ב-9 ארה"ב-בראזיל: נבחרת טובה מספיק לנצח (מאמר 2) / מנחם לס

הערב ב-9 ב-ESPN ארה"ב (ללא קאזינס ואולי גם ללא אנטוני דייויס) משחקת נגד בראזיל 

*****************

כשסגל נבחרת ארה"ב החל אימוניו אתמול בבוקר (יום ששי) כמעט שבועיים אחרי פציעתו של פול ג'ורג', ושבוע אחרי הודעת הפרישה של קווין דוראנט שנוספו לאחרונים שהוציאו שם שמם מהסגל (למרכוס אלדרידג', בלייק גריפין, וקווין לאב), שלא להזכיר את אלה שביקשו מלכתחילה לא לצרפם (לברון ג'יימס, כרמלו אנטוני, כריס פול, קובי בריאנט, ודווייט האווארד), הפוקוס היה על מי שנשאר לשחק, ולא מי שלא משחק.

המצב הפך לכה מביך שמלבד דריק רוז וסטפן קרי, לאף שחקן שיטוס לספרד לא היה מקום בנבחרת, לו היתה מלאה.

אף נבחרת ארה"ב מלבד נבחרת החלומות המקורית ב-1992 לא הופיעה במלוא חוזקה.

הטבלה למטה היא גראף של חוזק הנבחרות האמריקאיות מ-1992 ואילך (בכחול האולימפיות, באדום הנבחרות לאליפות העולם, ובאפור נבחרות הפאן אמריקאיות:

 

 

הטבלה מבוססת על שיטת ה-WARP שהיא "WIN ABOVE REPLACEMENT

שיטת ה-WARP המקורית הורכבה עבור בייסבול, וקווין פלטון שינה אותה במקצת כדי שתתאים לכדורסל. לאלה המעוניינים במתמטיקה של השיטה, צרפתי את החלק במסגרת האדומה. השיטה מבוססת על שיטת ה- SABERMETRIC STATISTICS  המתבססת על ההבדל בין השחקן שהיה אמור לשחק לבין מחליפו. "בגדול" ההיפוטזה הראשית היא שכל הקבוצות – אילו הופיעו במלוא כוחן – היו בערך שוות ברמתן, ואז השחקנים שלא משחקים בכל אחת הנבחרות בגין פציעה או סתם פרישה – מורידים ברמתה בהתאם:

****************************************************

 

מה זה WRAP?

Wins Above Replacement or Wins Above Replacement Player, commonly abbreviated to WAR or WARP, is a non-standardized sabermetric baseball statistic developed to sum up the extent of "a player’s total contributions to their team".[1] The WAR value recorded for a player is claimed to reflect the number of additional wins their team has amassed relative to the number of expected team wins if that player was substituted by a replacement level player: a player that may be brought to the team for minimal cost and effort.[2]

Individual WAR values are derived from the quantity and success rate of on-field actions by a player (namely battingbaserunningfielding, and pitching), with higher values reflecting larger contributions to a team'ssuccess.[2] A high WAR value accrued by a player reflects successful performance, a large quantity of playing time, or both combined.

WARP, a metric which is invented by Kevin Pelton, stands for Wins Above Replacement Player. The term and concept are borrowed from sabermetrics and, specifically, Baseball Prospectus.

Conceptually, the WARP system seeks to evaluate players in the context of a team made up of them and four completely average players. The performance of this team is then compared to that of a team made up of four average players and one replacement level player. The method also draws heavily on the work of

Dean Oliver.

Using replacement level shows the value of players who can play heavy minutes and avoid injury while continuing to perform above replacement level. Using wins gives a measure of value that is easy to understand and constant over time. Lastly, by eschewing the traditional linear weights method so common in basketball analysis, WARP does a better job of incorporating defensive value. Learn more about WARP calculation.


Comments: Like all rating systems based on box-score data, WARP cannot account for contributions that are not tracked in the box score, most notably on defense. It does no better than linear weights methods at evaluating players like Bruce Bowen. Also, it requires a number of assumptions – the value of assists, the trade-off between usage and efficiency, and replacement level. But, this rating system is very flexible. Players can be rated on a per-minute basis (using the theoretical "winning percentage" of the team with four average players), in terms of their offense and defense and in terms of their overall value.

 

**************************************************** 

כמה נקודות חשובות:

1. כולם רוצים לשחק באולימפיאדה:

שתי הנבחרות האולימפיות הראשונות של ארה"ב מאז החליטו לצרף שחקני NBA היו כה מוכשרות שהן פשוט שטפו את כל האחרות. כפי שציינתי, הנבחרת של 1992 היתה היחידה ששיחקה עם כל 12 השחקנים הטובים ביותר של ארה"ב, מלבד כריסטיאן לייטנר שצורף מהמכללות כאות הוקרה.

הנבחרת של 1992 כוללת 11 שחקני היכל התהילה מלבד לייטנר. לא היה ולא יהיה דבר כזה. הנבחרת של 1996 באטלנטה זכתה להכניס עד עתה תשעה להיכל התהילה. גם לה יהיו 11 בוודאות כי גראנט היל ושקיל או'ניל עדיין מחכים לתורם.

הקבוצות של אולימפיאדות 2000, ובעיקר 2004, היו גרועות, בגלל הרבה סיבות. 2004 סיימה שלישית, וביישה את מולדת הכדורסל. היה זה ג'רי קואנג'לו שלקח על עצמו אחריות לבנייה מחדש של נבחרת ארה"ב ב-2004, ומאז ישנו סיפור חדש בכדורסל העולמי.

2. הקנונים לא מעוניינים לשחק באליפויות העולם:

מה שרואים היום הוא שיותר ויותר שחקנים אמריקאים רוצים לשחק בנבחרת ארה"ב, לפחות באולימפיאדה. הנבחרות האמריקאיות האולימפיות מ-2008 ואילך מציגות WARP של לפחות 150 (158 ליתר דיוק!) בעוד שהנבחרות לאליפות העולם מושכות פחות את הכוכבים הגדולים, וזה מתברר עם ה-117 WARP של הקבוצה הנוכחית.

אני לא יודע כמה מהעשרה שאינם בנבחרת יעשו את הנבחרת ב-2016 לאולימפיאדת ריו, אבל אני מבטיח לכם דבר אחד: כולם יירצו להיות שם, אם רק יהיה להם סכוי.

3. הנבחרת של היום טובה יותר מזו של 2010

לא משנה איזה ארבעה ייחתכו מהסגל הסופי (אני כמעט בטוח שדמר דרוזן, אנדרה דרמונד, וגורדון הייווארד ייחתכו; אני לא מוכן לנבא את הרביעי), ה-12 יהיו טובים מה-12 של איסטנבול.

קצת קשה להאמין למה שאני כותב אם זוכרים ששני שחקני 2010 זכו מאז ב-MVP (קווין דוראנט ודריק רוז). דוראנט היה רק בפתח התפתחותו לאול-סטאר, ובכל הקבוצה היה רק אול סטאר אחד. אפילו ללא דוראנט וג'ורג', לקבוצה הנוכחית שני אול-סטארים (הארדן וקרי), ודמיאן לילרד יהיה אול-סטאר שלישי בטוח, עם אנטוני דייויס בדרך להתפרצות אדירה לכוכבנות-על!

הקבוצה של 2014 היא קבוצה ב' של ארה"ב אבל יש בה מספיק טלנט לנצח את האליפות. מאומה לא מובטח כמובן.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. השיטה WARP לא טובה מספיק , לעניות דעתי. אם הבנתי נכון מוכנסים בציון הסופי ערכים "ביד", כלומר בצורה סובייקטיבית מאוד. אגב, אותו דבר נעשה גם במאמר של הסטודנטים מהארוורד על hot hand fallacy.
    הנקודה היא שבייסבול זה משחק אינדיווידואלי במסווה של משחק קבוצתי ולכן אתה יכול לקחת את הצלחת הקבוצה כסכום פשוט (לינארי) של תרומות השחקנים. כדורסל הוא לא כזה – זה סכום *לא* לינארי. השלם גדול מסכום החלקים. אתה לא יכול פשוט להחליף שחקן ולומר שהקבוצה משחקת ב 10% פחות טוב. במילים אחרות, WARP מתעלם מתפקידו של המאמן, ואנחנו יודעים כמה זה חשוב.
    יחד עם זאת, כנראה שעוד לא המציאו משהו יותר טוב אז WARP כנראה נותן אינדיקציה גסה על נבחרת ארה"ב.

  2. הערב נגד בראזיל (ESPN – 9 בערב) קאזינס לא ישחק (פציעה בברך), וכנראה גם אנטוני דייויד שמתח אתמול משהו בגב באימון, ויצא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט