטרייד על פאו.

asaf
07/09/2024 18:11:42

תודה המהפנט. בדיעבד הטרייד של גאסול שהביא את גאסול הצעיר לממפיס היה אבן בניין מרכזית בבניית הקבוצה הקשוחה של הגריזליס. נכון שהוא לא הביא להם 2 אליפויות כמו שפאו היה שווה ללייקרס אבל התמורה השתלמה גם לדובים. (אין כמו חוכמת הבדיעבד כמובן 🙂 )

עגל
08/09/2024 17:17:47
Reply to  asaf

+1
גאסול הצעיר היה מצוין, הרבה יותר טוב ממה שחשבתי שהוא יהיה על סמך תצוגותיו בארופה.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

צודק.
אבל בכל זאת קובי היה עדיף בכמה רמות על דיבאץ.הטענה הבסיסית של טריידים לא מאוזנים בכלל עדיין קיימת.

Stockton2Malone
07/09/2024 20:55:28

זו חוכמה בדיעבד! בזמן אמת להיפטר מהסנטר הפותח שלך תמורת ילד בן 18 שרק יצא מהתיכון, חהלטה עם סיכון גדול. ידעו כנראה שהולכים להחתים את שאק אבל עדיין

עידו גילרי
07/09/2024 20:57:52

זה לא קשור בכלל לקובי, הם רצו להעביר את דיבאץ' כדי להחתים את שאק.
שרלוט בכלל לא תכננו לבחור את קובי.

Last edited 9 days ago by עידו גילרי
Yinon Yavor
07/09/2024 20:47:57

צריך לזכור שדראפט 1996 היה ממש עמוק, יש שיגידו הטוב בהיסטוריה. אם יש לך בחירת דראפט גבוהה לא בטוח שכדאי "לבזבז" על תיכוניסט שהודיע שלא ישחק אצלך

Avri
Avri
07/09/2024 22:49:26
Reply to  Yinon Yavor

היתה כאן פעם סדרת כתבות על מה היה קורה אילו / מציאות אלטרנטיבית. דראפט 1996, הבוסטון סלטיקס בוחרים בבחירה ה6 במקום את אנטואן ווקר את קובי בריאנט… מתפוצץ לי הראש מכל מיני רגשות של שנאה ותאווה כרגע.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/09/2024 22:19:21

גווווווווו שלייקרז

Avri
Avri
07/09/2024 22:40:57

לא מאמין שדווקא אני, שונא הלייקרס מספר אחת כאן באתר, שיוצא להגנתם… אבל כל עוד לא עברו על שום חוק, שיהיה להם לבריאות. זה שזו עיר שמושכת שחקנים זה יתרון עצום ויפה שהם מנצלים את זה עד הסוף.

כשהתחלתי לקרוא חשבתי שהנקודה שתלך עליה תהיה קצת שונה: כתבת יפה שרק קבוצה אחת זוכה באליפות וכל השאר מוגדרות בחוסר פרופורציות (והגינות) משווע, כלוזריות. גם פה באתר יש הרבה שלא יכולים להסתכל על עונה שהסתיימה בסיבוב השני כהצלחה. זה הכל או צל"ש או טר"ש. לא הלכת עד הסוף, יאללה פירוק טנקינג ובניה מחדש. אבל זה כנראה כבר נושא לטור אחר.

בכל מקרה, הרבה תודה על הטור המעניין. עכשיו לך פנק את עצמך עם איזה סחלב או בלונדי אוכמניות.

Berch
08/09/2024 9:16:07

לוס אנג'לס עיר ממגנטת.
לא הייתי אבל לפי הסיפורים של מומי מלך המוניות אני יכול להבין למה כל כוכב ירצה לגור שם.
שמש
ים
עוד הרבה מיליונרים מסביב
מה רע?
אני מת על ניו יורק אבל החורף שם איכסה.
מיאמי דומה, אבל יש שם פחות כסף
🤷🏻‍♂️

Guy d
Guy d
08/09/2024 10:32:05

אני מוחה על האנלוגיה לקופים, היא לא נכונה. רובם המוחלט של מיני הקופים מנהלים חיים קומונלים, דואגים לזקנים ולחלשים, משתפים פעולה להשגת מטרות משותפות וחולקים באוכל.
את השיטה של אני אדאג רק לעצמי ולאינטרסים שלי אנחנו בני האדם המצאנו לבד (ורק בזמן היחסית אחרון)

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Guy d

הרבה פעמים חולפת בי המחשבה ,שאולי הקופים זה שדרוג של האדם.אולי מוצא הקוף מאדם.אולי בורא עולם רצה ליצור גזע פחות חכם,אבל הרבה יותר מוסרי
אנו החיה הרוצחת מס 1 בכדור הארץ.

Guy d
Guy d
08/09/2024 23:34:48

גם בני האדם טובים. זאת השיטה שבא כל דבר מושג על חשבון האחר, שמקדשת את ההון, שמשחיטה את נפש האדם.

עגל
08/09/2024 17:21:14

תודה מהפנט על כתבה מצוינת.
גם אם יש פה ושם הגזמות (לדוגמא דיבאץ' היה עדיין שחקן נהדר) הסך הכל ברור והעברת יה את התיזה שלך.
קבל ח"ח בעיקר על הקטע ההיסטורי – לא ידעתי שהגאלים כבשו את רומא. כמה חבל שלא השמידו אותה מהיסוד. האמת היא שבאותה תקופה רומא התחילה להיות בעלת ברית שלנו אבל זה סיפור אחר.