ההחלטה הגורלית של וויליאמס / טייגר לילי

ההחלטה הגורלית של וויליאמס / טייגר לילי

קבוצת 'וויליאמס' שוב עולה לכותרות לאחר שביום שלישי (27.8), ללא כל הודעה מוקדמת, הודיעה הקבוצה על החלפת הנהג האמריקאי לוגן סרג'נט, בנהג פורמולה 2 הארגנטינאי פרנקו קולפינטו באמצע העונה.

רבים מקשרים את פיטוריו של סרג'נט להתרסקותו במהלך האימון הראשון בסוף השבוע של מירוץ הולנד האחרון, וגם לעובדה שלוגן הפגין ביצועים שלא עמדו בדרישות של וויליאמס, והחלפתו היתה רק עניין של זמן.

תאונתו של לוגן סרג'נט באימון בסופ"ש מירוץ הולנד האחרון

במהלך הקריירה שלו בפורמולה 1, לוגן התחרה ב-36 מרוצים בלבד, כולם בעבור קבוצת וויליאמס, וצבר נקודה אחת בלבד, כשהגיע למקום העשירי במירוץ הגראנד פרי האמריקאי בשנת 2023, זאת לאחר פסילה של לואיס המילטון ממרצדס, וצ'ארלס לקלר מפרארי, בתום המירוץ. נקודה זו הפכה את לוגן לאמריקאי הראשון שצבר נקודות בפורמולה 1 בשלושים השנים האחרונות.

עם פיטוריו הפתאומיים של סרג'נט, קבוצת וויליאמס נותרה ללא נהג עד תום העונה. כזכור, קרלוס סאינז מפרארי צפוי לעבור לקבוצת וויליאמס רק בעונת המירוצים 2025, אך המושב הזמני בקבוצת וויליאמס מבוקש לא פחות ממושב קבוע, ובפני וויליאמס עמדו לא מעט אפשרויות.

המועמד הראשון הוא ליאם לאוסון. ליאם הוא הנהג המחליף של קבוצת רדבול, וחתום אצלם על חוזה עד לשנת 2025. בעונת המירוצים הקודמת ליאם הפגין ביצועים מרשימים כאשר החליף את דניאל ריקרדו האוסטרלי בקבוצת הבת של רדבול – אלפא טאורי – לאחר שעבר תאונה במהלך אחד האימונים. כתוצאה מכך, רדבול הבטיחו לליאם כסא בעתיד (בעל פה בלבד). במידה וויליאמס היו רוצים לקחת את ליאם כמחליף ללוגן, הם היו "שואלים" אותו מרדבול תחת תנאים שהקבוצה הציבה, וביניהם האפשרות לדרוש את ליאם בחזרה מתי שתרצה. הסיכון שכרוך בנהג ראשי ששהותו דינמית גדול מדי משוויליאמס יכלה לשאת, ולכן לאוסון ירד מהפרק.

ג'יימס וולס ,מנהל קבוצת וויליאמס, פנה אל טוטו וולף, מנהל קבוצת מרצדס וחברו הטוב, בבקשה לשאול את קימי אנטונלי, נהג פורמולה 2 שרק עתה חתם על חוזה עם מרצדס. קימי הוא נהג אקדמיה של מרצדס, ופרי טיפוחיו של טוטו וולף, וכצפוי טוטו סירב לבקשה, אך הציע את מיק שומאכר, ואף הביע את תמיכתו בו בפומבי.

מיק הוא נהג האס לשעבר ובנו של אגדת הפורמולה 1 מייקל שומאכר. למיק יש היסטוריה גדולה של התרסקויות בעונה הבודדה בה נהג בהאס, אך למרות זאת מאז הספיק מיק לנהוג בהצלחה רבה באימונים בעבור אלפין ובסימולטורים של מרצדס. השיקול המכריע היה שמיק נוהג כעת במירוצי ספרינטים שהם תובעניים מאד בפני עצמם.

פרנקו קולפינטו, הנהג הנבחר, ממוקם כעת במקום השישי והמכובד בפורמולה 2. מעבר לכך, הוא נהג אקדמיה של וויליאמס, כלומר הוא נמצא במסלול קריירה אצל וויליאמס שנועד לקדם כשרונות צעירים בענף הספורט המוטורי. לוויליאמס יש כל אינטרס לקדם נהג אקדמיה שלהם ולתת לו צ'אנס גם אם הדבר כרוך בלקיחת סיכון נוסף על נהג צעיר, כמו לוגן.

פרנקו קולפינטו

מלוגן סרג'נט נמסר: "אני מודה לוויליאמס על שהעניקו לי את ההזדמנות הראשונה שלי בפורמולה 1. אני מוקיר תודה על כל התמיכה שקיבלתי מכולם בנבחרת כשהצטרפתי אל האקדמיה לראשונה ב-2021. לנהוג לראשונה במכונית פורמולה 1 באבו דאבי הייתה חוויה של פעם בחיים, ולהפוך לאמריקאי הראשון שהשיג נקודות במהלך שלושים השנים האחרונות באוסטין בעונה שעברה היה רגע מיוחד מאד בעבורי. אני גאה על שזכיתי לייצג נבחרת בעלת היסטוריה שכזו במהלך שתי העונות האחרונות. בינתיים, אקח זמן לחשוב על האופציות העומדות בפניי לפני שאכריז על מקומי העתידי על המסלול".

חבר קבוצתו אלכס אלבון מסר: "אני מודע לכמה הספורט הזה עשוי להיות ברוטלי וזה קשה לראות את לוגן עוזב את הקבוצה באמצע העונה. נתת את כל מה שיש לך אחי, וזה היה לי לעונג להיות חבר הקבוצה שלך. אני יודע שתהיה מדהים בכל מה שתבחר לעשות בהמשך".

ממנהל קבוצת וויליאמס ג'יימס וולס נמסר: "זה ללא צל של ספק קשה מאד בעבור לוגן, שנתן את כל כולו".

החלפת נהג באמצע עונת מרוצים אינה דבר נפוץ אך יאמר לזכותם של וויליאמס שהם היו סבלנים מאד כלפי ביצועיו של לוגן, ואף אפשרו לו להמשיך לעונת המירוצים הנוכחית, בשונה מפיטוריו הפתאומיים והמהירים של ניק דה וריס, נהג אלפא טאורי, בעונה שעברה.

ובנימה אישית, אני מקווה שלוגן יצליח בכל שיעשה.

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mishka
Mishka
07/09/2024 12:43:52

טייגר לילי אני כל כך שמח על סדרת הכתבות הזאת.
היא פשוט מעולה ואני מקווה שיהיה לך כוח ונחישות להמשיך איתה עד אינסוף.
כמעריץ מושבע של פורמולה אחד היה לי מאוד קשה עם הנוכחות של סרג׳נט, נהג שכל עוד הוא במרוץ אתה יודע שכל רגע יכול להתרסק ולהפוך את יוצרות המרוץ עם רד פלאג שמצמצם את כל פערים. כמות ההתרסקויות שלו היא פשוט מטורפת. לראות אותו נוהג במכונית פורמולה אחד למשך שתי עונות בזמן שליאם לואסון התותח יושב בצד היה לי מאוד לא פשוט.
בנוגע לליאם, ההחלטה של הורנר להעדיף את בן טיפוחיו שנמצא בשלהי הקריירה ולתת לו עוד עונ נה באלפא טאורי במקום לתת את המקום לליאם, היא בעיניי שערוריה. כל מטרת הקבוצה הזאת היא לטפח כשרונות צעירים לקבוצת האם, לא ברור ומכעיס מאוד.
גם חוסר הקידום של יוקי שנותן עונות פסיכיות ומתברג בעשירייה באופן די קבוע, לקבוצת האם על חשבון פרז שנמצא בעונה מזעזעת, מבאס אותי מאוד.
המון תודה לך, ותמשיכי לכתוב לנו, בבקשה 🫶🏻

yaniv
yaniv
07/09/2024 13:06:50

תודה על הכתבה. כל כתבה על הפורמולה מבורכת. 🙏🏻💪🏻

מנחם לס
07/09/2024 16:57:30

אני לא מבין דבר בפורמולה. מה זאת אומרת 'קבוצה'? האם זה לא מכונית אחת ונהג אחד? אולי אם תמשיך לכתוב זה יובן יותר

הגופיה של יואינג
הגופיה של יואינג
07/09/2024 17:20:21

תודה על הכתבה, מרענן לקרוא פה קצת פורמולה (במיוחד בעונת המלפפונים).
מתחבר למה שכתב מישקה – לוגן היה ויילד קארד ולא בקטע טוב. הרבה פעמים היה נראה כאילו הוא נער מסכן על מוסטנג ברודיאו, מנסה לא לעוף ממנו. מקווה בשבילו שימצא מקום שיוכל לבנות בו ביטחון מחודש.
בכלל, העונה הזו מתפתחת הרבה יותר מעניין ממה שחשבתי עם הנסיקה של מקלארן והקריסה היחסית של רדבול. נחמד שהעונה לא סגורה כבר רגע אחרי האמצע כמו בשנים האחרונות. מקווה שמקלארן ימשיכו בתנופה גם אחרי השינוי של 2026.

Mishka
Mishka
07/09/2024 18:38:37

השאלה האמיתית בנוגע למקלארן היא מי הכוכב שלהם?
קבוצה נפלאה עם שני סופרסטארים, ובאמת קשה לי להחליט מי הכוכב הראשי.
כרגע אני נוטה להעדיף את פיאסטרי, הבחור פשוט קורץ מחומר של אלופים.
גם נוריס תותח על אבל אי אפשר עם הזינוקים שלו. פול פוזישן בשביל נוריס זה קללה. אין מרוץ שהוא מתחיל כמו שצריך, וזה החלק הכיבחשוב במרוץ. עד שלא יעבוד על זה כמו שצריך, לעולם לא יקח אליפות.
יכול להיות שלראשונה נראה קבוצה מובילה עם שני נהגים שווי ערך? בעצם גם במרסדס זה קרה בעונת האליפות והפרישה של רוסברג שהייתה אחד הפייטים המדהימים ביותר בהסטוריה של הספורט בין שני נהגים מאותה קבוצה.
מאוד חרה לי כל הסיפור עם זה שהורו ללנדו לתת לפיאסטרי לעבור אותו.
הקבוצה השאירה את פירסטרי בחוץ מה שגרם לו לשלם במקום הראשון שלו, זה חלק מהמשחק ולאנדו מהצד שלו לפחות לא עשה דבר לא בסדר והרוויח את המקום הראשון ביושר. חבל שהעמידו את לנדן בספוט הזה וממש הופתעתי כשהוא לבסוף ניאות ופינה את המקום.
אני בטוח שלא ככה פיאסטרי רצה לנצח את מרוץ הפורמולה הראשון שלו וזה סתם השאיר לנוריס טעם רע בפה, וכל השיחה בינו לקבוצה שודרה בטלויזיה לעיני כולם.
חבל שהקבוצה מסכסכת בכח בין שני נהגים נפלאים שמסתדרים מעולה.

Berch
08/09/2024 12:59:06

אחלה טור
אני פחות עוקב אבל כיף ללמוד.
הסרט "גראן טוריסמו" הכניס אותי קצת לעניינים
🙂

אטאפומה
08/09/2024 14:18:56

תודה על.הטור :
אף פעם לא הבנתי את המודל העסקי של המירוצים האלו.
פעם זו היתה רנו ווליאמס , פעם היתה מקחארן הונדה , לפני די הרבה שנים .
ההוצאות בענף אסטרונומיות :
פיתוח ובנית רכבים כל עונה למיטב ידיעתי
רכבים חדשים .
צריך מפתחים מכונאים צוות תחזוקה
תשלום אבץסטרונומי לנהגים לוחות זמנים
מטורפים ,ואחרי כל זה מהיכן
מגיעות הכנסות ?
בזמנו כאשר רנו מרצדס הונדה ועוד
היו בעסק הבנתי ,אך היום מי משלם ?

thetroll
thetroll
09/09/2024 3:58:15

אחלה פוסט. לטעמי הם נתנו ללוגן הרבה יותר מידי חבל היה צריך להיות מוחלף מזמן. עושה רושם של בן אדם נחמד אבל קשה לאמר את זה – הוא לא ברמה והיה סכנה לכל הנהגים במסלול כל מירוץ. דרך אגב מה קורה עם רוי ניסני? הוא היה הנהג השלישי של וויליאמס ומכיר את המכונית שלהם. האם הוא היה בתמונה? מה קורה איתו בכלל ? אני מודה שאין לי שום מידע חדשותי עליו.