סיפור מהתיבה: "משחק על החיים ועל המוות" / מנחם לס

סיפור מהתיבה: "משחק על החיים ועל המוות" / מנחם לס

סיפור מהתיבה: "משחק על החיים ועל המוות" / מנחם לס

משחק על החיים ועל המוות

מאת ד"ר מנחם לס

(המאמר הופיע לראשונה ב-7-ימים של ידיעות אחרונות בשנות ה-80 המאוחרות)

1991. ידיעה קטנה בניו-יורק טיימס משכה את תשומת לבי: "האסיר 'סוויט' צ'ארלי בראון נרצח בכלאו. בראון, בן 46 במותו, נידון ב-1970 ל-86 שנות מאסר על שוד מזוין, ניסיון לרצח ואונס. הוא היה הפורוורד האגדי של תיכון 'טרימונט' בברוקלין בשנות ה-60' המוקדמות".

***

1961. בתיכון "בנג'מין פרנקלין" בהארלם מככב מעופף שלא היה כמותו: ארל "העז" מניגאולט. לא רחוק משם, בתיכון "פאואר ממוריאל", משחק נער בן 14, בגובה של 2.02 מטרים, ושמו לו אלסינדור, שכבר בצעדיו הראשונים חולל פלאים. המנצחת בין שני בתי הספר התיכוניים הללו תהיה לאלופת מנהטן ותתמודד מול אלופות ברוקלין, קווינס, ברונקס וסטייטן-איילנד על תואר אליפות העיר ניו-יורק.

האלופה, קרוב לוודאי, תיקבע במשחק של אלופת מנהטן נגד טרימונט, אלופת ברוקלין. בקווינס, ברונקס, וסטייטן-איילנד הרי משחקות נמושות, קבוצות שאין להן כל זכות להופיע על אותו מגרש עם ממוריאל וטרימונט.

טרימונט היי. התיכון החנוק בתוך הסלאם הקשה בעולם, בדפורד סטייבסנט. גטו העטוף כמעט הרמטית על-ידי שדרות בושוויק ממזרח, אטלנטיק אבניו מדרום ושדרת לפאייט ממערב ומצפון. עוני מרוד, בתי דירות מתקלפים, מסוממים ושיכורים רובצים על המדרכות בחורף הקשה של 61' ואיש אינו זורק בהם מבט. בכל עבר פזורים פחי אשפה, שהם מקור התזונה היחיד של עשרות אמהות לא נשואות, רק בנות 15 וכבר אוחזות בשני תינוקות.

שבעה קילומטרים דרומה משם, באזור קנרסי שליד הבלטווי – הכביש המהיר המקיף את ברוקלין עד בואכה שדה התעופה "איידלווילד" (כיום "קנדי") – מתאמנת חמישיית הלבנים של תיכון "דווייט" (אייזנהאור): ארבעה איטלקים ויהודי אחד ושמו סלומון "גולאש" גולדסטין.

זהו אחד משלושת האזורים האיטלקיים של ברוקלין, מעוז המאפיה והקוזה-נוסטרה. ליד מפרץ פרטלגט בייסין, לצד בתי דירות המזדקרים לשמים, הם בנו להם את החווילות היפות בעיר; היאכטות שלהם עוגנות בסבלנות עד שאחד הבוסים מחליט לצאת לשיט לרוקאווי, קוני-איילנד, או להסתובב מתחת לגשר וורזנו ולעלות במעלה ההודסון בואכה ווסט-פוינט, ואפילו צפונה יותר.

טרימונט נגד דווייט – הקרב על אליפות ברוקלין. שתי הקבוצות אפילו לא מבזבזות מחשבה אחת מיותרת על "בויס-היי" או "לפאייט" – היריבות האחרות מברוקלין. רק טרימונט נגד דווייט, כלם יודעים זאת. נלסון קמפבל מניו-יורק טיימס, מומחה כדורסל התיכונים בעיר, נשאל אם טרימונט היא באמת הקבוצה הטובה במדינה. "תלוי אם החמישייה שלה משחקת בכל דקות המשחק", השיב.

ואכן, לטרימונט היו רק חמישה שחקנים מעולים. "ה-חמישייה", כינו אותם בעיר, ולכולם היה ברור למי בדיוק מתכוונים: מלקולם "גראסהופר" מקוורן ו"דאונטאון" די-קנטקי מאחור; מארק "טו פאסט טו קץ'"' (מהיר מדי לתפיסה) פירס בסמול-פורוורד; "סוויט"  צ'ארלי  בראון בפאואר וג'ים "ג'נטלמן ג'ים" רובינסון בעמדת הסנטר (שחקן ציר).

אך אחרי החמישייה – בצורת. החמישייה המתאמנת בהנהגת מאמן יהודי-מסורתי ושמו ברנרד "פעמיים" צ'ימן הייתה הקבוצה. יתר השחקנים היו להקת נידחים, אטיים, חבורת טעויות ששיחקו בקבוצה רק כדי לקבל נעליים, גופייה וטריינינג. שנים אחרי, סיפר צ'ימן לג'רי אייזנברג מה'פוסט': "חוץ מהחמישייה לא היה לי על הספסל אף אחד שמסוגל לקפוץ. הייתי צריך להתחנן בפני ילדים שיבואו לשחק, אך כולם סירבו כי הם יודעים שעם 'החמישייה' לא תתאפשר להם אפילו דקת משחק אחת".

אך החמישייה הייתה סיפור אחר. לאן שלא הלכת בעיר, היכן שלא רחרחת, שמעת רק דבר אחד: "זוהי החמישייה הטובה בעיר, בכלל זה הניקס, וזה לא שקר. שים נגדם את נאולוס,  גוארין, 'ג'מפינג' ג'ו גרין, אימהוף ודיק גרמייקר (החמישייה הפתטית של הניקס באותם הימים), ויש לך סיפור של 10 לטובת הנערים", כתב ברני ברווין בכל הרצינות ב"לונג-איילנד פרס".

ראיתי אותם פעמיים באותה עונה. חברים סחבו אותי ממנהטן ברכבת התחתית IRT כשהם מבטיחים לי הצגה שכמוה לא חלמתי שקיימת בתיכונים. היה לשחקני טרימונט הכל: "דאונטאון" קנטקי ו"גראסהופר" מקוורן התאימו האחד לאחר כמו כפפה ליד. דאונטאון' מהיר מהרוח, סוער, חותך, חודר, מכדרר בין יריבים, שורף את הסל שני מטרים מאחורי הקשת בדרך שגרה בקליעתו המצוינת. תן לו כדור בפלטבוש-אבניו, כמה בלוקים מהמגרש, והוא יירה אותו פנימה גם משם.

מקוורן הוא הפלייימייקר. הכדור דבוק לידו כמו מעין כישוף. הוא משרה ביטחון בכל הקבוצה, הוא תאי המוח, ההיגיון והמצפון של טרימונט. מין טיפוס עצוב ועגום, אך על המגרש הוא מתעורר לחיים ונכנסת בו אישיות חדשה. כשצ'ימן מדבר אל הקבוצה, זה תמיד דרך גראסהופר: "'גראסהופר, 'בוקס אנד וואן' בדקותיים הבאות, דקותיים הבאות". כך מדבר "פעמיים" צ'ימן. תמיד אומר את סוף המשפט פעמיים.

"מהיר מדי לתפיסה" פירס הוא השחקן המהיר בקבוצה, בעיר, במדינה ויש אומרים – ביקום כולו. אלסטר בוים מ'דיילי ניוז' כתב עליו פעם שהוא היחיד בעולם ללא צל: הצל אינו מספיק להדביק אותו. פרט למהירות, יש לפירס גם ניתור לשמים וקליעה רכה מחצי מרחק.

"סוויט" צ'ארלי בראון הוא ה"בנגר" האופטימלי: טורף קרשים כאילו לשם כך נולד. בן 17, עם שרירים וצוואר שלא היו מביישים אפילו מר-עולם לנוער. הרקולס שחור של בדפורד סטייבסנט, עם מהירות נדירה לענק שכמותו (1.94 מ', 105 ק"ג) ושליטה די טובה בכדור.

"ג'נטלמן ג'ים" הוא החיה של הקבוצה. בזמן משחק נגד תיכון "ביירידג'" הוא נשך לסנטר יריב חתיכה מהאוזן, ובמשחק אחר תקף לבדו שישה אוהדים ביציע שהעזו לכנות אותו "ניגר מטונף". 2.06 מ', שמנבאים שיצמח ל-2.10 לפחות, עם עתיד מובטח ב-NBA, אם כמובן יישמר מצרות, יסיים תיכון, ואחר כך ארבע שנות מכללה – אוסף משתנים שהוא מכשול רציני ביותר לצעירי הגטו.

צ'ימן, ספורטאי בכל נימי נפשו, איפשר להם לשחק. הוא הבין שהדרך הפשוטה והבטוחה ביותר היא לתת לאינסטינקטים האתלטיים של שחקניו חופש פעולה כמעט מוחלט. משחקה של טרימונט היה למעשה בלגן מאורגן: משחק של השכונה, עם מסגרת די רופפת, שבה עושים האתלטים העילאיים הללו כמעט את כל העולה על רוחם. כשהחמישייה שטפה את המגרש, לא האמנת שאלה ילדי תיכון. לי, לפחות, היה קשה להאמין. המהירות, הקואורדינציה, טריפת הסלים… תיכון או NBA? עד כדי כך הם היו נהדרים. בוודאי המהירים בעיר, ואולי גם הטובים ביותר, וכל זאת בשנת 61' – השנה הטובה בעיר אי פעם בתחרויות התיכונים. כשצ'ימן היה צורח: "ראן קידס, ראן!" הם שטפו את המשטח כעדת ברקים. היה זה חיזיון ספורטיבי שעליו כותבים סיפורים ואגדות. עד היום ישנם המאמינים שטרימונט הייתה הקבוצה היחידה בעיר שהיה לה סיכוי נגד 'פטור ממוריאל', הקבוצה של לו אלסינדור.

'דווייט' הייתה סיפור אחר. מאמנה, יהודי אף הוא, "לויטנט" ג'ו אפסטין (בימים העליזים ההם, אם לא היה לך כינוי לא הייתה לך אישיות, כבוד או סיבה לחיות) לימד אותם כדורסל מהספר. הוא ידע שעם שמונה-תשעה לבנים גבוהים, כבדים ואטיים, הסיכוי היחידי שלו לנצח את הפנתרים השחורים הוא לשחק כמו שלימד אותו שלושה עשורים קודם לכן נייט הולמן, גאון הכדורסל היהודי ומאמנו בסיטי קולג': כדורסל מבוקר, מחושב, עם הגנה וכוח מתחת לסלים.

מאחור שיחקו בשבילו טוני "קרים צ'יז" לוציאנו וסלומון "גולאש" גולדסטין. היהודי הקטן הביא עמו את האומץ, הפיקחות והממזריות של יהודי מזרח-אירופה שהתיישבו בברייטון ביץ'. אביו, כריש שוק הדגים ברחוב פולטון, היה אחד מראשי המאפיה היהודית שעבדה בקשר הדוק עם משפחת גמבינו. אביו של סולומון נרצח כמה חודשים קודם לכן.

הפורוורדים היו שני כבדים אטיים שלא היו מסוגלים לנתר אפילו אם חייהם תלויים בכך – "קורפורל" ברבוסה אטנזיו ופרנק "לזאניה" דימיליו. אך השניים היו פיזיים יותר משחקן הוקי קרח קנדי. מישהו כנראה סיפר להם פעם ש"הופס" (כדורסל) הוא בעצם "תפוש ככל יכולתך".

קו ההתערבויות על המשחק בפינת קינגס היי-וויי ואושן אבניו היה "סטרייט 20": אם שמת כספך על דווייט והיא מפסידה בפחות מ-20 נקודות הפרש – ניצחת בהתערבות. כמעט לא נרשם אקשן אמיתי בחורי ההתערבות בעיר, עד שהגיעו שמועות שבאזור קנרסי ואחר-כך בפינת אטלנטיק ופלטבוש אבניו מציעים על דווייט 1 ל-8. זאת אומרת, אם בחרת בדווייט כמנצחת, ולא משנה באיזה הפרש, תקבל שמונה דולרים על כל דולר שהשקעת. בתוך דקות אחדות טיפס האקשן לשמים. השמועות עברו ביעף למנהטן, ושם החל הכסף הגדול לזרום. לרבים לא היה ספק: המאפיה, משום מה, נכנסה למשחק בגדול.

1961. אפלית השחורים בשיאה. לבנים רבים עדיין חיים בתקווה שאולי אפשר לבלום את שחרור השחורים המאוסים והנחותים. הימים הם ימי טרום ג'יימס מרדית', הסטודנט השחור שהעז להיכנס בשערי אוניברסיטת אלבאמה הלבנה כלילך, כשמושל המדינה, ג'ורג' וולאס מונע בגופו את כניסתו באומרו את המשפט העילג שנחרט לדורות: "אובר מיי דד בודי" (רק דרך גופתי המתה). היה זה לפני האגרופים הקמוצים – סמל "הכוח השחור" – שהניפו אל-על האצנים סמית' וקרלוס, שעמדו על דוכן המנצחים בריצת 200 מטרים באולימפיאדת מקסיקו 1968, ולפני המצעד של ד"ר מרטין לותר קינג. בימים ההם היו גבולות ברורים מסביב לשכונות הלבנות. אחת מהן הייתה שכונת בנסונהרסט הגרמנית-איטלקית. כאילו גדר חשמלית בלתי נראית מקיפה את השכונה משדרת דיי במזרח ועד השדרה ה-18 ממערב. שחור שעבר בטעות את הגבול שם את צווארו על חוד התער.

בקנרסי, השכונה שהקימו מהגרים איטלקים בסוף המאה ה-19, ושהייתה ביתה של "דווייט היי", אירע סיפור דומה. שבוע לפני המשחק עבר ילדון שחור בן 12 בטעות את "הגדר החשמלית" הסמלית ברחוב פוסטר. חטפו אותו והביאו אותו למספרה של ג'ואי "תספורת קטנה" נפוליטנו. שם עבדו עליו שלושה ספרים בניסיון "ליישר" את שערותיו, להחליק את תלתליו, כאילו ביקשו לשלוח מסר לבדפורד סטייבסנט ולשחקני טרימונט: גם אתכם ניישר!

כעבור שלוש שעות של ניסיון סרק פשוט גילחו הספרים המתוסכלים את ראשו ושלחו אותו לדרכו בבעיטה לישבן עם אזהרה ברורה שלא יעז לעבור שוב את הגבול, ועם מסר לכל הכרישים ששמו כסף גדול על המשחק: מישהו מהעולם התחתון דואג "לגלח" נקודות מהמשחק, בדיוק כמו ראשו של הילדון השחור.

המאפיה שלטה אז כמעט ללא הפרעה ברציפי הנמל; בכל מחסני המטען והתובלה בשדות התעופה לה גארדיה ואדלוויילד (שהפך לשדה התעופה 'קנדי'); בסחר הסמים (לפני שהקולומביאנים גזלו מהם נתח גדול מהעסק); בשוק הדגים והבשר ובחלק נכבד של הפוליטיקה העירונית. בתי המשפט, ואפילו המשטרה, היו בחלקם מכורים ומשועבדים בקנוניות שוחד לקוזה נוסטרה. כשסנדק כגמבינו או קסטלנו היה עובר עם שיירת הלימוזינות שלו בקנרסי, הוא היה מקבל כבוד השמור רק למלכים או ראשי ממשלות.

באימונים האחרונים לפני המשחק חש "פעמיים" צ'ימן שמשהו אינו כשורה. "דאונטאון" לא מצא את החישוק, "גראסהופר" היה בדיכאון ו"סוויט" צ'ארלי בראון ניתר כאילו כבלו את רגליו בשרשראות. "מה קורה , מה קורה?" הוא שאל את שחקניו, אך איש לא ענה לו. צ'ימן אמר שוב ושוב, שנים אחר המשחק, שהוא מעולם קודם לכן לא ראה את החמישייה שלו מפשלת כך באימון ומשחקת בכזה אי-חשק. האם המאפיה נכנסה למשחק? האם מאיימים על שחקניו? האם מציעים להם כסף גדול כדי להפסיד את המשחק?

המתערבים התחלקו עתה לשתי קבוצות: האחת כללה את אלה שלא האמינו כי המאפיה מתעסקת בשטויות כאלה. הם שמו את כספם על ניצחון טרימונט בהפרשים הנעים מ-15 עד 22 נקודות. הקבוצה השנייה כללה את אלה שהאמינו כי המאפיה כבר "סידרה" את המשחק, והם היו מוכנים לשים את כספם על דווייט בניצחון ישר (ההפרש לא קובע) ביודעם שכל דולר יכניס לכיסם שמונה דולרים. השמועות סיפרו שבלאס-וגאס התעופפו כבר מיליונים על המשחק, ובילי "אוזניים אנכיות" סיפר לכל שומע שליד האקווריום של ברוקלין בקוני איילנד נכנס זקן לחור השתייה של האחים גראסלי ושם 20 אלף דולרים על דווייט. כעבור שעה בלבד הופיע קונה וענה לזקן עם 160 אלף על טרימונט. 180 אלף דולר בקופה. אחד מהשניים יילך הביתה עם 180 אלף דולרים מינוס 2 אחוזים של כסף המפסיד, שהוא רווח  "הבית".

במשך כל ימי השבוע לא פגש איש באף שחקן מ'החמישייה'. תמיד, בכל משחק אחר, הם הסתובבו כמו גדולים בשכונה. היו מקבלים בדליקטסן הפינתי גלידה עם סודה חינם, חותמים את שמם לילדים הרצים אחריהם ומבקשים בנגיעה.

בקנרסי היה הסיפור אחר לגמרי. פתאום נעשו השחקנים הלבנים של דווייט גדולים. "קורפורל" ברבוסה נכנס למספרה של סיזר ג'זטה ושלושה ספרים עבדו עליו בזמן שמצחצח הנעליים דאג להבהיק את מגפיו. בין גזיזה לגזיזה עיסתה את גבו פצצה מקומית ושמה ג'וזלין. הוא יצא, שערו היה משוח בשמן ונעליו בהקו כמו ראי. בחוץ עמדו כמה מקומיים שטפחו לו על הכתף. שחקן אחר, דימיליו, קיבל זר פרחים ענק לביתו בעילום שם, וכל מה שנאמר בפתק הוא "הניצחון שלנו". הוא הסתובב בשדרה לבוש במעיל פרווה לבן כששתי נערות צמודות אליו, אחת בכל צד.

המאמן אפסטין לא הבין מה מתרחש. הרי שחקן הציר שלו, "טיים פור טוני", הוא לא בדיוק וילט צ'מברליין, וטוני "קרים צ'יז" לוצ'יאנו לא הפך פתאום לג'רי ווסט. הוא גם לא הבין את טירוף ההתערבויות. דווייט על טרימונט? לא ייתכן.

יום המשחק מגיע. המגרש של תיכון ביירידג' מלא מפה לפה ב-3,000 צופים. בצד הצפוני, השחורים של בדפורד סטייבסנט. בצד הדרומי, האיטלקים של קנרסי.

ופתאום, רחש. כל העיניים מופנות אל שער מספר שש, משם יורדת במהירות חמולה מפחידה של בריונים משופמים, שערם משומן עם חליפות ומעילים שחורים. אלה הקצינים ושומרי הראש של ה"בוס", ראש המשפחה. ואז, מאחור, צועד בצעד אטי הסנדק גמבינו בכבודו ובעצמו. שומרי הראש מצביעים אל יושבי השורה הרביעית שללא הגה, בלי ציוץ או צפצוף ובציות מוחלט, קמים ומפנים את מושביהם לבוס.

שחקני דווייט מחייכים. הבוס מניף לעברם בוהן, אות וסימן להצלחה נוסח המאפיה. שחקני טרימונט משתדלים שלא להביט, כאילו הדבר אינו נוגע להם.

מהג'אמפ הראשון ראית את הבלתי נמנע: חמישייה שחורה, הנעה בטבעיות, נגד חמישייה לבנה כבדה, חסרת תלכיד, חסרת תנודה. השחורים, חוץ מ"סוויט" בראון, נראים כמוכי רעב לעומת המאסות של הלבנים: צנומים, דקים וקלושים, נגד קציצות הבשר הלבנות. אבל בקליעה, ניידות, וגמישות אין בכלל מקום להשוואה.

הרבע הראשון מסתיים בתוצאה 19-12 לטרימונט. "לויטנט" אפסטין מנסה להאט את משחקה של דווייט, אך שחקניו מנסים שוב ושוב לרוץ עם טרימונט וקורסים תחת המשימה הבלתי אפשרית. למסתכל מקרוב, ההפרש נראה מוזר. השליטה של טרימונט מוחלטת, ובכל זאת ההפרש קטן מדי. להחמיץ מתחת לסל הם אינם יכולים כמובן, אבל הם נראים כאילו הם משחקים ללא מאמץ; שפת גופם מראה שלמרות רצונם – ולא בגללו – הם בורחים קדימה.

דווייט מאטה ברבע השני. "גולאש" גולדסטין צורח שוב ושוב על חבריו "הולד!" וקובר שתיים ממרחק, והסנטר "טיים פור טוני" מתחיל לשים את משקלו על השחקנים השחורים וקוטף כמה ריבאונדים.

משחקה של טרימונט השתבש. הם לא מסתגלים למשחק אטי, וכשהם כבר רצים, "גראסהופר" מפציץ מרחוק בזריקה בלתי אחראית ו"דאונטאון" זורק לבנים במקום כדורים. היכן הקשת של זריקתו? לאן נעלם הכדור הרך, בעל האסכולה שלו? כשהחצי מסתיים, טרימונט מוליכה 34-38. אבל היה זה חצי נורא ומחריד לטרימונט. מעורר בחילה ומכוער.

בחדר ההלבשה יוצא "פעמיים" מכליו: "מה קורה לכם? קורה לכם? אתם רוצים שאפרק את 'החמישייה' 'החמישייה' ואכניס את המחליפים, מחליפים? האם מישהו כאן, מישהו כאן, מנסה להפסיד משחק? תגידו עכשיו, תגידו עכשיו, ואז אולי כדאי שלא נעלה לחצי השני, חצי שני?"

איש אינו פוצה את פיו.

ברבע השלישי – סיפור דומה לשני: "סוויט" אינו מנתר; "מהיר מדי לתפיסה" אינו רץ; "ג'נטלמן ג'ים" לא לוחם, "דאונטאון" לא קולע ו"גראסהופר" שוכח כיצד מנהלים משחק. בתסכולו מוציא "פעמיים" את כל החמישייה, ובתוך שלוש דקות – בתחילת הרבע האחרון – דווייט כבר סוגרת ל-59-55.

גמבינו מהנהן בראשו ומחייך. הצופים האיטלקים מתחילים ללגלג ולקרוא לשחורים על הפארקט “NIGGER MOTHER FUCKERS!” ושאר "מטעמים". הם מרגישים שעם הבוס ביציע, איש לא יעז לגעת בהם, שמישהו כבר דאג שלא יפסידו, והם מרשים לעצמם להתהולל.

החמישייה שבה אל המגרש, אך ממשיכה לשחק בכבדות, כאילו אינה יודעת מה בדיוק עליה לעשות, בחוסר רצון בולט וכאילו מנסה להפסיד. וזאת החמישייה שנחשבה לטובה ביותר במדינה!  18 שניות לסיום המשחק טרימונט הנפלאה מפגרת 77-76. הקהל בטירוף.

קורפורל אטנזיו עושה צעדים והכדור עובר לטרימונט. "גראסהופר" מוסר ל"דאונטאון", 12 שניות… האיטלקים לוחצים, אך משום מה משאירים את "סוויט" מתחת לסל ללא שמירה. "דאונטאון" מבחין בו, אך לא מוסר. מסירה פשוטה לשחקן חופשי מתחת לסל והמשחק גמור. אך במקום זה הוא מכדרר ומכדרר ומכדרר, ושנייה לסיום הוא זורק כדור כאילו לעבר התקרה מתשעה מטרים, בלי להסתכל. כדור ללא תקווה או תפילה. כדור שעליו רשום "הפסד".

אבל הכדור נ-כ-נ-ס! שריקה. טרימונט מנצחת!!! השחקנים בקושי מתחבקים. הם לא יודעים כיצד להגיב. האם ניצחו משחק שניסו להפסיד? האם כדור ש"דאונטאון" ניסה להחטיא בכוונה נכנס אל הטבעת רק בטעות? לעולם לא נדע.

יומיים אחרי, טרימונט מבולבלת, מפסידה ל"בויס" באליפות ברוקלין 76-88 ומודחת מהמשך המשחקים.

***

עשרה ימים אחרי אותו משחק ההפסד מתרחש האסון הראשון: שריפה מחרידה בדירתו של "דאונטאון". הוא, אמו ושתי אחיותיו נשרפים חיים.

שישה חודשים מאוחר יותר נהרג "ג'נטלמן ג'ים" בתאונת "פגע וברח". עדי ראייה מספרים שדרסה אותו מכונית שרד שחורה, קדילאק, מהסוג האהוב על קציני המאפיה. ב-1964 מצאו את "גראסהופר" תלוי בחצר עזובה בברונקס. מכתב התאבדות לא נמצא מעולם. מארק פירס איבד את דעתו לחלוטין. מסומם, אלכוהוליסט, היה להומלס. "מהיר מדי לתפיסה" הפך לפרצוף מוכר למשטרה ואף בילה כמה שנים במוסד לחולי נפש בקווינס. עשרים שנה אחרי מצאו אותו בכוך מחריד ברכבת התחתית של ניו-יורק והוא לא רוח חיים. "סוויט", השריד האחרון של "'החמישייה", נרצח בכלא בשנת 1991.

מבין שחקני דווייט, היה טוני בנמו לבוס גדול במאפיה, אך בשנות המפלה הגדולה של משפחות הפשע הוא נתפס, הורשע ומבלה את שארית ימיו בכלא פדראלי.

"קרים צ'יז" לוצ'יאנו היה לבעל רשת מסעדות גדולה בלונג איילנד; "קורפורל" ברבוסה אטנזיו היה עורך דין מפורסם בוול-סטריט ואף ייצג כמה מגדולי המאפיה במשפטים המתוקשרים שלהם; פראנק "לזאניה" דימיליו מנהל חברת ענק ליבוא וליצוא סמוך לשדה התעופה קנדי. עקבותיו של "גולאש" סלומון היהודי נעלמו לעד.

איש מעולם לא הואשם ב"גילוח" נקודות או בניסיון להשפיע על תוצאות המשחק. איש גם אינו נמצא אשם באף לא אחת מהתאונות המסתוריות שאירעו לשחקני 'החמישייה'. את האמת על אותו משחק כנראה לא נדע לעולם.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שלהבת
14/08/2024 3:49:29

לפנתיאון

אור
אור
14/08/2024 12:38:55
Reply to  מנחם לס

בטוח? לא מצאתי בגוגל שום תוצאה על אף משחק / תיכון / מאמן / שחקן שהוזכר כאן

עגל
14/08/2024 13:14:57
Reply to  אור

עכשיו סקרנת אותי.
אז מה האמת? (אולי מנחם כבר לא זוכר מה היה המקור, "40 שנה, לך תזכור")

Last edited 1 month ago by עגל
אור
אור
14/08/2024 13:26:09
Reply to  עגל

זה מה שמנחם כתב בזמנו
https://hoops.co.il/?p=73164#comment-686496

אבל אם תחפש את סלומון גולדסטין תקבל את זה
https://tintin.fandom.com/wiki/Salomon_Goldstein

אם יש סיכוי שזה באמת קרה היית מצפה במינימום שקיים תיכון בשם טרימונט או טרימונט היי בברוקלין או ניו יורק אבל זה לא המקרה (אם נעזוב רגע שאין גם זכר לאף אחד מהשמות המוזכרים)

בכל מקרה סיפור מרתק, אבל סיפור

עגל
14/08/2024 13:41:41
Reply to  אור

אני עדיין לא מבין. גם חיפשתי קצת ולא מצאתי כלום (אולי שם בית הספר הוחלף ל-Boys high?).
זה סיפור שמנחם שמע מרד סמית' מה-NYT או ג'ק ברנסטין ואולי הם בעצם המציאו אותו? מאוד מוזר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

Tremont זה שכונה בברונקס סביר להניח שזה הכוונה לאחד התיכונים שם ולא שם התיכון.

לגבי דוויט אולי יש בלבול עם רוזוולט?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 14:30:06

'טרימונט היי. התיכון החנוק בתוך הסלאם הקשה בעולם, בדפורד סטייבסנט. גטו העטוף כמעט הרמטית על-ידי שדרות בושוויק ממזרח, אטלנטיק אבניו מדרום ושדרת לפאייט ממערב ומצפון'

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בסדר ממרום הגיל המיקום יכול להיות טעות. יש בברונקס שכונת מצוקה כזאת.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 16:00:40

ממרום הגיל אפשר גם להשתמש בתירוץ של מכרו לי סיפור כי ראו בי רוקי תמים וקניתי אותו כי הוא נשמע כל כך טוב או בתירוץ של המצאתי סיפור כי למה בעצם לא, הוא נשמע הרבה יותר טוב ומעניין ככה עם חמש מאות פרטים מומצאים ממה שאולי היה במקור עם בסיס כלשהו במציאות

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 16:02:43

או שאפשר פשוט להשתמש בתירוץ של כולם ממציאים סיפורים ומשקרים אז זה בכלל לא משנה מי כותב אותם. תחליף ותקבל סיפורים שקריים אחרים כך שזה לא משנה כי אין הבדל בין אנשים. הם הרי כולם שקרנים מושחתים באותה מידה.

עידו גילרי
14/08/2024 15:26:04
Reply to  מנחם לס

comment image

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 15:33:43
Reply to  מנחם לס

במקרה הטוב מקבלים מישהו משיקגו

אור
אור
14/08/2024 19:06:09
Reply to  מנחם לס

הכל טוב מנחם, זה פשוט לא משהו שקרה

אטאפומה
16/08/2024 0:19:43
Reply to  אור

ואווו:
קיבלתי ממך שיעור אור ,עשית לי בית ספר , כתוב מדהים עד כדי כך שקניתי כל מילה .
אם אכן סיפור בדוי אני מוריד את הכובע בפני מנחם .
אף פעם עד עתה לא הערכתי את יכולתו כראוי.
וכן מוריד את הכובע בפניך ובםני עגל
על כך שפקתתם את עיני .

Berch
14/08/2024 7:56:12

סיפור מטורף
ככה זה כשהשחיתות חוגגת
בדיוק אצלנו מינו לדיירקטור ברפא"ל את הרופא של ביבי (שגם כתב ביקורת שהעציר בשדה תימן אנס את עצמו)
מזל שלדודי אמסלם, שאישר את המינוי מכח תפקידו, אין קבוצת כדורסל
🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Berch

איך אתה חושב,דירקטורים אחרים ממונים לחברות הממשלתיות האלה וכו? או לחברות פרטיות? או ציבוריות?
שולחים קורות חיים בגובמאסטר? ואז עושים מבחני הערכה ודינימקיה קבוצתית? ומבחני רוראשך?
🤣🤣🤣🤣
חבר ממנה חבר ושניהם מפיקים טובות הנאה.
לא שונה מהnba או פיפא או אופא או התאחדויות ועדים למיניהם, אגב זה בכל העולם ככה.
לפני ביבי שלחו קוח בגובמאסטר?

דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 10:48:08

כאילו שאת היועמשית החמודה שלנו בחרו בוועדה. היועצת נבחרה בניגוד לחוות דעת מקצועית ברורה שאינה מתאימה לתפקיד. קקה זה בחיים, פוליטיקה בכל מקום ובכל דבר. אפילו אצל צוות ניקיון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אמת. הכל שמור לי ואשמור לך. זה בכל העולם ככה לא רק פה

Shenanigans
Shenanigans
14/08/2024 12:00:00

בוא נפרק את התגובה שלך.
מתחיל בכינוי משנמך לאישה, נוותר לך על זה.
נבחרה בניגוד בניגוד לחוות דעת מקצועית שאינה מתאימה לתפקיד – סחתיין על הוואטאבוטיזם קודם כל. טענו שאין לה מספיק ניסיון, אבל בדיעבד היא הצילה ומנסה להמשיך להציל את המדינה להפוך אותה לדיקטטורית.
בהמשך אתה אומר שככה זה בחיים. כלומר, אתה מנרמל את השחיתות של הממשלה הנוכחית בכך שאתה אומר ״ככה זה״. מילא היית אומר שהממשלה היא הגרועה בהיסטוריה שגרמה להרס, חורבן, מוות, ניסיון להפיכה דיקטטורית וכו׳ ובנוסף הבחירה בה היא שגויה, אבל כמובן שהיועמ״שית זה התפקיד שתמיד היה לך הכי חשוב לבקר, וזה לחלוטין לא בגלל הדה-לגיטמציה שהממשלה שאתה בעדה (עד שיוכח אחרת) ממשיכה לעשות לה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Shenanigans

הוא לא נרמל כלום. זה מנורמל משחר ההיסטוריה. אנחנו האנשים הרגילים פיונים ללא שום יכולת השפעה.
למשל ב"דמוקרטיה" יש לך בחירה לאיזה גנב תתן את הזכות לגנוב. גנב א או גנב ב.
בדיקטטורה הגנב החזק לוקח בכוח.
הגנבים תמיד הובילו בראש וימשיכו כך לצער כולנו.
אם אתה חושב שבית משפט או שופט כלשהו או פוליטיקאי כלשהו דואג לך או לי אז אתה מאד תמים.
הם דואגים רק לעצמם ועובדים רק בשביל עצמם שום דבר אחר לא מעניין אותם.

Last edited 1 month ago by יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 13:56:59

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
 ב"דמוקרטיה" יש לך בחירה לאיזה גנב תתן את הזכות לגנוב
זה חתיכת משפט.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

משפט אמיתי מה לעשות. משחר ההיסטורי או שהצארים, המלכים, הקיסרים דאגו לעם? 🙂

microwave
microwave
14/08/2024 15:17:53

חותם על כל מילה
ומוסיף שגם על הפקידים למיניהם (משרד הבריאות כדוגמא) זו תמימות מופלגת לסמוך בעיניים יצומות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  microwave

אוי ואבוי לסמוך עליהם, להיפך חשדהו וחשדהו בד"כ שהם אומרים א תעשה ב וזה יהיה נכון לגביך.

עגל
14/08/2024 13:13:30
Reply to  Shenanigans

+10

דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 14:05:52
Reply to  Shenanigans

מה משנמך, קיבלה מחמאה.
העובדה שהיא ניבחרה בניגוד לחוות דעת מקצועית ולא סתם טענו שאין לה מספיק, טענו שאין לה במה שהיא צריכה לעסוק. עניין הבדיעבד לא תופס כי אנחנו מדברים על מינוי בקומבינה. על זה מדברים. על זה שימון מדבר ואני בסך הכל מביא דוגמא. לדעתך היא מגן הדמוקרטיה לדעתי הפוך. היא לא נותנת לממשלה נבחרת (פעם אחת ולתמיד אני שמתי פתק לבן אבל אני בהחלט מקבל את הכרעת הרוב שאתה לא מקבל!).
מה לעשות שתמיד מספר הפוליטיקאים המושחתים היה גדול בהרבה מהצנועים והעניווים. זה לא נירמול, זה הדבר האמיתי. זה המין האנושי שמנצל את כוחו כשהוא יכול. אין פה שום עניין דיקטטורי מכל סוג שהוא. בעוד שנתיים שוב יהיו בחירות חופשיות הדמוקרטיה לא בסכנה ואף פעם לא היתה בסכנה.
גם כשכהנא היה בכנסת הוא לא היווה סכנה כי לא היה מגיע אף פעם למצב שיבחרו בו 40% מהעם ואז היה מנסה לעשות פה את המהפיכה שרצה לעשות.

yaniv
yaniv
14/08/2024 14:24:48

רזי אתה הבן אדם הכי קרוע שאני מכיר.
הדיעות שלך הם האם אמא של הביביזם בצורה הכי ברורה והכי פשוטה של הביביזם.
אם אני רוצה להסביר למישהו שהגיע כרגע ממאדים מה זה הביביזם ומשמעותו אני פשוט יכול להפנות אותו לתגובות ולהגיגים שלך והוא יבין תוך דקה מה זה ביביזם.
עכשיו כמה שאני נחרד מהביבזם ומתומכיו זאת זכותך באמת הליגיטימית והברורה להיות ביביסט (אפרופו עוד מעט זכותי להיות נגד ביבי כבר לא תהיה לגיטימית וכנראה יכניסו אותי לכלא)
מה שקורע זה שלמרות שאתה סוג של התגלמות הביבזם אתה חוזר ואומר אני ביסיסט??? מה ? מה פתאום??
כאילו מה האנד גיים שלך בזה?
אתה מתבייש שאתה ביביסט(תראה אתNBA בדם שבגאון נושא את התואר ביביסט)?
אתה מנסה ל"עבוד" על אנשים???
אתה מנסה להראות שאתה בן אדם אחר ומסתכל על הכל באובקטיביות מטורפת???
כאילו מה אתה מנסה לעשות בזה שאתה חוזר ואומר שאתה לא ביבסט שכל ההוייה שלך צועקת ביבזים

דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 18:20:46
Reply to  yaniv

אתה כחומר ביד היוצר בידיים של אהוד ברק…
לא קורא מה שכתבתי (פתק לבן ולפני כן כחלון ובעתיד זליכה) או שקורא ופשוט לא מאמין לי, זכותך.
יש לשנינו ראש ממשלה אחד שמו בינימין נתניהו כמו שלפניו היה לפיד ולפניו היה בנט.
אני הרבה יותר דמוקרט ממך! חד וחלק חכבד את החלטת הרוב. זה שאני גם עוקב אחרי משפטי נתניהו והצוללות ורואה את חטאי להב והפרקליטות וכועס על כך ועל עינוי הדין לנתניהו גנור ושאר האנשים המעורבים לא הופך אותי לביביסט. כן אני מאמין ותמיד האמנתי שנתניהו נהנתן (גם היועמש הקודם אמר את זה) אבל מה שאני ואה עד כה לא מביא להרשעות ובטח שלא בשיטות העבודה של להב+הפרקליטות. זה לא קשור כן או לא ביבי אלא כל אזרח ואני תכוון בין היתר להאזנות הסתר האסורות בחוק ובצדק שהרי נתניהו נחשד בעבירות של ווארון לבן ואין סיון של חיים בעבירות האלה.
הפשע היחידי של גנור הוא העלמת מס/אי תשלום נכון של המס מה שגורר בדרך כלל ברירת קנס לאדם רגיל. דברים כאלה לא מגיעים לשפיטה נסגרים בקנס מחוץ לבית משפט!

דוקטור רזי הופמן
14/08/2024 23:26:15

לא מתכנן לקרוא את הלינק ששמת, במקום ידיעות והארץ אני קורא כיום וואלה. קורא עיתון אחד מהשמאל ואחד מהימין (אם ישראל היום עדיין קצת ימין) לאזן. ידיעות זה עיתון שהבעלים שלו ללא ספק ניסה לשחד את נתניהו (אם הצעת סיקור אוהד הוא שוחד, זה בית משפט יחליט) והכותבים של העיתון נתונים למרותו של נוני, אביר הצדק… אגב, אם בית המשפט יחליט ב 1000 שסיקור אוהד זה שוחד אז יש עוד פוליטיקאים שצריך לפתוח להם תיק בלהב, בין היתר איתן כבל שהסיפור שלו הרבה יותר חמור ויותר נראה כקבלת שוחד של קבלת פרסום אוהד עבור חוק ישראל היום.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 23:36:33

כאשר אתה פחדן מדי ללחוץ על לינק שאתה צריך לייצר עבור עצמך תאוריה שלמה למדוע אסור לך ללחוץ עליו ולראות מה התוכן בו (רמז, שום דבר ממנו לא נכתב על ידי אף אחד בשום עיתון)

ברוך רובין
ברוך רובין
15/08/2024 1:30:13

דוק רזי , רשמת טענה לא נכונה, תוג הוכיח אותך ואתה לא מתכוון לקרוא? ככה לא מנוהל דיון חברי.

ישראל כרגע מנוהלת זוועה, אם זה כלכלית (גירעון עצום) פוליטית חברתית וביטחונית, בהחלט יכול להיות טוב יותר כמו שראינו עם ממשלה אחרת (בנט & לפיד עשו עבודה טובה משמעותית).

אני לא חושב שהפגנות זה מה שיעשה שינוי, רוב האזרחים לא יחליפו את הדעה הפוליטית שלהם (אצלנו בארה״ב זה בין5-10%) ושיטת הבחירות בישראל לא תאפשר שינוי, אני מקווה שיקרה מה שקרה באוסטרליה אחרי הקוביד אבל אני מתקשה להאמין שביבי והליכוד לא יעמדו בראש גם בבחירות הבאות.

דוקטור רזי הופמן
15/08/2024 7:27:17

שלום ברוך
אני עונה לך בגלל שאני נותן כבוד לאנשים מבוגרים ממני שעברו את השמונים ועשו משהו בחייהם וגם בגלל שאני מעריך אותך על פועלך ועל זה שאתה תמיד נותן פה לאנשים יחס טוב ולא מנסה להקטין, לצורך הקטנה. ואני לא רואה את המשחק שלך עם שימון כהקטנה אלא יותר כוויכוח חברי שמידי פעם גולש קצת.
איך אתה רוצה שאני אתיחס לדמות פיקטיבית פחדנית (שאת שמה איננו יודעים כי מה לעשות זו דמות שחד משמעית מפחדת להציג את שמה!) שאנו מכירים פה מהאתר ויודעים הייטב מה הכוונה שלה? אין שום כוונה לדיון חברי חיובי אצלו, אז למה לטרוח? מה שמעניין שהתגובה שלי עסקה בעניין אחר כשהבאתי דוגמה לבחירה לא מקצועית של היועמשית לפי עניין של חבר מביא חבר שמתכתב מצויין עם מה ששימון אמר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 23:38:24

אבל בכל מקרה זה גם ככה לא היה בשבילך

yaniv
yaniv
15/08/2024 9:08:47

יפה שאני כחומר ביד היוצר של אהוד ברק.וואלה מדהים ההשפעה המטורפת שיש לאהוד ברק שלעולם לא בחרתי בו ולעולם לא החזקתי ממנו ועד ביבי מבחינתי הוא תמיד היה ראש הממשלה הגרוע ביותר בישראל(יותר מביבי בקדנציה הראשונה) אבל אין ספק שהוא מושך בחוטים שלי.מדהים התיאוריות שאתה מפתח לעצמך.אבל היי אתה לא מושפע בכלל ממכונת הרעל ששמה את אהוד ברק כמושך בחוטים ואתה אוכל את זה לארוחת בוקר.
אתה יותר דמוקרטי ממני-יכול להיות לא טענתי אף פעם שלא.(אתה כנראה פחות מבין מה הסכנות שיש למשטר דמוקרטי ואיפה אנחנו עומדים ביחס אליהם)
אתה עוקב אחרי הצוללות ומשום מה מתעלם מכתבי אישום שהוגשו בפרשה(בלי קשר לביבי כן) מתעלם מועדת חקירה בטענה הכל כך כיפית שאי אשר לסתור שהיא פוליטית ובאה לדפוק את ביבי ועל הדרך באופן מוזר דופקת גם יעלון שדרש להקים אותה(בוא תסביר ששם זה לא פוליטי כי יעלון באמת מושחת בניגוד לביבי)
אם היית עוקב באמת אחרי תיקי נתניהו ולא מה שאלי ציפורי וכינרת בארשי מדווחים היית מבין למה למרות שהחלטת שהוא זכאי באופן מוחלט וברור הפרקליטים שלו עושים הכל כדי לדחות ולדחות את המשפט.
ולסיום רזי נתחיל מהתחלה, אני באמת לא מבין האם אתה "עובד" על עצמך שאתה כביכול לא ביביסט וזה עושה לך טוב שאתה רזי הגדול אחד האנשים האוביקטיבים במידת ישראל ורק אתה רואה כמה רעים אנחנו ופועלים נגד ראש ממשלה מסכן וגלמוד שכל חטאו שהוא קצת קצת אוהב את החיים הטובים,ממש בקטנה לא משהו רציני.שיכול להביא לאסון בהמשך
לסיום או שאתה משקר לעצמך או שאתה משקר לנו .אבל עזוב מה שאני כותב פשוט תסתכל על מה שאתה כותב ואם יהיה לך רגע של רצינות ואמיתות תבין נשמה ששאתה ביביסיט מה לעשות.
אתה יודע אם זה מגעגע כמו ברווז והולך כמו ברווז זה ברווז ולא משהו אחר

דוקטור רזי הופמן
15/08/2024 9:54:01
Reply to  yaniv

אתה קורא לי ביביסט אני קורא לך אהודיסט.
גם יעלון מושחת וגם ביבי. העובדה היא שהוועדה לא מצאה שום דבר שמוכיח שנתניהו קשור באופן פלילי לסיפור הצוללות. זו היתה הרי המטרה של הקמת הוועדה שהרי משפט כבר מתנהל ונתניהו לא חשוד בו! ככה שלמרות שנתניהו קיבל נו נו נו אין בדברים האלה לשפוך איזהשהוא אור חדש על הפרשה ולהפוך אותו שוב לחשוד שהרי הוא היה חשוד מרכזי (וגם שטייניץ) מתחילת הסיפור למרות שלא היה אישור של היועמ"ש לחקור בכיוונו. גנור מספר בזוטא שמההתחלה חקרו את הכיוון של ביבי ושטייניץ למרות שלא היה להם אישור.
מבחינתי שנתניהו ילך, אתה מבין? אבל שהדרך תהיה לפי חוק ולא לפי אג'נדה פוליטית. מה שקרה פה זה ניסיון להוריד ראש ממשלה בדרכים בלתי חוקיות. בארה"ב המשפט היה מתבטל ישר מההתחלה על מה שקרה במהלך החקירות. ושילך כבר נתניהו. מתי תבינו שהבעיה המרכזית לא קשורה אליו אלא יותר מדי כח למערכות מסויימות אחרות? כשממרי אמרו טוב היה שימוש אחד בפגסוס ואנו מגלים שהכל שקר וזכויות אדם נרמסו באלפחות אלף פעמים אני הרבה יותר חרד לדמוקרטיה מאשר סיום קדנציה של נתניהו. אל השאר לא אתייחס. ברור שאצלך הכל לא קשור בדמוקרטיה תקינה אלא בלהעיף ראש ממשלה שקיבל רוב. אתה לא מקבל את ההכרעה הזו, סתם לטחון מים אתך.

yaniv
yaniv
15/08/2024 10:35:57

אתה קורא לי אהודיסט סתם כדי להקניט.אין דבר אחד שאמרתי שתומך באהוד ברק או אומר משהו על אהוד ברק.אתה לעומת זאת חוזר ואומר שוב ושוב כמה ביבי הוא לא הבעיה,הבעיה ביותר מדי כוח–זה אתה צודק 100% רק שכל הכוח הוא אצל מי שהיה ראש ממשלה 17 שנה ולא לאף אחד אחר.
לגבי הצוללות הועדה אמרה ואני מצטט כן ""חשד כבד לפגיעה בביטחון המידנה"-זה לא מספיק חשוב בעייניך?אני לא מדבר על היבטים פליילים אלא על כך שהועדה אמרה שהוא מונע משיקולים לא עניינים(לא חייב שזה פלילי)וקיים סיכוי שהוא פגע בביטחון המדינה ולך זה פשוט לא מפריע אבל אתה בכלל לא אוהב את ביבי.
בחיאת רזי אתה קצת יותר חכם מלהביא טיעונים כאלה עלובים.
ואפרופו מה שסירבת לראות זה כתב האישום שאתה ביטלת כי אתה יודע הכי טוב מכולם(שזה מסתדר לאגנדה שלך)
וכאילו כדי להוכיח לי עד כמה אני צודק אתה מביא פרשיות לא קושרות שניפחו אותם הרבה מעבר למה שהם ומבחינתך זאת האמת המוחלטת-הנה פגסוס ריגלו אחרי כל האזרחים במדינה(למרות שהוכח שזה לא נכון ),שנופחו בכל הצד הביביסטי ומכונת הרעל אבל מבחינתך זאת האמת המוחלטת.
עאלק מבחינתי שנתניהו יילך.כן ומבחינתי שבוסטון יזכו כל שנה באליפות-זאת רמת האמינות של מה שאתה כותב.
עכשיו כבר אמרתי לך את זה סבבה שאילו הדיעות שלך אבל אל תתעטף בחליפה של אוביקטביות ושל ידענות מוחלטת שכל המידע שלך אתה לוקח מאותם מקורות שבדרך פלא מתאימות מעולה לנארטיב של ראש הממשלה שלנו.
ולסיום לא הבנתי את המשפט האחרון שלך אבל מבחינתי ברור שתקינות הדמוקרטיה בראש מעיני וקבל טיפ דמוקרטי בתור אחד שחרד לדמוקרטיה הרבה יותר ממני ללכת להפגין נגד ממשלה גם שהיא נבחרה על ידי רוב זה תנאי בסיסי והכרחי בדמוקרטיה וכן אם אתה לא מבין את הכלל הבסיסי הזה אז יש לך בעיה קשה בהבנת הדמוקרטיה.דמוקרטיה זה לא רק הכרעת הרוב אלא הכרעת הרוב תוך כדי דאגה מקסימלית למיעוט שלא בחר בממשלה.ושהממשלה מחליטה לרמוס ולהשמיד את כל מי שלא הצביע לה(תכלס גם מי שהצביע לה אבל זה סיפור אחר)אז כן יוצאים להילחם בה במסגרת הכלים הדמוקרטים שיש לנו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
15/08/2024 18:53:27
Reply to  yaniv

'בחיאת רזי אתה קצת יותר חכם מלהביא טיעונים כאלה עלובים'

זה הדבר הכי הזוי שאתה מאמין בו

yaniv
yaniv
14/08/2024 14:32:56
Reply to  Shenanigans

זאת הבעיה הכי גדולה עם שמעון .הוא דוגל במנטרה שכולם מושחתים כולם גנבים כולם פועלים רק בעד עצמם(שזה דרך אגב אחת הטכניקות הכי טובות ואפקטיביות של מכונת הרעל) ולכן מה זה חשוב אם זה ביבי בשלטון או כל אחד אחר במילא כולם גונבסים אז לפחות עם ביבי שמח אז קדימה ביבי(רק סייג קטן לאחרונה אפילו שלשמעון נמאס והוא כבר מבין מה זה ביבי בשלטון)

עגל
14/08/2024 14:55:39
Reply to  yaniv

בול

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

גם אתה חי בסרט. תכף גנץ יהיה רהמ והערבים יעלמו מפה לא יהיה פיגועים, כולם יתעשרו ויחיו בעושר ואושר עד עצם היום הזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

חחח מכונת הרעל, איזה מצחיק אתה. זה האמת חביבי לא מנטרה, משחר ההיסטוריה.
אם אתה חושב שלמישהו אכפת ממך בכנסת אתה חי בסרט רע. ביבי צריך ללכת כי הוא כשל ב7.10 לא כי הוא גנב או משהו.
אם אתה חושב שמישהו מעביר חוקים לטובת האזרח אתה חי בסרט, הכל נועד לשרת אותם בלבד.
פוליטיקאי/בכיר גנב במהותו אין שום קשר לביבי או מכונת רעל או כל מיני שטויות שהכניסו לך לראש.
אפשר לחשוב האנשים באופא שלחו קוח וקיבלו אותם לפי זה. או שמישהו בהנהלת הNBA עבר דנמיקה קבוצתית ומבחנים פסיכוטכנים לתפקיד 🙂

הכל זה קשרים יא חביבי תתעורר, אתה חושב גנץ יהיה רהמ יהיה לך יותר טוב או משהו ישתנה פה? אתה כולה פיון, אין לך השפעה על כלום חוץ מלמקסם את עצמך ולהשקיע בעצמך ובקרובים לך. אתה מבזבז את הזמן שלך, ביבי לא ילך לשום מקום, יסיים את הקדנציה וזהו. לך תהנה מהחיים תאמין לי, אל תתעסק בדברים שאין לך שליטה עליהם.
אפילו הילדים שלי יודעים שהם כולם גנבים.

עגל
14/08/2024 13:42:08
Reply to  Berch

טוב שהוא לא מינה את הסוס שלו לקונסול

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

תחליף את ה120 בסוסים יהיה אותם תוצאות😁

אטאפומה
16/08/2024 22:40:04

חס וחלילה להעליב את הסוסים כך…
תתביש לך…🤣

Last edited 1 month ago by אטאפומה
yaniv
yaniv
14/08/2024 14:29:16
Reply to  עגל

לדעתי זה השלב הבא.
דבר שאני וחזר ואומר החל מ2018 שהחלו החקירת.
ביבי מעולם לא האמין לכל הטוב שהבוחרים שלו נותנים לו.
אני זוכר עוד את השופר עמית סגל אומר בפסקנות ובידענות האין סופית שלו שאם מנדלביט מגיש כתב אישום אז נגמר הסיפור של ביבי.והנה הוגשו כתבי אישום הבן אדם מנהל את המדינה לפי התיק הפלילי שלו ותומכיו רק מרימים לו ומבקשים ממנו עוד ועוד
7/10 -יאללה קטן עלינו זה לא אשמתו מסכן לא ידע
הפקרת החטופים-זה סינוואר בכלל הנה תראו הוא הולך עם סיכה צהובה ואשתו אפילו באה לקונגרס עם שמלה כתומה למען החטופים.
שורה תחתונה בחלומות הכי ורודים שלו והכי אופטימים שלו הוא לא האמין שהאימרה של טראמפ שם אם אני יירה במישהו באמצע השדירה החמישית עדיין יבחרו בי אשכרא עובדת ועומדת במבחן המציאות.

Last edited 1 month ago by yaniv
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

אתה שורף הרבה אנרגיה על ביבי, מילא אני על השקץ שזה בידור ועושה לי טוב אבל ביבי עושה לך חררה, אין לך שום שליטה על זה לא חבל?
יודעים שביבי גרוע הוא עדיין בשלטון זה מה יש.
יודעים שמקרון גרוע לעם הצרפתי, זה מה יש.
יודעים שחמינאי גרוע לאיראנים, זה מה יש.
יודעים שאובמה גרוע לאמריקאים, זה מה יש.
יודעים שפוטין גרוע לרוסיה, זה מה יש.

העולם נראה ככה כי הוא מונהג עי גנבים ופסיכופטים ולאנשים הרגילים אין שום סיי בעניין, זו המציאות יא חביבי

yaniv
yaniv
14/08/2024 15:24:56

צודק לחלוטין אני בהחלט שורף הרבה אנרגיה על ביבי,אבל פה בדיוק ההבדל ביננו
אני מסרב לחיות במדינה שמנוהלת כפי שהיא מנוהלת ומסרב לעצום את העיינים ולהגיד כמוך יאללה כולם ככה אז בוא נחיה איך שבא לי.מי צריך להצביע ומי צריך להתעסק עם זה.
מתי לך יפול האסימון ותגיד מה זה איך אנחנו הגענו למצב הזה? אני מניח שפתאום תבין שהמשכורת שאתה מרוויח היום(לאור עיסוקך ולאור גילך) שאני מניח שהיא לא רעה בכלל בקושי תספיק לך לגמור את החודש ובטח שלא לסוע לחול או שאר הפינוקים.
אני מניח שיפול לך האסימון שחס וחלילה תצטרך משהו מביטוח לאומי או מכל משרד ממשלתי אחר ואז בהנחה שאתה לא מקורב למישהו אז אף אחד לא יסתכל עלייך
אני מניח שתהיה פה מלחמה כל הזמן כי עזה לא מספיקה לסמוטריצים ולבן גבירים
אני מניח שאם יש לך ילדות ויכריחו אותן לשבת באוטובוס מאחורה ויגידו לה לסתום את הפה כי יש גברים מקדימה
אני מניח שימנו את יאיר נתניהו ליורש העצר הרשמי אז פתאום אולי תגיד מה זה איך הגענו לכאן??
אני מניח שהילד שלך במקום להיות שחקן כדורסל כפי שאתה חולם יללך לצבא ל3.5-4 שנים והשכן החרדי שלך ימשיך לשבת בבבית ולקבל כסף מהמדינה.
כל הדברים האלה שמעון כבר קורים ואם לא אוטוטו מתרחשים ואם אתה חושב שזה לא יגיע אלייך אז טעות קשה ביידך.
מכיר את הביטוי
בהתחלה השוטרים הרביצו לערבים אבל מה איכפת ליט אני לא חרדי
אחר כך הרביצו לאתיופים אבל מה איכפת לי אני לא אתיופי
אחר כך למפגינים בקפלן-מה איכפת לי אני לא מפגין
אחר כך לשמאלנים-מה איכפת לי אני שמאלני
אחר כך לכל מי שלא לובש סיכה על הבגד שאומרת ביבי המלך-מה איכפת לי לשים סיכה
ובסוף אחרי שירביצו לכולם יגיעו גם אלייך תהיה בטוח.
אתה המתנה הכי גדולה אפרופו של ביבי והכת שלו כי זה מה שהם רוצים שאנשים יתעלמו לא ידברו לא יתעסקו יגידו נו כולם ככה מה זה חשוב אני אהיה בפינת האלוהים הקטנה שלי ושיישרף העולם מה איכפת לי -זה מקור כוח לא קטן של ביבי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

ביטוח לאומי? משרד ממשלתי? זה כמו ללכת לבקש כסף מדון קורלאונה.
איך הגענו עד הלום? יש מלא סיבות אבל זה לא יעזור לשנות את זה. אין לך יכולת השפעה על ככ הרבה אנשים אחרת היית פוליטיקאי בכיר 🙂
אתה באמת חושב שבבתי משפט יש צדק? שהם באים לעזור לחלש? אתה באמת חושב את זה? מי שמרוויח מבתי משפט זה רק עבריינים שמקבליעם הקלות ומורחים משפט שנים והשופטים חלקם חברים שלהם/של פרקליטיהם ועושים סחר מכר. אתה חושב שליועצת או לפרקליט המדינה או לתובע בארהב אכפת מהאזרח והוא פועל לטובת האזרח ופועל מן הצדק??? אל תצחיק אותי בבקשה.
אתה חי בעולם מושחת חביבי משחר ההיסטוריה אם לא הבנת. תכף תגיד לי מלך אנגליה דאג לעם, לאיכרים 🙂
הכל זה דיבורים אני לא מאמין למילה אחת שיוצאת מהפה לפוליטיקאי, אפילו לא חצי מילה, שלא נדבר על מעשים.
כל המשרדים שתופרים כדי שיהיה ממשלה וממציאים כל מיני טייטלס נחלתם של מי זה? זה הכל חליבת המדינה (שזה אנחנו האזרחים) חולבים וחולבים כי אנחנו חושבים שצריך אותם, אני צריך שביבי או איזה דרעק אחר ייצג אותי?
בסוף העטינים יתייבשו אבל זה יכול לקחת המון המון שנים ואז יבוא גנב חדש שבהתחלה ידבר יפה ועם הזמן התחמונים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  yaniv

אני אגיד לך שוב להחליף את ביבי לא ישנה פה כלום הכל ישאר כפי שהיה גנץ לפיד ואחרים פועלים וחושבים כמוהו זה לא משנה מה הם פולטים לציבור.
ביבי צריך ללכת כי הוא היה הראש 20 שנה וקרה ה7.10.
מי שיחליף אותו לא ישנה פה כלום זה רק בשביל הנראות.
ביבי ישאר פה עד שיסיים את הקדנציה ואז לדעתי יפרוש, הוא לא יתבזה בהפסד. אז חבל על המאמץ שלך חכה בסבלנות עוד קצת

ברוך רובין
ברוך רובין
15/08/2024 1:33:58

שמעון הסכמתי איתך עד לפני כמה שנים אבל ראינו את בנט ולפיד עושים עבודה טובה משמעותית, הם לא היו מושלמים ועדיין נותר הרבה לתקן אבל לפחות הם הלכו בדרך הנכנונה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בנט בהחלט עדיף על ביבי,
לפיד כמה זמן היה? עשו עליו קומבינה :), כלומר הוא גם חלש אסטרטגית, אבל אתה חושב שה7.10 לא היה קורה אצלם? היה קורה כמו גדול

תראה את הלצים לפיד וגנץ, אותם לצים כמו ביבי וביבי עוד עבד עליהם, הם אפילו לא רואים מה יש מולם, מדברים רק סיסמאות- זה האנשים האחרונים שהייתי רוצה לראות בשלטון, הם כולם היו באותה קונספציה ללא יוצא מן הכלל.

https://www.ynet.co.il/news/article/s1xpqp4mo

אטאפומה
16/08/2024 22:38:58
Reply to  עגל

חכה חכה…
בעצם אל תשכח את הקדמה…
היום ממנים את הרובוט :
נרכב החשמלי או את נהג המטוס
לשר משהו…

אטאפומה
16/08/2024 0:22:02
Reply to  Berch

ואווו שני להיום , ממש בזמן .
אחרי שכמעט התיאשתי לחלוטין מהאתר
הזה , פתאום קמים כאן אנשים ומדברים
לענין בקול רם .

מומי החציל
14/08/2024 8:29:22

תודה דוקטור!
סיפור מס 1 מהתיבה
מומי זוכר את הסיפור כאילו קרא אותו אתמול
וואלק יש דיבור ש״גולאש״ סלומון עבד מלצר בבית הבלינצס ההונגרי
היה בחור שקט מאוד, היה אוהב לאכול גולאש
כל הזמן היה מסתכל אחורה מעבר לכתף
היה קורא לעצמו שלמה ונוסע מידי פעם במונית של מומי
אף פעם לא סיפר למומי מה הסיפור שלו
אמר שככה הכי טוב, למה מאיפה שהוא בא, מי שמדבר קם בבוקר עם הדגים .
מומי אומר גם ב NBA קורים דברים כאלה, יוצא ליין למשחק ואם בטעות הליין נשבר….
לכאורה שחקן קורע את הרצועה הצולבת, לכאורה קורע את האכילס או לכאורה נפצע במינסוקוס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😅😅😅
אמת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סיפור נהדר מנחם.

היום הלאזניה הפכה למותגי התאגידים וכו

הבוסים זה הפרשים וכו

והבוס של הבוסים הוא יהודי

בענף האחר זה השייחים וכמה דונים זקנים

תומר
תומר
14/08/2024 18:37:52

סיפור מעולה אבל לפחות ממה שמצאתי, אלופות הכדורסל בניו יורק (PSAL) ב 1961-2היו בתי ספר אחרים, אראסמוס מברוקלין ב 61 ו boys high ב 62
טור מפייסבוק על אלופת 1962
https://www.facebook.com/groups/758299722574785/posts/1027771285627626/?paipv=0&eav=AfbAqgdH9K-2VNInscCgnmCLd8DikCEwcDBtOh1BE58BzY5PI5umHHWkjfCF0OAg5Hg&_rdr

מהעיתונות (1961): Erasmus Wins P.S.A.L. Crown; Brooklyn Five Tops Lane by 47-45 Boys Is Victorמהעיתונות (1962) – Boys High Five Beats Curtis to Gain P.S.A.L. Final 5th Time in 6 Years; EXPLORERS SCORE AT GARDEN 68-48 5,500 Fans See Boys High Win-Eastern District Halts Whitney, 58-48

https://www.nytimes.com/1961/03/03/archives/erasmus-wins-psal-crown-brooklyn-five-tops-lane-by-4745-boys-is.html

https://www.nytimes.com/1962/03/10/archives/boys-high-five-beats-curtis-to-gain-psal-final-5th-time-in-6-years.html

Last edited 1 month ago by תומר
thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14/08/2024 19:21:29
Reply to  תומר
Pistons
Pistons
14/08/2024 22:32:12

רזי, אני באמת מחזיק ממך אבל בכל פעם שאני קורא משהו שאתה רושם שקשור לפוליטיקה, אני מגלגל עיניים.
זה שממשלה נבחרה לא אומר שהיא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה ולעבור על החוק. כמו שאם מנכ"ל, לא אומר שהחברה שהוא המנכ"ל שלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה. יצא לי מקרה שהמנהל שלי ביקש שאפנה לייעוץ המשפטי של החברה בנוגע לאיזו עבודה שלקוח של החברה רצה והיא אמרה שלא נעשה את העבודה הזאת כי זה נגד הנהלים של החברה. אותו דבר היועצת המשפטית של הממשלה. יש כאן חבורה של מושחתים שבאמת הורידה את השירות הציבורי נמוך נמוך. השחיתות חוגגת ואתה לא אמור לומר, "היי, הממשלה נבחרה, שתעבור על החוק, תפלה בין אנשים וכו'…"

ירון, החלום
ירון, החלום
01/09/2024 22:00:46

בס"ד
תודה מנחם.
ממש מרתק, הכנסתי ממש לסיפור