טיירון לו היה טוב לקבוצה האולימפית, והאולימפיאדה עשתה הרבה טוב לטיירון לו

טיירון לו היה טוב לקבוצה האולימפית, והאולימפיאדה עשתה הרבה טוב לטיירון לו

טיירון לו היה טוב לקבוצה האולימפית, והאולימפיאדה עשתה הרבה טוב לטיירון לו

1.כתב ESPN Ohm Youngmisuk, ESPN Staff Writer מסכם במאמר מצויין שטיירון לו היה עוזר מאמן מצויין לסטיב קר, אבל אולי יותר מכן, האולימפיאדה עשתה המון טוב לטיירון כמאמן

אום יאנגמיסוק, בפוסט מצויין, מסכם שהאולימפיאדה נתנה הזדמנות לטיירון לו לגלות מי הוא באמת, את יחסיו המיוחדים עם שחקני הנבחרת (אפילו שאף אחד מהם לא היה שחקנו-הוא בקליפרס), ומצד שני נתנה לו עצמו את ההזדמנות להתפתח כמאמן-על כששחקנים כלברון, קווין דוראנט, וסטפן קרי יוצרים עמו יחסים בריאים מאד של שחקן-מאמן.

מרק פיו בן ה-62, מאמן גונזגה יוניברסיטי והמבוגר מבין כל מאמני הנבחרת, שהיה בפאריז כמה פעמים בחיפוש אחרי שחקנים צרפתיים לקבוצתו, האיץ בטיירון לו לעזוב מעט את המלון ולצאת העירה, לנשום אוויר טרי, להסתובב, לרחרח פה ושם, לקפוץ למסעדה ולטעום אוכל צרפתי אמיתי. הוא רצה להרחיב מעט את האופקים של המאמן, כמו שאומרים החברים שלי מאל-רום וגבעת יואב.

טיירון לו סרב: "עלי לבלות יותר זמן עם השחקנים" (https://www.espn.com/nba/story/_/id/41008920/ty-lue-team-usa-lessons-shape-la-clippers-paul-george), הוא אמר.

"טיירון לו מסתגר ב-'LITTLE BOX' שלו", אמר פיו. "אני רציתי שייצא מעט, יתאוורר, יתבגר, ויראה את שאר העולם". אבל לא. טיירון לו העדיף להישאר במלון עם השחקנים, broadening his horizons on basketball. הוא היה עסוק מדי כדפנסיב קואורדינטור ליצור סכימות לעצור את ניקולה ג'וקיץ' וויקטור וומבניאמה. כשלא עשה זאת הוא חפר במוחם של אריק ספואלסטרה, מרק פיו, וסטיב קר, בעיקר אריק ספואלסטרה וסטיב קר לגלות יותר ויותר TRAITS שעשו מהם מאמנים מנצחים כל כך, קר עם 4 טבעות, וספואלסטרה עם שתיים.

בחזרה בבית לו החליט לבלות כמה שיותר זמן עם ג'ף ואן גנדי שהיה 'יועץ' לבוסטון סלטיקס העונה, עונת הזהב של הסלטיקס, ועוזר לטיירון לו בעונה הבאה עלינו לטובה בקליפרס.

מה שאני מנסה לומר לכם עם כל ההקדמה הזאת הוא שטיירון לו החליט להכין את עצמו – אולי יותר מכל פעם אחרת – לאליפות. הוא יהיה עם הקליפרס מינוס פול-ג'ורג', אבל האולימפיאדה לימדה אותו דבר אחד: אתה מנצח עם קבוצה, ולא עם יחידים. המקרה של סטפן קרי במשחק הגמר היה יוצא מין הכלל. את הזהב נבחרת ארה"ב זכתה עם קבוצה, כשבכל משחק היו מצטיינים אחרים.

טיירון לו וואן גנדי נפגשו לארבע ארוחות יחד בפאריז:

They reviewed playsets, pick-and-roll and transition defensive schemes. They crunched the numbers on Van Gundy's research to improve t he team's rebounding. And when they weren't breaking French bread and X's and O's together, Lue and Van Gundy were found sitting side by side on several othe team's train trips to games.

"טיירון וג'ף נזהרו מאד לא להשקיע יותר מדי זמן בקליפרס של 2024-25 כי הם היו בפאריז לעזור לנבחרת, אבל ברגעים הפנויים הם דיסקסו קליפרס, קוואי לינרד, וכיצד לשפר את הריבאונדים של הקבוצה.

אחרי שעזר לארה"ב עם הזהב, טיירון לו – שזכה בטבעת כמאמן הקאבס ב-2016 – אמר לכותב מאמר זה Ohm Youngmisuk, שלמרות שאיבד את פול ג'ורג', הוא מרגיש את האנרגיה הבוערת בו להתחיל כבר את העונה כמאמן הקליפרס. הוא אומר :

"When you lose a guy of Paul George's stature, instantly people [think] oh, they can't win or they're not going to be competitive," Lue told ESPN last week. "But that just challenges me even more. OK, people are counting us out or people don't think we're going to be good. That right there just gives me an extra dose of [motivation].

"I can't wait to prove everybody wrong."

2. טרו הולידיי מביע את דעתו האמיתית בקשר ל-PLAYING TIME של ג'ייסון טאטום באולימפיאדה

"כל אחד בקבוצה האמריקאית ידע שג'ייסון טאטום הוא אחד השחקנים הטובים ביותר בקבוצה. גם כמעט כל אחד ששיחק ידע שעל הספסל יושב שחקן טוב ממנו. לפחות דריק (ווייט) ואני ידענו זאת. אבל המאמנים לא צריכים היו שחקן בגובה 8'6 (2.03 מ') כפי שהיו צריכים גארדים, אז ככה קרה מה שקרה. נו ביג דיל. אני בטוח שטאטום כבר שכח מזה"

3. אנט הוא הטראש טוקר הרשמי החדש של נבחרת ארה"ב (אם לא כל ה-NBA) – אבל יותר ויותר עולים עליו על שאמר שבעבר היה רק שחקן אחד עם יכולות של היום – מייקל ג'ורדן. הדבר הגיע עד ל'חדשות הערב' בערוצים הראשיים. המגינים עליו אומרים שהוא בחור טוב, אבל לא הכי פיקח בעולם.

טרו הולידיי, טראש טוקר פר אקסלאנס, נשאל אם הוא הטראש טוקר מס' 1 של הנבחרת. תשובתו?

  • אבל כשטרו נשאל על האינטליגנציה של אנט הוא נמנע מלענות: "אני לא מומחה ל-IQ"

4."עזבו את הצעיר במנוחה. לא בקשתי ולא אבקש לשחק עם מספר "0" – ראסל ווסטברוק

העולם מלא באנשים רעים. ראסל ווסטברוק רק חתם בדנבר וכבר מאשימים אותו שהוא ביקש מכריסטיאן בראון את גופייה מס' "0", אותה לבש ראסל משך רוב הקריירה שלו: "לא בקשתי ולא אבקש. אני אשחק עם מספר "4", המספר שלבשתי גם בוושינגטון ויזרדס".

5. האם גם במשרדי ה-NBA מתחבאים אוהדי לייקרס? אם לא, אז איך זה שהלייקרס היא הקבוצה עם הכי פחות משחקים 'בק-טו-בק'? ומי עם הכי הרבה? צדקתם! אטלנטה המסכנה שכולם דורכים עליה


6. קטע מהעבר: כשפט ריילי העליב את טים הרדאוויי לפני כל הקבוצה!

When Pat Riley put Tim Hardaway in his place: "You just mad cause I took your raggedy-a*s out the game"

טים הרדוואי ניסה לדבר חזרה אל מאמנו אז פט ריילי החזיר לו: "אתה כועס רק בגלל שהוצאתי את התחת המחוספס שלך מהמשחק!"

קשה לדעת את סוד הצלחתו של פט ריילי כמאמן, אבל בנוסף לכל מיני תקיעות וירידות פה ושם דבר אחד נשאר קבוע אצלו והקבוצות שהוא אימן: עבודה קשה ומסירות מחלטת. אבל הגישה הצבאית וה'אני המאמן ואתה המשרת שלי" הייתה גישה שהרבה כוכבי משחק התקשו איתה. עדיין, פט ריילי הצליח בזמנו 'TO KEEP SOME HUGE EGOES IN CHECK', בעיקר כשכמה מכוכבי המשחק הגדולים איתגרו את האוטוריטה שלו.

אתה לא יכול לאתגר את הגישה של המאמן ריילי שזכה עם הלייקרס בארבע אליפויות. ישנם האומרים שב-9 שנותיו עם הלייקרס הגישה שלו הייתה הרבה יותר 'רכה' בגלל שתי סיבות: קארים עבדול ג'אבאר ומג'יק ג'ונסון. שניהם היוו יותר מסתם 'שחקנים'; הם היו מנהיגים בנפשם וריילי העדיף להתייעץ איתם מלהכריח אותם. אבל עם שאר השחקנים הוא היה האוטוריטה החד-משמעית.

במיאמי פט ריילי פגש קבוצה שלא היו בה 'מנהיגים' טבעיים מהסוג שהיו קארים ומג'יק בלייקרס. למעשה במיאמי היו לריילי כמה 'ילדים רעים' כטים הרדאוויי, ברוס בראון, פיג'יי בראון, או סטריקלנד, והוא החליט לרדות בהם כמו קצין מארינס בטירונים שלו. למעשה אלונזו מורנינג היה ה-'מג'יק ג'ונסון' היחיד של ריילי ורק איתו הוא התנהג כמו אב לבנו.

באימון ישנן כמה גישות: אתה יכול לנצח כדיקטטור, כפי שהיו וינס לומברדי ופט ריילי. אבל אתה יכול לנצח גם כמו אבא, כפי שהיו רד אורבך ורד הולצמן. ריילי היה רודן עם שחקנים כטים הרדאוויי, אבל יכול היה להיות כמו 'אבא' עם שחקנים כמג'יק או אלונזו מורנינג.

אדי האוז נזכר כשטים הרדאוויי העז לדבר חזרה אל ריילי אחרי שמיאמי הפסידה בפלייאוף של 2000-1. הבה ונקשיב לאדי האוז:

"We're in Vancouver; we're losing at the half. Pat comes in and tears up the locker room. We come back and win, whoop ’em. We on the bus, and Tim was like, 'I'm tired of all that negative sh*t.' He was like, 'Watch me, Imma say something tomorrow. Watch!'" .

Riley put Hardaway in his place

טימי (הרדאוויי) היה אז בן 34 והרגיש שהוא קנה את הזכות לומר את מה שבא לו. אולי עם מאמנים אחרים אבל פט ריילי הוא חיה מסוג אחר. לריילי לא איכפת היה כמה 'גדול' הוא השחקן ומה היא משכורתו: עליו לדעת מי הבוס, ואם הוא לא יודע אז ריילי ילמד אותו.

ביום הבא באימון טימי פותח את הפה:

"He said, 'I think you just too negative all the time, you don't gotta be so negative, we came back and won, you ain't gotta do it like that.' The whole time he's saying that Pat is walking back and forth – the same outfit all the time. He's walking back and forth, shaking his head," House said. 

"And Tim was done, and Pat was like, 'Yeah ok, that's probably the biggest bullsh*t I've ever heard in my life. You see, that's the problem. You're either in – and I swear he jumped probably eight feet sideways – or you out! You just mad ’cause I took your raggedy-ass out the game.' Everybody's like, 'oooh!' and Tim was like, 'I ain't raggedy,'Eddie concluded.

שחקנים ששיחקו עבור פט ריילי יודעים שכל זמן שאתה מנצח אתה יכול לקשקש ואפילו להתלוצץ עם ריילי. אבל כשאתה מפסיד – WATCH OUT. אבל בהפסד או נצחון דבר אחד היה ברור: פט ריילי הוא זה שמשייט את הספינה.

טים הרדאוויי עזב את הקבוצה כמה שבועות אחרי התקרית. גארי פייטון ושאקיל או'ניל גם ביקרו את ריילי אחרי האליפות של 2006 וזמן קצר אחרי שניהם הוטרדו. אצל ריילי זה "MY WAY" או "THE HIGHWAY"

שאקיל אמר אחרי שהוטרד ממיאמי: "הם ניפטרו ממני ומגארי פייטון כי אנחנו היינו היחידים שלא הקשבנו לו. למשל, קוץ' ריילי יחליט על תרגיל, וגארי פייטון יהיה

'I'm not running that. I'm throwing the ball to Shaq.

כשאתה בן 35, 36, עם עשרות מיליוני דולארים בבנק זאת לא חכמה להמרות את דברי המאמן. הייתי רוצה לראות את גארי פייטון בן ה-26 אומר זאת לשחקנים, אחורי שריילי ביקש לבצע דבר אחר.

הרדאוויי הוטרד ב-2001. עם כל הסכסוכים עם ריילי, הוא נזכר לטובה בימים ההם:

Overall, I think my experience there was very, very good," Tim said after being shipped to the Dallas Mavericks. "I had a lot of fun there. I learned a lot about the business – how to treat people, how not to treat people. I learned about teammates, and what can happen when things don’t go right, how a team can separate on and off the court.”

שחקנים רבים בוודאי לא זוכרים לטובה את הגישה האבסולוטית של פט ריילי, וידו החזקה. אבל אני בטוח אם תשאל את שחקניו בלייקרס עם הטבעות על ארבע אצבעות ואת שחקניו במיאמי בשנות ה-90 כשמיאמי ניצחה וניצחה, והיו לה קרבות מטורפים נגד הניקס ושיקגו בולס – ואז האליפות ב-2006 – רובם יזכרו את פט ריילי לטובה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
29/08/2024 1:40:40

תודה רבה מנחם🫠

אלכס דוקורסקי
29/08/2024 2:12:40

מנחם, תודה רבה. ריילי אכן מאמן גדול.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הוא נראה לי קטנציק.

אלכס דוקורסקי
29/08/2024 12:50:52

גדול בהישגים (:

golan
golan
29/08/2024 2:17:00

תודה מנחם.
לא ממש מעריך את טיירון לו, אבל הרצון שלו ללמוד כדורסל ממאמנים אחרים ראוי להערכה. אבל בסופו של דבר, הוא מאמן כרגע "שמות" ולא שחקני כדורסל קוואי כבר לא השחקן שהוא היה למרות החוזה, גם הארדן כבר לא ממש בשיא, כל השאר שחקנים משלימים, אבל מה הם משלימים בדיוק ?
הפער בין הבק טו בק הרבה יותר גדול ממה שחשבתי… אולי שמעון צודק ?

birdman
birdman
29/08/2024 2:30:50

ה- traits שהביאו לקר אליפויות: סטף קרי, קווין דוראנט, קליי תומפסון ועוד כמה.
Jrue holiday = ג'רו הולידיי, נשבע לך באלוהים 😎.

אור
אור
29/08/2024 2:39:15
Reply to  birdman

נאטינג באט דה טרו

שדות פופ לנצח
29/08/2024 13:37:33
Reply to  birdman

כל החוכמה בדיעבד הזו, כאילו המאמן הוא עציץ וכל מה שקובע זה איכות השחקנים שלו זה קשקוש…למאמן יש את התפקיד הכי חשוב בקבוצה, הוא המנהיג והוא קובע את הדרך…יש כל כך הרבה קבוצות שהיו מלאות בכוכבים ולא הגיעו לשום דבר…אנחנו נוטים במקרים האלו להאשים את המאמן ובצדק…אז כשקבוצה עם כוכבים מצליחה צריך לתת בראש ובראשונה קרדיט למאמן, שום דבר לא קורה מעצמו

birdman
birdman
29/08/2024 17:40:54

חוכמה בדיעבד? לא הייתה לי סיבה להתייחס לסטיב קר לפני שזכה באליפות הראשונה כי הנושא לא עלה לדיון באתר.

Avri
Avri
29/08/2024 17:18:27
Reply to  birdman

אל תהיה קטנוני 😉

Smiley
29/08/2024 3:52:20

Lonnie Walker IV has agreed to a one-year deal with the Boston Celtics.

הסלטיקס קיבלו מתנה סקורר לספסל

עידו גילרי
29/08/2024 7:40:47
Reply to  Smiley

יותר כמו לוני ווקר קיבל במתנה הזדמנות להשיג את המקום האחרון ברוסטר.
בינתיים זה כולו חוזה קיץ.

שי אבן צור
29/08/2024 8:56:04
Reply to  Smiley

לוני ווקר עשה המון נזק ללוחמים בפלייאוף 23
לא מבין איך הגיע למצב שהוא כמעט נזרק מהליגה

birdman
birdman
29/08/2024 12:41:11

נכון, זה יופי של שחקן. בגלל האין ספסל של הסלטיקס, הוא עכשיו השחקן השישי שלהם.

עידו גילרי
29/08/2024 12:43:52
Reply to  birdman

חחח, קודם שיעשה רוסטר אחר כך נדבר.

birdman
birdman
29/08/2024 17:42:11

סגור!

birdman
birdman
29/08/2024 17:58:44

רק אל תקנה סומבררו בעתיד הקרוב 🙂

עידו גילרי
29/08/2024 18:00:18
Reply to  birdman

למה? עדיף תמיד להיות מוכן לכל מקרה.

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
אשך טמיר המקורי
29/08/2024 5:34:49

תודה רבה.
הכתבה של Youngmisuk נשמעת כמו ליקוק תחת אחד גדול.לקליפרס רוסטר מזעזע. שילוב של כוכבים גמורים (קוואי, הארדן) וסקראבס. מתובל בגופות במצבי צבירה שונים (טאקר, באטום). מקרי ראש כמו הארדן, קאי ג'ונס, פורטר ג'וניור… אללה איסטור.
מועמדת בכירה לפלייאין ומטה.

Berch
29/08/2024 7:37:58

אחלה מעורב
פאט ריילי אחד הגדולים, אבל מזל שלא התאמנתי אצלו
🤣

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Berch

יש את בובי נייט ,מזל גדול שלא התאמנת אצלו.

עידו גילרי
29/08/2024 9:39:42

אין את בובי נייט.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

כן .
הכוונה לעבר.האמת חיבבתי את בובי נייט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איך יעשו בק טו בק באמצע צריך ניו גוס

גיא הירוק
29/08/2024 8:09:48

לטעמי,
טיירון לו אחלה מאמן. הוא הצליח לגרום להרכב הטלאים המשתנה של הקליפרס להיראות כמו קבוצה תחרותית פעם אחר פעם.

תודה, מנחם.
בוקר טוב.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

אליפות לוקחים עם קבוצה , אבל קבוצה בריאה,ואין בקליפרס קבוצה בריאה.איך הם מתמודדים נגד אוק,דנוור,מיני.לא מנצחים גם את הלייקרס,כך שלא יהיו אלופי לוס אנגלס.
מה תרם טיירון לנבחרת? איפה רואים את החותמת שלו ? זה שהוא עבד קשה לא אומר כלום,גם רצף עובד קשה בבנין ,אז מה הוא האדריכל?בסה"כ ראינו ג. סטייט בתחפושת של נבחרת הכל על פי החזון של קאר.
אני במקום ראסל גם לא ארצה ללבוש גופיה עם מספר אפס,למה להראות קבל עם ועולם את הממוצע שלי בלימודים.המספר אפס יזכיר לכולם את היכולת האמיתית של ראסל.פעם זה היה 10.המספר 1 ירד בכביסה.

MBK
MBK
29/08/2024 10:08:08

תודה מנחם
פט ריילי מאמן עצום
לדעתי ההישג הכי גדול בקריירה שלו זה הגמר עם הניקס ב 94 😃
הוא הועדף ע״י מג׳יק ונראה שהייתה לו כימיה מצויינת איתו
דעתי על טיירון לו השתנתה עם השנים, אני חושב שהוא מאמן טוב מאוד שנמצא בסיטואציה קצת פחות טובה.
הולידיי הצחיק אותי עם התשובה שלו – לא מאבחן IQ

האווי לאסוף
האווי לאסוף
29/08/2024 10:43:06

תודה רבה מנחם

עגל
29/08/2024 13:14:11

תודה מנחם.
טיי לו מאמן טוב, לא ראינו ממנו שום דבר מיוחד באולימפיאדה אבל בליגה הוא יודע לעבוד. כמו שאמרו, בקליפרס יש לו כמה שמות גדולים אחרי השיא.
ריילי מאמן גדול, הייתי שמח להיות חלק בקבוצה שלו למרות "הקשיחות". אהבתי את הקבוצה שהיתה לו בניו יורק ואח"כ במיאמי.

עגל
29/08/2024 13:14:32
Reply to  עגל

מנחם יש לי שאלה אליך, אפשר?
שאלה שכבר שאלתי כמה פעמים

עגל
29/08/2024 13:15:43
Reply to  עגל

ולא ענית.

עגל
29/08/2024 13:16:02
Reply to  עגל

מנחם?

עגל
29/08/2024 14:48:16
Reply to  מנחם לס

בוקר טוב!
השאלה – למה אתה תמיד קורא לשחקן טרו (או תרו) הולידיי, ולא ג'רו עם ג' או J?
זה משהו מאוד עיקבי אצלך. ושני המקשים לא סמוכים זה לזה.
זאת סתם שאלה לא חשובה שאני לא יכול לעמוד בפניה 🙂

PhillySpecial
29/08/2024 15:38:45
Reply to  עגל

טיירון לו הוא ערימה ענקית של כלום, היה שחקן עלוב שניזון בעיקר מהייפ והוא מאמן עלוב באותו האופן.
הליגה עוזרת ללייקרס כבר כמה שנים כי הלייקרס הם על תקן התלמיד המתקשה שצריך קצת סיוע במבחנים כי הוא לא יודע לקרוא, זה לא ישנה כלום, קבוצה אשפה

S&M
S&M
29/08/2024 16:11:57

טיי לו מאמן בינוני מינוס. סתם כתבת יחסי ציבור.
גם "הלקח" שהוא למד מראה כמה שהוא בולשיט. הנבחרת האולימפית ניצחה כבודדים ולא כנבחרת. זה בדיוק מה ששאקיל אמר, שהנבחרת לא ניצחה, לברון וקרי ניצחו. הנבחרת קרסה, ואלמלא קרי ומעט לברון הם היו משחקים על הארד.

Florida man
Florida man
29/08/2024 16:27:49

טיי לו מאמן בינוני וסתמי. לא ראיתי אף פעם איך הוא מוציא מים מהסלע בשום עונה (האליפות עם לברון הייתה כי הלוחמים חנקו עם ההרחקה של גרין ומאז יש לו הייפ).
ריילי מאמן סופר קשוח אבל עם קבלות. את היכולות שלו רואים הרבה שנים אחרי שפרש עם הישארותה של מיאמי תחרותית למרות הסגל הבינוני והשליפה של ספו מחדר הוידיאו והפיכתו לאחד מהמאמנים המוצלחים בליגה.

אוהד ס"א
02/09/2024 12:21:15

יש סיפור מאד יפה על מיאמי, פט ריילי ושאקיל אוניל במשחק מס' 3 ב- 2006.
כידוע, דאלאס הובילו 2-0 ושלטו במחצית הראשונה. בהפסקה, ריילי לקח את שאק כפרויקט וקילל אותו קללות מעולם לא נשמעו בחדר הלבשה גם לא ע"י מאמני קולג'ים, מיאמי חזרה אחרת מאותו מקום וניצחה 4 משחקים ברצף ולקחה אליפות. ריילי לא חזר יותר מאז לתפקיד המאמן. בעונת 2007, שאקיל "נפצע" למשך 30 משחקים וגם ששיחק, הוא עשה טובה. גם לריילי היו בעיות בריאותיות והסיפור נגמר

ירון, החלום
ירון, החלום
06/09/2024 3:10:45

בס"ד
תודה מנחם.
מעורב משובח