יומן אולימפי פריס 2024 – 11 / עמיחי קטן

יומן אולימפי פריס 2024 – 11 / עמיחי קטן

יומן אולימפי פריס 2024 – 11 / עמיחי קטן

1. הישראלים שהתחרו אתמול.

אחרי ההעפלה לגמר התחרות הקבוצתית בקפיצות הראווה, הייתה ציפייה שלפחות מישהו יצליח להגיע לשם בתחרות האישית. איזבלה רוסקוף הייתה הראשונה שעלתה וסיימה עם 20 נקודות שליליות והיה ברור שזה לא יספיק ל-30 הראשונים שעולים לגמר, ובאמת היא סיימה במקום ה-64 מתוך 75, ומאוחר יותר עלה רובין מוהר, שעשה תוצאה יותר טובה מאשר בתחרות הקבוצתית, אך עם 8 נקודות שליליות גם הוא לא הצליח להעפיל לגמר וסיים במקום ה-42. מי שנחשב לרוכב המוביל של ישראל הוא דניאל בלומן, ובאמת רוב המסלול שלו עבר בצורה די טובה, עד שהוא הגיע למכשול שהסוס שלו לדריאנו החליט שהוא לא מעוניין לנסות לעבור אותו, מה שאילץ את בלומן לפרוש בלי לסיים את המסלול, וכך ישראל סיימה את חלקה בענף הזה.

בלסינג אפריפה הוא הנציג היחיד של ישראל שמתחרה באצטדיון האתלטיקה, ירידה ניכרת ממשחקי טוקיו, והוא התחרה אמש במקצה המוקדמות של ריצת 200 מטר. האלוף האולימפי הטרי ב-100 נואה ליילס הכתיב קצב איטי, ואפריפה אמנם סיים חמישי מתוך 7, אך בתוצאה נמוכה של 20.78, תוצאה ששמה אותו במקום ה-35 בסך הכל במוקדמות. כל זה לא רלוונטי, מכיוון שכל מי שלא סיים בין 3 הראשונים במקצה שלו יתחרה במקצה ניחומים היום, אך על כך נדבר בקטע על הישראלים שיתחרו היום, ובכל מקרה, אם יש לאפריפה סיכוי להגיע לחצי הגמר, זה יקרה במקצה הניחומים ולא נגד שני האלופים האולימפיים.

חלק גדול מהשיוטים שתוכננו לאתמול בוטלו. עומר ורד וילנצ'יק לא זכה להתחרות בכלל אתמול, ושני השיוטים האלה בוטלו, כך שהוא סיים את חלקו במשחקים האולימפיים במקום ה-30, בסך הכל לא רע עבור הצעיר בן ה-17. שי קקון כן הספיקה לקיים שיוט פרידה אחד, ובו הוא סיימה במקום ה-18, כך שהיא מסיימת בסך הכל את המשחקים במקום ה-24. גל צוקרמן ודור זרקה קיבלו גם הם שיוט אחד כל אחד, אבל הם עוד באמצע הדרך, כך שצוקרמן סיימה חמישית בשיוט החמישי ומדורגת 10 בסך הכל, ואילו זרקה סיים במקום ה-12 את השיוט החמישי ומדורג 13 בסך הכל. נועה לסרי וניתאי חסון הספיקו רק להתחיל שיוט שהתבטל באמצע, והם במקום השישי אחרי 6 שיוטים מתוך ה-9 שמתוכננים כרגע.

2. הישראלים שיתחרו היום.

בלסינג אפריפה יתחרה היום במקצה ההזדמנות האחרונה של ריצת ה-200, כאמור, שם המנצח מכל מקצה יעפיל לחצי הגמר, יחד עם השניים האחרים שירשמו את הזמן הטוב ביותר. אפריפה יתחרה במקצה השלישי מתוך 4, שם הוא מדורג רביעי מתוך 7 האצנים על פי התוצאה במוקדמות, ביניהם השניים שהוא עבר במקצה המוקדמות שלו אתמול. נדמה לי שהפייבוריט לנצח את המקצה הוא ראיין זזה הצרפתי, היחיד במקצה הזה שירד מ-20 שניות השנה (19.90), כשזו גם התוצאה הטובה ביותר של מי מהמתחרים במקצה הזה, ואפשר לציין גם את הקנדי ארון בראון, שרשם תוצאה טובה של 20.36 במוקדמות, תוצאה שהייתה יכולה להספיק לו במקצה אחר מזה שהוא התחרה בו.

מלבד אפריפה, הישראלים היחידים שיתחרו היום הם השייטים. ורד וילנצ'יק וקקון סיימו את חלקם במשחקים, אז מי שיתחרו היום הם גל צוקרמן, דור זרקה ונועה לסרי את ניתאי חסון. צוקרמן וזרקה אמורים להתחרות היום ב-5 שיוטים אם מזג האוויר יאפשר את זה, כשהמטרה היא לקיים היום את שיוטים 6-10 ומחר את שיוטים 11-15, כאשר כרגע צוקרמן מדורגת עשירית וזרקה 12, ושניהם יצטרכו להפגין מגמת שיפור על מנת להגיע לטופ 10. צמד שייטי ה-470, לסרי וחסון, נמצאים כרגע במקום השישי, והמטרה שלהם היא לצמצם פערים מ-4 המובילים לקראת שיוט המדליות שאמור להתקיים מחר, כשמנגד הם יצטרכו לשמור על מקומם בין העשירייה במאבק די צמוד שיש שם כרגע.

3. מבט על הקפיצה במוט.

אתמול בערב התקיים הגמר של תחרות הקפיצה במוט של הגברים, ובבוקר קיבלנו את המוקדמות אצל הנשים. אצל הגברים, התחרות כולה הייתה בסימן ארמנד דופלנטיס השבדי, אלוף עולם ואולימפי שמחזיק בשיא העולם בפער גדול מכולם, כשהוא שבר את השיא 8 פעמים לפני המשחקים הנוכחיים. דופלנטיס הבטיח את הזהב כשהיה היחיד לעבור את הגובה של 6.00, ואחר כך הלך לכיוון השיאים. את השיא האולימפי הוא לא התקשה לשבור כשעבר 6.10 בניסיון הראשון, אך הניסיון לשבור את שיא העולם ולעבור 6.25 היה קשה יותר, והוא פספס במעט ב-2 הניסיונות הראשונים. עם זאת, הניסיון השלישי והאחרון היה מוצלח ויום האתלטיקה של אתמול נסגר עם שיא עולם חדש, סנטימטר אחד בלבד מעל השיא הקודם של אותו דופלנטיס.

אצל הנשים, אתמול בבוקר התקיים שלב המוקדמות, שם הגובה הדרוש כדי להבטיח מקום בגמר היה 4.70, אך לא היה צורך להגיע לשם מכיוון שרק 11 מתחרות עברו את הגובה של 4.55, כך שהן כולן העפילו לגמר, מכיוון ש-12 הראשונים והראשונות תמיד מעפילים לגמר במקצועות השדה. הגובה האחרון שנוסה לפני ה-4.55 היה 4.40, אותו עברו בסך הכל 26 מתחרות, אבל בנוסף ל-11 שעברו את ה-4.55, היו 9 מתחרות נוספות שעברו את שני הגבהים הקודמים שהיו בתחרות – 4.20 ו-4.40 – בניסיון הראשון. לכן, בהיעדר שובר שוויון, הוחלט שכל 9 המתחרות האלה תעפלנה לגמר, כך שאנחנו נראה מחר בערב אירוע חריג של גמר באתלטיקה עם 20 מתחרות.

4. פרידה מהתעמלות המכשירים.

אתמול נפרדנו מאחד מענפי הליבה המרכזיים של המשחקים האולימפיים, ובפעם השנייה ברציפות עם מדליה אולימפית של ארטיום דולגופיאט. סגן האלוף האולימפי הטרי כבר כמעט הודח בשלב המוקדמות, אך עשה את שלו עם תרגיל נהדר בגמר, גם אם זה לא הספיק לזהב שני ברציפות. הסיפור הגדול גם הפעם היה סימון ביילס, ואפשר לומר שהיא הצליחה לעשות את סגירת המעגל שנטפליקס קיוו לה עם הסדרה התיעודית שעלתה לאוויר עוד לפני המשחקים, כשביילס סיימה עם 3 מדליות זהב, אחת קבוצתית, אחת בקרב-רב ואחת בקפיצות, ועוד מדליית כסף אחת בתרגיל הקרקע. במכלול, נדמה שהיחידה שיכולה להיחשב כמתחרה ראויה לביילס ולא רק במכשיר בודד ספציפי זו רבקה אנדרדה הברזיאלית, שהביאה למדינה שלה מדליה היסטורית בתחרות הקבוצתית והוסיפה זהב בקרקע וכסף בקרב-רב ובקפיצות.

5. רגעים מכמה ענפים.

הדבר הראשון כאן זה רגע נחמד בו המתעמלת הסינית קלטה באיחור מה עושים עם המדליה בזמן הצילומים, השני והשלישי הם דוגמאות נוספות לקרבות צמודים במיוחד שהיו לנו ביום ראשון, אחד מריצת ה-100 ואחד מהגמר של תחרות הקשתות של הגברים, הרביעי זה הכבוד שעשו סימון ביילס וג'ורדן צ'יילס האמריקאיות, שזכו בכסף ובארד בהתאמה בתרגיל הקרקע, מפרגנות לאלופה האולימפית הטרייה רבקה אנדרדה מברזיל, והחמישי זה בלסינג אפריפה, רץ ה-200 הישראלי, מתלהב מהמפגש עם נואה ליילס, האלוף האולימפי בריצת 100 וזה שניצח את המקצה שלו במוקדמות של ריצת ה-200.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
07/08/2024 12:25:59

תודה עמיחי

ירון, החלום
ירון, החלום
21/08/2024 1:19:20

בס"ד
תודה