הנבחרת מתחילה לעבוד (מאמר 1) / מנחם לס

אחרי 12 יום של דיבורים, ויכוחים על פציעות, ושאלות שאין עלךיהן תשובות, הנבחרת התאספה ביום חמישי בערב שוב, הפעם בשיקגו, לשני אימונים, משחק אימון, ואז משחק מבחן נגד הנבחרת בראזיל ביום שבת ב-UNITED CENTER בשיקגו, בשידור ב-ABC.

האימון ניפתח עם נאום מוטיבציה של פול ג'ורג', שהופיע על קביים אבל עם חיוך על שפתיו, דבר שחובה היה שכולם יראו אחרי הפציעה המכוערת וה-GRUESOME שהוא ניפצע לפני עיניהם הרואות. הם שמחו לראות את רגלו ישרה, מתוקנת, ועתה הוא צריך רק זמן לחזור להתאמן ולשחק. כנראה שהזמן שהוא יזדקק לו יהיה כל העונה. 

עשר דקות אל תוך האימון קרתה שוב פציעה: דמרכוס רוזן ניתקל באנטוני דייויס ונפל כשהוא מחזיק את ברכו, ויצא מהאימון. הטריינר קבע "נקע". יותר מאוחר התברר שהיה זה רק BONE-BRUISE, והוא אמור לשחק  – אבל עדיין לא בטוח! – נגד הברזילאים.

הפרישה של דוראנט אמורה היתה להיות "BUSINESS AS USUAL", אבל ברור שזה הרבה יותר חמור. כל ההתקפה שמייק ששבסקי בנה היתה אמורה להתרכז סביב דוראנט כמוציא לפועל העיקרי. לפי האימון הראשון היה ברור שהוא משנה את כל השיטה משיטה בה דוראנט הוא המרכז, ל-TOTAL BASKETBALL. "ברור שעלינו לשנות דברים. ההתקפה רוכזה על המוציא לפועל מס' 1 בכדורסל, והשינוי של לשחק ללא דוראנט הוא IMMENSE (אדיר), אבל לפחות יש לנו זמן להתארגנות מחדש", אמר ששבסקי בתום האימון הראשון לעתונאים. "מה שנצטרך לעשות זה לבנות יותר על משחק הפנים שלנו, ולבקש מהגארדים ליצור יותר נקודות משחשבנו בתחילה", הוא אמר. "עם כל המצויינות של פול ג'ורג', הוא שחקן שניתן להחליף. את דוראנט לא ניתן להחליף, אז חייבים להחליף את השיטה!".

רודי גיי יודע שהוא הובא למשבצת של דוראנט. "אני לא טיפש. אני יודע שלא יכולים לשים אותי כמו קובייה במשבצת של ה-MVP של הליגה ולומר לי לשחק כמוהו. אני לא יכול לשחק כמוהו, ואף אחד אחר גם לא יכול. כל מה שאני יכול לעשות זה לשחק כמה חזק שאני יכול ולתרום ל-'W'. איש לא יכול להחליף את דוראנט, אבל כקולקטיב, אולי נוכל לכסות על חסרונו".

כשששבסקי אומר שהוא ידרוש "יותר תוצרת" מהגארדים, הוא מתכוון בעיקר לסטפן קרי, ג'יימס הארדן, דריק רוז, וקליי ת'ומפסון. הקבוצה תהיה נמוכה יותר, אך מהירה יותר ומלאה בקלעים היכולים לשרוף את הסל בקליעות מרחוק וחדירות.

ת'ומפסון אמר: "עם דוראנט, כשתרגיל מסויים מתקלקל, אתה פשוט זורק לו את הכדור והוא יעשה לך סל. בלעדיו זה לא יעבוד. נצטרך לתרום כולנו כקבוצה לנטרל את היעדרו. זהו למעשה צ'אלנג' שכולנו מקבלים ברצון!"

אגיד לכם מה: הקבוצה הזאת לא תגיע לגבול השניות המותר לזריקה יותר מדי פעמים במשחקי הנבחרת. לדעתי גם שעון של 20 שניות היה איטי מדי עבורם.

עד ה-23 לאוגוסט – התאריך בו הקבוצה מתאספת שוב בניו יורק, יישארו כבר רק 12 שחקנים בקבוצה.

*******

כשהפורוורד של סקרמנטו קינג רודי גיי קיבל צלצול המבקשו לבוא ולהצטרף לסגל נבחרת ארה"ב הוא לא היסס יותר מדפיקת לב אחת לפני שענה "היכן, ומתי?".

אחד האנשים שדחף הכי הרבה עבורו היה בעל הקינגס, ויואק רנדייב. דווקא האדם שיכול להפסיד הכי הרבה אם רודי ייפצע.

רודי גיי הגיב כשנשאל: "שחקני כדורסל תמיד ניפצעים ותמיד ייפצעו. אם זה קורה, מוטב שזה כבר יקרה עבור מטרה מסויימת שהיא, אגב, חשובה מאד וממלאת אותי בגאווה!".

הפציעה שאת תמונתה אנו מנסים לשכוח, ומיד אחריה הודעת הפרישה של קווין דוראנט הם עדיין טריים מדי במחשבה.

"אבל הדבר הראשון לא קשור בכלל לדבר השני", אמר הבוקר ג'רי קולנג'לו, מנהל הנבחרת שהתאספה בשיקגו למחנה אימונים נוסף.

"הפציעה של פול ג'ורג' היתה דבר גדול שקרה לנו, ומאד לא נעים. אבל הפציעה לא הרתיעה אף שחקן אחר בנבחרת. אנחנו שחקני כדורסל, וזה מה שאנחנו עושים", הגיב קייל קורבר.

לא משנה אם מדובר בכדורסל, כדורגל, או הוקי, שחקנים מקצוענים מייצגים את מדינותיהם. זה נותן להם חשיפה אדירה, ולשחק עבור מדינתך הוא עדיין הכבוד הגדול ביותר הקיים, ולא משנה איזה מולטי-מיליונר אתה. אם זה האולימפיאדה, המונדיאל, או אליפות העולם – שחקנים מרגישים גאווה מיוחדת כשהם מייצגים את מדינתם. איש לא חושב לרגע על פציעה, כפי שלא חושבים על כך בפתיחת העונה. זה טבע החייה: אתה ספורטאי? אתה עלול להיפצע! אנד אוף סטורי.

הבעייה היא שכאשר שחקן נפצע זו לא הנבחרת של המדינה אלא הקלוב בו הוא משחק שמשלם את המחיר.

אבל ישנה עוד נקודה: השחקנים הללו בנבחרת – אילולא היו בה – היו משחקים באיזה PICK-UP GAME באיזו שכונה במדינה, ולא משנה אם זה טורניר רייקר, או 3-על-3 במגרש המשחקים בסאות'-ביץ'. השחקנים, כשהם לא משחקים בליגה, משחקים גולף, כדורסל, מרימים משקולות, וכמה – כמו אדוניס האסלם – עושים אפילו גלישות רוח או טיפוס הרים (ביל וולטון בזמנו). קואנג'לו, שהיה בעל הפיניקס סאנס מ-1987 עד 2004 אומר: "איבדתי שחקנים לפציעות בפלייאוף, בליגה, במחנות האימונים, וב-PICK-UP GAMES. זה חלק מהמקצוע וכולם יודעים זאת. אך כמובן כשזה קורה בנבחרת, הפציעה מקבלת תשומת לב ופירסום הרבה יותר גדול מאשר אם קרתה באיזה מגרש משחקים".

הרבה שוכחים את היתרונות של לשחק עם הנבחרת: שבועות שלמים עם השחקנים הטובים בעולם, ותחת המאמנים הטובים בעולם כמייק ששבסקי, ג'ים בוהיים מסירקיוז, או טום ת'יבודו מהבולס. "אני לא מכיר שחקן אפילו אחד שלא שיפר את יכולתו האישית והקבוצתית אחרי שהיה עם הנבחרת במפעל בינלאומי גדול", אומר קואנג'לו, ושחקנים רבים שעברו זאת מסכימים. כרמלו אנטוני פעם אחר שהוא השתפר יותר משך אולימפיאדת בייג'נג מאשר באיזו שהיא תקופה אחרת בחייו. אפילו מייקל ג'ורדן אמר ש-"הדרים טים של 1992 לימדה אותי דברים חדשים שלא ידעתי גם בכדורסל וגם ביחסי אנוש!". לברון ג'יימס זכה ב-MVP ב-2009 עשרה חודשים אחרי אולימפיאדת 2008.

הפציעה של ג'ורג' הרטיטה את כולם. היא היתה כל כך GRUESOME ששחקנים הקיאו ממש למראה. אבל אתמול כשהאימונים החלו בשיקגו – כולם היו שם, מלבד קווין דוראנט. וכידוע לכולנו דוראנט פרש בגלל עייפות, ולא חשש לפציעה. הבנאדם לא יודע מה זה לחשוש מפציעה, וזאת רואים במשחקו. היתה לו עונה קשה מדי, ולא שמעתי ולו ציוץ אחד המדבר בגנותו של דוראנט על בקשת הפרישה שלו. היא היתה מובנת על כולם ומקובלת על כולם.

אבל זאת לא היתה רק העייפות. דוראנט נמצא גם על פרשת דרכים כי היום נראה שהוא חושב על חזרה לעיר מולדתו וושינגטון, כשחוזהו עם OKC סיטי יסתיים והוא יהיה שחקן חופשי. גם חוזהו עם 'נייקי' עומד להסתיים, והחברה המתקדמת בצעדי ענק בשוק הספורט מבולטימור – העיר השכנה לוושינגטון די.סי. – UNDER-ARMOUR, עושה הכל להביאו לחיקיה. יש לו המון בראש, ולא רק עייפות השרירים.

"היי. זה כבוד גדול לייצג את מדינתך, וזו הזדמנות שקורית רק פעמיים-שלוש בחיים, ורק מעטים מקבלים את ההזדמנות הזאת. אנחנו אומנם אתלטים מקצוענים עשירים, אבל עדיין מתרגשים מאד כשעל הגופייה כתוב "USA", ואנחנו יודעים שאנחנו 12 מ-350 מיליון שהיו רוצים להיות במקומינו", אמר סטפן קרי.

וה-12 האלה יביאו את הזהב מספרד כשהפרש הנצחון הממוצע שלהם על שאר הקבוצות יהיה בסביבות ה-18 נקודות!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אני כמעט בא=טוח שיהיו לו חמישיות שונות, אבל אם לבחור 5 (אם אני בראש של ששבסקי) אני עולה פעם ראשונה עם קרי, רוז, פרסונס, דייויס, וקאזינס.

  2. על דוראנט היו דיבורים שהוא עזב את נייקי לטובת חברה אחרת לחוזה עתק, ומיד אחד כך הוא הודיע על הפרישה, ודיברו על כך שנייקי נותנת חסות לנבחרת.
    אני מקווה שלא עשיתי סלט, אם מישהו יכול להרחיב בנושא זה יהיה טוב.

  3. המצב של נבחרת אה"ב הרבה פחות ממזהיר, כמה שהם פייבוריטים בכלל לא אופתע אם יפסידו לאחת מהגדולות.
    אגב מנחם, זו כתבה שתרגמת מאיפושהו ? חסר לה את הסגנון המחוספס שלך.

  4. יהיה קשה מול הספרדים
    יתרון ביתיות וקו קדמי של הגאסולים + איבקה
    קרי יכול להיות הערך המוסף של האמריקאים
    הבית המוקדם של האמריקאים בדיחה . אוקראינה , ניו זילנד , הרפובליקה הדומיניקנית , טורקיה ופינלנד שעלתה לטורניר בגלל קומבינה כלשהיא שקשורה לחסות . גם לישראל המגמגמת של אדלשטיין יש סיכוי סביר לעבור את הבית המגוחכך הזה
    מקסיכו,דרום קוראיה או אנגולה ממתינות בשלב שמינית הגמר
    25 הפרש ממוצע ומטה וזו בדיחה
    אין לאמריקאים שום מבחן ממשי עד לרבע הגמר וזו בעייה לא פחות חמורה , להפוך פאזה מטיולים בפארק למשחקי הדחה עלול להיות מסוכן מאוד. גם ברבע ובחצי הגמר יש את אוסטרליה , סלובניה , ליטא או טורקיה אם תפתיע את אחת מה 3
    הספרדים יקיזו דם עד הגמר , צרפת ברזיל וסרביה בבית במוקדם מול בית של קרואטיה יוון וארגנטינה

    בקיצור מנחם זו תהיה הפתעה אדירה אם ארצות הברית לא תגיע לגמר בהפרש ממוצע של 23 ומעלה
    גמר ספרדי והם בצרות.
    אליפות עם 24 נבחרות מבזה את המעמד ואני תוהה כיצד קנדה לא העפילה לאליפות ????

כתיבת תגובה

סגירת תפריט