מעורב הופס ליום ראשון: האם קובי הוא ה-GOAT של הלייקרס? חמישיית הלייקרס של כל הזמנים / מנחם לס

מעורב הופס ליום ראשון: האם קובי הוא ה-GOAT של הלייקרס? חמישיית הלייקרס של כל הזמנים / מנחם לס

מעורב הופס ליום ראשון: האם קובי הוא ה-GOAT של הלייקרס? חמישיית הלייקרס של כל הזמנים / מנחם לס

1.מצב הקוביד-19 של גייל ושלי

הקוביד-19 פורץ שחקים בפולטון קאונטי (שכולל את אטלנטה). גייל בשלבי החלמה. גם אני מרגיש טוב יותר. הטמפרטורה ירדה מ-39.5 ל-38.8, וגם השיעול השתפר. אנחנו תקועים בדירה אז כתיבת המעורבים עוזרת להעביר את הזמן!

Magic Johnson's eye-opening Kobe Bryant GOAT take .2

מג'יק החליט לדבר על קובי בריאנט כאפשרות ל-GOAT. הוא לא טוען שקובי הוא ה-GOAT אבל הוא כן טוען שקובי חייב להיות חלק מהשיחה כשמדברים על ה-GOAT.

אני מסכים איתו: אם מדברים על רשימת 7-8 השחקנים שהם חלק מהשיחה על ה-GOAT קובי יהיה אחד מהם. אולי אפילו קובי הוא ה-GOAT של הלייקרס!

אבל רגע: האם קובי עושה בכלל את 'חמישיית הלייקרס של כל הזמנים'?

נחכה ונראה!

3. חמישיית כל הזמנים של הלייקרס

A statue of Kobe Bryant at Crypto.com Arena.
Kirby Lee-USA TODAY Sports

4. מיהו ה-GOAT של הלייקרס שלך?

5. ניקולה ג'וקיץ' נתן לכל שחקן בקבוצה מתנה אחרי הנצחון על המקום השלישי על גרמניה 83-93: שעון רולקס בשווי $32,750

6. יוטה ג'אז הודיעה שהיא עכשיו "מוכנה להקשיב להצעה 'הוגנת' על טרייד עבור הסנטר וולקר קסלר

לפי ה-SALT LAKE CITY TRIBUNE "המחיר שיוטה ג'אז מבקשת עבור קסלר הוא גבוה". כשמנכ"ל הקבוצה דני איינג' נשאל אם המחיר הגבוה אינו בקונפליקט ('סתירה') לרצונו להטרידו התשובה הייתה: "הוא שחקן טוב מאד אבל הוא לא חלק מתכניות העתיד של יוטה ג'אז"

7. קטע מההסטוריה: כשאוסקאר שמידט, אחד מקלעי הכדורסל הגדולים בהסטוריה, מבקש מאליל הכדורסל שלו – לארי בירד – לעלות לשחק כך שהוא יוכל לשחק נגדו!

נבחרת החלום של 1992 הייתה קבוצת הכדורסל הגדולה ביותר שאי פעם שיחקה כדורסל, ותשכחו מכל הדעות שקבוצות אחרות שייצגו את ארה"ב היו טובות יותר. הקבוצה ניצחה את כל יריבותיה בהפרש ממוצע של 44 נק' למשחק. השחקנים ששיחקו נגדה רק רצו להצטלם איתם. לארי בירד סיפר שכשביקשו להצטלם איתו הוא הסכים אבל אמר "אני עדיין עומד 'TO BUST YOU' (לקבור אותך)

לארי נזכר גם במשחק אימון של הנבחרת נגד בראזיל. המאמן צ'אק דיילי לא הכניס למשחק את לארי בירד משום מה. בחימום לקראת המחצית השנייה כוכב בראזיל אוסקאר שמידט – אחד מקלעי הכדורסל הגדולים שאף פעם לא שיחק ב-NBA – ניגש ללארי בירד ואומר לו: "אתה כוכב הכדורסל הגדול שלי. אתה יכול אולי לבקש מהמאמן שיכניס אותך למשחק? זה יהיה רגע החלומות שלי לשחק נגדך". לארי ענה: "תודה על המחמאה אבל אני לא יכול לבקש מהמאמן דבר כזה".

מג'יק שמע את כל השיחה. 7 דקות לפני סיום המשחק מג'יק ניגש למאמן דיילי וביקש ממנו שיכניס את לארי למשחק, "אפילו לדקה אחת" עם "אגיד לך את הסיבה אחרי המשחק". צ'אק דיילי מיד קורא לטיים, ואומר ללארי "אתה נכנס במקום פיפן". המשחק מתחדש. לארי מקבל כדור. שמידט שומר עליו. לארי עולה לג'אמפ מרחוק – אולי 9-10 מטרים – וקובר אותה. לארי מחייך. שמידט צוהל, מחבק את לארי ואומר "I KNEW IT! I KNEW IT! THANK YOU".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
130 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 0:56:50

תודה מנחם, מצוין כרגיל. קובי בהחלט נכנס לטופ 5 של הלייקרס בכל הזמנים, במיוחד כשמתייחסים לאורך הקריירה, הישגים, שיאים וההשפעה מחוץ למגרש. לצידו נמצאים שם מג’יק ג’ונסון, שאקיל אוניל, כרים עבדול-ג’באר וה”לוגו” ג’רי ווסט. מי ה-GOAT של הלייקרס? לדעתי זה מג’יק, אבל אני בהחלט אבין אנשים שיבחרו בקובי.

אם זה חמישיית כל הזמנים לפי עמדות זה יהיה ככה אצלי :

פוינט גארד: מגיק גונסון
שוטינג גארד: קובי ברייאנט
סמול פווארד: ג׳רי ווסט
פאוור פווארד: אלגין ביילור
סנטר: שאקיל אוניל (הפיק שלו בלייקרס היה גבוה יותר מזה של קארים, כמובן שהבחירה יכולה להיות הפוכה).

5. ניקולה יוקיץ במחווה מופלאה בשבילו זה פיניטס, אבל רוב שחקני סרביה לא משחקים בNBA ויכולים לחלום רק על רולקס.

7. אין מי שלא מתגעגע לקסם של בירד, שחקן שמעלה חיוך על פנינו גם קרוב לחצי יובל אחרי, תמיד טוב לשמוע עליו

Last edited 19 days ago by ברוך רובין
ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 1:19:03

6. קסלר אחלה שחקן למרות שנתן עונה לא טובה, יש שמועה שאומרת שהוא בדרך לניקס.

הדבר העצוב שהוא היה של מינסוטה ומישהו השתגע שם בפרונט אופיס זרקו הכל על גובר, יכלו להיות קבוצה מסוכנת בהרבה עם תקרה גבוהה משמעותית ללא הטרייד האיום.

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 5:04:26

איינג' מפגר ומכור להטרדת שחקנים טובים, אבל יש לו בקנה עכשיו את קייל פיליפובסקי שהוא הרבה יותר נייד ו-ורסטילי בתור סנטר, ושחקן שמוכן לליגה. אז אולי בונים עליו.

NBA בדם
25/08/2024 1:43:28

מעורב נהדר
יש רק 3 שחקנים שיכולים להיקרא ל goat ולכל אחד מהם יש קייס שונה אך מנצח:
מייקל – השחקן עם הקריירה הכי מושלמת: (6 מ 6 בגמרים) + 5 mvp.
קארים – השחקן עם הקריירה הכי נצחית:
4 טבעות ככוכב ראשי+ אחת ככוכב משני + אליפות בגיל 23 בעונתו השנייה ואליפות בעוד 15 שנה בגיל 38 – שניהם ככוכב בכיר שכולל מצטיין גמר (הכי מבוגר שזוכה בתואר מצטיין הגמר) + 6 mvp שזה הכי הרבה בהיסטוריה + 15 פעם טופ 5 בליגה גם שיא של כל הזמנים.
לברון – השחקן עם הקריירה הכי מגוונת ועשירה:
4 אליפויות ככוכב ראשי+ 4 mvp + היחיד בהיסטוריה שזכה עם 3 קבוצות שונות באליפות ככוכב ראשי ומצטיין גמר + טופ 5 בליגה 14 פעם (שני לקארים) + היחיד שסחב 2 קבוצות של נגרי על לגמר (בגיל 22 ובגיל 34) + היחיד שחזר מפיגור 1-3 בגמר מול קבוצה סופר פייבורטית + 8 הופעות גמר רצופות + מקום ראשון בנקודות ורביעי באסיסטים בהיסטוריה.

Last edited 19 days ago by NBA בדם
ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
25/08/2024 2:31:56
Reply to  NBA בדם

.

Last edited 19 days ago by ג'סטין קייס
ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 2:43:15
Reply to  NBA בדם

ג'ייסון קיד? אייברסון? ומה עם קרי שזכה באליפות ב-2022? לברון בהחלט נמצא בדיון של ה-GOAT, ההישגים שלו מדהימים ואורך הקריירה שלו חסר תקדים, אבל אין צורך להעצים אותם יתר על המידה.

NBA בדם
25/08/2024 2:53:20

אייברסון הוביל פעם אחת קבוצת נגרים לגמר. לקיד (שהיה פחות דומיננטי מלברון בהרבה), היה בריצת גמר אחת את קניון מרטין עם 18.9 נק' ו 9.4 ריב' שגם היה שומר מעולה. ללברון לא היה שחקן ברמה הזו ב 2 ריצות הגמר ב07' או ב18'.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 3:01:51
Reply to  NBA בדם

קווין לאב?17.6 נקודות,9.3 ריבאונדים. לברון הוביל קבוצות חלשות לגמר, קרה גם בעבר, קרי לקח אליפות ב22 עם וויגנס פול הגופה של דריימונד

NBA בדם
25/08/2024 3:07:39

זה נתונים של עונה סדירה. בפלייאוף 18' לאב (עם הגנת הקונוס) עם 14.9 נק' ו10.2 ריב'. נחות בהרבה ממרטין שגם סופרים הגנה.
לקרי לא היה כוכב משנה בולט אבל היה לו כח אש לא רע בכלל:
קליי 19 נק' ב38% מעברב לקשת
וויגינס עם 16.5 נק' ו7.5 ריב'.
פול עם 17 נק' ב39% מעבר לקשת
דריימונד עם האולאראונד הידוע של 8 נק', 6.3 אס', 7.2 ריב'.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 3:21:24
Reply to  NBA בדם

אתה מדבר הרבה על סטטיסטיקות בלי להתייחס למה שקורה על המגרש. הסיבה שהשחקנים בגולדן סטייט פרחו בצורה כזו היא במידה רבה בגלל ה”גרביטציה” שקרי יוצר.

NBA בדם
25/08/2024 3:25:36

בסדר, אבל הם גם ידעו לנצל את הפחד מקרי בצורה טובה ואפקטיבית. זה לזכות 2 הצדדים.

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 5:06:33
Reply to  NBA בדם

מייקל, קארים ולארי.
זאת הרשימה המצומצמת.

NBA בדם
25/08/2024 8:58:00

הפיק של לארי היה קצר מדי

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 14:39:08
Reply to  NBA בדם

9 פעמים בחמישייה העונה הראשטנה ודלוש פעמיים האם ועפי של העונה ופעמיים של הגמר מתוך 3 אליפויות.
זה לא כ"כ קצר והוא היה גאון כדורסל לא פחות מג'יק ומנהיג ווינר לפחות כמו מג'יק.

NBA בדם
25/08/2024 14:47:55

מייקל, קארים ולברון מעוטרים יותר, שהראשון עם 6 טבעות והשניים עם קריירות מרשימות, ארוכות ומגוונות הרבה יותר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 16:43:31
Reply to  NBA בדם

צריך להביא בחשבון שלארי נפצע יותר ולכן הפער אך ככדורסלן לארי טוב ומגוון לפחות כמג'יק.

הערה לשונית קלה –
צ"ל "כשהראשון עם 6 טבעות…".
מיחית הזיקה "ש" כבודה במקומה מונח אך אין להשתמש בה במקום "כש" שהיא קיצור של "כאשר" ובאה גם במקום "בזמן ש".

סוסמעץ
סוסמעץ
25/08/2024 6:30:33
Reply to  NBA בדם

מורשתו העיקרית של להפלופ היא מעברים וחבירה לקבוצות של כוכבי על שיקחו אותו על הגב לאליפות
==
מורשתו המשנית היא הפלופים שלו
==
על סמים, ליגה של קליר פאס, הדבקות שיער וחיתולים – נדבר בפעם אחרת

NBA בדם
25/08/2024 8:57:36
Reply to  סוסמעץ

קשה לקרוא ש3 קבוצות במעל 20 עונות זה נחשב כמעברים אינסופיים.
אפשר לחשוב ששאר האגדות שיחקו עם נגרים. כולם שיחקו עם כוכבים – מי שיתמזל מזלו בקבוצת הדראפט שבה נבחר, מי שלא בקבוצה אחרת.

Zvika Bar-Lev
25/08/2024 8:54:39
Reply to  NBA בדם

ביל ראסל עם 11 אליפויות גם צריך להיות בדיון

NBA בדם
25/08/2024 9:00:32
Reply to  Zvika Bar-Lev

חצי מהעונות לא עבר את ה16 נק' למשחק (פלייאוף ועונה סדירה).
לא דומיננטי מספיק בהתקפה כדי שאשים אותו שם.

גיא הירוק
25/08/2024 9:13:12
Reply to  NBA בדם

10 מ-10 במשחקי 7 כאשר הוא הכוכב הברור של קבוצתו.
נקודות זה לא חזות הכל,
צריך להגן,
צריך לנהל משחק,
צריך לנצח.
ביל ראסל ידע לנצח.

NBA בדם
25/08/2024 9:16:34

ראסל היה ענק,ווינר שידע להתעלות במאני טיים.
אצלי הוא רביעי ממש אחרי שלושת העיזים.

thetroll
thetroll
25/08/2024 23:36:07
Reply to  NBA בדם

אופס… לא ממש:
יש רק שחקן אחד שיכול להחשב כעז וזה מייקל.
לברון בכלל לא בדיון. גם קארים לא.

NBA בדם
25/08/2024 1:44:07

חמישיית הלייקרס היא: ווסט,מג'יק,שאקיל,קארים וקובי, שביילור לצערי בחוץ כי הוא בלי טבעת.
Goat הלייקרס הוא מג'יק.
קארים בקריירה כל כך אדירה ופסיכית שגם אם תוריד לו את השנים במילווקי ( 3 mvp,+ אליפות וגמר) הוא עדיין סופר ראוי לדיון הgoat בלייקרס עם 3 mvp, עוד 3 אליפויות ככוכב ראשי ושני גמרים+ אליפות ככוכב משנה ב87'.

Last edited 19 days ago by NBA בדם
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 16:45:20
Reply to  NBA בדם

כארים לא היה ראשי יותר ממג'יק ומג'יק היהמנהיג והמוביל והקבוצה שיחקה בדמותו ובצלמו.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 1:52:10

תודה מנחם
שבוע טוב ומבריא לשניכם.
טמפרטורת הגוף הקבועה שלי היא 36.4 או 5. כשיש לי חום זה 37.8 הכי גבוה 38. כשחליתי או שפעת בקורונה אלו היו הטמפרטורות וקצת שיעול.
מעניין שלברון לא מקבל כרגע חמישייה לגיטימית בלייקרס. קובי גדול ממנו גם בעשיריית כל הזמנים בליגה. לא רואה את מר גיימס לוקח עוד טייטל.
לארי בירד זו הסיבה שהתחלתי לאהוד את הסלטיקס. שחקן ואישיות וכמובן פרופסור לס מאמריקה שלא הפסיק לפאר אותו בעיתונות הספורט בישראל.
יוקיץ זה לארי בירד בלי מזל. הוא צריך שיביאו לו שחקנים טובים יותר ממארי ופורטר בשביל לקחת עוד אליפות כי אני לא רואה אותו עוזב את דנוור כמו שיאניס כנראה לא יעזוב את מילווקי.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 2:46:55

לברון הגיע ללייקרס אחרי שיא הקריירה שלו, וזו הסיבה שהוא, כמו צ'מברליין, לא נכנס לרשימת חמשת הגדולים בהיסטוריה של הלייקרס. ברשימה של כל הליגה, לעומת זאת, הוא נמצא הרבה מעל קובי בכל פרמטר—בין אם זה הישגים, יכולת, אורך הקריירה, קובי לא נכנס ל10 הראשונה

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 3:06:59

קובי בעשירייה הראשונה שלי ולפני השקץ. גם טימי לפניו!

ברוך רובין
ברוך רובין
25/08/2024 4:07:02

אפשר לשים גם את סמי הכבאי ברשימה האישית.

שי אבן צור
25/08/2024 7:24:04

🤣🤣🤣

שי אבן צור
25/08/2024 7:23:16

צודק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 17:17:17

לברון גאון כדורסל שקובי לא היה. לברון טוב יותר ביכולת ההתקפית הכללית וגם כשהיה רוצה היה לא פחות טוב בהגנה, מוסר טוב יותר במידה משמעותית וחוטף טוב יותר. זכה בארבע אליפויות בשלוש קבוצות ככוכב הראשי והמצטיין של הגמר. זכה ארבע פעמים בתואר המקביל של העונה הסדירה ונבחר 13 פעמים לחמישיית העונה הראשונה וסה"כ 17 או 18 לחמישיות העונה ונבחר 5 פעמים לחמישיית ההגנה הראשונה ופעם אחת לשנייה.
וכן היחיד עם ממוצעים של מעל 27, 7 ו-7 למשחק בקריירה (בירד היחיד עם ממוצעים של לפחות ואף מעל 20, 10 ו-5 כשהשיג מעל 24, 10 ו-6 וכן הוא היחד שבשלב מסוים היה היחיד עם ממוצעים של לפחות ואף מעל 25, 10 ו-5; מייקל היחיד עם ממוצעים של לפחות ואף מעל 30, 6, 5 ו-2; וילט רשמית היחיד עם ממומצעים של לפחות ואף מעל 30, 20 ו-4 אך בלתי רשמית הוא היחיד עם ממוצעי ט"ד של לפחות ואף מעל 30, 20, 10 כי מרישומי חס' של מאות רבות של משחקים לאורך הקריירה [פחות מ-500] יש לו ממוצע של מעל 11 חס' למשחק ויש לציין שישנם כמה רישומים בלי תיאום וברישום אחר של משחקים עם לפחות 10 חס' מופיעים מעל 500 מש' כאלו עם ממוצע של 14 חס' למשחק).

NFS
NFS
25/08/2024 4:34:34

מנחם, הדיווח שאני קראתי הוא שיוקיץ' נתן לכל שחקן בנבחרת במתנה שעון פיוג'י – גם שעון מעורר, 200 לירות, 36 אבנים.

Last edited 19 days ago by NFS
MBK
MBK
25/08/2024 7:49:52
Reply to  NFS

ובית ממול הרצליה פיתוח מהצד של הים

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:09:02
Reply to  MBK

11 כיווני אוויר וסוללת פטריוט אישית?
ובריכה מחומצת גופרית יצוקה?

gogo
gogo
25/08/2024 4:44:02

תודה על המעורב
החלמה מהירה

קארים ושאק חייבים להיות בחמישיה
מגיק ווסט גם. נותר מקום אחד לקובי שבחמישית הליקרס הוא מקדים את לברון

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 5:09:01
Reply to  gogo

"קובי מקדים את לברון" כלייקר זה האנרסטיימנט של העשור

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 5:00:51

בחרתי את מג'יק, קובי, ווסט, קארים ושאק.
מסתבר שלא רק אני.
בחרתי במג'יק לגואט. זו כבר בחירה קשה יותר. אבק הכוכבים שפיזר בתקופתו וה"מה אם" לא היה חולה וממשיך לשחק נתנו לו את הבכורה על קובי.
סיפור נפלא על שמידט ולארי!

NFS
NFS
25/08/2024 5:16:04

Same here, אבל במקום שאק, ובשביל להשלים חמישיה ריאלית, הצבעתי לג'יימס וורת'י – שחקן ענק שגם היה mvp הגמר של 88'.

Worthy was a seven-time NBA All-Star, a two-time All-NBA Team member who won three NBA championships and was voted the NBA Finals MVP in 1988

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:10:20

מג'יק העז של הלייקרס כמו שלארי של הסלטיקס אבל לארי בצוותא עם ראסל.

אשך טמיר המקורי
25/08/2024 10:43:26

ומג'יק בצוותא עם קובי

NFS
NFS
25/08/2024 5:18:34

ואם כבר כל המטוסים והמסוקים שהעירו אותי מלפני שעה פלוס –
בהצלחה לצה"ל ואמן שתרסקו אחת ולתמיד את החיזבאללה וההוא שמתחבא בבונקר עם הטיטול על הראש.

Last edited 19 days ago by NFS
NFS
NFS
25/08/2024 7:02:58
Reply to  NFS

טוב חזל"ש.
שכחתי שזה ביבי הפחדן הרופס ששם זין על תושבי הצפון.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:13:17
Reply to  NFS

לא חושב שהוא שם זין על הצפון אבל כן חושב שצריך להיכנס ורצוי כמה שיותר מוקדם. הבעיה היא שאנחנו מול האמריקאים. סיפור המקל והגזר. כמו שנכנסנו לרפיח וניתקנו את פילדלפי צריך לכבוש את דרום לבנון. מאמין שנתניהו יודע את זה אבל אי אפשר למתוח יותר מדיי את החוט עם האמריקאים שלא יקרע! בקיצור, אני לא מקנא בסגול.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 17:20:03
Reply to  NFS

זהה ממש לא מתחיל מביבי אף שהוא רה"מ, אלא ממרבית הקיצים הבכירים חניכי ההומניות התבוסתנית של קרן וקסלר (או וקסנר, לא זוכר בדיוק) והן אלו שבונים את תוכניות הפעולה של צה"ל.

Last edited 19 days ago by הציפור הנדירה
שי אבן צור
25/08/2024 17:31:07

ווקסהול

סוסמעץ
סוסמעץ
25/08/2024 6:36:02

תודה רבה דוק וכמובן המשך החלמה מהירה לך ולגייל
==
בהצלחה לכוחותינו הבוקר
וכמו שאמר סרג'יו קונסטצה לפני שזרק רימון:
כל הכבוד לצה"ל ותחי מדינת ישראל

IDO
IDO
25/08/2024 7:17:33

1. קארים
2. קובי
3. מג'יק
4. ווילט
5. ג'רי ווסט

שאק, פאו, ביילור, לברון, דיוויס מחליפים. איזה ליין אפ.

העז. איזה שאלה קשה. קובי חמש אליפויות. קארים ארבע כלייקר ועוד אחת מחוץ לליקרס. מג'יק ארבע.
אז זה בין קובי לקארים.
קובי מקבל את הקול שלי, בזכות החצץ שהוא האכיל את סן אנטוניו

גיא הירוק
25/08/2024 7:39:58
Reply to  IDO

מג'יק עם 5 אליפויות הלייקרס,
3 פיינלס mvp,
3 mvp.

גיא הירוק
25/08/2024 7:44:04
Reply to  IDO

קארים במדי הלייקרס:
5 אליפויות,
3 mvp,
1 פיינלס mvp
7 שנים רצופות בחירה גם All NBA וגם All דיפנסיב.

IDO
IDO
25/08/2024 8:02:05

אפשר לבחור את שלושתם?

גיא הירוק
25/08/2024 8:14:26
Reply to  IDO

לך על זה.

IDO
IDO
25/08/2024 8:36:16

גיא הירוק – איך הלייקרס כאלופת המערב?

גיא הירוק
25/08/2024 9:08:06
Reply to  IDO

לא ברורה לי השאלה.
אם הכוונה לשנה הקרובה –
אז לדעתי, יש סיכוי אבל הוא קלוש.
הם צריכים 100% בריאות מצד לברון ודייויס.
הם צריכים את ריבס בגרסת פלייאוף 23.
הם צריכים ששחקן נוסף מהספסל יהיה איום יציב מבחוץ (זה יכול להיות קנקט, לדוגמה)
הם צריכים את גייב וינסנט במהדורת פלייאוף 22 על פני כל העונה/פלייאוף.
האם צירוף הנ"ל אפשרי?
כן.
לכל סעיף בנפרד יש סיכוי בגבולות הסביר.
המצרף של כלל הסעיפים נותן תוצאה סבירה הרבה פחות, בעיקר לאור הנסיבות:
לברון זקן.
דייויס אחרי קיץ אולימפי שקיצר את המנוחה שלו.
קנקט רוקי.
עבור וינסנט פלייאוף 22 זה יוצא הדופן, לא השגרה.

אז השורה התחתונה –
אם הייתי אדם מהמר (או אם הייתי צריך להמליץ למהמר לא מוצלח שמשום מה שאל את דעתי היכן לשרוף את כספו), אז הכסף שלי היה על פלייאין, מהחלק התחתון שלו.
אבל אני לא. ההימור המופרך האישי שלי הוא מאבק על מקומות 2 – 3 עם ממפיס (הת'אנדר ראשונים) בפער של מספר משחקים לפני אסופה פסיכית של כישרונות שיאבקו על פלייאוף כאשר בפער בין מקום 4 למקום 12 הוא גג 3 משחקים.

IDO
IDO
25/08/2024 9:29:34

סליחה לא הייתה ברור.
לייקרס כמקום שני (הגיע לגמר והפסידה)
אני זוכר שקובי הפסיד לבוסטון ודטרויט.
שואו טיים הפסידו לבוסטון שלוש פעמים ופעמיים לדטרויט?
מה עם קארים של שנות השבעים, לא עשה אליפות? עם הלייקרס??

yaniv
yaniv
25/08/2024 9:40:32
Reply to  IDO

שואו טיים הפסידו פעם אחת לבוסטון, פעם אחת לפילי פעם אחת לדטריוט ופעם נוספת לשיקגו

גיא הירוק
25/08/2024 9:51:35
Reply to  IDO

לא זאת בלבד שקארים לא זכה באליפות עם הלייקרס בשנות ה-70,
הוא והלייקרס כלל לא הצליחו להעפיל לפלייאוף ב-76 (עונתו הראשונה בקבוצה).
האם זה מוריד משהו מיכולתו?
לטעמי, לא. הסיפור המלא הוא שבאותה עונה קארים נבחר כ-mvp.
את אותה עונה הוא סיים במקום ה-2 בליגה בנקודות למשחק, ראשון הריבאונדים, ראשון בגגות.

עכשיו,
מקום 2.
לטעמי, זה לזכות קבוצה מקום 2, לא לחובתה-
עדיף אליפות + הפסד בפיינלס מאשר אליפות + הפסד בסיבוב מוקדם.
אז –
קארים בלייקרס:
5 אליפויות + 3 העפלה לפיינלס והפסד בגמר (הפסדים לפילדלפיה, בוסטון, דטרויט)
מג'יק:
5 אליפויות + 4 (הפסדים לפילדלפיה, בוסטון, דטרויט ושיקגו)
קובי:
5 אליפויות + 2 (הפסדים לדטרויט ובוסטון)
בראייה זו,
ברמת ההישגיות –
הישגיו של מג'יק במקום הראשון.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לפי מדד משולב של איכות השחקן , אורך הקדנציה שלו בקבוצה, והישגיו עם הקבוצה – קארים, מג'יק, ווסט, שאקיל, ואת הסלוט האחרון קובי לוקח על פני ביילור, וילט ולברון.
את הגואט האחד אני מפרש כ"לייקר הגדול בכל הזמנים" ולא כ"שחקן הכי טוב של/בשורות הלייקרס בכל הזמנים", ואז מצבו של קובי דווקא משתפר, גם אם אני חושב שהתשובה היא מג'יק (ולמרות שבסוף הצבעתי לקארים. החיים זה דבר מסובך 🤷🏼).
הסיפור על שמידט ובירד מעולה.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב

שי אבן צור
25/08/2024 7:26:36

אחלה מנחם! שמח שאתם מרגישים טוב יותר!
הסיפור בסוף פשוט פנטסטי

עגל
25/08/2024 12:50:29

במיוחד אם הוא אמיתי
🙂

שי אבן צור
25/08/2024 13:03:17
Reply to  עגל

מאמין שכן
אוסקר שמידט נראה טיפוס כ"כ מגניב😊

עידו גילרי
25/08/2024 14:14:36
Reply to  עגל

ברמה הכללית אם מתעלמים מכמה פרטים כן לפחות לפי איך שבירד סיפר את זה.
https://x.com/NBA/status/1758641732038877534
מה שכן נראה שלארי מערבב כאן כמה דברים כי הם לא שיחקו נגד ברזיל בפורטלנד…
אז יכול להיות שזה היה עם שחקן אחר. או שהוא הוסיף פרטים לתמונה…

Last edited 19 days ago by עידו גילרי
עגל
25/08/2024 16:59:47

או שהוא כמוני, הוא כבר לא זוכר את הסיפור המקורי אלא את זה שהוא סיפר לעצמו

עידו גילרי
25/08/2024 17:08:38
Reply to  עגל

בדיוק

שי אבן צור
25/08/2024 17:13:34
Reply to  עגל

קשה להאמין שהוא המציא את זה לגמרי
אולי הוא לא זוכר איפה בדיוק זה קרה אבל זה קרה

עידו גילרי
25/08/2024 17:16:50

משהו בסגנון קרה אבל לא כמו שהוא מספר את זה. הוא שיחק מול שמידט רק באולימפיאדה (וגם לא קלע עליו סל).

שי אבן צור
25/08/2024 17:29:50

אוקיי, זה לא באמת משנה

עידו גילרי
25/08/2024 17:46:46

תכלס נכון, אבל מה באמת כן משנה.

שי אבן צור
25/08/2024 17:53:43

גם נכון, כלום לא באמת משנה

עגל
25/08/2024 17:52:27

ברור שזה לא משנה
🙂

שי אבן צור
25/08/2024 17:14:28
Reply to  מנחם לס

פיזיקאי, חייב לדייק בפרטים🤣

עגל
25/08/2024 17:55:45

נכון, לכולנו יש OCD ומנחם נעלב פעם אחר פעם

שי אבן צור
25/08/2024 17:57:25
Reply to  עגל

לא פיזיקאי כמוך אבל סובל מאותה בעיה בדיוק חחח

עגל
25/08/2024 17:55:13
Reply to  מנחם לס

מנחם אל תעלב.
הסיפור מצוין, גם אם הוא לא מדויק.
ישנם אנשים שחשובות להם העובדות, מה לעשות . . .

אור
אור
25/08/2024 18:42:34
Reply to  עגל

מזלך שאתה לא גילרי, אחרת כבר כל החבורה הייתה מתנפלת עליך

עגל
25/08/2024 18:58:25
Reply to  אור

ההבדל הוא שאני מעליב, אבל לא בכוונה . . .
גילרי אל תתעצבן
🙂

עידו גילרי
25/08/2024 19:02:22
Reply to  עגל

זה כי אין לך בעיה לא מאובחנת…

Berch
25/08/2024 7:33:05

אחלה מעורב לפתוח את השבוע

גיא הירוק
25/08/2024 8:13:12

חמישיית כל הזמנים של הלייקרס (לפי עמדות, לא חמש הכי טובים), הבחירות שלי:
מג'יק.
קובי.
וורת'י.
ביילור.
קארים.
על הספסל:
ווסט.
גודריץ'.
קופר.
גאסול.
שאקיל.

עז:
1. מג'יק
2. קארים
3. קובי
4. ווסט
5. שאקיל

חייבים לציין שעברו בקבוצה הזו כמות פסיכית של כישרונות,
אני תעדפתי בבחירה שילוב של שנים/הישגים/השפעה על הסיפור של הלייקרס כמועדון. לכן קופר בחמישייה 2 ולא שחקנים מוכשרים יותר בגלל היקף העשייה, תואר שחקן ההגנה של העונה שקטף מעמדת הגארד, החלק המשמעותי שלו בקבוצת הלייקרס הגדולה ביותר.

asaf
25/08/2024 8:21:35

תודה מנחם. רק בריאות קודם כל לך ולגייל. לדעתי ה-goat של הלייקרס זה כמובן קארים שאצלי הוא גם שני במירוץ לעז הכללי אחרי ג'ורדן. קובי נכנס אצלי בטופ 5 יחד עם מג'יק , ווסט, קארים ושאק (לא יכולתי להתעקש על עמדות ולהשאיר את שאק/קארים בחוץ או קובי/ווסט)

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:14:58

יפה שלא הכנסת את לברון לרשימות.

thetroll
thetroll
25/08/2024 23:41:53

יפה על הבחירה בוורתי גם אצלי הוא בחמישיה מגיק קובי וורצי קארים ושאק… שני סנטרים אני יודע

MBK
MBK
25/08/2024 8:21:11

טוב לשמוע שאתה וגייל מבריאים, רפואה שלמה
נראה שהקוביסטים נוהרים בהמוניהם לקלפיות ולא נותנים ללברון לנצח!
אגב ב 23 לאוגוסט היה יום ההולדת של קובי
ואתמול היה קובי׳ס דיי (8/24)
למה אוהדי הלייקרס לא אוהבים את לברון? מבחינת הגרעין הקשה של אוהדי קובי (נקרא להם קוביסטים) לברון לעולם לא יהיה גדול כמו קובי זצ״ל שניפק עבורם רגעים הרבה יותר גדולים.
המורשת של לברון בלייקרס זה אליפות עם כוכבית בבועה (רגע שאף אוהד לייקרס לא יכול לומר שהוא חווה) וגביע הטוטו (סליחה, גביע לאס וואגס) של הליגה
בנוסף הוא עזר לקבוצה לזרוק את כל הצעירים אם בטרייד על ווסטברוק, אם בטרייד על AD
למי שחושב שהייטרים של לברון קיימים רק באתר שיחפש קצת בגוגל – למה אוהדי הלייקרס לא אוהבים את לברון

IDO
IDO
25/08/2024 9:11:20
Reply to  MBK

אתה מדבר מפוזיציה של שנאה.
לברון היה חמש דקות הלייקרס, זה כל הסיפור

MBK
MBK
25/08/2024 9:14:18
Reply to  IDO

לברון בדרך להשלים 8 עונות בלייקרס
אתה מדבר מפוזיציה של חוסר ידע , זה כל הסיפור

IDO
IDO
25/08/2024 9:30:04
Reply to  MBK

איך שמונה?

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:17:03
Reply to  IDO

שמונה וסלתה!

MBK
MBK
25/08/2024 15:20:34
Reply to  IDO

הוא 6 עונות בלייקרס ויש לו חוזה ל 2 עונות נוספות
הזמן עובר מהר כשנהנים
אני לא שונא אותו, אנ מסביר שיש המון קוביסטים גם באל איי שלא אוהבים את לברון
במבחן הקריירה לדעתי לא היה "שווה" לו בעבור אליפות אחת, במועדון שאין לו סיכוי להדביק פערים ממגי'ק, קארים, שאק וקובי ואפילו ג'רי ווסט ואלג'ין ביילור
זה קצת פרודקס ששחקן בחמשיית כל הזמנים ואין לו במקום בחמשייה של הלייקרס אבל ככה יצא

NBA בדם
25/08/2024 9:41:13
Reply to  MBK

לברון בלייקרס לא מעט זמן, אבל תסכים שזוהי הגרסה הכי חלשה שלו מכל גרסאות לברון.
גרסה צעירה שלו הייתה מביאה עוד אליפות אחת לפחות.
הטרייד של דיוויס היה נכון.
הטרייד על ראס הרבה פחות, אבל בזבזו שם רק בחירת סיבוב ראשון אחת מבחינת נכסים חשובים.
היו פציעות של הכוכבים,החלטות לא טובות שהתקבלו, אבל בסה"כ התוצאה סבירה: אליפות וגמר מערב זה בסדר גמור, בטח בהשוואה לשאר הליגה שרק בוסטון מתחילת העשור השלישי של המילניום עם יותר הישגיות.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:24:52
Reply to  NBA בדם

גם הטרייד עם ראס בשיאו היה מביא עוד אליפות לליקרס
🙂

NBA בדם
25/08/2024 10:26:48

נכון

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:15:59
Reply to  MBK

אני שוקוביסט בננה, ארטיק לימון.

yaniv
yaniv
25/08/2024 11:06:28
Reply to  MBK

לדעתי זאת הנקודה הוא הביא אליפות אחת שחוץ ממנה לא באמת איימנו על אליפות נוספת ובסטנדרטים של הלייקרס זה פשוט לא מספיק בשביל להיכנס לגדולים ביותר של המועדון

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

כל כך הרבה כתב דוק ומגיבים על הלייקרס,האמת מה אני כבר יכול להוסיף,עם כמות כזו ענקית של כוכבי על,ממש פלא שהסלטיקס לקחו יותר טבעות.זה מזכיר לי מסעדת הכל כלול בלאס וגאס היה להם אוכל גורמה שמספיק ל 8 קיבות.זה בעיה מאחר ויש לנו קיבה אחת בלבד.
מה היה נותן יוקיץ אם סרביה היתה זוכה בזהב? נוסף למתנה יקרה יותר ,גם חשפנית מתנה לכל שחקן.ומרק קובה אדומה לכל אחד.
מה לאיינג ולהצעות הוגנות,מדובר בסוחר על,רק מה הוא מכור לסחר,לפעמים יש לי רושם שאין לו בכלל ענין להרכיב קבוצה לאליפות.הוא נהנה לקום בבוקר במקום לשתות איזה סחלב טוב,הראש שלו על הבוקר עסוק בקומבינות.
שמידט-גם ליאנוש קרה מקרה דומה הקבוצה שלו שיחקה מול צדיקות טהורות ,הוא נפל על הברכיים וביקש ממאמנת הנשים להכניס למשחק את פמלה האלוהית.
וחדשות טובות מצב הפושטק ורעייתו הנפלאה משתפר,זה לא מספיק נקווה שיגיעו לבריאות של 150%,על פחות אנו לא מתפשרים.

yaniv
yaniv
25/08/2024 9:52:45

ממש לא פלא שכחת שהסלטיקס לקחו 11 אליפויות מ13 שנים בשנות ה-60.
אם תלך על כדורסל מודרני משנות ה-80 הסלטיקס לא באזור חיוג בכלל של הלייקרס

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  yaniv

לא שכחתי.
ומה זה בעצם משנה,סוללות הכוכבים של הלייקרס השיגו ללא ספק כמות אליפויות שמספיקות ל 10 קבוצות לפחות. כמו כן ציינתי שהם מסעדת גורמה ל 8 קיבות לפחות.

yaniv
yaniv
25/08/2024 11:02:57

משנה זה לא פשוט התפלאת איך הסלטיקס יש אליפות אחת יותר וזאת התשובה בזכות שנות ה-60 .אם תיקח אלופות שזכו נגיד יותר מ2 אליפויות תמצא שכמעט תמיד זה בזכות עשור מופלא של אותה קבוצה.אם זה בוסטון בשנות 60 שיקגו בשנות ה90 גולדן בשנות ה2000.הקבוצה היחידה שמאז שנות ה70 זוכה כמעט בכל עשור באליפות אחת לפחות תראה שהלייקרס נשארים בודדים בצמרת.
ודבר נוסף אם תסתכל על כמות הכוכבים שעברו בסלטיקס לאורך השנים ,הם גם לא נופלים בהרבה מהלייקרס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  yaniv

מסכים עם הכל חוץ מהסוף – הכוכבים שעברו בסלטיקס בהחלט נופלים מאלה שעברו בלייקרס.

דוקטור רזי הופמן
25/08/2024 10:06:09

אני אשים רק שש מילים וגיחוך לגבי השכם בבוקר והחדשות מישראל.
לכשכש בכלב…
מה מאה? מה כמה?
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

Last edited 19 days ago by דוקטור רזי הופמן
עמיחי קטן
25/08/2024 10:07:36

תודה מנחם.
אם אני מנסה לחשוב על השחקן הגדול ביותר של הלייקרס, יורדים שחקנים שהיו בלייקרס רק בחלק מהקריירה שלהם, כמו שאק וקארים (גם לברון, אבל אם מסתכלים רק על התקופה שלו בלייקרס הוא גם די רחוק ולא בדיון הזה). אני הולך על קובי, אבל מג'יק או ווסט, ואפילו ג'ורג' מייקן, הם בחירות ראויות גם כן לדעתי (ביילור לא לקח אליפות אז זה מורכב יותר)

Jonathan
25/08/2024 10:26:29

תודה מנחם,
מה שמדהים אצל הלייקרס זה כמות הביגמנים המדהימים שעברו דרכם. כולל שאק בשיא שלו, קארים (בסוף של השיא שלו?), ווילט (אמנם אחרי השיא), מייקן וגם AD שנתן פליייאוף מצוין בעונת האליפות בבועה. וזו רק רשימה חלקית.

PhillySpecial
25/08/2024 13:42:03
Reply to  Jonathan

זה אמיתי? הכנסת לאותו משפט את הגולם הגרוע, הפריך והבכין דיוויס ואגדות המשחק כמו קארים, ווילט ושאק? אשרי המאמין.
עם עוד 15 סנטימטר אני מנצח את דיוויס באחד על אחד, אין לו שום מוב כדורסל, רק גובה. והוא גרוע

Jonathan
25/08/2024 16:29:34
Reply to  PhillySpecial

בטוח שאתה מנצח אותו גם עכשיו אחרי חימום קל

jefffoster10
25/08/2024 12:43:53

ווסט, קובי, מג'יק, שאקיל, ביילור.
כן כן, בלי קארים ומתוך חיבה עזה לביילור שקל לשכוח כמה טוב הוא היה (משחק של 61 נקודות בסדרת גמר מישהו?), וכמה לא הוגן כלפיו שסיים ללא אליפות (פרש 9 משחקים לתוך עונת 72). השתדלתי לבחור לפי עמדות אבל לא יכולתי לוותר על מישהו מבין ווסט מג'יק וקובי.
למה שאקיל ולא קארים? שאקיל בלייקרס היה, לעניות דעתי, טוב מקארים בלייקרס. הפריים של שאקיל היה קצר יותר מזה של קארים אבל עוצמתי יותר לדעתי, והיה כולו בלייקרס, בעוד שהפריים של קארים היה גם חלקו בשנותיו במילווקי והיה עוצמתי פחות משל שאקיל.
בחירה קשה ללא ספק.
תודה מנחם.

Dor
Dor
25/08/2024 14:02:34
Reply to  jefffoster10

הפיק של שאק בלייקרס היה הכי דומיננטי של שחקן שראיתי, פשוט בלתי עציר, אבל עדיין קצר משמעותית מקארים בלייקרס ורק זה מבחינתי שם את קארים לפני שאק ובהפרש גדול. חוץ מזה אני מסכים לחלוטין עם החמישיה שלך ולפי העמדות הייתי גם זורם עם וורת'י ב 4

רן הנרגן
רן הנרגן
25/08/2024 21:17:50
Reply to  jefffoster10

אני העדפתי את מיקן על שאקיל. אותה דומיננטיות גופנית אבל עם יותר טכניקה ו 5 אליפויות ב 6 שנים. כללתי את קארים שמזוהה כלייקר על בילור

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 13:23:44

מדוע לברון לא בין המועמדים ללייקר הגדול ביותר?!?!?! הוא קודם בהרבה לרוב מכריע של המועמדים כמו סקוט וקופר ומקדו ועוד כמעט כל שאר!!!

Last edited 19 days ago by הציפור הנדירה
yaniv
yaniv
25/08/2024 13:41:39

ברצינות אתה שואל את זה ???? תסתכל על אחת התגובות של גיא ותראה מה הקרטיריונים בשביל להיות מועמד ללליקר הגדול ביותר(רמז אתה צריך כנראה שלוש אליפויות ומעלה אלא אם אתה גרי ווסט)
לברון לא בספירה בכלל של גדול הלייקר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/08/2024 13:51:10

אצלי חמישיית כל הזמנים של הלייקרס, כשאני מתייחס פחות לאורך הקריירה ויותר לאיכות השחקן (גם כאן יכולות להיות חילוקי דעות) היא:
מג'יק, וסט, ביילור, לברון, וילט.
חמישייה: קופר, קובי, וורת'י, היירסטון/פ' גאסול, כארים.
מחליפים נוספים: סקוט, היירסטון/פ' גאסול, שאק.

לייקר הגדול ביותר הוא אצלי לברון ואחריו מג'יק ואחריו וילט ואחריו כארים ואחריו קובי.
לברון גאון כדורסל גדול מקובי ועם יותר תארים אישיים ועם יותר אליפויות ככוכב הראשי הבלתי מעורער (4 לעומת 2).מג'יק גם היה גאון כדורסל שקובי לא היה ועם 5 אליפויות כמנהיג הקבוצה והיה מנהיג ווינר לא פחות גדול אם לא יותר.
וסט היה וינר לא פחות גדול אם לא יותר וכונה על כך 'מר קלאץ' " ועם חכמת משחק וראיית משחק גבוהה יותר משמעותית ויותר כמו מג'יק ולא פחות הצטיין בשני צדי המגרש והיה מגוון יותר וקלעי וריבאונדר ומוסר וחוטף וחוסם טוב יותר באופן ברור עד משמעותי מאוד. והיה מעולה באותה מידה בשתי מדות החוץ ויכול היה לשחק כרכז טבעי וכך עשה כחצי מהקריירה.
וילט היה עם חכמת משחק גבוהה יותר והוכיח שיכול להוביל קבוצה לאליפות כשהיה המצטיין באליפות ב-72' והצטיין לא פחות בשני צדי המגרש.
כארים זכה בלייקרס בחמש אליפויות כשהוא משני הכוכבים הגדולים ביותר וזה 3 פעמים בתואר האם-וי-פי של העונה כשהאחרון בגיל 33 וזכה בתור המקביל של הגמר בגיל 38. היה וינר לא פחות גדול וגם הוא היה נהדר בשני צדי המגרש.
שאק היה הדומיננטי יותר וזכה בשלושת תארי האם-וי-פי באליפויות המשותפות כשבראשונה קובי היה ראש הצוות שסביב שאק אך גם די שולי יחסית לשאק, בשנייה היה הכוכב השני בחשיבותו ובשלישית אחד משני הכוכבים הראשיים.
לכן אני מעדיף אותם על קובי.

אמנם אם מקפידים שיהיה בין שחקני החוץ שחקן שיכול לשחק כרכז טבעי, אז קובי בחמישייה הראשונה ווסט בשניה.

Last edited 19 days ago by הציפור הנדירה
yaniv
yaniv
25/08/2024 14:11:00

השאלה היא לא איזה שחקן יותר גדול השאלה היא איזה שחקן הוא הלייקר הגדול ביותר.
עכשיו נסביר לך יותר במפורט כי כנראה לא הבנת.
לברון כשחקן>מקובי
קובי כלייקר>מלברון.
לקובי יש חמש אליפויות בלייקרס בעוד ללברון יש אליפות אחת.
בתור אוהד לייקרס לצורך העניין קיבלתי הרבה יותר תמורה והרבה יותר הנאה מקובי מאשר כלברון.
כל זה לא קשור לעובדה שלברון כשחקן יותר טוב.
בתור אוהד סלטיקס ננסה להסביר לך בצורה שתהיה לך יותר ברורה:
גארנט>מקהייל
מקהייל כשחקן סלטיקס>גארנט

גיא הירוק
25/08/2024 14:17:29
Reply to  yaniv

אחד מהשחקנים הכי אנדרייטד, קווין מקהייל.
מי שלא צפה בו פשוט לא יודע עד כמה היה קריטי להצלחה של הקבוצה הזו. קשיחות אינסופית ומשחק פוסט מהיפים שיצא לי לראות.
ה-אפ אנד אנדר שלו,
זו פשוט שירה בתנועה.

yaniv
yaniv
25/08/2024 14:36:33

ואל תשכח את המרפקים שלו שאפשר היה להשחיז סכין מרוב שהם היו חדים.

גיא הירוק
25/08/2024 14:42:55
Reply to  yaniv

אני חושב שאי אז זה היה מנחם שהכניס לראשונה ללקסיקון הכדורסל העברי את צמד המילים "מרפקים חדים" (לפחות זה מה שהזיכרון הקשיש שלי מספר לי. לך תדע…)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 18:31:10

בארקלי אמר עליו שהוא היה שתי הנקודות הבטוחות יותר במשחק. אך הנקודות שלו עצמו ושל כארים ועוד כמה היו לא פחות בטוחות.

Last edited 18 days ago by הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 18:30:10
Reply to  yaniv

אני מקבל את דבריך לגבי לברון ווילט.
אך לפני קובי יש את מג'יק שהיה המנהיג בחמש אליפויות לעומת שתיים של קובי שיש לו גם אחת כאחד משני הכוכבים הראשיים אך שאק היה המנהיג ויש לו יותר תארים אישיים מקובי,
את כארים שהיה משני הכוכבים הראשיים בחמש האליפויות עם מג'יק ועם יותר תארים והישגים אישיים בלייקרס,
את שאק שהיה הדומיננטי יותר והמצטיין בשלוש הגמרים המשותפים כשרק באליםות השלישית קובי היה לפחות קרוב בחשיבותו לשאק כשבשנייה היה הכוכב השני אחרי שאק בבירור ובראשונה היה ראש הצוות סביב שאק אך עדיין די שולי יחסית לשאק,
ואת וסט שלמרות אליפות אחת בלבד, שהיא בעיקר בגגלל חבורה תלתנית ירוקה בראשות גאון כדורסל עם יכולת התקפה מוגבלת אך עם חכמת משחק וראיית משחק ומנהיגות ווינריות ואופי וריבאונד והגנה וחסימה הרבה פחות מוגבלים, הוא אצלי לפני קובי כי היה חבילה כדורסלית שלמה וטובה יותר עם וינריות לא פחות גדולה אם לא יותר (ועל כך כונה "מר קלאץ' ") וחכמת משחק וראיית משחק גדולים יותר ויכולת קליעה וריבאונד ומסירה וחטיפה (2.5 חט' למשחק בעונתו האחרונה שהייתה הראשונה לחישוב רשמי של חט' וחס') וחסימה טובים יותר במידה משמעותית עד גדולה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 18:51:47
Reply to  yaniv

תיקון התגובה הקודמת:
אני מקבל את דבריך לגבי לברון.
אך לפני קובי יש את מג'יק שהיה המנהיג בחמש אליפויות לעומת שתיים של קובי שיש לו גם אחת כאחד משני הכוכבים הראשיים אך שאק היה המנהיג ויש לו יותר תארים אישיים מקובי,
את וילט שלמרות אליפות אחת בלבד הוא הוא אצלי לפני קובי כי הסיבה לכך הוא חבורה תלתנית ירוקה בראשות גאון כדורסל מוגבל בהתקפה אך הרבה פחות מוגבל במנהיגות ווינריות ואופי והגנה וריבאונד ומסירה וחסימה אך וילט היה כדורסלן גדול יותר כשגם הוא הצטיין בשני די המגרש וטוב יותר בבירור בחכמת משחק וראיית משחק ומסירה (לא בממוצע משחק בגגל ההבדל בעמדה אך 4. 44 לציר ווה יותר בבירור מאשר חמש ומשהו לגארד).
את כארים שהיה משני הכוכבים הראשיים בחמש האליפויות עם מג'יק ועם יותר תארים והישגים אישיים בלייקרס,
את שאק שהיה הדומיננטי יותר והמצטיין בשלוש הגמרים המשותפים כשרק באליםות השלישית קובי היה לפחות קרוב בחשיבותו לשאק כשבשנייה היה הכוכב השני אחרי שאק בבירור ובראשונה היה ראש הצוות סביב שאק אך עדיין די שולי יחסית לשאק,
ואת וסט שלמרות אליפות אחת בלבד, שהיא בעיקר בגגלל חבורה תלתנית ירוקה בראשות גאון כדורסל עם יכולת התקפה מוגבלת אך עם חכמת משחק וראיית משחק ומנהיגות ווינריות ואופי וריבאונד והגנה וחסימה הרבה פחות מוגבלים, הוא אצלי לפני קובי כי היה חבילה כדורסלית שלמה וטובה יותר עם וינריות לא פחות גדולה אם לא יותר (ועל כך כונה "מר קלאץ' ") וחכמת משחק וראיית משחק גדולים יותר ויכולת קליעה וריבאונד ומסירה וחטיפה (2.5 חט' למשחק בעונתו האחרונה שהייתה הראשונה לחישוב רשמי של חט' וחס') וחסימה טובים יותר במידה משמעותית עד גדולה.

Last edited 18 days ago by הציפור הנדירה
גיא הירוק
25/08/2024 14:12:44

לא שאלו מי שחקן טוב יותר. שאלו מי הלייקר הגדול ביותר.
לשאלה זו, התשובה לברון פשוט לא תופסת (גם עבור דגול אוהדיו של לברון).

נראה מה לברון עשה במדי הלייקרס –
6 עונות, 4 הופעות בפלייאוף מהן 2 הדחות בסיבוב הראשון, גמר מערב אחד, ואליפות אחת.
ברמה האישית לברון סיים בבחירה ל-mvp בטופ 5 רק פעם אחת (2020) + זכיה אחת בפיינלס mvp

עכשיו, מג'יק.
12 עונות לייקרס יש לו (אני מתעלם מעונת הקמבאק).
12 עונות, 12 הופעות בפלייאוף מהן רק באחת הלייקרס הודחו בסיבוב הראשון. בשאר ה-11 יש לו 9 פיינלס, 5 אליפויות.
ברמה האישית, ב-9 מ-12 העונות נבחר טופ 3 ל-mvp (מהם 3 mvp, פעמיים מקום 2 ו-3 פעמים מקום 3) לצד 3 זכיות בפיינלס mvp

לא באותו אזור חיוג, אפילו לא קרוב.

רן הנרגן
רן הנרגן
25/08/2024 16:54:48

הרשימה הזו מדגימה בדיוק את הקושי לבחור חמישיה או GOAT על תקופה שנמשכת כבר 80 שנה. כמה אנשים עשו כמוני וכללו את גורג מייקן בחמישיה? אני הוצאתי את שאקיל והכנסתי אותו. מייקן היה הרבה יותר דומיננטי משאקיל בתקופתו והוביל את הלייקרס (אז במינאפוליס) ל 5 אליפויות ב 6 שנים. אבל אני לא ראיתי אותו משחק למעט 2 – 3 קטעים קצרים. אני חושב שאפילו מנחם לא ראה אותו משחק.

עגל
25/08/2024 17:51:40

אז אתה אומר שהמשחק הזה טיפשי ומתאים לעונת המלפפונים בלבד?
אתה לא חייב להשתתף בו.
כמוני
🙂

גיא הירוק
25/08/2024 18:04:06
Reply to  עגל

סוף סוף תגובות ללא פוליטיקה אלא תוכן עונת מלפפונים כיפי ולא מחייב ואתה מנסה להחזיר אותנו למציאות????

רן הנרגן
רן הנרגן
25/08/2024 21:13:52
Reply to  עגל

דוקא בחרתי ואין לי וענות למשחקי עונת המלפפונים, אני למשל טוחן לכולם את המוח על ג"ס, אבל אני טוען שצריך להעביר קו בין 2 תקופות, פחות או יותר סוף המאה ה 20 כדי לעשות צדק עם השחקנים מהעבר המתרחק.

עמיחי קטן
25/08/2024 17:53:33

מייקן מועמד לגיטימי לגמרי לחמישייה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 12:43:30

רק אם אורך הקריירהבקוצה הואנשיקול מרכזי. אם לא אז אין לא מקום בגלל שווילט וכארים ושאק לפניו.

גיא הירוק
25/08/2024 18:26:35

משהו ששמעתי בפודקאסט של ביל סימונס ואני לחלוטין מזדהה אתו –
מה הקשר בין מייקן ולוס אנג'לס?
הלייקרס בסיבובה הראשון הייתה במינסוטה.
לטעמי המאוד אישי,
כאשר קבוצה נודדת מעיר לעיר כמו במקרי הלייקרס או סיאטל/ת'אנדר,
אז מד האוץ שלה מתאפס.
אין קשר בין אוהדי הסופרסוניקס לבין הת'אנדר (למעט, ככל הנראה, שנאה יוקדת לבעלי הקבוצה),
בדיוק כפי שאין יותר קשר בין מיניאפוליס לבין הלייקרס.
נכון שבארה"ב לוקל-פטריוטיזם ספורטיבי הוא ברמת בתי הספר והתיכוניים והנאמנות האישית היא לרוב ל-אלמה מאטר (הקולג'/אוניברסיטה שם מישהו למד),
ישנו עדיין הקהל הייחודי של סביבות אורבניות –
ניקס, יאנקיס ומטס בניו-יורק,
סלטיקס ורד-סוקס בבוסטון,
ג'איינטס בסן פרנסיסקו,
הלייקרס בלוס אנג'לס.
הנטס והקליפרס עדיין לא שם, דרך אגב.
גולדן סטייט תהיה.
אותו קהל אורבני מתחבר למסורת ארוכת שנים ולאצטדיונים נגישים (לא בהכרח במחיר, אלא במיקום ובזיכרון הקולקטיבי).

מה שמחזיר אותי ללייקרס –
האוהדים הוותיקים ביותר, בגילאי הפנסיה,
הם ראו את קארים מגיע ללוס אנג'לס,
הם גדלו על היריבות עם הסלטיקס,
יחד עם ילדיהם הם פתאום ראו את הקבוצה הופכת לאימפריה בעידן מג'יק,
והנכדים גדלו על קובי ושאקיל.
המיתוסים, המורשת, הסיפורים שעברו מפה לאוזן,
אלו לא כללו את מייקן, לא רק בגלל ריחוק הזמן
(בבייסבול יש אגדות רחוקות הרבה יותר, אבל הן שרדו נהדר. בייב רות' והיריבות בין בוסטון לניו יורק זו דוגמה מעולה)
אלא בגלל שזו לא אותה קבוצה. מיניאפוליס ולוס אנג'לס.

השורה התחתונה שלי פשוטה.
לצערו של מייקן, הקבוצה שלו לא שרדה לספר את הסיפור כפי שהקבוצה של ראסל מדקלמת אותו ללא היסוס (גם אם ב-2 המקרים רוב מכריע של אוהדים לא צפו בהם משחקים יותר מ-10 דקות של היילייטס).

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 12:41:15

בפוטבול הג'איינטס הם בניו-יורק.

thetroll
thetroll
25/08/2024 23:55:54

אחלה מעורב תודה רבה מנחם תרגיש טוב.
מגיק קובי וורתי שאקיל וקארים. אני מתייחס רק לשחקנים שראיתי או שיכןלתי לראות ברמה סבירה בןידאו. בעצם בחרתי שחקנים שהם משתי השושלות הגדולות האחרונות של הלייקרס 3 מהשואו טיים לליקרס 2 מהתקופה הנוכחית. יש לי שני סנטרים בחמישיה אבל לא יכולתי לוותר על אף אחד מהם. השחקן הכי גדול של הלייקרס זה קובי או מג'יק הלכתי עם קובי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
26/08/2024 12:34:12
Reply to  thetroll

גם כארים מועמד לא פחות טוב.
בכל מקרה מג'יק היה גאון כדורסל שקובי לא היה והיה מנהיג ווינר לא פחות גדול אםת לא יותר וההשפעה שלו על הקבוצה והמשחק הייתה גדולה יותר. לכן מג'יק לפניו. גם כארים לפני קובי כי ההשפעה שלו על המשחק הייתה גדולה יותר והיה כדורסלן ברמה לא פחות טובה ויותר יציב כשקובי יותר די פעמים יחסית לרמתו פגע במשחק של הקבוצה.

אני מביא פחות בחשבון את אורך הקריירה בקבוצה ולכן:
גם שאק לפני קובי כי הוא היה יותר דומיננטי והמצטיין בשלוש האליפויות המשותפות.
גם וילט לפניו כי הוא היה כדורסלן גדול יותר ועם גאונות כדורסל שלא הייתה לקובי והראה ב-72' שיודע להוביל קבוצה לאליפות כשהיה המצטיין של הלייקרס.
וגם וסט אצלי לפני קובי כי היה וינר לא פחות גדול אם לא יותר (ועל כך כונה "מר קלאץ'") ושחקן חכם יותר ועם משחק מגוון יותר ףך טוב יותר בקליעה ובריבאונד ובמסירה ובחטיפה (2.5 חט' למשחק בעונת הפרישה שהייתה הראשונה לחישוב רשמי של החט' והחס') ובחסימה וגם הוא הצטיין בשני צדי המגרש.

Last edited 18 days ago by הציפור הנדירה