אופניים / דוד "פאקו" סעדה
הוואלטה א אספניה – קטע 14
קטע 13 של אתמול, שכלל את הטיפוס הקשה בסיום לפוארטו דה אנקארס, היה עוד יום משמעותי בוואלטה הנוכחית, שגם הביא לכוחותינו שמחה רבה. כמו בכל הקטעים הקודמים, גם כאן קיבלנו קבוצת בריחה איכותית מאד, עם שלושה רוכבים מקבוצת האמירויות, בדמותם של ברנדון מקנולטי, ג'יי ויין ומארק סולר, ואיתם חברים כוואוט ואן ארט, ויקטור קמפנארטס וגם מייקל וודס מ-IPT. באפן מפתיע משהו, חברי ה-GC שחררו חבל ארוך מאד לבריחה, כשעד מהרה היה ברור שהמנצח יגיע ממנה. ואן ארט הנפלא כבש את כל הפסגות הראשונות, על מנת להבטיח לעצמו את החולצה המנוקדת בסוף היום, הישג יוצא דופן לחלוטין כאשר הוא מלווה בחולצת הנקודות הירוקה. ככל שהטיפוסים נקפו, הקבוצה הלכה והתפרקה מהמטפסים הפחות טובים. מבין אלה שנותרו, סולר התרוצץ הלוך ושוב, תוך שהוא בין השאר מנסה להיות הראשון שכובש את הטיפוס הלפני אחרון, אך ואן ארט בתצוגת תכלית נוספת הצליח לכבוש גם טיפוס זה. בירידה מהטיפוס הנ"ל קיבלנו את אחד הרגעים המפחידים של המירוץ, כאשר מקנולטי התהפך מעבר לכביש אל עבר התהום, תוך שהוא מוריד לקרקע גם את חברו ויין, אך האמריקני הצליח לבסוף לטפס חזרה אל אופניו ועליהם. בשלב זה כבר היה ברור שהקטע אמור להיות שייך לוודס, שנחשב למטפס הטוב בפער מכל מתחריו הנותרים. וכך אכן היה, כשתקיפה אחת על החלק התלול של הטיפוס המסיים הותירה עימו רק את שמיד, ובהמשך האלוף הקנדי הצליח לנער גם את השוויצרי, ולהמשיך לבד עד לקו הסיום, תוך שהוא גורס בקלות אופיינית את השיפועים הקשים ביותר של המירוץ עד כה. וודסי חוגג בגיל 37 את נצחונו השלישי במירוצי הוואלטה, המצטרף גם לניצחון בקטע טור ובמירוצים רבים נוספים, וגם מביא סוף סוף לקבוצת IPT את הניצחון המיוחל בקטע גראנד טור העונה. שמיד וסולר השלימו את הפודיום. גם בקבוצת ה-GC העניינים לא היו רגועים כלל. בחלק השני של הקטע, קבוצת מוביסטאר עברה להוביל את הדבוקה מתוך כוונה להזניק קדימה את אנריק מאס על חשבון יריביו. אלא שכשהדבוקה הגיעה לחלק התלול, הקבוצה הספרדית התאדתה, וקבוצת בורה של פרימוז' רוגליץ' עברה להכתיב קצב רצחני בחזית, תוך שהיא כצפוי מותירה מאחור שוב את מוביל המירוץ, בן אוקונור. התקיפה של רוגליץ' הגיעה במהרה, כששוב רק מאס נותר עימו. אלא שהפעם העלאת הילוך נוספת של רוגליץ' הותירה את הספרדי ללא אוויר, והוא אף נעקף ע"י מתחרים כמיקל לאנדה, מתיאס סקלמוס וקרלוס רודריגז. רוגליץ' המשיך לגרוס אף הוא את הטיפוס עד לסיום, עד שסיים עם פער של כדקה על מאס וכשתיים על אוקונור. עדיין, הפיגור הזה של אוקונור לא היה גדול מספיק על מנת שיאבד את ההובלה במירוץ, כך שהוא עדיין מוביל לפני רוגליץ' (1:21+), מאס (3:01+), קאראפאז (3:13+), לאנדה (3:20+), רודריגז (4:12+), ליפוויץ' (4:29+), גאל (4:42+), גודו (4:44+) וייטס (5:17+).
קטע 14 של היום עובר ליום אחד לאיזור קסטיליה ליאון. זהו הקטע הארוך ביותר במירוץ, באורך 201 ק"מ (היחיד מעל 200). החלק המעניין כאן הוא הטיפוס מדרג 1 לקראת סיום הקטע. אלא שמדובר בטיפוס שמדורג כך בעיקר בשל אורכו הרב, ואילו השיפוע שלו קבוע ומתון מאד. אם נצרף זאת לעובדה שמדובר בקטע מעבר בין שני קטעי גהינום, הרי שדי ברור שגם היום נקבל קטע שיהיה בשליטת קבוצת הבריחה, הפעם כנראה עם הרבה פחות אקשן ב-GC. שידור ביורוספורט או בלינק הזה מ-14:30.
תודה
תודה רבה. ספק אם אוקונור יפתח את השבוע הבא אדום. אין ספק שלכל המאוחר מחר בסיום הקטע היא אצל רוגליץ' ולא תרד ממנו.
מסכים לגבי הרישא. לגבי הסיפא של הסיפא – זה בעיקר תלוי באם רוגליץ' יישאר על אופניו.
אור – לשאלתך מאתמול על סולר: כתבתי על זה ממש על קצה המזלג בסקירה, אבל בגדול הבחור התרוצץ אתמול על הדרכים כמו עכבר בלי ראש. הדרך היחידה של השלישייה מהאמירויות לנצח מול מטפס עדיף כמו וודסי הייתה לשלב כוחות. מה שקרה בפועל זה שהבחור שרף אנרגיות במתקפות ללא תכלית, שיותר הפריעו לחברים שלו מאשר עזרו. למשל היה ברור שואן ארט הולך על כל הנקודות של מלך ההרים בקטע, חוץ מאשר בטיפוס המסיים שהיה גדול עליו. אז סולר כל הזמן תקף בטיפוסים הקטנים יותר ואז ירד אחורה, אבל וודסי לא היה צריך לעשות כלום, כי היה ברור שואן ארט היה זה שיסגור את ההתקפות, מה שבאמת קרה. זה בסוף נגמר לחברים שם בגלל ההתרסקויות של מקנולטי ו-ויין, אבל מה שהוא עשה ממש לא תרם למטרות שלהם, ובכללי היה די מצחיק לצפייה.
ומה שיותר הזוי – אני חושב שזה היה תחת הוראות של הקבוצה…
לגמרי ממשיכי דרכם של מוביסטאר.
תודה
היי אנשי הפוטבול מישהו שם לב לשינויים הגדולים שנכנסו השנה לפליי אוף של פוטבול המכללות?
דובר כבר הרבה זמן ולחלוטין בלתי נפרד מהשינוי בקונפרנסים עם החיסול הממש לא ממוקד של הפאק12.
כן
פאקו, תודה רבה. דג'וקוביץ' הפסיד בארבע מערכות לאלכסיי פופירין.
כל הפודיום מהאולימפיאדה אצל הגברים כבר מחוץ ליו אס אופן. יהיה מעניין.
נכון, הטורניר נפתח לחלוטין. אשמח לניצחון של דימיטרוב.
כבוד לוודס ול-IPT סוף סוף הצליח להם! וודס רכב כל כך חכם בטח בהשוואה לכמה מחבריו לבריחה ותזמן את ההתקפה שלו באופן מושלם. פחדתי שיהיו מלא דגלים פלסטיניים בסיום אבל בסוף היה רק אחד(שעבד ממש קשה למשוך תשומת לב). מקווה שזה לא מזיז לרוכבים של IPT.
חוץ מלנדב? לא נראה לי שזה מזיז להם.
עוד אחת מהדרכים להתקשח שהבחור עובר במירוץ הזה
תודה רבה!
מוביסטאר – תמיד שמחים לסייע לרוגליץ' ולשרוף עבורו את הגפרורים, גם (ואולי בעיקר?) כשלא יוצא להם כלום מזה. אחח, זאת נאמנות אמיתית. פשוט השראה.
היה די מדהים לראות את הפער של קבוצת החולצה הירוקה הולך ותופח ככל שנקפו הקילומטרים. חשבתי כבר שהגיע תורו של וואוט ושפעם משחררים לו את החבל כל הדרך עד ללקיחת החולצה האדומה! אבל יסתפק גם במנוקדת.
למרות שכצפוי הקטע לא נגמר בניצחון שלו, שמחתי לראות אותו חופשי ומאושר לרדוף אחרי מטרותיו האישיות, פטור מחובות ההובלה. מקווה שהוא מתכנן עוד הפתעות להמשך.
קצת כאב לראות את פליקס גאל מסרס את הדרייב שלו ויכולותיו כדי לנסות לסחוב את המוביל המקרטע שלו. ריחמתי עליו קצת, ואז עברתי לרחם קצת על אוקונור כשגם גאל נטש אותו. מצד שני, הוא יפתח עוד יום באדום. כנראה שיהיה ריאלי יותר (ועדיין מאוד מכובד אם יצליח) לכוון למדרגות הנמוכות יותר בפודיום. אין ספק שהיה חותם על כך בשמחה רבה לפני המירוץ.
לגבי סולר – היה ניכר שהרכיבה שלו לא הייתה מסונכרנת עם חברי קבוצתו (נראו מופתעים כל פעם שהאיץ), אבל בתכלס uae היו בעמדה מאוד מבטיחה בגלל היתרון המספרי והיה הגיוני שמישהו מהשלושה יתקוף כדי להתיש את יתר המתחרים/בתקווה שיגיבו בבלבול ויאפשרו לו לברוח, ומה שבתכלס "דפק" את הקבוצה היה ההתרסקות, לא? במילים אחרות – מה היה להם כדאי לעשות אחרת?
אמת, זה באמת היה סיכול עצמי ממוקד.
ההתרסקות הייתה ללא ספק הבעיה העיקרית, אבל גם לפני כן פחות או יותר שום דבר ממה שהוא עשה השפיע על הדינמיקה של הבורחים העיקריים. זה מאד בלט בטיפוס הלפני אחרון, שבו אחרי שהוא התרוצץ כמו משוגע, ואן ארט לקח את הפסגה אחרי סיכול ממוקד אחד (והיה ברור לגמרי שהוא זה שהולך לעשות את זה). בגדול הוא היה יכול למשוך את הקבוצה בקצב מהיר (מוד דומסטיק פוג) בשיפועים המתונים יותר, שבהם היתרון של וודסי על שני האחרים פחות גדול. או לחכות לטיפוס התלול ושם לעשות 1-2-3 על וודסי. שום דבר שהיה קרוב למה שהוא עשה אתמול.
תודה
תודה, תודה
.
אי אפשר שלא לאהוב את פליקס גאל.
כל מה שכתבתם על מוביסטאר, ותחפושת מוביסטאר של יו.איי.אי – נכון.
וודס עושה מה שהוא עושה כל כך טוב, טוחן את כולם בשיפועים התלולים.
.
הטיפוס האחרון נראה מאוד אלפיני בפרופיל שלו – ארוך מאוד, שיפוע קבוע, לא תלול במיוחד. פחות אופייני לספרד
כן זה לא קטע "וואלטאי", גם באורך שלו.
יאללה מארקו תעשה דאבל.
החברה של ווט לא מוותרים.
כנראה שכשלפלוטון יש בעל-בית, גם בריחה איכותית היא חסרת סיכוי (לא משהו שראינו הרבה עד כה במירוץ).
אז מסתבר שוויסמה הכריזו על וואוט כמלך שלהם! אולי עוד נראה בהמשך את ספ עוזר לו בהרים לשמור על המנוקדת.
נותנים לבריחה חבל קצר כאילו רמקו נמצא בפלוטון.
היי, אפשר בבקשה תזכורת בבקשה ללינק שאפשר לצפות דרכו?
https://tiz-cycling-live.io/stream.php
מופיע קבוע בפוסט.
צודק, לא שמתי לב.. תודה!
ואן ארט האכזר הפעם עובד לרעתנו.
ועכשיו כשנרוואייז בורח לפריגו, אפשר לעודד את וואוט.
לעצור נשימה בירידה.
כן זה פלוטון שלם. יכול להיגמר בבכי.
איזה תזמון מחורבן למכניקל של רוג.
אני לא יכול להסתכל על זה.
טוב הוא חזר.
46 קמ"ש ביום הררי…וזה היה אמור להיות היום מנוחה לרוכבים…
הפרחים לואן ארט. השאלה עכשיו איך הוא יתפקד בסיום אחרי שרוב הקבוצה שלו נשרפה בעלייה. גרובס עדיין שם.
גרובס. קיבל אחלה מתנה היום מואן ארט.
אחרי שוודסי קיבל…
וודסי קיבל שובר שי. גרובס קיבל שליח עם תזמורת.
חחח, תכלס.
קורבין שלישי
לא חושב שמישהו סימן את הקטע הזה כקטע ספרינט לפני המירוץ…
נפלאות דרכי הוואוט.
יום מצויין לקבוצה הבלגית אחרי שגם פיליפסן לוקח את הספרינט בטור של רנווי.
חחח, אפילו גרובס עדיין קורא להם יומבו…
השמועה לא הגיעה לאוסטרליה.
כנראה, גם לאוקונור הדואר רק עכשיו הגיע.
You win some, you lose some
הייתה לפריגו רכיבה סופר איכותית היום, מצא את מקומו בבריחה בין כמה שמות גדולים ובסוף הונשר רק על ידי נרוואז (אותו אחד שניצח את פוג בתחילת הג'ירו, לא?), שכמובן נרמס בעצמו על ידי הקצב הרצחני של ויסמה כ20 קמ לסיום. ועדיין, יש מקום על הפודיום לipt בספרינט הסיום. מכובד ביותר.
הסיבה לקצב הרצחני שהכתיבה ויסמה הייתה ברורה, מה שפחות ברור לי הוא למה הם לא חלקו בעול הרדיפה עם קבוצות אחרות בעלות עניין בספרינט (אלפסין, מישהו?). במיוחד כשכבר היה ברור שהבריחה במרחק ריאלי להיתפס. הם גמרו את עצמם וגם הבטיחו שוואוט יהיה נטול מלווים בספרינט הסיום לעומת הרכבת המרשימה של גרובס.
ובכל מקרה, המנצח הגדול של השלב הוא ללא ספק פרימוז' רוגליץ', ששרד ירידה ארוכה ורצחנית כשהוא בדיליי של חצי דקה על הפלוטון, ולא סיים את היום במיון. שאפו.
כי אלפסין לא חשבו בכלל שזה יגיע לזה (על פי גרובס עצמו). ברגע שנתפסה הבריחה הם כבר התחילו לעבוד.