ממעלה הגריד לוויליאמס / טייגר לילי

ממעלה הגריד לוויליאמס / טייגר לילי

ב-29.7 הכריזה קבוצת וויליאמס על החתמתו של קרלוס סאינז, הנהג הספרדי מפרארי, והשאירה לא מעט מעריצים המומים. בפברואר האחרון הכריזה קבוצת פרארי על החלפתו של סאינז בלואיס המילטון, מקבוצת מרצדס, בסוף 2024, ושלחה אותו חזרה אל שוק העבודה. על אף העובדה שנפרשו בפניו אפשרויות רבות, בחר הנהג הספרדי באחת מהקבוצות האיטיות ביותר על הגריד, ומכאן עולה השאלה: מדוע בחר אחד הנהגים המהירים ביותר על המסלול לחבור לקבוצת וויליאמס?

לאחר שפספס שתי הזדמנויות מפתות לחתימה במעלה הגריד, ברדבול או מרצדס, עמדו בפניי הנהג הספרדי שלוש אפשרויות מרכזיות: אאודי, אלפין וויליאמס.

וויליאמס היא הנבחרת היציבה ביותר הן מבחינת מצב המכונית הנוכחי והעתידי שלה, הן מבחינת תפקוד הקבוצה והן מבחינת הדינמיקה בתוכה.

במהלך השנים האחרונות אלפין מוכיחה לנו בכל פעם מחדש את קשיי הדינמיקה הצוותיים והמנהלתיים הניכרים הן בקרבות בין נהגי הקבוצה על המסלול, והן בהחלפת מנהל קבוצה פעמיים בטווח של שנה אחת.

בשנת 2026 עתידה קבוצת סטייק סאובר להפוך להיות קבוצת 'אאודי'. אאודי הינה פרויקט מבטיח ודף חדש בעבור קבוצת סטייק סאובר, אשר יכלול בתוכו אנשים מבטיחים בתפקידי מפתח: מכונאי רדבול האגדי, ג'ונתן ווטלי, עתיד לנהל את הקבוצה ולצידו אסטרטג פרארי לשעבר מתיה בינוטו. אני נוטה להאמין שהסירוב של סאינז נבע מהעובדה שפרויקט אאודי יחל רק מעונת 2026 ולטעמי, המצב הנוכחי בסאובר הוא מכפיר החל מתפקוד המכונית ועד לתפקוד צוות המכונאים. חשוב לציין שבזמן שסאינז סירב להצעה המפתה מאאודי, הצטרפותם של ווטלי ובינוטו אל הקבוצה עוד לא הייתה ידועה.

בנוסף, בשנת 2026 עתידה להיכנס לתוקף רגולציה לפיה כל מנועי מכוניות פורמולה 1 יכללו מנוע חדש והיברידי אשר יהיה בנוי מחמישים אחוזים של מנוע בעירה רגיל וחמישים אחוז של מנוע חשמלי, דבר שעשוי להוביל לשינוי בספקית המנועים בעבור כל נבחרת על הגריד.

המנוע של וויליאמס ימשיך להיות מסופק על ידי מרצדס, ספקית מנועים חזקה ויציבה שלפי ההשערות עתידה לספק את המנוע הטוב ביותר לשנת 2026. ספקית המנוע של אלפין טרם נקבעה וספקית המנוע של האודי תמשיך להיות זו של סטייק סאובר (הנבחרת אותה אאודי הולכת להחליף).

מלבד לסכום נכבד של כסף, החוזה של קרלוס עם וויליאמס כלל בתוכו מושב לשנתיים (2025 ,2026) עם אפשרות להארכה, אפשרות השתחררות מן החוזה במידה ויקבל הצעה למושב בקבוצה שאינה מהווה 'תחרות ישירה' בעבור וויליאמס, כלומר קבוצה ממעלה הגריד. ולדובדבן שבקצפת: וויליאמס חשפה פרטים על מכוניתה העתידית על מנת להפיג מעט את חוסר הוודאות בעבור קרלוס.

מעבר לכך, קרלוס מודע לעובדה שמושבים בפורמולה 1 הם דינמיים, ואני נוטה להאמין שהוא רואה את הנהיגה בעבור וויליאמס כפתרון זמני ואף הזדמנות בעבורו לבלוט על המסלול.

מטעמו של קרלוס סאינז נמסר: "אני משוכנע שהקבוצה הזו מכילה בתוכה את כל המרכיבים לעשות היסטוריה שוב"

מטעמו של ג'יימס וולס מנהל קבוצת וויליאמס נמסר: "קרלוס הוכיח שוב ושוב שהוא אחד מהנהגים המוכשרים ביותר על הגריד, וזה מדגיש את התהליך שלנו כקבוצה".

מטעמו של פרד ואסר מנהל קבוצת פרארי נמסר: "אני מרוצה מכך שקרלוס עתיד להצטרף לוויליאמס החל מעונת המרוצים הבאה. זו קבוצה עם היסטוריה נפלאה. יש לי כבוד רב לג'יימס וולס ואני בטוח שקרלוס יתרום רבות לקבוצה. בנתיים, קרלוס הוא עדיין נהג של פרארי ובעשרת המרוצים הבאים אנו נעבוד קשה מאד, נתמקד במטרותינו ונלחם יחד על כל נקודה אפשרית עד ההקפה האחרונה של האליפות הזו".

על אף חוסר המזל של קרלוס במציאת מושב בקבוצה שתואמת את יכולותיו, אני מאמינה שוויליאמס היא הבחירה הנכונה והברורה ביותר בעבורו. מעבר לכך, הדינמיקה בוויליאמס היא מאד חיובית ואני מאמינה שקרלוס ולידו אלכס אלבון, עשויים להוביל לשינוי ולקידום משמעותי של הקבוצה.

עובדה משעשעת: הציוות של אלכס אלבון וקרלוס סאינז בוויליאמס הינו הצוות הראשון של שני נהגים אשר נאלצו להיעדר ממירוץ פורמולה 1 בשל דלקת בתוספתן.

Subscribe
Notify of
5 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
yaniv
yaniv
18/08/2024 9:01:56

תודה רבה!!!
לדעתי כנראה באמת לא היו לו הצעות קונקרטיות. אני מתקשה להאמין שווילאמס ישתפרו ונראה לי שהוא ישבור את הקריירה שלו קצת כמו בוטאס וריקרדו שברדגע שירדו לקבוצות פחות טובות פשוט נמוגו בסופו של דבר

תום
תום
18/08/2024 14:10:41

אאודי מפתחת מנוע חדש בייצור עצמי, בגלל זה הייתה תמיהה למה סיינץ לא הלך לשם שכביכול הייתה לו את האפשרות הזאת.

למרות שאי אפשר לדעת, מקלארן הוכיחו השנה שתקרת ההוצאות השנתית עובדת כמתוכנן ושקבוצות 'לקוחות' של יצרני המנועים יכולות להפיק את המכונית הכי מהירה על המסלול. מי יודע מה וויליאמס יפיקו ב-2026.

Eladkatz
Eladkatz
20/08/2024 2:42:32

תודה.
מתי וויליאמס לקחו אליפות פעם אחרונה?
אני זוכר מהעבר את וויליאמס עם רנו ועם ז'אק וילנב. אבל כבר ממש לא עוקב.

ירון, החלום
ירון, החלום
03/09/2024 3:10:35

בס"ד
תודה רבה

Mishka
Mishka
07/09/2024 21:14:15

ממש שמח על ההחלטה של סיינז
הציוות שלו עם אלבון יהיה מאוד מעניין ולדעתי יש לו פוטנציאל מצוין בהנתן שיפור במכונית עצמה שהעונה נחלשה מאוד
אלפין זה בית קברות
ואאודי עם כמה שהפרויקט נשמע מבטיח זה עדיין רק פרויקט
האם לדעתכם הולקנברג יצליח להשיג פודיום עד סוף הקריירה?
הוא מחזיק בשיא המרוצים ללא פודיום של כל הזמנים-219.
איך אני אוהב את הלוזר הזה יא אללה
זה שאאודי החתימו אותו זה מרתק
המון תודה לילי, תכתבי עוד! את מעולה 🙂