ריי אלן, אנא הישארֱ! / כתבת אורח – דמוס תנס (בן 35)

(כל כתבות אורחים ניכנסות כפי שהן, ללא עריכה)

       הישאר!

ריי אלן מייצג את כל התכונות הטובות בכדורסלן. אם הייתי חייב לבחור כדורסלן אחד לתת לילדי כמודל לחיקוי, הייתי בוחר באלן בלי לחשוב פעמיים. הוא מאה אחוז מקצוען, ג'נטלמן אמיתי, תורם לקהילה, קטלני ברגעי ההכרעה (שלום אוהדי סאן אנטוניו), וכעת, שהוא נושק לעשור החמישי בחייו, ושוקל פרישה, הוא עדיין נמצא בטופ. ריי אלן, הקלעי הטוב ביותר בהיסטוריית ה NBA.

אלן למד באונבירסיטת קונטיקט יחד עם מיודענו דורון שפר (איך אפשר לא להזכיר?) ונבחר בבחירה החמישית בדראפט של 1996 על ידי המילווקי באקס. בבאקס בילה אלן את 7 שנותיו הראשונות כמקצוען, הציב ממוצעים נאים ונבחר לאולסטאר הראשון שלו. אלן הועבר לסיאטל סופרסוניקס בשנת 2003. בסיאטל, אלן העמיד את ממוצעיו הטובים ביותר מבחינה אישית, כולל עונה של 26-4-4, אך הסוניקס לא הצליחו להתרומם בפלייאוף ועונתם נגמרה באכזבה פעם אחר פעם. אלן החליט שהגיע הזמן לשינוי, שינוי משמעותי. בתלילת עונת 2007-2008 אלן חבר בטרייד לפול פירס וקווין גארנט בבוסטון. המהלך הניב תוצאות מידיות, והשלישייה הובילה את עיר השעועית לאליפות מספר 18. בבוסטון, אלן שבר את שיאו האגדי של רג'י מילר, והפך לקלעי השלשות הגדול בכל הזמנים. אלן שיחק 5 עונות במדי הסלטיקס, עד שעבר למיאמי היט של לברון, שם תיפקד כשחקן ספסל מוביל, וזכה באליפות בעונתו הראשונה עם המועדון. כזכור, בשנה האחרונה ההיט הייתה דעיכה מסוימת במעמדו של אלן, וההיט הפסדו לסאן אנטוניו ב5 משחקים.

אלן, שמגיע לכל משחק 3 שעות לפני הזמן, הוא אחד מהאנשים המיוחדים בליגה. אלן חולה בטורדנות כפייתית (באנגלית: "OBSESSIVE COMPULSIVE"), מה שלטענתו הוביל לזריקתו המושלמת ולמוסר העבודה הנדיר שלו. אלן הוא מזן נכחד של שחקנים, אלו שמתעסקים אך ורק במשחק. לא תראו אותו מעורב בפרשות, שערוריות, או מסיבות לילה. הפעילות המשמעותית היחדיה של אלן מחוץ למגרש הייתה כאשר הצטלם לסרט המצליח "He got game", גם אז, איך לא, כשחקן כדורסל.

ריי אלן הינו הקלעי הטוב ביותר שדרך על פרקט. למעשה, לדעתי הוא השחקן המושלם ביותר בתחומו. אלן לא המציא, חידש או גיוון, אך את מה שהוא עושה (קולע!), אף אחד לא עושה יותר טוב. וזה אפילו לא קרוב. בכל היסטוריית הNBA  אולי רק רודמן הציג כזו דומיננטיות בתחום כזה או אחר של המשחק. אלן ורודמן אינם שחקנים מושלמים, אך אין עוד אדם אשר עושה את עבודתם בצורה טובה יותר. הם SPECIALISTS, SAVANTS. ולולא הם, המשחק שכולנו אוהבים לא היה אותו הדבר.

אחרי קריירה ארוכה בת 18 שנה, בה השיג פחות או יותר הכל, אלן שוקל שתי אופציות, לחבור לחברו הטוב לברון בקבוצתו של בלאט או לתלות את הנעליים ולסגור את הספר על קריירה מופלאה.

איך הקהל של מכבי היה מגיב?

תישאר! תישאר! תישאר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. גם אצלי ריין אלן הוא אחד השחקנים הכי מוערכים, אבל הוא ממש ממש עצבן שלפני שנתיים הוא אמר ששחקני נבחרת ארה"ב צריכים לקבל תשלום על המשחקים שלהם.
    מאז אני פחות מעריך אותו כאדם.
    כשחקן כדורסל נקווה שגם הוא יפול אצל בלאט בשבוועת הקרובים.

    http://www.sportingnews.com/nba/story/2012-04-11/dwyane-wade-ray-allen-nbaers-should-be-paid-for-playing-in-olympics

  2. כתבה נהדרת.
    שחקן ענק אשר בתחילת הדרך טען שדורון שפר עזר לו להתפתח.
    קשה היה לנבא את הקריירה המופלאה שלו כשהיה בצעירותו בקולג'.

  3. לא מת עליו אולי כי הוא קודם הלך לבוסטון ואחרי זה עוד למיאמי,אבל לא יודע לא מחזיק ממנו,בשלישיה של בוסטון היה לו את התפקיד של בוש של שחקן שרכב על הגב של השניים האחרים ביצירת טריו וכמו שבוש מעולם לא היה אולסטאר ברמה של לברון וויד כך גם אלן אף פעם לא היה ברמה של גארנט ופירס.לעצם הענין קלעי גדול אבל מבחינתי לא מעבר ואם יכלתי לבחור בקלעי לנבחרת החלומות שלי הייתי קודם כל לוקח את רג'י מילר לפניו בלי למצמץ ואפילו את סטפן קארי.

    1. יניב כנס בבקשה לפליאוף 2008 ובמיוחד לסדרת הגמר,
      הוא היה צריך לקבל את האם וי פי אז להגיד שהוא רכב עליהם
      זה צחוק מהעבודה,

      1. תאמין לי שבתור אוהד לייקרס אני זוכר טוב מאוד את הסדרה וכן עדיין אני חושב שהוא היה השחקן השלישי בחשיבותו אחרי פירס וגארנט.ובהחלט אני חושב שהוא ממש לא אולסטאר כמו גארנט ופירס,הוא שחקן ליגה מצויין שיגיע גם להיכל התהילה אבל סורי מצטער להרוס את התגובות פה,לא הרשים אותיאף פעם ברמה של הגדולים באמת.שוב אם אני משווה אותו לקלעי גדול אחר כמו רג'י מילר מבחינתי אין בכלל מה להשוות.ועוד דבר שאני מתכוון רכב אני לא בא להוריד משהו ממה שהוא עשה אני אומר שאלמלא הוא היה מגיע לבוסטון הוא היה נחשב לשחקן ליגה מצויין ומלך השלשות של הליגה ואף אחד לא היה כותב על פוסט שקורא לו להישאר להישאר.(וזה בניגוד לפירס וגארנט שתמיד היו אולסטארים בליגה)

  4. את השם קיבלתי מחברי באונבירסיטה לאחר המרצה הסביר לנו על איזה דמגוג יווני מפורסם…

    כמובן שהוא מופיע שוב בספר האגדי "המשחק של אנדר"

    1. אוף, עוד אינטיליגנאט באתר. לפי מה שזכור לי הוא לא גמר טוב.
      סתם. רק שתדע שכולם פה דמגוגים גדולים, תהיה לל תחרות קשה.

  5. ריי אלן הוא לוח תוצאות בפני עצמו, שהכדור מגיע אליו ליד אם זה כשיש שמירה הדוקה או כפולה עליו הלוח יכול לפני שכדור העור עוזב את ידיו להוסיף למפרע שלוש נקודות,
    קלעי בחסד עליו,
    קליעה נקייה, פיור שוטר קלאסי, האיש שכל מאמן חולם ומפנטז עליו בלילה בשניות ההכרעה

  6. אכן הוא היה השחקן השלישי בחשיבותו בבוסטון, והוא נתן אחלה הגנה על קובי אבל גם פירס וממה שאני זוכר בגמרים מול ל.א. היו לו יותר משחקי נפל בהתקפה מאשר משחקים טובים.
    כל זה לא מוריד ממנו כשחקן, ומגיע לו להכנס להיכל התהילה אבל פרנצ'ייס פלייר הוא לא. אבל רוב האולסטארים גם לא אז זה לא כל כך נורא, לא כל אחד הוא ג'ורדן, קובי לברון או גארנט בדוגמא של בוסטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט