סטן ואן גנדי – השעיר לעזאזל האופטימלי / מנחם לס

ב-2005 – כשהיה עדיין צעיר ויפה!

 

סטן ואן גנדי היה אורח ספורטסנטר אמש. אף פעם אין לו הבעה שמחה. תמיד הוא נראה כאילו הוא סוחב 62 קילוגרמים על גבו. אתה רואה אותו, והדבר הראשון שבא לך לעשות זה לתת לו טישו, למחיקת הדמעות.

תסתכלו בעצמכם על הרוסטר: האם הוא ורם לכם לצחוק או לבכות?

 

Detroit Pistons Roster

TEAM ROSTER
NO. NAME POS AGE HT WT COLLEGE 2014-2015 SALARY
14 D.J. Augustin PG 26 6-0 183 Texas $3,000,000
1 Chauncey Billups SG 37 6-3 210 Colorado  
2 Caron Butler SF 34 6-7 228 Connecticut $4,500,000
12 Will Bynum PG 31 6-0 185 Georgia Tech $2,915,908
5 Kentavious Caldwell-Pope SG 21 6-5 205 Georgia $2,772,480
13 Luigi Datome SF 26 6-8 215   $1,750,000
25 Spencer Dinwiddie PG 21 6-6 200 Colorado $700,000
0 Andre Drummond C 21 6-10 270 Connecticut $2,568,360
7 Brandon Jennings PG 24 6-1 169   $8,000,000
33 Jonas Jerebko PF 27 6-10 231   $4,500,000
20 Jodie Meeks SG 26 6-4 208 Kentucky $6,000,000
9 Tony Mitchell PF 22 6-8 235 North Texas $816,482
10 Greg Monroe PF 24 6-11 250 Georgetown  
25 Kyle Singler SF 26 6-8 230 Duke $1,090,000
6 Josh Smith SF 28 6-9 225   $13,500,000
31 Charlie Villanueva PF 29 6-11 232 Connecticut  
Coach: Stan Van Gundy
 
 אגיד לכם דבר אחד לפני שנחליט ביחד אם לצחוק או לבכות: כשהוא לא היה ב-NBA הוא חסר לנו. לפחות לי. אני אוהב את הפרצוף המתענה שלו; את קולו הצרוד כשהוא צורח ומיתרי הקול לא נענים לו; את כרסו המתנדנדת כשהוא רץ להתלונן לשופט.
מה שעוד יחסר הוא ה-HONESTY שלו. הוא המאמן היחיד מכולם – וזה כולל את אריק ספואלסטרה – שהוא לא BULLSHITTER  מהדרגה הראשונה האומר מה שהוא יודע שאתה רוצה לשמוע, ולא מה הוא חושב באמת. הוא לא התכופף בפני אף אחד: לא בפני פט ריילי שזרק אותו מאימון מיאמי היט ב-2006 כשהרגיש שישנה קבוצה לאליפות (וסרב להפוך לעוזרו), ולא בפני דווייט האווארד שלעג לו בזמן שהיה מאמנו, עד שאורלנדו זרקה אותו כמו כלב.
הוא לא התנצל, לא  הסביר, לא בכה. קם והלך. לא רוצים אותי? שיילכו לעזאזל.
בשנתיים שהוא לא היה איתנו ה-NBA היתה ללא אחד ממאמניה החכמים והטובים ביותר – והמבדר ביותר. הוא לא רק SHARP כמאמן. הוא גם INNOVATOR שלא חושש להמציא דברים וללכת בניגוד ל-GRAIN – מערך הסיבים – של הליגה, וקוויה המותווים.
תראו, אין מה לרחם עליו. לשמנמן החייכן הזה ישנו חוזה מובטח ל-5 שנים על 35 מיליון להיות המאמן ונשיא הקבוצה אחראי על ה-BASKETBALL OPERATIONS. בקיצור, נתנו לו את כל הקבוצה לעשות עימה כרצונו. הוא לא רק יאמן; הוא יחליט מי נישאר ומי הולך לשדות אחרים; מי מובא ובכמה $$.
סטן הוא אסטרטגאי מעולה, איש X ו-Y שאין שני לו, ובעל עין מצויינת. הבעייה שלו? הוא ישר מדי, ויש אומרים שיושרו גורם לו להיות טיפש. לא כל מה שאתה חושב אתה חייב לשדר לרויטר ו-AP, או בטוויטר לכל העולם. ישנה רמה מסויימת של דוגריות שהופכת אותך לדביל, וזה קרה לו כמה פעמים. HE SAYS IT LIKE IT IS, וכמאמן ונשיא ב-NBA זה יכול להיות אסון.
אנשים חושבים שאת הרקורד שלו במיאמי ובאורלנדו – 371 נצחונות ו-208 הפסדים, 64.1% נצחונות – בין הטובים בכל הליגה ב-7 העונות דאימן – הוא רק בגלל שהיו לו כוכבים בקבוצה. אנשים שוכחים את עונת 2003-4 שריילי זרק לעברו כי ידע שאין שחקנים להגיע למשהו, ושהוא סחט ממנה 42 נצחונות עם אחד הרוסטרים החלשים בליגה. ב-2009 הוא הביא את אורלנדו, קבוצה שאהבה לזרוק דאונטאונים, לגמר ה-NBA! אפשר לומר מבלי שמץ של גוזמה שהוא היה הכוח והמוח שהפך את דווייט האווארד מכוכב תיכון לסופרסטאר ב-NBA. זה אותו האווארד שלא התבייש ללעוג לו, ולהגיש להנהלת הקבוצה אולטימטום – "הוא או אני!".
עכשיו בדטרויט תפקידו החשוב ביותר הוא לקחת את אנדרה דרמונד וגרג מונרו, וליצוק אותם מחדש שיהיו סטנרים ופאור-פורוורדים שלא עושים בושות לגובהם. דרמונד -2.09 מ' – הוא 'מיני האווארד' בריבאונדים וחסימות, אבל משחק התקפה מוגבל. גרג מונרו הוא 2.12 מ' – עדיין שחקן חופשי – שהוא רק בן 23 ויכול עוד להפוך לסנטר אול-גסטארי בליגה, עם יד מכוונת כי הבנאדם בוזבז ממש בשנתיים האחרונות בפיסטונס כשלא היה מי שילמד אותו מה לעשות עם גובהו והמסה שלו, בזמן שברנדון ג'נינגס גונב את כל תשומת הלב והכותרות.
הוא אמר לספורטסנטר: "בליגה בה קשה למצוא ביג-מן טובים, לי ישנם שניים. אבל הם לא טובים נכון להיום. הם טובים רק בפוטנציה. התפקיד מס' 1 שלי הוא להפכם לביג-מן שהליגה תעריך, ואפילו תפחד מהם. זהו תפקידי העיקרי, וכן אמדד אם הצלחתי או ניכשלתי".
לשכור NEOPHYTE כסטן – טירון, מאמין חדש בכנסייה הקתולית – לתקן ולבנות קבוצה רעועה ומבולבלת כדטרויט פיסטונס יכול להיראות כסיכון גדול מדי. אבל סטן הכין תיזה בת 45 עמודים שכותרתה היתה "תכניתי לבנייה מחדש של הפיסטונס" שטימטמה לחלוטין את בעל הקבוצה תום גורס שאמר כשסיים לקוראה: "אף פעם לא קראתי דוקומנט ערוך ומשכנע טוב מזה, ולא רק בכדורסל. גם בעולם העסקים. החלטתי שזה האדם שאני רוצה לנהל לי את עסקי הכדורסל שלי!".
סטן מגחך לאנליטיקס, אבל בסתר הוא נשבע בהם. המאמן השביעי של דטרויט בשבע שנים הוא קומבינציה של מעשיות, סטטיסטיקה, ותיאוריה. הוא אחד מהבסקוהוליקס הפקחים והיוצרים ביותר בליגה. בעייתו היא פיו. הוא חייב לסתום אותו לפעמים במקום לזרוק לכל העולם את מחשבותיו.
המפתח להצלחתו הוא ברנדון ג'נינגס. אבל אני מאמין שעם סטן, לג'נינגס יהיה ברור שלא כדאי – ואין טעם – להתעסק איתו.
תנו לסטן ואן גנדי זמן, ואני מאמין שהוא ייצור שם מפלצת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אני אוהב את שני הואן-גנדים.
    וגם את אחיהם שמתו ב-"WWF".

    אני בטוח שדטרויט יהיו אחת הקבוצות המשתפרות ביותר השנה.
    ושסוף סוף נגיע לפלייאוף!

  2. לסטן רקורד מוכח במיצוי הפוטנציאל של שחקניו בהתאם לצרכי הקבוצה- סטן הפך את רשארד לואיס ל -stretch four, בכך מיצה את יכולת הקליעה של לואיס ופינה את הצכע עבור דוויט. בשיטה של סטן, טורקוגולו נראה כמו כוכב (הנוכחות של דווייט הסתירה במקצת את החור שהיידו השאיר בהגנה) טורונטו אחר כך שילמה בגדול כאשר העניקה לטורקוגולו חוזה עבור מספרים ששייכים יותר לסטן מאשר להיידו.

    יהיה מרתק לראות את הפתרונות של סטן לפקק בצבע מתחת לסל של דטרויט.

  3. מנחם לס הוא ה-MAN
    סיסמתו בהופס – YES WE CAN!
    ידע כדורסלני עד בלי די
    מבין גדול ב-X ו-Y
    שים לו שפם והוא ואן-גנדי סטן!

  4. בשנה שעברה חשבתי שלפחות שעל הנייר יש להם סגל לא רע, שפשוט נבנה לא טוב.
    השנה הסגל עמוק יותר עם הצטרפותם של מיקס אוגוסטין ובאטלר, קלדוול-פופ אמור להשתפר בשנתו השנייה, ומונרו ישחק בטירוף בשביל החוזה הבא שלו.

    יש למשופם חתיכת אתגר והוא לאלף את ה"מתנה" האחרונה שהשאיר ג'ו דומארס, הצמד סמית את ג'נינגס. האם זה לא יילך, לשניהם יש מחליפים שישמחו לשחק במקומם, ולא אופתע אם הוא ינסה להעביר אותם בטרייד.

  5. לואיגי דאטומה שחקן נהדר עם ממדי גוף שלא מתאימים לנבא… הוא יכול להיות המוח של ואן גנדי על המגרש ולהכניס את הכדורים בזמן ובמקום הנכונים לגבוהים המפחידים של דטרויט… זה לא יספיק להם ליותר מדי בל אולי הם יהיו הבלייזרס של המזרח השנה.

  6. פופ הולך לפרוץ העונה … יש מצב שיקח השחקן המשתפר של העונה , דטרויט הייתה צריכה לשלוח את מונרו בסיין אנד טרייד יחד עם גנקיס תמורת רונדו ובחירה 17 , לקבוצה יש פוטנציאל וחבל שבמצב הנוכחי לא מנצלים כמו שצריך את גוש סמית, ההחתמות בקייץ גרועות מיקס באטלר(ביחס למשכורת שלהם) .. היו צריכים להיות קבוצת פליאוף שנה שעברה וכמו שזה נראה גם השנה הם לא יגיעו לשם

    1. יוסי – תפתח מחירון. SG (בעברית ידית) זה 4.5-7.5 מליון דולר.
      ליד השם של ג'ודי מיקס רשום SG. אין מה לעשות זה מחיר השוק.

      אבל עם מאמן כמו המקסיקאי חכה חכה מה מיקס תעשה השנה!

  7. גם אני אוהב את שני הואן גאנדישים (גאנדיש – למי שמכיר כלי רכב סורי-רוסי).
    מאמן מצוין שנבעט על דברים שלא קשורים לכדורסל. דווייט הווארד היה רוצה אותו היום ביוסטון . . .
    לדעתי באופי הוא מתאים למארק קובן בדאלאס. אולי יום אחד יגיע לשם.

  8. לא להאמין, אחרי שנים רבות סופסוף בדטרויט בונים משהו שנראה כמו קבוצה ולא אוסף שחקנים, כזה שיביא לפאלאס אוף אוברן היל יותר מ-2,000 צופים שרובם באים לראות דאנקים של הכוכב של הקבצה השנייה.
    סטן הוא בדיוק הבנאדם לעשת את זה. רציני ומבין.
    קשה להאמים שעד לא מזמן הסתובבו שם שחקנים כמו צ'רלי וילאנובה ובן גורדון.
    ושוב – קשה להאמין אבל דטרויט אשכרה הולכים לדבר חזק השנה במזרח ויש להם שני גובהים מצויינים במזרח כמעט ללא גבוהים משמעותיים.
    יש להם גם בדיוק את המאמן בשביל זה.

      1. אם סו"ג מצליח ליצור חמישייה שתמקסם יחד את היתרונות של ג'נינגס מיקס סמית מונרו ודראמונד, ולהעלות מהספסל את אוגוסטין פופ וסינגלר, דטרויט יהיו חזק בפלייאוף.
        יש לי הרגשה שהשילוב של סמית מונרו ודראמונד יבחן בתחילת העונה ויתפרק לפני הטרייד דד ליין, לשביעות רצון כל הצדדים.

  9. יש לו אתגר גדול. ג'נינגס לא באמת רכז, מונרו ודראמונד לא באמת מתקיפים טובים, יש פוטנציאל, אבל צריך לגרום לזה לעבוד. אני מהמר על קבוצה סופר הגנתית והתקפה מוגבלת לחסית.

    1. ג'נינגס מוסר הרבה אסיסטים. רק צריך להגביל את בזריקות שלו.
      דראמונד עוד צעיר. בקושי 21. וכבר הוא מהסנטרים האתלטיים בליגה עם לא האתלט שבהם. היו לו מספרים דומים להווארד בעונתו השנייה.
      יש להם המון קלעים ושחקני פנים גדולים. איפה המוגבלות ההתקפית?

  10. הסגל לא הכי מוכשר בליגה, אבל עם הכוונה נכונה הם שווים טופ 6 במזרח, טופ 4 אם יתעלו על עצמם. דראמונד יתן השנה עוד קפיצה קדימה, מונרו בשנת חוזה ועם העומק שיש עכשיו בקבוצה העפלה לפלייאוף זה חובה. אין שום תירוץ העונה לפספס את הפלייאוף. רק תסתכלו על הקבוצות האחרות- בוסטון ואורלנדו ימשיכו לגדל את הילדים שלהן, פילי כבר חולמים על אוקפור, מילווקי מנסים להבין איפה יאניס משחק, אינדי הולכים להתרסק בגדול. יש הזדמנות פז לעשות משהו.

  11. גם בשנה שעברה חשבתי שהם יהיו בטופ 4 במזרח, אבל אז גם חשבתי שיש סיכוי לג׳וש סמית לשחק כ-3.
    טעיתי פעמיים.
    קלדוול פופ יצטרך ללמוד לקלוע מרחוק אם הוא רוצה להמשיך בהתקדמות כי ואן גנדי לא פראייר ואם יש מישהו שמבין בריווח המשחק זה הוא.
    התוספות של הקיץ מעולות לדטרויט ומקווה שדאטומה יראה קצת דקות להוכיח מה הוא שווה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט